Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Alan Wake II

  • PC 95
Musím říct, že druhý díl má silně změněný přístup oproti prvnímu dílu. Zatímco jednička byla z hlediska žánru hlavně thriler s výrazně akčnějším přístupem, tak dvojka je v prvořadě horor s pomalejším více atmosférickým tempem. A vlastně se to k téhle sérii hodí i více. Hra je silně jedinečná z hlediska stylu vyprávění děje. Nebal bych se to až nazvat takovou evolucí v rámci podobných příběhových her. Musím i pochválit rozhodnutí hraní a vyprávění děje pomocí dvou postav. Velmi se mi líbilo zakomponovaní písniček, které hrajou po dokončení každé kapitoly. Je to skvělý atmosférický prvek. Technicky je hra na špici. Grafika bezkonkurenční. Nádherné animace. Je tu jedno z nejlepších zpracovaní mimiky v obličeji, co jsem ve hrách viděl. V rámci cutscen má kamera hodně pěknou práci se střihem. Skvěle je i to, jak hra pracuje s nasvícením. Jediné, co je škoda, že gameplay jako takových by možná chtěl více nějakých nových prvků oproti prvnímu dílu, ale celkově je tahle unikátní hra opravdu masterpiece.

Pro: Atmosféra, příběh, změna přístupu, unikátní způsob vypravení děje, dvě hratelné postavy, zapojení hudby, občasné live action scény, stylové jump scary, grafika, obličejové animace, cutsceny, práce se střihem, nasvícení

Proti: Gameplay by mohl mít více výraznějších novinek

+7

Forza Horizon 5

  • XboxX/S 100
Nejlepší závodní hra, co jsem zatím hrál. Nemám srovnání s minulými díly, takže nemůžu moc posoudit, jak moc je pětka jiná/horší/lepší oproti nim. Můj zážitek jako nováčka v sérii byl zkratka velmi silný. Hra má zábavný a zajímavý jízdný model. Náplň jednotlivých závodů a disciplín je výrazně různorodá. Technicky je hra na špičkové úrovni. Grafika je nádherná. Je tu propracovaná zničitelnost prostředí a hra má zábavnou fyziku (přesto, že není úplně reálná). Samotná mapa je pěkná, uvěřitelná, propracovaná a zajímavě nedesignovaná. Líbilo se mi, že ve hře jsou i tzv. příběhové závody, které mají na začátku kraťoučké intro a někdy i outro, jenom škoda, že kvalita dialogu nebyla nic extra. Jinak za mě z hlediska zábavnosti gameplaye perfektní hra.

Pro: Jízdný model, náplň, grafika, zničitelnost prostředí, příjemná fyzika, design světa, mapa, přístupnost z hlediska obtížnosti, výběr písníček v rádiu

Proti: Slabší kvalita dialogu ve scénkách příběhových závodů

+4

Split Fiction

  • PC 95
Jede se to tu podobně jako v minulých dvou hrách autorů. Tedy extrémně různorodé coop náplni, kde se kombinují prvky z různých videoher a v každém levelu máte jiné mechaniky a repetitivnost byste hledali marně. Hra je opravdu nápaditá, různě se v ní střída perspektiva a nechybí tu i epické cool momenty. Obě protagonistky jsou sympatické a charakterově odlišné od sebe. Graficky je hra hodně pěkná. Jediná věc, která mi na hře přišla trochu škoda je příběh, který by mohl být výraznější a v předchozích hrách studia byl zkratka lepší. Ale jinak je to asi jedna z nejlepších coop her, které si dnes můžete zahrát.

Pro: Náplň, zábavný gameplay, odkazy a prvky z jiných her, silně nerepetitivní, kreativní, epické momenty, hlavní hrdinky, grafika

Proti: Slabší příběh

+4

Rocket Boots Mania

  • PC 60
Hra působí jako taková běhací Trackmanie, která není tak rychlá a náročná. Samotný koncept je zajímavý a zábavný. Ve hře jsou 4 světy a v některých světech přijdou nové prvky hratelnosti. No některé tyhle mechaniky jsou poměrně nijaké a adrenalinový pocit z gampleye to spíše kazí. V hře je silně nevyvážená obtížnost. Některé levely jsou až směšně jednoduché a některé extrémně náročné. A nic prakticky mezi. Celek tak působí zbytečně nedoladěný. Sice zajímavá hra, ale potenciál je tu na dost výživnější zážitek.

Pro: Koncept hry a základ gameplaye, level design, jednoduchý přesto hezký vizuál

Proti: Některé mechaniky, silně nevyvážené obtížnost, něco tomu chybí

+3

Halo 3

  • PC 85
Jsou tu nějaké nové zbraně, nové dopravní prostředky. Jinak je to z hlediska gameplaye poměrně podobné jako minulý díl. Příběh je tu silnější a o něco lepší než ve dvojce. Vlastně mě až překvapilo, jak moc mě příběh bavil. Soundtrack je pořad na stejně vysoké úrovni. Grafika hry je na rok svého vzniku zdařila. Nese si to nedostatky minulých her. Tedy to, že prostředí hry jsou strašně prázdna a taková sterilní nebo to, že arzenál zbraní by mohl být přeci jen početnější. No ve výsledku i přes určité nedostatky jsem si hru užil a bavil se u ní podobně jako u dvojky.

Pro: Nějaké nové zbraně a dopravní prostředky, příběh, soundtrack, grafika, hra má svižný spád, gun play stálé baví

Proti: Prázdné prostředí, slušelo by ještě více druhu zbraní, žádná úplně převratná novinka

+3

Shadow of the Tomb Raider

  • PC 90
Třetí díl rebotované trilogie drží laťku nastavenou minulýma dvěma dílema. Shadow mi přišel o trošku lepší než Rise. Příběh byl velmi fajn. Jsou tu nějaké menší novinky v rámci lozícího systému. Hádanky mě hodně bavily zajímavými nápady. Graficky hra od Rise hodně prokoukla. Vizuál džungle kde se hra odehrává je často až neskutečný. Akční složka je taky pořád silně výživná. Jde vidět, jak se hra snaží obsahovat spoustu takových wau/epických momentů ala Uncharted. Nejsou sice většinou až tak výrazné a zapamatovatelné jako v oné zmiňované sérii, přesto jsou i tak příjemné na pohled. Ve hře vlastně nemám nic výrazného, co bych ji vytkl. Zkratka pokud vás bavily minulé dva díly, tak se tu nedá moc šlápnou vedle. Solidní akční adventura.

Pro: Příběh, grafika, lezení, pořád zábavná akce, epické cool momenty, zpracovaní džungle

Proti: Možná by mohla být příběhová část o něco delší

+8

SUPERHOT

  • PC 95
Celá zábavnost hry spočívá v její geniální herní mechanice. Tedy, že se čas posouvá jenom pokud se hýbete vy. Když stojíte můžete si takticky naplánovat další postup. Super je to, že když během hry maté i jiné možnosti než střílet. Můžete vyhodit nepřátele z rovnováhy tím, že po nich hodíte nějaký předmět. Z blízka můžete nepřítele i praštit a asi nejvíc cool prvek bylo hození nepřítele zbraň, ve které došli náboje, kterému potom vypadne jeho zbraň, tu vy chytnete a zastřelíte ho sní. Ve hře se zkratka cítíte jako silný akční hrdina. Vizuál hry je sice jednoduchý avšak, ke hře se hodí. Docela zajímavý je i styl vyprávění příběhu, kde se hraje s čtvrtou stěnou. Trochu mi vadilo, že finální level byl skokově obtížnější než ty minulé, až tak, že to ubíralo to kouzlo. Jinak velice originální střílečka, která se od všech ostatních výrazně odlišuje a je sakra svěží.

Pro: Geniální gameplay mechanika, musí se v hře takticky přemýšlet, akční feeling, příjemný jednoduchý vizuál, vyprávění příběhu

Proti: Nevyvážená skoková obtížnost finálního levelu, krátké

+8

Dead Island 2

  • PC 85
Druhý Dead Island měl poměrně dlouhý vývoj a spousta hráčů už čekala, že hra bude možná i zrušená. Proto je docela šokující, to jak je hra vlastně povedená. Graficky je hra hodně pěkná. Jednotlivých zombií je poměrně dost druhů a vzhledově jsou i v obličeji hodně pestří. Co musím nejvíce pochválit je soubojový, který má více prvků než v jedničce a je zkratka pestřejší a zábavnější. Zvláštní rozhodnutí je, že ve hře není jedna nebo dvě velké mapy, ale asi okolo deseti menších otevřenějších lokací. Což je docela zvláštní rozhodnutí. Příběh hry je z hlediska scénáře jednoduché s bídou průměrné bečko. Zase, alespoň na cutsceny se dobře kouká s tím, jak se z prvního pohledu imerzně odehrává děj. Přišlo mi to z hlediska práce s kamerou vizuálně lepší než třeba i cutsceny v Cyberpunku. Celkově hra není bez chyb, ale je to solidní zombie akce, která pobaví.

Pro: Vylepšený soubojový systém, různorodost zombie , grafika , vzhled cutscen, zničitelnost těl zombie, zbraně a jejich vylepšovaní

Proti: Místo jedné mapy více menších lokalit, scénář, práce s postavami

+3

Buckshot Roulette

  • PC 85
Hra má zajímavou a originální premisu. Hrajete ruskou ruletu se soupeřem. Oba dostáváte nahodile předměty, které vám můžou různě pomoct. Jejich zakomponovaní je dost nápadité. Solo část se dá dohrát poměrně rychle. Největší kouzlo je v online multiplayeru. Hraní se skutečnými hráči dává hře správný šmrnc. Vizuální styl působí poměrně jednoduše, přesto je lákavý pro oči a ke hře se skvělé hodí. Co k hře ještě víc pasuje je soundtrack, jenž grandiózně doplňuje klub, kde se o na ruská ruleta odehrává. Celkově zajímavý kousek. Sice nezabaví nějak šíleně dlouho, ale ukazuje skvělé sílu a kreativitu Indie her.

Pro: Nápad, kreativnost pomocných předmětů, vizuál, soundtrack, mulťák

Proti: Kratší sólo mód, někoho v určitých modech může štvát silný faktor náhody

+5

I Am Alive

  • PC 80
Co na hře na první pohled zaujme je paleta barev, která místy působí, téměř jako černobíle. Zajímavě to doplňuje už tak silnou atmosféru. Líbil se mi styl boje, kdy nepřátelé například můžete zastrašovat zbrani v které, ale třeba zrovna nemate náboje což oni nevědí. Když potkáte nějakou skupinku nepřátel musíte si dobře naplánovat postup, jelikož moc nábojů během hry nenasbíráte. Například předstíráte, že se vzdáváte a když se k vám jeden přibližuje bodnete ho další, které mají zbraň zastřelíte a s posledním jdete do souboje. Je to docela zajímavý způsob. Víc ve hře než bojovat budete různě lézt. Oproti třeba sérii Assassins Creed musíte šplhat s rozvahou, protože na to mate omezenou staminu. Zajímavý přístup. Příběh nijak nevytrhne a ani nějak šíleně moc cutscen během hry není. Graficky hra moc bůhvíjaká není. V roce vydaní byly vizuálně o dost lepší hry. Celkově má tahle hra zajímavý přístup ke gameplayi a silnou postapokalyptickou atmosféru. Příjemná kratší videohra.

Pro: Paleta barev, atmosféra, nevšední souboje, způsob šplhaní, level design

Proti: Grafika, příběh, moc nevyužitá zhoupávající kotva

+12

Erica

  • PC 70
Tato hra nebo spíš interaktivní film má zajímavý námět i dobrý scénář. Trochu problém jsou některé nelogičností ve scénáři a nedovysvětlenost některých načatých věci. Logicky se příběh odvíjí podle vašich voleb a rozhodnutí, ale pročítal jsem fóra, kde psali lidé, co hru hráli vícekrát a opravdu něco prostě nedává smysl a spousta otázek hra v žádné variantě nevysvětlí. Produkčně jsou jednotlivé scény natočený poměrně pěkně. Líbilo se mi, že hra není jenom o sledovaní příběhu a vybíraní voleb, ale má části, kde kliknutím a pohybem myší musíte něco interaktivně udělat jako například otevřít jedním pohybem zapalovač a dalšími pohyby ho zkoušíte zapálit. Konec je zpracován hodně tak, že si hráč musí spojit věci a vydedukovat jestli je daná situace taková nebo taková a ani po konci vlastně na 100% nevíte jestli to vyhodnotili správně, což je docela realistické. Docela zajímavý počin, škoda jen některých děr ve scénáři, který je, ale alfa a omega takových her.

Pro: Základ scénáře, interaktivní sekvence, kvalita natočených scén, hudba

Proti: Díry ve scénáři, nezodpovězené otázky, herecký výkon hlavní herečky

+7

The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn

  • 3DS 80
Většinu hry tvoří zábavné 2D plošinovkové části. Hratelnost se tu, ale pořád obzvláštňuje gameplayově trochu jinými kratšími úseky jako létaní letadlem ve 3D, procházení se lokacích v 3D nebo za mě velice povedené souboje se šavlemi, které se Nintendu 3DS ovladají pomocí stylusu pohybem na dotykové obrazovce. Je docela škoda, že v 3Dskové verzi nejsou klasické cutsceny, ale jenom takové lehce pohyblivé komiksy. Zase druhou stranu pokud máte na 3DSku zapnutý 3D režim tak vypadají postavy v pozadích a některé předměty příjemně prostorově. Celkově musím pochválit, jak dobře vypadá cela hra v 3D režimu. To je hlavní důvod proč odehrát hru právě této Nintendo konzoli. Shrnutím je tohle vydařená hra podle filmu, které většinou bývají kvalitou poměrně slabé.

Pro: Plošinovkové části, obzvláštňovaní gameplaye, šavlové souboje, pěkně zpracovaný 3D režim

Proti: Komiksy místo cutscén, na někoho relativně jednoduché

+6

Metal Slug 4

  • PC 65
Čtverka má výrazně slabší level design než předešlé díly. Je to celkově takové o dost méně kreativní. A to včetně bossu, které nemají takové kouzla jako minulé. Ani v rámci nějakých nových nepřátel, žádná velká sláva. Na tu chvilku to zabaví, ale kouzlo předešlých dílu se pomalu vytrácí.

Pro: Hratelnost pořád ještě baví

Proti: V rámci série poměrně slabý level design, málo kreativní, bossové

+2

Metal Slug 3

  • PC 75
Třetí díl má z prvních třech dílu asi nejslabší level design. Někteří bossové měli až zbytečně moc životů. Fajn je, že je tu ještě větší různorodost nepřátel než v dvojce. Moc jsem nepochopil rozvrženost hry, jelikož je tu pět misí a finální mise mise je pomalu dlouhá jako první čtyři dohromady. Trošku zvláštní. Gameplayově je to pořád zábavná akční jízda, ale mohlo to být lepší.

Pro: Různorodost nepřátel, pořád dobrá adrenalinová akční řežba

Proti: Level design ne tak dobrý jako v minulých dílech, rozvrženost hry, příliš dlouhé určité bossfighty

+2

Metal Slug 2

  • PC 85
V drtivě většině aspektu podobná hra jako jednička. Avšak jsou tu i nějaké zajímavě věci. Je tu více postav pro výběr na hraní. Není to nic dramatického, ale potěšilo to. Hlavní věc jsou levely jednotlivých misí. Které jsou ve dvojce ještě různorodější a ještě zajímavější. Je tu více druhu nepřátel a někteří mě až překvapili, že ve hře jsou. Je tu více druhu pojízdných (a zároveň střílecích) prostředků. Pokud vás bavil první díl s dvojkou nešlápnete vedle.

Pro: Level design, nový zajímavý nepřátele, více hratelných postav, nové dopravní prostředky

Proti: Možná by se hodila nějaká hodně výrazná novinka

+2

Čtyřlístek kontra Klamérie

  • Browser 50
Komiksy se čtyřlístkem jsem jako dítě měl rád. Tak jsem zkusil tuhle hru. Chápu, že je cílena na děti, ale upřímně mi to přišlo moc přehnaně jednoduché i pro menší děti. Docela zajímavou volbou je zaměření hry. Když je to vlastně o doping při sportu s ohlédnutím na cílovku téhle hry zajímavá volba. Docela se mi líbili animace postaviček. Není to sice nic kdovíjakého, ale čekal jsem, že to bude slabší. Potěší i kvalitní český dabing. Ve výsledku to děti tu půl hodinku zabaví, ale rychle na tenhle zážitek zapomenou. Pro starší hráče, co si chtějí zavzpomínat na dětské vzpomínky, to už není vůbec.

Pro: Animace postav, dabing, zvolená zápletka

Proti: Přílišná jednoduchost, mohlo by to být o něco delší

+5

Panelak

  • PC 90
Největší kouzlo téhle krátké hororovky je její prostředí. Socialisticky panelák je ve hře zpracován neuvěřitelně reálně a působí správným old school pocitem. Hlavně pro člověka jako já, který v podobném paneláku vyrůstal. Herně je to poměrně na takové hry taková klasika, přesto je i gameplay zábavný. Hádanky jsou zajímavé. Škoda, že konec hry je poměrně předvídatelný, ale jinak zajímavá česká jednohubka.

Pro: Prostředí paneláku, hádanky, atmosféra, zajímavé pojetí, mechanika s obrazy

Proti: Klasický v ničem nevybočující gameplay, předvídatelný konec

+3 +4 −1

Wolfenstein: Youngblood

  • PC 60
V tomhle díle je spousta změn, které se k téhle sérii moc nehodí. Systém levelovaní postavy a levely nepřítel. Otevřenější lokace a spawnovaní nepřátel do nich znova po návratu do nich přesto, že už hráč nepřátele všechny zabil. Spousta vedlejších misí. Nic z toho k Wolfensteinu nepasuju. Systém ukládaní tu není úplně přívětivý, jelikož když se zemře během misi na lokaci, tak ji hráč začíná celou znovu s obnovenými nepřáteli. Možnost coopu je tu naopak fajn. Co celou hru výrazně zachraňuje je pořád zábavný a záživný gun play. Příběh je oproti skvěle výpravnému The New Colossus docela průměrná bída. Celkově není až tak hrozné, jak se povídá, v jádru mě to do jisté míry bavilo, ale není to takové, jaké hráči chtěli.

Pro: Gun play, změna hlavní postavy, design budov, coop, soundtrack

Proti: Levelovaní, otevřenější lokace, znovu spawnovaní nepřátel, vedlejší mise, málo checkpointu, příběh, rádoby cool vtipy

+12

Fable II

  • XboxX/S 70
Musím říct, že i když to RPG z definice je, tak opravdový výraznější RPG feeling tu chybí. Estetika hry fajn a hra je pěkně barevná. Souboje jsou zábavné. Zaujme i humornější ton hry. Vedlejší questy jsem neplnil (moc mě nebavily), až na výjimky, kdy párkrát ve hře musíte naplnit určitý věhlas ve světě, aby hráč mohl spustit hlavní quest. Příběh je poměrně slabý. Hra má sympatický soundtrack. Je tu sice zajímavější systém morálky, ale nějak silně mě to nenadchlo. Nejsilnější klad hry je samotný svět a atmosféra hry. Ještě zajímavým zpestřením je váš psí společník, který vám pomáhá hledat poklady, během cestovaní. Taková blbinka, ale potěšilo mě to. I když je vlastně relativně fajn, v ničem úplně extra neexceluje a není úplně moc zapamatelnovatelné, přesto jsem hraní nějak nelitoval.

Pro: Esteticky styl hry, barevná paleta, souboje, humor, soundtrack, svět, atmosféra, psí parťák

Proti: Slabší RPG prvky, příběh, nic ve hře není moc výrazné zpracováním

+4

Dead Effect

  • PC 35
Hra je vlastně za mě takovou kombinací Dead Spacu a Doomu 3 s hodně pomalým tempem a pohybem, což je vlastně logické, když hra vyšla původně na mobily, kde by nějaký rychlý styl gameplaye kvůli ovládaní moc neseděl. Hra nemá moc výraznou atmosféru. Level design je v každé misi furt na stejné brdo. Nejvíc mě na hře štvali dvě věci. První je systém upgradováni a kupovaní zbraní. Sbíráte kredity a po konci mise si muže vylepšit nebo koupit zbraně za kredity. Problém, že hra je docela divné nastavená (asi spíš blbě) a během kampaně nemáte moc šanci si vylepšit plně jednu zbraň nějak více a už vůbec ne si nějak výrazněji vylepšit více zbraní. S tímto se pojí to, že kredity můžete využit po smrti během mise na oživení. No, je tady dost hloupé rozhodnutí, že hra nemá během mise checkpointy a po smrti musíte celou misí hrát od začátku a zmíněné oživení samozřejmě nemůžete využit když zrovna dost kreditu nemáte. A teď se dostavám k druhé větší věci co mě šíleně štvala a to, že téměř vždycky mě zabil jen jeden určitý druh zombíka. Jakýsi zombí voják na hází granáty. No ten je zpracován hrozně chaoticky. Často když se nachází v davu mezi jinými druhy zombíku tak nejde moc vidět, takže se na něj blbě zaměřuje, abyste ho zabili jako prvního. Jako přišlo mi strašně nekonzistentní, že jiný nepřátelé jsou téměř pomalu neškodní a on jediný je pro hráče reálná hrozba. V jádru by hra mohla být v pohodová béčková střílečka na jeden večer, ale má zásadní problémy, které zkratka kazí hru celou.

Pro: Gun play, destrukce těl, zasazení

Proti: Sedělo by rychlejší tempo, příběh je takový příběh/ne příběh, atmosféra chybí, level design, systém využívaní kreditu, styl ukládání, jeden druh nepřítele je přehnaně silně OP

+7