Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Heretic

  • PC 90
Jsou studia která občas vydají hodně dobrou hru a pak taková, která vydávají jednu za druhou. Raven patří někam mezi, ale vyloženě nic špatného jsem od nich nehrál. A Heretic rozhodně počítám mezi to nejpovedenější. V krátkosti lze hru považovat za fantasy variaci na Doom, ale přináší tolik nového, že takové zkratkovité hodnocení není fér. Engine se dočkal řádky nových funkcí od inventáře po létání. Spolu s komplexnější stavbou většiny levelů to přináší mnohem propracovanější a taktičtější zážitek.

Především možnost využít předměty až na tom nejvhodnějším místě je velké plus. Ono zesílení zbraně se prostě hodí hlavně na bosse nebo do kritické situace a ne na likvidaci běžného osazenstva. Navíc, zesílení zbraně neznamená jen větší účinek, zbraně se často dočkají výrazné proměny. Místo výbušné střely je plamenomet a variace na plazmovou pušku spustí po silném zásahu smrtonosný déšť. Společně s možností změnit protivníky v kuřata jde o skvělé zpestření nejen do kampaně, ale i do multiplayeru. Dobré je, že i když jsem nejvíce využíval kuši (jakási obdoba brokovnice z Dooma), tak své místo má každý kousek výbavy a asi žádný jsem nenechával ležet ladem. To není moc časté, v mnoha hrách naopak vystačím s jedním dvěma kousky.

Ve hře více hráčů sice Heretic nikdy nezastíní Doom, ale přesto jsem v něm strávil desítky hodin. Na ty přepady ze vzduchu, vystřelení vejce a následné nahánění splašeného kuřete se nedá zapomenout. Větší variabilita sice vede k trochu pomalejší, ale o to překvapivější hře. V době vydání jsem se dostal ke klasické verzi o třech epizodách, které považuji za velmi povedené. Postup je plynulý, neustále je něco nového a obtížnost roste také rozumně. Po porážce hlavního bosse D'Sparila navíc vše působí uzavřeně. Když jsem později v nějakém výprodeji koupil krabicovou verzi, tak mě velmi překvapila přítomnost dalších dvou epizod. Tato, dnes už v podstatě výhradní, verze značně prodlužuje herní dobu. Narostla obtížnost a to především ve čtvrté epizodě. Levely jsou ještě zamotanější, ale nikdy jsem si je neoblíbil tolik jako původní.

K Hereticu se nevracím tak často ani nehraji tolik fanouškovských projektů jako u Dooma, ale přesto ho považuji za jednu z nejoblíbenějších FPSek. Ale ačkoliv je Heretic v mnohém vylepšen a nabízí více možností, Doom díky své vyladěnosti působí lépe. Přesto je to hra, kterou jednoznačně doporučuji a neměl by ji minout nikdo, kdo má rád tento žánr.
+23