Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

A Story About My Uncle

75
31 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
adventura > 3D adventura
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
28.05.2014 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://gonenorthgames.com/games/a-story-ab…
Táto plošinovka z pohľadu vlastných očí je nenásilným dobrodružstvom plným hádaniek.

Hráč sa v koži mladého chlapca vydáva hľadať svojho strateného strýka, ktorý je už dlhšiu dobu nezvestný. V jeho byte nájde chlapec záhadný prístroj, ktorý ho teleportuje do nepoznaného a veľmi čudného sveta s úplne novou civilizáciou a osobitou kultúrou.

Prístroj dokáže špeciálne veci. Je to rukavica, ktorá vystreľuje lúč, vďaka ktorému sa budete môcť odpútať od zeme a pritiahnuť sa k lietajúcim plošinám naokolo. Plošín je viac, niektoré poletujú, iné stoja na mieste. Kvôli ceste ďalej sa musíte na plošiny pritiahnuť, ale máte iba 3 použiteľné lúče a preto je potrebné si cestu dobre naplánovať. Po dopadnutí na pevný podklad sa rukavica znovu plne nabije. Koncentrovaním energie dokážete použit aj superskok.


Poslední diskuzní příspěvek

Strady: také jsem s tím ovládáním bojovala a dost se u toho navztekala:/

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Nadšení z objevování. Uspokojení z překonání náročné překážky. Okouzlení tajuplným světem. Tak bych popsal své pocity z této zajímavé hry. A to i přes to, že jsem na některých místech spadl i třicetkrát, než jsem se dostal dál. Tady mi to nějak nevadilo...

ASAMU je zajímavý kousek z několika důvodů. Hned na začátku zaujme velmi líbivá grafika, která je na půli cesty mezi komixem a fotorealizmem - což je podle mě ideální stylizace pro tento typ hry. Pomohlo to vytvořit místy kouzelnou atmosféru. Druhé velké lákadlo je zajímavý příběh, který mi po dohrání hry došel až další den - není to tak evidentní a spíše jsem se nechal unášet atmosférou a moc o tom nepřemýšlel.

Třetí velké plus je atmosféra. V každém z pěti velkých levelů jsem se cítil jinak. Autorům se podařilo navodit pocit svobody, stísněnosti, strachu i odhodlání. To vše čistě pomocí level designu, krátkých rozhovorů a monologů. Prostě to na mě fungovalo a bavilo mě to po celou herní dobu - cca 3 hodiny.

Absolutně největší pecka v ASAMU je svoboda pohybu. Pomocí skoků do výšky, do dálky a zachycování na stropech a zdech pomocí energetického háku vykouzlíte zajímavé akrobatické kousky. Chvílemi jsem si připadal jako superman, který si v herním světě může dělat, co chce. To většinou netrvalo dlouho, protože jsem se ocitl v obrovském prostoru, který ani pomocí těchto schopností nebylo možné snadno překonat. Později se ke schopnostem přidají ještě raketové boty a spolu s tím se zvýší také obtížnost.

Po tři čtvrtiny hry je obtížnost dobrá. Chvílemi je to snadné a hráč si může užít své padesátimetrové superskoky. Občas přijde složitější místo, nejde ale o žádné brutální záseky. Na konci obtížnost vyroste trochu rychleji a na pár místech jsem zůstal "viset". Jakmile jsem ale přišel na to, jak to udělat správně, už to bylo ok.

V menu se pod nabídkou Extras schovává možnost hrát celou hru ještě jednou po jednotlivých levelech na čas. Sám jsem první level dokázal dát asi za 8 minut a na youtube jsem se následně pokochal tříminutovým světovým rekordem, který je opravdu působivý na pohled.

Abych jen nechválil, hře se nevyhnuly i některé nepěkné věci. Občas jsem propadl skrz zeď nebo podlahu. Přichycením na pohyblivý objekt bych se měl pohybovat s ním, ale stávalo se mi, že se hák prostě vypnul a já spadl. Asi největší problém byl smysl pro vzdálenost - hákem je totiž možné se přichytit jen k blízkým objektům a někdy to vypadá, že je objekt blízko, ale nejde chytit (to byl problém hlavně s pohyblivými kostkami v ledové jeskyni). Také se mi zdálo, že v některých levelech fungoval hák na větší vzdálenost než jinde.

Za celou hru jsem nezískal ani jeden achievement, protože jsou dost těžké (např. dokončit level bez pádu).

Hodnocení snižuji hlavně za kratší herní dobu a málo obsahu navíc - v extras jsou jen levely na čas, ovšem bez tabulky časů pro srovnání s ostatními. Líbily by se mi nějaké odemykatelné artworky nebo něco podobného. Také nejspíš nebudu mít chuť si tuto hru zahrát znovu - už by mě ničím novým nepřekvapila.

Pro: Grafika, atmosféra, rozumná obtížnost, dobrý pocit z překonání překážek, dobře rozmístěné checkpointy

Proti: Drobné bugy, pár hodně těžkých míst, krátké

+14+14 / 0
  • PC 85
Znáte ten pocit, když začnete hrát neznámou novou hru a během několika prvních minut hraní si vnitřně uvědomíte, že tohle je právě ten druh zábavy, na kterou už nějakou dobu čekáte? Takový ten pocit nového, originálního zážitku, který přináší člověku potěšení nad rámec obyčejné klasické hry.

Vlastně stačí málo, náhodně si přečíst komentář k nahodilé hře, podívat se na trailer a za pár chvil se zásadně mění veškerý rozvrh vámi naplánovaného volného času. V lepším případě (v mém případě) vás čeká parádní okázalá jízda na několik herních nocí, kdy co každý level, to unikátní prostorná mapa s nádhernou grafikou a s nádhernou atmosférou. Slovo atmosféra asi není to správné, ale jde o kompletní souhrn všeho, co každou mapu dělá originální, zajímavou a tedy nuda rozhodně nehrozí.

Story About My Uncle je plošinovka z vlastního pohledu, kdy hrajete za chlapce, který pátrá po svém strýcovi. Hra postupně nabízí několik úrovní, kdy je úkolem hráče postupně zdolávat mapu z jednoho konce na druhý. Překonávání a tedy postup mapou by se dal nejsnáze popsat jako parkour - běhy, skoky, power skoky, přichycování se a zdolávání všemožných výzev. Značnou část mapy tvoří volný bezedný prostor, kdy jakákoli konfrontace s ním znamená okamžitý respawn hráče na předchozím checkpointu. Celé tohle může znít děsně nezajímavě do momentu, kdy si to hráč vyzkouší a hra ho pak jednoduše už nepustí.

V zásadě jsem si zde nejvíce užíval volnosti. Každá mapa je sice koncipovaná způsobem dostat se z bodu A do bodu B, nicméně veškerý prostor je naprosto otevřený a herní fyzika umožňuje doslova nekonečné vyblbnutí. Každý level (krom prologu a epilogu) má jinou podobu, ať už co do grafiky, prostředí, hudby a co mě neskutečně bavilo byl fakt, že prakticky vůbec jsem nezažil pocit, že bych se nudil. Každý nový level přináší nádhernou novou mapu, že je jen radost se v takovém prostoru pohybovat (snad z výjimkou jeskyní). Probíhá tu jednak vyprávění celého příběhu v pozadí, tak zároveň je tu možnost sbírat předměty, které následně mohou odemknout nějakou drobnost v nastavení nebo při nasbírání jejich dostatečného množství splnit achievement.

Obtížnost jednotlivých map je poměrně střízlivě stupňovaná s výjimkou mapy poslední, jejíž zdolání je opravdu výzvou a lekcí trpělivosti. Achievementy člověk za běžné odehrání prakticky nemá možnost získat, protože jsou udělovány pouze za extrémní výkony typu "zdolej celou mapu na první pokus bez jakéhokoli failu...". O obtížnosti achievementů svědčí i statistiky, kdy top 3 nejčastěji splněné splnilo pouze 20, 7 a 2 procenta hráčů. Na druhou stranu, může to být i fajn zábava tehdy, pokud člověk hru dohraje. Já jsem po dohrání hře věnoval jeden celý den čistého času, odměnou mi však byly (k prvnímu) další tři achievementy, pro které za to stálo trpět.

Příběh o strýčkovi je krásně malovaná nenásilná hra, která na jednu stranu vyžaduje od hráče poměrně vysoké soustředění, na druhou stranu častý systém checkpointů ji dělá zdolatelnou i pro méně trpělivé hráče. Celkově parádní zážitek, který nebudu váhat si někdy zopakovat. Díky Kwokymu za doporučení.

Pro: Velké otevřené prostředí, nádherná grafika, radost ze splněných výzev

Proti: Obtížnost poslední mapy, občasné bugy v souvislosti s herní fyzikou

+10+10 / 0