Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Halo 3

25.09.2007
11.11.2014
14.07.2020
17.11.2020
79
70 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Finish the fight.

Halo 3 je akční hra z pohledu první osoby, vytvořená společností Bungie v roce 2007. Jde o třetí titul ze sci-fi universa Halo a jako takový zakončuje děj započatý a rozvíjený díly Halo: Combat Evolved a Halo 2. Opět se vrací John-117, geneticky a technologicky vylepšený jedinec z programu SPARTAN, aby se stal hybnou silou v rozsáhlém galaktickém boji nejen s vesmírným uskupením Covenantů ale také s nebezpečným Floodem.

Dva týdny po událostech Halo 2 klesá John-117 zemskou atmosférou kamsi do oblasti východní Afriky, zde je vyzvednut záchranným týmem vedeným seržantem Avery Johnsonem a společně se vydávají na cestu proti vetřelcům z vesmíru, jež se snaží zničit lidstvo na samotné matičce Zemi.

Halo 3 podporuje jak režim jednoho hráče, tak kooperativní hru. Obsahuje klasický multiplayer a ingame editor map jménem Forge, který dovoluje hráčům tvořit vlastní multiplayerové arény.


Poslední diskuzní příspěvek

@Dunemaster (10.10.2020 21:35): Dekuji, potkal jsem to myslim u nejakeho rozboru proc je Halo CE jine nez klasicke FPS na PC. Po precteni mi zacaly davat mapy vetsi smysl a nejak jsem k nim byl vlidnejsi. Ale jsem na tom stejne jako ty.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
No hurá, výtky, které jsem směřoval k prvním dvěma dílům jsou fuč. Třetí Halo nerecykluje lokace, ale je to jízda od začátku až do konce. Oproti Anniversary remakům je audiovizuálně pochopitelně místy o trochu slabší, zejména co se rozlišení textur a hlavně kvality zvuku týče. I tak ale trojka umí vykouzlit díky pěkným 2D spritům parádní scenérie. Jen u finálního úprku jsem několikrát umřel, protože jsem se kochal a zapomněl střílet. Potěšilo mě, že tvůrci přidali na počtech nepřátel a zároveň je o něco oslabili, takže jsem si konečně při jejich kosení připadal skutečně jako master chief a ne jako ti infantilní prchající žvatlající joudové.

Škoda, že trojka už zase neobsahuje ty pěkňoučké CGI cutscény z remakované dvojky. Jestli něco tvůrci v enginu hry fakt nezvládli, tak to jsou xichty. Zejména v pohybu. Všichni jsou tam šerední jak noc a co si budem, dojem to docela kazí. Obzvlášť, když zavzpomínám, že v témže roce nedlouho po Halo vyšla glorious pc master race pecka Crysis.

Gunplay mě však tentokrát bavil zdaleka nejvíce. Kromě klasických pozemských zbraní jsem si oblíbil Spiker, palící po nepřátelích jakési hroty a zároveň je to, jak je vidno z obrázků, i parádní zbraň na blízko. Hra je na normal oproti předchůdcům výrazně lehčí a to i proto, že hráč není prakticky nikdy sám. Stále okolo něj pobíhají vojáci, spřátelení covenanti nebo létající robo-střílny a nepřátele často směřují svou palbu všude možně, jen ne na hráče. Pokud vám obtížnost předchozích dílů vyhovovala, dejte to asi rovnou na hard...

Ano, tentokrát to už klaplo. Tvůrci mákli, dali si bacha na recyklaci stále stejných chodeb a více se soustředili na exteriéry. Zároveň oslabili nepřátele, čímž zrychlili tempo a díky tomu je Halo 3 konečně tou správnou sci-fi střílečkou, jak jsem si ji od začátku představoval. Sice ne světobornou, ale poctivou.

Pro: gunplay, vylepšený level design, rychlejší tempo, gradující příběh, soundtrack, větší důraz na venkovní prostory, některé pěkné scenérie, příjemnější obtížnost, finální run

Proti: místy viditelně zastaralé technické zpracovaní - hlavně obličeje postav; pořád je to relativně generická sci-fi střílečka, která sice zabaví, ale taky brzy vyšumí

+18
  • PC 75
Prosel jsem si celou Halo serii jak vysla na PC a nove jsem dohral i Halo 3. Tezko se mi ty hry rozlisuji od sebe, nebot mi prijde, ze jsou si hodne podobne. Je vsak na nich znat, jak se postupne, velmi opatrne, autori pokouseji tu a tam hru o neco obohatit.

Dejove ihned navazujete na Halo 2, potkate vsechny zname postavy a i nepratele. Hra opet obsahuje nekolik skvelych momentu, ktere vsak na rozdil od Reach nebo ODST nejak rychle vysumi. Ale Halo 3 me dokazalo navnadit na dalsi dil.

Za me vsak z Master Chief serie je zatim Halo 3 nejlepsi. Konecne se autori rozhodli nedavat skvela videa za odmenu pidivim hracum a zredukovali to jen na par textu v jedne urovni, kde davaji smysl. Taktez se zde setkavame s mene opakovanim pokud jde o design urovni a pokud k opakovani dojde, tak opet, v mistech, kde to trochu dava smysl (napr. stejny druh budovy a ne jako v Halo CE , kde jsme prochazeli prakticky stejne vypadajici chodbou znova a znova).

Pokud hledate oddechovou strilecku, kde vlastne chodite tak trochu z jedne multiplayerove areny do druhe, tak je Halo 3, opet k doporuceni. Pokud vam Halo stacilo hrat jednou, tak vas Halo 3 nicim az tak novym neprekvapi. Pro vetsi snahu o originalitu se kouknete na Halo 3: ODST.

Pro: Flood monstra, Stare dobre HALO

Proti: Prakticky to same jako predesle HALO

+17
  • PC --
V lineupu FPS v roce 2007 nebylo místo pro podprůměr a Halo 3 vypadalo vedle Crysis, Bioshocku, Stalkeru nebo CoD4 jako hodně chudý příbuzný z jiného století. Přes hlasitý release hype a bambilión prodaných kopií si na něj dnes vzpomene tak možná hrstka Xbox nadšenců. Singleplayer byl pro Bungie druhořadý a je to tady cejtit na každém kroku.

Autoři postrádali pevné vedení a roztříštěnost názorů ohledně děje jej dovedla k jeho plytkosti. Neprohlubuje lore universa, nepřináší žádné zajímavé filmečky a často je dost nepřehledný. Nad mnoha situacemi jsem musel konzultovat wiki, protože mi jednoduše nedávaly smysl. Všechny animace jsou v enginu hry bídně zrežírované, některé nákladnější záběry jsou prostě jenom malůvka s 3D modely v popředí a to nemluvím o vošklivosti xichtíků. Ron Pearlman jako Lord Hood? V životě bych v něm Hellboye nepoznal...

Trojka už se v Master Chief kolekci nedočkala faceliftu a rozdíl v technické kvalitě trilogie je výrazný. Přibyly nové grafické fičurky jako třeba nevypnutelný bloom, který spíše než jako líbivý vizuální prvek simuluje šedý zákal - při vytažené světelné čepeli jsem regulérně nic neviděl. Největším problém je pak audio, které se kvalitou ani zdaleka nepřibližuje zremasterované hudbě a zvukům dvojky. Je utlumené, méně výrazné a epické hudební podkresy bych spočítal na jedné ruce jednoho nešikovného dřevorubce.

Halo je všeobecně známé pro svoje propracované levely obtížnosti, kde u Easy jste schopní hru dohrát bez výstřelu a na Legendary umřít během pikosekundy. Kromě přesnosti a většího poškození mají nepřátelé výhody v počtech, lepším vybavení nebo taktice a to všechno dokáže posouvat zážitek o stupeň výše. Dokonce bych si troufnul říct, že je to jedna z velkých předností hry. Nově jsou k dispozici i power upy, které své využití našly především v multiplayeru, ale i v kampani občas dokáží vytrhnout trn z paty a rádi se s nimi vytasí i nepřátelé (na vyšší obtížnost, ofkorz). 

Na jednu stranu vymizela hluchá místa s opakujícími se interiéry, na druhou stranu je to s kvalitou levelů jako na houpačce - zatímco některé bych si s chutí zvopáknul, jiné už nechci ani vidět. Akce je koncentrovanější a snaží se být epičtější, moc to na mě ale nefungovalo. Ve většině částí se Master Chief pohybuje ve společnosti Arbitera, různých NPC nebo se účastní velkých leteckých nebo pozemních bitev s vozidly a takový ten klasický FPS "one man army" vibe mi chyběl...

Hodnocení: ✰✰
Herní doba: 8hod 29min (HEROIC)
+10