Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

ROOBOOT

  • PC 70
Další kousek na Unity enginu, na který jsem byl opravdu zvědavý. Někdy na itch.io koukám neustále, nenajdu použitelnou hru žádnou, popř. jde o nedohratelné a obtížné nesmysly, ale v tomto případě se jedná o zajímavý a promyšlený počin. Navíc dobře zapadající svým zaměřením i do Herní výzvy, ale jen z určitého úhlu pohledu.

Dění sleduji z vlastní perspektivy, můžu se libovolně rozhlížet a pohybovat, stejně jako uvažovat o tom, co udělám. Držená zbraň slouží jen k eliminaci jednoho dronu, ale nemusím si jej všímat, dokud dron nedetekuje mě. Tím pádem skáču a sbírám, co potřebuji. Vyhnu se tak jakémukoli násilí, co tu je přítomno. Z pohledu hry i mě.

Ona eliminace dronu je usnadněna neomezeným střelivem i tím, že po mně v ten okamžik nejde. Ale zase nějakou chvíli trvá jej kompletně sejmout. Pak jsem již v bezpečí a nic se mi nemůže stát. Pády kamkoli nepředstavují problém, vždy se nově zjevím na startu. A kličkování mezi dronem, když mě skoro objeví, má něco do sebe.

Prostředí je velmi strohé, ale na plošinovku adekvátně navrženo. To platí i o grafickém kabátku, ačkoli nelze říct, že by se mi nelíbilo. Struktura průchodu dává prostor ke značné svobodě, kam a jak se dostanu. Lze tu skákat do patřičné výšky. Doskoky hýří zhruba tím, co uměl v základu geniální kousek A Story About My Uncle.

Při prvním spuštění mi smysl postupu unikal, dost se projevovala neznalost ovládání.  Jistá problematičnost enginu roztahovala svůj chřtán, časem ale ladné držení kláves zastřelo mé prvotní zklamání. Mělo to tu správnou atmosféru a záleželo mi na tom, abych měl hru dohranou. Pokud opomenu projevy agresivity, vyvstává slušné napětí.

Celé je to o parkourovém stylu pohybu, neboli lézt jako pavouk, ale i skákání na červené plošiny. Ty srší výrazným prvkem, obohacujícím střídmost barev, ale zahanbit se nenechají i ozubená kola. Ty mají zářivě bílou barvu, disponují pečlivým ukrytím a představují to hlavní, o co v ROOBOOT jde. Jen tak se otevře finální průchod.

Dohráno už třikrát, jistě ne naposledy. Tuto 3D first person platformer hru je potřeba se komplexně naučit, aby byl můj dojem z ní co nejobsáhlejší. A to si myslím, že se mi už jistě povedlo. Třebaže to fakt není snadné, ale onen future mystický háv určitě přispíval k mé neutichající fascinaci, kdykoli mi hra oblažila jí pečlivě střežené věci.
+9