Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Halo 4

06.11.2012
11.11.2014
17.11.2020
78
57 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Wake up, John.

Ve třetím díle sci-fi universa Halo došlo nejen k ukončení působení studia Bungie Studios na tuto sérii, ale také k ukončení příběhu okolo vesmírné války mezi lidmi a Covenanty. Čtvrtý díl je tedy nejen započetím nové příběhové trilogie, ale také prvním dílem, v němž převzali otěže nad značkou lidé ze studia 343 Industries.

Necelých pět let po zakončení příběhu známého z titulu Halo 3 se Master Chief nachází v Cryo komoře trosek vesmírného plavidla jménem UNSC Forward Unto Dawn a vyčkává na své prozření. Poté, co se troskami rozšíří energie neznámého původu, Cortana, umělá inteligence, jež doprovází Master Chiefa od samého počátku cesty, probouzí hrdinu z kryospánku, aby znovu povstal proti nepřátelům.

Stejně jako ve svém předchůdci nabízí Halo 4 několik herních modů, vedle klasického příběhového režimu pro jednoho hráče je možnost projít si příběh pomocí modu kooperace. Dále je k dispozici klasický multiplayer, mody Spartan-ops a War Games, tedy kooperativní mise s vlastním příběhem až pro 4 hráče, a map editor Forge, který doznal mnoha rozšíření pro tvorbu zajímavějších lokací. Na rozdíl od Halo: Reach nejsou herní mapy multiplayeru založeny na lokacích obsažených v kampani, ale vlastních lokacích.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Pro Master Chief Collection velké finále, pro Halo sérii start nové trilogie. A bylo to dobré. Společně s trojkou prozatím nejlepší díl, který konečně zase posouvá značku Halo o kousek dál.

Covenant ustupuje lehce do pozadí a přichází hrozba zvenčí. Střet s novými nepřáteli je rozhodně největší lákadlo čtvrtého dílu a výrazně zpestřuje tou dobou již trochu repetitivní hratelnost. Zároveň čtvrté Halo viditelně působí jako next-gen (přestože reálně není). Na oko vypadá moc hezky - v exteriérech přináší řadu parádních scenérií, v interiérech zase pěkné světelné efekty a odlesky.

Vývoje se chopilo nové studio a na designu úrovní je to znát. Ačkoli ani toto Halo není žádné epické veledílo s dechberoucími skriptovanými sekvencemi, leveldesign mi přišel daleko méně rozcamraný a naopak více uzpůsobený vyprávění příběhu. Zároveň si ale zachovává gró série a to jest dlouhé, nepřerušované intenzivní přestřelky. S novými nepřáteli navíc obohacené o další soubojové prvky, na které je potřeba reagovat a přizpůsobit tak svou taktiku. Možná to je ale taky tou grafikou, protože je i přes plošší výstavbu úrovní stále na co koukat. A poslouchat. I předchozí díly měly skvělé soundtracky, ale tentokrát tvůrci jedou první ligu. Místy jsem si připadal jak v hollywoodském filmu (myšleno v dobrém).

Trochu mi chyběly otevřenější mise ve vozidlech. Pár jich tu je, ale je jich málo. Škoda, že ty pěkné scenérie zůstávají často jen kulisou. I z těch několika jednoduchých leteckých misí, které jako obzvláštnění klasické střílečkovité hratelnosti určitě přijdou vhod, by šlo vytřískat ještě mnohem víc.

Suma sumárum, je to prostě další Halo s fajn novinkami navíc. Komu Halo nikdy moc nevonělo, tomu čtyřka názor asi výrazně nezmění, ale fandové série budou jistě spokojení a možná i dokonce nadšení (třeba z vytuněné Cortany).

Pro: klasická Halo hratelnost, grafika a scenérie, gunplay a noví nepřátelé, lépe uchopený příběh, hudba, nová podoba Cortany

Proti: přeci jen už trochu repetitivní, zase ty terminály s pro Halo lore docela zásadními videi, málo misí ve vozidlech

+17
  • PC 75
Popravdě, jedna z věcí, co mě dlouho odpuzovala od série Halo, byla její grafická stylizace a fikční svět, který na mě svou barevností, podivnými tvary a pištícími mimozemšťany působil velmi infantilně a neseriózně.

Tady musím pochválit 343 Industries, protože jejich uchopení světa Halo se mi líbí více než to původní od Bungie. Projevilo se to už na remasteru jedničky a dvojky, kde mi nová grafika sedí mnohem lépe (ačkoli hardcore fanoušci posun oproti původnímu vizuálnímu stylu kritizovali) a Halo 4 to potvrzuje - je to podle mě zdaleka nejlépe vypadající díl celé Master Chief Collection a není to jen posunem v technologiích (logicky na tom hra z konce životního cyklu Xboxu 360 bude lépe než první díl z původního Xboxu). Nová prostředí a zejména design zbraní vypadají úžasně a v některých místech jsem típal screenshoty skoro tak často jako jsem střílel.

Zatímco grafika a inovace zbraní, nepřátel a prostředí patří mezi klady, hlavní problémem Halo 4 je skutečnost, že jej jako šestý díl v sérii (nezapomínejme na Reach a ODST) už docela dost dohání stereotypnost a repetitivnost základních prvků hratelnosti. Pasáže v mechovi a vesmírné stíhačce zážitek oživují jen trochu, ale... zakončeme to pozitivně - Halo 4 je prostě krásně vypadající a velmi dobrá FPSka, kterou by žádný fanoušek žánru neměl minout.

Pro: grafická stylizace, novinky v arzenálu

Proti: únavový syndrom celé série

+14
  • PC 75
Halo 4, posledni dil v MasterChief collection an PC. Uzavreni pribehu s Forerunners. Ve zkratce? Vic Halo a pokud vas Halo bavilo i predtim, tak myslim, ze Halo 4 opet potesi.

Halo 4 bylo pro me ze zacatku a potom na konci zklamani. Jednak jsem si rikal, ze po tolika dilech boje s Covenant jich uz mam plne zuby a jednak, alespon v me verzi, me hrozne matl zvuk. Jako by se siril jednoduse podle vzdalenosti, bez ohledu na prekazky a rozlozeni urovne. Misto toho, aby se hluk strelby siril chodbou, tak v misntosti, ktera v rozlozeni urovne byla vedle ni (ale pres tluste zdi) byl hluk slyset jako by se del hned vedle me. Na konci potom byl ubijejici quick-time event s kterym se po celou hru nesetkame a tu se nahle objevi, aby cloveka, co to neceka jen vytrhl z pribehu reloadem.

Avsak oproti jinym dilum, ktere me hodne bavili (ODST zejmena), tak i Halo 4 mel sve skvele momenty a myslim, ze ve sve podstate vsechny jsou zalozene na novych prvcich. Nepratele predstavuji taktickou vyzvu, kdy je dobre vhodne prioritizovat cile. Sami se chovaji docela chytre ve snaze hrace zahnat do kouta. Jejich zbrane jsem si dost uzival, ale kazda ma take sve misto a uplatneni (podobne jako puvodni arzenal). I lide dostali do vinku par novinek, obzvlast jsem se bavil pri pasazich v robotovi Mantis nebo pri uziti demolicni pistole.

Obecne je tedy Halo 4 dalsi ze serie Halo. Oproti predeslym dilum budete hodne casto bojovat proti novym nepratelum, prostredi jsou casto vice "pribehova" alias linearni a ne otevrene areny jako driv (avsak i tech je dost). Tedy pokud vas Halo bavilo, zahrajte si myslim i Halo 4.

Pro: mantis, zbrane, novi nepratele

Proti: quicktime event, zvuk

+11