Nejlépe hodnocené komentáře
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Shivering Isles
Stunts
Pro: Dokonalé vyblbnutí na skokáncích, editor tratí, parádní zábava.
Proti: Nic závažného.
Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight
Pro: Grafika,addony,propracovanost,zvuky
Proti: návykovost
Wolfenstein: Enemy Territory
Jelikož je Enemy Territory zdarma, tak pokud vám nevadí již starší grafické zpracování (ale velice svižné a bez problémů koukatelné) na modifikovaném enginu ze hry Quake III Arena, tak si zkuste hru zahrát, třeba jí propadnete jako já.
Pro: Zkušenosti které zlepšují postavu a jejich přenositelnost v rámci kampaně, výborně navržené mapy, přesouvající se ohniska bojů dle toho, jak útočnící postupují.
Proti: Za tu cenu, co stojí ( 0,- ) tu opravdu chyby nevidím...
Assassin's Creed
Jediným, co mě udrželo u této hry až do konce je příběh, pokud tedy uvažujete o pořízení, vybírejte opatrně mezi anglickou a českou verzí, protože když nebudete rozumět příběhu, budete hrát stále jednu a tutéž misi. Dle mého názoru je nejlepším důkazem repetetivnosti této hry to, že do dnešního dne stále neexistuje, a asi ani existovat nebude, žádné demo. Po projetí jediné mise v demu by totiž člověka už v plné verzi nic nepřekvapilo.
Pro: příběh, grafické zpracováni, pohyb městem a jízda na koni.
Proti: REPETETIVNOST, špatně strukturované menu.
Gears of War
Díky tomu, že běží na Unreal 3 enginu vypadá skvěle. Akce je intenzivní v celém průběhu hry, a úplně člověka pohltí, takže zapomene, že jde stále jedním jediným koridorem. Příběh je výborně napsaný, i když se o GoW univerzu moc nedovíme, charaktery uvěřitelné a kamera ve videích na filmové úrovni.
Pro: intenzivní akce, grafika, filmová kamera, kooperativní multiplayer.
Proti: linearita, krátkost.
Master of Orion II: Battle at Antares
Pro: Tahový systém, široké možnosti vědy a diplomacie, systém bojů, Antarani.
Proti: Nic výrazného.
Portal
Pro: Hraní si s portálama, Glados a její písnička, příběh
Proti: Hrací doba, málo oficiálních map
Painkiller
Painkiller jsem dohrál jenom díky bossům, kteří vždy stáli za to, jinak hra samotná už mě po několika misích přestala bavit. Poprvé je docela legrace dívat se na tu spoušť, ale když to stejné děláte po 30, už to není taková zábava. Nicméně tu osmdesátku sem šoupnu, protože je vidět, že ta hra si na nic nehraje, nikdo nesliboval super promyšlenej příběh a miliony inovací. Je to oldschool střílečka, ve stylu prvních Doomů a na zabití nudy funguje výborně.
Pro: Přibodávání, rozřezávání, střílení, zmrazování, rozstřelování, upichování nepřátel... no dobře, i ti bossové
Proti: Po chvíli stereotyp a nakonec nuda
Assassin's Creed
Pro: Grafická stránka, zábavné boje, zajímavý příběh, atraktivně řešené vraždy hlavních padouchů.
Proti: Hra vykrádá sama sebe, neustále se opakující nápady, nelogičnosti v podobě altánků na střechách.
Syndicate
Nicméně celé to není jen o grafice - to by bylo až příliš laciné. Náplň úkolu bylo tím, co Syndicate nejvíce pohánělo. Infiltrace, vraždy, diverzní akce. Vše bylo nutné dobře naplánovat a cest často bylo více. Proč například riskovat přímý střet, když často stačilo "cíl" jen srazit autem?
Trochu bych se ale ohradil proti poslední misi, která opravdu nebyla žádný med.
Pro: Grafika, atmosféra, celkový koncept
Proti: Slabší ozvučení, ale co v roce 1993 čekat?
Teen Agent
Pro: Grafika, humor, ulítlost.
Wolfenstein 3D
Pro: ikonka ukazující zdravotní stav B.J.-e
Proti: průkopník čítování > ILM
Need for Speed: Underground
Pro: dragy,tunning,mestske zavody,navykove v tehdejsi dobe
Proti: navykove v tehdejsi dobe:o)
Diablo II: Lord of Destruction
Iron Storm
Pro: atmosféra, AI, prostredia
Proti: bugy, občasná dezorientácia
Betrayal at Krondor
Pro: Pribeh, tahove souboje, hratelnost.
Proti: Nic.
Warcraft III: Reign of Chaos
Autoři předem dokázali rozšířit blud, že jednotky sestavené z obalů od krabicového mléka vypadají komixově. A hle, povedlo se!
Spoilery - Hlavní hrdina prvních kampaní podléhá své temné stránce snad tím nejvíce klišoidním způsobem - pomsta. A to dokonce takovou rychlostí, že už od prvních misí není pochyb, že nemá všech pět pistolníků pohromadě. Aby nevybočoval, tak obdobné gumy jsou i ostatní "hrdinové".
Tuhle hrůzu kampaně za lidi má zachraňovat technicky výborně zvládlá animace s naprosto otřesným obsahem. Prázdnou ulicí hlavního města jde drsňák v černé zbroji. Na každou stranu z ní kouká minimálně jedna lebka. Někdo mu dláždí cestu růžemi, ale čert ví kdo. Jde přece jen o efekt. Tatínek už čeká na konci v hradu bez stráží, kam si jeho mazánek přitáhne prokletý obouručák. Pomalu se došourá až k němu, probodne ho a pak se pravděpodobně zase odšourá pryč. V animaci neviděné stráže měly pravděpodobně rozkaz držet pozici. Tak jí držely jak ve Žvahlavovi od Monty Pythonů.
Vykresluji jen první kampaň. Snažil jsem se vydržet i další, ale někdy ke konci nekromantských jsem s tím flákl. Vím, pak celý svět zachrání orkové... :-)
Závěrem - nekromanti se už těší na vaše geny!
Pro: Nemusím to kupovat a už ani hrát
Proti: Grafika, příběh, jednotky, hrdinové a jiné věci, které chválí ostatní
Deus Ex
I tak je ale začátek perfektní. Jen škoda, že se z toho časem stane celkem běžná akce, kde si můžete vybrat tak leda zda půjdete vlevo či vpravo (všechny cesty samozřejmě vedou to téhož "Říma"). Tím se dostáváme k sterotypu a nudě. Pravděpodobně největším zklamáním pro mě byly rozhovory, které zrovna mnoho k "vyřádění se" nenabízí. Zvláště, když hrdina je i přes vyhackované informace stále stejným snadno manipulovatelným panákem. S tím kontrastuje velmi slušný závěr (závěry), kdy konečně hrdina taky o něčem doopravdy rozhoduje.
Umělá iteligence taky mohla být o něco lepší. Alespoň po žebřících mohli ti vojáci umět šplhat. Vypadá to blbě, když je párkrát trefíte, pak se stáhnete a dotyční se s povzdechem "...asi krysa" opět začnou dloubat v nose. Rovněž tak dokud ještě máte nějakou základnu, kam se vracíte, tak by v ní alespoň mohli zůstávat věci, které odložíte. Zvlášť ve vaší vlastní kaceláři. Ale jinak hudba, některé lokace (bohužel opravdu zejména počáteční) no a občas i děj (-záporáci!) dobré.
P.S. Abych nezapoměl. Ty závěrečné "animace" - to je fakt trapas. Ne že bych si na nich nějak potrpěl, ale ta cca minuta (x3) je naprosto neuspokojivá a málo vypovídající o důsledcích hrdinova rozhodnutí.
Hellgate: London
Pro: aspoň chvíľu zaujímavý setting postapokalyptického Londýna
Proti: klon Diabla, repetitívna hrateľnosť, opakovanie sa úloh, po veľmi krátkom čase hrania zakrádajúca sa nuda
Pro: Grafika, dva odlišné světy, hratelnost.
Proti: Nic.