Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Pitfall: The Mayan Adventure

  • PC 100
Pro mě jednoznačně jedna z nejlepších plošinovek, je to náhodou zrovna pár týdnů co jsem to opět dohrál už několikrát a teprve poprvé se mi podařilo složit celý název PITFALL, protože to poslední L se mi nepodařilo nikdy předtím sebrat, vzrušeně očekávajíc co se pak na konci stane jsem uviděl...ne, radši to říkat nebudu:)

Pro mě je na téhle hře všechno super, grafika, hudba, zvuky, celé to originální prostředí a hlavní hrdina s jeho smrtícím řemenem:)

Pro: grafika, atmosféra, hudba a zvuky, znovuhratelnost

Proti: nic mě nenapadá

+6

Wacky Wheels

  • PC 85
Hráli jsme to celý třetí ročník na střední, neuvěřitelná srnada a ujetost když jsme po sobě házeli ježky apod. bláznivost a my jsme se bavili hodně dobře.

Pro: splitscreen, zábava, ujetost

Proti: nedostatek ježků

-1 +4 −5

Baldur's Gate II: Shadows of Amn

  • PC 90
O téhle hře bylo řečeno mnoho ještě před vydáním a já jí netrpělivě očekával a myslel si kdoví co, pak jsem to monstrum ze 4cd na tehdejší dobu dost nainstaloval a byl jsem znechucen, grafika nepřitažlivá, nedokázal jsem hru zařadit do žádného období a země, na jednu stranu moc moderní prostředí a takové přetechnizované, všechno prostě nic moc, šlo to z disku pryč. Po nějaké době když jsem se nudil jsem tomu dal šanci na pár hodin a byl jsem vyřízen, byl jsem naprosto pohlcen příběhem a větvenými dialogy. Dobývání tvrze a její následné přivlastnění byl pro mě asi nejlepší moment hry, kromě závěrečného dlouhého souboje, líbili se mi taky draci samozřejmě. Pro mě osobně je příběh to jedidné co mě drželo spolu s dějovými zvraty. Jsem samotář, takže nějaká parta co jsem s sebou musel vláčet mě nebrala. Odkojen Diablem mě ani neuchvátil počet druhů zbraní, které se dají spočítat sotva na prstech obou ruk a HLAVNE, nebyly generované, tzn. na 95% je šance, že na konci hry vždy skončíte s tím samým vybavením a to mě štvalo, že každý nepřítel, tedy ti hlavní se speciálními předměty měli vždy to samé, truhly také atd., že v podstatě každý hrdina byl na konci stejný ať to hrál Pepa nebo Franta:). Chabé statistiky, zmatená tvorba charakteru a málo akční a dynamické souboje, dále jsem také nikdy nezkousl ta hloupá pravidla pro každou rasu, povolání apod. proč jsem jako barbar nemohl mít těžké brnění, nebo mág nemohl mít nějaký meč to opravdu nepochopim. Ale příběh s atmosférou to stejně vyvážil.

edit: bobo rozdává mínusy ostošest i za toho faktu, že člověk pochválí a vynáší jedinou stránku hry o které se i on zmiňuje, že prý kvůli ní BG ostatním nevoní, díky za taková objektivní hodnocení podobných uživatelů:)

Pro: příběh, atmosféra a hudba, nepřátelé

Proti: málo předmětů, grafika, stále stejné předměty, zanedbávání školy uživatelem bobo ústící v jeho gramatické chyby

-9 +4 −13

Carmageddon

  • PC 95
Moje olbíbená závodní hra, snad proto mě mrzí že nebyl schválen můj návrh ač byl první a informačně delší, škoda. Spousta krve, spousta násilí a parádní reakce Max Damage, který si přejíždění všeho živého užíval se stejnou chutí jako já:) Spousta originálních aut a jejich řidičů, řežba na každé mapě, navážení aut do minových polí, supr, ještě, jelikož jsem to nedávno dohrál, tak mně asi nejvíc zůstala v paměti jatka na fotbalovém hřišti nebo jízda po pláži s PEDESTRIAN ELECTRO BASTARD RAY :)

Poznámka-hra není uvolňována jak abandonware, to ,že jí tvůrci opustí, nepodporují a nezajímají se o ní neznamená, že k ní nemají autorská práva, abandonware neni legální, sdílení takových her je proti autorským právům, ale vše se to pouze tiše toleruje, ale do popisu hry bych to asi rozhodně nedával.

Pro: auta, brutalita, sranda a zábavnost, znovuhratelnost

Proti: nic mě nenapadá

+5

Unreal Tournament

  • PC 90
Pro mě osobně rozhodně špička v žánru, Q3 Arena mi nikdy nesedl, UT mi vždycky poskytl tu pravou dynamickou krvavou zábavu za doprovodu našlapaného soundtracku a klasických Unrealovských zbraní. Kdo hrál UT na Godlike obtížnost bude jistě souhlasit, že se jedná o to nejtěžší co kdy hrál s jen s tou vadou, že výdrž botů byla skutečně velká a zároveň účinek jejich zbraní také a takový styl zvětšování obtížnosti mi nikdy moc nesedl, o jejich schopnosti manévrování snad radši ani nemluvě, jejich cik cak poskakování a rychlost, salta a obří skoky, to je něco nad čím se musim jen smát, tedy hlavně nad demencí vývojářů kdy lidskému hráči férově nechali jen možnost jít dopředu, dozadu, doleva a doprava, schopnost "dodge" je tu pak snad jen jako totální výsměch, nepoužitelný paskvil, ale je to asi tak jediné co mohu vytknout. Výborné jsou všechny módy, nejlepší bylo když se skutečně zadařilo a náhoda zapracovala, daly se mapy v Assaultu i na Godlike bez pomoci parťáku prolétnout za pár vteřin.

Mrzí mě, že tak výborný koncept hry jaký má UnrealT, jeho mody, mise, hudba, zbraně, design totálně zabije absolutně zhovadilá nejvyšší obtížnost, která je opravdu nejtěží svým dementním způsobem, zatímco ostatní jsou zase primitivní, takže neni na výběr a člověk holt když chce těžkou obtížnost musí zkousnout nacheatované boty na Godlike.

Edit - 6.2 2011 dohráno na Godlike.

Pro: dynamika ,akce, zbraně a mapy, soundtrack

Proti: nepříliš dobře pořešené zvyšování obtížnosti

+7 +8 −1

The Settlers II: Veni, Vidi, Vici

  • PC --
Tato vynikající hra, kterou jsem před chvílí sám odeslal ke schválení přičemž mi při kontrole nedošlo, že hra neni Settlers II ale The Settlers II takže logicky jsme to pod S nenašel se mi vždy líbila stejně jako první díl, roztomilá grafika a hratelnost a kouzlo, které as idnešním generacím odkojené na moderních slaboduchých hrách moc neřekne.

Pro: zpracování, principy, roztomilost a hratelnost

Proti: nic mě nenapadá

-4

Doom 3

  • PC 70
U téhle hry mě mrzí, že jsem dal tak průměrné hodnocení, ale podle mého ten grafický kabátek tehdejší doby nemůže vyvážit nudu a šeď, která nemůže obstát v konkurenci předchozích dílů i když jsou grafiky už jinde. Po nějaké době hraní jsem se to rozhodl dohrát jen z úcty k předchozím dílům a asi proto, že se to očekávalo, že to každý bude hrát:)) Moc mě to nebavilo, samé koridory, málo nepřátel, kteří se dali předpovídat, je to škoda.


edit pro Paul- to je pravda, 50% je průměr, ale já to spíše myslel, tak, že hodnocení 70% dostává průměru asi nejvíce her a činí je průměrnými, 50% se všude považuje už za bídu:)

Pro: grafika, zvuky

Proti: nezábavnost, malá hratelnost, truchu suché ssnad až nudné, existence daleko kvalitnějších dvou předchozích dílů

+1 +6 −5

UFO: Enemy Unknown

  • PC 100
Tohle když jsem pozoroval hrát mého bratra tak jsem si říkal, co to je? vždyť to vypadá divně, nudně, o základnu se staráte prakticky jen v textech, co ho na tom baví??? Za nějaký ten čas jsem to sám zkusil a už to se mnou jelo, chytlavé, staral jsem se o základnu, nakupoval zásoby, rekruty, tvořil týmy vojáků a následně je vysílal na mise vždy když radary zachytili nějaké to sakra velké ufo. Pak jsem na celé mapě drtil emzáky, vše takticky a strategicky promyšlené žádná šílená akce, pěkně postupně a jistě na tahy.

Pro: základna, infrastruktura základny, mise, atmosféra

Proti: nic mě nenapadá

+4 +5 −1

Mortal Kombat

  • PC 90
Klasika a průkopník žánru bojovek, spousta krve, spousta násilí tak jak to má být:) Hráli jsme to hodně, hráli jsme to rádi, osobně mi to ale vyhovovalo více na mém Mega Drive s gamepadem u televize, ještě teď si pamatuju jedinou fatalitu za Sub-Zera, k němu, dolu, k němu, vysoká pěst a měli jste v ruce hlavu nepřítele i s páteří:)

Pro: krev, násilí, grafické zpracování a hudba

Proti: as nic

+8

Dune II: Battle for Arrakis

  • PC 95
Legenda legend, pamatuji si jak její obrovská velikost zabrala několik disket a dost velkou část kapacity disku:)) Stálo to za to, vše na svou dobu promakané a s atmosférou s několika libovými jednotkami a Shai Huludem:) Asi jediné co se dá z dnešního pohledu vytknout je nemožnost označit více jednotek najednou, ale tenkrát to nevadilo. Takže já říkám ať žije baron Harkonnen!!!:)

P.S. ale jo, ornitoptéry a sonic tank jsou cool :)

Pro: jednotky, legendárnost a atmosféra

Proti: z pohledu tehdejší doby nic

+2 +3 −1

Earth 2150

  • PC 90
Této strategie jsem se něco nahrál, na ní je především originální hlavní cíl a pak výzkum a výstavba jednotek, které nemáte předdefinované, ale sami si je stavíte z velkého množství vynalezených zbraní a upgradů jejichž vývojový strom je fest velký:) na podvozek dáte laser, na další část podvozku kanon atd. atd., jednotky pak můžou útočit všemožnými zbraněmi (až třeba 5 druhů najednou) jak na zem tak na letící jednotky. Stavíte továrny, obranu atd. Já měl oblíbené jak tanky tak obrovské mechwarriory. Na svojí dobu plně 3d se skvělými efekty a měnícím se počasím, možností upravovat terén, já si to vždy užil, jako další bych pochválil frčky u jednotek, z kterých jste si mohli postupem času uděla veterány s ohromnou silo a mít je celou dobu hry.

Pro: množství upgradů a jednotek, grafické zpracování, originalita, délka, zkušenostní upgrade jednotek

Proti: nic mě nenapadá, možná trochu sterilní

+5

Fallout 2

  • PC 100
Fallout 2 bude na mém žebříčku zaujímat vždy první místo. Jeho geniální propracovanost a atmosféra může být konfrontována pouze s několika dalšími tituly od Black Isle.

Celá atmosféra postapokalyptického světa na mě dýchá celou dobu hraní. Osobně jsem jeden z těch co miluje tohle kreslené detailní ponuré zpracování, vše je pěkně vyvedeno v dtailech, animce super, nestojím o nějaké 3d pseudo pokusy, které stejně takové množství detailů nezachytí v nejbližších několika letech. Z F2 je úplně cítit ta beznaděj a zoufalství lidí žijící ve zničeném světě, ta zvrácenost a odpor k lidem, kteří zasvětili život jen otrokářství, vraždění a teroru pro tento svět tak příznačným. Hrál jsem ho všeho všudy aspoň 10x, je to taková tradice si ho zahrát každý rok, což je asi tak akorát doba na lehké zapomenutí všech detailů a znovu vychutnání si celé hry. Líbí se mi rozdílnost všech lokací, od Denu, Reddingu po Modoc, vault City a San Francisko. Líbí se mi celkový styl hry laděný do období studené války ač jsme vlastně v daleké budoucnosti. Líbí se mi celková surovost hry, přítomnost zkažených dětí, které kradou pro své šéfíky což je v dnešní době už nemyslitelné by vám bylo umožněno vraždit děti na ulici, ne že by to bylo to hlavní o co jde, spíše jde o tu MOŽNOST, že to zkrátka jde a hra vám nic nezakazuje, dovoluje vám být tím hodným nebo taky tou největší špínou podobně té co se vám lepí na boty kdy s z vás stane jak vrah dětí, pornoherec tak i třeba vykradač hrobů s vytetovaným cejchem otrokáře na čele. Tato hra si na nic nehraje a myslí na každý detail a aspekt takového života v zdevastovaném světě. Celý svět je prolnutý moderní technologiíí ať jsou to moderní hi-tech zbraně jako pulsní puška, gauss puška, elektrické rotačáky, nebo možností být operován ke zvýšení svých schopností jak vylepšením svých vlastností tak imlantáty,pod kůži přičemž vše má svá pro a proti, na straně druhé tu jsou primitivní zbraně jako pistole, brokovnice, oldschool předměty jako staré spotřebiče apod. rozmanitost úkolů se blíží genialitě od nájemných vražd, vymáhání dluhů (Hej Lloyde! Chytej...) hlídání kontrabandu s chlastem, hledání léku na drogu, kupování dolů přes hledání součástek do auta, doručování kufříků, po přesazování kytek a hraní šachové partie se škorpionem či lovení pokladu ze studně. Radši více říkat nebudu ať to neni moc spoilerové, ale ta škála úkolů je skutečně bohatá. V rámci toho se dotáváme k dialogům, které jsou bohaté a hlavně větvené s mnoha možnostmi reakce, která má na chování NPC vliv a s možností strkat nos do těch správných zadnic k dosažení lepších výsledků. Fallout činí Falloutem také humor, často drsný, černý a cynický humor, který ještě umocnil český překlad. Jsou zde všudypřítomné odkazy na filmy, hry, známé postavy a knihy. Vaši spolubojovníci vás nepřestanou bavit svými hláškami zvláště pokud se nemají zrovna rádi (Šéfe, Sulik už na mě zas divně čumí). Setkáte se starými známými Supermutanty a Nightkiny, s novými alieny a jinou chamradí z vůdcovy továrny. Je toho hodně co napsat o tomhle klenotu herního průmyslu, a já si cením především tu otevřenost a naturalitu bez cenzury, vždyť která jiná hra v dnešní době vám umožní zlikvidovat prezidenta USA na několik způsobů a postavit se samotnému Velkému zlému bossovi? Pouze Fallout 2 :)

Takže za sebe říkám "Semper Fi....." Falloutu 2:)

Pro: vše od atmosféry, brutality a zvrácenosti celého světa, naturálnosti přes možnosti celého světa, množství předmětů a NPC po černý humor srážející ze židle

Proti: spousta bugů a technické problémy na které tvůrci zapomněli a neopravili, dále mě napadají jen drobnosti a to už bych jen rýpal do dokonalosti

+22 +27 −5

Blood

  • PC 90
Je fakt, že střílení zombijí a mnichů v krematoriu s místnostmi plnými mrtvol na hácích, stolů na řezání lidí a kusy masa není úplně pro každého stejně jako kopání do hlav zombijí do terče na kranevalu s balónky a se sudy plnými mrtvol okolo, že by inspirace na dovolený u Orlíku?:) Ale mně se tahle ujetá brutalita, cákance krve, který lítaj z něpřátel a fanatický řvaní těch mnichů s tommy guny vždycky hrozně líbilo:) Myslete si klidně, že jem třeba úchylák, ale nejvíce jsem zbožňoval řvaní hořících mnichů po dávce ze světlicové pistole "Arrhhhh, It burns! It burns It burns me down" argghhh..." Dáol chálim opravdu bohatý arzenál zbraní, házení balíků TNT nebo kropení nepřátel dvěma tommy guny, kdy druhý mod střelby dovolil střílet ze strany na stranu je super, stejně jako panenka voodoo atd. atd. Dále chválim ty lokace, krematoria, hřbitovy, ústav pro chóré, nádražní stanice, karneval, katedrála, loď, jedoucí vlak s kupé plnými černých psažerů, to vše jsou lokace s atmosférou situovanou do třicátých let na divokém západu. Na závěr vyzdvihuji ty Calebovi hlášky a ustřelování hlav zombijím brokovnicí. Jo jo, asi jsem fakt divnej:)

Pro: zbraně, zvuky a hlášky, krvavou a morbidní ujetost, atmosféra a lokace

Proti: málo takových Bloodů:)

+20

Diablo II: Lord of Destruction

  • PC 95
K této hře, datadisku pouze zkopíruju svůj komentář od Diabla II plus něco navíc.

Nebudu dlouho chodit kolem horké kaše, narovinu říkám, že jsem to hrál dobrých 5 let s občasnými přestávkami, nic jiného mě nebavilo. Adresář s uloženými pozicemi mám plný barbarů:)) Je to především hratelnost, zkrátka znovuhratelnost, která tuhle hru činí tak výjimečnou, kolik jiných her jsem hrál znovu a znovu od začátku jen proto abych věděl jaké předměty mi vypadnou z nepřátel tentokrát? Každá nová hra je jiná, generuje se nové prostředí i s nepřáteli a to jen podporuje znovuhrání. Pravda je, že v člověku, vždycky tak příjemně hrklo, když se na zemi po boji obejvila žlutá či zlatá barva. Chálím obrovský počet zbraní a statistik které mají, člověku to chvíli trvá než se ve všech vyzná, vzpomínám na ta dilemata, zda si nechat tento předmět nebo jiný apod. Množství nepřátel také stojí za to i když je kolikrát jen barevně odlišen, přítomnost bossů a speciálních monster také potěší. Dále je to hudba a zvuky, které taky považuji za hodně kvalitní a i přes stížnosti na grafiku za sebe říkám, že jsem s ní dokonale spokojen.

Tento datadisk dodal to nejpotřebnější a to hlavně ve spojení s posledními patchi, a to jsou nová monstra, spousta nových předmětů, a hlavně zvýšení obtížnosti a tuhosti monster + zkušenosti za ně. Nové setové předměty, které přidávají více bonusů, extra předměty pro každé povolání, nové unikáty atd. Tohle vše si dokonale vychutnáte hlavně na nejvyšší obtížnost a levely. Vytknul bych snad jen opět pár bugů a hlavně, že po dosažení 90. levelu už se to nedá hrát, protože zkušenosti přibývají skutečně šnečím tempem.

Pro: množství nových předmětů, množství statistik a nepřátel, znovuhratelnost

Proti: opět ty samé bugy

+17

Diablo II

  • PC 95
Nebudu dlouho chodit kolem horké kaše, narovinu říkám, že jsem to hrál dobrých 5 let s občasnými přestávkami společně s datadiskem, který je nutností, nic jiného mě nebavilo. Adresář s uloženými pozicemi mám plný barbarů:)) Je to především hratelnost, zkrátka znovuhratelnost, která tuhle hru činí tak výjimečnou, kolik jiných her jsem hrál znovu a znovu od začátku jen proto abych věděl jaké předměty mi vypadnou z nepřátel tentokrát? Každá nová hra je jiná, generuje se nové prostředí i s nepřáteli a to jen podporuje znovuhrání. Pravda je, že v člověku, vždycky tak příjemně hrklo, když se na zemi po boji obejvila žlutá či zlatá barva. Chálím obrovský počet zbraní a statistik které mají, člověku to chvíli trvá než se ve všech vyzná, vzpomínám na ta dilemata, zda si nechat tento předmět nebo jiný apod. Množství nepřátel také stojí za to i když je kolikrát jen barevně odlišen, přítomnost bossů a speciálních monster také potěší. Dále je to hudba a zvuky, které taky považuji za hodně kvalitní a i přes stížnosti na grafiku za sebe říkám, že jsem s ní dokonale spokojen.

Pro: předměty, množství nepřátel a předmětů, statistiky, znovuhratelnost, tvorba postavy

Proti: několik bugů

+16 +17 −1

Half-Life

  • PC 95
Jedna z legend, vyzdvihuji především AI na kterou se ani dnešní hry nehrabou, vojáci utíkají, kryjí se, přesně vrhají granáty, spolupracují, líbí se mi i pozvolný rozjezd celého příběhu i dějové zvraty, na tu dobu jsem grafiku hltal se vším co se přede mnou odehrávalo, arzenál zbraní je bohatý, originální naváděcí raketomet, mým oblíbencem byl Colt ráže .357, který vrtal do čela oběti jednu díru navíc. Dál chválím i zvukovou stránku hry.

Do dnešní doby jsem nenarazil na hru, která by se aspoň vyrovnala atmosféře Half Life, akce zde mi přijde uvěřitelná, dějové zvraty jsou parádní, chování nepřátel mi přišlo vždy o řády lepší než kdekoli jinde, v tomhle smyslu předčí Halfa snad jen první Unreal, který zpracováním AI předběhl dobu a ani dnes nemá konkurenci. Akce kdekoli jinde ve FPS mi o proti HL přijde naskriptovaná, předvídatelná a vždy stejná, v HL se vojáci chovají často jinak i v jinak z mé strany stejně probíhající akci a stejných pohybech. Není to tak dlouho co jsem ho opět dohrál a zážitek byl stejný jako poprvé, ten současný patos, který se tváří jako FPS pak nemám ani potřebu hrát. Když srovnám "naskriptované" události v HL s tím co je naskriptováno v dnešních hrách, tak bych snad slovo skript ani neměl nikdo v souvislosti s HL použít. Vojáci na nejtěžší obtížnost, která je asi nejvhodnější pro plný zážitek, umírali bez problémů po přesných zásazích, stačí jen mířit a když neni člověk levej jak šavle tak vše řeší přesné zásahy do hlavy.

Těžko se mi té hře něco vytýká i s takovým časovým odstupem.

Pro: AI, atmosférická akce, příběh a dějové zvraty

Proti: občas příliš dlouhé hluché pasáže, malé množství protivníků

+12

Medal of Honor: Allied Assault

  • PC 90
O této hře můžu jako do té doby o jediné spolu s Half-Life s klidem prohlásit, že jsem u ní poprvé cítil opravdovou akci a atmosféru z reálné akce, mimo jiné to byla také první hra, která se mi ve své době opravdu trhala i na chabé nastavení, takže jsem musel nějakou dobu vydržet. Oceňuji AI protivníků, kteří se uhýbají, krčí, utíkají atd. na druhou stranu bych zkritizoval ty přílišné skripty a arkádovost v podobě nemožnosti se více pohybovat. Scéna na pláži Omaha patří jistě k tomu nejlepšímu co bylo uděláno snad jen s tou chybou, že palba kulometů byla taky jasně naprogramována a měla systém. Ještě na mě zapůsobilo sniperské město, nebo mise v zimě, kdy jste cítili ten chlad a šum lesa.

Pro: akce, AI, filmový zážitek, zvuky a hudba plus grafika

Proti: scripty, arkádovost

+16

Age of Empires II: The Age of Kings

  • PC 95
Hru hodnotím z pohledu neexistence hry Stronghold, která vyšla později, je to logický postup. U této hry jsem strávil opravdu dlouhou dobu a nikdy mě neomrzela, co se týče strategie je to pro mě na žebříčku těch nejlepších. Stavění infrastruktury, opevnění, to vše stihnout co nejdříve atd. to mě vždycky bavilo, plus to množství výzkumů a vylepšení. Co se týče bojů ty byly vždycky skvělé, když se střetly dvě armády v níž byli i například váleční sloni, bylo to skutečně znát, zem plná mrtvol, rozbité hradby, bitevní vřava jak má být. Jako plus bych uvedl ještě přítomnost editoru, kde jsem tvořil spousty map a vychytávek, měl bych jednu výtku, a tou je populační limit 100 na každém vytvořeném scenariu místo maximální 200, nevim proč to takhle osekali. Na závěr bych vyzdvihl grafiku, která je pro mě super ještě dnes, je pro mě opět přijatelnější než ty nekvalitní 3d zpracování, má své kouzlo a detaily.

Pro: grafika, výystavba infrastruktury, výzkumy, množství jednotek a samotné boje, editor map

Proti: asi pouze populační limit 100 u vytvořených map v editoru

+7 +8 −1

Fallout

  • PC 100
Co k tomu dodat? Jediné mínus téhle hry je existence dílu druhého:) Absolutně promakaný svět, skvělé a vtipné větvené dialogy, které měly hlavu a patu, hra si nebrala servítky, takže jsou tu i nadávky a ty nejdrsnější situace s prostitutkami dětmi atd. Spousta úkolů, z nichž většina neni v PIP BOY, množství kulturních odkazů, vtipných hlášek. Bohatý arzenál zbraní, a to nejhrubší násilí v podobě skvěle animovaných umíracích sekvencích a na závěr ta nejlepší atmosféra společně s druhým dílem v celém žánru RPG, pro mě osobně měla největší atmosféru Katedrála plná mnichů uctívající svého vůdce a množství Nightkinů a supermutantů, a to vše za doprovodu depresivní hudby a bouchání zvonů.

Pro: skvělá atmosféra, hudba, zbraně, příběh a dialogy, humor a násilí

Proti: pouze špatná podpora od tvůrců v podobě patchů

+10

Diablo

  • PC 95
Tato hra je asi povinností pro každého milovníka akčních RPG bez nějakých fantasy klišé a srágor, které můžeme vidět v dnešních RPG, kde mi ze všech těch barviček, a neustále se opakujících stejných nepřátel je opravdu blivno. Kecání a úkolů tu zrovna moc není, ale kouzlo je jinde, v atmosféře, v prostředí a hudbě plus množství nepřátel zbraní a kouzel což se rovná výtečná akce.

Nemohu pochopit kritiku grafiky zde v komentářích, v roce 97 to byla naprostá špička a každý hráč na to div nezíral s otevřenými ústy, ale dnes je každý nějak chytrý a rozmáhá se nám tu nešvar hodnotit technickou kvalitu hry z dnešního pohledu, což je tak trochu slušně řečeno opravdu pitomost.

Pro: prostředí, hudba, grafika, předměty, nepřátelé a atmosféra

Proti: arkádovost

+14 +18 −4