Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Falco (11.01.2024 09:22): A to driftování, jak se musí pustit plyn a znovu zmáčknout taky divný. Já to koupil na Xbox storu jen za 100-ku a ani se to mu nedivím. Už se mi to sice neseká, ale i tak díl nic moc. Hlavně prostě ty policajti a peníze se neukládaj, jako v Unboundech.
Nejnudnější a nejgeneričtější díl, který jsem hrál ( hrál jsem téměř všechny od U1), ale asi to dohraju no.
Mám to na Xboxu a asi po třech hodinách se to zaseklo. Jsem myslel, že se to na konzolích nestává. Ale jinak hra mě baví až na ty policajty. V tomhle zlatý Unbound. Tam jim vždycky ujedu. :-D
@Sasakr (08.12.2022 01:57): No budu asi muset… jak všude začali propagovat ten jejich EA app tak jsem na to něják přešel a to je něco tak strašnýho tohle… fakt proč pokaždé když ty společnosti něco udělají tak je to jen a jen horší (viz Uplay –> Ubisoft Connect)…
Nemáte prosím někdo NfS: Heat na EA app, tedy na PC? Měl jsem chuť si to zase chvilku zkusit, když vyšlo teď Unbound a úplně mi zmizela sekce achievementů. Na netu jsem nic nenašel, tak jestli je chyba jen u mě… Díky
Já od roku 2003 hrál Need for Speed: Underground, u kámoše jsem zkoušel dvojky a Most Wanted a pak až Hot Pursuit 3 z roku 2010. První Undergroundy měly ještě na sobě stopu původního EA Canada, zbytek už se stal totálně bláznivou arkádou plné nesmyslné destrukce. Jestli něco má smysl zkusit, pak z mého pohledu asi jedině Shift a Shift 2. Tam se dale řídím informacemi z videí a názorů z netu.

@Red (03.12.2022 21:10): Need for Speed: The Run jsem po asi dvou závodech vypnul. Působil na mě hrozně prázdně plný amerických klišé.
@Dunemaster (03.12.2022 13:55): očividně nechápeš rozdíl mezi EA Canada, tzn. autorů NFS I-IV, Porsche a zbytkem NFS co dělali jiné studia. Jsem si téměř jistý, že jsi nikdy éru tehdejších NFS nezažil, tudíž to těžko můžeš posoudit.

Rozdíl mezi NFS: Hot Pursuit (2010) a těmi výše jmenovanými je asi takový rozdíl jako mezi Battlefield 2/3/4 a novým Battlefield 2042, ačkoliv se hra jmenuje stejně a dokonce i v tomto případě dělalo stejné studio, ovšem již nikoliv stejní lidé jako starší díly.

No zkrátka svou oblíbenou hru rozpoznáš podle rukopisu a ten je v případě EA Canada naprosto jedinečný.
@Rapier (03.12.2022 11:02): Poukazoval jsem na tvoje kvaziobjektivnivytky, ale musis priznat, ze ty nebyly zalozene na realite. Ze te to subjektivně nebavi je OK, jsme na tom podobne, a to je perfektne OK. Kazdopadne me tesi, ze jsem te aspon hecnul to zkusit chvili.
@Sasakr (02.12.2022 22:50): tak jasně všichni tři/čtyři-cátníci se moc a moc těší na nový NFS. :)

NFS: Heat jsem nevydržel na XSX hrát déle než hodinu. Vzbuďte mě, až jednou bude remake klasických NFS III/IV + Porsche.

@Dunemaster (09.10.2022 21:15): to je všechno hezké ale bohužel to stále není starý a dobrý NFS III/IV.
Dal jsem tomu potom co jsi napsal na chvíli šanci, zajel dva závody a poté znechuceně odinstaloval.
Mám pochopení pro mladší co na tom ujíždějí, zkrátka není to můj šálek kávy a nikdy nebude. Už i Minecraft co hrají mé děti je tak o celou třídu nejméně lepší hra.  
Need for Speed: Hot Pursuit (2010) není ten náš klasický NFS co my staříci pamatujeme. Není a nikdy nebude.
@Sasakr (02.12.2022 22:50): Zatím podle hodnocení ok. Až bude nějaká slušná sleva, tak to zkusím - konečně 60 fps, Heat jede na Series S jen ve 30 fps, což je dost smutné. I tak jsem to ale hrál nějakých 5 - 10 hodin.
Nový NFS nechávají všechny tak chladný, že tu ani nemají profil? :-D

Co jsem tak koukl na videa:
- Teď už jde projet skutečně vším včetně vzrostlých stromů a svodidel
- Drtivá většina assetů vypadá na copypastu z Heatu - vlastně to prostě vypadá jako Heat
- Takže aby to nebylo tak okatý, tak tam přidali ty humusný komixový efekty. Kdyby to udělali celý ve stylu Auto Modellista , tak by to sice bylo u NFS bizarní, ale mohlo by to mít kouzlo. Takže to vypadá jako trapná zoufalost udělat něco, prostě cokoliv, jinak.
- Přidali DRS a FSR. A nevypadá to už tak CPU nenazraně.

Za 2 dolary bych to asi prubnul.
Hrál jste někdo v HDR? Nějakej tip, jak to udělat, aby nebylo hnusný?
@Dunemaster (09.10.2022 15:44): tak dobře, já se tedy vyjádřím přesněji. :)

Need for Speed: Hot Pursuit (2010) má fakticky jednu stejnou mapu oblasti ve které se jezdí všechny závody. Že je menší než v Forza Horizon hrách by asi nevadilo ale není to zdaleka totéž co nabízí Need for Speed: Road Challenge a Need for Speed: Hot Pursuit 2 tedy uzavřené okruhy (se zkratkami) odehrávající se v různých částech světa, obdobích a počasí viz. https://www.youtube.com/playlist?list=PLgqUV4UmYGS97FlGZSeqbDZBdJmyv4Tis + https://www.youtube.com/playlist?list=PLXK87pFmJYozkS0oZLy0YCI3XtAY3jaIs 

Bohužel pokud si dobře vzpomínám tak v případě HP2 (2002) již bez pohledu z plnohodnotného kokpitu, nicméně stále lepší než to co předvádí HP (2010). Chápu fakt, že HP (2010) se mohlo stát pro mnoho mladších hráčů modlou jako tomu bylo v případě staršího NFS Underground, bohužel mě série Burnoutů nikdy neoslovila.
@Dunemaster (09.10.2022 15:34): bohužel ne. Citelně chybí pohled z kokpitu, je to open world a fyzika aut + rozdíly mezi nimi veškeré žádné. Koupil jsem, zkusil jsem a od té doby už nepustil.

Ale uznávám, z nových NFS to má nejblíž k původnímu duchu NFS, jen to zkrátka není stále to pravé ořechové.
@Hitsuran (08.10.2022 11:45): jak již bylo zmíněno: Forza Horizon je pravda arkáda ale proti NFS vlastně tak trochu simulátor obzvláště pokud porovnáme jízdní model (stále tolerantnější než už FM). Forza Motorsport je konkurence Gran Turismo, oboje bych za simulátor označil bez ohledu na výtky z PC master race community. :)

V zásadě nemám nic proti street racing nebo tuningu ale původní NFS myšlenka závodění v bourácích na vesměs meziměstských okruzích a honičky s policií byla super!

@Atreides (08.10.2022 20:24): jsem si vědom. Mám mladší kolegy z práce co na NFS Underground vyrostli a ti na ně dodnes vzpomínají v dobrém. JJ souhlas, taky bych si dal líbit spíše High Stakes, než tak trochu neprávem vyzdvihované Porsche, samozřejmě s lepší fyzikou + grafikou.
Ach ty zpropadené licence na auta a muziku ... no nic, my tři (Paul je ten třetí) budeme muset snít a doufat, že jednou to někdo protlačí a zrealizuje. A přitom by podle mě stačilo tak málo. Forza Horizon mě tak úplně neoslovuje právě kvůli tomu open world stejně jako svého času TDU. Mám raději ty tratě z NFS III/IV a vůbec ten feeling prvních NFS dílů je dodnes nejlepší z celé série.
@Rapier (08.10.2022 08:52): Tak Undergroundy jsou takové modly do jisté míry pro to, že podchytili právě nastupující další generaci hráčů. Ti co začali hrát až za éry PS2. A EA se je zase neustále snaží zresuscitovat, protože to byly historicky nejvýdělečnější díly série.

Taky bych si strašně rád dal zase něco ve stylu EA Canada. A možná ani ne tolik oslavovaného poršáka, ale takový nový High Stakes. Avšak spokojil bych se i kdyby "jenom" udělali remastry 3-5 v podobném stylu jako u Command & Conquerů. Což ale je kvůli licencím nejspíš nereálné.
To je Forza Motorsport. U tý samotný je otázka sim/arkáda poněkud diskutabilní s přihlédnutím k existenci simulátorů typu iRacing, rFactor, Raceroom apod, nicméně pořád k nim má blíž než Forza Horizon, což je poměrně arkádová open world závodní hra.
Oni snad vážně chtějí kdysi dávno slavnou značku definitivně pohřbít. Začalo to Undergoundy, které tady mladší generace mají za modly. Ale budiž, proti tomu co předvádějí nyní jsou vlastně ještě relativně OK.

NFS Heat taky žádná pecka. :(

Fakt by mě zajímalo co musí být těžké na tom vzít koncept NFS III, IV, Porsche + Hot Pursuit 2 a udělat je modernější, v novém enginu, především s výhledem z kokpitu (naprosto nezbytná feature) + lepší fyzikou aby měl člověk pocit alespoň jako v DriveClub, případně jako ve Forza Horizon ideálně.


@Charllize (07.10.2022 10:56): prosím tě kdo to reálně kupuje?! Zkus mě popsat typického uživatele moderních NFS, co se mu na tom může proboha líbit? Obzvláště v konkurenci Forzy Horizon a dalších závodních titulů.
@Fritol (07.10.2022 08:55): Ja nemyslel přímo děti, ale mladý tak 20-30 let. Mne přijde ze na to rtx blablabla užije nejvíc hráče 30+, však se stačí podívat tady kdo to nejvíc řeší :)

NFS ať šlo o jakýkoliv díl tak mi prislo ze se to prodávalo vždycky dobře, žádný ležák to nebyl a myslím ze tady to bude podobný.
@Charllize (06.10.2022 20:50): Hmm, já mám spíš pocit, že mentalita mladých lidí ohledně grafiky je co nejrealističtější a nejhezčí pojetí plné raytracingu apod, neb mladí se chtějí tvářit "dospěle" a cokoliv je stylizované je pro děti. Ostatně tohle známé meme je docela výstižené. :)

Když se člověk podívá do minulosti, hlavně na 6. generaci konzolí, tak ačkoví vydavatelé experimentovali se stylem mnohem víc, než dnes. Příkladem budiž i ten zmíněný Auto Medellista. Nedokážu si představit, že by dnes něco takového Capcom vydal a bylo to plně licencované. Takové pokusy jsou dnes doménou indie vývojářů jen a to ještě částečně kvůli nedostatku peněz.

Nevím, nechci to hned odsuzovat, třeba to i zkusím, neb to stejně bude v Game Passu, ale zatím nemám žádná velká očekávání. Jako svěží vítr mi pár čmáranic okolo auta moc nepřijde, pokud se nezmění zásadně celá grafická stylizace nebo gameplay. Kdyby radši oživili Burnout. Nebo kdyby zburnoutovatěli NFS značku. Nebo okopírovali Motorstorm. Myslím, že závodních konceptů, které by se daly využít, je plno a nahánět se po nocích s policií moc svěží vítr pro značku teda není, už to trvá moc dlouho.
Stylizaci bych si dovedl představit kompletně kreslenou (jako Auto Modellista v kombinaci s Into the Spider Verse), ale i tak mi to přijde jako docela svěží vítr pro vyčpělou sérii. Snad jen do hezčího vizuálu neschovají tu příšernou hratelnost všech posledních dílů.
@Fritol (06.10.2022 18:57): Mne to přijde celkem cool. Myslím ze to přesně sedí do mentality dnešních mladých lidi, nebo jejich početné skupiny. Spis jde o to ze jsou to závody aut a aby to bylo v tomhle směru zábava. Nevím jestli ta stylizace kolem je až tak klíčove důležitá.
@marwel (06.10.2022 18:52): Do anime to má daleko teda. Obyčejná animace amerického stylu a hnusné efekty pro náctileté. Takové věci jsme si čmárali na základce do sešitů.

Je teda fajn, že se snaží o nějakou stylizaci, protože všechno je lepší než fotorealismus, ale tohle se mi taky moc nelíbí. No třeba to bude vypadat líp při skutečném gameplayi. Ale takhle to na mě působí jako NFS 2015 kde dočmárali nějaké ohýnky a křídla.

Když byly rumory, že to bude anime, tak jsme myslel, že to bude fakt ANIME. A úplně by k tomu sedl nějaký eurobeat a inspirace v Initial D. Fakt jsem se těšil. Škoda.
Tak nove NFS s podtitulem Unbound vychazi 2. prosince. Nijak zvlast nadseny nejsem, jak uz jsem tu mnohokrat zminil nejsem fanousek Criterionu a jejich her. Heat mel alespon nejakou pribehovou kampan. Unbound z obrazku vypada, ze by nejaky pribeh mit mohlo, ale ta anime stylizace je docela humacek.
@speedevil (12.09.2022 23:05): Pro mě je zase Forza nestravitelná, kvůli AI které na vyšší obtížnosti používá speed boosty a nikdy se nevybourá, mají vždy perfektní handling. U Heatů mi to AI přišlo dynamický a dělalo i lidské chyby. A zvukově je Heat na absolutně jiným levelu, u Forzy mi každé auto přijde stejný a zvukově nezáživný. Heaty jsou slast pro uši, takže mi ta hnusnější grafika moc nevadí.
Na mém 2060 rtx to jede v pohodě na ultra myslím.
@speedevil (12.09.2022 23:05): To je nějaký divný. Já podle videí na youtube čekal, že mi to půjde blbě i ve FullHD, ale nakonec to jede super i ve 1440p. Nastavení detailů mám na Auto, ale i na Ultra by to šlo, kdyby mi nevadily dropy k 35 FPS (a tahle hra kupodivu není s nízkými FPS ani extra hnusná, ani nehratelná). Možná potřebuješ CPU fix, pokud ti to stutteruje. Viz PCGamingWiki. Takže s RX580 ve 1440p na Auto průměrně tak 55 FPS v noci, 65 přes den. S VRR naprosto v pohodě hratelné. Frametimes graf přímka, žádné stuttedy, byť mám jen 3500x.
Po NFS Underground 2 jsem tak nějak nenašel další needforspeed, kterej by se mi líbil. Použitelnej byl The Run, kde nějakej patch přinutil grafiku hry k plynulosti, ovšem za cenu zku*vení zvuků aut. Fyzika aut dost mizerná i na obyčejnou arkádu, takže celkově vlastně nic moc, ale i přesto to byl jedinej NFS po NFS U2, kterej jsem dohrál celej! Pak byl ještě trochu použitelnej Shift/2, ale tam taky stála za prd fyzika, člověk měl pocit, že místo auta řídí vznášedlo (nevim co to mělo bejt, asi nepovedená snaha udělat z NFS simulátor). Z grafiky ostatních NFS her se mi dělalo šoufl, takže to byla většinou otázka pár desítek minut na vyzkoušení a muselo to pryč. Ovšem tenhleten Heat, to je materiál! S fyzikou bych se časem asi nějak srovnal, ale ta grafika, to je k zblití! Zkoušel jsem to na PC, kterej splňuje doporučený HW požadavky a ani na LOW detaily na FHD rozlišení (což je pěkně hnusný i jako statickej obrázek) to nebylo schopný fungovat plynule tak, aniž bych u toho vydržel víc jak pár minut. A to i přesto, že to na monitoru ukazuje stabilních 60FPS. Takže to radši nebudu hodnotit %, když je pro mě tenhle paskvil nehratelnej. Ale možná jsem jen zmlsanej, protože už nějakou dobu hraju Forzu Horizon a ta je po grafický stránce proti tomuhle shitu umělecký dílo!
To si nechám líbit: https://i.ibb.co/dc3tzdC/Need-for-Speed-Heat-2022-09-10-13-15.png

Jinak ta dementní AI asi souvisela s tím, že jsem jezdil s tím uklouzaným Challengerem. Teď po přesednutí do M3, co drží jak formule, to i AI dává lépe. Možná je to ve hře nějaký mechanismus, že jak jezdí tvoje auto, tak jezdí i ty AI bez ohledu na to, čím jedou. A proto toho šílenýho Challengera nedávali.
@Cobot (06.09.2022 13:35): Jo, já to udělal tak, že jsem v Originu vypnul cloud save a v PC normálně smazal Save file. A jel jsem od píky. Pak cloud save zase zapnul.

Řešil jsem to s nima na Discordu a minimálně první 3 auta by mi prý měly stačit. Tak nakonec možná byl problém spíš v tom, že já měl auta lvl 240 a doporučený byl asi 150. Tohle je blbě vyřešený, prachy ti nabíhají tak rychle, že auto tuníš mnohem rychleji, než se stupňuje obtížnost závodů.

Počasí je prý dáno tím, že jsem hrál online. Ale když tak nad tím přemýšlím, nepotřebuji, aby se mi co 2 minuty měnilo počasí. V každé session bude vždy jen random nějaké počasí. Nevidím v tom vlastně problém.
@Sasakr (06.09.2022 08:43): nikdy bych nevěřil, že existují módy do moderních NFS. Ta podělaná AI to ale zdá se sráží.

btw dá se tu restartovat kampaň? Já jsem začal když jsem to zkoušel s takovou nic moc japonskou a chtěl bych ji vyměnit :)
Tak po asi dvou hodinách můžu hodnotit. Co mód jednoznačně vybombil je jízdní model. Prodal jsem grippy Lotuse a koupil pochopitelně Chargera. Přímo in-game na něj lze aplikovat nástřik ala General Lee! Žádná instalace modu, prostě to tam je od užitevatelů přímo ve hře! Tak to tedy me gusta! No a jízda s ním je radost. V defaultu jsou auta dost nedotáčivá, takže je třeba buď dost brzdit, a nebo, a to je úplná pecka, si auto rozhodit ručkou a pak zatáčky projíždět krásným smykem s citem na plynu. A když to člověk přežene, tak prd - je v hodinách. No takhle měl ten jízdní model vypadat od začátku! Točí mě, že když to ten engine bez problému umí, proč to tam není přímo od vývojářů aspoň jako opce a musí to místo toho zase řešit komunita.

Bohužel se s tím pojí dva problémy.
1) Nový jízdní model se aplikuje i na AI a ta je z toho dost bezradná. Obvykle se v každé zatáčce rozseká. A celkově není moc konkurence.
2) Neměnilo se počasí - furt byl déšť. Na Discordu prozradili, že je to tím, že jsem hrál online. Tohle bude trochu dilema, on ten online prvek totiž není vůbec špatnej. Potkáte živého hráče, protroubíte se a už spolu pelášíte a děláte blbiny. Jo, to není vůbec marný. Nemluvě o tom, že živé hráče lze zvát do závodů, čímž se částečně řeší problém s dementní AI. Ze sedmi oponentů se mi do závodu chytlo i 5 živých hráčů, no a to už je výzva. Akorát že samozřejmě pořadí skončí podle levelu auta, ale tak co. Hře je víceméně jedno, kolikátí dojedete.

No každopádně mě to baví, takže zase jednou to vytáhla komunita z bryndy, PCMR et cetera et cetera...
Hurá, mód to vyřešil! Normálně se tam dá řídit, nejvíc mi to připomnělo asi Grid. Už se těším, až se na to večer vrhnu!
Tak jsem ze zoufalství přepnul na manuál, zařadil pětku a zkusil projet zatáčku. A ne, prostě se to utrhne i v těch minimálních otáčkách. Je to jak hra na mobil s tím jízdním modelem. I nitro nejde dávkovat. Prostě se vycelpá celý.

Trochu lepší to je, když jsem koupil Lotuse a vytunil ho směrem doleva dolů (Road/Race). Ale stejně se ten drift mod zapíná.

Ale trochu googlení mi dalo naději: https://www.youtube.com/watch?v=tQZJO88BzA0 A dokonce hra získá i barvy! Zítra do toho jdu.
Tak první dojmy spíš negativní.
+ Město, kor v noci vypadá úžasně.
- Jízdní model je vtip. Já vím, že NFS to takhle mají cca. od 2010, ale nemožnost jet čistou trasu a neustále jak kikot driftovat, i když nechci... no je to voser. Dát tam jízdní model z Underground 2 a byla by to pecka.
- Soundtrack je příšerný.
- I po aplikaci disable sharpening, film grain and vignette modu je ten postproces takovej divnej. Ala Mafia 3.
- Krom baráků lze projet úplně vším. Proboha proč. Víc zjednodušit to nešlo?

Odjel jsem pár závodů a že by mě to lákalo znovu zapnout, no to tedy moc ne :-(
@Rapier (29.04.2021 21:45): To je fakt, taky bych nepohrdnul rozmanitějším prostředím. Trochu jsem se při psaní zasnil a zavzpomínal na NFS3, kde byla poušť, město, horský průsmyk atd. atd., kdežto tady je ten venkov víceméně na jedno brdo a není tam nic moc zajímavého k vidění. Na druhou stranu mě to neuráží.
@AiMLEzZz (komentář): zkusil jsem na Xbox Series díky GP. Není to zlé, auta jezdí vcelku fajn, město vypadá v noci fajn, jen mě chybí podstatná věc, stejně jako v Need for Speed: Hot Pursuit chybí prostě pohled z kokpitu kde hráč vidí palubní desku, budíky a volant a přitom touhle feature disponoval NFS I - NFS V.

Jezdit přes den už taková hitparáda nebyla. Prázdné americké ulice, mrtvé město.... než otevřený svět raději bych venkovské silnice, okruhy a zkratky viz. díly NFS III-V.
@HELLER (09.07.2020 14:05): Je to fakt o něčem jiném, než ty předchozí. Hlavně to AI během závodů mě potěšilo. Jakmile si vytvoříš velkej náskok a nenabouráš, tak nebudou cheatovat s tím že dostanou speciální turbo. To jen poldové jsou takový, ale ještě jsem nezmínil jednu zajímavou věc. Tahle hra se dá hrát hodně dobře stealth, protože když otevřeš mapu, vidíš trasy po který jedou poldové. Pokud nebudeš projíždět radarama, ale různejma zkratkama, nebudou se respawnovat a můžeš se jim vyhnout. Rivals třeba neustále respawnoval cajty i když jsi jim ujel. Tady to tak neplatí, takže si můžeš i v noci kroužit.
@HELLER (09.07.2020 11:49): No jsem v tom trochu rozpolcen, má to na jednu stranu říz, na druhou stranu co děti! :-)
Ale když jsem tak rychle projel jeho ostatní komenty, tak to tak hrozné není, takže by se to dalo brát jako stylizace pro NFS :-)
Koment ok, ale pro sprosté slovo si teda nejdeš daleko. Nevím, zda se to takto hodí do komentáře.
@Fritol (03.01.2020 06:04): Vyrazne tomu pomohl nastup filmu Rychle a zbesile. Mne osobne Need for Speed: Underground z roku 2003 i docela bavil. Byla to i pro me jakozto odpurce vizualniho tunungu aut prijemna zmena a predevsim tematicka novinka serie. Dvojka, kterou jsem vyzkousel u kamarada, me ale absolutne nechytla. Ten otevreny svet se mi do tohoto typu her vubec nehodi a bojuji s tim dodnes. I v Need for Speed: Hot Pursuit mi to davalo zabrat.

Vrchol serie byl z hlediska prodeju a zisku behem obdobi Underground. Nicmene jakozto hrac, ktery tuto serii hltal od jejiho pocatku az prave k obdobi Underground s klidnym svedomim tvrdim, ze vrchol serie z hlediska atmosfery byl na prelomu stoleti. Tedy mezi dily Need for Speed: Road Challenge, Need for Speed: Porsche 2000 a Need for Speed: Hot Pursuit 2. Samozrejme se jedna o muj sobjektivni nazor, ale nejsem jediny, kdo ho z old school hracu ma.
Ať chcete nebo ne, dle prodejů jsou Undergroundy zlaté časy NFS série. Most Wanted pak možná dle dostupných informací o prodejích ještě víc. Dává to smysl dle toho, kam se série následně ubírala a ubírá dodnes. Vaše preference v tomhle jaksi nehrají roli a redaktor nenapsal nic špatného.
Drtiva vetsina soucasnych hracu dily NFS ze zacatku serie ani nezna. Pro ne je Need for Speed neodmyslitelne spojene s mestskymi zavody. Chtelo by to udelat Hot Pursuit IV (trojka uz vysla v roce 2010), ale hlavne tam nedavat zadne futuristicke zbrane jako v roce 2010.
Rok 1995 byl před pětadvaceti lety. Můžeš si bejt jistej, že velká (možná převážná) část současnejch hráčů už takhle starý hry za pořádný retro považuje.

Mně je skoro 34, ale pětadvacet let stará hra už je značný retro i pro mě.

btw: nicméně ohledně NFS souhlasím, už od předchozího Hot Pursuit 2 to šlo z kopce a od Undergroundů to začla bejt předvídatelná nuda podle stejnýho vzorce (až na pár odboček jako Shift nebo Run).
To už jsou na games.cz tak mladí redaktoři, že si ani nepamatují Need For Speed v dobách jejich největší slávy?! odkaz

"Need for Speed Heat přišlo se zajímavým mechanismem střídání dne a noci, zábavným ježděním i honičkami s policií a dokázalo vyvolat vzpomínky na zlaté časy s Undergroundy."

OMG. :) Od kdy jsou zlaté časy NFS Undegroundy ?! .... kam ten herní novinářský svět spěje? Začínám si připadat starý. Za chvíli hry z období 95-00 budou lidé považovat za retro.
Tak take dohrano. Za me dobre. Nejlepsi vylozene arkadove zavody, ktere jsem za posledni roky hral. Pravda, moc jsem jich nehral. :P Ale pro me urcite vyrazne lepsi nez Burnout Paradise, ktery mi asi proste nesedl. Zde jsou lepsi trate, auta se od sebe preci jen docela lisi chovanim i pri stejnem nastaveni (z lamba proste dobre rally auto neudelate) a je tu alespon jakasi kampan. I late game je fajn, coz me vetsinou v zavodnich hrach nebavi (radeji ridim pomalejsi auta na tratich se spoustou zatacek nez si to hulit nejakym superautem po rovince).
Jeste mi v teto serii chybi zavody na split screen. Ta atmosfera a hecovani pri hrani na jedne klavesnici meli neco do sebe...
Dohrány všechny příběhové linky. 22 hodin herní doby. 740 000 v banku. A level 42. Takže dohráno!

Ale asi ještě zkusím jít na ten level 50 a našetřit ty 2 a něco mega na nejsilnější auto ve hře. Stejně nemám co hrát a nechci teď za nic platit.
Tak 21 hodin. Level 39 a 540 000 v banku. Hlavní příběh mi to hlásilo, že je dokončený, což zamrzí. Ale ty dvě linky jako off-road a denní závody ještě stále mám aktivní. A u těch okruhových denních závodů mi to hlásí, že musím mít level 40. Takhle podle mě měli tu hlavní linku udělat. Ale já nedokončil ty vedlejší linky, takže to beru pořád jako nedohranou hru tady. A třeba tam ještě něco bude na závěr, ale asi mě žádné překvapení nečeká.
@DEU (27.11.2019 05:13): Ono ten jízdní model je spíše o více režimech a ze startu auto háže smyky a nepůsobí to o moc lépe než předchozí díly. Tady na to ocenění a objektivní názor člověk u té hry musí strávit těch zmíněných 10 hodin a vzhledem k tomu odporu, jaký ty máš k tomu žánru městského závodění, tak bys to té hře nevěnoval.

A co se týče dragu, tak já bych řekl, že v každém díle, kde se tato disciplína objevila, tak srážka znamenala prohru. Underground nebyl poslední díl, který ty dragy měl. Ale mě upřímně tato disciplína srala a nenáviděl jsem ji. Nebylo to o žádný zkušenostech ale o tom mít hodně koní pod kapotou. No, snad jen to řazení ještě člověk musel odhadnout podle otáček motoru.

Jinak na obtížnost bych se moc neodvolával. Payback docela zkurvili opačnou věcí, kde chtěli vytřískat z hráčů prachy a tak ti dali oponenty se silnějšími auty a k vyrovnání jsi musel platit reálnými penězi nebo jezdit jak debil desítky hodin a spoléhat na dobré karty, což byla sázka do loterie. Tohle každého nasralo. Já to dojel bez kupování, ale bylo to těžké jak kurva a musel jsem hodně zákeřně shazovat oponenty ze skal a tlačit do protijedoucích kamionů. Byl to nejtěžší díl NFS, co jsem hrál a překonával i ty Undergroundy. V Heat jsou zase extrémně otravní fízlové a chce to dobře manévrovat, aby jim člověk ujel. Sere mě, že i ty největší křápy se umí držet Lamborghini Aventador a tak člověk musí na křižovatkách se nechat trochu předjet a pak rychle stočit do strany, aby to zmátlo fízly a tak je od sebe dostávat. To tedy hlavně na vyšším levelu.

Já tvůj postoj beru, že se ti ten žánr nelíbí a chceš něco jiného, ale někdy fakt hodně křivdíš hře a máš argumenty, které nejsou tak úplně správné. Hot Pursuit 2 z roku 2002 byl mnohem lehčí než některé nové díly. A to říkám jako hráč, kterého tehdy hodně bavil.

EDIT: Ale jakože to není samoúčelné vyvracení tvé pravdy. V mnohém máš pravdu a třeba mi přišlo úsměvné, jak jsem ťuknul o bagr a on se složil jako domeček z karet :-D To mě zamrzelo.
@Rapier (26.11.2019 22:29): Need for Speed: Road Challenge je po Need for Speed: Porsche 2000 mym druhym nejoblibenejsim dilem. Ale je nutne zminit, ze hra vyuziva polovinu trati a vozu z predesleho dilu Hot Pursuit. Mimochodem na Need for Speed III: Hot Pursuit a prave Need for Speed: Road Challenge mi tehdejsi 16 MB graficka karta 3DFx Voodoo Banshee zpusobovala ve Windows 95 i 98 obrovske problemy a rozchodil jsem ji az diky nejakemu zahadnemu patchi. Tento problem nakonec uplne odeznel s prechodem na XP a updatem driveru na novejsi verzi.

Ohledne dalsiho vyvoje serie jsem skepticky. Herni model zustane zachovany, pujde o arkadove zavody, kde auta budou neznicitelna i pri 400 Km/hodinu. Ta serie mi pripada jako Avengers v autech. Vsude hromada nehod, vase auto v pohode zboura poulicni lampy, zadna prekazka vas nezastavi. Plus ta koridorova navigace sipkami podel trati, tvoricimi fiktivni zed. Toto bych odstranil a nahradil vystrahou na displeji ve stylu "Wrong way". Nejvic mi ale chybi vetsi volnost ve hre a prave absence moznosti upravovat si zavody a prostredi hry podle sebe, jak jsem zminil nize. Nebo napriklad proc si v onom Open World hernim svete nemohu vytvorit vlastni okruh nebo usek, na kterem se bude zavodit? Odpoved je, protoze dnesni AAA studia nestoji o narocne hrace. Oni chteji hrace, kteri jim budou platit za reskiny predchozich dilu. Za hodne penez davaji malo muziky. Dokud toto nezmeni odliv ke nejake smysluplne konkurenci, nic se nestane.

Dalsi veci je, ze dnesni hraci rekneme 12-25 let si dily z konce minuleho tisicileti v drtive vetsine pripadu nepamatuji a NFS pro ne zacaly nekdy kolem roku 2005. Takze pro ne funguje spojeni NFS = Underground, mestske zavody, arkadove honicky s policii plne silenych nehod v nerozbitnych autech, nitra a podobne. Kdybyste jim pustili starsi dily, budou se u nich nudit, protoze jsou zhyckani. Herni prumysl by potreboval restart, protoze podle me spadl do doby temna, stejne jako napriklad filmy a hudba.

@tomi2k9 (26.11.2019 23:43): Kdybych mel vice volneho casu, klidne prekonam odpor z tuningovych mestskych zavodu, zaplatim si Origin Access v zakladni verzi a hru onech 10 hodin vyzkousim. Jizdni model spatny byt opravdu nemusi. Co me ale od dlouhodobeho hrani takoveto hry spolehlive odradi jsou vsechny pritomne prehnane nasilne arkadove prvky, ktere zacaly s nastupem Need for Speed: Underground 2. V Need for Speed: Underground si naopak pamatuji, ze napriklad v Drag Race se pri stretu s cimkoliv ve vysoke rychlosti z auta stala totalka. To je dnes v techto hrach nemyslitelne, protoze by decka rvala, jak je to brutalne tezke.
@tomi2k9 (26.11.2019 23:43): Já mám teď level 37. A Origin mi ukazuje 18 hodin, jak se teď dívám. Jo, já sbíral tak napůl a též mám všeho málo. I když 2 levely nahoru a můžu si koupit fajný motor do Aventadora. No a rychlejší auta už stojí 1 a půl mega, takže mých 200 táců moc nestačí. Tedy Pagani tolik stojí. Pak na 40. levelu je tam McLaren, což je v základu druhé nejrychlejší auto a tam nevím, jaká bude cena, ale asi o moc nižší nebude.
@tomi2k9 (26.11.2019 13:39): Jinak jaký máš level? Vím, že jsi strávil u toho nějakých 30+ hodin, jak jsi psal, ale zajímal by mě tvůj level. Já mám 34, ale netuším, kolik času jsem u toho strávil a nedíval jsem se nikde na Originu nebo ve hře. Ale už jsem u toho strávil určitě tak 10 hodin.
Náhodou v NFS IV High Stakes bylo celých 19 tratí! Plus normálně/pozpátku+zrcadlově+den/noc+jasno/déšť/sníh/bouře.

Já bych si také přál staré dobré NFS v nové grafice, a klidně s NFS arkádovým jízdním modelem alá NFS III/IV (Porsche). Byť po Forza Horizont sérii a hlavně Forza Motorsport (Sony hráči si doplní Gran Turismo) už závodní hry typu NFS nebudou nikdy jako dříve. :)

Deu to popsal přesně. Proč Ti balící v EA to tam prostě jednoduše nedají?! Vlastně DEU už odpověděl níže proč.

Samozřejmě tam chci policejní honičky tak jak byly v NFS III/IV a NFS Hot Pursuit 2 (2002).
NFS bez policie není NFS. Nebylo nic lepšího než ujet policii v situaci když už to bylo skoro nemožné. To byly nezapomenutelné momenty z NFS III kdy se mi hra na ATI Xpert@Work 8MB AGP s AMD 233 MMX tak sekala, že ze se dodnes divím jak jsem to mohl hrát a vyhrávat. :) Panečku to byla satisfakce! Ujet poldům, a ve zpětném zrcátku v závěsu vidět 6-8 policejních vozů.
@tomi2k9 (26.11.2019 13:39): Tou prekreslenosti. Je to silene kycovite udelane na oko, nablyskane.

@CrocoRay (26.11.2019 15:04): Tohle pro me neni AAA hra ani nahodou. Je to pouze reskin a soucast serie, ktera uz je vicemene roky mrtva z hlediska vyvoje. Slepa vetev, ac tento dil muze byt ve svem zamereni paradoxne povedeny. Ale lidi to kupuji, tak proc by slevovali. Prodava se to z 90% diky jmenu.
@DEU (26.11.2019 04:39): Jo jo, je to hodně, ale tak já toho nelituji. S mobilní hrou bych to fakt nesrovnával a přestože respektuji tvou kritiku vůči sérii, která ti nesedí, tak v tomhle zase hře křivdíš. Mezi těmi novými Speedy mi to přijde lepší a i ten jízdní model je nakonec trošku více propracovaný, než jsem si ze začátku myslel. No, ani zdaleka to nemá na takový Grid, ale na NFS to mile překvapilo. Sice si to člověk musí upravit podle vlastních potřeb a není to o tom, že by se každé auto chovalo jinak, ale zase to ani neurazí.

1000 dnes už AAA hry nestojí, i když upřímně bych tu cenu dával spíše k té tisícovce za to, co nabízí. Ale těch 600 už mi konečný stav na účtu nezlikviduje.
Tak já u toho též dost hodin už strávil a podle mě to je z těch nových NFS to lepší. Co se týče okruhů, tak právě denní režim je má. Co se týče jízdního modelu, tak je to šílená arkáda, ale má tam více režimů podle disciplíny a Aventador se závodními koly se chová úplně jinak než ty vozy, co jsem měl ze startu.

Pak je tu ta noční část, kde to je, jak píše Deu. Samé honičky a takový gangsta styl. Ale ta kombinace a propojení se mi líbí, že přes den vydělávám prachy na auta a v noci zase respekt, abych si ty lepší auta koupil a nakopal ostatním prdel.

Teď jsem teprve s Aventadorem začal příběh, tak s ním drtím nějaké Maluchy a předjíždím je i o jedno kolo. V nočních závodech jsou rychlejší mrchy hned ze startu, ale i ty dávám levou zadní.

Jinak značka má určitě své jméno a zvyšuje prodeje. O tom není pochyb, ale já si jako ovce nepřipadám, když si to koupím a taky jsem o hře nic moc nezjišťoval, ale hrám se dost věnuji a baví mě více než ostatní, takže mám určitá očekávání i z mála informací a většinou se nespletu. U NFS je mi jasné, co můžu očekávat a předchozí díly mě bavily, tak jsem věděl, že i tohle mě bude bavit. Ale upřímně to bylo právě kvůli tomu Miami a hezké grafiky, proč jsem hru koupil hned ze startu. Chtěl jsem si pojezdit v tom prostředí a to jsem dostal. Za těch 1600 to stálo.

A navíc, jak mě chytí ti buzeranti v černém Passatu, jak budu jet NFS v reálu, tak mě to vyjde asi na více než 1600. Já ty fízly nenávidím ve hrách i v reálu :-D
@Paul (25.11.2019 22:17): Já bych teda řekl, že Flatout byl hlavně o bourání - ve Wreckfestu jednou nabouráš a už nikoho nedoženeš. Jako samozřejmě se tam hezky bourá, ale ty hry jsou dost rozdílný)
Heat neni spatna hra. V podstate je to nejlepsi totalni arkada kterou jsem hral za posledni leta. Spousta lidi neda dopustit v tomto konkretnim zanru na Burnout Paradise. Podle me je Heat lepsi nez Burnout. Ty trate jsou lepsi, vic zatacek, je to pro me zababvnejsi. Jinak to ma v podstate vse co Burnout Paradise. S Forzou se NFS moc srovnavat neda. Forza je jizdnim modelem spis nekde mezi arkadou a simulaci zatimco Heat je arkada jak remen. Ja osobne bych byl ale vdecny za dalsi hru jako je Flatout Ultimate Carnage, coz je hra, kterou povazuji za naprosty vrchol arkadoveho zavodeni.

Co se tyce vizualniho tuningu, tak toho v Heat zase tolik neni. Zato je docela fajn, ze muzete vymenit motor u auta a s nekterymi auty tak vlastne vydrzet od zacatku do konce. Treba me prvni koupene (tedy druhe ziskane) auto bylo Infiniti Q60 a to je auto na ktere lze nasadit myslim druhy nejsilnejsi motor ve hre (nejsilnejsi ma Koenigsegg myslim) a dosahnout na 1500+ hp.
@DEU (25.11.2019 19:17): No jo, jenže jaký hrát závodní hry - vždyť nic nevychází a když jo, tak je peklo - to bych musel hrát pořád dokola starší díly, ale teď je tak max NFS, Forza a Crew a pak simulátory, kde jsem na klávesnici bez šance, případně hry od malých studií, který jsou ale z 90% nuda. Co se z novějších her dá hrát a splňuje to hlavní požadavek - zábavu... Jinak k úpravám aut - asi mám blíž k NFS, protože sám jezdím decentně upraveným autem a pohybuju se v tom prostředí - tuning srazy, výstavy a tak. odkaz
@tomi2k9 (25.11.2019 18:42): Ovcemi mam na mysli typy hracu, kteri kupuji hry od AAA studii bezmyslenkovite na zaklade jmena a hru si casto ani neprohlednou. K nim patri napriklad muj bratranec, ktery to nedavno dotahl k totalni dokonalosti. Koupil si totiz RDR2 na PC, ktere ma z roku 2014 a ta hra je u nej nehratelna i na nejnizsi nastaveni. Ani se nepodival na pozadavky a na moje dotazy odpovedel se slovy, ze si myslel, ze mu to PC utahne :D. To jen pro pobaveni...

Ale zpet k NFS. Kolik lidi by si tuto hru koupilo, kdyby se nejmenovala Need for Speed: Heat? Osobne jsem nazoru, ze desetina, mozna mene. AAA studia uz nekolik let nepodporuji, protoze momentalne nevidim duvod. Diablo 3 jsem vymenil za Path of Exile a Grim Dawn, Battlefield za Rising Storm, Red Orchestru, Call to Arms. Omlouvat se nemusis, jsou to tve penize a tvuj investovany cas. Ale samozrejme se mohu mylit a ta hra muze byt v zanru tuningu a mestskych zavodu na vrcholu. Ja sam jsem hral jen prvni Need for Speed: Underground, tehdy to byla prijemna zmena a oziveni serie. Jinak jsem ale proti zejmena vizualnimu tuningu, zabiji to podle me prirozenou krasu vozu.
@DEU (25.11.2019 18:10): Proč jsem člen stáda ovcí? Protože mě hra baví? :D Se omlouvám no.. Jinak vidím, že to máš vymyšlený - takhle na papíře to zní fajn, některý nápady se mi líbí moc - třeba ty uzavírky. Asi jo, asi když by se použili originální nápady, tak by to mohlo mít úspěch. Ale dneska je spíš v módě na všechno nadávat. Deset dílů po sobě všude čtu, jak lidi chtěj další Undergroundy a když vyjde hra s tuningem, neonama, nočním městem a hiphopem, tak jim to stejně nevoní :D Teď to nemyslím na tebe, ale obecně - v čem je tohle jiný než Undergroundy? Pak se samozřejmě na požadavky hráčů reaguje blbě, když oni sami neví co chtějí a když dostanou to po čem volali, tak to stejně hejtujou...
@tomi2k9 (25.11.2019 17:23): Open World mne osobne prilis nevadi. Konec koncu vzdyt by se mohly jezdit okruhy a useky i v nem. A to za stejnych podminek, jake byly v prvnich dilech (normalne/pozpatku+zrcadlove+den/noc+jasno/dest-snih-pisecna boure).

Dale bych uvital moznost vytvorit si vlastni turnaj, nebo vyrazovaci turnaj jako v prvnich dilech. Plus v techto rezimech mit i moznost zapnout policii. A u policie mit moznost nastavit jeji prisnost - pocet pokut, kdy vas zatkne nebo kdy rovnou vyradi ze zavodu. Mit moznost nastavit poskozeni na autu jako v Need for Speed: Road Challenge nebo Need for Speed: Porsche 2000. Samozrejmosti by byly policejni zatarasy s vyuzitim okolni dopravy (autobusy, kamiony s navesy, zavirani silnic, ze byste se museli otocit, kousek se vratit a zataras objet, nebo najit pomalejsi jizdou skulinu, helikoptera). Policie by samozrejme intenzitu pronasledovani stupnovala. V Need for Speed: Hot Pursuit 2 policie ihned zatykala, to mi dnes chybi. Uvital bych rozsirene moznosti nastaveni obtiznosti policie, AI a to detailnejsi. A at tam klidne daji MTX v podobe vzhledu a podobnych, ale ne P2W.

Jenze to bychom od mamuti firmy velikosti EA chteli moc. Pro ne je vyhodnejsi vydat jednou za dva roky reskin predesleho dilu. Stado ovci jim porad kupuje a jim se to vyplati vic nez kdyby vydali paradni hru a vydelali na ni mnohem vic. Pritom kapacity na to maji, jen nejsou nuceni.
@DEU (25.11.2019 17:06): Já se trošku obávám, že dneska by spíš už s tou koncepcí prvních dílů moc neuspěli. Přece jen v Need for Speed: Hot Pursuit 2 bylo 15 uzavřených tratí (samozřejmě se daly jezdit obráceně, zrcadlově a tak) a to by dneska zmlsaný hráčstvo openworldama neslo asi těžce. Popravdě ani já nedokážu říct, jestli by mě to ještě dneska bavilo jezdit pořád dokola a to hraju NFS od druhýho dílu - kde těch tratí bylo šest?! :D
@tomi2k9 (18.11.2019 19:14): Pravda, trosku jsme uletli mimo tema. Pokud bych se mel vyjadrit k teto hre, tak ji ani nebudu zkouset. Nemam rad mestske zavody ve stylu Underground. Nicmene milovnici tuningu, hip hopu a ve hre nablyskanych americkych mest budou s timto dilem urcite spokojeni. Vypada rozhodne lepe nez predchozi. Ja bych spis uvital neco na zpusob Need for Speed: Hot Pursuit 2, ale serie mi bohuzel nema behem poslednich dilu co nabidnout. Posledni, co jsem hral, je Need for Speed: Hot Pursuit a i v nem mi pote vadila silena arkadovost behem honicek s policii a temer neznicitelna auta. A bohuzel ani The Run a Rivals me o jejich vyzkouseni nepresvedcili. Serie se v poslednich dilech dostala do bodu, ze ktereho podle me neni navratu. Pokud by totiz vydali tematicky jinak zamerenou hru, milovnici tuningu a hip hopu by jim nevydelali. Bohuzel.

@CrocoRay (18.11.2019 15:36): Nevim jak je to s pojistenim v USA, v Kanade povinne je. Toto bych ale resil spis pres soukrome zpravy, at tady moc nedrazdime :)
@CrocoRay (23.11.2019 07:23): Já to nikdy nepoužil - ten úplatek, ale ukazuje se mi to tam při začátku honičky - že mám stisknout nějakou klávesu pro uplacení. Ale každopádně to jde jen při nízkým levelu hledanosti, takže to je víceméně k ničemu. Jinak samozřejmě větší mapa by se mi taky líbila, o tom žádná, jen jsem zmiňoval, že je tam fakt hodně silnic. Já teď každopádně po třiceti hodinách zjistil, že jsou tam i "offroad" závody - protože jsem kašlal na příběhový mise :D
@tomi2k9 (20.11.2019 20:53): Je fakt, že ta mapa je hezky udělaná, ale myslel jsem to tak, že při zachování míry detailů a kvality jen udělat o něco větší mapu. Chápu, že by to dalo více práce, ale jen říkám, že by se mi to líbilo. Což asi každému, ale je to jen přání, no.

O tom úplatku jsem četl, ale vůbec netuším, jak to provést. Ono by se to hodilo pro komba, kde bych těch 10k obětoval, pokud by zůstaly body reputace a měl bych blízko k 5. levelu např. a chtěl bych jen navýšit kombo, přičemž bych měl strach, že právě tahle honička by se mi ale mohla vymstít a bylo by místo ní lepší vzít nějaký snadný závod nebo projet měřením rychlosti a nechat se vyfotit. Takové to taktizování.
@CrocoRay (20.11.2019 15:19): Souhlas, mapa by mohla být větší, ale na druhou starnu je tam fakt hodně silnic, křižovatek, cest - nikde žádný hluchý místa. Peníze nijak neukládáš - prostě když tě chytnou, dostaneš 30000 pokutu, který se ti strhnou tak jako tak - na začátku honičky je můžeš uplatit - v tom případě je to za 10000. Jízdní model jako takovej nastavit nejde. Spíš to bylo asi myšlený, že si můžeš upravit auta (gumy, podvozek atd) podle stylu jízdy. Když dáš gumy na drift, budeš zatáčky projíždět bokem, když track gumy, tak budeš jezdit jak po kolejích - takže naladit podle sebe takhle no.
Včera jsem to dost hrál a po delší době NFS, které mě fakt upřímně baví hodně. Jízdní model sice takový divný a nevím, co je pravda na tom, že se to dá upravovat, jak jsem slyšel. Ale dá se na to zvyknout. A grafika jinak krásná. Miami pěkné, i když mohlo být větší. Líbí se mi ty dva režimy den a noc, které se doplňují a jsou v každém režimu jiné závody.

Jen mi vrtá hlavou, či když v noci uložím a ukončím jízdu, zda se prachy ukládají do banku, že už o to nemůžu přijít, jak mě chytí poldové. Normálně jsem je jednou ztratil v noci, ale to jsem je ještě neměl uložené. Vím, že po ukončení noci to vždy ukáže, jak se částka zvedne a jakoby uloží, ale pak už mě nikdy v noci nechytili policajti, abych si ověřil, zda i tak prachy mizí či nikoliv.