Wake up, John.
Ve třetím díle sci-fi universa Halo došlo nejen k ukončení působení studia Bungie Studios na tuto sérii, ale také k ukončení příběhu okolo vesmírné války mezi lidmi a Covenanty. Čtvrtý díl je tedy nejen započetím nové příběhové trilogie, ale také prvním dílem, v němž převzali otěže nad značkou lidé ze studia 343 Industries.
Necelých pět let po zakončení příběhu známého z titulu Halo 3 se Master Chief nachází v Cryo komoře trosek vesmírného plavidla jménem UNSC Forward Unto Dawn a vyčkává na své prozření. Poté, co se troskami rozšíří energie neznámého původu, Cortana, umělá inteligence, jež doprovází Master Chiefa od samého počátku cesty, probouzí hrdinu z kryospánku, aby znovu povstal proti nepřátelům.
Stejně jako ve svém předchůdci nabízí Halo 4 několik herních modů, vedle klasického příběhového režimu pro jednoho hráče je možnost projít si příběh pomocí modu kooperace. Dále je k dispozici klasický multiplayer, mody Spartan-ops a War Games, tedy kooperativní mise s vlastním příběhem až pro 4 hráče, a map editor Forge, který doznal mnoha rozšíření pro tvorbu zajímavějších lokací. Na rozdíl od Halo: Reach nejsou herní mapy multiplayeru založeny na lokacích obsažených v kampani, ale vlastních lokacích.
@koberec (15.01.2022 12:31): Mám z toho novýho dílu podobný pocity, vzdal jsem to.
Pro: klasická Halo hratelnost, grafika a scenérie, gunplay a noví nepřátelé, lépe uchopený příběh, hudba, nová podoba Cortany
Proti: přeci jen už trochu repetitivní, zase ty terminály s pro Halo lore docela zásadními videi, málo misí ve vozidlech