Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Elden Ring

  • PC 80
Herní výzva 2023
4. Země vycházejícího slunce 

Elden Ring je hra od vývojářů FromSoftware, kteří jsou známí pro své předchozí tituly jako jsou Dark Souls, Bloodborne a Sekiro. Hra přidává inovace, jako stealh, mount, crafting, skákání, mnohem větší možnosti magie, skillů, summonů a open world který mi ale do souls žánru vůbec nesedí. Některé z nich již byly jednotlivě implementovány v jedné z minulých her, a stejně tak nedostatky a bugy jako například hit boxy, kamera nebo chaotické targetování více monster.

Příběhově hru vůbec nevnímám. Jakýkoliv rozhovor s NPC ve hře rychle zapomenu a nebýt popisu příběhu na internetu, tak ani nevím, o čem hra je a o co se hráčský charakter pokouší a proč. Hru a vlastně celé Dark Souls a Sekiro hraju kvůli skvělému a obtížnému gameplayi, kdy jde příběh zcela mimo mě.

Elden Ring má skvělý level design, hlavně v interierech a hradnich komplexech což je pro Souls hry typický. Tyto úrovně jsou rozmanité a nabízejí různá prostředí, která jsou plná secretů, pastí a dungeonů. Jedním z problémů hry je, že v průběhu budete neustále narážet na stejnou sadu monster a bossů, což může být stereotypní. Dále, až 30% smrtí může být způsobeno náhodnými faktory, kamerou nebo technickými nedostatky, které mohou vést k neustálému opakování a frustraci. Někteří bossové jsou příliš složitě nebo blbě nadesignováni, vetšina bossů je plná movesetů se spožděným útokem kdy boss napřáhne palici, podrží ji ve vzduchu a než udeří tak hrač stihne udělat tři kotouly a zatančit ChaChu, tato mechanika je neskutečně protivná a je težké se naučit pattern kde je potřeba počítat každý zlomek sekundy.

Audiovizuálně je hra zastaralá a až na pár panoramatických výjevů nenadchne. Hra běží na stejném enginu jako její šest předchozích her se stejnými animacemi, pohyby a nedostatky. Zvuky zbraní, úderů i monster jsem již slyšel v předchozích hrách. Hudba hry je úchvatná, ačkoliv mi žádná z nich neuvízla v hlavě a ve hře je spiš jako pozadí.

Celkově je Elden Ring hrou, která má své klady i zápory. Její skvělý level design a výzvy, které hra nabízí jsou důvod proč tyto hry hraju, ale některé nedostatky a bugy mohou být pro hráče frustrující. Hra by se mohla soustředit více na hlavní aspekty Souls her, opravit neduhy které provázejí celou serii FromSoftware souls her a inovovat souls žanr jiným směrem podobně jako to udělal Sekiro. Myslim že po šesti v podstatě stejných her by to souls žanr potřeboval. Nicméně, pro fanoušky těchto typů her bude Elden Ring perfektní hrou která nabídne stovky hodin zábavy.

Pro: Gameplay, Obtížnost, Level Design

Proti: OpenWorld(subjektivní věc), Kamera a další nedostatky které provázejí celou sérii

+14 +15 −1

They Are Billions

  • PC 75
Herní výzva 2023
9. Období páry a petroleje 

Vítejte v roce 2260, obyvatelstvo světa je zombifikováno zmutovaným kmenem vztekliny. Poslední přeživší kolonie založená Quintusem Crainem v obřím kráteru a obehnána vysokými hradbami dosáhla svých kapacit a je potřeba se rozšířit ven, založit nové kolonie a najít nové zdroje. Po třinácti letech neúspěchů se toho ujímáš ty, mladý a nadějný generál s úkolem probojovat se k opačnému pobřeží a cestou zakládat kolonie, prozkoumávat komplexy ze starého světa a bránit se hordám nakažených.

V kampani na vás čeká taktická mapa, kde si hráč vybírá další postup. Mise jsou rozděleny na zakládání kolonií, útok a taktickou misi. V zakládání kolonií, kde je potřeba dosáhnout určitého počtu obyvatel a až tři dalších úkolů, které se různě kombinují. V útoku je potřeba ubránit outpost za pomocí předem daných zdrojů a taktické mise, kde za pomocí jednoho hrdinského charakteru, kterého si vyberete na začátku, prozkoumáváte komplexy a hledáte artefakty a výzkumy, které pomohou v postupu technologickým stromem.

Hra je hybridem mezi Tower Defence, Real-time a budovatelskou strategií. Hra je intuitivní a každý, kdo hrál nějakou z budovatelských nebo real-time strategií, se do ní velice rychle dostane. Obyvatelům je potřeba obstarávat ubytování, jídlo a elektřinu a pro stavbu budov je potřeba zajistit zdroje jako dřevo, kámen, železo a ropu. Každý jeden den herního času přijede vlak, který, pokud máte postaveny nové domy, doveze obyvatele a zdroje. Je potřeba vystavovat jednotky, zdi a věže na obranu před nekončícími hordami zombie. Ale bacha, stačí jediná skulinka v obraně a díky absenci save systému si můžete zdlouhavé i tří hodinové mise zahrát úplně od znova. Tohle mi v polovině hry generovalo frustraci a já musel ve hře snižovat obtížnost. Velkým problémem hry je přítomný technologický strom, který nejde restartovat a když hráč klikne na pár věcí, které nejsou tak užitečné, jak se zdály být, tak si hráč dělá hru akorát těžší.

Musím pochválit grafické zpracování, které sedí k zasazení a přidává k atmosféře hry. Dále vím, že hru tvoří 2D sprity, ale jsou tak dobře udělané, že bych dal ruku do ohně, že vše jsou 3D modely. K atmosféře hry přidává hudba i krákání vrán, vytí vlku a skuhrání všudepřítomných zombie.

V prvních minutách jsem si říkal, že takový hybrid mě bude bavit až dokonce a že absence save systému jen přidá k obtížnosti. Bylo zajímavé číst nalezené novinové články, co předcházelo pandemii, ale vzhledem k malému množsví úkolů a délce hry, která mohla být poloviční, hra byla velice repetitivní a hru jsem dohrával s nechutí.

Pro: Artstyle, Atmosféra, Příběh

Proti: Neexistující save system, Zdlouhavé, Repetetivní

+11

The Long Dark

  • PC 65
Herní výzva 2023
7. Silnější přežije! 

The Long Dark není vaše generická survival hra se zombíkama ve které svážete dohromady kámen a klacek a dostanete kladivo schopné postavit dvoupodlažní dům s tekoucí vodou, terasou nebo balkónem, zde jste v divočině sám a vašim nepřítelem je mráz, hlad, žízen, únava a divoká zveř, ve hře je nutné hledat úkryty, zahřívat se rozděláváným ohněm, hledat jídlo nebo lovit, shánět,vyrábět a opravovat oblečení či nástroje. Veškerý proces ve hře zabíra čas a úsilí, tudiš i kalorie které je potřeba doplnit. Bohužel žádnej crafting nemá animaci a vše se odehrává se zatmavenou obrazovkou s ubíhajícím kroužkem uprostřed obrazovky. Jinak jsou survival prvky zvládnuty na jedničku.

Audiovizuálně je hra úchvatná využívá jednoduchou cell-shade stylizaci, sníh vám leze až do obýváku a člověk má často potřebu se zastavit a kochat se zasněženým okolím. Hra nastiňuje i skvělou atmosféru za pomocí různých zvuků zvěře, hráč ve hře opravdu slyší to co by čekal že v divočině uslyší. Co se týče hudby je hra po většinu hry tichá s tim že se občas spustí klapání klavíru a v tom jsem kolem sebe zmateně koukal jestli jsem nespustil nějakej skript a nebude se něco dít. Dál by tvůrci mohli trošku zapracovat na hlasitosti v poměru se vzdáleností, jelikož vlk který je od vás 50 metru zní jako by vám vyl přímo do ucha.

Příběh Wintermute je to nejkatastrofálnější na téhle hře a težce ji táhne dolu. Survival prvky v kombinaci se zdejšim příběhem prostě nefungují. Příbeh je špatně napsaný, nelogický s iracionálním chovánim hlavních postav i NPCček. Ty vás moc rády posílají na nejvzdálenější místa na mapě a ze hry vlasně dělá masivní fetch-quest walking simulátor s opakujícími se úkoly a pokud je vám walking simulátor se survival prvky málo, ve třetí epizodě si toto užijete se zatěží na zádech kterou ke všemu musíte udržovat naživu a to hned 4x. Ke všemu neni příběh po šesti letech od vydání hry kompletní. Příběhovej režim wintermute nedoporučuju a skočte na survival režim kde vše dohromady funguje. Pokud jste masochisti doporučuju si počkat na dokončení příběhu a zahrajte si hru na snadnou obtížnost která ze hry dělá jen ten walking simulátor ale stejně bych spíš doporučil najit si na youtube sestřih cutscén.

Pro: Atmosféra, audiovizuál, survival prvky

Proti: příběh

+13

Perseus: Titan Slayer

  • PC 40
Herní výzva 2023
5. Báje a legendy 

Hráč v roli Persea snažící se probojovat do Tartaru aby zastavil chaos před dobitim olympu a zničení světa. Hru jsem měl už nějakou dobu před vydáním ve wishlistu, po jejím zakoupení a dohrání jsem zklamán, jde o akční rogue-like hru tudiš bych nečekal že hru dohraji na první run, ovládání je klasické diablo za pomocí myši, WSAD nebo na gamepadu ale ovládání je takové neohrabané, občas animace plavou a když zaměřím skill očekávam že jej charakter okamžitě vypálí ale u některých skillu je nepříjemný delay takže je snadný minout a když je potřeba ještě uhýbat utokům je takovej skill nepoužitelnej. Hra vás hodi do arény a po zabití určiteho počtu monster se spawne odměna, obchodník a Pegas který vas veme do dalšího levelu. Po dohrání se odemkne další obtížnost z maximalních čtyř.

Hra využívá unreal engine a stejně vypada velice lacině. Jednotlivé levely působí velmi prázdně. na zem využívá jednoduchou opakující se šablonu textur z niž trči tráva, kameny nebo listí a vyjímečně nějaka stavba nebo stan, aréna je většinou čtvercová a ohraničena troskamy, skálou nebo barikádami se stany. Art style UI nesedí se zasazením hry do řecké mytologie.

Bossové se dají díky regenu HPček hráče zabíjet stylem hit&run. Gameplayově je hra v pořádku, hráč sbírá předměty, skilly, zkušenosti, peníze a shardy které se přenáší do dalšího běhu a za ně kupuje trvalá vylepšení, pokud hráč umře tak o vše ostatní přijde. Hra je svižna i rychlá skilly mají pěkné animace. Trošku špatný hitboxy a špatnou odezvu zásahu do hráče, bloody screen je schopný se objevit na maximalním počtu HP po lehkym zásahu. Jedíny co u mě na hře opravdu vyčníva je poslouchatelný soundtrack. Hru považuju viceméně za odpad a znovu ji zapnu jedině po pořádném dopečení.

Pro: Soundtrack, Cena

Proti: Grafika, nízká obtižnost, neintuitivní, prázdné levely, generický monstra

+9

Return to Castle Wolfenstein

  • PC 70
Herní výzva 2023
10.  Před naším letopočtem 

Nemam rád hraní starých her protože většinou si diky nostalgickým vzpomínkám rozbiju názor na danou hru, tuhle hru jsem diky technickým potížím v mládí dohral jen do konce třetího levelu ale i tak k tomuto rozbití došlo. Ve hře sem si připadal jak na horské dráze a když jsem si říkal že je hra skvělá a pocitově jako bych hrál staré Call of Duty nebo Hidden and Dangerous tak mě musela hodit do otravného levelu plného nemrtvích nebo mechanických monster.

Ve hře se hráč ujímá role agenta B.J. Blazkovicze který se v alternativní realitě nacistického německa snaží sabotovat němcům jejich tajný výzkum zbraní nebo okultních a biomechanických věd. To B.J. provede po množství prostředí od hradních komplexů, letišť nebo laboratoří v Norsku, ve skvělém propleteném leveldesignu kde je spoustu k prozkoumáváni a hledáni secretu. Ve hře se nacházi sady dobovích, realných spojeneckých i Německých zbraní doplněné několika fiktivníma. Po každé kapitole je hráči sebrána čast munice a začína s novou sadou zbraní.

Hráč se za pomocí tohoto arzenálu zbraní snaží prostřílet v klasickém FPS stylu do konce levelu. Gameplay je plynulý dokud nenarazíte na nemrtvého nebo mechanického nepřítele kde musíte vystřílet zbytečně moc munice na to aby chcípli. V jiných levelech si zas užijete stealth akci s nožem nebo tlumenou zbraní kde hráč nesmí spustit poplach, naštěstí je tu klasický quicksave system. V této hře jsem si neužil žadnýho bosse, bossové byly nechutný bulletsponge a nejhorší boss fight kterýho jsem snad kdy v jakýkoliv hře hrál byl souboj s Über-Soldatem v laboratoři, málo místa k manévrování a překážek kde se schovat před střelbou Über-Soldata z raket a lightning gunu a do toho na vás ještě střílejí z patra vědci z pistolí.

Se hrou jsem měl velké problémy s jejim spuštěním na moderním stroji kde jsem musel hledat návody nebo programy třetí strany na úpravu FPS, FOV nebo rozlišení. Po tomhle boji hra běžela stabilně a crashla mi jen jednou kdy jsem se pokusil hru shodit do lišty během loadingu.

Pro: gunplay, množství zbraní, varieta prostředí,

Proti: Nemrtví, Bossové, někteří bullet sponge nepřátelé

+14 +15 −1

Forgive Me Father

  • PC 100
Herní výzva 2023
8.  Pero mocnější meče 

Forgive me Father je Doom kříženej s Lovecraftem, ve hře máte na výběr mezi dvěma charaktery, knězem a novinářkou, každý s vlastními schopnostmi, stromem dovedností a stylem hraní. Za zabijení monster po stovkách za pomocí velkého arzenálu zbraní od nože, revolvér až k různým energetickým zbraním hráč získáva zkušenosti a vylepšuje dovednosti a nebo zbraně, nejde jen o statistická vylepšení ale může jit o kompletní změnu vlastností a vzhledu zbraně.

Hra se hraje jako doom, musíte se prostřílet levelem, hledat klíče a najít exit. Save system je checkpointovej kde hráč musí narazit na opilce ležíc u náhrobku s vytesaným Cthulhu kde je následně možno hru uložit. Příběh je jednoduchý, doplňuje se za zapomocí předmětů a stránek které nachazí v průběhu hry nebo mezi každým aktem za pomocí cutsceny.

Z počátku jsem byl zklamaný protože střelba s revolvérem byla pomalá a první akt měl primitivní leveldesign, po prvním aktu se vše změnilo a gameplay byl rychlý, leveldesign skvělý, charakter občas zahláškuje a do toho mi vyhrával skvělý soundtrack. Hra byla najenom akční ale dokázala v některých hlavně outdoorovích úrovních jako je temný les nebo hřbitov dokreslit hutnou až hororovou atmosféru. Ve 4. aktu byl zas design zbytečne bludišťovitej a v 5. aktu jste trpěli nedostatkem munice, byl vyloženě krátkej a odfláklej kdy vás hra házela z jedný arény s monstry do druhý a třešničkou na dortu je velmi špatně nadesignovaný poslední boss kdy na něj hráč musí střilet do vzduchu ve 45° úhlu a přitom se musí vyhejbat danger zónám pod nohama na které nevidí, genialní.

Hra beží na Unreal Enginu v komixové stylizaci a 2D modely monster. Ozvučení zbraní i monster je obstojné a vše doplňuje super metalový soundtrack. Hra je vyplněna mnoha referencemi na různé popkulturní díla. Osobně jsem narazil na Tardis z pána času, hlášku z Futuramy, Terminátorovu ruku se zvednutým palcem v lávě a Artoriasův meč z Dark Souls.

Forgive me Father je podle mě i přez nedostatky skvělou hrou kterou jsem si užil a myslim že hra je zde velmi podceněná, proto jsem jí dal 100% abych trochu zvedl procento, i když si tak vysoké hodnocení nezaslouží.

Pro: Artstyle, Metal, Atmosféra, skvělý 2. a 3. akt

Proti: Poslední boss, 5. akt, Nedostatek munice, Save system

+10

House Flipper

  • PC 75
Herní vyzva 2023
3. Císařův pekař / pekařův císař 

Nejlepší hry jsou ty, o kterých nečekáte že vás budou bavit, a to se House Flipperu povedlo. Hra je simulátorem rekonstrukce domů, úklidu a následného prodeje. Hráč se zde dostane do role všemožných profesí, jako jsou malíř, podlahář, architekt, dlaždič, zahradník, pokrývač, zedník, instalatér, topenář a elektrikář. Hlavní myšlenkou hry je obnova starých domů v desolátním stavu v co nejlepší, aby se prodal s co nejvyšším ziskem.

Hráč začíná s malou firmou, která plní zakázky pro klienty. Po vydělání dostatečného množství peněz si pak hráč může začít kupovat domy a rekonstruovat je podle svých představ. Domy, které si hráč koupí, jsou v katastrofálním stavu, plné odpadků, švábů a nepořádku. Hráč musí úklidit, vymalovat stěny, položit nové podlahy a vybavit byt novým nábytkem a dekoracemi, aby mohly být prodány v aukci.

Jednotlivé práce vyžadují specifické nástroje, a hráč jejich používáním získává zkušenosti za které může nakoupit nové perky, které mu pomohou v efektivnější práci. Hra je dobře optimalizovaná a běží bez problémů. Grafika není špatná a bez zbytečných efektů. Hráče doprovází příjemná relaxační hudba. Může stát, že hráč se zasekne při chůzi o různé předměty na zemi nebo o nízký lustr, občas hra při umisťování předmetu na stěnu neregistruje zeď a snaží se ho umístit za ní do jiný místnosti.

Hra může být pro některé po pár hodinách repetetivní. House Flipper je zábavná hra která přináší spoustu příležitostí pro kreativitu a zábavu.

Pro: relaxační hudba, kreativita

Proti: občasné bugy, repetetivní,

+8

Samorost

  • PC 45
  • Android --
Herní Výzva 2023
2. Debut

Co jsem to u všech čertů "hrál"? Tohle není hra ale interaktivní animace, o skřítkovi který se snaží zabránit ve srážce dvou planetek. V několika úrovních je potřeba se proklikat scénami klikáním na věci/tvory ve správném pořadí. Tohle dílo se ani nedá považovat za logickou hru protože puzzly jsou primitivní a dohrál by to i pes po lobotomii. Jednotlivé scény jsou poskládane fotky kmenů, větví, kamenů a dalších předmětů na kterých se odehrávájí animace dopovázené otravnou a opakující se melodii. Celá "hra" je vhodná maximálně pro děti do 3. třídy základní školy protože člověk který je starší a spustí ji jako prvotinu si ji nemá šanci užít. Celá "hra" je velmi krátká a máte jí dohranou do 20. minut, na mě spíše působí jako demo k dalším dílum, vůbec mě neoslovila a necítim potřebu zkoušet další díly autorů.

Pro: super že to je tak krátký, freeware, uninstall tlačítko funguje

Proti: příliš krátký

+9 +10 −1

Vector Thrust

  • PC 45
Hodnocena Singleplayer část hry:
Technicky těžce nezvládnutá hra, zabugovaná není samotná hra ale i menu, málo možností nastavení a neni možné spustit options ve hře, skripty se nespouští, bezdůvodně ukončené mise jako fail, AI dobrovolně páchají sebevraždy střemhlavým pádem, FPS dropy, poslední misi není možné dohrát, po splnění všech cílů se nespustí skript k ukončení mise(zkoušeno 5x). Letouny nejsou rozděleny dle frakcí, vedle sebe létají suchoje a F16 nebo stařičkej mig a fantom vedle moderních strojů. Hratelně a soundtrakem hra ujde. Grafika ve stylu borderlands. Od hry která je venku pomalu 4 roky bych čekal víc.

Pro: Soundtrack, artstyle, hratelnost

Proti: Bugy, FPS dropy, AI

+11