Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Half-Life

  • PC 95
Jedna z legend, vyzdvihuji především AI na kterou se ani dnešní hry nehrabou, vojáci utíkají, kryjí se, přesně vrhají granáty, spolupracují, líbí se mi i pozvolný rozjezd celého příběhu i dějové zvraty, na tu dobu jsem grafiku hltal se vším co se přede mnou odehrávalo, arzenál zbraní je bohatý, originální naváděcí raketomet, mým oblíbencem byl Colt ráže .357, který vrtal do čela oběti jednu díru navíc. Dál chválím i zvukovou stránku hry.

Do dnešní doby jsem nenarazil na hru, která by se aspoň vyrovnala atmosféře Half Life, akce zde mi přijde uvěřitelná, dějové zvraty jsou parádní, chování nepřátel mi přišlo vždy o řády lepší než kdekoli jinde, v tomhle smyslu předčí Halfa snad jen první Unreal, který zpracováním AI předběhl dobu a ani dnes nemá konkurenci. Akce kdekoli jinde ve FPS mi o proti HL přijde naskriptovaná, předvídatelná a vždy stejná, v HL se vojáci chovají často jinak i v jinak z mé strany stejně probíhající akci a stejných pohybech. Není to tak dlouho co jsem ho opět dohrál a zážitek byl stejný jako poprvé, ten současný patos, který se tváří jako FPS pak nemám ani potřebu hrát. Když srovnám "naskriptované" události v HL s tím co je naskriptováno v dnešních hrách, tak bych snad slovo skript ani neměl nikdo v souvislosti s HL použít. Vojáci na nejtěžší obtížnost, která je asi nejvhodnější pro plný zážitek, umírali bez problémů po přesných zásazích, stačí jen mířit a když neni člověk levej jak šavle tak vše řeší přesné zásahy do hlavy.

Těžko se mi té hře něco vytýká i s takovým časovým odstupem.

Pro: AI, atmosférická akce, příběh a dějové zvraty

Proti: občas příliš dlouhé hluché pasáže, malé množství protivníků

+12