Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

EA Sports UFC 4

  • PS5 65
Vloni jsem se regulérně zamiloval do MMA, což vygradovalo až k tomu, že jsem se koncem roku odhodlal po mnoooha letech zapnout sportovní hru. Bavil jsem se vlastně slušně, teoreticky i lépe, než na kolik jsem to hře nakonec spočítal, jenže UFC 4 má skoro ve všem tak obrovské rezervy až se to do hodnocení přeci jen promítlo. Být to první díl, dalo by se nad lecčím přivřít oči, ale se čtyřkou v názvu (a možností opisovat od série UFC Undisputed vydavatele THQ) mi prostě připadá, že se na celkové kvalitě hry podepisuje v současnosti nulová konkurence a lenost EA věci výrazněji dotahovat. Proč udělat jednu pořádnou UFC hru, když můžu s drobnými úpravami vydávat číslované díly jednou za dva roky, že ano?

Nebudu ale hned plivat, hru pro mě zpočátku prostě táhlo moje nadšení "pro věc". Byl jsem zvědavý na to, jak autoři jednotlivé aspekty sportu zpracovali do hry a i na normální obtížnost jsem zpočátku bojoval napínavá utkání i v nižší lize. Mód kariéry jsem nakonec prošel dvakrát, jelikož poprvé jsem se do toho pustil prostě blbě. Chtěl jsem se přes nižší ligu prodrat do UFC a poté k titulu metodicky a trpělivě. Do UFC jsem přešel až s nějakými zkušenostmi na skóre 10:2 a těšil se, jak začnu dělat "vlny" v light heavyweight divizi s tím, že při své cestě vypleskám šaška Hilla a neodvratně změřím síly i s naším nejúspěšnějším bojovníkem v UFC Jirkou Procházkou. Ouha, než jsem se přes smyšlené panáky prokousal do rankingu, Hill i Procházka (a spousta dalších) pověsily rukavice na hřebík. Během první kariéry jsem tak i mezi contendery měl spoustu reálně neexistujících pitomců a zápasy začaly být velmi generické a stereotypní. Atlety hra posílá do důchodu zdánlivě náhodně. Jon Jones tak vesele zápasil třeba v 45 letech, zatímco spousta mladších už byla roky na odpočinku. Při druhém pokusu o kariéru to bylo přeci jen lepší a v middleweight jsem využil veškeré možné zkratky. Snad již celkově ve čtvrtém utkání tak na mě čekal Anderson "Spider" Silva a přes nabídku přestupu o divizi vzhůru jsem nakonec narazil i na onoho Procházku (Hilla ne, tomu hra postupně vypočítala skóre 14:11 a držel se v rámci divize dole).

Problém je ale v tom, že už poprvé vás postupně přestane kariéra bavit. Vyjma utkání jde prakticky jen o neustálý dril úderů v tělocvičně a odklikávání generických okének ve snaze získat více fanoušků a budování hypu před zápasem. Herní smyčka kariéry se tak sestává ze stereotypní přípravy na utkání po cca 15-20 minut, poté zápas, který klidně skončí během minuty a následuje opět dril v tělocvičně.

Měl jsem trochu obavu ze soubojového systému samotného. Přeci jen jsem měl pochyby, jak logicky přízemní MMA obstojí ve srovnání s šílenostmi, které předvádí klasické bojovky typu Mortal Kombat. Potěšilo mě, jak zábavné souboje (v postoji, zem je voser) dokáží být. Technik je slušné množství, byť rozhodně nejsou úplně vyvážené (což ale platí i v reálu). Doteď vlastně nevím, jaké výhody má někoho řezat do oblasti břicha, když kopanec do hlavy nebo do lýtka způsobí soupeři podstatně větší neplechu. Zároveň mi velmi dlouho trvalo pochopit, jak vlastně fungují souboje na zemi a některé mechaniky jsou mi záhadou doposud. Do některých pozic jsem se při boji na zemi nedostal, ať už jsem dělal cokoliv.

Hlavní důvod spíše jen lehce nadprůměrného hodnocení však spočívá v omáčce kolem soubojů samotných. Hra je z podstaty věci simulátor, proto zamrzí, jak moc prvků vám pocit "že tam fakt jste" nabourává. Komentář je sice v podstatě kvalitní a postarali se o něj Jon Anik a Daniel Cormier (tedy jako v reálu), šíleně se však opakuje a mnohdy absolutně nedává smysl. Utkvěla třeba situace, kde jsem asi po dvaceti sekundách trochu WTF sestřelil jediným kopem Adesanyu a během vyhodnocení utkání se poté oba komentující rozplývali nad tím, jak napínavé a vyrovnané utkání to bylo a že se žádný z účastníků nemá za co stydět, vždyť do toho dali všechno! Jindy zase Jona Jonese představují tím stylem, že jde o mladého nadějného sportovce (i když mu je v tu dobu již přes čtyřicet), který má ambice stát se legendou divize jako Chuck Liddell, či ehm... Jon Jones. Podobných situací je hra plná a pocit ze hry to strašně kazí. Stejně tak hapruje představování bojovníků, kdy Bruce Buffer u vyrobeného borce přečte vždy jen přezdívku. Když si vyberete některé z před vytvořených jmen, přečte zase jenom příjmení... no a někdy se na to Bruce vysere úplně a místo představení je ticho. Divných zejména zvukových bugů je hra až překvapivě plná.

Přiznám se, že mě úplně neuchvátila ani grafika. Hra je z roku 2020, což není zase tak dlouho, ale tipoval bych jí o dost víc. Někteří bojovníci vypadají relativně k světu, jiní hodně podivně či nechtěně legračně (opět zmíním podivně širokého Procházku). Vizuál celkově není nic moc. Animace jsou naštěstí ok snad až na některé zvláštně vypadající submise. Naprosto dementní mi přišly podivné pózy, které fighteři dělají před zápasem. Možnost oslavy vítězství robotickým tancem bych ještě pochopil, ale když se rozhodčí oponenta zeptá, zda je "READY" a on začne dělat prapodivné taneční kreace.... to fakt do podobné hry nepatří. Vyjma kariéry toho hra pro jednoho hráče příliš zajímavého nenabízí. Online je fajn, ale dostával jsem v něm od veteránů šíleně naloženo, takže jsem to v rámci snahy zachovat si alespoň nějakou důstojnost brzy zabalil.

Našlo by se toho ještě spoustu, proč mi hra přišla podstatně slabší, než by mohla být. Pro fanouška však přesto nejde o špatnou zábavu a asi si dokáži představit, že to za pár ročníků zase klidně zkusím. Prostoru pro zlepšení je ale vážně hodně.

Hodnocení na DH v době dohrání: bez hodnocení; 1. hodnotící; zdarma v rámci PS Plus

Pro: Souboje jsou většinou zábavné; slušná variabilita úderů; když vše funguje jak má, dýchne na vás UFC atmosféra

Proti: Opakující se komentář, který velmi často nesedí k dění na obrazovce; zvukové bugy; poměrně nudná a stereotypní kariéra; slabší grafika

+6

Marvel Rivals

  • PS5 80
PVP střílečka Marvel Rivals vyšla trochu s křížkem po funuse. Kdyby autoři trefili roky, kdy v kinech řádila Infinity Saga, měla by našlápnuto k velkému hitu. Hra to totiž není ani náhodou špatná. Ano, je to do jisté míry kopírka Overwatche, ale mě osobně to třeba prakticky vůbec nevadilo. Opravdu kvalitních her v žánru je ostatně velmi málo a již zmíněný Overwatch roky mele z posledního.

Již na první přivítání hra potěší poměrně rozsáhlou plejádou hrdinů z řad superhrdinů, které doplňuje i pár padouchů/antihrdinů. Třiatřicet hratelných postav přitom mají brzy obohatit další příchozí. Jen se celkem divím, že chybí hyperpopulární Deadpool, který v posledních letech s pár dalšími statečnými drží filmový Marvel alespoň lehce nad vodou.

Marvel Rivals se hrají skutečně jako Overwatch, nebo alespoň tak, jak si jej pamatuji. Šestičlenné týmy po sobě nejen pálí efektní schopnosti, ale snaží se i splnění zadání jednotlivých herních módů. Ty takhle relativně po vydání nejsou úplně pestré. Postavy se ale povedly. Až na jednu jedinou výjimku jsem vyzkoušel všechny a byť se najdou určité podobnosti v některých mechanikách (například celá rada postav má za ulti nějaký pěkný plošňák) jsou dostatečně pestré. Potěšilo mě, že si tvůrci netahali schopnosti úplně ze zadku. Měl jsem trochu obavu, že když nebudou vědět, jak postavu zpracovat, prostě jí dají do ruky kvér (koukám se tvým směrem Suicide Squad: Kill the Justice League). Není tomu tak a některé postavy bojují i primárně na blízko s nějakou tou vychytávkou jak rychle zkrátit vzdálenost, nebo přeci jen nouzově něco rychle vrhnout či vystřelit na dálku.

Vyvážení postav je trochu věc názoru. Za některé, které mají podle komunity stát za prd (Namor) se mi velmi dařilo, za Spider-Mana jsem hrál jako kus kreténa a po splnění příslušné trofeje na něj již ani nehrábl. Takový Jeff the Land Shark by asi přeci jen nějaké úpravy snesl, hlavně jeho ulti, kterou není problém sundat většinu nepřátelského týmu, aniž by se dalo nějak zvlášť efektivně bránit. Z komunity se ozývají výtky směrem k autorům k problémům v matchmakingu. Rivals postavy rozděluje do trojice tříd, které jsou defacto klasičtí tankové, DPS, a healeři. Nezřídka se stává, že hráči bezmyšlenkovitě okamžitě zvolí příliš mnoho DPS postav, což však poté moc nefunguje v praxi a i průměrný nepřítel s normálně složeným týmem vás roznese na kopytech. I kvůli tomu byli moje nejhranější postavy Groot a Thor (tankové). Naštěstí zrovna Thor paří mezi ty nejpestřejší a nejzajímavější postavy ve hře co se týče mechanik.

Líbily se mi interkace mezi jednotlivými postavami před začátkem utkání, byť i ty se postupně začnou přirozeně opakovat. Zajímavou a celkem funkční novinkou jsou tzv. Team-Ups spočívající v tom, že přítomnost dvou či více vzájemně propojených postav přináší některým hrdinům pasivní ale i aktivní schopnosti. Nezřídka jde i o poměrně zásadní výhody a hlavně v hodnocených hrách už poměrně dává smysl, zamýšlet se při výběru postavy i nad těmito synergiemi.

Co se týče hratelnosti, vlastně nemám moc co vytknout, Zápasy jsou svižné, ovládání postav dobře zvládnuté a schopnosti zábavné. Komiksově laděná grafika není asi vzhledem k původu předloze překvapením. Je však pravda, že by to chtělo více map, což je však problém drtivé většiny nových MP PVP her. Ne, že by byla situace úplně tristní a ty zdejší mapy jsou i pěkně tematicky stylizované k určitým postavám či konkrétním filmům, ale za čtyřicet hodin, které jsem ve hře strávil, jsem každou z nich navštívil nespočetněkrát.

Pro případné zájemce do hry zakomponovali autoři i tunu lore, obsahuje celé dlouhé texty k jednotlivým postavám a v rámci sezón zjevně budou vycházet další střípky příběhu. Děj (dá-li se o něčem takovém v případě mutliplayerové střílečky vůbec hovořit) se točí kolem nového superpadoucha (filmového) Marvelu Dr. Dooma, který by se měl brzy představit i v kinech. Troufám si tvrdit, že tunu textů skoro nikdo nečte, ale i tak snahu autorů cením.

Se hrou jsem byl tak rozhodně spokojený. Pouštěl jsem to ostatně s tím, že nejsem úplně cílovka a dost pravděpodobně u toho až tak dlouho nevydržím. Nakonec jsem si spokojeně odehrál 100 výher, ležérně se vyšplhal alespoň do Silver I ligy a hlavně zpočátku se bavil výborně. Dál už se ale vracet nehodlám. Je samozřejmě otázka v jaké kondici hra přežije následující měsíce/první roky – oznámených 20 milionů hráčů u F2P se silnou značkou krátce po spuštění hry zase tolik znamenat nemusí. Našlápnuto k tomu má poměrně dobře.

Hodnocení na DH v době "dohrání": 65 %; 2. hodnotící; Free To Play

Pro: Naprosto férový F2P (všichni hrdinové odemknuti od začátku pro všechny); zábavné schopnosti relativně korespondující s kánonem; dobrý pocit ze střelby/lískání nepřátel; vhodně zvolená a celkem pohledná grafika; pro zájemce spousta psaného lore

Proti: Bolístky většiny nových MP her, takže relativně málo map, módů apod.; občasné problémy v matchmakingu, ale to je spíše chyba tvrdohlavých hráčů

+6

Dying Light 2: Stay Human

  • PS5 75
Nedotčen prvním dílem jsem se pustil s chutí (zombie hry mě baví) do dílu druhého. Prvních pár hodin jsem si tedy osobně musel dost zvykat na ovládíní. Od začátku mě ale dostala plynulost parkouru a celkově pohybu. Trochu horší už to bylo se souboji a chvíli jsem si chytal ten správný balanc jak na to, tady i musím ocenit házecí zbraně, které jsem naplno využíval a přišly mi skvělé.

Hra se otevírá za začátku postupně a je to jen dobře, protože cca od prostředka je ve hře obrovské množství contentu. Můžete dělat výzvy na parkour, vývzy ve skupině hráčů, bojovat s náročnýma mutantama, osvobozovat kempy, zprovozňovat "elektrárny" a mlýny, .... Všechno je navíc nepovinné a i tak dost různorodé. Hlavní je, že tyto aktivity nebrzdí hlavní příběh a lze hrát jen ten. Příběhové mise jsou zajímavé a překvapilo mě kolik rozhodnutí může hráč udělat a co to s dějem udělá. K příběhu mám ale výtku co se týka konečné pointy, která mi příšla dost slabá.

Technické zpracování je fajn, ale na PS5 nic extra. Soubojový systém slabší a strom dovedností mě vlastně taky moc nezaujal. Vylepšování zbraní je ale super a to platí i o vylepšování nákresů, ze kterých si pak hráč dělá doplňkové předměty.

Celkově už se těším na The Beast a uvažuju že si zahraju i první díl.

Pro: větvení příběhu, parkour, monstrozní množství contentu

Proti: pointa příběhu, zbraně

+6

Tomb Raider

  • PC 95
  • PS5 85
Tak jsem si po 12 letech zahrál kvůli výzvě Tomb Raider, tentokrát pěkně na PS5. Hru jsem tenkrát dohrál několikrát i na vyšší obtížnosti, nepolíben Uncharted to pro mne bylo vše nové a skvělé. V roce 2025 má v mém srdci hra stále místo a skvěle jsem si ji užil. Je to nadupaná akční jízda, ve které Lara vydrží víc než jakýkoliv člen speciálního komanda a vzdychá hlasitěji než hrdinka dospěláckých filmů.

Příběh je trochu slabší, ale charaktery postav jsou dobře vykresleny. Samotný herní loop je až překvapivě plynulý a návykový. Akční stránka zábavná, zbraně člověk doopravdy použive všechny a jen luk nestačí. Zlepšování zbraní dává smysl a je citelné, trochu horší je to ale s dovednosti Lary. Ty mi případaly tak trochu navíc.

Raidování hrobek je super zpestření a hlavně je to i zábavný environmentální puzzle, bavily mne všechny a ani u jedné se nedostavila frustrace. Trochu frustrace se ale dostavila u QTE, které byly občas topornější a nelogicky mapované - z dnešního pohledu.
+6

Resident Evil Village

  • PS5 85
Tak mám za sebou i poslední díl této nesmrtelné série. Díl, který přímo navazuje na Resident Evil 7: Biohazard Takže pokud někdo váhá s tím, zda hrát sedmý díl před dílem s názvem "Vesnice", tak jednoznačně. Příběh nejen začíná tam, kde předchozí končí, ale v jeho průběhu se rozplétá tak, že nepolíbené předchozím dílem rozhodně nepřekvapí tak, jako třeba mě.

Opět se tedy dostaneme do kůže Ethana Winterse. Hra nás v podstatě za pár okamžiku překvapuje scriptovanými záběry, které nekončí ničím jiným, než návštěvou vesničky někde v Rumunsku. Více z děje prozrazovat nebudu, protože to je tenký led mezi spoilerem pro tento i předchozí díl. K ději už jen dodám, že se rozjíždí poměrně pomalu. Vše ale bude postupně vysvětleno a dočkáme se i překvapivého finále.

Hratelnost mi přišla stejná jako v díle předchozím. Ethan je ale odhodlanější jít si za svým a dokazuje to svými sebevědomými monology. Opět ale neskáče a nepoužívá ani chvaty, jako jeho vrstevník Leon ze 4 dílu. Těšit se ale můžeme na skvělý arzenál zbraní, které se samozřejmě dají různě zlepšovat ať už u obchodníka nebo z nalezených věcí. Ano, opět se do RE vrátil obchodník, u kterého si za smyšlené peníze můžeme kupovat, co má zrovna "skladem". Samozřejmě od nás odkupuje různé předměty, krystaly apod. Hráči znalí 4 dílu ví úplně přesně. Jen tento obchodník, Duke, již není zahalen do hábitu, ale je to slušný klon Heleny Růžičkové.

V průběhu hry se samozřejmě podíváme i do jiných lokací, než je vesnice, kde se ale budeme párkrát vracet. Lokace obecně jsou velkým pozitivem hry. Hlavně grafická stránka je parádní a ten historický vizuál se autorům povedl na výbornou. Tady sem se párkrát přistihl, že mi to hodně připomínalo právě 4 díl. Atmosféra byla výborná a rád sem se "kochal" vizuálním zpracováním.

Uvedl jsem, že atmosféra byla výborná. To ano, ale bohužel už né hororová. Autoři vsadili na akčnější pojetí a ani protivníci nepůsobili nijak strašidelně. Ono, lycani nebo nemrtví jsou vymodelovaní hezky (rybí pán nebo soldati byli úplně skvělí), ale obecné pojetí hry není strašidelné obecně. Chybí lokace, kde lapáte po dechu, bojíte se, co přijde a nemáte pevnou půdu pod nohami. Nábojů taky není zrovna málo, takže máte jistotu i v tomto. Na druhou stranu vím, že autoři ten horor prostě umí. Krásný důkaz je právě i tady. A je to dům Beneviento. Zde jsem si musel měnit slipy několikrát. Fascinující audiovizuální zážitek mě donutil pozvat si k sobě manželku. Je to vážně škoda, protože tohle byla jedna z nejlepších částí hry.

Hra hezky plyne, není stereotypní a těch cca 11 hodin opravdu uteklo. Někteří tady považují za negativum poslední akčnější část hry. Mně to nevadilo. Naopak. Hra tak trochu hráče vede k tomu, že se na konci roztrhne pytel s nepřáteli, a tak mě to nepřekvapilo. Jsem jsem se modlil, zda přijde ještě něco podobného jako House Beneviento. Ani inventář už není žádná tragédie a vleze se do něj docela dost věcí tak, abyste šli vyzbrojení jako průměrný Stallone. Poklady a klíčové itemy se totiž ukládají jinde a nezabírají místo v inventáři jako takovém. Asi jsou v jiném hrníčku :-) Je zde opět základní crafting, takže i zde si zásoby můžete doplňovat poměrně velkoryse.

Hra nám od začátku dávkuje trošku nerovnoměrně obtížnost a první minuty budou na střední docela oříšek. Poté se to ale uklidní. Obecně bych ale řekl, že Village není úplně jednoduchá hra. Lycani aktivně uhýbají kulkám a jsou hlavně mnohem rychlejší, než Ethan. U něj sem si někdy připadal, že místo běhu skáče v pytli. Dostatek nábojů mi ale nikdy nedal pocit bezradnosti.

Co zmínit na závěr. Díl sem si užil i přes pomalejší rozjezd. Závěr mě zase nalákal na díl devátý. Do budoucna bych ale té akčnosti trochu ubral a zkusil se zase vrátit trochu ke kořenům. Hráč si samozřejmě chce i zastřílet, ale méně je někdy více a série RE byla vždy spíš o té nejistotě, co bude za dalšími dveřmi, než jistotě, že to, co tam bude, bez milosti rozstřílím. A teď hurá na DLC.

Pro: grafika, audiovizuál, příběh, dům Beneviento

Proti: trochu víc boss fightů na můj vkus, strach až na druhé koleji

+6

Observation

  • PS5 90
Hned ze začátku můžu říct, že tohle pro mě bylo velký překvapení. Upřímně po třicítce čím dál častěji podobný hry vyhledávám a zjistil jsem, že je čím dál těžší na to narazit - hru co se pohybuje někde mezi interaktivním filmem a hrou s tím, že to pořád je spíš hra než film. Cutscény prokládaný různými puzzly a i určitá možnost pohybu hráče po lodi, i když ovládá "pouze" AI software. Velmi cinematický zážitek umocněný tím, že ovládáme lodní AI (což dělá titul i velmi aktuálním) a ostatní postavy na naše kroky reagují. Užil jsem si tenhle zážitek moc a v podstatě jsem to sfouknul za dva večery, ač to až tak krátké není, někam k 8h se herní doba dostane. Zase - před pár lety bych to označil za naprosto normální strávit za dva večery 8h ve hře, ale bohužel se člověk v jeden moment přehoupne do doby, kdy si jen tak 4h na hraní vyhradit nemůže :).

Tenhle komentář není moc strukturovanej, ale v podstatě mi přijde nejlepší věc, jak Observation zhodnotit je to, jednoduše vypustit tu emoci, co to v člověku vzbuzuje, a nemluvit o ničem konkrétním, protože u takhle cinematicky a příběhově zaměřený hry je těžký něco neprozradit. Atmosféra je celou dobu tajemná a v příběhu je poměrně hodně zvratů, takže to nutí člověka neustále pokračovat, fakt jsem měl problém to vypnout, zkrátka chtěl jsem vědět, co se bude dít dál.

Snad jediná věc, co zážitek trochu kazí jsou grafické bugy, na které jsem narážel. Nijak nerozbijí ani neomezí hratelnost, ale postavy prostupující zdmi a předměty kazily jinak moc hezky vypadající prostředí. Hudba a zvuky atmosféru skvěle dokreslují a v tomhle případě bych doporučoval hrát se sluchátkama.

Kromě poslední výtky to byl ale moc fajn zážitek a rád uvítám doporučení na podobně fungující hry :)

Pro: hluboký cinematický zážitek, chytré nepřímé "ovládání" postav skrze AI, atmosféra a zpracování lodě a vesmíru

Proti: občasné grafické bugy

+6

The Last of Us Part I

  • PS5 90
TLOU jsem prvně dohrál na PS4, byla to jedna z prvních her co jsem tam hrál. Bylo to ponuré, bylo to krásné (doteď si vzpomínám na scénu s žirafama), bylo to intenzivní. Avšak nikdy jsem to neměl v paměti jako to nejlepší co jsem hrál.

Part I jsem si tak po dlouhých letech zahrál rád a opět si ji užil, dokonce bych i řekl že více než poprvé. Hra mi přišla ještě více intenzivní, hlavně emočně. Skvěle vystavěná charakterově a dramaturgický. Hratelnostně dost vyvážená (hrál jsem na Hard) a díky novému enginu i doopravdy krásná. Tohle je doopravdy jedna z nej her, o která se bude mluvit jako o definující hře (to už i víme, protože se to stále děje).

Hratelnostní loop není tak objevný. Je to vlastně takové epizodické putování postapo světem, se survivor prvky. Vztah postav se tak stmeluje a hráč objevuje svět a lidi v něm. Právě charaktery všech postav a jejich příběhy jsou extrémně emotivní a skvěle zpracované. Herní svět je nádherně zpracovaný (výhledy na budovy prorostlé zelení, krásná příroda, lidé měnící se na houby), akční pásaže jsou intenzivní a náročné (často jsem umřel nebo končil s minimem nábojů), enviromentální puzzly trochu zbytečné.

Tady asi není co víc psát, prostě si to zahrajte, neuděláte špatně.
+6 +7 −1

Fort Solis

  • PS5 75
Taková jednohubka, která ale podle mne má co nabídnout. Jen se k ní musí přistupovat opatrně a hrozně záleží, co od toho člověk čeká.

Já jsem neočekával nic jelikož jsem o tom titulu ani nic nevěděl a rovnou jsem si ho koupil a udělal jsem dobře. Byl jsem aspoň překvapen. A je hrozně důležitý tady u této hry nesrovnávat. Pokud to začnete porovnávat a budete si říkat a proč to není jak u tamtoho a toho, tak opravdu budete zklamaní.

Ale pokud k tomu přistoupíte s čistou hlavou, hra může zabavit. V první řadě je důležitý říct, že to není horor. Takže žádný Dead Space atd nečekejte, ale hra si umí udržovat atmosféru. Grafika a atmosféra opuštěný základny je fakt super a hra má opravdu dobrý detaily. Jen co může být kámen úrazu, tak fakt, že to je hlavně walking simulator. Takže jen prozkoumáváte a chodíte. A to někoho může nudit.

Ale jakmile začne jít do tuhého, tak člověk je opravdu opatrný a není si jistý v každý místnosti. Tohle jsem u hry opravdu cítil.

S hratelností jsem neměl žádný problém a s kamerou, jak už to bejvá u těchto her, tak občas, ale nic zásadního.
QTE eventy jsou dost nekompromisní, ale ty mne bavily. A dost mi u této hry sedly, tak nějak bez nich by to bylo víc prázdnější a je to aspoň větší zábava.

Hra není nikterak dlouhá a za jeden den se dá sfouknout. A co se týče příběhu, jasně záleží, pokud vysbíráte všechny indície, videa, dokumenty atd tak pochopíte, ale i bez toho se to dá celkem pochopit. Někoho ten konec může zklamat, ale já byl spokojený s tím jak to skončilo.

Netvrdím, že je to must play titul, ani takový, ke kterému se budete vracet. Ale pokud někdo hledá něco trochu jiného s krásnou grafikou a celkem v pohodě cenu k tomu, že hra se dá odehrát za cca 5 hodin, tak ať to zkusí. Ale vstup do této základny je jen na vlastní nebezpečí.

Pro: grafika, dabing, filmovost, QTE, cena je adekvátní

Proti: pro někoho může být hra až moc krátká, QTE můžou vadit, můžete být zklamaní z konce hry

+6

The First Tree

  • PS5 --
Lehce sfouknutelná hříčka na jeden zátah, se silným poselstvím. Liška, hledající svá mláďata, je sice ústředním motivem, ale na pozadí je vyprávěn příběh podle skutečné události. Autor hru vytvořil, aby se vyrovnal se smrtí svého otce. Doporučoval bych hned od začátku zapnout developerský komentář, který toho hodně vysvětluje.

Samotná hratelnost staví na pohybu v otevřeném prostoru a jednoduchých mechanikách 3D skákačky. Přes krátkou herní dobu se tady vystřídá hned několik různých motivů prostředí a přestože to vypadá jako dětská omalovánka, má to rozhodně svoje kouzlo i na velké TV. Jednoduchá fyzika a animace lišky působí hodně arkádově, běh je zase dost pomalý a prostor pro pohyb rozlehlý, což vyvolává unylý dojem.

Výtku bych mohl mít k dabingu, kde autor se svou přítelkyní vedou na pozadí rozhovory, které nepůsobí moc přirozeně. Je znát až příliš košaté čtení z papíru a mlaskání do mikrofonu konkuruje i Drtinové z DVTV. Parádní klavírní soundtrack má na svědomí nadaný hudebník a rozhodně se jen tak neoposlouchá.

Možná by to chtělo vyšší tempo a propracovanější platforming, ale líbilo se mi to a silné finále se skvělým nápadem rozhodně jen tak nezapomenu.

Hodnocení: ✰✰✰
+6

Kaze and the Wild Masks

  • PS5 75
Velmi slušná skákačka. Hezky vypadá, fajn se hraje, úrovně jsou zábavné a poměrně pestré... Kaze však i přes své kvality žalostně postrádá něco, čím by se spolehlivě zaryla do paměti.

Úrovně jsou naprosto klasicky rozčleněny do čtyř světů, jejich tématičnost se přitom zrcadlí spíše jen do některých pasáží. Vždy jde v první řadě samozřejmě o to úspěšně se proskákat až do cíle, ideálně u toho posbírat celý nápis "KAZE", alespoň sto fialových krystalů a splnit dvě od úrovně oddělené výzvy.

Kaze dělá vlastně (skoro) všechno dobře. Úrovně jsou tak akorát dlouhé, bossfightů je pár, ale jsou vážně povedené, mechaniky se přehnaně neopakují a na cca deset hodin je to jednoduše příjemná zábava. Titulární masky na přesně určených místech králičí hrdince propůjčují do konce úrovně unikátní schopnosti, které hratelnost dále modifikují. Jsou však pouze čtyři a tu dračí, po jejíž sebrání se hrdinka nekontrolovaně rozběhne vstříc cíli úrovně bez možnosti zastavit, si možná mohli autoři odpustit úplně.

Obtížnost pozvolna graduje a hlavně ke konci se našla řada výzev, které mi celkem zatopily. Závěrečný bossfight dokonce vyústil ve skoro dvě hodiny dlouhý zásek. Dobré nastavení obtížnosti bylo patrné, když jsem se do nějaké úrovně s postupem času vrátil. Původně zdánlivě náročné pasáže najednou působily lehce, holt vás už hra navykla na "tvrdší chlebíček".

Vlastně nemám moc co vyloženě vytýkat, uvažoval jsem dokonce i o osmičce, ale už dva dny po dohrání cítím, že ve mě z Kaze and the Wild Masks prostě moc nezůstane. Skákání to bylo i tak fajn.

Hodnocení na DH v době dohrání: 75 %; 2. hodnotící; digitální verze PSN

Pro: Poctivá plošinovka klasického střihu; mechaniky se přílišně neopakují; pozvolně gradující obtížnost s tuhým vyústěním; příjemný vizuál

Proti: Mám pocit, že si na hru za pár měsíců nevzpomenu; autorun pasáže s dračí maskou

+6

The First Berserker: Khazan

  • PS5 100
Bossovia s masívnym HP a reflexy prechádzajúce skúškou ohňom, kedy jedna chybička môže prehrať celý bossfight. Nebudeme si nič nahovárať, táto hra je naozaj brutálna. Ale zároveň je absolútne parádna! Náhoda tomu chcela, že som si krátko po sebe zahral hneď dve vynikajúce souls-like hry. Black Myth: Wukong a práve Khazana. A hoci som ako najlepšiu souls-like hru označil Black Myth: Wukong, teraz svoj záver musím prehodnotiť. Khazan je totiž lepší, a to o celkom dosť. Dokonca by som príliš neváhal porovnať ho rovno s majstrovskými dielami od FromSoftware.

Súbojový systém je totiž abolútne "mňam, dopíči". Je rýchly, rytmický, návykový, adrenalínový a hlavne: vyladený a fér. Čo je niečo, s čím majú ostatné souls-like hry problémy (napr. v prípade Lies of P mi nedopečený súboják otrávil celú hru). Bossovia sú fantasticki a dajú hráčovi poriadne zabrať. Súboje sú relatívne dlhé a tuhé. Ale sú fér, bossovia svoje útoky signalizujú prehľadne, napriek tomu si však zachovávajú náročnosť. Čo sa týka obtiažnosti, hra si môže smelo podať ruku s FromSoft dielami. Podobne ako v Sekiro, aj v Khazanovi ide hlavne o odrážanie/vykrývanie úderov (niekedy kombinované s dodgovaním), rozbitie nepriateľovho postoja a následné zasadenie comba. Dôležitá poznámka: ak sa vám to podarí, nepriateľa tým nezabijete, len mu uberiete trochu viac HP.

Vyložene jednoduchý boss sa v hre asi nenachádza. Dobre, aby som nekecal... nepovinní bossovia v side misiách sú viac-menej oddychovkou. Ale tí hlavní, tí sú brutálni. Avšak, sú tu predsa len isté možnosti, ako si boj uľahčiť. V prvom rade je možné si povolať NPC posilu (ktorá je spočiatku slabučká, ale dá sa vylepšiť), prípadne zmeniť obtiažnosť na easy. Pôvodne ste po zmene obtiažnosti už nemohli prepnúť späť na normal, ale autori to opravili v nedávnom patchi. Oproti normal módu je easy odlišný jedine v tom, že vám nepriatelia dávajú menšiu damage, inak je všetko rovnaké. Takže o výzvu neprídete, len si doprajete menšiu výhodu. Avšak, keď som si easy mód sám vyskúšal, prišiel mi až príliš jednoduchý. Ale možno to bolo tým, že som už mal mechaniky hry zažraté do podvedomia.

Napokon som teda hru dohral na normal (a bez summonov), hoci najmä pri záverečnom bossovi (ktorý je naozaj hardcore) ma to veru lákalo prepnúť na easy. Úplne teda chápem každého, kto tak urobí. Výhodou však je, že po každom pokuse zdolať bossa dostanete lacrimu (tunajšiu obdobu duší). Jej výška sa odvíja podľa toho, ako dobre sa vám v bossfighte darilo. Čím viac HP dáte bossákovi dole, tým viac skúseností dostanete. Elegantné riešenie, vďaka ktorému odpadá zdĺhavé farmenie a hráč má navyše pocit, že sa stále posúva. Platí to však len pre bossov, v bežných misiách si budete musieť pre lacrimu po respawne dobehnúť sami.

Farmenie v hre síce prítomné je, avšak pozor! Týka sa hlavne bossov! Keď ich totiž porazíte, môžete sa s nimi stretnúť znova a znova a získať od nich nové predmety či výzbroj. Super nápad a niečo podobné by som rád videl aj v hrách od FromSoftu. Rovnako body v strome schopností môžete ľubovoľne presúvať a viac experimentovať. Pochváliť musím aj cool grafiku v anime štýle a tentokrát aj zrozumiteľný príbeh (ktorý síce nie je nijako zvlášť originálny, ale pre podobnú hru bohato postačuje), skvelé zvuky, dabing aj hudbu. Hra ponúka aj pomerne veľa obsahu. Tvorcovia hovorili o cca 80 hodinách, How Long to Beat hlási nejakých 50 hodín (hlavný príbeh + side misie). Ja som s hrou však strávil viac ako 100 hodín (áno, zomieral som často). Čo je však podstatnejšie: vôbec ma nezačala nudiť, naopak, bavila ma až do konca!

Predsa len je tu ale pár chybičiek. Tak napríklad sa priamo v teréne nemôžete teleportovať medzi jednotlivými checkpointmi. Musíte sa vždy vrátiť do hlavného hubu, kde máte k dispozícii mapu. Je to trochu otravné, ale dá sa na to zvyknúť. Tiež by som prijal možnosť vrátiť sa k najbližšiemu checkpointu priamo "z terénu" (niečo na spôsob homeward bone z Dark Souls). Tvorcovia ale tieto veci prisľúbili napraviť v updatoch, takže ak budete hrať neskôr, zrejme sa už budete môcť teleportovať voľne.

Niekomu tiež môže prekážať, že čo sa týka lokácií, tak sa Khazan drží celkom pri zemi. Asi zo žiadnej lokality nepadne sánka, hoci sú urobené pekne a prehľadne (level design je o dve úrovne napred pred Wukongom) a ide skôr o klasické miesta (hory, horiace mesto, jaskyne, podzemné šachty...). Žiadne majestátne scenérie typu Anor Londo nečakajte. Mne osobne to príliš neprekážalo, ale aj tak je to trochu škoda, pretože tvorcovia by na to schopnosti mali. Chápem ale, že ich možno tlačil skromnejší rozpočet. Čo mi ale trochu vadilo, bolo nadužívanie status efektov. Takže skoro každý boss nejaký má (elektrina, oheň, chaos, jed, však to poznáte). Bolo to trochu repetitívne. A veční kverulanti by, pravdaže, mohli povedať, že hra do žánru vlastne nič nové neprináša.

Vadí to? Mne teda vôbec! Khazan mi totiž ako celok absolútne sadol a ja som sa na ňom stal závislým ako svojho času na Bloodborne, Dark Souls či Sekiro. Dostával som na prdel, nadával som, hovoril som si "dobre, už len jeden pokus a vypnem to" a po smrti som neodolal a musel zo skúsiť znova. A znova. A znova. Presne tak, ako to v týchto hrách má byť.

Pro: grafika, dabing, hudba, súboje, bossovia, náročnosť

Proti: len drobnosti

+6

McPixel 3

  • PS5 70
McPixel je taková fajn blbina. Určitě nebude po chuti každému a sám si vzpomínám, jak jsem se u prvního dílu pustil v diskusi na Steamu do křížku přímo s autorem slovutným Sosem Sosowskim (a pak se mu časem omluvil, že jeho hra zase taková srajda není). Třetí díl (druhý podobně jako v případě Goat Simulator 3 nikdy nevznikl) se mi líbil rozhodně víc a v kratších seancích cca kolem hodinky dokáže hra mozek skvěle vypnout.

Se hrou podobného ražení jsem se asi vyjma přímého předchůdce nikdy nesetkal. Na obrazovce nemilosrdně ubíhá různě dlouhý časový limit, během kterého v jednoduché grafice musíte "Zachránit den". Většinou jde o to, vypořádat se s bombou, někdy to však může být blížící se meteorit, obří sněhová koule či spousta dalších bizarností. Byť k zdárnému pokoření kratičké úrovně vede většinou jen jedna cesta, ta správná zábava spočívá ve zkoušení co možná nejvíce interakcí na obrazovce.

Gagy nejsou vždy úplně vtipné a dost často se sází na naprosto primitivní humor. Třeba nutnost něco pochcat, či jinou postavu nakopnout se ve hře objevuje velmi často, rozhodně však nechybí i rafinovanější (a řádně pošahané) interakce. Úrovní je něco přes stovku a pestrost situací je úctyhodná. Občas se ke slovu dostane i jednoduchá minihra. Utkvěla třeba variace na žánr Tower Defense, kdy se praskání bublin snažíte zabránit gigantickému prdu před chuděrou babičkou.

Grafika je jednoduchá, ale naprosto funkční. Stejně tak je zatraceně návykových těch pár melodií, co hra obsahuje. McPixel tři i při zevrubném prozkoumávání všeho nezabere ani deset hodin. Hraní je navíc vhodné si rozkouskovat a pokud se tomuhle šílenství věnujete více než třeba hodinku a půl v kuse, začíná primitivní hratelnost ztrácet dech. Přesto nemám problém McPixel 3 doporučit. Je to prima prkotina narvaná až po okraj naprostým bizárem. Těch pár desetikorun můžete utratit daleko hůř.

Hodnocení na DH v době dohrání: 83 %; 3. hodnotící; digitální verze PSN

Pro: Unikátní hratelnost; spousta příjemně bizarního obsahu; v kratších seancích fajn oddych; minihry

Proti: Humor je často vážně dost primitivní; některé typy interakcí se často opakují; volný "průzkum" města moc zábavný není

+6

Astro Bot

  • PS5 100
Jak já jsem byl překvapen. Nebudu nikomu mazat med kolem pusy, ale po oznámení a zkouknutí pár trailerů jsem byl celkem skeptický proti této hře, říkal jsem si, proč zase další hra která vypadá dobře je cílená spíše na malé publikum. A stejně jako třeba v případě Harryho Pottera, tak i tady to platí, že si to užije opravdu každý.

Hraje se to naprosto famózně. Hra využívá veškerý potenciál ovladače dual sense a je to jízda. Nenašel jsem jedinou chybu, která by mne nějak omezila či pokazila mé hraní. To, že se něco pokazilo, tak za to jsem si mohl já sám. A to se často nestává, že bych se setkal s tak dobře optimalizovanou hrou. To, že jsem levej, je druhá věc a to se naopak stává pravidelně.

Přidejte si k tomu naprosto famózní, nádherně barevnou grafiku, skvělé postavičky a hlavně naprosto parádní herní mechaniky. Když už si myslíte, že v půlce herní doby vás nemůže nic překvapit, tak ano, překvapí. Každý level má určité "pomocníky" ve vaší výpravě, např. psa kterej vám dodává turbo, slepici která vás vystřelí doslova do vzduchu nebo i opici, díky které šplháte, hážete různé předměty atd. a je to naprosto famózní. Střasně dobrej nápad se kterým jsem se ještě nesetkal.

Celkově se u hry člověk pořád usmívá a užívá si každý krok. Co je teda trochu mínus, tak jsou souboje s bossy. To, že jich je dost a jsou pokaždé jiný, je dobře, ale ne jednou jsem se zapotil. Já prostě tady na tyto souboje nejsem a kolikrát jsem se rozčílil a trochu mi to trvalo, než jsem udolal např. Lady Venomaru. Kor ještě když to hrajete na jednom ovladači s malým synem, tak to jde o to hůř. Ale stálo to za to.

Fakt, že tohle byla i první hra mého syna znamená pro mne hodně a jsem rád, že ho to bavilo a že jsme si mohli spolu projít tuhle nádhernou herní hříčku.

Doporučuju opravdu každému, ať to aspoň zkusí. Třeba bude překvapen stejně jako já. A ten konec? Slzička by klidně ukápla :)

Pro: nádherná stylizace, zvuky, herní mechaniky, je to prostě 10tková hra ve všech ohledech

Proti: souboje s bossy, jinak nemám nic co by mne jinýho vadilo

+6

Assassin's Creed Shadows

  • PS5 50
Tak, a mám to za sebou. Konečně. Musím se přiznat, že tento díl jsem hrál s několika pauzami a nejednou jsem byl přesvědčen, že jej vůbec nedohraju.

Pokud něco Ubisoft opravdu umí, tak jsou to začátky her, kde většinou vytáhne své nejsilnější karty a přes takřka striktní lineárnost dokáže naservírovat epické openingy, které si vás okamžitě získají. O to víc mě překvapilo, že začátek Shadows je dost roztahaný, nadstandardně ukecaný a něco mu chybělo, jen nevím, přesně co. Tvůrci se snažili navodit atmosféru pomsty moderní hudbou a pomrkáváním na fanoušky Kill Bill, ale na mě tohle vůbec nefungovalo.

Co naopak fungovalo, bylo prostředí hry. Grafika je opět o něco hezčí, konečně jsme se dočkali pěkně zpracovaných tváří postav, vlasy vypadají přirozeně a na feudální Japonsko byla radost pohledět. Pohledět. Ne v něm hrát! K mé nelibosti je totiž pohyb mimo cesty dost omezený právě prostředím a leckteré lesy, křoviny nebo kopce zkrátka nezdoláte, případně během pohybu v nich absolutně nic nevidíte. Krajinou tedy nemá smysl se nějak zvlášť toulat nebo ji prozkoumávat, nic tam není, jen se naštvete. A dost mě překvapuje, že něco takového píšu v komentáři právě u hry jako je AC.

Popojedem.. příběh se taková ta klasika o pomstě (nebo v případě druhé hratelné postavy řekl bych "nápravě") a v podstatě znovuzaložení assasínského řádu, ale příliš rychle sklouzne k vraždám jednoho cíle za druhým a výplňovým misím typu "jeden samuraj mi zabil tříletou holčičku, tak víš co, zabij 10 samurajů v okolí", navíc vyprávění příliš často skáče v čase a z moderních AC her mi přišlo zdaleka nejhorší. Možná bych nad tím i přivřel oči, kdyby byl alespoň gameplay zábavný. Bohužel, není tomu tak - zkusím tak nějak v rychlosti popsat, co konkrétně mě štvalo...

Ačkoliv se zde nabízí kontrast hbité Naoe a neporazitelného tanku Yasukeho, v praxi vidím možnost přepínání hratelných postav jako zcela zbytečnou a kdyby se hrálo jen za Naoe, vůbec nic by se nestalo. Samotný Yasuke ještě dlouhou dobu před vydáním vyvolal u mnoha lidí velký povyk a i já jsem toho názoru, že jeho přítomnost si Ubisoft mohl odpustit. Ne, nestrhávám kvůli němu ani půl procenta, jen mi přišel jako postava velice samoúčelná, nudná a vlastně i zbytečná. Potěší možnost využití vystřelovacího háku, ale upřímně mě upozornění na možnost jeho použití po celou dobu hraní neskutečně otravovalo. Máme tu opět klasické pevnosti, ale (téměř) nikdy nejdou kompletně vylootovat, a to díky tomu, že k tomu potřebujete vaše zvědy, kteří dokážou pobrat jen omezené množství nákladu. Synchronizační body se nacházejí velmi často uvnitř pevností, které se po opuštění lokace opět naplní nepřáteli, takže pokud použijete do této lokace rychlé cestování, připravte se, že se ocitnete uprostřed nepřátelské pevnosti, často ještě s vodním příkopem okolo, což vás jen zbytečně zdržuje - a pokud chcete použít rychlé cestování, asi se chcete někam dostat rychle, že? Vylepšování schopností je podmíněno sbíráním tzv. svitků, které jsou rozházené všude možně po světě a pokud chcete levelovat, musíte je sbírat. Ať jen nekritizuji, tak docela fajn mi přišly ty meditativní questy, kde se retrospektivně vracíte k jistým událostem.

Stejně jako ve Valhalle, i tady máme k dispozici svoji vlastní pevnost, která nabízí některé pěkné výhody usnadňující hraní, ale víte co? Kdyby tady nebyla, vůbec by mi to nevadilo, na těchto prvcích dle mého série AC nikdy nestála. V pevnosti se často setkáváte s mnoha postavami, ale až na toho malého klučinu se mi žádná do paměti žádná pořádně nezapsala, což samozřejmě může být dáno i již v úvodu zmíněným přerušovaným hraním hry. Proč? Kvůli příběhu, který mě totálně míjel a reálně jsem po 20 hodinách neměl žádnou motivaci v hraní pokračovat. Ano, některé zajímavé questy zde byly, nejvíce jsem si užil čajový rituál a vše okolo něj, ale kolem a kolem mi osudy všech postav byly tak nějak jedno. Sakra, i ta blbá Valhalla mě motivovala více, ale možná to bude i tím, že ta měla lepší explorování (neomezené nepropustnými lesy) a některé přece jen zajímavé dějové linie. Ale ať Shadows nekřivdím a ať je tento komentář aspoň trochu objektivní - přiznávám, zasazení hry není můj šálek čaje a pokud mi starověký Egypt přišel jako super, starověké Řecko jako super a Norsko/Anglie 9. století jako ne úplně super, ale pořád relativně zajímavé, tak feudální Japonsko mi přijde jako nezajímavé. Na toto explicitně upozorňuji, takže mnoho z vás leckteré nedostatky hře odpustí, pokud jej dané období a lokalita zajímá více.

Jinak hrál jsem na PS5 Pro a po několika aktualizacích jsem byl s výkonem víceméně spokojen, až na pokles frameratu v osadě, ale to asi vem čert :) Možná tento komentář schytá hodně mínusů, přece jenom jsem hodně věcí nepopsal, ale komentáře tady beru spíše jako osobní dojmy ze hry, nikoliv jako profesionální recenze se vším všudy a nevím jak vás, ale mě vždy zajímají právě ty dojmy než popis všech herních mechanik. Shadows mě prostě nezaujalo, nebavilo, byť těch 50 % si stejně za krásnou grafiku, prostředí a některé dobré questy nejspíše zaslouží. Valhalle jsem dal o deset procent více, ale nevím, jak moc to je spravedlivé, protože u ní jsem se bavil mnohem více (a měla aspoň dobrý úvod). Takže za mě asi nejhorší Assassin posledních deseti let, bohužel.

Pro: Pěkné prostředí a grafika, střídání ročních období, některé questy

Proti: Po čase fakt ubíjející repetitivnost, gameplay často dost drhne, omezená možnost explorace prostředí

+6 +7 −1

Marvel's Spider-Man: Miles Morales

  • PS5 80
Jestli se vám původní Spiderman líbil a chtěli byste si zahrát větší DLC, tak je tu Miles Morales.
Všechno bylo o trošku vylepšeno a urychleno díky PS5.

Pro: Spiderman, souboje, pohyb po městě

Proti: nudný příběh, hlavní hrdina je ještě víc ukňouranější než Peter Parker

+5 +10 −5

9 Monkeys of Shaolin

  • PS5 85
Tuto hru jsem si vybral jako výzvu na splnění. První dojem byl velký, neboť mě téma východních bojových umění zajímá. Hra má celiství příběh, kdy se velmi přímočaře dozvídáme o osudu hlavního protagonisty. Jelikož jde o akční adventuru ve stylu starých “old-school” her, která velmi čerpá z kung-fu éry 70 let, byť se odehrává v 16. Století. Připravte se na promačkané klávesy/ tlačítka. Hra je velmi svižná a odezva okamžitá při 60 fps (na PS5).

Pro: Hra v klasickém akčním arkádovém stylu, cena

Proti: Osobně bych nic nevytkl, avšak některé bossové budete proklínat.

+5 +6 −1

Marvel's Guardians of the Galaxy

  • PS5 90
Tak jako filmy a komiksy ze série Strážců Galaxie i tento kus je jízda. Bez prázdných míst stále v běhu za dobrodružstvím a záchranou Galaxie. Klasické schéma nesourodé skupinky s zajímavým příběhovým pozadím, vede k velkému množství vtipných dialogů a zábavné hratelnosti. Snad jen na obtížnost Normal nepředstavuje prakticky žádnou výzvu a směsice nepřátel a variabilita soubojů s bossy by mohla být větší. Na PS také velmi jednoduchá Platina;)

Pro: Příběh, soundtrack, grafické zpracování

Proti: Repetitivní souboje, občasné drobné bugy

+5 +7 −2

God of War Ragnarök

  • PS5 100
Paradoxně těžko se mi píšou komentáře k hrám, u kterých mám fakt minimum výtek. God of War je série, se kterou rostu a napříč generacemi mě baví pořád stejně, ne-li pokaždý víc. A tohle je zatím vážně ultimátní God of War zážitek. Skvělý vyprávění a dávkování obsahu, výborný výkony dabérů potažmo herců na motion capture, místy už to fakt ničí hranice mezi filmem a hrou, ale není to o tom, že by člověk jen koukal na dlouhé cutscenes, ta herní část a ovladatelnost je taky výborná. Během krátké doby jsem ve hře nahrál přes 30 hodin a pořád tam je co zkoumat a pořád je to stejná zábava. Určitě je to hra, kterou si za čas rád projedu znovu v rámci New Game +, což moc často nedělám. Vypíchnul bych několik věcí, ale ty by se neobešly bez spoilerů, takže ty nechám skrytý pro potencionální hráče, co se na God of War teprve chystají a nebudu jim kazit zážitek. Každopádně jen těžko hledám na novým God of War něco, co by mi tam chybělo, nebo mě štvalo. Je to pro mě rozhodně nejintenzivnější herní zážitek roku 2022.

Pro: výborné grafické zpracování, skvělý příběh a jeho dávkování, zajímavý obsah mimo hlavní dějovou linku

Proti: další God of War pravděpodobně bude až za pár let :)

+5 +6 −1

Castlevania: Symphony of the Night

  • PS5 90
Symphony of the night, to bola radost hrat a uprimne neviem ci k tomu dopomohol rpg prvok, vdaka comu ste alucarda levelovali k vyssiemu zdraviu aj damagu alebo ten postupne sa otvarajuci hrad, v ktorom ked ste si nasli novy power up, hned ste vedeli, ze teraz sa dostanete do novej lokality, ktoru ste pred dvoma hodinami objavili a netusili, ako ist dalej
potom je tu samozrejme aj druha polovica hry, kde ked som prisiel, okamzite som zacal dostavat na prdel, ale vdaka jednemu easy mode combu som to bez problemov dohral tiez
hral som ps4 verziu Castlevania Requiem, ktoru som aj vyplatinoval a ako taka je za mna asi 8/10, jeden bod dole za povinne rondo of blood, druhy za zaverecne grindenie penazi, robil som to hodinu, nebola to zabava, not fan of this

Pro: alucard, hrad, dizajn, rpg prvky

Proti: tazsi uvod v oboch hradoch(skor len moj problem)

+5

Disney Speedstorm

  • PS5 75
Objektivně to rozhodně není žádný zázrak a v rámci žánru nejde o žádný převratný titul. Velmi mi to však sedlo, v povětšinou krátkých seancích jsem během uplynulých dvou měsících ve hře nechal něco k padesáti hodinám a definitivně se odtrhl až po sesbírání všech trofejí (proč tohle sakra nemá Platinu!).

Disney Speedstorm je "zdarma" a obsahu postupně přibývá. Už teď v tuším páté sezóně hra nabízí slušné množství závodníků i tematických tratí z pohádek studia Disney Pixar. Leckomu bude trnem v oku, že je hra dost agresivní se svými mikrotransankcemi, což není vzhledem k jasné cílovce (děti) úplně košer. Já do hry neinvestoval nakonec ani korunu. Musím však přiznat, že se ve hře free to play systém nepředvádí v úplně dobré formě. Progres bez investice je pomalý a s ní vlastně taky - obsah je zamčený za lootboxy a ke slovu tak přichází princip náhody a štěstí. Cílené získání a patřičné vylepšení závodníka přitom může přijít i na několik stovek korun. Já jsem proti těmto praktikám prakticky imunní, děti být však nemusí. I přes trochu predátorský přístup k odměňování, který je vlastně v určitých ohledech až pay to win, mě postupné (byť pomalé) odemykání obsahu bavilo.

Na Speedstorm jsem ocenil hlavně přístupnost a fakt, že má smysl hru zapnout třeba na půl hodinky. Závody jsou zábavné a kratičké, i zde v rámci singleplayeru přichází ke slovu princip "gumy", kdy na vás ti vepředu vždy velkoryse počkají. Tratě a závodníci samotní jsou asi největším lákadlem a i zadarmo se vám jich postupně podaří odemknout poměrně dost přirozeným hraním hry. Jestli si je taky konkurenceschopně vylepšíte, je už věc druhá. Plejáda hrdinů se stále rozrůstá, každý má unikátní schopnost ve dvou variacích a mírně odlišné statistiky. Co si budeme povídat, úplně vyvážení rozhodně nejsou a v multiplayeru jsem měl za některé velké problémy dojíždět alespoň na "bedně", za to za sněhuláka Olafa jsem vyhrál z pěti her čtyři a podobně na tom byly začátky s Aladinem.

Hra tak má své mouchy, přesto mne u ní něco drželo po několik desítek hodin. V podstatě je zdarma, takže rozhodně doporučuji zkusit i starším hráčů, co vyrůstali jako já na Toy Story (Woodyho ani Buzze jsem ale neodemknul!). A klidně k tomu pusťte i děti... jen nejdříve doporučuji vymazat z konzole/PC kreditku :D.

Hodnocení na DH v době dohrání: 75 %; 3. hodnotící; Free To Play

Pro: Zábavné nenáročné ježdění na hezkých tratích; dostatek obsahu; závodníci z oblíbených animáků; hudba (zvuky a dabing už tolik ne); napínavé závodění v multipalyeru

Proti: Poměrně agresivní mikrotransakce; postup je podmíněn náhodou, díky čemuž se bez cílené finanční "infuze" ani po desítkách hodin nemusíte k oblíbené postavě propracovat (Sullyho, či Buzze jsem si ani nezkusil)

+5