Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Eva • 21 let • Nezaměstnaná • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentáře

Final Fantasy VII

  • PC 100
  • PS1 100
No random encounters challenge:

Rozhodla jsem se, že si opět zahraji Final Fantasy VII, jenže se ukázalo, že už jsem moc velký zoomer a nemám trpělivost procházet nádherný svět, který mi představil táta místo pohádek na dobrou noc, a být neustále přerušována náhodnými souboji. Zjistila jsem však, že Square Enix na zoomery myslí a do hry přidali možnost vypnutí těchto soubojů. Koupila jsem si tedy Steam verzi a... zjistila, že v této jediné tento mód chybí. Google vše vyřešil, naučila jsem se hexeditovat a náhodné souboje ze hry permanentně odpreparovala.

Zjistila jsem, že hra touto úpravou dostává zcela jiný rozměr. Najednou je mnohem důležitější řešit složení skupiny, výběr materií, použití předmětů, které jsou v běžném hraní téměř k ničemu, ale také se stává velmi důležité rozhodování Clouda, kdy bude v příběhu bojovat a kdy se souboji vyhne, protože každý exp se počítá. Říkala jsem si, že sem komentář psát nebudu, protože vlastně hraji úplně jinou hru než autoři zamýšleli, ale byla jsem tím tak fascinována, že to sem nakonec napíšu a třeba někoho nalákám nebo mu moje poznatky přijdou při hraní vhod.

Až do Temple of the Ancients je hra velice jednoduchá, když ji znáte a víte co dělat. V chrámu ale nastává první větší problém. Red Dragon by ještě šel, když nezapomenete v Costa del Sol na Fire Ring, ale Demons Gate představoval neřešitelný problém. Musela jsem hru loadnout před vstup do chrámu a jít si koupit Time materii, která společně s Added Effect a trochou štěstí zajistí perma slow. Kdybych už tehdy věděla, že v Cosmo Canyonu se již dají koupit HP Upy, tak by to možná šlo ještě lépe.

Následuje dost bossů s čistě elementálními útoky, které jdou snadno resistit nebo dokonce absorbovat a prakticky se na nich nedá umřít. Další problém nastává až u Carry Armoru, který bez HP Upů dokáže IKnout celou skupinu. Bahamuti, Alexandr a Kujata se však velice rychle postarají o otravná ramena. Pak už hra vstupuje do endgamu, kde se díky ultimátním zbraním a zbrojím stává opět jednoduchou.

Hra mě extrémně bavila a přemýšlím, jestli si nedám podobné challenge i v dalších dílech, ke kterým však už nemám tak nostalgické vzpomínky, neb jsem si půl dětství hrála na to, že jsem Tifa a Cloud se do mne konečně zamiloval.

Statistiky na konci hraní:
Dohráno za 22 hodin 29 minut
73811 gilů

Cloud lvl 45, 4552 HP, 389 MP
Ultima Weapon: Long Range + Counter Attack, Cover + Double Cut, Enemy Skill + 3x HP Up
Ziedrich + Tough Ring

Nanaki lvl 48 , 6123 HP, 403 MP
Limited Moon: Slash-All + W-Item, Enemy Skill + 5x HP Up
Ziedrich + Ribbon

Vincent lvl 48, 5224 HP, 416 MP
Death Penalty (k ničemu): All + Restore, Enemy Skill + 5x HP Up
Ziedrich + Tough Ring

Ostatní cca 38 - 40 lvl, všechny ultimátní zbraně, Yuffie a celá její side quest linka ve Wutaii není bez random encouterů možná.
Limit Breaky zůstaly u všech na první úrovni, nedokázala jsem u nikoho splnit podmínku na počet zabitých nepřátel (šlo by to přes Midgar Zolom, ale byla by to otrava).
Nepřišla jsem na to, jak by bez random encouterů šly sundat Emerald a Ruby Weapons, protože nejdou chytat Chocobové.

Pro: Bála jsem se, že mne odradí hnusná grafika, ale vlastně mě ty kreslené postavičky a nádherná pozadí znovu okouzlily + nostalgie.

Proti: Random encoutery jsou v dnešní době už dost otravný.

+25

Wasteland 3

  • PC 90
Hráno v co-opu:

Začátek hraní se neslo ve znamení bugů zejména na straně připojujícího se hráče, tedy se pravděpodobně jednalo o bugy specifické pro multiplayerový mód hry. Postupem času však byla naše hra patchována, bugů ubývalo a posledních několik hodin hraní se obešlo bez jakýchkoliv problémů. Věřím tedy, že hráči, kteří se do Wastelandu 3 pustí dnes, tak se s bugy již nesetkají a v hodnocení tak budu jejich existenci ignorovat.

Jinak jsem se totiž náramně bavila. Uživatelské rozhraní, hratelnost a drobné změny v mechanikách a tvorbě postavy (spíše zjednodušující) mi oproti druhému dílu sedly. Díky co-opu jsem mohla hrát pouze za jednu postavu, do které jsem se mohla dokonale vžít. Sice jsem nedokázala efektivně využít mechanik hry tak, abych si vytvořila moji vysněnou Rangerku specializovanou na sniperky a meče a musela se spokojit pouze s čistou sniperkou s "desítkou v lockpicku", ale každá sekvence výstřel - zásah - +1 ve mě vyvolávala euforii.

Ze začátku jsem se bála, že hra není stavěná na hraní pouze s dvojicí postav (nechtěli jsme ovládat více jak jednu Rangerku na hráče) a více hráčů než dva hra neumožňuje, ale na střední obtížnost to byla poměrně snadná procházka s pár záseky v podobě boss fightů, kdy jsme museli souboj několikrát opakovat, zkoušet a vymýšlet ideální strategii. V tomto se bojový systém osvědčil a obě nás to moc bavilo stejně jako jednodušší střetnutí, kdy jsme pokosili dav nepřátel a chladnokrevně šli dál.

Jediné kvůli čemu musím trochu snížit hodnocení je příběh, který mne příliš nezaujal a kromě božského charisma Saula Buchanana neměl co nabídnout, takže singleplayerový zážitek bych pravděpodobně musela hodnotit přísněji. Druhý díl mne v tomto bavil více. Také někomu mohou vadit někdy až absurdní komediální vsuvky, které mohou naprosto zkazit imerzi postapokalyptického světa, ale díky oběma Divinity: Original Sin jsem už asi imunní a zvykla jsem si, že moderní cRPG si s vážným příběhem nevystačí.

Pro: Výborně zvládnutý taktický tahový boj, možnost co-opu s jedním spoluhráčem, pěkná tvorba postavy

Proti: Příběh je slabší, styl humoru nesedne každému

+26

Wasteland 3: The Battle of Steeltown

  • PC 90
Hráno v co-opu:

DLC velmi pěkně zapadá do původní hry, má velmi povedený příběh a byla jsem spokojená i s rozsahem, novými předměty a designem nových oblastí. Obecně nemám ráda škálování nepřátel dle úrovně postav, ale chápu, že tvůrci chtěli umožnit okamžitě vstoupit do nového obsahu všem hráčům, kteří hru ještě hrají nebo mají staré uložené pozice.

Již méně jsem byla spokojená s novými mechanikami nepřátel, které vedou pouze ke zbytečnému prodlužování soubojů. V tomto rozšíření si budou protivníci nahazovat elementární štíty, se kterými jsou téměř nesmrtelní s výjimkou jednoho elementu, budou vás stunlockovat omračujícími zbraněmi (ačkoliv se tvůrci v původní hře správně rozhodli, že stun vyvolá imunitu na stun na další kolo, aby se zabránilo stunlocku, tak pro tento nový stun to neplatí) a budou vám ubírat akce v kole a zabraňovat v pohybu svými energorukavicemi a jakýmisi bahenními střelami. Oceňuji, že se tvůrci snažili co nejvíce ozvláštnit nepřátele nad rámec toho, co používají v základní hře, ale souboj se tak může rychle proměnit ve zdlouhavou otravu.

Jako i původní hra i toto DLC trpí poreleasovými bugy a hraní v co-opu tomu asi zrovna dvakrát nepomohlo. Hra se několikrát freeznula, když jsem bosse zabila příliš rychle nebo začala souboj ze stealthu, sniperovkou z velké vzdálenosti místo z rozhovoru, což je věc, ke které vás původní hra spíše vede, ale zde se s tím při testování asi nepočítalo.

Přesto nemůžu hodnotit jinak než vynikajícím hodnocením, nová izometrická RPG jako ze staré školy se dnes dělají s možností co-opu naprosto minimálně a pro mě je právě hra s přáteli něco, na co nejraději vzpomínám u Baldurů či Nevewinteru. I přes bugy (které snad budou opraveny) se dá DLC v pohodě dohrát, obrníte-li se trochou trpělivosti a s vhodným kamarádem či kamarádkou se při společném hraní budete určitě skvěle bavit.

Pro: Nová lokace, která pěkně zapadá do původní hry, nové zajímavé předměty

Proti: Nové mechaniky nepřátel, které zbytečně prodlužují souboj

+18