Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Retro City Rampage

  • 3DS 80
Už jenom konceptem je to zajímavé. Tedy takové indie GTAčko s retro pixelovou grafikou. Náplň misí je hodně různorodá a poměrně nerepetitivní. Parádní je old-school bitový soundtrack. Co mě trochu zklamalo je jízdný model. Ve vozidlech se špatně jezdí bez toho abyste někoho nesrazili a nešli po vás hned policajti. Bylo docela otravné když jsem chtěl jenom dojet na místo mise, ale prostě jsem hned alarmoval policii. Vadilo mi trochu na finále, že bylo hodně natahované a i když se střídala herní náplň tak to bylo zbytečně dlouhé. Jinak, ale zajímavá městka akce v netradičním provedení.

Pro: Vizuál, soundtrack, easter eggy, náplň misí

Proti: Špatně ovladatelný jízdní model, moc natahované finále

+7

Golf Club Nostalgia

  • Switch 70
Hra je to gameplayem hodně jednoduchá. Jenom namíříte směr a sílu uderu a snažíte se dostat míček do jamky. Hra má avšak zajímavý level design a působí silně meditativním dojmem. Tomu hodně napomáhá pohodový a působivý soundtrack. Celkově hra není moc složitá a její účelem jen vypnout hlavu a odpočnout si při golfu.

Pro: Level design, soundtrack, chill atmosféra

Proti: Pro někoho moc jednouché a bez silnější výzvy

+3

Submerged: Hidden Depths

  • PC 65
Tato nenáročná a prakticky jednoduchá hra na mě nejvíce působila vizuální stylizaci. Samotná stylizovaná grafika je moc pěkná a barevná paleta, která je složená z ostrých kontrastních barev působí příjemně na pohled. Design světa je taky působivý. Hra má poměrně propracovanou animaci vody v moři. Co hře naopak neuchvátí je gameplay a naplň. Prakticky musíte na daných lokacích najít takové energetické koule, které musíte dostat do takových otvorů a tím vymýtit jakousi temnou hrozbu. V tomhle procesu musíte přijít na to kde prolézt dále nebo kam kouli poslat pomocí kladkostrojů. Je to zkratka ne moc uchvátivé a není to moc speciální nebo nijak moc zábavné. Ještě ve hře můžete jako obsah hledat sběratelské předměty nebo hledat nové druhy zvířat. To už většinu lidí asi vůbec zaujme. V jádru je to hra taková vizuálně příjemná odpočinková hra s nevýrazným gameplayem a pocitem, že se toho mohlo vymyslet ve hře více.

Pro: Vizuál, barevná paleta, design světa, animace moře, relaxační atmosféra

Proti: Náplň, gameplay mechaniky, vedlejší obsah, styl vyprávění příběhu

+6

Days Gone

  • PS4 90
Z hlediska gameplaye a mechanik je to do velké míry titul, ve kterém se spojují věci, které jsou už ve spoustě jiných her. V téhle hře, i když nepůsobí často úplně originálně, tak hratelnost přesto skvěle funguje. Největší odlišnost od jiných podobných her je za mě to, že v postapokalyptickém světě jezdíte s motorkou, kterou musíte opravovat, doplňovat benzín, vylepšovat jí. Je to zajímavý prvek. Přesto, že je to jenom stroj působila na mě motorka ve hře podobným dojmem jako kůň v Red Dead Redemption 2. Zkratka jsem se cítil jakoby to byl můj parťák. Další věc, která odlišuje hru od ostatních je systém hord. Ve hře můžete narazit na obří stáda zombíků, které přemoct je opravdu adrenalinová výzva. Velmi mě bavilo ve hře časté stopovaní, které je z hlediska principu docela jednouché. Ve vyznačené oblasti najedete něco podezřelého, podržíte jedno tlačítko a vidíte představu toho, co se stalo a pak pokračujete do další oblasti podle směru, který vám udala dána představa. Na to, jak je hra dlouhá mě překvapilo jaký poměr má příběhových k vedlejším misím. Tak relativně silně příběhově založenou hru jsem nečekal. Což je vlastně dobře jelikož příběh a práce s postavami je velmi solidní. Vizuálně je hra moc pěkná i dneska. Co pro mě bylo na hře největším problémem byl technicky stav na základní PS4ce. Hra má hodně často propady FPS. Přesto, že je to už pár let od vydaní hodně jsem narážel na bugy. Naštěstí nebyly nějak problematické, že by mě omezovali v postupu. Občas to, ale docela kazilo pocit z prožitku, když se mi například v některých cutscenách zobrazovalo oblečení postav v rozlišení a detailech na úrovní nějaké PS2 hry. Celkově byla pro mě hra velmi silným zážitkem a i když může pro někoho možná působit na první pohled trošku nevýrazně, tak má své kvality a kouzlo.

Pro: Příběh, postavy, poměr příběhových/vedlejších misí, systém správy motorky, mechanika hord zombií, stopovaní, crafting, pocit ze střelby, grafika

Proti: FPS propady na původní PS4, časté bugy; na první pohled to působí, jako nějaká další tuctová zombie hra (přesto, že hra má své kvality)

+13

Night in the Woods

  • PC 40
Mě osobně nevadí když je hra ukecaná nebo když je prakticky jenom o kecání, ale zaleží jak je to podané nebo prezentované. Ale v téhle 2D vizuálně poměrně jednoduché hře, kde nějakého interaktivního ozvláštnění je opravdu pomalu to moc nefunguje. Občasné jiné aktivity mimo dialogy tu jsou, ale až na hraní kytarové minihry je všechno ostatní docela bída. Například snové sekvence kde ve tmě musíte najít postavy na věži, které hrají na hudební nastroj byla z herního hlediska a zábavnosti nudná bída. Ve hře víceméně jenom jenom čtete dialogy a odklikáváte jedním tlačítkem, aby se zobrazil další dialog. Ano, příběh a jeho postavy jsou sice dobré, ale to k silnějšímu požitku v podaní téhle hry, prostě nestačí. Je docela rozdíl když je videohra prakticky interaktivní film, ale vypraví příběh třeba se zásadníma možnostma volby, dabingem, pěknýma cutscenama nebo k vyprávění přidává nějaký zajímavý doplňující gameplay k tomu, což Night in the Woods zkratka neobsahuje. Tahle hra mi dokázala to, že pro zábavnou příběhovou hru, obsahovat jenom dobrý příběh bohužel nestačí.

Pro: Příběh, postavy, kytarová minihra

Proti: Styl vyprávění příběhu, málo gameplaye, a když tu nějaký gameplay je (mimo odklikávání dialogů), tak je nezajímavý

+7

The Abbey

  • PC 75
Hra zaujme pro videohry docela netypickým námětem. Na klikací adventuru má hra velice hezké zpracovaní a animace postav. Zaujme tu střih i pěkná kamera během rozhovorů. Samotné provedení prostředí obrazovek je naopak z hlediska grafiky poměrně slabé a navíc jsou obrazovky nevýrazné a nelákavé z hlediska designu. Hra má povedené to, co je u takových her nejdůležitější a to příběh. Především závěr je hodně solidní. Z adventurního hlediska pro mě nebyla po většinu času v postupu úplně složitá. Několikrát jsem se musel mrknout do návodu, ale hrál jsem hry stejného žánru, kde jsem ho musel používat o dost častěji. Velice mě zaujal atmosférický soundtrack. Souhrnem příjemná adventura, která zaujme hlavně zajímavým tématem a zasazením.

Pro: Námět a zvolené prostředí, animace postav, rozhovorová kamera, příběh, závěr, soundtrack, atmosféra

Proti: Grafika a design obrazovek, adventurně pro někoho možná jednoduší, v inventáři zůstávají skoro všechny předměty i když je už nepotřebujete

+9

A Plague Tale: Innocence

  • PC 95
Hra má velice zajímavé a originální mechaniky. To, jak jsou animačně zpracovány hejna krys je neskutečné. Jak kreativně se tu krysí hejna využívají je obdivuhodné. Hra má výborný level design a graficky je překrásná. Příběh je velice silný a zajímavý. Je tu skvěle udělána atmosféra, postavy. Autoři hry dokážou vyvolat i silné emoce. Hlavníma postavama jsou dva sourozenci. Přijde mi, že sourozenecký vztah se ve hrách zase tak často neřeší. Je trochu škoda, že modely nepřátel se tu pořad opakují a když jste v jedné lokaci, kde jsou třeba tři lide co vypadají úplně stejně působí zvláštně, kdyby je aspoň drobně upravili. Bohužel je to zkratka crtl C, ctrl V. Ale je to ve výsledků vlastně drobnost. Hru bych doporučil snad každému, kdo má rád příběhové akční adventury i přesto, že většinou je hra hlavně o stealthu, který spoustě hráčů nemusí být po chuti jako celek je to zkratka perfektní.

Pro: Originální námět a mechaniky, vizuál, level design, příběh, atmosféra, postavy, emoční, mechanika krysích hejn, zpracovaní střílení z praku

Proti: Opakující se modely nepřítel, místy slabší uměla intelgence

+9

Lost Planet 3

  • PC 70
Velmi se mi na hře líbí koncept střídavého hraní klasicky za postavu a za robota. Co by hře více slušelo by byl větší arsenál zbraní, který je poměrně malý. Prostředí planety, kde se děj odehrává je takový po většinu času málo různorodý a level design by mohl být taky lepé zpracován. Vizuálně hra na svoji dobu vypadá hodně slušně. Příběh sice ujde, ale výrazně nevytrhne. Co musím pochválit je hraní za robota, které zajímavě obzvláštňuje gameplay. Hraní s ním má zajímavý combat s nepřáteli a nebo i opravovaní s ním nějakých zařízení je zábavné. Ve hře jsou občas nějaké quick time eventy, které jsou z hlediska kamery příjemné na pohled. Celkově je to zajímavá scifi střílečka, která má své chyby, ale i tak má netradiční aspekty.

Pro: Hraní za mecha, grafika, quick time eventy, výrazný soundtrack, atmosféra

Proti: Slabší počet zbraní, prostředí, level design, příběh

+9

Sniper Elite 4

  • XboxX/S 80
Hra má vizuálně pěkné mapy, které jsou velké tak akorát pro potřeby jednotlivých mísí. Je příjemné, že jednotlivé hlavní nebo vedlejší objecty můžete plnit ve vámi sympatickém pořadí. Gun play je tu špičkový a samotné střílení ze sniperky je silně zábavné. Parádně jsem si užival x-ray zpomalovačky prostřelení nepřátel, jelikož technicky je to hodně dopilované. Vyprávění příběhu je tu pomalu a je to spíše do počtu. Někomu by asi vadilo, že hra není nijak dlouhá, ale dle mého kdyby byla třeba dvakrát delší, tak by se gameplay někdy v druhé půlce začal ohrávat. Není to úplně GOTY hra, ale jako zábavná sniper střílečka to prostě funguje na výbornou.

Pro: Grafika, různorodost map, zpracovaní prostředí, gun play, x-ray záběry, technické zpracovaní

Proti: Příběh, slabší uměla inteligence nepřátel, slušelo by více druhu zbraní

+5

Mortal Kombat 1: Khaos Reigns

  • XboxX/S 85
Toto rozšíření obsahuje pokračovaní kampaně + 6 nových hratelných postav. Samotná kampaň mě příběhově bavila o něco více než rozšiřující kampaň, co byla k minulému díl Mortal Kombat. Z hlediska nějakých novinek tu nic není a vše je jako v původní hře. Což vlastně nevadí, jelikož zaklad je zábavný, jak z gameplayového, tak z technického hlediska. Co se týče zpracovaní postav a hraní za ně, tak Mortal Kombaty jsou v jedné věci unikátní. I když se v nových dílech vracejí postavy, co byly v minulých dílech vizuálně a hratelně jsou přepracované, takže hraní za ně je o něco jiné. Což je velký plus, jelikož spousta jiných sérií arénových bojovek má gameplay za navrátivší postavy většinou pořad stejný. Největší změna tam většinou bývá to, že postavy mají nové oblečení, případně vzhled celkově. Mimo tří návratů postav (Cyrex, Sektor, Noob) jsou tu i nové postavy, které vychází z licencí. V tomhle momentu už vyšel pouze Ghostface. Terminátor T-1000 a Barban Conan vyjdou později. Musím říct, že Ghostface je zpracován vskutku kreativně a zajímavě z hlediska comb, intra/outra a fatalit. Upřímně když ho srovnám z licenčními postavami, co byly v Kombat packu 1, tak mi to přijde o úroveň jinde. Co je asi největší bolístkou Khaos Reigns je cena, která je poměrně vysoka. Já ho koupil v 50% slevě, s kterou už mi obsah přišel adekvátnější. Závěrem, pokud vás bavila původní hra, tak vás bude bavit i rozšíření, ale za základní cenu se to asi moc nevyplatí.

Pro: Základní gameplay je pořad povedený, příběh, gameplay za postavy z minulých dílu je částečně přepracovaný, zpracovaní Ghostface

Proti: Je to zkratka rozšíření původní hry a ne samostatný nový zážitek, cena

+5

Portal

  • PC 90
Přesto, že se hra považuje za takové technologické demo, tak mě hra bavila jako klasická kratší hra. Především geniální mechanika vytváření portálů a využívaní toho je vážně nevšední. Samotný level design je perfektně přizpůsoben k využívaní oněch portálů. Samotné využívaní logického myšlení je nastavené tak akorát. Tedy aby hráč musel přemýšlet, ale zase to nikdy není tak šíleně nastavené, aby se gameplay zbytečně nezadrhával. Graficky je to rok vzniku velice pěkné. Musím i pochválit závěrečný boss fight, který hezky kreativní. Příjemná a nápaditá hra.

Pro: Portal mechanika, level design, úroveň obtížnosti je tak akorát, vizuál, finální boss

Proti: Kraťoučké, sedla by tu větší výpravnost

+5 +6 −1

Urban Trial Freestyle

  • Vita 65
Na první pohled poměrně jednoduchá hra. Pro postup na další úrovně, však musíte často poznat a dobře si najet jednotlivé mapy abyste splnili jednotlivé úkoly v nich na co nejvíc bodů nebo je dojeli do určitého časového limitu. Umí to byt dobrá výzva. Level design umí být hodně kreativní a působit docela cool dojmem. Úplně mi nesedl systém vylepšovaní motorky. Ocenil bych asi více upgradů a za nižší ceny. Máte tu jen tři kategorie, u kterých máte čtyři levely vylepšení. Není to hra, co vás nějak silně chytne, ale pěkné jsem zavzpomínal na nějaké staré flashovky, z kterých koncept hry vychází, oproti kterým tahle hra má výrazně větší produkční hodnoty.

Pro: Výzva, level design, vizuál, nostalgicky feeling na podobné starší hry

Proti: Systém upgradů, mohlo by to být delší, recyklovaní map

+4

Stray Gods: The Roleplaying Musical

  • PC 90
Takhle nějak dle mého měla vypadat zajímavá vizuální novela. Hra má dobrý příběh, sympatické postavy i přesto, že snaha o inkluzivitu je tu přehnaná a až moc okatá (prostě vidím tu debatu vývojářů nad scénářem --> Máme v naší hře Asiata? Splněno. Máme v naší hře lesbu? Splněno. Máme v naší hře fyzicky hendikepovaného? Splněno. atd). To, co hře přináší největší kouzlo jsou možnosti volby a větvení příběhu. Jak už jde poznat z názvu hra je tématem vlastně muzikál. A i do zpíváních části je totiž zakomponovaná možnost volby také. Respektive během zpívaní každé písničky máte pár části, kdy vybíráte jakým směrem se zpívaní bude odvíjet dále. Aby to nenarušovalo flow hudby, tak máte na tyhle výběry pouze kratičkou chvilku. Tenhle prvek mě silně odrovnal. Hra má silně kvalitní dabing. Vizuální stránka je chytlavá a působí nevšedně. Pokud máte rádi příběhové hry, jedinečné zážitky a máte rádi muzikály tak tohle je přesně pro vás.

Pro: Originální přístup k žánru, příběh, postavy, větvení příběhu, vliv hráče na zpívané části, dabing, vizuál, moc muzikálových her vlastně není

Proti: Přehnaná a moc okatá snaha o korektnost, zpracovaní řecké mytologie ve hře všem nesedne

+5

Halo 2: Anniversary

  • PC 85
Od prvního dílu je tu cítit silně výrazné zlepšení. Level design je silně zajímavější a různorodější něž v jedničce. Sice to pořad nebylo na takové úrovní na jaké by to potencionálně mohlo být, ale obrovský posun je tu znát. Podobně je na tom příběh, který není úplně hitparáda, ale zase oproti jedničce tu je opět výrazný progres. Navíc u anniversary edice jsou cutsceny předělaný do cinematických filmečků a kouká se na to moc pěkně. Je škoda že autoři nepřidali více nových zbraní. Stejně i rozmanitost nepřátel je hodně slabá. Velice se mi líbila možnost držet v každé ruce jednu zbraň. Ano, sice to v rámci takových stříleček to není úplně nic nového, ale i tak pěkné osvěžení gameplaye. Jednička mě vysloveně zklamala, dvojka už je výrazně lepší i přesto, že prostoru pro zlepšení je tu hodně, tak jsem druhý díl příjemně užil.

Pro: Dvě hratelné postavy, vizuál, systém držení dvou zbraní, nádherné filmečky, architektura budov a staveb, svět, lepší level design a příběh než v jedničce....

Proti: .....přesto by level design i příběh mohl být výraznější, málo nových zbraní, rozmanitost nepřátel

+7

Black Mirror

  • PC 75
Něž jsem hru hrál slyšel jsem na ní dost kritiky. Očekával jsem velice špatný zážitek, ale ve výsledků jsem byl příjemně potěšen. Od původního Posla smrti se příběh tohohle restartu liší více než by leckdo čekal. Základ tu trochu je, ale drtivá většina zápletky, postav a scénáře celkově je kompletně změněná. Upřímně mě to silně potěšilo, protože mi to přijde zajímavější než hrát tu stejnou story s jiným gameplayem a stylizací. Nový příběh rozhodně není tak silný, jako u původních poslů smrti, ale svoje kouzlo a atmosféru to má. Celková změna perspektivy kompletně do 3D se mi líbila a vizuálně je hra velmi pěkná na poměry, že to není úplně AAA produkce. Hra má silný a pohlcující soundtrack. Přijít na postup dále je téměř pořád velice snadné. Mě to moc nevadilo, ale pro většinu hráčů může být obtížnost až směsná. Je trošku smutné, že je hra i dneska (7 let po vydaní) hodně zabugovaná. Často se mi stávalo, že jsem musel načíst minulou pozici, jelikož něco nefungovalo tak, jak mělo. Celkově jsem si, ale hru užil. Kvalitou to na původní trilogii nedosahuje, ale bavilo mě to příjemně.

Pro: Příběh nerecykluje původní hru, změna perspektivy, atmosféra, grafika, soundtrack, design prostředí

Proti: Pro spoustu lidí je to moc jednoduché, nepříjemné bugy, kamera občas blbne, quick time eventy jsou docela meh

+3 +4 −1

Assassin's Creed: Bloodlines

  • PSP 60
Tento menší spin-off, tenhle poměrně dneska velmi četné sérii, je takový nemastný, neslaný. Co je za mě plus je, že tu opět hrajete za Altaira a přišel mi tu jako postava sympatičtěji vyobrazen než třeba v původní jedničce. Vizuálně je hra na poměry PSP možností docela dobře obstojná. Co zamrzí je, že hra má poměrně slabou různorodost misí a točí se v ní jenom pár vzorců náplně. Příběh je slabý a nezajímavý oproti velkým dílům. Zase pokud máte rádi Assissins Creed hry tak tohle vlastně pořád stojí za zahrání jenom z toho úplně silně odvaření nebudete. Zase to nezabere tolik času, jelikož je to docela krátké.

Pro: Altair, grafika na poměry PSPčka, soubojový systém

Proti: Mála různorodost misí, příběh, nerůznorodé prostředí

+5

LEGO The Incredibles

  • Switch 80
Užasňákovi mám rád a tahle hra je zajímavým převyprávěním obou dílů v lego podobě. Jako první, co potěšilo bylo to, že mě tu často bavil takový ten lego humor více než obvykle. Level design mi přišel často hodně kreativní, jak zajímavě pracoval se scénami z filmů. Soubojový systém je víceméně klasický jako u nějakých jiných lego her, akorát jsou tu navíc ultimátní útoky, které se nabíjejí a každá postava po aktivaci použije silné plošné své dané schopnosti. Jinak je to klasické lego hra. Pravděpodobně, pokud se vám líbí lego hry obecně, tak se pak rozhodnete dle vám sympatické licence. V rámci lego her je to však ten silnější kousek.

Pro: Level design, funkční humor, ultimátní útoky, puzzly, soundtrack

Proti: Úplně velké inovace tu nejsou, verze pro Nintendo Switch občas neudrží stabilní framerate a má dlouhé loadingy

+2

Trek to Yomi

  • PC 70
Z vizuálního a uměleckého hlediska je hra perfektní. To jak je v jednotlivých scénách různě zajímavě položena kamera a jak vypadají prostředí je silně příjemné na pohled. Palec na horu i za černobílou stylizaci. K téhle hře to sedí. Pak je tu herní náplň. No ze začátku mě soubojový systém bavil. I přesto, že postupně získáváte nové komba pro útoky, tak se hra stane zkratka silně repetitivní. Ve hře jsou sice nějaké puzzly, ale většina má řešení na stejném principu. Více různorodých puzzlů by hře prospělo. Příběh je docela slabý a par voleb vedoucí k vlastnímu konci je tu poměrně zbytečně, jelikož jsou tu volby asi 3 a jejich interpretace je taková na sílu. Pokud chcete hrát tuhle hru hlavně pro záživné boje, tak se asi spálíte. Pokud chcete zajímavý vizuální zážitek, tak hra rozhodně za to stojí.

Pro: Vizuálně překrásné, různorodá kamera, černobílý filtr, kombinovaní pohybu v 3D a 2D prostoru

Proti: Soubojový systém se časem trochu omrzí, repetitivní, puzzly, rozhodovaní je nezajímavé, přiběh

+7

The Last Dream: Developer's Edition

  • PC 75
Hidden object hry jsou z hlediska gameplaye všechny skoro ve všem stejné. Maximálně mají některé drobounké věci jinak. Líbilo se mi, že v těch částech, kde musíte kliknout na vybraných asi okolo 20 předmětů na obrazovce, tedy respektive je najít, tak mate předměty kategorizované do pěti skupin. V každé skupině po nelezení daných předmětu vám hra da předmět co z toho vzniknul, který vám umožní získat předměty do dalších skupin atd. Docela zajímavá menší změna konceptu těchto částí těhto her. Další zajímavý prvek je kočka, kterou na začátku najdete a zůstane vedle inventáře po celou hru a často ji používate k postupu dále. Hra obsahuje pestře prostředí s příjemné designem. Tradičně to má laciný, slabý a klišovitý příběh. Už jsem nějaké hidden object hry hrál a tahle celkově patřila pro mě k těm kvalitnějším.

Pro: Lehce jiny systém hledacích částí, kočičí pomocník, design obrazovek

Proti: Příběh, v jádru přeci jen klasická hidden object hra

+4

Suicide Squad: Kill the Justice League

  • XboxX/S 80
Ke hře jsem přistupoval opatrně, jelikož jsem na ní slyšel názory převážně negativní. Proto mě překvapilo, jak mě hra bavila. Začnu tím, co je na hře asi nejvíc špatně. A to je live servise přístup ke hře, ke které se to vůbec nehodí. Základní kampaň se sice dá dohrát v pohodě, ale cestička ke live servise endingu tu způsobuje, že ve hře sbíráte různé materiály k vylepšovaní zbraní a gadgetu nebo pořad musíte měnit zbraně za ty s lepšíma statistikama a vylepšovat je apod. Plus je tu battle pass. Což je za mě poměrně nemístné. No když si tohle odmyslím, co by vás tu zase mohlo naopak potěšit? Třeba soubojový systém je zábavný a poměrně nevšední. Kampaň má dobrý a zajímavý příběh. Hra má velice pěknou grafiku. Trochu škoda je, že mi některé ze čtyř hratelných postav přišli silnější s lepšími schopnostmi. Zkratka mi to přišlo v tomhle směru blbě vybalancované. Líbilo se mi, že postavy jsou sympatické a to kromě hratelných i ty vedlejší. Bossfighty jsou zajímavé a pestré. Vedlejší mise jsou často repetitivní, což je docela škoda. Pro komiksové fanoušky je tu spousta postav a narážek z DC Comics světa. Asi to nesedne každému, ale i přes některé negativa by se spousty lidem mohla hra líbit více než by čekali.

Pro: Zábavný soubojový systém, příběh, grafika, sympatické postavy, bossfighty, spousta DC Comics narážek a odkazů

Proti: Live servise se ke hře nehodí, battle pas rovněž, špatný balanc hratelných postav, vedlejší mise

+4 +6 −2

Rememoried

  • PC 20
Nápad na hru zní zajímavě udělat surealistickou hru o snových prostředích, kde hráč na to, jak se dostat dále musí přijít explorací a intuicí. Reálný produkt už bohužel nefunguje. Hra je z hlediska náplně po většinu času nudná a nezábavná. Intuice často nefunguje, kvůli hroznému designu. Divým se, že jsem hru vůbec dohrál. Poměrně často jsem se na to chtěl vykašlat. Hra nepřináší z hlediska vizuálního zážitku nic moc zajímavého, respektive to mohlo být zkratka výraznější lepší a víc šílenější. Takhle slabý pocit jsem u hry dlouho neměl. Radši se tomu vyhněte.

Pro: Nápad

Proti: Náplň, nezáživnost, naznačení jak se dostat dále tu často absolutně nefunguje, level design, vizuální zážitek nefunguje

+2

The Amazing Spider-Man 2

  • PC 70
Hra mě bavila hlavně kvůli gameplayi, který stanovil první díl. Druhy díl nepřinesl nic moc nového. Docela zajímavá je změna vystřelovaní sítí při pohybu ve městě. Už to není jenom na jedno tlačítko, ale na dvě kdy každým se zhoupnete sítí z jiné ruky. Možná to zní jako blbinka, ale byla to do docela osvěžení. Podobně na tom jsou občasné dialogové vybíraní na co se některých postav zeptáte. Blbinka, ale líbilo se mi to. Co nejvíce zamrzí je, že grafika se ani trochu neposunula ba naopak některé věcí působí vizuálně hůře než jednička. Hra má dobré a různorodé bossfighty. Je jenom škoda, že jsou z většiny situované až do poslední třetiny hry. Celkově jsem bavil, jenom jde cítit, že hra byla dělaná asi na rychlo, aby se stihlo vydaní okolo premiéry filmu.

Pro: Zábavný gameplay, pohyb po sítích na dvě tlačítka, dialogové možnosti, boss fighty

Proti: Málo výraznějších změn nebo novinek, grafika, příběh, zvláštní rozložení bossfightů

+2

Marvel's Midnight Suns

  • PC 75
Velkou část hry tvoří konverze s ostatníma postavama a pak jsou tahové souboje prostřednictvím karet. Souboje jsou zajímavé, da se v nich dobře taktizovat a vizuálně jsou útoky hezké na pohled. Jediné co mě u soubojů hodně výrazně štvalo bylo, že ve hře je poměrně hodně málo druhů nepřátel. V druhé části hry chodíte po ostrovním opatství a konverzuje s dalšími hrdiny snažíte se s nimi spřátelit, vybíráte věci pro výzkum, hledáte klíče na odemčený truhel atd. Můj trochu problém ze hrou je, že je až moc výpravná, jelikož na to nemá tak dobrý příběh. On sám o sobě příběh není zase špatný, ale pro hru, která na něm vyložené staví by měl být zkratka lepší a silnější. Technicky je hra pěkná z hlediska grafiky prostředí, ale u postav je to takové rozporuplné. Třeba Doctor Strange nebo Blade vypadají docela dobře tak třeba Tony Stark nebo Peter Parker vypadají o dost hůře. Celkově mě hra bavila, ale jde cítit, že to mohlo být lepší.

Pro: Souboje, karetní systém útoků, design opatství, pěkná grafika prostředí, dabing postav

Proti: Málo druhů nepřátel, až moc příběhové, příběh pro takovou hru mohl být lepší, různorodá kvalita zpracovaní postav

+2

Far Cry: Primal

  • PC 80
Tenhle odklon od hlavní série na mě působil docela zvláštně. Po dohraní musím říct, že mě to bavilo a vlastně to byl docela zajímavý nápad zasadit sérii do pravěku. Jednotlivá zvířata mají pěkné animace a chováním většinou působí věrohodně. Ochočovaní zvířat je super prvek, který je tu dobře rozvinut. Co mě trochu nechytlo bylo vyprávění příběhu. Je obdivuhodně, že tu tvůrci vytvořili vlastní pravěky jazyk, ale čtením titulku takové jednoduší řeči pravěkých lidí nebylo to pravé ořechové. Chyběl mi nějaký charakteristický šílený záporák jako v trojce a čtyřce. Záporaci jsou tu sice dva, ale oba jsou oproti minulým dílu málo výrazní, jak charakterově tak prostorem ve hře. On i třeba takový Pagan Min ze čtyřky, zase moc prostoru neměl, to je pravda, ale když už se objevil stálo to za to. Zaujal mě svět hry. Pravěká příroda je velice lákavá a příjemně se v ní cestuje, loví apod. Prvek budovaní vlastní vesnice a verbovaní lidí do ní je super featura. Není to tak silné a chytlavé jako trojka a čtyřka, ale tenhle spin-off je pestrá a zábavná změna.

Pro: Výrazná změna zasazení, zpracování fauny a přírody, systém ochočování zvířat, budování svoji vesnice

Proti: Vyprávění příběhu, málo zajímavý záporáci, grafika by mohlo být trochu výraznější, často repetitivní

+14

Gears of War: Ultimate Edition

  • XboxX/S 90
Bavilo mě to více než jsem čekal. Hra má velice dobrý gunplay. Zamrzí počet druhů zbraní. Větší rozmanitost by neuškodila. Level design je tu hodně silný. Líbí se mi vizuální filtr, který správně vyvolává post apokalypticky pocit. Cover shooting tu skvěle funguje a technicky je zpracován hodně dobře. Grafika tohoto remasteru je na svoji dobu velice pěkná. Co mi občas dělalo problém byla uměla inteligence parťáků, která se chvílemi chovali dost nelogicky. Příběh není žádná oscarovka, ale pro potřeby téhle hry byl naprosto v pohodě. Celkově jsem si hru užil a těším se až si zahraju další díly Gearsu.

Pro: Gunplay, level design, vizuální ton, zpracování cover shootingu, grafika, hlavní hrdina, zbraň s motorovkou

Proti: Malý arzenál, uměla inteligence parťáků

+8

The Vanishing of Ethan Carter

  • PC 80
Co hře na první pohled potěší je nádherná grafika. Gameplayově je to poměrně jednoduché, ale hlavní doménou téhle hry je vyprávění zajímavého příběhu a vcítění se pomocí skvěle udané atmosféry. Hra se odehrává v takovém menším otevřeném světe, kde postupně objevujete v libovolném pořadí příběh. Ten není špatný a samotný konec je opravdu nečekaný. Prostředí údolí, kde se hra odehrává se mi silně líbilo. Působilo to na mě strašně reálně. Na někoho je, přesto, jaký je hra žánr, z hlediska tempa až moc pomalá. Sice je fajn, jak je hra otevřená a nelineární, ale v tom je i její zápor. Místy se blbě hledají místa, kde se vypraví příběh a bez všech potřebných nejde hra dohrát. Jinak je to prima oddechová příběhovka.

Pro: Grafika, příběh, atmosféra, otevřenost, prostředí, sound systém, zajímavý konec

Proti: Jednoduchý gameplay, tempo, hledaní postupu jde někdy blbě

+11

CARRION

  • Switch 85
Metroidvánie s velice zajímavým námětem. Musím říct, že i samotný gameplay je hodně unikátní. Čekal jsem, že to bude trochu jednodušší, ale kromě základní struktury, tedy zabíjet všechny lidi v komplexu a přežít a utéct, má hra spoustu mechanik (schopností monstra), které se vám postupně odemykají. Na délku hry je jich poměrně dost a hra s nimi pracuje chytře a zajímavě. Co rozhodně stojí za zmínku je grafika. Stylistika hry je velice pěkná na pohled. Soundtrack hry skvěle doplňuje atmosféru. Co mi na hře trochu vadilo bylo místy horší level design, kdy se v úrovních špatně orientovalo. A i systém ukládaní z hlediska rozložení checkpointů mohl být lepší. I tak je to parádní, kratší a unikátní zážitek.

Pro: Unikátní námět a gameplay, pestré získávané schopnosti, grafika, soundtrack, atmosféra

Proti: Kratší, často se špatně orientuje, rozložení checkpointů

+2

Redeemer

  • Switch 70
Od hry jsem toho moc nečekal a byl jsem příjemně překvapen. Hra má zajímavé levely a dobrý level design. Soubojový systém sice není nějak převratný, ale bavil mě. V gameplayi je tu kombinace, kdy se se bojuje a i střílí. Co zamrzí je technická stránka hry, jelikož třeba některé animace jsou takové prostě jednouché a celkově je to vizuálně slabší. Brutalitou se ve hře nešetří a krev bývá všude. Škoda, že hra je celkově takový ten slepenec mechanik z jiných her a nic úplně vlastního nepřináší.

Pro: Level design, souboje, dokončováky, brutalita, hlavní postava

Proti: Animace, vizuál, nepřináší to nic nového, málo příběhových předělů

+5

Splatoon 3

  • Switch 90
Hra má velice zajímavý a originální multiplayer. Systém toho, že se hraje o to, kdo zabarví větší část mapy s tím, že se samozřejmě střílí i nepřátele je osvěživý. Mulťák je velice solidní a zábavný. Ve hře je hodně druhů odlišných zbraní. Grafika je na poměry switche velice pěkná a hlavně animace jsou dost propracované. Samotné stříkaní barvy na objekty je vizuálně lakové na pohled. Co mě na hře překvapilo je kampaň. Obecně se Splatoon skloňuje s multiplayerem, ale tenhle díl má i velice dobrou kampaň. Jednotlivé mise jsou z hlediska náplně kreativní a nerepetitivní. Občas mě trochu zamrzel rozkol v obtížnosti, jelikož většina misí jsou na stejné úrovní, ale sem tam se najde nějaká, která je nepřiměřeně o dost těžší. Jinak jednoznačně i kampaň stoji za zahraní. Celkově je Splatoon 3 zajímavý počin. Pokud chcete zkusit střílečku, která se výrazně odlišuje od ostatních a líbí se vám stylistika Splatoonu jděte do toho.

Pro: Originalní koncept gameplaye v multiplayeru, množství a kvalita zbraní, vizuál a animace, zajímavá kampaň, kreativní náplň misí, nerepetitivní

Proti: Občasná nekonzistentnost obtížnosti v kampani, některé boss fighty jsou zbytečné zdlouhavé

+8

Broken Sword: The Angel of Death

  • PC 60
Co se mi na první pohled líbilo bylo vracení pohybu a spojovaní předmětu ovládáním myší. Trojku jsem byl nucen hrát na gamepadu jelikož ovládat pohyb v takové hře na šipkách bylo na moje nervy. Akorát se tu vyskytoval často problém, že ovládaní pohybu občas nefungovalo úplně přesně. Jinak je, ale snad ve všem tenhle díl slabší než třetí díl. Scénář je slabý, nevýrazný a poměrně klišovitý. Nějaké kreativní postupy pro postoupení dále tu moc nejsou. A ani většina lokaci mě nějak designem nenadchla. Některé puzzly byly trochu nelogické. Na rok výroby to má docela hezkou grafiku. Bavila mě občasná hackovací minihra. Celkové se mi moc nelíbí přerod téhle série v třetím a čtvrtém díle. Rozumím, že bylo asi cool v téhle době mít všechno ve 3D, ale pro tuhle série se za mě nejvíc hodí klasicky styl jedničky a dvojky. Čtverka není zase úplně špatná, ale bohužel je to výrazný sešup oproti začátkům série.

Pro: Návrat ovládaní pomocí myši, hackovací minihra, pěkná grafika, pořád to má ducha série Broken Sword, výrazný a dobrý dabing

Proti: Ovládaní místy úplně nefunguje, scénář, klišovité, slabá kreativita pro postupy dále, nic moc design lokací, puzzly

+8

Dagon: by H. P. Lovecraft

  • PC 70
Táto krátká vizuální novela, převypravuje povídku od Lovecrafta zajímavým způsobem. Ono ta sama myšlenka je docela zajímavá. Vezme se povídka uřežou se ty texty, které popisují prostředí, protože ty vlastně popisovat nepotřebujete, jelikož je vidíte ve hře, kde se v nich ještě k tomu můžete rozhlížet. A vypraví se prakticky jenom děj a pocity hlavního hrdiny. Což přidává zajímavý rozměr. Bylo by zajímavé vidět více zpracovaných děl tímto způsobem. Hodí se samozřejmě spíše na kratší díla a ne asi každému knižními příběhu by to sedlo. Graficky to vypadá poměrně příjemně. Celkově bych za největší klad vybral atmosféru, která je extrémně silná. Potěšili mě i zajímavostí souvisejí s Lovecraftem nebo přímo s jeho povídkou, jenž hráč může najít během hry. Z konceptem hry by se, ale dalo pracovat i více a mohlo by to být více herní z hlediska hratelnosti. Prospělo by nějaké ozvláštnění než jenom kliknout někdo do prostředí a objevit se v další scéně. Za mě je tahle hra příjemné prožití textového díla v zajímavější formě.

Pro: Zajímavá forma převyprávění dané povídky, grafika, atmosféra, trošku jiné pojetí žánru vizuálních novel, texty zajímavostí

Proti: Chtělo by to více interaktivnosti během hraní, kratší

+7

Playing Kafka

  • PC 75
Tato jednohubka zajímavě přepracovává některá Kafková díla do herní podoby. Herně je to poměrně jednoduché a většinou stačí spojit něco s něčím na dane obrazovce a hra se posune dále ve vyprávění. Ve hře jsou občas možnosti volby, které trochu hru větví, ale zas mě to zaujalo na tolik abych si hru zahrál znovu a prozkoumal jiné možnosti. Vizuálně je to takové jednodušší, ale dá se to. Hodně se mi líbily animace pohybů apod., které jsou příjemné na pohled. Hra pěkně pracuje se zvuky, které pomáhají dobře k prožitku. Vyprávěním je to lákavé, gameplayem zas moc ne, ale celkově hra ve mě udělala dobrý dojem.

Pro: Animace, volby, práce se zvuky, atmosféra, přepracovaní poměrně nevšedního díla

Proti: Herně jednoduché, vizuál, ne každému styl vyprávění příběhu sedne

+13

Battlefield 3

  • XboxX/S 80
Kampaň má dobré tempo a technicky je na svoji dobu velmi dobrá. Samotná grafika zestárla do pořád příjemné podoby. Zvuky jsou tu udělány na rovněž dobré úrovni. S Gunplayem taky vývojáři nešlápli vedle. Příběh není kdovíjaký, ale upřímně jsem ho čekal u téhle hry slabší. Jednotlivé mise jsou poměrně různorodé a to jak level designem tak náplní. Co trochu zamrzí tak hra v rámci singleplayeru nemá nic, co by ji nějak extra odlišovala od ostatních podobných stříleček. Nějaký prvek nebo mechanismus, který by ukázal, že v této hře je a v ostatních alespoň v určité podobě není. Takhle je to vlastně taková klasická, ale podařená a zábavná střílečka.

Pro: Tempo, grafika, audio, pocit ze střílení, mise mají různorodé prostředí a náplň, často správně cinematické

Proti: Příběh, v jádru vlastně až moc klasická střílečka, nic moc postavy

+7

Need for Speed Payback

  • XboxX/S 65
Tahle závodňárna má poměrně dobrý jízdný model a a hezký vizuál. Co je ve hře divně nabalancované je systém tuningu aut. Po splněni závodu dostane výběr si ze tři jakoby karet, u kterých přesně nevíte co obsahuje a po vybraní dostanete nějaký tuningový díl, který vám po jeho nahrazení vylepší vlastnosti daného vozidla a někdy vám daný díl může kromě vylepšení i něco zhoršit. No, přišlo mi , že asi v druhé půlce kampaně byly díly za závody úplně k ničemu nebo vylepšovali vozidla jen velmi mírně. Díly se dají kupovat i v tuninigovych servisech, které často, ale obsahovaly taky nic moc nevylepšující díly. Hra má příběh i s cutscenama. Scenáristicky je to takové průměrné až podprůměrné, ale technicky se na cutsceny hezky dívá a je to takové příjemné zpestření klasického závodění. Systém misí mi docela dost připomněl třetí Mafii. Konkrétně tak, že musíte hrát určíte závodové mise aby se vám odemkla příběhová mise. Upřímné zde tenhle systém sedí mnohem více než ve zmiňované Mafii. Jenom je škoda, že misí s cutscenáma není více. Celkově hra není kdovíjaká a má značně chyby, ale hraní mě po většinu času celkově bavilo. Takový silnější nadprůměr.

Pro: Jízdný model, grafika, technická kvalita cutscen, příjemná mapa, akční kamera při bouračkách nepřátel

Proti: Systém tuningu, příběh, cutscen by mohlo byt více, pro fanoušky starších dílů asi až moc odlišný přístup

+6

Assassin's Creed Origins - The Curse of the Pharaohs

  • PC 85
Druhé DLC do Assassin's Creed Origins je celkově lepší než to první. Příběh mi, ale přišel o trošku slabší než v první DLCčku. Za tu je zajímavější přidaná hodnota. A to větší prozkoumávaní egyptské mytologie a cestovaní do posmrtných světů. Objevují se tu i mytologičtí nepřátele, což je rovněž osvěžující. I když celkově toho egyptské mytologie nabízí více a mohlo to být pestřejší. Jinak za mě příjemné rozšíření.

Pro: Přidaná hodnota, egyptská mytologie, nový nepřátele, zajímavý bossové, první posmrtný svět je nádherný

Proti: Slabší příběh než v prvním DLC, z mytologie se mohlo čerpat více

+5

Assassin's Creed Origins - The Hidden Ones

  • PC 80
Tohle DLC není špatné, ale chybí mu něco nového, nějaký prvek, který by mu dával smysl existence. Zase na druhou stranu působí kvalitou a přístupem na rovné úrovní jako základní hra. Když si vzpomenu na DLCčka k nějakým starším Assassin's hrám, tak ty často působila laciněji a odflákleji. Musím pochválit příběh, který je poměrně silný. Prostředí sinaje, je uděláno docela líbivě. Není to přehnaně dlouhé. Ve výsledku to zabaví dobře.

Pro: Kvalita zpracovaní na úrovní základní hry, není to odflákle, silný příběh, zpracovaní prostředí

Proti: Chybí nějaká nová featura, bez žádného zpestření

+5

Assassin's Creed Origins

  • PC 90
Origins je v rámci série plný výrazných změn oproti minulým dílům. Už to není klasická akční adventura, ale je to společně s tím RPG. Ano, asi je to pořád víc akční adventura než RPG, ale přesto zajímavý krok. Další velká změna je soubojový systém, který víc než starší díly připomíná ten z Dark Souls. Což je taky pěkně osvěžující. Hlavní hrdina je asi nejvýraznější od dob Ezia. Musím říct, že příběh je solidní a výrazně mě bavil. Co se týče vedlejšího obsahu tak kromě hledaní pokladů a truhel, synchronizovaní viewpointu nebo obsazovaní pevností je tu spousta vedlejších úkolů, které mají svůj vlastní minipříběh a byla jim dopřána stejná péče jako hlavním úkolům. Svět hry je zpracován dobře a působí na poměry série velice uvěřitelně. To co mi docela vadilo bylo, že je hra zbytečně velká se zbytečným množstvím obsahu. Ale jinak jsem hodně spokojen. Legendární čtverku to sice u mě nepřekonalo, ale je to hned za ní.

Pro: RPG prvky, soubojový systém, hlavní protagonista, příběh, vedlejší úkoly, svět, grafika

Proti: Zbytečné velká mapa a zbytečně moc obsahu, systém levelovaní

+6

Moss

  • PS4 95
První VR hra co jsem dohrál a musím říct, že je perfektní. Než jsem hru hrál věděl jsem o ní jenom, že je to taková platformovka kde se rozhlížíte po levelu a musíte se s myškou dostát dále. Znělo mi to poměrně jednoduše a nezajímavě. Funguje to, ale parádně. Z hlediska level designu je to skvělé. Kromě myši, kterou ovládáte gamepadem ještě ovládáte takové světlo pomocí pohybu hýbaní s dualshockem, který snímá kamera. V jádru hra není na hrání nějak složitá, ale díky VRku je to úplně jíní zážitek. Hra by totiž nešla nějak jednoduše upravit na klasické hraní bez VR. Když jste v nějaké lokaci a musíte se celý s headsetem pohnout abyste viděli za překážku a dostali se dále. Působí to strašně imerzivně. Puzzly jsou z hlediska obtížnosti tak akorát, člověk se moc nezasekává. Kromě puzzlů jsou tu občas i souboje, které jsou poměrně jednouché, ale jsou zpestřené tím, že můžete znehybnit nepřátelé světlém, které ovadáte pohybem dualshocku a funguje to zajímavě. Hra má velice pěknou grafiku a docela jsem koukal jak to hezky to na PS4 vypadá. Pokud máte VRko tak touhle hrou nešlápnete vedle.

Pro: Skvělý nápad pro VR, level design, pomocné ovládaní pohybem světla dualshocku, imerze, obtížnost, zpestření soubojů, grafika

Proti: Trošku krátké

+4