Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Rocket Boots Mania

  • PC 60
Hra působí jako taková běhací Trackmanie, která není tak rychlá a náročná. Samotný koncept je zajímavý a zábavný. Ve hře jsou 4 světy a v některých světech přijdou nové prvky hratelnosti. No některé tyhle mechaniky jsou poměrně nijaké a adrenalinový pocit z gampleye to spíše kazí. V hře je silně nevyvážená obtížnost. Některé levely jsou až směšně jednoduché a některé extrémně náročné. A nic prakticky mezi. Celek tak působí zbytečně nedoladěný. Sice zajímavá hra, ale potenciál je tu na dost výživnější zážitek.

Pro: Koncept hry a základ gameplaye, level design, jednoduchý přesto hezký vizuál

Proti: Některé mechaniky, silně nevyvážené obtížnost, něco tomu chybí

+1

Halo 3

  • PC 85
Jsou tu nějaké nové zbraně, nové dopravní prostředky. Jinak je to z hlediska gameplaye poměrně podobné jako minulý díl. Příběh je tu silnější a o něco lepší než ve dvojce. Vlastně mě až překvapilo, jak moc mě příběh bavil. Soundtrack je pořad na stejně vysoké úrovni. Grafika hry je na rok svého vzniku zdařila. Nese si to nedostatky minulých her. Tedy to, že prostředí hry jsou strašně prázdna a taková sterilní nebo to, že arzenál zbraní by mohl být přeci jen početnější. No ve výsledku i přes určité nedostatky jsem si hru užil a bavil se u ní podobně jako u dvojky.

Pro: Nějaké nové zbraně a dopravní prostředky, příběh, soundtrack, grafika, hra má svižný spád, gun play stálé baví

Proti: Prázdné prostředí, slušelo by ještě více druhu zbraní, žádná úplně převratná novinka

+1

Shadow of the Tomb Raider

  • PC 90
Třetí díl rebotované trilogie drží laťku nastavenou minulýma dvěma dílema. Shadow mi přišel o trošku lepší než Rise. Příběh byl velmi fajn. Jsou tu nějaké menší novinky v rámci lozícího systému. Hádanky mě hodně bavily zajímavými nápady. Graficky hra od Rise hodně prokoukla. Vizuál džungle kde se hra odehrává je často až neskutečný. Akční složka je taky pořád silně výživná. Jde vidět, jak se hra snaží obsahovat spoustu takových wau/epických momentů ala Uncharted. Nejsou sice většinou až tak výrazné a zapamatovatelné jako v oné zmiňované sérii, přesto jsou i tak příjemné na pohled. Ve hře vlastně nemám nic výrazného, co bych ji vytkl. Zkratka pokud vás bavily minulé dva díly, tak se tu nedá moc šlápnou vedle. Solidní akční adventura.

Pro: Příběh, grafika, lezení, pořád zábavná akce, epické cool momenty, zpracovaní džungle

Proti: Možná by mohla být příběhová část o něco delší

+7

SUPERHOT

  • PC 95
Celá zábavnost hry spočívá v její geniální herní mechanice. Tedy, že se čas posouvá jenom pokud se hýbete vy. Když stojíte můžete si takticky naplánovat další postup. Super je to, že když během hry maté i jiné možnosti než střílet. Můžete vyhodit nepřátele z rovnováhy tím, že po nich hodíte nějaký předmět. Z blízka můžete nepřítele i praštit a asi nejvíc cool prvek bylo hození nepřítele zbraň, ve které došli náboje, kterému potom vypadne jeho zbraň, tu vy chytnete a zastřelíte ho sní. Ve hře se zkratka cítíte jako silný akční hrdina. Vizuál hry je sice jednoduchý avšak, ke hře se hodí. Docela zajímavý je i styl vyprávění příběhu, kde se hraje s čtvrtou stěnou. Trochu mi vadilo, že finální level byl skokově obtížnější než ty minulé, až tak, že to ubíralo to kouzlo. Jinak velice originální střílečka, která se od všech ostatních výrazně odlišuje a je sakra svěží.

Pro: Geniální gameplay mechanika, musí se v hře takticky přemýšlet, akční feeling, příjemný jednoduchý vizuál, vyprávění příběhu

Proti: Nevyvážená skoková obtížnost finálního levelu, krátké

+8

Dead Island 2

  • PC 85
Druhý Dead Island měl poměrně dlouhý vývoj a spousta hráčů už čekala, že hra bude možná i zrušená. Proto je docela šokující, to jak je hra vlastně povedená. Graficky je hra hodně pěkná. Jednotlivých zombií je poměrně dost druhů a vzhledově jsou i v obličeji hodně pestří. Co musím nejvíce pochválit je soubojový, který má více prvků než v jedničce a je zkratka pestřejší a zábavnější. Zvláštní rozhodnutí je, že ve hře není jedna nebo dvě velké mapy, ale asi okolo deseti menších otevřenějších lokací. Což je docela zvláštní rozhodnutí. Příběh hry je z hlediska scénáře jednoduché s bídou průměrné bečko. Zase, alespoň na cutsceny se dobře kouká s tím, jak se z prvního pohledu imerzně odehrává děj. Přišlo mi to z hlediska práce s kamerou vizuálně lepší než třeba i cutsceny v Cyberpunku. Celkově hra není bez chyb, ale je to solidní zombie akce, která pobaví.

Pro: Vylepšený soubojový systém, různorodost zombie , grafika , vzhled cutscen, zničitelnost těl zombie, zbraně a jejich vylepšovaní

Proti: Místo jedné mapy více menších lokalit, scénář, práce s postavami

+3

Buckshot Roulette

  • PC 85
Hra má zajímavou a originální premisu. Hrajete ruskou ruletu se soupeřem. Oba dostáváte nahodile předměty, které vám můžou různě pomoct. Jejich zakomponovaní je dost nápadité. Solo část se dá dohrát poměrně rychle. Největší kouzlo je v online multiplayeru. Hraní se skutečnými hráči dává hře správný šmrnc. Vizuální styl působí poměrně jednoduše, přesto je lákavý pro oči a ke hře se skvělé hodí. Co k hře ještě víc pasuje je soundtrack, jenž grandiózně doplňuje klub, kde se o na ruská ruleta odehrává. Celkově zajímavý kousek. Sice nezabaví nějak šíleně dlouho, ale ukazuje skvělé sílu a kreativitu Indie her.

Pro: Nápad, kreativnost pomocných předmětů, vizuál, soundtrack, mulťák

Proti: Kratší sólo mód, někoho v určitých modech může štvát silný faktor náhody

+5

I Am Alive

  • PC 80
Co na hře na první pohled zaujme je paleta barev, která místy působí, téměř jako černobíle. Zajímavě to doplňuje už tak silnou atmosféru. Líbil se mi styl boje, kdy nepřátelé například můžete zastrašovat zbrani v které, ale třeba zrovna nemate náboje což oni nevědí. Když potkáte nějakou skupinku nepřátel musíte si dobře naplánovat postup, jelikož moc nábojů během hry nenasbíráte. Například předstíráte, že se vzdáváte a když se k vám jeden přibližuje bodnete ho další, které mají zbraň zastřelíte a s posledním jdete do souboje. Je to docela zajímavý způsob. Víc ve hře než bojovat budete různě lézt. Oproti třeba sérii Assassins Creed musíte šplhat s rozvahou, protože na to mate omezenou staminu. Zajímavý přístup. Příběh nijak nevytrhne a ani nějak šíleně moc cutscen během hry není. Graficky hra moc bůhvíjaká není. V roce vydaní byly vizuálně o dost lepší hry. Celkově má tahle hra zajímavý přístup ke gameplayi a silnou postapokalyptickou atmosféru. Příjemná kratší videohra.

Pro: Paleta barev, atmosféra, nevšední souboje, způsob šplhaní, level design

Proti: Grafika, příběh, moc nevyužitá zhoupávající kotva

+12

Erica

  • PC 70
Tato hra nebo spíš interaktivní film má zajímavý námět i dobrý scénář. Trochu problém jsou některé nelogičností ve scénáři a nedovysvětlenost některých načatých věci. Logicky se příběh odvíjí podle vašich voleb a rozhodnutí, ale pročítal jsem fóra, kde psali lidé, co hru hráli vícekrát a opravdu něco prostě nedává smysl a spousta otázek hra v žádné variantě nevysvětlí. Produkčně jsou jednotlivé scény natočený poměrně pěkně. Líbilo se mi, že hra není jenom o sledovaní příběhu a vybíraní voleb, ale má části, kde kliknutím a pohybem myší musíte něco interaktivně udělat jako například otevřít jedním pohybem zapalovač a dalšími pohyby ho zkoušíte zapálit. Konec je zpracován hodně tak, že si hráč musí spojit věci a vydedukovat jestli je daná situace taková nebo taková a ani po konci vlastně na 100% nevíte jestli to vyhodnotili správně, což je docela realistické. Docela zajímavý počin, škoda jen některých děr ve scénáři, který je, ale alfa a omega takových her.

Pro: Základ scénáře, interaktivní sekvence, kvalita natočených scén, hudba

Proti: Díry ve scénáři, nezodpovězené otázky, herecký výkon hlavní herečky

+7

The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

  • 3DS 80
Většinu hry tvoří zábavné 2D plošinovkové části. Hratelnost se tu, ale pořád obzvláštňuje gameplayově trochu jinými kratšími úseky jako létaní letadlem ve 3D, procházení se lokacích v 3D nebo za mě velice povedené souboje se šavlemi, které se Nintendu 3DS ovladají pomocí stylusu pohybem na dotykové obrazovce. Je docela škoda, že v 3Dskové verzi nejsou klasické cutsceny, ale jenom takové lehce pohyblivé komiksy. Zase druhou stranu pokud máte na 3DSku zapnutý 3D režim tak vypadají postavy v pozadích a některé předměty příjemně prostorově. Celkově musím pochválit, jak dobře vypadá cela hra v 3D režimu. To je hlavní důvod proč odehrát hru právě této Nintendo konzoli. Shrnutím je tohle vydařená hra podle filmu, které většinou bývají kvalitou poměrně slabé.

Pro: Plošinovkové části, obzvláštňovaní gameplaye, šavlové souboje, pěkně zpracovaný 3D režim

Proti: Komiksy místo cutscén, na někoho relativně jednoduché

+6

Metal Slug 4

  • PC 65
Čtverka má výrazně slabší level design než předešlé díly. Je to celkově takové o dost méně kreativní. A to včetně bossu, které nemají takové kouzla jako minulé. Ani v rámci nějakých nových nepřátel, žádná velká sláva. Na tu chvilku to zabaví, ale kouzlo předešlých dílu se pomalu vytrácí.

Pro: Hratelnost pořád ještě baví

Proti: V rámci série poměrně slabý level design, málo kreativní, bossové

+2

Metal Slug 3

  • PC 75
Třetí díl má z prvních třech dílu asi nejslabší level design. Někteří bossové měli až zbytečně moc životů. Fajn je, že je tu ještě větší různorodost nepřátel než v dvojce. Moc jsem nepochopil rozvrženost hry, jelikož je tu pět misí a finální mise mise je pomalu dlouhá jako první čtyři dohromady. Trošku zvláštní. Gameplayově je to pořád zábavná akční jízda, ale mohlo to být lepší.

Pro: Různorodost nepřátel, pořád dobrá adrenalinová akční řežba

Proti: Level design ne tak dobrý jako v minulých dílech, rozvrženost hry, příliš dlouhé určité bossfighty

+2

Metal Slug 2

  • PC 85
V drtivě většině aspektu podobná hra jako jednička. Avšak jsou tu i nějaké zajímavě věci. Je tu více postav pro výběr na hraní. Není to nic dramatického, ale potěšilo to. Hlavní věc jsou levely jednotlivých misí. Které jsou ve dvojce ještě různorodější a ještě zajímavější. Je tu více druhu nepřátel a někteří mě až překvapili, že ve hře jsou. Je tu více druhu pojízdných (a zároveň střílecích) prostředků. Pokud vás bavil první díl s dvojkou nešlápnete vedle.

Pro: Level design, nový zajímavý nepřátele, více hratelných postav, nové dopravní prostředky

Proti: Možná by se hodila nějaká hodně výrazná novinka

+2

Čtyřlístek kontra Klamérie

  • Browser 50
Komiksy se čtyřlístkem jsem jako dítě měl rád. Tak jsem zkusil tuhle hru. Chápu, že je cílena na děti, ale upřímně mi to přišlo moc přehnaně jednoduché i pro menší děti. Docela zajímavou volbou je zaměření hry. Když je to vlastně o doping při sportu s ohlédnutím na cílovku téhle hry zajímavá volba. Docela se mi líbili animace postaviček. Není to sice nic kdovíjakého, ale čekal jsem, že to bude slabší. Potěší i kvalitní český dabing. Ve výsledku to děti tu půl hodinku zabaví, ale rychle na tenhle zážitek zapomenou. Pro starší hráče, co si chtějí zavzpomínat na dětské vzpomínky, to už není vůbec.

Pro: Animace postav, dabing, zvolená zápletka

Proti: Přílišná jednoduchost, mohlo by to být o něco delší

+5

Panelak

  • PC 90
Největší kouzlo téhle krátké hororovky je její prostředí. Socialisticky panelák je ve hře zpracován neuvěřitelně reálně a působí správným old school pocitem. Hlavně pro člověka jako já, který v podobném paneláku vyrůstal. Herně je to poměrně na takové hry taková klasika, přesto je i gameplay zábavný. Hádanky jsou zajímavé. Škoda, že konec hry je poměrně předvídatelný, ale jinak zajímavá česká jednohubka.

Pro: Prostředí paneláku, hádanky, atmosféra, zajímavé pojetí, mechanika s obrazy

Proti: Klasický v ničem nevybočující gameplay, předvídatelný konec

+3 +4 −1

Wolfenstein: Youngblood

  • PC 60
V tomhle díle je spousta změn, které se k téhle sérii moc nehodí. Systém levelovaní postavy a levely nepřítel. Otevřenější lokace a spawnovaní nepřátel do nich znova po návratu do nich přesto, že už hráč nepřátele všechny zabil. Spousta vedlejších misí. Nic z toho k Wolfensteinu nepasuju. Systém ukládaní tu není úplně přívětivý, jelikož když se zemře během misi na lokaci, tak ji hráč začíná celou znovu s obnovenými nepřáteli. Možnost coopu je tu naopak fajn. Co celou hru výrazně zachraňuje je pořád zábavný a záživný gun play. Příběh je oproti skvěle výpravnému The New Colossus docela průměrná bída. Celkově není až tak hrozné, jak se povídá, v jádru mě to do jisté míry bavilo, ale není to takové, jaké hráči chtěli.

Pro: Gun play, změna hlavní postavy, design budov, coop, soundtrack

Proti: Levelovaní, otevřenější lokace, znovu spawnovaní nepřátel, vedlejší mise, málo checkpointu, příběh, rádoby cool vtipy

+12

Fable II

  • XboxX/S 70
Musím říct, že i když to RPG z definice je, tak opravdový výraznější RPG feeling tu chybí. Estetika hry fajn a hra je pěkně barevná. Souboje jsou zábavné. Zaujme i humornější ton hry. Vedlejší questy jsem neplnil (moc mě nebavily), až na výjimky, kdy párkrát ve hře musíte naplnit určitý věhlas ve světě, aby hráč mohl spustit hlavní quest. Příběh je poměrně slabý. Hra má sympatický soundtrack. Je tu sice zajímavější systém morálky, ale nějak silně mě to nenadchlo. Nejsilnější klad hry je samotný svět a atmosféra hry. Ještě zajímavým zpestřením je váš psí společník, který vám pomáhá hledat poklady, během cestovaní. Taková blbinka, ale potěšilo mě to. I když je vlastně relativně fajn, v ničem úplně extra neexceluje a není úplně moc zapamatelnovatelné, přesto jsem hraní nějak nelitoval.

Pro: Esteticky styl hry, barevná paleta, souboje, humor, soundtrack, svět, atmosféra, psí parťák

Proti: Slabší RPG prvky, příběh, nic ve hře není moc výrazné zpracováním

+4

Dead Effect

  • PC 35
Hra je vlastně za mě takovou kombinací Dead Spacu a Doomu 3 s hodně pomalým tempem a pohybem, což je vlastně logické, když hra vyšla původně na mobily, kde by nějaký rychlý styl gameplaye kvůli ovládaní moc neseděl. Hra nemá moc výraznou atmosféru. Level design je v každé misi furt na stejné brdo. Nejvíc mě na hře štvali dvě věci. První je systém upgradováni a kupovaní zbraní. Sbíráte kredity a po konci mise si muže vylepšit nebo koupit zbraně za kredity. Problém, že hra je docela divné nastavená (asi spíš blbě) a během kampaně nemáte moc šanci si vylepšit plně jednu zbraň nějak více a už vůbec ne si nějak výrazněji vylepšit více zbraní. S tímto se pojí to, že kredity můžete využit po smrti během mise na oživení. No, je tady dost hloupé rozhodnutí, že hra nemá během mise checkpointy a po smrti musíte celou misí hrát od začátku a zmíněné oživení samozřejmě nemůžete využit když zrovna dost kreditu nemáte. A teď se dostavám k druhé větší věci co mě šíleně štvala a to, že téměř vždycky mě zabil jen jeden určitý druh zombíka. Jakýsi zombí voják na hází granáty. No ten je zpracován hrozně chaoticky. Často když se nachází v davu mezi jinými druhy zombíku tak nejde moc vidět, takže se na něj blbě zaměřuje, abyste ho zabili jako prvního. Jako přišlo mi strašně nekonzistentní, že jiný nepřátelé jsou téměř pomalu neškodní a on jediný je pro hráče reálná hrozba. V jádru by hra mohla být v pohodová béčková střílečka na jeden večer, ale má zásadní problémy, které zkratka kazí hru celou.

Pro: Gun play, destrukce těl, zasazení

Proti: Sedělo by rychlejší tempo, příběh je takový příběh/ne příběh, atmosféra chybí, level design, systém využívaní kreditu, styl ukládání, jeden druh nepřítele je přehnaně silně OP

+7

Metal Slug

  • PC 85
Moc zkušenosti s takovýma arkadovkama nemám. Přesto, že to z dnešního pohledu není nějak sofistikovaná hra, tak mě silně bavila. Hra je návykově rychlá. Zběsile tu střílíte, pořad něco vybuchuje. Na střílečkovou plošinovou je tu cítíc silný příjemný akční pocit při hraní. Líbila se mi stylizace a i samotné animace jsou pěkné na pohled. Celkově působivý zážitek.

Pro: Návykovost, akčnost, stylizace, animace, adrenalinový pocit

Proti: V jádru poměrně jednoduché z dnešního pohledu

+4 +5 −1

LEGO Indiana Jones: The Original Adventures

  • XboxX/S 70
Mám rád Indiana Jonese. Mám rád lego hry. Takže jsem šel do téhle hry. V jádru mě gameplay bavil. Musím říct, že jsou tu zajímavé levely, ale u některých levelu jsem cítil, že jsou z hlediska náplně prostě takové nijaké a točí se tu nějaké mechaniky zbytečně často a chybí v nich větší rozmanitost. Lego humor je fajn. Zábava pro fanoušky takových her to bez pochyby je. Jenom i v rámci lego her to mohlo být kreativnější.

Pro: Klasicky lego gameplay, lego humor pobaví, Indiana Jones soundtrack z filmů

Proti: Místy slabší naplň, málo různorodějších mechanik , horší kreativita

+1 +2 −1

Retro City Rampage

  • 3DS 80
Už jenom konceptem je to zajímavé. Tedy takové indie GTAčko s retro pixelovou grafikou. Náplň misí je hodně různorodá a poměrně nerepetitivní. Parádní je old-school bitový soundtrack. Co mě trochu zklamalo je jízdný model. Ve vozidlech se špatně jezdí bez toho abyste někoho nesrazili a nešli po vás hned policajti. Bylo docela otravné když jsem chtěl jenom dojet na místo mise, ale prostě jsem hned alarmoval policii. Vadilo mi trochu na finále, že bylo hodně natahované a i když se střídala herní náplň tak to bylo zbytečně dlouhé. Jinak, ale zajímavá městka akce v netradičním provedení.

Pro: Vizuál, soundtrack, easter eggy, náplň misí

Proti: Špatně ovladatelný jízdní model, moc natahované finále

+8

Golf Club Nostalgia

  • Switch 70
Hra je to gameplayem hodně jednoduchá. Jenom namíříte směr a sílu uderu a snažíte se dostat míček do jamky. Hra má avšak zajímavý level design a působí silně meditativním dojmem. Tomu hodně napomáhá pohodový a působivý soundtrack. Celkově hra není moc složitá a její účelem jen vypnout hlavu a odpočnout si při golfu.

Pro: Level design, soundtrack, chill atmosféra

Proti: Pro někoho moc jednouché a bez silnější výzvy

+4

Submerged: Hidden Depths

  • PC 65
Tato nenáročná a prakticky jednoduchá hra na mě nejvíce působila vizuální stylizaci. Samotná stylizovaná grafika je moc pěkná a barevná paleta, která je složená z ostrých kontrastních barev působí příjemně na pohled. Design světa je taky působivý. Hra má poměrně propracovanou animaci vody v moři. Co hře naopak neuchvátí je gameplay a naplň. Prakticky musíte na daných lokacích najít takové energetické koule, které musíte dostat do takových otvorů a tím vymýtit jakousi temnou hrozbu. V tomhle procesu musíte přijít na to kde prolézt dále nebo kam kouli poslat pomocí kladkostrojů. Je to zkratka ne moc uchvátivé a není to moc speciální nebo nijak moc zábavné. Ještě ve hře můžete jako obsah hledat sběratelské předměty nebo hledat nové druhy zvířat. To už většinu lidí asi vůbec zaujme. V jádru je to hra taková vizuálně příjemná odpočinková hra s nevýrazným gameplayem a pocitem, že se toho mohlo vymyslet ve hře více.

Pro: Vizuál, barevná paleta, design světa, animace moře, relaxační atmosféra

Proti: Náplň, gameplay mechaniky, vedlejší obsah, styl vyprávění příběhu

+6

Days Gone

  • PS4 90
Z hlediska gameplaye a mechanik je to do velké míry titul, ve kterém se spojují věci, které jsou už ve spoustě jiných her. V téhle hře, i když nepůsobí často úplně originálně, tak hratelnost přesto skvěle funguje. Největší odlišnost od jiných podobných her je za mě to, že v postapokalyptickém světě jezdíte s motorkou, kterou musíte opravovat, doplňovat benzín, vylepšovat jí. Je to zajímavý prvek. Přesto, že je to jenom stroj působila na mě motorka ve hře podobným dojmem jako kůň v Red Dead Redemption 2. Zkratka jsem se cítil jakoby to byl můj parťák. Další věc, která odlišuje hru od ostatních je systém hord. Ve hře můžete narazit na obří stáda zombíků, které přemoct je opravdu adrenalinová výzva. Velmi mě bavilo ve hře časté stopovaní, které je z hlediska principu docela jednouché. Ve vyznačené oblasti najedete něco podezřelého, podržíte jedno tlačítko a vidíte představu toho, co se stalo a pak pokračujete do další oblasti podle směru, který vám udala dána představa. Na to, jak je hra dlouhá mě překvapilo jaký poměr má příběhových k vedlejším misím. Tak relativně silně příběhově založenou hru jsem nečekal. Což je vlastně dobře jelikož příběh a práce s postavami je velmi solidní. Vizuálně je hra moc pěkná i dneska. Co pro mě bylo na hře největším problémem byl technicky stav na základní PS4ce. Hra má hodně často propady FPS. Přesto, že je to už pár let od vydaní hodně jsem narážel na bugy. Naštěstí nebyly nějak problematické, že by mě omezovali v postupu. Občas to, ale docela kazilo pocit z prožitku, když se mi například v některých cutscenách zobrazovalo oblečení postav v rozlišení a detailech na úrovní nějaké PS2 hry. Celkově byla pro mě hra velmi silným zážitkem a i když může pro někoho možná působit na první pohled trošku nevýrazně, tak má své kvality a kouzlo.

Pro: Příběh, postavy, poměr příběhových/vedlejších misí, systém správy motorky, mechanika hord zombií, stopovaní, crafting, pocit ze střelby, grafika

Proti: FPS propady na původní PS4, časté bugy; na první pohled to působí, jako nějaká další tuctová zombie hra (přesto, že hra má své kvality)

+13

Night in the Woods

  • PC 40
Mě osobně nevadí když je hra ukecaná nebo když je prakticky jenom o kecání, ale zaleží jak je to podané nebo prezentované. Ale v téhle 2D vizuálně poměrně jednoduché hře, kde nějakého interaktivního ozvláštnění je opravdu pomalu to moc nefunguje. Občasné jiné aktivity mimo dialogy tu jsou, ale až na hraní kytarové minihry je všechno ostatní docela bída. Například snové sekvence kde ve tmě musíte najít postavy na věži, které hrají na hudební nastroj byla z herního hlediska a zábavnosti nudná bída. Ve hře víceméně jenom jenom čtete dialogy a odklikáváte jedním tlačítkem, aby se zobrazil další dialog. Ano, příběh a jeho postavy jsou sice dobré, ale to k silnějšímu požitku v podaní téhle hry, prostě nestačí. Je docela rozdíl když je videohra prakticky interaktivní film, ale vypraví příběh třeba se zásadníma možnostma volby, dabingem, pěknýma cutscenama nebo k vyprávění přidává nějaký zajímavý doplňující gameplay k tomu, což Night in the Woods zkratka neobsahuje. Tahle hra mi dokázala to, že pro zábavnou příběhovou hru, obsahovat jenom dobrý příběh bohužel nestačí.

Pro: Příběh, postavy, kytarová minihra

Proti: Styl vyprávění příběhu, málo gameplaye, a když tu nějaký gameplay je (mimo odklikávání dialogů), tak je nezajímavý

+6 +7 −1

The Abbey

  • PC 75
Hra zaujme pro videohry docela netypickým námětem. Na klikací adventuru má hra velice hezké zpracovaní a animace postav. Zaujme tu střih i pěkná kamera během rozhovorů. Samotné provedení prostředí obrazovek je naopak z hlediska grafiky poměrně slabé a navíc jsou obrazovky nevýrazné a nelákavé z hlediska designu. Hra má povedené to, co je u takových her nejdůležitější a to příběh. Především závěr je hodně solidní. Z adventurního hlediska pro mě nebyla po většinu času v postupu úplně složitá. Několikrát jsem se musel mrknout do návodu, ale hrál jsem hry stejného žánru, kde jsem ho musel používat o dost častěji. Velice mě zaujal atmosférický soundtrack. Souhrnem příjemná adventura, která zaujme hlavně zajímavým tématem a zasazením.

Pro: Námět a zvolené prostředí, animace postav, rozhovorová kamera, příběh, závěr, soundtrack, atmosféra

Proti: Grafika a design obrazovek, adventurně pro někoho možná jednoduší, v inventáři zůstávají skoro všechny předměty i když je už nepotřebujete

+9

A Plague Tale: Innocence

  • PC 95
Hra má velice zajímavé a originální mechaniky. To, jak jsou animačně zpracovány hejna krys je neskutečné. Jak kreativně se tu krysí hejna využívají je obdivuhodné. Hra má výborný level design a graficky je překrásná. Příběh je velice silný a zajímavý. Je tu skvěle udělána atmosféra, postavy. Autoři hry dokážou vyvolat i silné emoce. Hlavníma postavama jsou dva sourozenci. Přijde mi, že sourozenecký vztah se ve hrách zase tak často neřeší. Je trochu škoda, že modely nepřátel se tu pořad opakují a když jste v jedné lokaci, kde jsou třeba tři lide co vypadají úplně stejně působí zvláštně, kdyby je aspoň drobně upravili. Bohužel je to zkratka crtl C, ctrl V. Ale je to ve výsledků vlastně drobnost. Hru bych doporučil snad každému, kdo má rád příběhové akční adventury i přesto, že většinou je hra hlavně o stealthu, který spoustě hráčů nemusí být po chuti jako celek je to zkratka perfektní.

Pro: Originální námět a mechaniky, vizuál, level design, příběh, atmosféra, postavy, emoční, mechanika krysích hejn, zpracovaní střílení z praku

Proti: Opakující se modely nepřítel, místy slabší uměla intelgence

+9

Lost Planet 3

  • PC 70
Velmi se mi na hře líbí koncept střídavého hraní klasicky za postavu a za robota. Co by hře více slušelo by byl větší arsenál zbraní, který je poměrně malý. Prostředí planety, kde se děj odehrává je takový po většinu času málo různorodý a level design by mohl být taky lepé zpracován. Vizuálně hra na svoji dobu vypadá hodně slušně. Příběh sice ujde, ale výrazně nevytrhne. Co musím pochválit je hraní za robota, které zajímavě obzvláštňuje gameplay. Hraní s ním má zajímavý combat s nepřáteli a nebo i opravovaní s ním nějakých zařízení je zábavné. Ve hře jsou občas nějaké quick time eventy, které jsou z hlediska kamery příjemné na pohled. Celkově je to zajímavá scifi střílečka, která má své chyby, ale i tak má netradiční aspekty.

Pro: Hraní za mecha, grafika, quick time eventy, výrazný soundtrack, atmosféra

Proti: Slabší počet zbraní, prostředí, level design, příběh

+9

Sniper Elite 4

  • XboxX/S 80
Hra má vizuálně pěkné mapy, které jsou velké tak akorát pro potřeby jednotlivých mísí. Je příjemné, že jednotlivé hlavní nebo vedlejší objecty můžete plnit ve vámi sympatickém pořadí. Gun play je tu špičkový a samotné střílení ze sniperky je silně zábavné. Parádně jsem si užival x-ray zpomalovačky prostřelení nepřátel, jelikož technicky je to hodně dopilované. Vyprávění příběhu je tu pomalu a je to spíše do počtu. Někomu by asi vadilo, že hra není nijak dlouhá, ale dle mého kdyby byla třeba dvakrát delší, tak by se gameplay někdy v druhé půlce začal ohrávat. Není to úplně GOTY hra, ale jako zábavná sniper střílečka to prostě funguje na výbornou.

Pro: Grafika, různorodost map, zpracovaní prostředí, gun play, x-ray záběry, technické zpracovaní

Proti: Příběh, slabší uměla inteligence nepřátel, slušelo by více druhu zbraní

+5

Mortal Kombat 1: Khaos Reigns

  • XboxX/S 85
Toto rozšíření obsahuje pokračovaní kampaně + 6 nových hratelných postav. Samotná kampaň mě příběhově bavila o něco více než rozšiřující kampaň, co byla k minulému díl Mortal Kombat. Z hlediska nějakých novinek tu nic není a vše je jako v původní hře. Což vlastně nevadí, jelikož zaklad je zábavný, jak z gameplayového, tak z technického hlediska. Co se týče zpracovaní postav a hraní za ně, tak Mortal Kombaty jsou v jedné věci unikátní. I když se v nových dílech vracejí postavy, co byly v minulých dílech vizuálně a hratelně jsou přepracované, takže hraní za ně je o něco jiné. Což je velký plus, jelikož spousta jiných sérií arénových bojovek má gameplay za navrátivší postavy většinou pořad stejný. Největší změna tam většinou bývá to, že postavy mají nové oblečení, případně vzhled celkově. Mimo tří návratů postav (Cyrex, Sektor, Noob) jsou tu i nové postavy, které vychází z licencí. V tomhle momentu už vyšel pouze Ghostface. Terminátor T-1000 a Barban Conan vyjdou později. Musím říct, že Ghostface je zpracován vskutku kreativně a zajímavě z hlediska comb, intra/outra a fatalit. Upřímně když ho srovnám z licenčními postavami, co byly v Kombat packu 1, tak mi to přijde o úroveň jinde. Co je asi největší bolístkou Khaos Reigns je cena, která je poměrně vysoka. Já ho koupil v 50% slevě, s kterou už mi obsah přišel adekvátnější. Závěrem, pokud vás bavila původní hra, tak vás bude bavit i rozšíření, ale za základní cenu se to asi moc nevyplatí.

Pro: Základní gameplay je pořad povedený, příběh, gameplay za postavy z minulých dílu je částečně přepracovaný, zpracovaní Ghostface

Proti: Je to zkratka rozšíření původní hry a ne samostatný nový zážitek, cena

+5

Portal

  • PC 90
Přesto, že se hra považuje za takové technologické demo, tak mě hra bavila jako klasická kratší hra. Především geniální mechanika vytváření portálů a využívaní toho je vážně nevšední. Samotný level design je perfektně přizpůsoben k využívaní oněch portálů. Samotné využívaní logického myšlení je nastavené tak akorát. Tedy aby hráč musel přemýšlet, ale zase to nikdy není tak šíleně nastavené, aby se gameplay zbytečně nezadrhával. Graficky je to rok vzniku velice pěkné. Musím i pochválit závěrečný boss fight, který hezky kreativní. Příjemná a nápaditá hra.

Pro: Portal mechanika, level design, úroveň obtížnosti je tak akorát, vizuál, finální boss

Proti: Kraťoučké, sedla by tu větší výpravnost

+5 +6 −1

Urban Trial Freestyle

  • Vita 65
Na první pohled poměrně jednoduchá hra. Pro postup na další úrovně, však musíte často poznat a dobře si najet jednotlivé mapy abyste splnili jednotlivé úkoly v nich na co nejvíc bodů nebo je dojeli do určitého časového limitu. Umí to byt dobrá výzva. Level design umí být hodně kreativní a působit docela cool dojmem. Úplně mi nesedl systém vylepšovaní motorky. Ocenil bych asi více upgradů a za nižší ceny. Máte tu jen tři kategorie, u kterých máte čtyři levely vylepšení. Není to hra, co vás nějak silně chytne, ale pěkné jsem zavzpomínal na nějaké staré flashovky, z kterých koncept hry vychází, oproti kterým tahle hra má výrazně větší produkční hodnoty.

Pro: Výzva, level design, vizuál, nostalgicky feeling na podobné starší hry

Proti: Systém upgradů, mohlo by to být delší, recyklovaní map

+4

Stray Gods: The Roleplaying Musical

  • PC 90
Takhle nějak dle mého měla vypadat zajímavá vizuální novela. Hra má dobrý příběh, sympatické postavy i přesto, že snaha o inkluzivitu je tu přehnaná a až moc okatá (prostě vidím tu debatu vývojářů nad scénářem --> Máme v naší hře Asiata? Splněno. Máme v naší hře lesbu? Splněno. Máme v naší hře fyzicky hendikepovaného? Splněno. atd). To, co hře přináší největší kouzlo jsou možnosti volby a větvení příběhu. Jak už jde poznat z názvu hra je tématem vlastně muzikál. A i do zpíváních části je totiž zakomponovaná možnost volby také. Respektive během zpívaní každé písničky máte pár části, kdy vybíráte jakým směrem se zpívaní bude odvíjet dále. Aby to nenarušovalo flow hudby, tak máte na tyhle výběry pouze kratičkou chvilku. Tenhle prvek mě silně odrovnal. Hra má silně kvalitní dabing. Vizuální stránka je chytlavá a působí nevšedně. Pokud máte rádi příběhové hry, jedinečné zážitky a máte rádi muzikály tak tohle je přesně pro vás.

Pro: Originální přístup k žánru, příběh, postavy, větvení příběhu, vliv hráče na zpívané části, dabing, vizuál, moc muzikálových her vlastně není

Proti: Přehnaná a moc okatá snaha o korektnost, zpracovaní řecké mytologie ve hře všem nesedne

+5

Halo 2: Anniversary

  • PC 85
Od prvního dílu je tu cítit silně výrazné zlepšení. Level design je silně zajímavější a různorodější něž v jedničce. Sice to pořad nebylo na takové úrovní na jaké by to potencionálně mohlo být, ale obrovský posun je tu znát. Podobně je na tom příběh, který není úplně hitparáda, ale zase oproti jedničce tu je opět výrazný progres. Navíc u anniversary edice jsou cutsceny předělaný do cinematických filmečků a kouká se na to moc pěkně. Je škoda že autoři nepřidali více nových zbraní. Stejně i rozmanitost nepřátel je hodně slabá. Velice se mi líbila možnost držet v každé ruce jednu zbraň. Ano, sice to v rámci takových stříleček to není úplně nic nového, ale i tak pěkné osvěžení gameplaye. Jednička mě vysloveně zklamala, dvojka už je výrazně lepší i přesto, že prostoru pro zlepšení je tu hodně, tak jsem druhý díl příjemně užil.

Pro: Dvě hratelné postavy, vizuál, systém držení dvou zbraní, nádherné filmečky, architektura budov a staveb, svět, lepší level design a příběh než v jedničce....

Proti: .....přesto by level design i příběh mohl být výraznější, málo nových zbraní, rozmanitost nepřátel

+7

Black Mirror

  • PC 75
Něž jsem hru hrál slyšel jsem na ní dost kritiky. Očekával jsem velice špatný zážitek, ale ve výsledků jsem byl příjemně potěšen. Od původního Posla smrti se příběh tohohle restartu liší více než by leckdo čekal. Základ tu trochu je, ale drtivá většina zápletky, postav a scénáře celkově je kompletně změněná. Upřímně mě to silně potěšilo, protože mi to přijde zajímavější než hrát tu stejnou story s jiným gameplayem a stylizací. Nový příběh rozhodně není tak silný, jako u původních poslů smrti, ale svoje kouzlo a atmosféru to má. Celková změna perspektivy kompletně do 3D se mi líbila a vizuálně je hra velmi pěkná na poměry, že to není úplně AAA produkce. Hra má silný a pohlcující soundtrack. Přijít na postup dále je téměř pořád velice snadné. Mě to moc nevadilo, ale pro většinu hráčů může být obtížnost až směsná. Je trošku smutné, že je hra i dneska (7 let po vydaní) hodně zabugovaná. Často se mi stávalo, že jsem musel načíst minulou pozici, jelikož něco nefungovalo tak, jak mělo. Celkově jsem si, ale hru užil. Kvalitou to na původní trilogii nedosahuje, ale bavilo mě to příjemně.

Pro: Příběh nerecykluje původní hru, změna perspektivy, atmosféra, grafika, soundtrack, design prostředí

Proti: Pro spoustu lidí je to moc jednoduché, nepříjemné bugy, kamera občas blbne, quick time eventy jsou docela meh

+3 +4 −1

Assassin's Creed: Bloodlines

  • PSP 60
Tento menší spin-off, tenhle poměrně dneska velmi četné sérii, je takový nemastný, neslaný. Co je za mě plus je, že tu opět hrajete za Altaira a přišel mi tu jako postava sympatičtěji vyobrazen než třeba v původní jedničce. Vizuálně je hra na poměry PSP možností docela dobře obstojná. Co zamrzí je, že hra má poměrně slabou různorodost misí a točí se v ní jenom pár vzorců náplně. Příběh je slabý a nezajímavý oproti velkým dílům. Zase pokud máte rádi Assissins Creed hry tak tohle vlastně pořád stojí za zahrání jenom z toho úplně silně odvaření nebudete. Zase to nezabere tolik času, jelikož je to docela krátké.

Pro: Altair, grafika na poměry PSPčka, soubojový systém

Proti: Mála různorodost misí, příběh, nerůznorodé prostředí

+5

LEGO The Incredibles

  • Switch 80
Užasňákovi mám rád a tahle hra je zajímavým převyprávěním obou dílů v lego podobě. Jako první, co potěšilo bylo to, že mě tu často bavil takový ten lego humor více než obvykle. Level design mi přišel často hodně kreativní, jak zajímavě pracoval se scénami z filmů. Soubojový systém je víceméně klasický jako u nějakých jiných lego her, akorát jsou tu navíc ultimátní útoky, které se nabíjejí a každá postava po aktivaci použije silné plošné své dané schopnosti. Jinak je to klasické lego hra. Pravděpodobně, pokud se vám líbí lego hry obecně, tak se pak rozhodnete dle vám sympatické licence. V rámci lego her je to však ten silnější kousek.

Pro: Level design, funkční humor, ultimátní útoky, puzzly, soundtrack

Proti: Úplně velké inovace tu nejsou, verze pro Nintendo Switch občas neudrží stabilní framerate a má dlouhé loadingy

+2

Trek to Yomi

  • PC 70
Z vizuálního a uměleckého hlediska je hra perfektní. To jak je v jednotlivých scénách různě zajímavě položena kamera a jak vypadají prostředí je silně příjemné na pohled. Palec na horu i za černobílou stylizaci. K téhle hře to sedí. Pak je tu herní náplň. No ze začátku mě soubojový systém bavil. I přesto, že postupně získáváte nové komba pro útoky, tak se hra stane zkratka silně repetitivní. Ve hře jsou sice nějaké puzzly, ale většina má řešení na stejném principu. Více různorodých puzzlů by hře prospělo. Příběh je docela slabý a par voleb vedoucí k vlastnímu konci je tu poměrně zbytečně, jelikož jsou tu volby asi 3 a jejich interpretace je taková na sílu. Pokud chcete hrát tuhle hru hlavně pro záživné boje, tak se asi spálíte. Pokud chcete zajímavý vizuální zážitek, tak hra rozhodně za to stojí.

Pro: Vizuálně překrásné, různorodá kamera, černobílý filtr, kombinovaní pohybu v 3D a 2D prostoru

Proti: Soubojový systém se časem trochu omrzí, repetitivní, puzzly, rozhodovaní je nezajímavé, přiběh

+7