Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Middle-Earth: Shadow of Mordor - The Bright Lord

  • PC 65
Je to poměrné zábavnější než první DLC. Jsou tu lákavější gameplayové prvky. Především schopnost prstenu je obzvlášť výživná. Zaměření na budovaní armády pomocí cejchovaní nepřátel způsobuje o dost zajímavější náplně misí než v DLC o lovu. Příběh je prakticky jenom na začátku a na konci. Finále je možná trochu zdlouhavé, ale je velice zábavné. Celkově jde cítit, že i toto DLC by šlo udělat lepší a zajímavější, ale bavilo mě tak, že nelituju jeho dohraní.

Pro: Schopnost prstenu, lepší naplň než v prvním DLC, zábavné finále

Proti: Finále je přeci jen trochu zdlouhavé, příběhu je tu pomálu, něco tomu stále chybí

+7

It Takes Two

  • PC 95
Tohle je opravdu geniální coop hra. Hru z různorodější naplní jsem ještě nehrál. V každém levelu dostane každý hráč jinačí schopnost. To jak hra využívá spolupracovaní hráčů k postupu dále je neuvěřitelně kreativní. Každý level je unikátní. Hru si během postupu dále můžete zpříjemnit různými minihrami. Některé jsou poměrně jednoduché blbinky a některé jsou trochu zajímavější (např. šachy). Příjemné jsou rovněž narážky na jiné hry nebo přímo mechaniky z jiných her. Vizuálně je hra moc pěkná. Co mě možná trochu mrzelo, že příběh a hlavně konec jsou trochu klišovité. Jinak dle mého zajímavější coop hru pro dva lidi dneska asi nenajdete.

Pro: Různorodá naplň, kreativní spolupráce obou hráčů, level design, minihry, easter eggy, vizuál, soundtrack

Proti: Příběh není špatný, ale je místy klišovitý

+8

Call of Duty: Advanced Warfare

  • XboxX/S 85
Kampaň téhle hry je za mě parádní akční adrenalinová jízda. Jelikož se hra odehrává v blízké budoucnosti, tak jsou tu zajímavé gadgety a skvěle vylepšení na mise díky exoskeletům. Hra je řádně epická. Futuristické zbraně jsou zajímavé a mají dobrý gunplay. Je to střílečka, kde se po celou dobu vůbec nenudíte. Pořad se něco děje. Náplň je perfektně různorodá a kreativní. Level design je taky pěkně udělaný. Příběh je asi takový jaký byste pro potřeby hry jako Call of Duty čekali. Nic extra, ale tady od toho moc neočekáváte. Grafika je svou dobu zdařila, ale to u téhle série asi nepřekvapí. Místy je uměla inteligence nepřátel poměrně nefunkční. Tradičně hra není nějak extra dlouhá. Finální mise mohla být trošku více vyvrcholující z hlediska tempa. Jinak je to příjemný akční zážitek.

Pro: Změna zasazení do budoucnosti, gadgety, exoskelety, velkolepost, gunplay, naplň, level design, grafika, Kevin Spacey

Proti: Příběh, umělá inteligence nepřítel, délka hry, slabší finále

+7

Middle-Earth: Shadow of Mordor - Lord of the Hunt

  • PC 55
Oproti základní hře je naplň mísí o dost slabší. Příběh je tu takový nijaký. Nápad to cele zaměřit na lovení a ochočování bestií nezní úplně špatně, ale provedením to moc zajímavé není. Závěru hry chybí nějaké vyvrcholení. Není to zas úplně špatné, ale když tohle DLC obejdete tak o moc nepřijdete.

Pro: Zábavný základ gameplaye z původní kampaně

Proti: Náplň misí, lovení a ochočovaní monster je poměrně nezajímavé, příběh bez příběhu, závěr

+7

Middle-earth: Shadow of Mordor

  • PC 90
Musím opravdu smeknout před velmi originální a dobře propracovanou mechanikou systému Nemesis. To jak to celé funguje je geniální. Co u hry naopak zamrzí je příběh, který není nic špatného, ale na tuhle látku by šlo naroubovat něco o dost silnějšího a zajímavějšího. Velice mě i překvapila, u téhle 10 let staré hry, grafika. Pořád vypadá neskučně pěkně. Rovněž kvalitní je i soubojový systém, který sice veskrze vychází z Batman Arkham série, ale má i nějaké svoje prvky a své kouzlo. Neskučně mě bavil. Úchvatné je, kolik hra obsahuje zakončovacích animací a animací celkově. Lezení/parkurování z dnešního pohledu působí zpracováním poměrně tuctově. Velmi na mě působila atmosféra, která je solidně temná. Co říct závěrem? Máte rádi bojové akční adventury a svět Středozemě? Pokud ano, tak tuhle hru minimálně nevyzkoušet by pro vás byla velká škoda.

Pro: Bravurní systém Nemessis, grafika, soubojový system, množství animací a zakončováků, atmosféra, cinematičnost, hlášky nepřátelských generálů

Proti: Příběh, parkurování, soubojový systém je pro někoho možná až podobný akrhamskému batmanovi

+10

The Hong Kong Massacre

  • Switch 80
Tahle variace na Hotline Miami není tak silná, ale pořád je to zábavný zážitek, který asi nesedne tolika lidem jako právě Hotline Miami. Dvě hlavní mechaniky, které ho od něj odlišuji jsou zpracovaný extrémně dobře. Ta první je zpomalovaní času. V principu je to něco jako takový Max Payne bullet time. Druhá mechanika je po tom uskakování před nepřátelskými kulkami, které můžete provádět i při bullet timu. Celkově díky tomu přestřelky vypadají neskutečné stylově. Samotné zasazeni do Hong Kongu je příjemné. Jednotlivé lokace levelů jsou nadesignovány moc pěkně. Pro lidi co se rádi chalengují tak můžou hrát levely opakovaně, aby dosáhli vyššího scóre. Hře by slušela větší příběhová výpravnost. Přišlo mi to u ní trochu odflákle. Mechanika bossfightů má skvělý nápad. Zamrzí, že každý bossfight je v jádru to stejné. Obdivuhodné je že hru vytvořili pouze dva lide. Na takové poměry je to neskutečné.

Pro: Vizuál, animace, bullet time, akrobatické úskoky, level design, soundtrack

Proti: Slabé a zkratkovité vyprávění příběhu, bossfighty jsou všechny stejné

+8

Halo: Combat Evolved Anniversary

  • PC 55
Zatím jsem z Halo série hrál jenom Halo: Reach. Tím dílem jsem začal, protože je časovým zasazením chronologicky první. Combat Evolved mi celkově přišel oproti Reach slabší. Hlavní problém hry je velmi slabý level design. Některé lokace jsou poměrné velké, ale jsou taktéž velmi prázdné. Takové bez života, bez příběhu zkrátka docela o ničem. Design jednotlivých levelu je často hodně problematicky na orientaci jelikož spousta budov a jejich a podzemních zařízení vypadá vzhledově strašně stejné a podobné. Kam člověk má jít dal moc intuitivnosti nevyřazuje. Arzenál zbraní je strašně malý. U nepřátel by taky prospělo více druhů. Co musím pochválit je hlavní protagonista Master chief. Působí zajímavě a charismaticky. Líbilo by se mi, kdyby hra byla více příběhová, tedy respektive obsahovala více cutscén. Svět halo je za mě zajímavý, ale doufám, že další díly mi ho snad ukážou více. Na to, jak je Halo série považována za kultovní, jsem čekal něco trochu záživnějšího.

Pro: Master Chief, svět Halo, Anniversary edice je graficky pěkně vylepšená

Proti: Velmi slabý level design, kam by hráč měl jít hráč je často neintuitivní, lokace bez života, málo zbrání, málo druhu nepřátel, mohlo by to být příběhovější

+6

Jack Keane

  • PC 75
Hodně chválím pěkně ztřeštěnou atmosféru. Není to žádná sofistikovaná scenáristika ala posel smrti. Tohle, ale nemá být vážné a uchvátit promyšleným příběhem, ale zkratka jenom bavit. Ano, sice se tu často nezasměju jako u série polda, ale příběh a situace pořad vyvolávají takový příjemný úsměv. Postavy jsou fajn. Musím i docenit zajímavé a velké 3D lokace z velkým množstvím textur. Oproti spoustě jiným 3D Point-And-Click adventurám je tu velké množství objektu. Co musím hodně zkritizovat, což není asi úplně chyba vývojářů, tak je čeština. Jsou v ní chyby, špatné zvolené varianty překladů, chybné skloňovaní apod. Takhle hroznou českou lokalizaci jsem ještě neviděl. Hra není (a asi nebude) žádná klasika, přesto pro milovníky nevážných adventur to není špatná volba.

Pro: Zábavná atmosféra, příběh ujde, grafika na svou dobu není špatná, postavy, lokace a množství textur, délka

Proti: Nejsou tu moc vtipné situace a hlášky, které vás výrazně rozesmějí,, místy slabší animace, extrémně špatná česká lokalizace

+9

Ratchet & Clank: Tools of Destruction

  • PS3 85
Dosud jsem žádný díl této série nehrál. Začal jsem tedy s prvním PS3kovým dílem. Tyhle platformovky mám vcelku rád. Nutno, ale říct, že je to v první řadě spíše střílečka. A to docela unikátní. Je tu hodně různorodých zbraní a gadgetu, které jsou velmi zábavné na hraní. Skvělý je například granát, který po hození začne hrát hudbu a všichni nepřátele na chvilku začnou tančit a vy si je můžete v klidu postřílet. Nepřátel je poměrně dost druhu a jsou fajn, akorát styl bojů s bossy mi přišel vždycky poměrně stejný. Na rok 2007 vypadá hra graficky a animačně neskutečně dobře. Ve hře se léta z planety na planetu a každá má svoji vlastní barevnou paletu, což je hezky pestré. Příběh hry je trochu slabší, ale pro potřeby takové hry to asi dostačuje. Jsou tu často minihry, kde se využívá funkce naklánění dualshocku. Nemůžu říct, že by se mi nějak protivili, ale nějak odvařený jsem z nich nebyl. Ocenil bych, kdyby tu bylo více pasáží, kde hrajete za vašeho parťáka robota Clanka. Hrajete za něj vždycky krátkou chvíli a to jenom asi dvakrát nebo třikrát. Celkově je hra zábavná a pěkně svižná. Nějaké další díly si určitě zahraju.

Pro: Unikatní zbraně, nepřátele, grafika, animace, různorodá barevnost každé planety, level design, různorodost gameplaye

Proti: Bossfighty, příběh, málo pasáží s Clankem,, pasáže, kde letíte a bojujete s vesmírnou lodí byly trošku odfláklé

+12

Conarium

  • PC 65
Největším plusem této horovky je to, že má docela chill gameplay, kde hledáte cestu dále, řešíte sem tam puzzly vnímáte příběh bez nějakého nebezpečí (až jednu část o tom, ale až ze chvíli). Hra má velmi zajímavý lore a postupné odkrývaní toho se tu vlastně děje. Trošku zamrzí, že na postup dále zhruba přijdete relativně hned. Člověk se tu spíše zasekne v moment, kdy nemůže najít to co hledáte, ale celkově jde hrát poměrně plynule. Nezábavnější je asi první třetina, kde se hra odehrává na arktické stanici, jakmile se dostáváte do dalších lokací ztrácí se docela dobře započatá atmosféra. Musím se zmínit o časti, kde musíte utíkat před dvěma monstry, tato část ke zbytku absolutně nesedí a působí, jak vložena z jiné hry. Je neintuitivní a kdybyste někomu dali zahrát čistě tuhle pasáž tak si bude myslet, že je to z nějaké rychlokvaškové odpadní hry. Jinak, ale to zabaví pokud máte rádi nenáročné tajemné hororovky.

Pro: Pohodový gameplay, puzzly ujdou, zajímavý lore světa, příběh

Proti: Na někoho až moc přímočaré, lokace po první třetině ztrácí trochu atmosféru, hra nepřináší do žánru nic nového

+7

Rise of the Tomb Raider: Blood Ties and Lara's Nightmare

  • PC 65
Zasazení těchto DLCček, tedy Croft Mansion, je z hlediska designu velmi pěkné a jak v prvním DLC, které je taková detektivní adventurka, tak druhém, které je taková akční šílenost. První DLC je jednoznačně zajímavější, má skvělou atmosféru a je to zajímavý doplněk k hlavní hře. A zhruba hodinka, co hraní zabere je výživná. Zatímco druhé DLC je oproti tomu jednoduchá akční obyčejnost. Nemrtví nepřátelé jsou tam téměř totožní se zombíky z DLC Cold Darkness Awakened. Během těch 20 minut, co to zabere tak aspoň hra neztratí tempo. Celkově je první DLC zábavné doplnění a druhé slabota.

Pro: Prostředí sídla Croftových, zajímavá naplň a atmosféra prvního DLC

Proti: Druhé DLC je jednouché a nic moc, dohromady poměrné krátké

+5

Rise of the Tomb Raider: Cold Darkness Awakened

  • PC 50
Poměrné nezáživné a nezajímavé DLC. Zombíci zde moc nenadchnou. Systém ničení věži ala takový jednodušší Keep Talking and Nobody Explodes zní na papíře zajímavě, ale v praxi to tady člověka moc nebaví. Celkově to působí, že je to rychle splácané.

Pro: Nápad sytému ničení věží....

Proti: ...., který ale tady v reálu není zábavný, zombíci jsou odfláklý, slabá atmosféra

+5

Rise of the Tomb Raider: Baba Yaga - The Temple of the Witch

  • PC 70
Má to docela zajímavý nápad, který by se ovšem dal vytěžit mnohem více. Největším plusem je jednoznačně závěrečný boss fight, který má správný šmrnc. Zamrzí kratší délka. Kupovat si to samostatně asi nemá cenu, ale pokud pokud jste si základní hru koupili v edici dohromady s DLC tak je to příjemný bonus.

Pro: Samotný nápad, finalní boss fight

Proti: Kratší, nevytěžené dostatečně, jeden puzzle je trochu neintuitivní

+7 +8 −1

Rise of the Tomb Raider

  • PC 85
Pokračovaní rebotu série rozhodně neztratilo nic na zábavnosti, ale musím říct, že předchůdce měl zábavnější koncept. Respektive díl z roku 2013 byl origin story o tom, jak se zrodila ta silná nebojná Lara Croft, což bylo velmi svěží zatím, co tady je to relativně klasický dobrodružný "idiana jones" příběh. Jinak má hra velice dobrý gun play, příjemné lezoucí části a byť docela jednoduché, ale zajímavé puzzly. Překvapil mě silný záporák s poměrně velkým množstvím prostoru, než kolik většinou záporáci v takových hrách mají. Hra má ještě více takových těch epických momentů než minulý díl. Inspirace uncharted je tu hodně znát, což paradoxní, když se původně uncharted inspirovalo celkově právě staršími díly Tomb Raider. Co mi v téhle hře vadí jsou časté otevřenější lokace k průzkumu, kde můžete hledat artefakty, jsou tu i sem tam nějaké vedlejší mise. Upřímně mi tohle open worldování vadí a přijde mi, že tady se to moc nehodí a radši bych byl rád kdyby to bylo čistě koridorové. Jinak je to rozhodně důstojný nástupce, který neděla sérii ostudu ba naopak.

Pro: Pěkná grafika, luk, střelba, lezení, kreativnost hádanek, výrazný záporák, epické cool momenty

Proti: Klasičtější příběh, zbytečné open worldování

+12

Grand Theft Auto V

  • PC 100
  • PS3 100
Po devíti letech jsem rozhodl si znovu zahrát kampaň GTA pětky. Kdysi jsem ji hrál na PS3 a teď jsem sáhl po PC verzi. Cítil jsem se jako bych hrál výrazný, dobře provedený remaster. Ještě když to člověk hraje ve 4K na 120 FPS, tak to oživení stálo za to. Rovnou říkám, že GTA 5 je jedna z nejlepších her, co jsem hrál a ani po takové době neztratila své kvality. Brutálně lepší jízdní model než ve starých dílech. Podobně vylepšené je létaní, které se výrazně lepé ovládá. Skvělý pocit se střelby. Hezká grafika. Zajímavý koncept vypravení příběhu prostřednictvím 3 postav s častou možnosti přepínat mezi nimi v misích a kreativně spolupracovat. Překvapuje mě, že za tu dobu, co hra vyšla se to někdo nesnažil napodobit. Správně zločinecky příběh. Náplň misí je velmi různorodá a receptivnost je v této hře sprosté slovo. Překvapilo mě, že i po těch letech ve mě hra zase vyvolala tak silný zážitek. Jsem zvědavý jak bude vypadat GTA 6, protože třeba po čtyřce další díl udělat lepší nebylo zas tak nemožné. Čtyřka nebyla špatná, ale i na dobu kdy vyšla mohla být více přístupnější a z hlediska počtu mechanik nebo náplně mohla byt výraznější. U šestky ten pokrok to po pětce bude k sakru těžký.

Pro: Ovládaní vozidel, pocit ze střelby, grafika, systém tří hratelných postav, příběh, postavy, různorodost, nerepetitivnost, mapa hry, celková přístupnost

Proti: Pro někoho možná až moc šílené pojetí, některé zajímavé mechaniky jsou málo využité

+3 +5 −2

A Way Out

  • PC 90
Asi jedna z nejzajímavějších coop, které si dnes můžete zahrát. Během hraní příběhu si ve spoustě lokacích můžete zahrát různé minihry. Sice jsou často jednoduššího typu, ale pro zablbnutí je to super. Samotný příběh není vůbec špatný a obě postavy jsou silně charakterově prokreslené. Gameplay je opravdu různorodý. Opravdu až takhle různorodou hru, co se týče náplně jsem asi ještě nehrál. A to jak hra využívá coop hratelnosti je obrovská kreativita. To co autoři téhle hry vymyslely je neskutečné. Co se musí ještě jednoznačně pochválit je kamera, umí být velmi hrává. Ve hře jsou občas trochu nelogičnosti, ale nic extra vadivého to není. Tahle hra stojí za to.

Pro: Hezká grafika, ultimátní využití coop hratelnosti, příběh, různorodost gameplaye, kamera, spousta nepovinných miniher

Proti: Minihry jsou často jednoduché, místy trochu nelogičnosti, mohlo by to být trochu delší

+8

Until Dawn

  • PS4 95
Tahle hra nebo spíš hlavně interaktivní film děla opravdu dobře to, co by od ní hráč chtěl. A to kvalitní scénář s větvením příběhu s rozhodnutími, které mají skutečně výrazný vliv na chod děje. Jednotlivé postavy jsou napsané a vyobrazené hodně tak, aby člověk k daným postavám člověk cítil sympatie nebo naopak nesympatie. Když vám ve hře následkem vašeho hraní zemře postava, kterou jste si oblíbili, tak to skutečně zamrzí. Hra je ze začátku správně atmosféricky mysteriózní. Celkově je hororová atmosféra cítit opravdu o dost lepe než v leckterém hororovém filmu. Nacházení stop, které pomáhají utřídit, co se vlastně děje skvěle doplňuji vypravení příběhu. Soundtrack hry je výrazný a skvěle sedí na doplnění atmosféry. Graficky je hra moc pěkná, na rok kdy vyšla neskutečně. Jediným výraznějším problémem, co jsem ze hrou měl byl častý klesající framerate. Kupodivu to většinou nedělalo v částech, kdy se hýbete na prostředích s postavami, ale v cutscenách, po přechodu z gameplay části do cutscén. Celkově je to velmi dobrý a výrazný zážitek a pokud jste fanda hororů tak přímo povinnost.

Pro: Scénář, větvení příběhu, výrazný vliv rozhodnutý na příběh, dobře prokreslené postavy, napínavost, atmosféra, soundtrack, grafika

Proti: Časté klesání frameratu, všechny postavy neměli v rámci hry dostatečný prostor

+9

Samorost 2

  • PC 90
Jednoznačně lepší než jednička. Hra je i výrazně delší (jednička je tak na 20 minut a dvojka tak na 1 hodinu). Ano pořad je to rozsahem spíš taková hříčka než plnohodnotná hra, ale zážitek je to zajímavý. Hra je jednoduchá a příjemně nenáročná na obtížnost. Herní obrazovky jsou velmi pěkné a různorodé. Příběh přesto, že je jednoduchý, tak k pojetí hry bohatě stačí. Nápady na postup na další obrazovky jsou poměrně kreativní a ve srovnaní s jedničkou je tu velký posun. Pohodová jednohubka.

Pro: Příjemně jednoduché, hezké a kreativní pozadí, progresování dále je nápadité, svět samorostu, psí společník

Proti: Kraťoučké

+11

The Coma: Recut

  • Switch 50
Hra má docela zajímavou premisu, kdy se jedna o 2D horor v korejské střední škole. Zrovna hororové napěti a pocit nebezpečí na každém kroku tu funguje výtečně. Z hlediska náplně je to poměrně slabé. Prakticky jenom chodíte různě po škole, abyste jste něco našli s tím, že se musíte vyhýbat démonské hrozbě. S tím, že vám hra na mapě někdy vyznačí kde jít a někdy ne, abyste školu trochu prozkoumali. A není to úplně záživné. Jedna z tří částí školy je velmi špatná na orientaci. Když jsem v té části byl zvažoval jsem, že se to na hru vykašlu a nedohraju to. Opravdu špatný herní design. Aspoň vizuálně je hra pěkná a daný art style ji sluší. Hře chybí nějaké zajímavé herní mechaniky, lepší design nebo lepší pocit z exploringu. Škoda potenciál tu je cítit.

Pro: Nápad, pocit nebezpečí, pěkný art style, příběh i když ho moc není

Proti: Slába naplň, exploring budovy je nezábavný, špatný herní design, málo mechanik

+4

Star Wars: The Force Unleashed

  • XboxX/S 55
Můj největší problém s hrou je level design. Nevábný, nudný, nezajímavý. Soubojový systém už je na tom lépe. Je v něm poměrně dost možnosti na hru dané doby. Přesto je často souboj poměrně nezáživný. Velice musím pochválit mechaniku hýbaní s předměty pomocí síly. Ovladatelnostně a fyzikálně je to velice vyladěné. Zase u tohohle mě mrzelo, že se tu třeba síla nevyužívá nějak kreativně na nějaké puzzly. Je to škoda. Grafika hry je pro dobu kdy vyšla velmi obstojná. Quick time eventy nejsou rozhodně na takové úrovní jako starší díly God of War, ale je to zajímavé zpestření mezi klasickými souboji a hlavně bossfighty. Co se týče bossfightů, tak jsou zábavné akorát by jich ve hře mohlo být o něco více. Celkově takový slabší nadprůměr, ale pokud máte rádi Star Wars, tak to stojí aspoň vyzkoušet.

Pro: Ovládaní síly, pro svoji dobu v pohodě grafika, quick time eventy, boss fighty, příběh ujde, pracování s lórem

Proti: Velmi slabý level design, soubojový systém mohl být lepší, síla mohla být využitá zajímavěji, celkově málo variabilní gameplay

+4 +5 −1

Polda 2 remástr

  • PC 90
Grafika je přepracovaná opravdu znamenitě, stejně jako animace a i přepracovaná hudba zní výrazněji. Palec nahoru na možnost přepínat si kdykoliv na původní grafiku. Je zajímavé si to občas porovnávat. Co mě, ale překvapilo bylo to, že drtivá většina vtipů a narážek nijak nezastárla. A to přesto, že původní hra vyšla již před 24 lety. Ve hře jsou zjednodušující prvky z novějších dílů, kdy si například můžete zobrazit aktivní prvky na mapě a eliminovat si tím pixel hunting. Nebo si můžete zobrátit v inventáři předměty, které na dané obrazovce můžete využít. Hru to celkově pomáhá hrát plynuleji. Oživit si takhle jednu z mých oblíbených her z dětství bylo opravdu správně nostalgické.

Pro: Pěkně přepracovaná grafika, animace a soundtrack, vtipy a narážky aktuální i dnes, zjednodušující prvky, starý dobrý polda

Proti: Někdo by možná ocenil větší oldschoolovost a zjednodušují prvky by tam nechtěl, pokud vám nesedí styl humoru tak nic pro vás

+9

Halo: Reach

  • PC 75
Začal jsem z Halo sérii tímto dílem zasazením časově ještě před první díl. Musím říct, že svět Halo je zajímavý. Planeta kde se tahle hra odehrává je, ale docela pustá. A celkově levely jsou designované docela prázdně, což je poměrně škoda. Co mě velmi chytlo jsou zbraně. Upřímně by jich mohlo být více, ale oproti jiným různým střílečkám mi přišly docela unikátní. Rovněž zajímavý jsou i nepřátelé, ale stejně jako u zbraní větší počet by neuškodil. Co je za mě obrovským plusem je soundtrack. Ten je hodně různorodý a opravdu výrazný. Příběh je takový jednoduchý, ale dá se to. Celkově jsem si to užil, i když hra mohla být ve spoustě faktorech výraznějších.

Pro: Svět Halo, část levelu je příjemně otevřená, unikátní zbraně a nepřátelé, příjemný soundtrack, občas hezké epické záběry

Proti: Slabší příběh, pusté prostředí, zbraní i nepřátel by mohlo být více druhů, hlavní protagonista je nevýrazný

+6

God of War Ragnarök: Valhalla

  • PS4 95
Přiznám se, že po oznamujícím traileru jsem v hypu na tohle DLCčko nebyl. Roguelite systém do God of War mi nezněl jako moc dobrý nápad. O to více jsem byl překvapen, jak moc dobře je to na tuhle sérii naroubované. Jednotlivé levely jsou velice dobře vymyšlené a to hlavní tu pořád je. A to příběh, který je vypraven klasicky pomocí cutscen. Pamětníky starších dílů série jistě potěší vzpomínaní na Kratosovu řeckou éru a objeví se tu z ní i nějací nepřátelé. I když z principu roguelitu musíte po smrti začínat průběh pořád znova (samozřejmě s vylepšováním atributů, zbraní nebo útoků), tak hra je pořád zábavná díky perfektnímu a různorodému soubojovému systému ze základní hry. Nesmírně jsem si to užil a ještě je DLC zadarmo. Jděte do toho.

Pro: Roguelite funguje skvěle, level design, příběh, vzpomínaní na řeckou éru, soubojový systém je pořád zábavný, je to zdarma

Proti: Finální level je trochu horší na orientaci; škoda, že do DLC není zapojen i Atreus

+7

The Legend of Zelda: Link's Awakening

  • Switch 85
Co na hře prvně uchvátí je vizuál. Grafika je opravdu originální a líbivá. Hra má nádherný soundtrack. Je užasne, jak s poměrně jednoduchým bojovým systémem má hra hravé a zajímavé boos fighty. Level design dungeonů je špičkově vymyšlený. S čím jsem měl, ale u hry obrovský problém bylo to, že hra by mohla dost více nějak napovídat nebo vest k dalšímu progresu. Například, když se člověk zasekne na tom, že někde na mapě je potřebný předmět schován pod kamenem, kde ho hra dodatečně nenasměřuje. Takových problému jsem měl ve hře ošklivě hodně. Kdybych hru nehrál s častým koukáním do návodu tak bych hru nikdy nedohrál, což není moc dobrá vizitka. V jádru je to, ale kvalitní remake, který ukazuje, jak by to mělo do velké míry vypadat.

Pro: Grafika, soundtrack, nápaditost, střídmá délka, booss fighty, level design

Proti: Hra nedostatečně vede k postupu dále, základní souboje by mohli být variabilnější

+6

Detektiv Kurzor

  • Browser 80
Příjemný vizuální román. Příběh není úplně úžasný, ale po pravdě jsem ho čekal od kratší free to play hry v browseru o dost slabší. Pozadí by mohli být trochu propracovanější než jenom upravené fotky. Postavy nemají skoro žádné animace. Za mě by alespoň mohli hýbat pusou při mluvení. Adventurní část by tu mohla být rozvinutější. Velkým kladem pro mě byl velmi kvalitní český dabing. Příjemná je návaznost na seriály české televize. Hra je poměrně jednoduchá, ale jako taková oddechovka funguje skvěle. Velice příjemné.

Pro: Příjemně oddechové, dabing, návaznost na ČT seriály, příběh lepší než by jeden čekal, minihry , hudba

Proti: Málo animaci, jednoduše udělané pozadí, adventurní části, kratší

+12

Mortal Kombat 1

  • XboxX/S 90
Velice se mi líbí jak vývojáři přistoupili k restartovaní příběhu. Protože je to vlastně pokračovaní a restart dohromady. Funguje to kupodivu skvěle. Celkově mě tu příběh z posledních čtyř dílů série bavil nejvíce. Co rovněž musím silně pochválit je systém kameo bojovníků, kdy bojujete společně s parťákem, který vám na vaše pokyny během souboje pomáhá, je součástí ultimátních útoku nebo ho můžete použit na provedení fatalitky. V rámci série je to osvěžující. Sice kvůli tomu (pravděpodobně kvůli překombinovasti) zmizela možnost během souboje interagovat s okolím. Ale to mi nějak zvlášť nevadilo. Vizuálně je hra nádherná a má velmi pěkné efekty. Mapy jsou hodně propracované a modely postav taktéž. Nový režim invasion mi nepřisel nějak zvlášť zajímavý. Třeba v devátém díle z roku 2011 byl celkově výběr režimu o mnoho pestřejší. Celkově musím říct že NetherRealm opět nezklamal a přinesl zase kvalitní, propracovanou hru. Pro fanoušky takových her povinnost.

Pro: Zajímavý nápad na restart/pokračovaní, příběh, nový system kameo bojovníků, grafika, zajímavé mapy, kvalitní fatality

Proti: Režim invasion, chudý obsah režimů

+8

Doom Eternal: The Ancient Gods – Part Two

  • PC 85
Tohle DLC mě bavilo asi trochu více než to první. Hlavně souboje mi přišli o něco méně dlouhé a tím trochu klesla náročnost. Jako zajímavý gameplay prvek bylo nové kladivo, které mě bavilo více než plamenomet nebo granáty. Prostředí levelu byly zajímavější než v prvním DLC. Na konci je poměrně dlouhý boss fight. Působí výživně, jenom nebyl ani moc obtížný jako takový natahovaný. Jakmile jste si zvykli na jeho princip, tak to bylo relativně snadné. Za mě jinak vcelku spokojenost.

Pro: Kladivo, o něco jednodušší souboje, lákavé prostředí, vyživný boss fight na konci

Proti: I když boss fight mohl být pestřejší, nemá to takový drive jako základní hra

+10

Doom Eternal: The Ancient Gods – Part One

  • PC 85
První DLC do posledního Dooma je v jádru podobné jako základní hra. Největší gameplayovou změnou je systém soubojů, které jsou teď mnohem delší a tím i náročnější´. Osobně si myslím, že je to jen kvůli tomu, aby vývojáři prodloužili délku hry. Jsou tu i nějací nový nepřátelé. Jinak je to vlastně takové klasické rozšíření. Pokud vás bavila základní hra, tak s tímhle DLC pravděpodobně nešlápnete vedle.

Pro: Správný "Doom" gameplay, nový nepřátelé

Proti: Zbytečně natahované souboje, moc výrazných novinek tu není

+9

Dropsy

  • PC 70
Hra je v rámci point and click adventur rozhodně zajímavá svou naplní a atmosférou. Taky tím, že hra nemá dabované ani textové dialogy. Místo toho tu jsou případně rozhovory znázorněny obrázky v bublinách u postav. Na jednu stranu je to zajímavé na druhou jsem takhle ne vždycky úplně pochopil co mi autoři chtěli sdělit. Dalším problémem je otevřenost hry. Mate otevřené hned ze začátku poměrně velkou část města s hodně obrazovkami, což vede tomu, že je často složíte postoupit dále. Určitá lineární uzamčenost je dle mého lepší a příjemnější cesta. Zvlášť když jsou ve hře nepovine akce, což vede občas k ještě zbytečně složitějšímu postupu. V jádru mě, ale příběh objímacího klauna bavil. Navíc pixel art je zde příjemně barevný.

Pro: Správně ztřeštěné a vzájemně i dojemné, pěkný pixel art, příjemná hudba

Proti: Systém vyprávění rozhovorů, zbytečná otevřenost, vedlejší nepovinné akce zbytečné matou postup

+5

Watch Dogs: Legion - Bloodline

  • PC 80
V DLCčku odpadl můj hlavní problém se základní hrou. A to systém rekrutovaní a hraní za NPCčka. Hraní za konkrétní 2 postavy dávají hře a příběhu správnou osobitost. A když jsou těmi postavami ještě Aiden z prvního dílu a Wrench z druhého, tak je to skvělý bonus. Zvlášť k Aidenovi je to zajímavý epilog jeho příběhu. Gameplayově je hra stejná jako základní hra s všema kládama i záporama. Co výraznějšího bych vytkl je struktura hraní za protagonisty. Je to koncipované tak že půlku hry hrajete za ta Aidena a druhou půlku za Wrenche. Byl bych radši kdyby se to často střídalo. Celkově je, ale DLC lepší a zajímavější než základní hra.

Pro: Hraní za jenom za dvě konkrétní postavy, návrat postav z minulých dílu, roboti, příběh má dobrý spád

Proti: Gameplayově nic výrazně nového oproti základní hře, styl hraní za dvě postavy mohl dynamičtější

+6