Prepare to drop.
Lidsko-Covenantí konflikt, který byl vykreslen v herní trilogii Halo 1-3, nebyl na straně lidí pouze o speciálně vyšlechtěných bojovnících v superzbrojích Mjolnir, své místo zde našli i normální lidé, kteří bojovali a umírali v obraně lidstva stejně hrdinně jako jejich silnější bratři a sestry ve zbrani. Právě o elitní jednotce, jejíž celé jméno zní Orbital Drop Shock Troopers, je prequel Halo 3.
Děj ODST začíná jen pár hodin po ukončení příběhu Halo 2, dne 20. října 2552 započali Covenanté masivní útok na planetu Zemi. Vy se jakožto nový člen jednotky nalézáte v ulicích města New Mombasa a snažíte se zastavit, či alespoň zdržet nápor vetřeleckých vojsk. Jelikož je "Rookie", jakž zní označení hrdiny, u nějž jsou známy pouze iniciály JD, normální voják bez jakýchkoli úprav, pozměnil se i styl hratelnosti. ODST je sice stále akční titul viděný z vlastního pohledu, avšak tam, kde se John-117 aka Master Chief, či jiní Spartané spoléhali na své augmentace, lepší reflexy, potažmo oblek Mjolnir, přichází na řadu klasické schopnosti podložené relativně klasickou výzbrojí. Na řadu tak místo autohealu přicházejí klasické "lékárničky" a systém výdrže, tato výdrž se v případě zásahu hrdiny mírně sníží. Pokud dojde k vícero zásahům před tím, než se stihne výdrž zregenerovat, dojde k redukci úrovně zdraví, poté přichází na řadu zmíněné léčebné prostředky. Další změnou je nemožnost držet dvě zbraně najednou, jelikož jde opět o schopnost vlastní pouze Spartanům. Hlavní zbraní ve výzbroji ODST jednotek je M7S lehký samopal, který dále doplňuje pistole M6C/SOCOM.
V reakci na negativní odezvu ze strany přísně lineárních lokací hlavní série, se zde Bungie rozhodli také aplikovat mapy, které přeci jen nabízejí vícero možností postupu a pohybu. Vedle režimu jednoho hráče je přítomen také kooperativní mód jménem Firefight a klasický multiplayer.
@Paul (24.09.2020 09:34): Tyjo, ta úvodní mise má vyloženě Killzone vibe, možná lehce šmrnclý Deus Ex. Me likey!
@Paul (25.09.2020 00:42): Koukám, úplně stejná myšlenka, jako jsem měl teď u trojky. Ty xichty jsou děsné. :D
edit: Ale štve mě ten HUD. Proč všechny futuristické hry z druhé poloviny nultých let musely mít tyhle hnusné výhled omezující rámečky...
@Paul (25.09.2020 00:42): Koukám, úplně stejná myšlenka, jako jsem měl teď u trojky. Ty xichty jsou děsné. :D
edit: Ale štve mě ten HUD. Proč všechny futuristické hry z druhé poloviny nultých let musely mít tyhle hnusné výhled omezující rámečky...
Pro: výrazně odlišný mood hry, hudba, Nathan Fillion a jeho tým, gunplay; oproti trojce o fous tužší, ale nikoli přehnaná obtížnost, finále
Proti: trochu zbytečná a tempo hry brzdící snaha o mírně otevřený svět, level design s prvky copy-paste tradičně neohromí, tichý protagonista, xichty