Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Disney's Duck Tales: The Quest for Gold

76
92 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
akce > arkáda
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1990 PCAtSTAmigaC64Apple II
Vývojáři:
Incredible Technologies, Inc.
Odvěkému konkurentovi Strýčka Skrblíka, Hamounovi, už se nepozdává být až tím druhým nejbohatším kačerem na světě. A tak se vsadí. Kdo nashromáždí za jediný měsíc nejvíc zlata, stane se tím nejbohatším. Skrblík sázku samozřejmě přijme, a tak se za pomocí synovců Kulíka, Dulíka a Bulíka, Kačky, vynálezce Šikuly a pilota Rampy vydává hledat ne jeden, ale hned několik pokladů.

Prostředí hry využívající tehdejší slávy Kačerů z Kačerova jsou pestrá - někdy musíte zdolat horu, jindy džungli nebo jeskyni. Nechybí také fotografování vzácné zvířeny. Na každé z míst (je jich opravdu hodně), zobrazených na světové mapě, musíte nejdříve doletět. Dalšími způsoby výdělku je skok do trezoru pro šťastný desetník a burza. Klacky pod nohy vám budou házet Rafani, rozličná zvířena, mumie a mnoho dalších nebezpečenství.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Herní výzva 2016 - oblíbená hra mého děctví / mládí

Na kačery mám z klukovských let příjemné vzpomínky. Sledoval jsem kačeří seriál, četl kačeří komiksy, prostě důstojná konkurence Čtyřlístku:). Kačeří hra tedy byla předurčena k úspěchu. The Quest for Gold jsem hrával na lehkou obtížnost, což byl patrně jeden z důvodů, proč mě hra před lety bavila - pravděpodobnost výhry nad Hamounem byla vysoká a hratelnost vcelku pohodová.

V rámci Herní výzvy jsem si střihl obtížnosti všechny tři a byl to debakl na celé čáře. Na lehké obtížnosti jsem poklady sbíral bez větších problémů, leč při přeletu jsem jednou havaroval, na opravách přišel o bezmála 10 000 dolarů a ztrátu jsem už nedohnal. Střední obtížnost přinesla prudící přelety včetně ufo a často jsem je prohrál. Ve výsledku měl Hamoun nahrabáno jednou tolik co já. A hard byl z dnešního pohledu prakticky nehratelný. Je zajímavé sledovat, jak se hraní za ty roky změnilo. V době vydání byla takřka neprolétnutelná trasa letu nejspíš považována za výzvu, dneska takový postup odradí 90% hráčů. Ačkoli obtížnost samotného lovení pokladu zůstává i při změně obtížnosti v normě, lety s Rampou jsou ale peklo. Takřka nutností je tu získané peníze investovat na burze, což jsem jako kluk ignoroval, protože na easy úrovni nemá cenu se s investováním zdržovat.

Při hraní jsem se chvílemi docela vztekal, jak mě taková "blbost" o několika opakujících se minihrách mohla v klukovských letech tolik bavit. Ale dost té kritiky, pořád jsou to přece ti kačeři z dětství. Kačeři přijdou když jsi v nouzi, když tě úzkost ze sna vzbouzí, zavolat jen stačí heslo: Kačer!.

Pro: Jsou to Kačeři, minihry i přes opakování dokáží být zábavné.

Proti: Přelety. Ty přelety!

+21
  • PC 95
Kdo by je neznal, Kačery z Kačerova! Bezvadnej seriál, kterej ohromil nejednu generaci, s Rampou McKvákem, který nám tak učaroval. A pak tady byla ta hra stejného názvu. Přitáhla mou pozornost, jak by ne, a já ji vyzkoušel. Tohle je, podle daných specifik, jasná sandboxová hra, a naprosto skvělá! Na začátku skáčete šipku do trezoru s penězmi, zlatými zlaťáčky. Pak s Rampou ztroskotáváte v pokud možná co nejvzdálenější destinaci, abyste byli za každou cenu v cíli rychleji, než Hamoun. Se synovci lezete po skalách, se Skrblíkem utíkáte před Mumií v jeskyni a s Kačkou fotíte (to je nápad, kterej pár her vykradlo) zvířátka v lese. A celé to funguje jako jedna dokonalá hra. Bill Wright, nebo jak se jmenuje, se může jít zahrabat. Duck Tales jsou nepřekonanou sand box hrou, které po právu náleží místo v síni nejlepších her.

Pro: Super hra

Proti: propasti v jeskyních, ty mě dost štvaly

+16 +17 −1
  • PC 85
Kačeří příběhy v seriálové formě jsem jako malé jehně úplně moc nehltal, zato v herní podobě, to je jiná. Opět jedna z her, u které jsme s rodinou nebo přáteli seděli všichni u jednoho počítače a sledovali, jak se tomu u klávesnice zrovna daří nebo spíše nedaří. Na Disney's Duck Tales: The Quest for Gold se mi vždy nejvíce líbila ta rozmanitost jednotlivých úkolů a využití všech možných postav z tohoto univerza.

Hlavní mapu posetou mnoha místy určených k navštívení si vybavuji dodnes. Po tolika hodinách hraní a zkoušení už jsem vždy přesně věděl, co a na jakém místě mě čeká. Pochopitelně nejoblíbenějším úkolem bylo snad u každého hráče fotografování (toho bylo ve hře také samozřejmě nejméně) a s tím související čekání na nejlépe hodnoceného růžového slona. Plavení se v džungli ještě také nebylo úplně špatné, zato celkem náročné horolezectví nebo poměrně nudné procházení jeskyní končilo téměř vždy neúspěchem. Zavalen kamenem nebo vystrašen mumií jsem tyto mise opakoval snad milionkrát.

Graficky se na rok 1990 nejedná o nic strašného, zvukově už je to samozřejmě spíše srandovní. Příběhové soupeření s Hamounem je zde naprosto pasující a krom zmíněných "miniher" oceňuji i samotné létání do cílových destinací s Rampou nebo i další herní zpestření v podobě, pro strýčka Skrblíka typického, plavání v trezoru plném peněz. 85%.

Pro: úkoly ve formě miniher, pěkné zpracování, herní mapa, příběh

Proti: pro malé dítě občas náročnější, procházení jeskyní

+13
  • PC 70
Dneska nehratelné. Prakticky jde o soubor miniher kdy na konci každé minihry kačeři buď získají nebo nezískají poklad. Na konci se poklad sečte a porovná se s počítačově řízeným protivníkem. Nic míň nic víc. Z nostalgie 70 %.

Pro: kdysi zabavilo na několik hodin

Proti: repetetivnost, archaické ovládání.Z ohledem na stáří ale nelze považovat za vyložený mínus

+4 +6 −2