Sekiro: Shadows Die Twice je akční adventura s prvky RPG od studia FromSoftware, tvůrců série Dark Souls, známé především díky vyšší obtížnosti, kryptickému příběhu a propracovanému level designu.
Ve hře se podíváme do Japonska v období Sengoku – doby neustálého válečného konfliktu, který trval zhruba od poloviny 15. až do počátku 17. století. Hlavní postavou je nindža Wolf, který byl svědkem únosu svého pána samurajem z klanu Ashina a sám během této události přišel o ruku, čímž se z něj stává "jednoruký vlk" – Sekiro. V této úvodní scéně je hrdina ponechán napospas smrti, avšak dočká se mu pomoci v podobě tajemného sochaře, který mu navíc vyrobí protézu, díky které bude náš hrdina moci rozsévat smrt.
Protéza se bude hráči velmi hodit, ve hře se totiž vyskytuje pouze jediná primární zbraň – katana, kterou Sekiro třímá v pravé ruce. Avšak díky mnoha možným využitím protézy nahrazující levou ruku se k hráči dostane pestrá škála nástrojů pomsty, jako jsou například sekera, plamenomet, petardy, šurikeny a další. Protéza disponuje i vystřelovacím hákem, kterého lze využít k rychlému vertikálnímu pohybu napříč úrovněmi.
Oproti sérii Dark Souls si v Sekiro nelze vytvořit vlastní postavu, ani měnit oblečení či jakékoliv brnění. Hra také postrádá jakoukoliv formu multiplayeru a obsahuje velmi omezené RPG prvky – levelováním hráč nezískává bonusy ke statistikám, ale pouze zkušenostní body, za které lze kupovat nové aktivní i pasivní schopnosti.
@SilentWolf (22.01.2025 11:19): Loni to už někteří novináři hráli, release date maj oznámit letos, vydání bych čekal 25/26. Takže už to můžeš začít trochu prožívat!
@Tulareanus (22.01.2025 12:25): Věřim, že to bude na PC Day 1. Exkluzivita by měla bejt jen konzolová.
Jinak to prej nemá bejt úplně souls-like, spíš hack'n'slash s tím, že parry bude hrát asi velkou roli, přirovnává se to k MGR: Revengeance, který jsem teda nehrál, tak nevim, ale vypadá to fenomenálně.
@Tulareanus (22.01.2025 12:25): Věřim, že to bude na PC Day 1. Exkluzivita by měla bejt jen konzolová.
Jinak to prej nemá bejt úplně souls-like, spíš hack'n'slash s tím, že parry bude hrát asi velkou roli, přirovnává se to k MGR: Revengeance, který jsem teda nehrál, tak nevim, ale vypadá to fenomenálně.
Pro: Staré známé, milované a nenáviděné, herní principy v ouplně novém provedení; luxusní swordplay; design světa z praktického i estetického hlediska; finální lokace a boss jsou skutečně pekelní, jak to má být
Proti: Protézové udělátka coby náhražka za magii a alternativní zbraně jsou většinově dosti o ničem; skill stromů je víc než dost, ale stejně mi chybí obyč staty; alespoň nějaká úprava vzhledu postavy fakt mohla bejt