Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@ad142 (21.02.2017 07:56): Aha, ak si sa dostal tak ďaleko ako do mora, tak chápem. Ja som myslel, že na začiatku ťa to nelákalo, tak si s tým sekol. Mne sa tam veľmi páčila atmosféra a dizajn sveta a rôzne malé detaily.

@Drolin (21.02.2017 09:15): Ono záleží od toho, kde sa ľudí pýtaš. TLJ má výhodu, že je oproti GK oveľa novšia verzia, tým pádom sa k nej dostalo oveľa viac ľudí. Ja čo mám kolegov a starších známych, tak napriek tomu, že GK nehrali, poznajú ho, lebo vedia, že za ich mladých časov taká hra existovala, neskôr to už nesledovali, tak TLJ nepoznajú.
@ad142 (21.02.2017 12:18): Určitě vyzkoušej jRPG. Taky jsme prošel podobným vývojem, kdy jsem hrál a dohrál FF4, FF5, ale pak přišlo Legend of Dragoon (pokud si pamatuju název správně) a FF7 a já už to hrát nechtěl. Vyloženě jsem se nutil, nelíbilo se mi prostředí, postavy, grafika, herní systém, souboje a dialogy :) A tak jsem slavnou FF7 nedohrál ani do konce prvního CD a to samé s LoD, kde teda byla frustrace ohromná zejméne díky animaci u každého souboje. Dnes už mě k japonským RPG netáhne vůbec nic. ale je fakt, že mě mango a teenagerské postavy vždy odrazovaly, ale u těch FF4/5 to bylo jiné a ty mě opravdu hodně bavily.
@ad142 (21.02.2017 10:13): Jestli bys chtěl zkusit nějaký novější JRPG, tak si zahraj Xenoblade Chronicles pro Nintendo Wii. Viz. http://konzolista.tiscali.cz/articles/on ... de-chronicles-165718 . Obrovský otevřený svět, zajímavý nepřekombinovaný příběh (což je u JRPG celkem unikát), výborný, propracovaný a snadno pochopitelný soubojový systém a délka přes 100 hodin. Akorát bys to asi musel hrát taky v emulátoru, protože u nás je prakticky nesehnatelný.
@ad142 (21.02.2017 10:13): Jo měl jsem taky období kdy jsem marně hledal důstojný rpg a tak jsem šel do jrpg na emulátor a do freeware vod. Chrono Trigger, Final Fantasy... ale třeba i série Suidoken. Z ní vychází i skvělý freeware Exit Fate. Potom ještě Last Scenario a dobrá free hra na dva večery The Spirit Engine 2.

A jo s Final Fantasy nemůžeš udělat chybu, opět ale budeš v situaci kdy dohraješ a všechno další bude horší. Snad jedině kdyby ti nesedlo zpracování, ty komický 3d postavičky na předrenderovaným pozadí vypadaj prostě hnusně.
@ad142 (21.02.2017 10:13): ad Chrono Trigger) Začít tím nejlepším z JRPG žánru má své výhody (navnadí Tě na další kousky), ale i svá úskalí (minimálně mezi klasickými kousky na starších konzolích, řekněme typově do FF IX včetně, lepší JPRG není, takže pak už budeš hrát "pouze ty horší").

Nicméně pokud bych měl někomu doporučit jediné JRPG, bude to Chrono Trigger. FF VII je také hodně dobrá, ale osobně mi dost nesedla technická stránka věci (holt 3d akcelerace v plenkách) a nikdy jsem nepřišel na chuť tomuto typu ATB.

Xenogears jsou často považovány za legendu, ale umí dost otrávit různými skákacími pasážemi a dialogy plné ??? také nejsou pro každého. Z tohoto důvodu jsem je ještě nehrál a dříve budu hrát pravděpodobně trilogii Xenosaga (i vzhledem k tomu, že dějově předchází Xenogears). Xenogears také měly následovat další dva díly a nikdy se tak nestalo.
@Drolin (21.02.2017 09:15): Ten Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder (Lovecraft?) mám na Steame a nedávno som už chcel rozohrať. A na Cat Lady mám tiež zálusk.

@Drolin (21.02.2017 09:18): Ultimu (klasickú izometrickú) si možno niekedy zahrám. Xenogears neviem, so žánrom JRPG chcem určite skôr či neskôr začať, ale tam by som najskôr skúsil asi Final Fantasy VII, alebo možno Chronno Trigger.

A Umineko no Naku Koro ni Chiru je vôbec hra? :)
@ad142 (21.02.2017 07:56): A co se týče příběhu u RPG, po PST to bude těžké. Trochu se mu dle mě vyrovnal Xenogears (PSX) a Ultima VII: The Black Gate, která je na první pohled jen o následování indicií až k finále, ovšem na své cestě se hrdina dozví tolik menších zajímavých příběhů, že to příběhově klidně zařadím nad různé BG, IWD, Gothicy...

Jinak nejlepší příběh u hry má, mělo, myslím Umineko no Naku Koro ni Chiru.
@ad142 (21.02.2017 07:56): Na kterou pak naazují relativně podobně laděné hry jako Scratches, Dark Fall: Lost Souls, Barrow Hill: Curse of the Ancient Circle nebo Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder. Nebo i skvělé The Cat Lady.

A Blackwell klidně vyzkoušej pro začátek, mě jen přijde vcelku minimalistická a vizuálně nezajímavá.

@Tulareanus (21.02.2017 00:30): Jde o nadsázku :). Ale osob co méně hrají adventury a mají za vrchol TLJ bude více jak těch s GK.
@90210 (20.02.2017 21:34): Jako já Lucasovky docela rád hrál a menu mi vadilo ze všeho nejmíň :) Ale celkově jsem byl vždy víc orientovaný na Sierru :) Smrt v sierrovkách mí celkem nevadila, ale daleko horší byly ty dead endy, kdy člověk nevědomky učinil něco (např. x krát přešel most) a byl konec, člověk musel nahrát hodně starou pozici nebo začít znovu.
@Drolin (20.02.2017 22:08): Vďaka za doporučenia, možno niektorú niekedy skúsim, nevyzerajú zle... (hlavne ten Lost Crown, mám rád "duchársko ladené" hry)

@Red (21.02.2017 00:36): Áno to sa u mňa stalo už s PS:T. Po je ho dokončení ma už príbeh žiadneho RPG bohvieako nedostal :(

@Tulareanus (21.02.2017 00:30): Mne sa ešte nepozdávala tá hádanka v tom morskom meste, kde som musel pomocou pokus/omyl technológie točiť kryštálmi. Dialógy boli napísané celkom dobre to uznávam a aj ten nápad so spojením sci-fi a fantasy nebol zlý... Ale subjektívne ma to príliš nebavilo a od príbehu som čakal viac.
@ad142 (20.02.2017 21:57): Je docela škoda že jsi začal GK. Objektivně vzato, nic lepšího než GK není. Možná až na pokračování.

Takhle budeš už pořád akorát zklamáván :)
@ad142 (20.02.2017 21:36): Ak by si chcel napísať príbehové pozadie TLJ dvoma vetami, tak to bude klišé. Ak by si to rozobral na scény, zistil by si, že tam je plno momentov, ktoré dovtedy videohrám a častokrát aj neskôr chýbali. No a čo, že je to kombinácia scifi a fantasy svetov, dialógy sú písané celkom zaujímavo už do začiatku a pozadie postáv určite klišé nie je. Počínajúc takými maličkosťami ako napr. scéna v galérii. Pre mňa to bol silný zážitok a aj dobré adventúrčenie z hľadiska puzzlov a hádaniek, možno s výnimkou notorickej nafukovacej kačky. Určite stojí za to, dať tomu šancu. Aj v Gabrielovi Knightovi sa občas našiel nejaký sarkastický vtip a nie je to humorná adventúra...
A nemyslím si, že to vychvaľujú neadventuristi, ako zovšeobecňuje Drolin.

btw: Mám rád aj Lucasovky aj Sierrovky, hoci sierrovky vedeli byť frustrujúce občas smrťou zatiaľ čo lucasovky občas hráčovi postavili slepé uličky predmetmi alebo postavami, ktoré neboli potrebné.

A ad humor, niekedy vie byť veľmi dobre komentujúci rôzne sociálne, kultúrne a politické aspekty aj veľmi inteligentnou formou. Ja som napr. cez víkend prešiel remake Monkey Island 2, veľmi dobre som sa zabavil a uškŕňal som sa pri referenciach typu driemajúci guvernér zamrmle "Be careful with those snacks, Eugene.".
@ad142 (20.02.2017 21:36): Mám podezření že to píšou tací, co příliš adventur neokusili :).

Zvláště když si vzpomenu, kolik jiných a méně známých adventur má fantastické příběhy.
Tellltale náhodou v minulosti tvorili aj klasické adventúry (Sam & Max, Tales of Monkey Island a pod.)
@Drolin (20.02.2017 21:30): Z toho príbehu som tam bol pomerne sklamaný, pretože som všade čítal že je to jeden z najlepších herných príbehov. A keď som zistil že je to len klišé o nastolení rovnováhy vesmíru tak som pocítil sklamanie. A bavil ma zatiaľ zo všetkých advenúr najmenej (ale zatiaľ som ich moc nehral, k tomu žánru som sa dostal pomerne nedávno.)
@ad142 (20.02.2017 21:11): +1

TLJ takový nejvýraznější zástupce kliše v adventurách. Plus ani ne moc zábavný a kvalitní. Ale jako destilát toho všeho očividně funguje, a (povětšinou) pro neadventuristy je vrcholem.
@ad142 (20.02.2017 21:11): The Longest journey nie je ani Lucas Arts, ani Sierra, tam je zase silne špecifická atmosféra ala Funcom. Ale ako vyložene odľahčená hra mi to tiež nepríde.

Inak argument, že fanúšikovia Lucas Arts nemajú radi adventúry od Sierry, lebo sa tam umiera, mi subjektívne príde pomerne vtipný. Osobne mám radšej LucasArts aj po hernej stránke, no v skutočnosti humorný štýl vôbec neuprednostňujem nad vážnejším poňatím a naopak dokážem viac oceniť vážnejší a vrstevnatejší príbeh.
Mňa osobne adventúry od Lucasu moc nelákajú. Nehovorím že to niesú kvalitné adventúry, ale mám radšej vážnejšie pojaté hry z tohoto žánru. Asi preto mi moc k srdcu neprirástol The Longest journej, ktorý považujem za pomerne preceňovanú adventúru (aj keď má svoje kvality, preto som ho aj hodnotil pomerne vysoko), ale GK, Black Mirror, I have no mounth, and I must scream považujem rozhodne za kvalitnejšie hry.
@Richmond (20.02.2017 20:59): No já vycházím z toho předpokladu, že lidé hrající adventury i rádi čtou :). A tedy, že populární bude společnost, která ty texty měla opravdu dobré a řekl bych i nesrovnatelně lepší vůči Lucasům i Sierre.
@Drolin (20.02.2017 20:51): Mně za přijde celkem logické, že ty legendí adventury nejsou masové, to prostě ani jinak být nemůže. Tuny textu, někde dost bizarní humor a samozřejmě i malé povědomí.
@90210 (20.02.2017 19:00): Ta masová ignorace nejlepších adventur, tedy od Legendů, je docela zajímavá. Zvláště když jsou při hledání dostupné v předinstalovaných verzích, nemají skoro žádné bugy a hrají se perfektně.
@90210 (20.02.2017 19:00): vážnější? dospělejší? to jsem měl asi vidiny, když tam byl všechen ten humor typu

Grace, what do you know abou animal masks?
I don't want to know anything about your sex-life, Gabriel.
Dá se říct že téměř všechny velké adventury jsem hrál až po 2005, výjimkou Broken Sword, Kyrandia 1 a Simon (s tím že jsem nevěděl jak přeskočit intro, takže jsem znal jen začátek).

edit.: ještě Day of Tentacle
Mam teda tu zkusenost a cim dal vic se mi potvrzuje, ze hraci, kteri vyrostli na adventurach od Lucas Arts a nejradsi maji prave je, plus stylove podobny hry typu Broken Sword nebo treba Simon, obvykle nemivaji radi vaznejsi a dospelejsi adventury typu GK, cokoli od Legend Entertainment nebo serie s Texem Murphym a samozrejme cokoli od Sierry, protoze se tam umira, coz jsem nikdy nepochopil, protoze ty hlasky jsou vetsinou zdrojem nejvetsi legrace.

GK 1 podle me precenenej neni ani nahodou, naopak je IMHO jeste podcenenej. Ale samozrejme jak uz jsem napsal, kdo to chce zkritizovat a kdo k tomu v roce 2017 pristoupi s nejakym vyrazne kritictejsim pohledem, tak to samozrejme sejme, stejne jako by se dal sejmout treba Indiana Jones 4 apod. Vsechny stary adventury maji svy mouchy, nektere jich ovsem maji vic a zrovna tahle hra je IMHO v ramci zanru a doby naprosta spicka, coz clovek zjisti, az kdyz zacne hledat lepsi vazne zamerene adventury, protoze jich fakt moc neni. Tak to proste je, ale nostalgie hraje taky svou roli. Dulezity je taky naladeni hrace, pokud mam naladu na plytci odlehcenou adventuru, kde mi jde jen o point n`click hratelnost a pobaveni, tak sahnu po prvni vyse zminene kategorii a naopak. Pokud to udelam opacne, tak jdu sam proti sobe, protoze si tu hru neuziju tak, jak bych mohl. Osobne muzu hrat a ocenim oboje, ale samozrejme davat prednost te druhe zminene "kategorii".
@MattRicks (20.02.2017 10:28): Faktor očekávání je svině. U her to moc neznám, protože v době kdy jsem nejvíc hrál jsme se dostali ke hře většinou dřív než k různým recenzím a nebyli jsme tak ovlivněný ničím jiným než názorem pár kamarádů. Ale třeba u filmů a seriálů, když čtu různý oslavný komentáře na ČSFD a vidím průběžný hodnocení filmu, tak se faktor očekávání vyšplhá poměrně vysoko a když to pak film nebo seriál nenaplní, o to víc jsem pak jeho zarytým odpůrcem. Tímto zdravím Gravitaci, Interstellar, Stranger Things a mnoho dalších.
Tak Monkey Islandy, Indyho a Broken Swordy jsem hrál už v době vydání a mám je rád dodnes, protože u nich pro mě hraje svou roli faktor nostalgie. A to bude asi problém Gabriela Knighta a Grim Fandanga, protože k těm jsem se dostal mnohem později, v době kdy už obě hry byly považovány za to nejlepší, co kdy v žánru vyšlo a proto jsem od nich čekal nějaký zásadní herní zážitek. Rozdíl byl v tom, že Mannyho jsem si aspoň oblíbil, zatímco Gabriela ne.

Jinak k tomu druhému a třetímu dílu, FMV hry mě nelákají vůbec a adventury z přelomu tisíciletí, které se pokoušely o změnu v grafickém pojetí, považuji za krok špatným směrem. Já jsem i ten druhý i ten třetí díl chvíli zkoušel, ale přes ten vizuál jsem se nedokázal přenést.
@MattRicks (20.02.2017 10:06): Právě zpracování a forma jsou myslím velké přednosti druhého a třetího dílu. Respektive nemají konkurenci, druhý díl snad jen v Texovi a třetí v The Watchmaker.

A souhlas, reputace často předchází právě GK1, GF, Monkey Islandy, Indyho, Broken Swordy... a často pak jsou lepší adventury takové, které takové masové rozšíření nepotkalo.
@Drolin (20.02.2017 09:49): Jasně, v kontextu k době vydání je to zásadní adventura. Jenže to mě jako hráče, který už má něco nahráno, ale hlavně nakoukáno, ve chvíli kdy hru hraju moc nezajímá. Já neříkám, že je to špatná adventura, jen že mě zkrátka zklamala, protože jsem od ní s ohledem na postavení v různých žebříčcích čekal víc. Ale to samé jsem měl i s Grim Fandangem.

Navíc souhlasím s komentářem aDOSta, na to že jsem jí hrál před pár rokama, si z ní pamatuju pouze to, že Gabriel mi byl od začátku nesympatický a že vrácení se k dialogům mi přišlo otravný. Věřím, že další díly jsou třeba lepší, jenže tam mě zase odrazuje zpracování.
@Fingon (20.02.2017 09:08): Tak já to mám přesně obráceně. Angel Heart je sice zvláštní film, ale herecké výkony a temná atmosféra z něj dělají zajímavý zážitek. Zatímco Gabriel Knight, kterého jsem hrál až někdy v roce 2012, je solidní adventura s nesympatickým hlavním hrdinou a otravným systémem dialogů. Navíc mě nezaujal ani jako detektivka. Co se týče hodnocení hry, naprosto souhlasím s Matthiasovým komentářem. A dokonce zajdu až do kontroverze, já Gabriela Knighta považuji za nejpřeceňovanější adventuru vůbec.