Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Final Fantasy XV

Final Fantasy XV: Windows Edition

76
24 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
29.11.2016 PS4XOne
06.03.2018 PC
Vývojáři:
Square Enix
Oficiální stránky:
https://finalfantasyxv.com/
Final Fantasy XV je plnohodnotné pokračovanie pôvodnej JRPG série, ktorá po vydaní trinásteho dielu v roku 2010 zmenila základný koncept a vychádzala dlho iba ako online RPG, alebo vo forme rôznych remasterov starších dielov. Final Fantasy XV bol vo vývoji už od roku 2006, vtedy ešte ako spin-off pod názvom Final Fantasy Versus XIII a bol pôvodne vyvíjaný exkluzívne pre PlayStation 3.

Final Fantasy XV sa od pôvodných dielov líši žánrom a atmosférou príbehu, ktorý je ladený do temnej atmosféry futuristického mesta. Nové technológie a pradávna mágia sa tu spájajú s osudmi ľudí. Príbeh vás zavedie do časov krehkého prímeria medzi kráľovstvom Lucis a impériom Niflheim.
Toto prímerie ukončilo takmer nekonečnú vojnu o posledný kryštál. V deň, kedy má byť konečne podpísaná mierová dohoda, však armáda Niflheimu napadne Lucis a zaberie im nielen kryštál, ale aj celú krajinu. Následne je medzi ľudí vypustená informácia so zámerom podlomiť morálku, že počas vpádu bola vyvraždená celá kráľovská rodina. Avšak v skutočnosti sa jednému dedičovi, princovi Noctisovi, podarí dostať z mesta. Nezostáva mu nič iné, než cestovať po svete, aby postupne získal silu potrebnú k znovuzískaniu kryštálu a k zvrhnutiu Niflheimu. Súboj o kryštál začína...

Séria Final Fantasy sa prvýkrát presúva do otvoreného herného sveta a pomalé taktické súboje starších dielov sú nahradené akčnejšími real-time súbojmi, ktoré vsádzajú hlavne na efekt a množstvo výbuchov. Ovládanie je zjednodušené a súboje prebiehajú z veľkej časti automaticky. Hráč musí iba striedať útočné a obranné postavenia a postavy v skupine na to následne reagujú. Výnimkou je ovládanie hlavnej postavy, Noctisa Lucisa, cez ktorú sa dá priamo vstupovať do bitiek. Behom súbojov sa hra dá pozastaviť, upraviť správanie skupiny, vymeniť výzbroj, vyliečiť sa a celkovo reagovať na zmenu situácie na bojisku.

V októbri 2017 vyšlo k pôvodnej hre multiplayerové rozšírenie s názvom Comrades.


Poslední diskuzní příspěvek

Charllize, SilentWolf: Tak díky za názory, dám tomu šanci a šáhnu po royal edici, až bude nějaká pěkná akce na PS storu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Jeden z nejkontroverznějších dílů série Final Fantasy, přesto se rozhodně řadí k těm lepším. PC Port je snad poprvé v historii FF sice stabilní a funkční, ale stejně je cítit, že tam to kontrolerové ovládání prostě sedí více, zejména si člověk někdy ťuká na čelo, kdo sakra vymýšlel mapování tlačítek.

Hned po spuštění hra upozorní, že není jen pro zaryté fandy, ale i úplné nováčky. To je sice pravda, ale na jednu věc zapomněli - aby měl člověk šanci se trochu lépe orientovat v trochu zašmodrchaném příběhu, je předchozí znalost filmu Kingsglaive: Final Fantasy XV téměř nutností. Z přívalu nových tváří jde jinak opravdu hlava kolem a to ještě umocňuje fakt, že hra disponuje jednou z největších herních map, které kdy spatřily světlo (herního) světa. Na(ne)štěstí je větší část mapy nepřístupná, vyplněná mořem a pohořími, přesto je ta velikost znát, hlavně u načítacích obrazovek, kterých je lepší se vyvarovat jak jen to jde.

Přestože některé nedokonalosti už by se asi v nových hrách objevovat neměly, není většina z nich tak otravných, aby pokazily jinak dost zábavný gameplay doplněný úžasným grafickým zpracováním, včetně nápaditého designu monster i některých oblastí. Hudba na druhou stranu asi tolik nezaujme, i když ony country odrhovačky dodávají příběhu na té správné roadtripové náladě. Nejvíce hra zakopává na relativně nudných charakterech, které se za hru příliš nevyvinou, to ale zase napraví příběhová DLC, která jsou v PC verzi rovnou obsažena - každé se věnuje jednomu členovi party a dodávají dost stěžejní informace i do hlavního příběhu, nemluvě o jejich zábavnosti a naprosto jinému stylu gameplaye.

Dalším kazíkem je pak klasicky asijský styl levelování - grindování, který chvílemi působí opravdu nekonečně a nutí se prokousávat více či méně nudnými vedlejšáky, jelikož rozdíl mezi hráčovou a nepřítelovou úrovní rychle roste. Vytouženou odměnou je pak alespoň obstojný příběh pro ty, kteří s ním dokáží držet tempo.

Tahle hra si určitě zaslouží pozornost, a to i od těch, kteří k této sérii ještě vůbec nepřičichli. Jen kdyby se Square Enix rozhodl jít příště ještě o kousíček dál a odstranil několik dalších nešvarů přetrvávajících z předchozích dílů. Jistě nebylo možné se s takovými změnami poprat najednou, jelikož již s těmi stávajícími nebyli někteří fandové úplně spokojeni. Tento díl však ukázal, že modernizace nejznámějšího JRPG má rozhodně smysl a do budoucna můžeme čekat tatáž rozhodnutí i v dalších dílech.

Pro: propracované grafické zpracování, téměř bezchybný port, mnoho možností hratelnosti, přidání alternativního konce, věrohodné vztahy mezi postavami

Proti: Místy otavná hudba, nepřeberné množství nudných side-questů, dlouhé nepřeskočitelné animace, místy přítomná klišé

+12
  • PS4 70
Bylo nebylo, tlupa emouškých čtyřčat nafasovala poukázky do metalshopu a tak vyrazila do světa. Nejsou to špatní kucí, ale sami si moc dobře uvědomují, že oproti někdejších ansámblech, které se chlubily příjemně diverzními chlapcemi, děvčaty, bělochy, černochy, starcemi, mlaďochy, lidmi, nelidmi, jsou kapku na zívačku. Nehledě na to, že jsou příliš tvrdohlaví na to, aby byli kdykoliv ochotní nabrat do tlupy i někoho nového, pche.

Kucí taky mají tu nevýhodu, že jejich příběh nedává smysl. Ze začátku jsem se ještě perfektně orientoval, ale sotva děj začne nabírat na pořádnějších obrátkách, začne výrazně ztrácet na jakékoliv čitatelnosti, a až do konce více méně přetrvává ve formě hlupého bordelu. Hra prostě neposkytuje dostatek informací na to, abych si dělal nějaký pádnější obrázek. Místo informací máme k dispozici doplňkové anime a dokonce i jakejsi film, ale ty prej taky nejsou právě přimočaré, tak nevím, jestli by mi vůbec pomohly. A vůbec, když už si koupím hru, rád bych dostal ucelený příběh bez nutnosti čumět ještě na pět hodin nějaké dodatečné bejkárny.

Kucí taky mají slabinu v tom, jak konkrétně s hráčem tráví čas. Hratelnost tu v podstatě sestává jen z cestování a bojování. Cestovat hráč bude buď po svých, nebo autem. Auto jezdí po kolejích a nikdy nepřesáhne rychlost 50km/h, takže i ti nejvášnivější šoféři se z valné většiny budou muset spokojit se sezením a koukáním se po prázdné krajině, a to zdlouhavě. Po příjezdu na libovolné místo je většinou pak třeba ještě dodatečně někam doběhnout pěšo, a tady si dyzajnéři fakt libovali v simulování skutečného trajdání prázdnou krajinou. Dokupy s jízdou oným autem člověk kolikrát může strávit přes deset minut v kuse, aniž by se cokoliv stalo.

Souboje na tom nejsou o moc líp. Na jednu stranu nutno uznat, že jsou rozhodně sympaticky akční. Na druhou stranu v nich toho hráč zas tolik neovlivní. Člověk v podstatě drží jedno tlačítko na útok, tu a tam zmáčkne čudlík na úskok nebo blok, a tím to více méně končí. Člověk může samozřejmě taky nahodile střídat zbraně, ale pocitově i prakticky výjdou docela na jedno brdo. Vlastně jsem měl jednu a tu samou taktiku na skoro každý každičký fajt ve hře, protože hra samotná mne nikdy nevybídla ji obměnit. Jo, a kamera má dosti ostré problémy s fetem, obzvláště v úzkých chodbách.

Mezi misemi se kucí můžou zastavit v různých městečkách a pit stopech a poklábosit s vlídnou tváří. Blbý ovšem je, že oných tváří je na každé takové místo do půl tuctu. Otevřené světy většinově fungují díky tomu, že člověk narazí na mnoho lidí, které prokecnout nebo si jen prohlédnout, a na mnoho věcí, kterými si krátit čas. Případně alespoň světu vdechnout život patřičným smyslem pro detail. FFyksV tohle prostě postrádá, a jeho svět ve výsledku působí, víc než jakkoliv jinak, hrozivě osamoceně.

Audiovizuálně je to též totální bipolární hovado, alespoň na PS4 Slim. V dílčích částech je to graficky pohledné, ale při pohledu do horizontu je to hned po deseti metrech absolutní hnus. Z hlediska animací se to v rámci příběhových cutscén nemá zač stydět, ale v rámci vedlejšího obsahu to kolikrát připomíná poslední generaci, občas i druhou poslední. A zvuk? Bueno: voice acting je někdy dobrý, někdy naprosto směšný; hudba je někde dobrá, někde zase zní jako něco vytrženo z golfové hry z devadesátek; ambient je občas kvalitně imerzivní, jindy zase zcela plochý. Prostě otravně nekonzistetní boršč.

Ale abych byl zcela upřímný, tak přestože si z tý hry celou dobu dělám prdel, tak tu sedmičku jí stejně musím vlepit. Protože ač mi toho vadilo hodně, a rozhodně si stojím za tím, že jako open world RPG je to docela obžaloba, tak nepopřu, že jsem se s klukama docela bavil, a těch cca 60hod jsem s nima strávil i rád. Navzdory všem problémům to prostě má svou nepopiratelnou návykovost, a je to zábavná hra. Kdyby ji ale byli více westernizovali, tak věřím, že by dopadla líp.

Pro: Je to chytlavé a zábavné; umí to být krásné; nejlépe vypadající herní jídlo ever

Proti: Taky to ale je hrozně nekonzistentní a v mnoha směrech to působí nedolazeně; umí to být fest šeredné; zbytečně zamotané UI a divné ovládání

+11 +13 −2