Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Last Scenario

79
7 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
strategie > tahová strategie
Forma:
freeware
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
01.05.2007 PC
Vývojáři:
SCF
Oficiální stránky:
http://site.scfworks.com/?page_id=8
Last Scenario je hra vytvořená v oblíbeném RPG Makeru. Zhostíte se mladého Hilberta, který žije se svojí sestrou v zapadlém městečku a jehož snem je stát se slavným hrdinou. Zpočátku to ale nemá jednoduché, všichni se mu posmívají a jeho první záchranná mise končí fiaskem. Hilbert se však posléze od tajemné, zčistajasna se zjevivší ženy dozvídá, že je potomkem legendárního válečníka Alexandra. Balí si tedy své saky-paky a vydává se do hlavního města, kde se připojuje k armádě a potkává své první parťáky. Právě tady se začíná odvíjet velmi dlouhý příběh plný zvratů a překvapení.

Hra samotná je až neuvěřitelně rozsáhlá, jen dokončení hlavní příběhové linie zabere přes 40 hodin a další hodiny můžou spolknout vedlejší dungeony, karetní hra HEX (která se dá ale vesele ignorovat, pokud ji nechcete hrát), případně je možné po prvním dohrání začít hru - se zachováním levelu - nanovo.

Souboje jsou řešeny tahovým způsobem. S Hilbertem se boje účastní další 3 spolubojovníci, kteří kromě normálního útoku zbraní mohou používat i tzv. Spellcards, neboli karty s kouzly. Každá Spellcard má dvě ability - standardní a crisis abilitu, na jejíž použití je třeba mít naplněný crisis metr. Ten se postavě doplňuje, když obdrží damage.

Grafika je vzhledem k omezeným možnostem RPG Makeru na velmi dobré úrovni (manga styl se nekoná), stejně tak ozvučení, které příjemně podkresluje atmosféru.


Poslední diskuzní příspěvek

Red: Koukam, ze tobe to vydrzelo jeste o 20 hodin dele jak me :-) jo, je videt ze tahle hra je povedena a chyti za srdce... Exit fate jsem…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Jednoduchá grafika a primitivní herní systém, implantované využitým editorem by slibovaly průměrné freewarové rpg, u kterého se člověk na chvíli pozastaví ze zvědavosti, trochu si u něj oddechne a když nebude moc dlouhé, tak ho možná i dohraje. Žádný velký zážitek by se asi nečekal.

Jenže:

Last Scenario má velmi povedený příběh. Jeho základní kostra je v zásadě dost neoriginální a z kotle fantasy klišé nijak zvlášť nevyčuhuje (ono to taky skoro už nejde). Jenže to vůbec nevadí. Důležité je, že zápletka je poctivě promyšlená a tudíž funkční. Zaujme a celou dobu drží hráče v napětí báječně dávkovaným postupným popouštěním informací o pozadí příběhu i o jednotlivých postavách. A právě postavy jsou pro celou hru klíčové. Každá má svoji historii, kterou je radost odhalovat, každá má své záměry, které se navzájem prolínají a kříží (díky čemuž postavy nejsou jen pilíři hlavní příběhové linie, ale živé bytosti - na tom se myslím dá dobře poznat zralost autora). S jejich osobnostmi je lehké se spřátelit a prožívat s chutí peripetie, jimiž procházejí.
Jen škoda, že ke konci to trochu ztrácí dech. Jak se dostává do cílové rovinky, děj se jaksi narovnává a směřuje už do finiše příliš přímočaře.

Nakonec ale není ani to hraní samotné tak prosté. Má sice pár much, například otravné obnovování nepřátel a občasnou potřebu expit, která hře ubírá na plynulosti. Velkým plusem jsou ale souboje (tahové, jak vyplývá z žánru jprg). Ty jsou totiž nastavené tak, aby v nich hráč musel přemýšlet o taktice. Jaké bude složení party, jakými kouzly koho vybavit a jakou roli mu v souboji přiřknout. I na tom je vidět, že na Last Scenario autorům hodně záleželo a vynaložili zřejmě pořádný kus tvrdé práce, aby hru vyladili k co nejlepší hratelnosti.

Což se nám hráčům vyplácí právě tím nečekaným výrazným zážitkem.

Pro: příběh, postavy, souboje, láskyplná pečlivost tvůrců

Proti: expení

+15
  • PC 75
Zpočátku hra vypadá nudně a nezajímavě - váš první úkol je zachránit kočku, která se ztratila otravné malé holce z vesnice. Řikáte si, jaktože se sakra na tuhle hru v recenzích pěla chvála a dávali se i absolutní hodnocení, když je to taková nuda. Projdete první dungeon, nakonci narazíte na bosse, vrátíte se do vesnice. Pořád nic moc. Proběhne zápletka, která zní šíleně klišoidně a vy si jen říkáte - dám tomu ještě hodinu a pak to balim. Dojdete do města, připojíte se k armádě a po chvíli vyrazíte na první misi. A pak to začne. Konečně se začne příběh komplikovat a hra začne pomalu ale jistě bavit. Je to až neuvěřitelné, ale v téhle hře čím jsem byl dál, tím to bylo lepší. Tahle vlastnost je bohužel dost velká závada, která odradí spoustu hráčů, kteří to zabalí dřív než se začne něco dít.

Nejsilnější stránkou hry je jednoznačně příběh, který je opravdu solidně zauzlený a propracovaný, postavy nejsou jen bezduché textury, ale mají vlastní cíle a historii. Zpočátku jsem nevěřil, že hra zabere 40 hodin, tyhle údaje většinou bývají nadhodnocené, ale nakonec jsem sám skončil na 43 hodinách, z toho 3 hodiny jsem expil na final bosse(jelikož jsem měl o 12 levelů méně xD). Ono celkově tohle expení je asi největší slabina, boss fightů je opravdu hodně a jsou skvělé, jelikož pokaždé musíte použít jinou taktiku, jiné spellcards, jiné vybavení. Jenže často jsou tak těžké, že vám nezbyde nic jiného, než se na půl hodiny zastavit v progressu a bezduše expit na okolních potvorách (fungujou náhodné souboje - ujdete určitou vzdálenost a napadnou vás potvory). Poté co naberete pár levelů už většinou bosse porazíte a můžete vesele pokračovat dál.

Přijemné zpestření jsou i vedlejší dungeony, do kterých vůbec nemusíte, ale vyplatí se to, jelikož tam najdete pěkné věci. S tím souvisí různé puzzle, na které tu narazíte (objevují se však i v hlavním příběhu). Puzzle jsou jednoduché a až na jeden případ jsem neměl problém a bavilo mě to (a to už je co říct bo puzzle obyčejně nesnášim). HEX hra mě moc nechytla, takže jsem jí celou dobu ignoroval, ale věřim že někoho to bavit může. Sbírání HEX karet je nedílnou součástí hry, pokud jich nasbíráte hodně, tak si můžete otevřít různé "bonusy" jako New Game+ - nová hra se stávajícím levelem, odemčení galerie, nebo souboj s nějakým šíleným bossem.

75 % je z mého pohledu naprosto zasloužených, jedno z nejlepších FREEWARE RPG co kdy vzniklo. Sráží ho jen náhodné souboje, ale to je u tohodle typu her normální a nutnost se občas naexpit.

Pro: příběh, postavy, boss fighty, konec

Proti: pomalý rozjezd, náhodné souboje, nemusí sednout každému

+9