Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Spirit Engine 2

Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
freeware (dříve placená hra)
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
30.07.2008
Vývojáři:
Mark Pay & Josh Whelchel
Oficiální stránky:
http://thespiritengine.com/
TSE2 je dlouho vyvíjené pokračování freewarového prvního dílu, se kterým nemá příběhově nic společného, ba dokonce se odehrává v jiném světě. Jedná se o 2D RPG viděné z boku, vyvinuté v aplikaci Multimedia Fusion 2, na kterém téměř sám pracoval Mark Pay, jen soundtrack zpracoval Josh Whelchel.

Příběh nás zavádí do země Lereftain, ve které se objevil podivný kult vražedných šílenců jménem The Keepers. Tito lidé s maskami začali zabíjet nevinné občany a nikdo nemá potuchy proč. Navíc vzrůstá napětí mezi Lereftain a sousední zemí Yaegarou, ve vzduchu visí válka, lidé mají strach. Na začátku hry se vybraná trojice hrdinů náhodou setkává a bezbranní vesničani je prosí o pomoc - mají zachránit jejich děti ohrožované právě kultem Keeperů. Vše se ale vzápětí zkomplikuje a trojice se spolu rozhodne pokračovat dál.

Ze začátku je nutno vybrat si z devíti postav tři hrdiny, se kterými se pustíte do hry. Jsou rozděleni na povolání Knight, Musketeer, Priest, přičemž každý má svoji vlastní minulost, cíle a starosti. Od tohoto výběru se také odvíjí dialogy a různé události ve hře. TSE2 hodně sází na souboje, u kterých je nutno přemýšlet a kombinovat různé ability - je nemožné si jednu schopnost vylepšit na maximum a projít s ní celou hru. Protivníci mají různé odolnosti a speciality, hlavně pak bossové, kteří na vyšší obtížnosti představují velmi slušnou výzvu. Je možné si vytvářet tzv. Skill Chains, jakousi předem zvolenou sérii abilit (např. útok1, útok2, útok3, léčení). Souboje lze absolvovat v několika rychlostech (želva, zajíc, panter + pauza).

Maximální level je 100, každé povolání má 10 unikátních skillů, jejichž maximální level je 25 (platí vzorec - maximální úroveň skillu = Party level / 4). Fungují tu Refund points, které se hodí, když chcete vzít již investované body z jednoho skillu a dát je do jiného. Každá postava si píše svým stylem vlastní deníček, kde shrnuje nedávné události. Ukládání se provádí na savepointech, kterých je dostatečné množství.

Poslední diskuzní příspěvek

Red
Red

První těžší místo u obrany zraněného vojáka. Nikdo z party neměl ještě žádný obranný skill, jediný co se dalo používat je zabíjet nepřátele a…


Nejlépe hodnocené komentáře


Hra byla původně plánována jako freeware, ale nakonec vyrostla do takových rozměrů, že se autor rozhodl svou urputnou snahu zpeněžit (nemohu nezmínit, že 15 babek je více než férová cena za 20-25 hodin zábavy). Ono kdyby TSE2 vyšel opravdu jako freeware, o čemž autor do poslední chvíle uvažoval, neváhal bych a napálil absolutní hodnocení. Takhle musim přihlédnout k faktu, že se za to platí a tudíž nemohu být tak benevolentní :)
/edit Hra byla v únoru 2010 uvolněna jako freeware, mám nutkání hodnocení zvednout :)

Ale k věci - první čeho si všimnete je krásná, detailní, téměř dokonalá a dnes už moc neviděná pixel-art grafika. Po všech těch "crisích" a "masovejch efektech" vítaná změna. Je to malé a roztomilé, radost pohledět. Nutno dodat, že se to musí vidět v pohybu, kouzlo je právě v těch všech malých animacích, screenshoty nejsou dostačující. Kulervoucí je i perfektní ozvučení, některé songy jsou opravdu povedené a perfektně podbarvují dění ve hře.

Kapitola sama pro sebe jsou úžasné souboje (které tvoří polovinu herní doby), ve kterých je opravdu nutno přemýšlet a aktivně reagovat na situaci. Dlouho jsem se při soubojích tak nebavil jako tady. Leckdy jsem si říkal, že tenhle souboj je nemožné vyhrát, ale stačilo změnit taktiku (a také mít štěstí na dodge :)) a šlo to samo. Zezačátku soubojový systém vypadá trochu složitě, je to trochu jinačí, než na co jsme všichni zvyklí, ale kdo hrál první díl, ten se neztratí a ostatní si přečtou tutorial.

Skilly jsou další chvályhodná věc, většina je skvěle vybalancovaná a z reakcí na foru je vidět, že není jeden, který by výrazně vyčníval nad ostatními, ale každý člověk si najde tu svojí kombinaci. Jsou tu nějaké nedostatky (pár výrazně slabších skillů), ale o těch se ví a budou/jsou odstraněny v patchi. :)

Abych ale jen nechválil, Skill Chainy jsem v průběhu hry téměř nepoužíval (s výjimkou Charge -> útok u Knighta), většinou jsem používal jednotlivé skilly samostatně. Tudíž mi to přijde trochu zbytečné, ale nijak to nepřekáží, takže to nepovažuju za nějaký nedostatek. Další věc, co mě mrzí, je průměrný příběh. Nevim jestli to bylo způsobeno místy těžkou angličtinou spojenou s docela ukecanými dialogy, ale příběh mi nějak nesedl, i když mizerný rozhodně není. Jen jsem se prostě občas u dialogů trochu nudil.

To je ale ze záporů v podstatě vše, ted se vracíme ke kladům, mezi které jistě patří postavy. Všech 9 postav, za které můžete hrát, je skvěle vyprofilovaných, každá má svůj vlastní charakter, slabosti a během hry odhalíte jejich minulost (rád bych uvedl příklad, ale nechci vás připravit o překvapení). Perfektní je také to, že od výběru trojice postav se odvíjí i dialogy - vemte si kolik může vzniknout kombinací - neuvěřitelné, že dialogy pak dávají smysl. K tomu se váže i znovuhratelnost, kterou vidím tak na 3 zahrání (aby se vyzkoušeli všechny postavy). Samozřejmě kromě těchto 9 hratelných postav potkáte nepřeberné množství NPC, z nichž někteří jsou také výborně "provedeni".

Abych to shrnul, tahle hra je prostě fajn, je jiná než ostatní a určitě stojí za vyzoušení - na ofic webu máte demo, které obsahuje první dvě kapitoly, ve kterých ale bohužel nepoznáte naplno těžkosti a taktické možnosti soubojů ze závěrečných fází hry :) Ale pro představu to stačí.

"Every day Gunner Jones reminds me of this. He beats me up at school, laughs at me and takes my lunch. Then he and his friends eat it in front of me. One day I failed to bring lunch and they took my shoes instead."

Pro: Souboje, grafika, hudba, 9 unikátních postav s vlastními dialogy a eventy, znovuhratelnost

Proti: průměrný příběh, místy těžká angličtina a ukecané dialogy

+8+8 / 0