Arkáda kombinující i reálnější pojetí, čímž si hráči můžou vybrat, co upřednostní. Endurance Series stojí na závodních okruzích, kde se musí doplňovat palivo, opravovat oježděné pneumatiky. A každá další třída vozů zvyšuje obtížnost, skrze více kol k zajetí. To je na hraní poměrně náročné. Plynou z toho Endurance Ponts, sloužící k upgradu vozů na závodní režim.
Nabídka závodů a koncept kariéry je zajímavý. Na velké mapě hráč zoomuje a vybírá si soutěže. Klubové ligy zní libově. Kdokoliv vezme vyžadované auto a zajede závod v nějakém čase. Umístění v žebříčku je zaručeno, jestliže se tomu hráč věnuje pravidelně. Na umístění nesejde. To mě velmi bavilo hrát.
Gear.Club Unlimited 2 – Ultimate Edition pohání Unity engine. Hra tak není nijak hardwarově náročná a její grafika je podařená. Prostředí se mění a podíváme se do rozmanitých lokalit. A v nastavení se to dá rozumně nadefinovat, jak si kdo přeje. Mně se líbily zdejší lesy. Nějak to u mě evokovalo vycházky na Klokočku. Občas blbnou stíny a změní se náhle vrhané světlo slunečními paprsky.
Pocit z jízdy je perfektní. Zprvu se začíná se slabými vozy, aby to v polovině hry byl jeden supersport za druhým. Dosahované rychlosti jsou znát. Dá se tu vybrat z nepřeberného typu modelů, včetně pár policejních aut. Málem bych zapomněl, před koupí jde vůz otestovat jízdou. To jsem si takhle krásně jel v jedné mapě, zabírající tři kola, která trvala víc minut a moc příjemně působila.
Hráč by měl vydělávat opravdu mnoho kreditů, nahrazujících peníze. Ale to je jedno, je-li jich vyžadováno tolik, že jde o regulérní formu platební měny. Vylepšení na auta stojí asi tolik, co reálné auto. V pozdější fázi hry. A samotné káry disponují také velkou cenovkou. Závody vyžadují dané modely, ty můžu buď získat za odměnu nebo si chybějící automobil koupím.
Customizace garáže je něco nevídaného, kde v podstatě hraji sofistikovanou minihru. Jejím cílem je vyznat se v tom, kde mám dané auto, kam dám součásti do dílny k ladění aut, popř. si můžu určit míru designu celé garáže. A i za to se musí platit. Pohyb v garáži je intuitivně řešen perspektivou z dálky a přetahováním myší, když manipuluji s vybraným vozem a dalšími objekty.
Ghost car je obdoba nejlépe zajetých časů, obvykle přítomných v Time Trialu. A tady samozřejmě také. Suše mi oznámí, umísti se mezi třemi nejlepšími. Že se ale mermomocí, po více násobném snažení, držím zhruba pátý, to je asi všem zcela jedno. A dojedu-li mimo stupně, hezky do úmoru opakovat. Nelíbily se mi off-road tratě, na nichž ta auta nedělala nejlepší dojem.
Nastavení Semi-Pro ON je kompatibilní s 38 achievementy, s celou kariérou a většinou exhibičních závodů. Ale za cenu snížení rychlosti vozů, to udává nastavení Braking. V důsledku toho mají veškerá auta neustále kolísavou rychlost. A to znemožňuje dobře jet klubové závody, dosažení lepších výsledků v kariéře. A tak po 140 hodinách hraní deaktivováno. U Endurance Series a Le Mans ale má ta volba Semi-Pro ON naopak své opodstatnění.
Je to počin jako dělaný pro neúnavné jezdce, co chtějí dennodenně nějakou závislost. A tato hra by jim to mohla poskytnout. Vlastně takový vylepšený V-Rally 2: Expert Edition, případně jakékoliv staré dobré Need for Speed. Sešlápnout plyn, unášet se vírem rychlosti a být první.
Dirty Streamer Puzzle
Pro: Získávání peněz, vylepšování zbraní, Retrostein mod, slušná FPS. Lze z většiny ignorovat medailon.
Proti: Automatické ukládání, ve městě respawn, obtížný závěr. U posledních misí jsem už neměl odměny.