Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Chivalry: Medieval Warfare

  • PC 50
Krátce: Hra je zábavná, ale totálně zničená trhaným pohybem postav a špatnými bojovými mechanikami.

Soubojový systém obecně je poměrně slušný. Máte údery z více stran, blokování, předstírání. Miluji ten chaos, když několik rytířů s obouručáky slepě a zuřivě sekají všude kolem sebe. To je perfektní. Jeden ze systémů, který se mi nelíbí, je blokování. Pokud jste schopni odrazit 20kilové kladivo dýkou, tak je to poněkud... zvláštní? Co ovšem úplně nejvíce nenávidím, je schopnost rotovat kolem vertikální osy bez jakéhokoliv rychlostního omezení. Můžete si nastavit vysokou citlivost myši, a pak při rozmáchnutí mečem/sekerou se roztočit a okamžitě strefit každého kolem. To není vůbec realistické, ale ještě horší to je s napřaženými seky a bodnutími. Natáhnete útok nad hlavou, a pak uprostřed švihnutí se otočíte o 180° a strefíte někoho, kdo vám stál za zády. Mě osobně nevadí arkádové pojetí boje, ale tohle je příliš. Zkušení hráči těchto úkonů nonstop zneužívají a hra se mění ze simulace šermířských soubojů na simulaci bleskurychlých balerín s meči v nepřirozených pozicích a vyhrává ten, kdo umí glitchovat lépe. To není zábava. Bylo by mnohem lepší, kdyby tu souboje fungovaly např. jako v druhém Zaklínači (které jsou hodně kritizované, ale mě vyhovují) - nemůžete se točit s těžkým mečem jako tanečník s kusem papíru v ruce, všechno má svoji váhu, akce se nedají bleskurychle změnit, a uprostřed seku směr pohybu prostě neupravíte.

Moc se mi líbí úkoly na mapách. Obléhání hradu, ochrana povozů, zabíjení králů, pálení lodí - to všechno přidá klasickému team deathmatchi mnohem větší kouzlo. Pecka.

Hudba je naopak podle mě dost slabá. Z celé hry si pamatuji jen jednu dobrou skladbu, zbytek v podstatě neexistuje.

Mezi další otravné aspekty řadím naprostý nedostatek informací a statistik ze hry, což je běžně výborný motivátor jinde. Nezjistíte kdo vás zabil, ani odkud. Nebudete vědět kolik zranění jste udělili ostatním, než jste sami zemřeli. Budete pouze hádat, jestli vaše rány vůbec někoho zasáhly. Ke konci celé hry uvidíte malé shrnutí, ale jsou tam jenom základy, a dříve se nic nedozvíte. Je to škoda.

Co hru kompletně zabíjí je trhavý pohyb. Z mé zkušenosti je pohyb hráče a jeho zbraně všechno jen ne plynulý - jako by se to hýbalo v 15 fps (zatímco hra mi jede ve stabilních 60 fps). Zvláště u dlouhých zbraní jako jsou meče - čepel se prostě teleportuje z jednoho místa na druhé. A to když dáte dohromady se zmiňovanou možností točit se dokola jako čamrda bez váhy, tak z toho máte naprosto nepředvídatelný pohyb. Což samozřejmě není to, co od obouručáku očekáváte. Nemyslím si, že trhaný pohyb je klasický lag (na to mám nahráno příliš mnoho hodin), spíš mi to přijde jako omezení grafického nebo síťového enginu. Když bych porovnal pohyb zbraně například s War of the Roses, tak rozdíl je noc a den - trhaný vs plynulý pohyb (samozřejmě v Roses je celková rychlost souboje nižší, což to také ovlivní, ale tento problém je prostě něco jiného).

Takže celkově, hra je zábavná, jenže... dost daleko od toho, co bych si přál. Na chvilkové bezmyšlenkovité arkádové sekání lidí je to dobrý (zvlášť dokud jste na nižších zkušenostních úrovních a nepotkáváte příliš moc profíků zneužívající chyby enginu). Ale není to ten zábavný simulátor středověkého boje, ve který jsem doufal já.

Celkové hodnocení: Dobrá 

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+7

Puddle

  • Android 40
Hru jsem hrál na tabletu a moc jsem si to neužil. Nejvíce iritující je zřejmě kamera. Nikdy nevíte, co vás vepředu čeká, protože tam není vidět, a tak se musíte úroveň naučit nazpaměť metodou pokus omyl. Při hraní se vaše tekutina dělí, a kamera se občas rozhodne sledovat maličkou kapičku, která se odloučila od hlavního objemu, a ujela jí příliš dopředu. Potom vůbec nevidíte, co se s vaším většinovým objemem děje. Taktéž mi moc nedochází, který vývojář chce urážet své hráče označením přeskočení úrovně jako "kňourání" (whining). Kňourání máte jen omezené množství. Hodně zvláštní.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+4

Rochard

  • PC 40
Dobře vypadající logická skákačka. Problém je... že je totálně triviální. Herní mechaniky chvíli baví, ale vše je příliš jednoduché. A aby toho nebylo málo, tak v mnoha oblastech měli vývojáři potřebu u těchto jednoduchých hádanek ještě hráči radit nevyžádanou nápovědou, které se nedalo zbavit (a nebylo to jenom ze začátku hry). Tak nevím, jestli je hra určena dětem, nebo jestli autoři hry očekávali, že ji budou hrát pouze tupouni, ale fakt mi přišlo, že takovým způsobem zpochybňují, že mám aspoň nějakou základní inteligenci, až to bylo urážlivé. Celkově tedy zážitek nic moc.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+6

Waking Mars

  • PC 55
Kombinace adventury, skákačky a logické hry v příjemném grafickém hávu a se zajímavým prostředím. Vaším cílem je kombinovat rostliny a zvířata na Marsu takovým způsobem, abyste vytvořili funkční ekosystém. Námět je to originální, ale zvládl jsem do hry investovat pouze pár hodin, protože pak mi přišla herní smyčka dost stereotypní. Můj celkový dojem byl, že je to příjemná hra, jen jsem se nebyl schopen prokousat hlouběji.

Celkové hodnocení: Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+3

Penumbra: Overture

  • PC 70
Grafika hry je zastaralá, ale váš strach bude velice aktuální.

Penumbru jsem nebyl schopen dohrát, bylo to na mě moc. Skončil jsem na konci první kapitoly. Asi do konce života si budu pamatovat ty nemrtvé psy. A taky ten vyrvaný jazyk na stole, co vypadal jako kravský (a vedle něj deníček na stole, co popisoval člověka, co se musel z hladu živit pavouky, pak na sobě pozoroval podivné změny, příšerně mu napuchl jazyk, a...). Perfektní horor, který nehraje na levné lekačky, a já na něj prostě nemám. Taktéž musím vyzdvihnout způsob práce s předměty, kdy musíte myší provést stejný pohyb, jako by provedla vaše ruka (např. oblouk k otevření dveří). Přidává tomu kopec atmosféry, cítíte se ještě více uvnitř. No a samozřejmě i to, že se nemáte žádné zbraně. To vás ponoří ještě více (dalo by se říct až pod hladinu, až začnete pouštět bublinky). Horor, jak má být.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+8

Intrusion 2

  • PC 65
Zábavná krátká hříčka. Líbily se mi mechaniky založené na fyzice. Grafický design je jednoduchý, ale jakýmsi způsobem okouzlující, zejména jak jsou postavy a pohyblivé objekty viditelně složeny z velkých prvků a ty jsou primitivně rozanimovány. Je to všechno strašně základní, a přitom mi to přijde pěkné.

Celkové hodnocení: Dobrá / Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+3

Solar 2

  • PC 30
Jednoduše řečeno - frustrující zážitek. Ačkoliv jsem se cítil jako idiot, tak jsem se zasekl hned v několika základních misích, protože ani ovládání ani herní mechaniky hra nijak pořádně nevysvětlila. Chvíli jsem se snažil na všechno přijít, ale zanedlouho jsem to vzdal. Měl jsem pocit, že je hra vůči novým hráčům aktivně nepřátelská.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+3

Super Meat Boy

  • PC 90
Tato hra je opravdu opravdu těžká a neodpouštějící. U každé jednotlivé úrovně zemřete třeba 20-50x, než se vám ji povede dokončit. Okamžitá smrt se nachází úplně všude. A to je hádám i krása této hry. Každou minutu svého zápolení jsem sprostě nadával, a přesto jsem hrál dál a dál, hodiny a dny. Má v sobě kouzlo, které vás nutí pokračovat.

Zároveň si zřejmě musíte oblíbit její humor, který asi nesedne každému. Já jsem jej miloval. A stejně tak hudbu.

Ačkoliv se to na první pohled nemusí tak zdát, tak tato hra není u nadpřirozených reflexech. Tato hra je o nespočetnu prožitých smrtí, pomalém hledání funkční cesty skrz překážky, a její otisknutí do vaší svalové paměti. Jakmile strávíte 30-60 minut snahou vyřešit těžkou úroveň, tak potom ji už můžete hrát i poslepu a uspět. Hrajete přes svalovou paměť, nikoliv reflexy.

Pokud se rozhodnete si hru zahrát, připravte si předem zásobu silných nadávek a spoustu volného času. Ale za tu srandu to stojí.

Hru jsem dohrál až po finálního závěrečného bosse. Vyhrál jsem nad ním několikrát, ale pokaždé mi hra okamžitě spadla. Tento problém by už snad měl být vyřešen. Myslím, že po finálním bossovi by měl být ještě nějaký extra svět, ale po roce abstinování od této hry jsem nebyl schopen poslední úroveň znovu pokořit. Musel bych zase hodiny trénovat, a to už se mi nechtělo. Ovšem plyne z toho ponaučení - při hraní této hry si nedávejte žádné delší přestávky. Jinak se vám bude opravdu těžko dohrávat :-)

Celkové hodnocení: Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+6

Stacking

  • PC 60
Ačkoliv nejsem velký milovník logických adventur, tak u této jsem prošel celý hlavní příběh a byl to příjemný zážitek. Grafický styl a celkový design se mi moc líbil. Zároveň je originální používání matrjošek pro řešení úkolů. Hádanky mají více možností řešení, takže si hru můžete natáhnout hledáním těch alternativních. Pro zastánce žánru se jedná o slušnou volbu.

Celkové hodnocení: Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+7

Antichamber

  • PC 60
Velmi netradiční logická hra, která rozbíjí veškerá zaběhnutá pravidla. Jakože fakt veškerá, protože tady se nemůžete spolehnout ani na naprosto základní fyzikální zákony naší reality. Popisuje se to špatně, lepší je to vyzkoušet. Ale pár vymyšlených příkladů: objekt se nemusí chovat stejně, pokud se na něj díváte a pokud se k němu otočíte zády. Ulička může 5x zatočit o 90° (nebo 1x) a přesto dojdete zpět do startovní pozice. Přes schody se můžete dostat jinam, když po nich jdete pomalu nebo běžíte. Je to velmi originální, ale zároveň i slabina. Zatímco v jiných hrách se vine několik základních principů, na které se můžete spolehnout, tak tady se nelze spolehnout na nic. A tudíž u každé hádanky musíte pokaždé zpochybnit úplně všechno, co vás napadne. To pro mě začalo být časem hodně únavné, a hru jsem již nedokončil.

Celkové hodnocení: Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+6

The Swapper

  • PC 70
Pěkně vytvořená logická hra odehrávající se v poměrně ponurém a neradostném prostředí (točící se kolem opakového vytváření a zabíjení klonů hlavního protagonisty). Hádanky nejsou nijak zvlášť obtížné, a hra je celkově dost krátká. Ale atmosféra je skvělá a hra je zábavná. Fanouškům logických her mohu doporučit.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+5

Trine 2

  • PC 90
Trine 2 je podle mě jedna z nejlepších logických skákaček na trhu. Má velmi příjemné herní mechaniky (přepínání mezi 3 zcela odlišnými postavami, včetně možnosti kooperace lokálně a po síti), rozumnou herní délku (fanoušky potěší i DLC) a zejména naprosto famózní a jedinečný grafický styl. Pohádkovost a hravost z ní jenom čiší, a řekl bych že se jedná o jednu z nejlépe vypadajících her na trhu. Vřele doporučuji úplně každému.

Celkové hodnocení: Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+7

Mirror's Edge

  • PC 70
Hru jsem se poměrně dobře užil.

Co se mi líbilo:
* netradiční koncept, novátorská myšlenka
* pěkné zpracování, jak graficky a zvukově, tak herně
* zajímavý příběh
* adrenalinový pocit, když přelétáte vzduchem mezi dvěma mrakodrapy, po vámi jsou stovky metrů volného prostory a ta druhá budova je téměř mimo dosaaaah... výtečné

Co by chtělo zlepšit:
* příliš krátké
* ne tak svižné (ve smyslu rychlosti a plynulosti běhu), jak jsem si představoval. Velkou část času jsem strávil hledáním cesty dopředu a souboji s policajty, což degradovalo zážitek. Ocenil bych delší sekvence šílených skoků, skluzů, odrazů od zdí, atd, aniž by člověk musel pořád zastavovat a rozhlížet se, aby našel další cestu vpřed. (A ano, posléze se dají hrát běhy na rychlost a časové zkoušky, ale mít to součástí hlavního příběhu by bylo lepší).
* některé videosekvence byly nepřeskočitelné, a pokud jste zemřeli těsně po ní, tak jste ji museli zhlédnout znovu a znovu. To stejné platí i pro animace při spouštění hry. Typický vývojářský prohřešek.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+13

Little Inferno

  • PC 45
Ačkoliv hry od 2D Boy a Tomorrow Corporation miluji, tak Little Inferno mi bohužel přišlo nejslabší. Cílem hry je najít různé kombinace společného spálení předmětů, což vyprodukuje nějaký efekt, a toto hledání mě nijak zvlášť nebavilo. Příběh je proveden podobně jako ve World of Goo, což mi i tehdy i nyní přišlo okouzlující. Ale bohužel nic dalšího ve hře není (pokud tedy odmyslíme typicky pěknou a příjemnou grafiku a hudbu). Spíš než jako hra mi to přijde jako trochu zábavné pálení času (haha, pálení, chápete?). Pyromani si samozřejmě mohou přičíst nějaké bodíky k dobru.

Celkové hodnocení: Nic moc / Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+5

Osmos

  • PC 70
Příjemná relaxační oddychovka, kde větší buňky žerou ty menší a pohybují se za cenu své vlastní hmoty. Herní mechaniky jsou tak jednoduché, že je pochopí každý. Ačkoliv jde o relaxaci, tak v pozdějších částech umí hra přitvrdit, a budete se muset snažit, dokonce občas zapojit i závity. Hra se neumí úplně rozhodnout, jestli jde o simulaci mikrosvěta nebo makrosvěta, ačkoliv jde namítnout, že fungují dost často přece podobně (ale ne ještě úplně na úrovni buněk, to bychom museli jít ještě o kousek níž). Některé úrovně mi bohužel způsobovaly lehké závratě (jako když několik minut vaše buňka rotuje kolem "slunce").

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+3

Space Pirates and Zombies

  • PC 85
Tato hra je naprostá pecka (ačkoliv zdejší hodnocení na DH tomu nevypovídá, ale ti lidi prostě netuší, o co přicházejí!). Moc pěkné vesmírné prostředí, zajímavý příběh, a hlavně perfektní tvorba vlastních vesmírných lodí, jejich vylepšování, a adrenalinové a přitom taktické vesmírné bitvy. Úplně strašně jsem si užil tvorbu vlastních lodí, kde si připevňujete různé kanóny a blastery na trup lodi, zároveň tam ale chcete mít obranné prvky, vylepšení, atd a místa je omezeně. Některé zbraně jsou automaticky naváděné, některé musíte mířit sami, některé střílí pouze dopředu. Váha lodi ovlivňuje rychlost a manévrovatelnost, a podobně jako v Tyrian sdílíte energii mezi motory, zbraněmi a štíty, takže musíte dobře vyvažovat a třeba si udělat různé lodě pro různé účely. Ke konci hry se spoustou surovin a nakoupenými či nakradenými technologiemi už samozřejmě vlastníte mohutný bitevní křižník, co sestřeluje z oblohy vše, co se pohne, a svádíte epické bitvy s podobnými monstry.

Jako indie hra má typický problém, že ne vše je ideálně vysvětleno či intuitivní, takže je dobré si občas vyhledat nějaké tipy a triky online. Ale to je jen drobná šmouha na kráse.

Celkové hodnocení: Výborná / Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+5

Avadon: The Black Fortress

  • PC 40
Do hry jsem vložil cca 10 hodin, a za celou dobu se mi nepovedlo si hru oblíbit. Nějak zvlášť neřeším grafiku nebo jiné rozpočtové záležitosti, na indie scénu jsem zvyklej, a naopak mi Avadon přišel poměrně pěkně moderní alespoň do vzhledu rozhraní a herních efektů. Ale zabiják pro mě byla funkčnost uživatelského rozhraní, zejména v bitvách. Jsou tam do očí bijící nedostatky, díky kterým je velice jednoduché omylem provést akci, kterou jste nechtěli, a přesně to se mi samozřejmě často stávalo. Nedokážu pochopit, jak někdo zvládne vytvořit docela pěknou hru a zároveň nedokáže vytvořit alespoň základně funkční ovládání. Každopádně toto byl pro mě game over, nebyl jsem schopen donutit se v hraní pokračovat.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+5

Cogs

  • PC 70
Na to že jsem nikdy nebyl na posouvací skládačky (vždycky se mi z toho roztápěl mozek), tak tuto jsem dohrál až do konce. Hra má pěkný steampunkový motiv, ale tou hlavní nosnou myšlenkou je převést skládačku do 3D a díky tomu vás nechat vyrábět různé steampunkové hračky. Třetí rozměr ze začátku nehraje velkou roli, ale postupně se stane naprosto integrální součástí řešení. Ztvárnění je výborné, všechno je pěkně nakreslené, animované a ozvučené. Doporučuji.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+3

Revenge of the Titans

  • PC 30
Tuto hru jsem zkoušel rozehrát dvakrát. V obou případech jsem ji velmi brzo vypnul (po pár misích). Mám pocit, že je to dobrá ukázka, jak může nevhodná grafická stylizace zabít hru. Vše mi tam připadá, že vypadá v podstatě stejně - nepřátelé jsou skoro stejní, budovy jsou skoro stejné, prostředí jsou skoro stejná, všechno je skoro stejné. A tudíž mě to velmi brzy unavilo, unudilo, přestalo bavit. Nenašel jsem jedinou věc, která by mě lákala k pokračování ve hře.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+4

World of Goo

  • PC 90
World of Goo je jedna ze srdcovek, díky této hře (a Humble Bundle) jsem objevil krásy indie her. Hra je úžasná a okouzlující. Má skvělé logické hádanky a dokonce i poměrně nenápadně podaný příběh ve kterém nechybí nečekaný zvrat ke konci. Obtížnost hry je přesně akorát - některé úrovně jsou těžší, ale nejsou přestřelené a vždy se dají udělat. Pro extrémisty nechybí výzvy, nad kterými si už pořádně potrápí mozek. Z celé hry sálá hravost a veselost (a na ten vážný podtón v příběhu si musíte přijít sami). Ze srdce doporučuji.

Celkové hodnocení: Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2013 v angličtině na Steamu).
+12