Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@PavelU (16.01.2023 06:20):
Staženo. Kouknu potom na to.

Doplňkové mise Hall of Memories jsou trochu jiné, než zbytek hry. Jak jsem pochopil, podíleli se na ní jiní autoři. A je to poznat, trochu se proměnil styl hratelnosti. První mayská úroveň je taková klasická a pěkně odsýpá, zbylé už začínají být vůči Tobě celkem nespravedlivé. Zvláště ta, kde dobýváš obří pevnost, ale je zase celkem krátká. Potom je tu jedna hodně interiérová, kde se procházíš levely prvního Dooma. Ta je hodně nepříjemná, protože je tělo na tělo. Nakonec jsem si nechal takovou hodně nepříjemnou arénovku, která Ti hned od začátku oznámí, že zhebneš, takže jsem čekal romerovské podrazy všeho druhu, málo munice a spousta těžkých nepřátel. A dostal jsem z toho vše :-D. Ale dá se to, když přistoupíš na její hratelnost. A hlavně závěrečný bossák je opravdu MEGA bitva a jsem moc rád, že jsem to hrál až úplně jako poslední hratelnou oblast, protože tam se zúročí vše, co ses naučil v celé hře.

Ta větvenost a provázanost těch úrovní mě právě strašně bavila. Často jsem opustil rozehranou úroveň a šel se kouknout zda není něco nového v království, nebo jsem si šel něco vylepšit, když jsem nasbíral větší hromádku drahokamů. Takové hodně zjednodušené RPGéčko. S klíči jsem problém neměl, posbíral jsem je vždy docela brzy. Už ke konci první epizody jsem se dostal k hradu. Možná, že na Tvé hrané verzi to bylo komplikovanější, nebo bylo klíčů prostě méně. Rozhodně zkus aktuální verzi. Má hodně plynulý postup a nic Tě zásadně nelimituje.

Dát level od znova jsem právě nemohl, protože už jsem měl přepsané všechny autosavy a záložní save jsem si omylem, jako na potvoru, také přepsal. Kdyby nebylo konzole, tak bych tu hru prostě nebyl schopný dohrát a to jsem fakt nechtěl.
@Subject 13 (16.01.2023 05:34): Jo, obtížné je to hodně. Při těch mega soubojích jsem si užil vypjaté chvíle. Dodatečně přidaný obsah v novější verzi jsem částečně viděl, byl kdysi k dispozici samostatně. Má rozhodně potenciál. Co mi dělalo vrásky, tak ty klíče k zavřeným oblastem, celková větvenost designu. Kvůli zlaťákům jsem musel dát level odznova. Dodnes si hru pamatuji, též tehdy rozjeta znovu. Tak se k ní možná opět vrátím.

Download - Mnou dohraná verze.
@PavelU (16.01.2023 03:50): Díky moc!

Původně jsem chtěl tento mód adorovat ještě delším textem, kde bych rozebral tu plejádu nápadů, které hra obsahuje, ale potom jsem si řekl, že vypíchnu jen to, dle mého, nejdůležitější. A když jsem si potom přečetl Tvůj komentář, zjistil jsem, že už jsi v něm vlastně spoustu věcí, o kterých jsem chtěl ještě psát, řekl. Takže nelituji toho, že jsem hodně proškrtával :-D. Tento mód je opravdu ryzí, vybroušený diamant. Jediná jeho chyba je, že nemá pohlídané získávání peněz, protože se mi ve druhé epizodě stalo přesně to, co Tobě, že jsem byl bez zlaťáků a neměl jsem na otevření postupové truhly. Procházel jsem všechny lokace, ale všude bylo všechno sezobané, tak jsem si nakonec pomocí konzole spawnul pár Cyberdémonů a potřebnou čásku z nich postupně vymlátil. To byl právě ten jeden skoro neřešitelný zásek.

Nevím jak u starší verze, vím že se měnil balanc, co se týče získávání zlaťáků, ale i tady si můžeš udělat hru dost hardcore pomocí pravidel nastavených na začátku. POW si můžeš nastavit, že ho budeš získat jen při utrpěném zranění a ne naopak a potom máš ještě nějakou ultimátní nightmare obtížnost, která Tě také dost podusí. Já hrál na třetí nejtěžší, což přesně splňuje to, co je u popisku: pro zkušené hráče, nebo veterány klasických stříleček, kteří chtějí tužší výzvu, než je střední obtížnost. A je fakt, že výzva to mnohdy byla, ale nedostavila se frustrace, jako u ještě těžších obtížností, byť jsem i tak umíral celkem často. Zvlášť ke konci, kdy třeba jen špatně načasuješ útok, spustíš předčasně POW, nebo sebereš Quad damage moc brzy a už se vezeš a můžeš mačkat quickload. Zvláště v nášupu Hall of Memories je to hodně o dobré taktice, načasování a šetření s lepší municí.

A jak jsi říkal, že jsi Dukem nepoznamenaný, tak upřímně... kam se na tenhle mód klasický Duke (3D) hrabe :-). Opravdu se divím, že je tak zapadlý a že o něm není více slyšet, ani já o něm neměl tušení, dokud jsem náhodou neviděl gameplay na YouTubu. Nejvíce mě dostalo to, že má atmosféru skutečných devadesátek. Jako bych se do nich při hraní vrátil a to se mi u ničeho nového, co vzdává hold tomuto hernímu období, nikdy nestalo. Snad ho teď objeví více zdejších doomařů, protože rozhodně stojí alespoň za vyzkoušení. Mně bavil tak moc, že jsem si ho rozehrál znovu, ale stále bez Jedrika :-D.
@Subject 13 (komentář): Skvělej text. Já hrál první verzi ze října 2020. U dalších mě odradila nějaká zjednodušení, co tam autor snad dal. Má pak i dvojnásobný obsah asi, ale hardcorovost starší verze pro mě byla prioritní. Rozhodně jsem se dost bavil, přičemž jsem jinak Dukem nepoznamenaný. A to tvé hodnocení, prostě perfektní :)
27 Nov 2020 - další aktualizace, navíc přidávající tři nové levely. To je neuvěřitelný! Já ještě začátkem listopadu rozehrál hru znovu, v té 15 Oct. 2020 verzi, na vyšší obtížnost. Mám to od té doby rozehráno ve druhé epizodě.