Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak si dávám po letech opáčko a při tom opakování Sierrovek, které jsem kdysi dávno hrál, případně hraní těch, které jsem ještě nehrál, jsem si ujasnil jedno dilema. V tom chumlu, kdy je jedna lepší než druhá malinko vykouknul nad všechny tenhle kousek a bude to první Sierrovka z těch nejlepších, které nedám jen 95%, ale rovnou 100%, čímž měním o 5% nahoru své dosavadní hodnocení, a tímto se pro mě stává nejlepší sierráckou adventurou vůbec. Srdcovka Space Quest 3 promine. Tohle je prostě tak do hloubky propracované a komplexní i tématicky, že je to jasný vítěz. A už bych měl po letech překopat ten svůj TOP10 adventur, který odpovídal spíše dávným vzpomínkám, které jsem si za poslední necelý rok osvěžil a chce to nějaký update. Indy IV zůstane asi na prvním místě, ale GK1 se za něj asi zařadí hned na druhé. Pořád mě ale trápí jedna myšlenka. Jestli The Longest Journey nevládne všem :-) Asi bych si ji měl taky zopáknout, abych si ty první tři místa opravdu potvrdil :-)
@Red (18.08.2021 00:53): Já jsem tam působil jenom jako korektor, kdy jsem zasahoval jen do zásadnějších věcí, které se mi nezdály. U věcí, které mi přišly méně podstatné, jsem do toho tolik nezasahoval. Ani nevím, co přesně těmi "inter/videí" máš na mysli. A možná by bylo lepší to už rovnou psát do diskuze ke správné hře :-)
@Pluto (15.08.2021 12:53): Je to první věc co máš v ruce a jak říkáš, je to text, který se musel překreslovat, takže hráč očekává nejvyšší kvalitu. Ve stejné počáteční lokaci mě trklo trkání a dále "Čína" není podle mého ekvialent porcelánu v češtině. Ten první dojem byl prostě špatnej:( Možná je to schválně, o to víc jsem byl potom naopak úrovní překladu příjemně překvapován:)

Ještě technická připomínka, ta obrazovka inter/videí se mi asi nezobrazuje jak má.
@Red (14.08.2021 19:33): Přemýšlel jsem, kde se vůbec tento text vyskytuje. A on to je nepojmenovaný rukopis Blakea Bouchače. To ani nebylo v textových datech a muselo se překreslovat přímo v obrázku. Ani nevím, jestli jsem tyhle obrázky viděl, ale zrovna tohle je pro průběh hry nejméně podstatné a je evidentní, že Gabriel Knight hodně špatný spisovatel, když píše takový "škvár" :-)
@Londo Mollari (14.08.2021 11:16): Tak to já mívám červenec a srpen v tomto nejhorší, ke hraní se prakticky nedostanu. Za normálních okolností bych cca od června nic nespustil. Díky korekturám češtiny v novém Sherlockovi jsem občas při volných večerech (spíš nocích) pouštěl aspoň jeho. Ale jinak si s hraním musím počkat na konec podzimu a zimu, až bude víc času...
@Londo Mollari (28.07.2021 05:56): Mě třetí díl a 3D taky děsil, obecně 3D nemám vůbec rád. Ale ve finále mi celé ovládání přišlo geniální, až se divím, že nikde nebylo znova použité. Postava se chová jako v klasické point and click adventuře, takže dojde jenom tam, kde klikneš myší. Ale kamerou se po okolí můžeš pohybovat volně. Takže se pak nezdržuješ tím, co mě u 3D adventur otravuje nejvíc - držení tlačítka a přecházení z jednoho místa na druhé.
@Pluto (28.07.2021 00:40): Díky =). Druhý díl mám nainstalovaný, odzkoušenou funkčnost, koukl jsem se na intro a vidím to na příští týden, kdy budu mít výrazně víc času. Co se týká trojky, uvidím. Trochu mě děsí ovládání hry z dob dřevních pokusů o 3D. Ohledně série a technologie máš pravdu. Neznám jinou sérii, kde by byl mezi jednotlivými díly tak velký rozdíl.
@Londo Mollari (komentář): Pěkný komentář, další dva díly bys měl určitě zkusit. Tahle série je moje jednoznačně nejoblíbenější, každý díl je technologicky úplně jiný, ale svým způsobem jedinečný. A osobně mám první díl ze všech nejmíň rád, ani pořádně nevím proč. Možná mi tématika voodoo tolik nesedla...
@jvempire (komentář): "Dostal jsem se díky přílišné horlivosti u rozhovorů do slepého konce a musel načítat pozici, ale pouze jednou a hra je v tomto přístupná." Kde se ti to stalo?
@Richmond (26.02.2020 18:31): Já jsem si Steamovou verzi kvůli Danovi nainstaloval, ale zkoušel jsem jen ten jeho save, který měl rozbitý. A vzhledem k tomu, že jsem v remaku měsíc nazpět ztrávil víc jak sto hodin, tak už se mi to znova procházet nechce...
@Dan9K (26.02.2020 17:22): To nevím, jestli je to stejná verze. On Gog občas upraví i hru samotnou (viz Stonekeep a problém s myší), ale nevím, jestli zrovna GK1 je tento případ, to musí říct i někdo jinej, kdo hrál steam verzi ,jestli měl podobné problémy.
@Richmond (26.02.2020 15:52): Na Steamu je launcher a ten spustí normálně DosBox no. Není to náhodou prostě úplně ta stejná verze jak na Gogu tak na Steamu?

@Pluto (26.02.2020 16:41): tak okolo toho třetí a čtvrtého dne to byl extrém, pak se to celkem uklidnilo, až na pár výhozů do windows během rozhovorů. Každopádně ještě jednou díky za pomoc (určitě by sis to rozmyslel, když bys věděl, jak to sepsuju :D)
@Dan9K (komentář): Ponechám bez komentář komentář ke grafice :) Ale fakt mě zaráží ty technické problémy. Já hrál verzi z GOGu a tam si nepamatuju na jediný škraloup. Nevím, co je za verzi ta parní, ale osobně bych žádnou dos verzi hry nehrál přes steam :)
@emxd (26.02.2020 14:43): No, Azraela jsem hrál v době svého vzniku, ale moc mě nebavil. Nebyla to klasická adventura, ale mix s RPG a hlavně spousta volného chození (a tehdy i dost pomalého), která mě už tehdy štvala a nebavila. Škoda, že to nenechali předrenderované, jak to původně vytvářeli.
@Dan9K (komentář): Nj, tiež som mal problémy s obtiažnosťou. GK1 pre mńa stále patrí to éry tých adventúr, ktoré si hrával s jednou rukou na návode :). Také QFG alebo tie Robin Hood hry od Sierry sa v porovnaní s GK1 hrali samé. Ale GK2 je v tomto ohľade ľepšia, tú som dal kompletne bez návodu, aj keď samozrejme záseky boli.
@Pluto (18.02.2020 01:06): původní verzi. No ale to je problém. Já ten save nikde nenašel. Chtěl jsem si udělat zálohu před reinstalací, abych si náhodou ty savy nesmazal, ale ty soubory prostě neexistujou. Na googlu jsem si našel cestu, ve který to má být, ale tam to prostě není, není to ani ve složce hry, prohledal jsem celý disk s názvy těch sejvů. Každopádně, když jsem to reinstaloval, tak ve hře ty sejvy pořád jsou. A ve hře je možnost změnit cestu k uloženým souborům, ale nabízí to jen C: a když tam dám cokoliv jinýho, tak mi to hlásí, že je to neplatné a na C: to taky není btw.

edit: tak problém byl nevyřešitelný, za velké pomoci a ochoty Pluta jsem ale snad zachráněn. Díky!
Chtěl bych poprosit o pomoc. Odhodlal jsem se konečně dát tuhle klasiku, jsem ve třetím dni a postihl mě bug. Kdykoliv ukončím rozhovor s voodoo šamankou nebo na policejní stanici, tak mi to hodí černou obrazovku, hudba dál jede, ale nic se nedá dělat. Hraju Steam verzi. Zkoušel jsem fullscreen i v okně, zkoušel jsem jiný save, zkoušel jsem reinstall, nic nepomohlo. Google mlčí. Nějaký nápad prosím?
@Tarhiel (18.01.2019 11:33): No možná záleží na naturelu člověka. Třeba upálení té Bratheonovic holky ve hře o trůny může být vylíčeno jakkoliv hrůzostrašně a srdceryvně, pořád tam vidím fikci a literární postavu. Zatímco v kladivě na čarodějnice vidím opravdové oběti co byly v historii upáleny, otvírá se mi kudla v kapse, mám vztek, hrůzu atd. i kdyby to nijak vylíčeno nebylo, postavy mi byly nesympatické atd.. Přitom se jedná o to samé.
Na druhou stranu reflektuji že mnozí u seriálu brečí zatímco historické tragédie jsou jim putna. Já jsem za možný důvod pokládal neznalost, ale asi to tak jednoduché nebude.
@Red (18.01.2019 01:41): Kardinálne nesúhlasím, z podstaty veci: bez ohľadu na to, či je hra podľa skutočných udalostí alebo nie, emocionálne môže zapôsobiť rovnako, pretože si z nej môžeš odniesť presne to, čo sa Ti snaží komunikovať V Gabriel Knight 1 je nosnou témou previnenie, je o pocite zahanbenia z morálneho priestupku, napriek tomu, že Ty si ho nespáchal - a tá je univerzálne zrozumiteľná naprieč ľudskou skúsenosťou, bez ohľadu na kontext. A nie je podstatné či tieto témy sú rozoberané v hre o lovcovi démonov (Schattenjäger) alebo v komornej hre zo súčasnosti, zasadenej medzi dvoch rodinných účastníkov.
I have no mouth and I must scream (IhnmaIms) se zabývá reálnými traumaty, GK má opravdu blíže k tomu Broken Sword (BS). Fikce, jakkoliv dobře udělená, prostě emocionálně nemůže stejně zapůsobit jako holocaust, válečné zločiny, znásilnění,... už z podstaty. BS je celkově odlehčený, IhnmaIms zase nemá vtipné momenty. Proto mi série GK sedla nejvíc, i když mám rád i BS a IhnmaIms. Jako ve filmech dejme tomu Indianu Jonese a Schindlerův seznam.

Určitě zkus dvojku, tam jde hraní bez návodu jak po másle a je braná jako nejlepší díl.
@Han22 (komentář): Angel Heart je myslim neskryvana inspirace. Skvely film a skvela hra. Obecne mam rad hry, ktery me nejakym zpusobem obohati a GK je jednou z nich, hrac se neco dozvedel o voodoo, podival se do New Orleans a kdyz se tam pak podival v realu, tak ve French Quarter netapal, ostatne stejne tomu bylo i u pokracovani. Podobnych her je bohuzel velmi malo.
Výborný komentář.

Ten film tay zkusím, Angel Heart znám.
@Phoenix (21.02.2017 20:23): Já takto hrál skvělé UFO: A Day in the Life, opravdu unikátní hra. A u Moonu čekám na překlad, který je nyní ve fázi testování bugů. Až vyjde nechám všeho. Většina osob co hráli je toho názoru, že jde o vůbec nejlepší videohru.

A přesně, proto také mám rád hraní v emulátorech :).
@Drolin (21.02.2017 19:33): jj, emulátor řeší právě takové pasáže. Dlužno dodat, že bez savestate bych si třeba ve FF III na NES celkem rval vlasy, to není otázka jen Xenogears.

A koukám se, proč neznám Moon a ten rozsypaný čaj to vysvětluje :-) Z Japan only JRPG (případně s fandovským překladem) jsem se zabýval pouze Kings Field Additional a Shadow Tower Abbys, takže se v nich zase tolik neorientuji.
@ad142 (21.02.2017 10:13): Umineko je dle mě více adventura než všechny jiné mnou hrané :)). A v příběhu i ta nejlepší a největší.

@Phoenix (21.02.2017 10:51): Při hraní v emulátoru se naštěstí ty problematické části vyřešili quickloadem, dialogy a podání příběhu podle mě je dost zajímavé (na hru). Z PSX časů je tu ale ale přetlak skvělých her, jrpg, - Xenogeras, FF VII, Chrono Cross, Persona 2: IS, Suikoden II... a i mnou po dlouhé roky nejočekávanější hra, Moon: Remix RPG Adventure, od které popravdě čekám něco na úrovni konzolového PST a stovkovou záležitost.