Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@GodOfTheSick (10.08.2025 21:27): Novou epizodu do Heretica udělal Samuel Villarreal (Kaiser), aktuálně zaměstnanec Nightdive Studios, kromě tajného levelu, který udělal Not Jabba. Za epizodou do Hexena stojí Matt Tropiano (MTrop), až na tři levely -  Xaser Acheron, Not Jabba, Kaiser. Takže bych řekl Nightdive a komunita.
Nové epizody udělal kdo přesně? Píšou tam, že ve spolupráci s id software, ale původní vývojáři Heretica to asi nebudou...?
@Feidias (10.08.2025 19:00): Zde návod na klasického Hexena. Koukám v diskuzi na příspěvky z roku 2014. Měl jsem tam různé modifikace, stále by měly být ke stažení. Já Hexena hrál poprvé v roce 2008, o rok dříve dohrál dvojku. Psal jsem ke hře Hexen též návod, ale je asi stupidní :)
Nepřidal byste to někdo jako loňskej kousek DOOM + DOOM II ? Těch novinek je tam tolik, že si to jeden “společný” nový profil určitě zaslouží.
@PavelU (10.08.2025 18:44): no Gman svého času označoval Hexen za "Dark Souls of FPS".
Po dohrání několika levlů remasteru se mi to nezdá, ale doteď si pamatuju, že jsem kdysi skončil u toho zvonu. Ani nevím jestli to bylo demo, či plná verze.
Bylo mi nicméně asi 11.
Herně jsou ty nové verze dost upravené. Jsou tam různé prvky, které napovídají, co už hráč aktivoval, co ještě zbývá. Dále kam jít na mapě. Je vidět že míra návrhu designu byla v roce 1995 jiná, než jak se to koncipuje dnes. Na Facebooku jsem viděl video, jak jeden typ nepřítele nedokázal zasáhnout svými útoky hráče, prostě jej minul nad něj.
Nedalo mi to. Nebyl na to sice moc čas, ale hrál jsem včera v noci. Mám zas pocit, že to je ještě lepší remaster než minule. Jsou pořád lepší a lepší.
A hele, ja to mam v Steam library :) Aspon vyskusam. Tak sa mi to paci, niekto by si z toho mal zobrat priklad (pozeram sa na teba, Relic! ;))
V Hexenovi se teď objevuje na mapě X ukazující, kam máte jít :) Konečně to lidi budou schopni dohrát:D
Teď koukám, že oni i vylepšili ty klasické epizody, takže se dá hrát originální verze epizody a enhanced. To je taky mazec!:)
To je mazec. Romča má jenom původního Heretica a Hexena ne a stejně to má v knihovně :)
@Feidias (07.08.2025 21:41): Tie zmeny, čo tam porobili, sú neskutočne skvelé.

Rebalancované zbrane, upravené levely, QoL fičúry na mape a pri niektorých kľúčoch/hádankách, možnosť vymeniť si hrateľnú postavu počas levelu, pričom zbrane ti zostávajú (čím vlastne môžeš na jedno prejdenie vyskúčať všetky 3 postavy), updatované FMV filmíky z konzol + tie nové epizódy vypadajú skvelo.

Takto sa to robí, do psej matere!

A teraz už viem, že Heretic 2 + Hexen 2 dostaneme skôr či neskôr tiež ;) Mám radosť - je dobré byť hráčom v dnešnej dobe! :)
NightDive jsou borci, na Heretica jsem pařil na své 486. Z nostalgie jsem si ho před pár lety koupil do knihovničky na GOGu a nyní je tam opravdu remaster zdarma, úžasné. :)

@Mendoza (07.08.2025 20:37): Jó, taky jsem hrál u kamaráda Quake 2 na PlayStationu ve split screenu, dobrá pařba. :)
Koukam na  Local split-screen deathmatch and co-op for up to 8 players a rikam si, kurna, tohle ma kalebni potencial. Pamatuju, jak jsme hravali na plejku q2 ve ctyrech.
Klasické verze Hexena a Heretica se již nedají na Steamu zakoupit. To nové by se mělo na DH přidat samostatně. Obsahuje to i nové epizody.
Nevadilo by mi kdyby na Quake Conu vyšel remaster od nightdive, ale asi to bude spíše něco od ID.
Tenebrum - Nový český projekt pro Heretica od Jaedena, 35 map, obohacený bestiář.
T.č. ve stadiu betatestu, klidně se připojte :-)
@PavelU (18.11.2015 16:40): Mě se na tom líbí především dvě věci - kupodivu solidní atmosféra (zasněžená pláň, les, lávové jeskyně... navdory stáři Hereticu to umí zapůsobit). A za druhé novinky (a nejen z Hexenu). V první epizodě toho ještě moc nového nepotkáš, ale od epizody 2 přibývají nové zbraně i monstra.
@Lukaskon (17.11.2015 19:07): Včera rozehráno. Je to docela výzva již v první epizodě. Pěkný prostředí, design, souboje, nijak snadná hratelnost. Nikdy jsem Heretica pořádně nehrál, ale tenhle mod rozhodně má mou pozornost. Zvolena čtvrtá obtížnost. Momentálně začátek třetí úrovně v první epizodě.
Ale je fakt, že jsem trochu Hereticovi, co se zbraní týká, křivdil, alespoň ta firemace není zrovna jako BFG z Dooma. Je fakt, že s tome of power taky střílí takové všezničující velké projektily, ale ty se chovají trochu podivně a jsou naváděné. Občas však ne ideálně použitelné a asi chvíli trvá, než si projektil nepřítele najde. Například jednou stál nepřítel přímo přede mnou a ta koule si letěla někam úplně mimo a až poté se vrátila a zlikvidovala jej, ten mi už mezitím ubral solidní počet hp (čili na rozdíl od BFG se imo asi lépe využije na nepřátele stojící za rohem).

Ty alternativní módy střelby jsou taky dost fajn, u několika prvních zbraní to takové terno nebylo, vesměs jen zesilovaly základní útoky (více projektilů apod.), ale později vážně rapidně mění typ střelby a tudíž i využitelnost zbraně- z "raketometu" je rázem plamenomet, hell staff sesílá magický všezničující déšť atp.
Vůbec, čím více se do hry ponořuji, tím méně mi Doomovi přijde podobná... uznávám, že jsem ji v posledku trochu křivdil (byť za lecčím si stojím) a Matthiasovu rozhořčení nad nařčením z "plagiátorství" se tudíž už tolik nedivím.
@Phoenix (06.11.2015 16:05): No uvidím, také v to doufám. Quaka 1 mám v plánu zase co nevidět zopakovat (nedávno jsem jej vzal na GoGu:)), tak třebas mi přijde více k chuti.

Ale přesně jak říkáš, také mi nesedne příliš onen mišmaš "jakoby fantasy prostředí, přitom moderní zbraně, divní nepřátelé apod.", nadto mi to přijde až příliš stejnorodé a to prvotní skutečné 3D mi také příliš nevoní (byť překvapivě nevypadá úplně špatně, ale uhlazenosti třebas Dooma se nevyrovná)... no uvidím, jako pořád má "starou, dobrou hratelnost", to se mu upřít nedá (a přestřelky mě v něm vždy hodně bavily). A pořád ještě raději Quake 1, než dvojka, ta mě neláká v podstatě vůbec (a trojce jsem taky na chuť příliš nepřišel, ale to je tím, že frenetické deathmatche moc nevyhledávám).