Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Halo 3: ODST

22.09.2009
30.05.2015
22.09.2020
17.11.2020
71
49 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Prepare to drop.

Lidsko-Covenantí konflikt, který byl vykreslen v herní trilogii Halo 1-3, nebyl na straně lidí pouze o speciálně vyšlechtěných bojovnících v superzbrojích Mjolnir, své místo zde našli i normální lidé, kteří bojovali a umírali v obraně lidstva stejně hrdinně jako jejich silnější bratři a sestry ve zbrani. Právě o elitní jednotce, jejíž celé jméno zní Orbital Drop Shock Troopers, je prequel Halo 3.

Děj ODST začíná jen pár hodin po ukončení příběhu Halo 2, dne 20. října 2552 započali Covenanté masivní útok na planetu Zemi. Vy se jakožto nový člen jednotky nalézáte v ulicích města New Mombasa a snažíte se zastavit, či alespoň zdržet nápor vetřeleckých vojsk. Jelikož je "Rookie", jakž zní označení hrdiny, u nějž jsou známy pouze iniciály JD, normální voják bez jakýchkoli úprav, pozměnil se i styl hratelnosti. ODST je sice stále akční titul viděný z vlastního pohledu, avšak tam, kde se John-117 aka Master Chief, či jiní Spartané spoléhali na své augmentace, lepší reflexy, potažmo oblek Mjolnir, přichází na řadu klasické schopnosti podložené relativně klasickou výzbrojí. Na řadu tak místo autohealu přicházejí klasické "lékárničky" a systém výdrže, tato výdrž se v případě zásahu hrdiny mírně sníží. Pokud dojde k vícero zásahům před tím, než se stihne výdrž zregenerovat, dojde k redukci úrovně zdraví, poté přichází na řadu zmíněné léčebné prostředky. Další změnou je nemožnost držet dvě zbraně najednou, jelikož jde opět o schopnost vlastní pouze Spartanům. Hlavní zbraní ve výzbroji ODST jednotek je M7S lehký samopal, který dále doplňuje pistole M6C/SOCOM.

V reakci na negativní odezvu ze strany přísně lineárních lokací hlavní série, se zde Bungie rozhodli také aplikovat mapy, které přeci jen nabízejí vícero možností postupu a pohybu. Vedle režimu jednoho hráče je přítomen také kooperativní mód jménem Firefight a klasický multiplayer.


Poslední diskuzní příspěvek

@Paul (24.09.2020 09:34): Tyjo, ta úvodní mise má vyloženě Killzone vibe, možná lehce šmrnclý Deus Ex. Me likey!

@Paul (25.09.2020 00:42): Koukám, úplně stejná myšlenka, jako jsem měl teď u trojky. Ty xichty jsou děsné. :D

edit: Ale štve mě ten HUD. Proč všechny futuristické hry z druhé poloviny nultých let musely mít tyhle hnusné výhled omezující rámečky...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Rozšíření ODST mě zasáhlo příjemně nepřipraveného. Očekával jsem čistě jen další mission pack, ale tvůrci se poprvé nebáli trochu zaexperimentovat a využili relativně bohatého lore pro vedlejší příběh umístěný někde mezi druhý a třetí díl. První procházka městem ve mě vyvolávala nadšení. Trocha Deus Ex (HUD), mírný Mass Effect vibe (ambientní hudba), ale především barevná paleta, která se posunula do různých odstínů hnědé a neonové rudé a která ve mě vyvolávala pocit, že jsem naskočil zpátky do série Killzone. V rámci série je tohle rozšíření atmosférou někde úplně jinde, méně cartoonovité a více ponuré válečné military sci-fi. A rozhodně to osvěžilo zajeté pořádky.

Hráč se vtělí do role obyčejného vesmírného mariňáka. Žádný charakter jako Master Chief, ale obyčejný generický vojcl, který trpí ztrátou řeči a charakteru. Je však součástí většího týmu mariňáků a tam už to začíná být zajímavější, protože se jedná o sympatickou partičku s Nathanem Fillionem v čele.

Velkou změnou je zasazení do polo-otevřeného prostředí keňského města New Mombasa, které tvoří jakýsi ústřední hub. První krůčky rozbořenými a mrtvolami pokrytými ulicemi za tónu jazzově-klavírní hudby jsou fajn a hra na mě uhodila zajímavě melancholicko-depresivní atmosférou probíhajícího konfliktu. Po chvíli však nadšení trochu opadlo, protože tvůrci stále trpí jakousi potřebou recyklovat a leckdy vyloženě copy-pastovat lokace (přitom u trojky se tomu už docela pěkně vyvarovali). Po pár hodinách město vlivem stále stejných vzorců vizuálně omrzí. A hratelnostně omrzí ještě dřív, protože je to v podstatě jen zcela prázdná statická kulisa se spawnujícími se skupinkami nepřátel a 30 audio logy. Lokace reálně sloužící jen k tomu, aby v ní hráč chodil za ukazatelem, tam zmáčkl E a to ho hodilo v podobě flashbacku do opravdové lineární mise.

Docela příjemně mě překvapil příběh, který přináší pěkný twist a vtipně zákeřné si i rýpne do hráče. Zároveň doporučuju poctivě vysbírat všech 30 audio logů. Obohatí příběh o další dějovou vrstvu a ve finále s ním pěkně splynou v jedno. Umístění collectiblů je však často dost nešťastné, v ingame mapě vyznačené nijak nejsou a ani neexistují žádné hinty, které by hráči dopomohly k jejich nalezení. Osobně jsem to vyřešil tak, že jsem si vytiskl mapku a fyzicky si je odškrtával... hezky po staru. I tak dalo jejich nalezení v té spleti nevýrazných koridorů občas docela zabrat.

Rozšíření sice jako celek fajn, ale upřímně? Otevřené prostředí v tomhle podání za mě ne-e. Osobně si více cením koridoru, kde se aspoň něco děje.

Pro: výrazně odlišný mood hry, hudba, Nathan Fillion a jeho tým, gunplay; oproti trojce o fous tužší, ale nikoli přehnaná obtížnost, finále

Proti: trochu zbytečná a tempo hry brzdící snaha o mírně otevřený svět, level design s prvky copy-paste tradičně neohromí, tichý protagonista, xichty

+16