WG Realms: Demon Throne je definitivní edicí původního WG Realms 2: Siege Breaker z roku 2011. Část obsahu je tak ze zmíněné starší verze hry, přestože tato byla výrazně obohacena o nové mapy i herní principy. Stále jde o frenetickou střílečku, zachovávající si aspekty FPS žánru z minulých dekád. Směs je namíchána ingrediencemi z klasických her, ať už jsou to Doom, Hexen, Quake, Heretic, Witchaven, Unreal či jiné. Koncept kampaně je tentokrát složen z několika epizod, mezi nimiž si lze libovolně vybrat. Dokončení všech z nich poskytne hráči kousek fragmentu, z nějž ve startovním Hubu poté sestaví obrázek, rozdělený na šest dílků. To uvolní portál k finálnímu střetnutí hry, kde se odehraje monstrózní řež.
Stěžejní stránkou je komplexní systém k získávání střeliva odemčením truhel, nacházejících se různě po okolí, popř. pečlivě ukrytých v tajných oblastech. Na to jsou potřebné zlaté mince od zabitých nepřátel. Na HUDu udávající jejich momentální výši, jíž postava právě disponuje. Nákup hráčova vybavení probíhá také v Upgrade Shopu, jestliže splní zadané úkoly od ostatních. Rozprostírá se tím tak prostor k širšímu uplatnění. Např. maximální výši nesených nábojů a razanci způsobeného zranění. A to důležitou komoditou barevných klenotů. Interakci s NPC řeší aktivační klávesa, načež se objeví text o její funkci a roli. Výdrž silnějších protivníků a bossů je indikována ukazatelem poškození, k eliminaci je tak nutno více zásahů. K výběru jsou dva odlišné herní charaktery a čtveřice obtížností. Zkompletování dané části epizody umožní náhled k detailnějším statistikám, poskytujících cenné údaje o aktivitě herního alter ega. Atmosféru dotváří i rytmická muzika.
V závislosti na tom, jak si hráč aktuálně stojí, se odvíjí jeho další postup. K otevření dveří je vyžadováno zpřístupnění truhel, někoho zneškodnit, aktivovat spínač, uplatnit konkrétní zbraň. Pokaždé se zobrazí, že byly otevřeny dveře. Zprvu neaktivní bývají i potvory, než se jim dostane instrukce k útoku. Platí též i pro sběr financí. Ve vzácných chvílích se objeví sekvence, kam se vydat, kdo zrovna přichází z monster na scénu. Je hojně využíván vertikální způsob pohybu, ke sbírání speciálních předmětů na nesmrtelnost, dvojnásobné poškození apod. Je tak žádoucí nejprve promyslet další postup, než účinek odezní. A to zejména u likvidace krvežíznivých nestvůr v objemnějších skupinách. Ze zbraní poslouží jednohlavňová a dvouhlavňová brokovnice, kulomet, raketomet, granáty, různé energetické typy, obouruční pistole, ale i pekelná BFG 666 či teleportační zbraň na blízko. Nechybí kooperace ve dvou. Dávku originality zajišťuje i vcítění se do kočky, s níž se mění úhel pohledu.
@PavelU (16.01.2023 06:20):
Staženo. Kouknu potom na to.
Doplňkové mise Hall of Memories jsou trochu jiné, než zbytek hry. Jak jsem pochopil, podíleli se na ní jiní autoři. A je to poznat, trochu se proměnil styl hratelnosti. První mayská úroveň je taková klasická a pěkně odsýpá, zbylé už začínají být vůči Tobě celkem nespravedlivé. Zvláště ta, kde dobýváš obří pevnost, ale je zase celkem krátká. Potom je tu jedna hodně interiérová, kde se procházíš levely prvního Dooma. Ta je hodně nepříjemná, protože je tělo na tělo. Nakonec jsem si nechal takovou hodně nepříjemnou arénovku, která Ti hned od začátku oznámí, že zhebneš, takže jsem čekal romerovské podrazy všeho druhu, málo munice a spousta těžkých nepřátel. A dostal jsem z toho vše :-D. Ale dá se to, když přistoupíš na její hratelnost. A hlavně závěrečný bossák je opravdu MEGA bitva a jsem moc rád, že jsem to hrál až úplně jako poslední hratelnou oblast, protože tam se zúročí vše, co ses naučil v celé hře.
Ta větvenost a provázanost těch úrovní mě právě strašně bavila. Často jsem opustil rozehranou úroveň a šel se kouknout zda není něco nového v království, nebo jsem si šel něco vylepšit, když jsem nasbíral větší hromádku drahokamů. Takové hodně zjednodušené RPGéčko. S klíči jsem problém neměl, posbíral jsem je vždy docela brzy. Už ke konci první epizody jsem se dostal k hradu. Možná, že na Tvé hrané verzi to bylo komplikovanější, nebo bylo klíčů prostě méně. Rozhodně zkus aktuální verzi. Má hodně plynulý postup a nic Tě zásadně nelimituje.
Dát level od znova jsem právě nemohl, protože už jsem měl přepsané všechny autosavy a záložní save jsem si omylem, jako na potvoru, také přepsal. Kdyby nebylo konzole, tak bych tu hru prostě nebyl schopný dohrát a to jsem fakt nechtěl.
Staženo. Kouknu potom na to.
Doplňkové mise Hall of Memories jsou trochu jiné, než zbytek hry. Jak jsem pochopil, podíleli se na ní jiní autoři. A je to poznat, trochu se proměnil styl hratelnosti. První mayská úroveň je taková klasická a pěkně odsýpá, zbylé už začínají být vůči Tobě celkem nespravedlivé. Zvláště ta, kde dobýváš obří pevnost, ale je zase celkem krátká. Potom je tu jedna hodně interiérová, kde se procházíš levely prvního Dooma. Ta je hodně nepříjemná, protože je tělo na tělo. Nakonec jsem si nechal takovou hodně nepříjemnou arénovku, která Ti hned od začátku oznámí, že zhebneš, takže jsem čekal romerovské podrazy všeho druhu, málo munice a spousta těžkých nepřátel. A dostal jsem z toho vše :-D. Ale dá se to, když přistoupíš na její hratelnost. A hlavně závěrečný bossák je opravdu MEGA bitva a jsem moc rád, že jsem to hrál až úplně jako poslední hratelnou oblast, protože tam se zúročí vše, co ses naučil v celé hře.
Ta větvenost a provázanost těch úrovní mě právě strašně bavila. Často jsem opustil rozehranou úroveň a šel se kouknout zda není něco nového v království, nebo jsem si šel něco vylepšit, když jsem nasbíral větší hromádku drahokamů. Takové hodně zjednodušené RPGéčko. S klíči jsem problém neměl, posbíral jsem je vždy docela brzy. Už ke konci první epizody jsem se dostal k hradu. Možná, že na Tvé hrané verzi to bylo komplikovanější, nebo bylo klíčů prostě méně. Rozhodně zkus aktuální verzi. Má hodně plynulý postup a nic Tě zásadně nelimituje.
Dát level od znova jsem právě nemohl, protože už jsem měl přepsané všechny autosavy a záložní save jsem si omylem, jako na potvoru, také přepsal. Kdyby nebylo konzole, tak bych tu hru prostě nebyl schopný dohrát a to jsem fakt nechtěl.
Pro: Dost možná jedna z nejlepších, nejnápaditějších a nejzábavnějších build stříleček, jaké jsem kdy hrál. Esence hratelnosti a upřímné lásky k předlohám
Proti: Dvakrát se mi stalo, že jsem opravdu nevěděl, jak postoupit dál. Poprvé pomohl YouTube, podruhé jsem měl světlou chvilku