Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
M.L. • 43 let • státní zaměstnanec • Karviná (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentáře

Gears Tactics

  • XOne 65
Hráno a dohráno na Xbox One X přes službu Game Pass Ultimate.

Jsem velký fanda XCOMu a hrával jsem už původní UFO. (nostalgický povzdech) Gears Tactics je oproti XCOMu hrou ořezanou jen na čistou akci. Žádný výzkum, vývoj, vedení základny... jen čistá akce o kterou v Gears Tactics vlastně jde. Tady špatně nic není. Co srovnat jde jsou akční pasáže hry, tedy boj s našimi vojáky, ke kterým si člověk vybuduje nějaký vztah... ideálně kladný. Zde pro mne XCOM vede hlavně proto, že xcom vojáky mám víc pod kůží. Aby ne, mohu si je upravit, přejmenovat, vylepšit nebo ořezat výzkumem a vývojem. Zde Gears Tactics pokulhává, nejde totiž tak moc do hloubky.

Skill systém u postav je dobrý a hra po grafické stránce vypadá opravdu dobře. Navíc zde vložená brutalita a fatality při boji jsou opravdu úžasné. Taková třešnička na dortu, která mi vždy trošku chyběla. Jako + pro Gears Tactics považuji boj s bossy. Jsou velcí, hroziví a vypadají dobře. Jen ten boj s finální Hydrou byl fakt na dlouho. Bohužel hra (na xboxu) obsahuje dost nepříjemné bugy (několikrát se mi hra sekla nebo spadla) kdy tou nejvíce nepochopitelnou chybou byl opožděný dabing u animací postav. Hratelně se hra povedla, jen z nepochopitelných důvodů byla vycpána povinnými vedlejšími misemi, které mají nejspíš uměle prodloužit herní dobu. Když jsem už po páté zapínal tu stejnou vedlejší ne moc sympatickou misi, klepal jsem si na čelo s otázkou: "Jak tohle mohlo někomu projít?!"

Pro: hra v Game Passu, grafické zpracování, fatality a boj s bossy

Proti: stále se opakující vedlejší mise, bugy

+8

Book of Demons

  • XOne 90
Jsem opravdu VELKY fanda serie Diablo. Na D1 jsem vyrůstal a do teď hru považuji za klenot žánru. O to víc chráním původní hru! Když jsem se tedy dozvěděl, že existuje "papírová" hra Book of Demons, která kopíruje mou klasikou, byl jsem hodně zvědavy a jistý si tím, že mi zase bude někdo prznit oblíbenou hru mého mládí. To jsem ale ještě nevěděl, jak daleko jsou mé obavy od pravdy. Book of Demons si zaslouží mé uznání a já Vám rád napíši proč...

První co člověka zarazí je kartón, ano, kartón. Hra je vytvořená z barevného kartónu a 90% lidí co hru uvidí bude jen nepochopitelně kroutit hlavou. Žádná realistická grafika, žádné hektolitry krve, žádné dech beroucí cinematiky. Prostě kartón, který dokazuje, že v jednoduchosti je síla. Hra se nese v uvolněném duchu a papírový hrdina mezi papírovými příšerami v něm dobře zapadá. O vtipné momenty a hlášky není nouze... zde spoilerovat nechci. Dohrejte kampaň - stojí to za to. Kartón zafungoval.

Druhá věc, která na první pohled zaujme je odkaz původní hry. Vesnice a "všechny" NPC jsou tam kde mají a když poprvé promluvil ten starý muž u studny, prostě Deckard Cain! Asi nikoho tedy nepřekvapí, že se do dungeonu vstupuje pod kostelem a že nás čeká souboj s řezníkem, Lazarusem i s samotným ďáblem. Prostě Cartoon Diablo.

Třetí věc je zpracování schopnosti, vybavení a celkový pohyb postavy. Zde pozitivně hodnotím originalitu, která do kartonového prostředí dokonale zapadá. Vše tedy máme v kartách a jejich kombinací a využití si musíme pečlivě vybrat. Co však považuji za dokonalé je samotné nastavení obtížnosti v free play modu. Kde se jiné hry s rostoucí obtížnosti ztrapňují, zde je situace opačná... ztráta peněz po úmrtí, blokované karty v boji i mimo boj ale i úplná ztráta karet po smrti už dokáží hru slušně okořenit.

Co hru trošku sráží je technické zpracování pro konzoli XBOX. Občas se nepříjemně sekne zvuk a samotné ukládání hry tak nějak nefunguje. (funguje pouze autosave) Po dohrání kampaně se otevře free play mod, který funguje jako endgame - což je trochu málo. V free play modu se postupně otevřenou všechny obtížnosti, najde se všechno vybavení a schopnosti a tím to vlastně končí. Zde bych prostě chtěl víc.

Celkový verdikt: 90/100.

Pro: inspirace Diablem, vtipně zpracováno, originální přistup k předmětům/schopnostem

Proti: technické zpracování na XBOXu, nedostatečný endgame

+13

Mafia: Definitive Edition

  • XOne 90
Tak jsem si po dlouhé době s chutí pořádně zahrál! A jsem spokojeny. Všiml jsem si ale různých názoru na tuhle Definitive Edition Mafie a vcelku to chápu. Lidé jsou totiž rozděleni na dva tábory a proto je hodnocení pro někoho 6/10 a pro jiného 9/10. V obou případech je ale hodnocení dobré nebo nadprůměrné za co můžeme poděkovat Illusion softworks za dobrý základ jak vystřižený z Kmotra tak i Hangar 13 za to, že to zvládli a nezkazili.

Tábor A: mafii jsem hrál už 18 krát, naposledy před 2mi roky
Tábor B: mafii jsem hrál 2 krát, naposledy před 18 léty

Tábor A jsou lidé, kteří znají Mafii tak jak nikdo jiný, jsou to srdcaři co znají každé zákoutí a každou hlášku z této hry. Bohužel jim občas vadí i to, co jiným vyhovuje a jen těžce rozdýchávají to nové nebo to co je jinak. Těmto lidem jejich názor neberu a vlastně ho i chápu. Pro tuhle skupinu mám dobrou zprávu, původní Mafii Vám nikdo nikdy nesebere a vy tedy můžete hrát to, na co zrovna budete mít chuť, třeba jen pro to, aby jste si upevnili Váš názor.

Tábor B jsou lidé, kteří si vzpomínají na silný a na tu dobu naprosto úchvatný příběh. Ono příběh je úžasný i po těch letech. Tihle lidé například neřeší, jestli postava Dona Salieriho vypadá jinak než kdysi, protože se tato změna nedotkla příběhu ani atmosféry. Do této skupiny se řadím i já. Líbí se mi nový a moderní vzhled, líbí se mi zahrát si Mafii na velké 4K TV na konzoli a vychutnat si všechnu tu špínu Lost Heaven z odlesku v kalužích, za deště a při poslechu našeho rodného jazyka. Říkejte si co chcete, dabing je na profesionální úrovni a jsem za něj opravdu rád. Za co ale musím poděkovat nejvíc, je za oživení 18 let starých vzpomínek.

Závěrem jenom napíši, že se jedná o hru, která rozhodně nedělá ostudu a neničí odkaz svého původu. Pro nové lidi do rodiny Mafie je povinnosti stejně jako pro otrlé mafiány, kteří by měli srovnat nové se starým a užít si tak zas a znova obě hry.

Pro: Dabing, Atmosféra hry, Grafické zpracování, Nezvorali to

Proti: Rádio (zprávy) v autě není dabováno, uvítal bych DLC s engame obsahem pro volnou jízdu

+19

Lineage II

  • PC --
A jaká je Vaše první MMO závislost? U mne to je C4ka (Chronicle 4: Scions of Destiny) :) Vzpomínám, jak jsem na privátních serverech objevoval zabugovaný svět, který se měsíc po měsíci vylepšoval, aby se alespoň částečně přiblížil tomu ofiko. Úžasná a bezstarostná doba... hra byla tvrdá, musel jsem se procházet krajinou, neboť vše bylo drahé. Šetřilo se i na základní D grade výbavu, která díky tomu měla svou hodnotu. Po vlastních jsem objevoval krásy téhle hry - tohoto světa, ať už jako temný summoner nebo trpaslík spoiler, který se snažil být užitečný. Výroba vybavení, spoilování materiálu a eqipu, pomalý a tvrdý průchod hrou na základní rate 1x. Ano, zdlouhavé, pomalé a relativně těžké... o to větší pak měla postava a její vybavení hodnotu a smysl.

Když se nyní podívám, kde se má milovaná L2ka za ty roky dostala, chce se mi řvát. Ne, není to zas až tak strašné... ale z toho co jsem kdysi miloval, zůstala jen kostra. Už nezačínám ve své "rodné" vesnici. Všichni na jednom písečku?! Krásně tedy vedle sebe stojí ork, elf, trpaslík i člověk. No dobrá... z líbezného talking island je nyní Disneyland. :/ Snad to je jediná kalamita! Bohužel, zde to pouze začíná. Vývojáři podlehli tlaku veřejnosti a hru posadili do rychlíku... "VŠE" máte hned a vše dostanete zadarmo. To co kdysi byl pomalý rozjezd hrou, je nyní zabaleno do 30-60 minut hraní. Hodnota D grade eqipu je nyní nulová... zadarmo vás gatekeeper portuje i 50 metrů za vesnici, aby náááhodou se hráč nemusel projít o kousek dál a nezjistil, co je tam za tím plotem. Je zde ještě dost "vychytávek" jak "zkvalitnit" hru, které neuznávám a myslím si, že hru od základu kazí. Říct si o nich by mne však stálo zbytky duševní síly a ty si musím nechat na hledání starších privátních serveru, kde hra byla zdráva a zábavná.

Ano, jsem ZKLAMÁN. Mé komentáře zpravidla bývají kladné ale zde je toho na mne moc. Pro nově příchozí hra nabízí hodně zábavy, ale pro nás "veterány" co hrou procházeli od začátku se jedná o bolestivé zklamání. (alespoň u mne tomu tak je) Hodnocení pro mne tedy není možné, názor si musí každý udělat sám.

Pro: pro nově příchozí hra nabízí hodně zábavy

Proti: pro veterány co hrou procházeli od začátku se jedná o zklamání

+7

Bastion

  • PC 70
Říkám si: jsem milovník Hack and Slash "diablovek", tak proč nezkusit Bastion? Zejména, když byl na Steamu v češtině za krásných 100,- Kč a hodnocení na hru jsou kladná. A i když se hra netrefila do mého vkusu, stovky nelituji. V žádném případě se nejedná o ultimátní hru na hrdiny na jakou jsem zvyklý. Ale to jsem zde ani nečekal.

Bastion je po všech stránkách krásně barevně zpracované dílo s perfektním hudebním doprovodem. Sympatickým hlasem vypravěče jsme provázení jinak lineární hrou. Musím přiznat, že jsem si při hraní odpočinul a i když byly momenty, např. "ještě jednou spadnu, tak rozbiji klávesnici", hru mohu hodnotit kladně. Celkově vzato, se však jedná o hru typu "dohraji a odinstaluji"

Pro: zpracování a ozvučení , oddechovka , čeština

Proti: lineárnost, délka hry

+18

Mortal Kombat X

  • PC 90
Je neuvěřitelné, že je tomu už tolik let. První Mortal Kombat (MK) vyšel v roce 1992 a bylo to něco šíleného. Na tehdejší dobu nic takového nebylo a nás to všechny dokonale bavilo a šokovalo. Jsem rád, že série neumřela a žije si dál... MK X je v pořadí desátá hra z univerza a svým předchůdcům dělá čest. Jde z ní cítit, že vývojářům není série cizí a pracovali na ni srdcem i duší. Nebudu zde rozebírat HW problémy při uvedení hry, hru jsem si pořídil za pár korun nyní a musím ji jen pochválit. Audio-vizuální stránka je naprosto úžasná a hektolitry krve stříkající z monitoru by potěšili nejednu krevní banku. :) Výběr bojovníku je rozmanitý, máme zde několik nových a zajímavých postav. Každá postava se navíc dá hrát na tři varianty tedy i tři drobné změny vizáže. Brutalita FATALIT je opět pověstná a zdrcující. Komba z rentgenového pohledu jsou opět zábavná. Po dokončení souboje ve věži čeká krátký zakončovací příběh pro každou hratelnou postavu. A to nemluvím o Story modu nebo kryptě u které jsem dostal málem infarkt. (arachnofobici opatrně, v kryptě na vás čeká velké chlupaté překvapení) Z toho všeho lze vycítit láska k sérii a poctivost. Co se tedy za těch 26 let série změnilo? K lepšímu mnohé. Už jen že série žije, má atraktivní kabát a spoustu krvavých momentů. Z toho horšího mne upřímně nic nenapadá. Snad jen, že některé arény mne zrovna nenadchly, ale to může být jen můj osobní názor. Můj celkový verdikt: Ještě jeden "fight" a jdu spát. ;)

Pro: audio-vizuální zpracování, je to zábavné a krvavé, MK je z5

Proti: některé arény mi nesedly

+15

Exoter

  • Spectrum 80
Další z řady jednohubek. :) Tahle hra je příjemné textové osvěžení, které si zahrajete za jeden jediný večer. Přiznám se, že jsem musel sáhnout po návodu, protože... kdo by čekal, že draka zabijete jehlou a psa nakrmíte dračími hlavami. :)

Pro: old school fantasy textovka v češtině

+3

Upír

  • Spectrum 90
Toto je jedna z mých prvních čistokrevných textovek. Čert vem, že je krátká a vcelku jednoduchá. Atmosféra zde dýchá na záda a proto všem doporučuji, zabijte upíra než nastane noc... ;)

Pro: České, vtipné, oldschool

+5

Saboteur

  • Spectrum 100
Saboteur, jedna z mých prvních her na Didacticu. A přiznejme si, i teď se na hru dobře kouká a velmi dobře se hraje. Je to jednoduché a je to pěkné. U mne navíc je v tom i velký kus srdce a vzpomínek. :) Chtěl jsme napsat "pro mladou generaci to asi nebude", ale mé dcerce se hra líbí a hraje ji, takže... rozhodně doporučuji vyzkoušet. Litovat nebudete.

Pro: atmosféra, oldschool

+14

Dictator

  • Spectrum 100
Dictator. Tahle hra, má pro mne VELIKOU nostalgickou hodnotu. Je to hooodně stará a hooodně kvalitní věc. I v dnešní době si rád zapnu těch pár řádku textu. Síla a krása hry je v její jednoduchosti. Hra je dostupná i v češtině a vřele jí každému doporučuji. Zkuste, jak dlouho se udržíte vy. ;)

Pro: textovka, atmosféra, oldschool

Proti: pro mladou generaci to asi nebude

+11

Old Man's Journey

  • PC 65
Old Man's Journey aneb Neo z Matrixu je v důchodu. Tohle bylo trošku na odlehčení, ale vlastně taková je i tato hra. Na odlehčení. Je krásně barevná a roztomilá. Zato má ale předvídatelný příběh i konec. Nejde zde o žádné logické rébusy, žádné hádanky... zkrátka s dědulou jdeme z bodu A do bodu B a při tom prožíváme celý jeho život. Celkově se mi hra líbila, nicméně v porovnání s např. Little Nightmares nebo Inside nemohu udělit větší hodnocení než 65%. K větším mínusům pak musím uvést neustále se opakující "tahání kopců" jakožto jediný úkol hráče a délka hry.

Pro: Krásně barevné, životní příběh jednoho starého muže

Proti: Neustále se opakující "tahání kopců" , délka hry

+5

INSIDE

  • PC 85
Prvně si v tom udělám sám menší pořádek. :)
1) 2012 jsem si vychutnal (čti dohrál) Limbo
(bylo to originální, atmosferické, bavilo mne to)
2) 2017 jsem si vychutnal Little Nightmares
(pro mne PŘEKVAPENÍ ROKU a jednoznačný TOP v těchto hrách)
...a vlastně jen díky LN jsem se dostal k Inside. Ano, přiznám se, Inside jsem úplně zazdil a je to velká škoda. Hra je to totiž opravdu kvalitní a zábavná. Proč tedy hodnotím jen 85%? Z velké části asi proto, že v porovnání s Little Nightmares jsem čekal od nástupce Limba víc. Oceňuji jak hra vypadá, že je krásně temná a i po zvukové stránce nezklame. Závěr hry je také dobře zpracován, ne vždy hra končí "znetvořením" a "zabitím" hlavního hrdiny. Dalším ne až tak zásadním hendikepem je délka hry, cca. 3 hodiny hraní za 20 euro však považují za příliš. Když tedy srovnám všechny plusy a mínusy, mohu hru (až bude v akci) s čistým svědomím vřele doporučit. ;)

Pro: temná atmosféra, konec hry má grady

Proti: čekal jsem trochu víc, délka hry / cena

+12

Little Nightmares

  • PC 90
Nebudu se zde rozepisovat o podobnosti s jinými tituly a nebudu ani kritizovat fakt, že je hra vcelku krátká. Vlastně toto je i výhodou pro lidi, co chodí do zaměstnání, mají rodinu a povinnosti. Sedět u "PC" x hodin se dost často prostě nedá. Co je rozhodně důležité a co by nemělo "zapadnout" je atmosféra. Hra mne nadchla a tlačila až do poslední scény. Určité momenty jsou opravdu dech beroucí. (např. útěk před bandou nenažranců, celá závěrečná část včetně finálního boje a epilogu) Kapitolou samou o sobě je příběh, ten zde totiž není (nebo jsem ho nezaznamenal) a člověk si to vše musí tak nějak domyslet sám, což ale perfektně doplňuje temnou atmosféru a hra lze tak vysvětlit různorodě. Ve výsledku musím uznat, že už dlouho jsem se tak nebavil a jediné, co mohu kritizovat je zaváděcí cena, která by vzhledem k délce hry mohla byt mírnější. Na druhou stranu přiznávám, že tato hra si zaslouží vydělat a už se nemohu dočkat, na případné pokračování. Pro mne je "Little Nightmares" PŘEKVAPENÍ ROKU.

Pro: ATMOSFÉRA , hratelnost , momenty ,ne zcela jasný příběh (rozviji představivost)

Proti: o trošku větší zaváděcí cena

+12

XCOM 2

  • PC 85
Tak jsem před pár minutami dohrál XCOM 2 :) Celkově mne hra bavila, i když uznávám, že jsem si všiml pár drobných bugu, chybiček v texturách a jiných maličkosti. Co mne ale při hraní dokonale vytáčelo byla neodladěnost. I přes podstatné snížení úrovně grafiky se hra sekala a kazila celkový dojem z hraní. (ano, mám dostatečně výkonné PC) Taky je škoda, že zatím ke hře není čeština, na takové hry je lokalizace základ. :)

Mé hodnoceni a verdikt... I přesto, že původní XCOM s DD je hratelnější a lepší, XCOM 2 fanouškům série vřele doporučím a dávám druhému dílu 85 %. Věřím, že s odladěním hry, češtinou a chystanými DLC se procento ještě zvýší. ;)

Pro: Atmosféra , nové pojetí (nemusí každému sedět)

Proti: Neodladěné , občas drobné bugy , chybí čeština

+3 +4 −1

The Witcher 3: Wild Hunt

  • PC 85
Jsem fanoušek RPG, ne přímo Zaklínače. Paradoxně je pro mne hlavní příběh nejslabší části hry. (prostě mne po pár hodinách přestal bavit) Rovněž "ukecanost" dialogu je někdy až nad míru. Pochválit musím zakázky, které mne bavili a i rozsáhlý svět, který se bohužel celý otvírá s hlavní dějovou linii. Pěkně jsou zpracovány i různé dějové zvraty, které jsem při hraní zapříčinil. Hra se mi celkově líbila, přesto po delším hraní u mne ztrácela šťávu. Dávám tedy 85% a celkově jsem spokojen.

Pro: zakázky , dějové zvraty

Proti: hlavní dějová linie , "ukecanost" dialogu

+10 +12 −2

XCOM: Enemy Within

  • PC 95
XCOM je sama o sobe VYNIKAJÍCI HRA ! Když jsem poprvé dohrál původní hru, říkal jsem si "je véééliká škoda, že nemohu ze svých vojáku udělat pořádné obrněné mechy". Vůbec jsem necekal, že mne vývojáři vyslyší a navíc k tomuto podají možnost upravit genom mých vojáků. Když jsem zjistil, že nyní už vojáci mluví svou rodilou mluvou, že v datadisku (dále jen DD) je velké množství nových map a dva krásně originální cizáci... Chytl mne za srdce. Nyní po dohrání celé hry s DD mohu směle říci, že se jedná o povinnost k původní hře. Díky DD a možnosti různého nastavení se zvyšuje hratelnost celé hry, která je ještě více zábavnější, přitažlivější a návykovější. Proč tedy nedat 100% hodnoceni k takové spokojenosti? Musím odečíst -5% za občasné chyby ve hře a dalších -5% za trosku větší cenu. Ale jak to tak do budoucna bývá, chyby se časem odstraní a cena klesne. Já jsem VELICE SPOKOJEN už nyní, protože mne XCOM: EW NEZKLAMAL !

Pro: mechové a genové úpravy, EXALT, nové lokace...

Proti: občasné chyby ve hře, vyžši cena

+6 +7 −1

The Neverhood

  • PC 90
Vite jak poznate VELICE KVALITNI HERNI TITUL?
Zaujme vas i po 17 letech a donuti vas hrat ;)
A toto primo sedne na "The Neverhood"
Pred 17ti lety udelali hru s plasteliny na PC,
hru vtipnou, s hadankami, ktera vas rozesmeje.

V te dobe jsme o Neverhoodu neslysel, dostal jsem
se ke hrani az ted. A i v dnesni dobe mne hra bavila.

Priznam se, ac mi je hanba, ze jsem musel sahnout po navodu,
protoze nektere hadanky byly pro mne opravovym oriskem. :/

Odmenou za dohrani hry je velice krasny pribeh s dvemi moznymi konci hry.

Pro: Uzasne zpracovani, silena ale prijemna hudba, rozmanite hadanky, vtipnost

Proti: muze byt problem hru rozjet na novych systemech (ikdyz mne to pod Win.7 slo)

+14

Mortal Kombat

  • PC 100
Me modlidby se vyplnili :) Jiz dlouho si rikam, proooc se na PC nedelaji poradne mlaticky?! Posledni MK je jiz davno za zenitem... a najednou se stalo. Objevil jsme MK9 i pro platformu PC a tak jsem s nadsenim instaloval a vychutnaval. Tento komentar bude vypadat asi jako reklama, ale kazdy kdo hru vyzkousi, pochopi. Rad bych uvedl nejaky zapor, ale faktem je, ze o zadnem nevim. Dokonce i cena tohoto titulu je velice prizniva. Takze, vratme se z5 do minulosti, kdy krev strikala proudy a fatality byli brutalni jak maji byt. Tato hra neni pro deti. Tato hra je pro bojovniky! FIGHT! ;)

Pro: Velky vyber postav, paradni grafika, krev, vyukovy rezim, rentgenove "zabery"...

Proti: to to trvalo (konecne i pro PC)

+6 +10 −4

The Incredible Adventures of Van Helsing

  • PC 70
Tak jsem dohral Van Helsinga :) Zajimave a prijemne zpestreni, zase neco noveho, neco co mne pobavilo ale na co si uz za 5 let jen tezko vzpomenu. Hra to neni zla, dokonce ze zacatku jsme byl nadsen atmosferou i grafickym ztvarnenim. Bohuzel cim dal jsem se ve hre dostaval, tim vice jsem pocitoval ze ta atmosfera se ztraci...

Celkovy VERDIKT: doporucuji pro vsechny RPG pozitivni hrace. Jedna se o hru nekde mezi Torchlight 2 a D3kou.

Pro: prijemna RPG zmena, graficka stranka, humorne pojeti

Proti: klesajici tempo atmosfery, hra typu "jednou" a dost

+9

Soko-Ban

  • PC 70
Je tomu již dávno, co jsem u souseda prvně na stroji 286 ochutnal tehdy naprosto úžasnou hru Soko-Ban. No... až tak úžasná nebyla (i když v té době se jednalo o opravdu výtečnou hru), ale i přesto mne oslovila, zaujala a přivedla mne tam kde nyní jsem. K závislosti za kterou se ovšem nestydím. :) Tento kousek SW byl tedy mým prvním herním zážitkem, který mi dokázal občas zavařit mozkové závity a pomalu mne dotlačil k mému prvnímu vlastnímu PC.
+12

Legend of Grimrock

  • PC 90
Máme 09.02.2013 1:20 hodin ráno a já jsem úspěšně dohrál VELICE povedeny dungeon Legend of Grimrock. O5 se nebudu zdržovat s ve zkratce hru zhodnotím:
Musím smeknout před vývojáři kteří stoji za touto hrou. Dokonale oživili již téměř mrtvy žánr. :) Po všech stránkách se jim hra opravdu povedla a právem se řadí mezi nejlepší svého žánru. Zde by se dalo chválit a chválit a chválit ale to by bylo vcelku bezúčelné a přejdeme ke kritice. Po celou dobu hry jsem se opravdu bavil, měl radost z objevené výbavy a boj se soupeři byl taky velmi atraktivní. Proto mi prosím někdo vysvětlete, proč takhle (dle mého názoru) zkazili závěr hry. :(
KDO NEDOHRÁL AŤ NEČTE DÁL.... (opravdu:))
Libí se mi nutnost složit svého protivníka, i to že jej musím ochromit a posléze i rozebrat a dobít. Nelibí se mi však ten styl finálního boje: úúúútíkej kostka se blíží, kličkuj mezi nepřáteli, hlídej si díry v zemi a nenech se sevřít do klešti nebo jsi hned mrtev. Není nic epického na tom, že můj rytíř "tank" je nepoužitelný, zloděj bojující prázdnou rukou (kterého jen tak něco netrefí) se muže jen dívat jako já, když na jeden "tah" ocelová kostka otiskne svůj vzorek do mozkové kury mých hrdinu. Zde měl závěr vypadat jinak. Toto mne opravdu zklamalo. Jedná se však o jediné vetší zklamání v této jinak velmi KVALITNÍ hře.

Pro: Dungeon ze staré školy, novodobé zpracování, hádanky a pasti, atmosféra...

Proti: Finální souboj na konci hry

+7 +8 −1

Street Fighter IV

  • PC 85
Dlouho jsem hledal na své PC hru u které bych mohl vypnout a proste se odreagovat. Klasická mlátička mi na PC už dloooouho chyběla a série MK je již pro mne moc ohraná a stará. Proto mne VELICE potěšil SF IV který vypadá dobře a dokonale mi vyhovuje.

Pro: konečně mlátička co není jen pro PS/XBOX, velký výběr postav, pěkná grafika (můj subjektivní názor)

+4

Golden Axe

  • PC 90
Jedna z prvních her s kterými jsem se setkal. Jedna z prvních her, která mne odsoudila k "závysláctví" u PC. :) Pamatuji, že jsem Golden Axe viděl a hrál i na hracím automatu. :) To jsou časy... 90 / 100 za hru která ukázala, že v jednoduchosti je sila!

Pro: zábavné, jednoduché, možnost hrát s kamarádem

Proti: v době kdy hra vyšla žádné PROTI nebylo :)

+5 +8 −3

Torchlight II

  • PC 60
Opravdu nechci nikoho urazit ale nemyslíte si, že by měl byt trošičku rozdíl v grafickém zpracování (a nejen v něm) Torchlight 1 a 2? Neříkám že je to špatná hra, jen si myslím, že jde o hru, jenž měla vyjít nejpozději v roce 2010. Přešel jsme z D3 k Torchlight 2 a zjistil jsem, jak Diablo III je skvělá hra a to snad po všech směrech. DĚKUJI. :)

Pro: oddychovka, systém pomocníku

Proti: grafický kabát, hra vypadá jako rozsáhlý datadisk k prvnímu dílu

-18 +5 −23

XCOM: Enemy Unknown

  • PC 95
Jsem VELICE šťastný, že se po téměř 19 letech našel team lidí, jenž nezhyzdili původní sérii (UFO: Enemy Unknown) a ač se považuji za "vlastence", nemohu pochválit české vývojáře z Altar Games, jenž se rovněž kdysi pokusili oživit UFO, což se jim z mého pohledu vůbec nepodařilo a pro mne to bylo tehdy velké zklamání.

ZDE nyní máme VELICE POVEDENOU zábavu jenž potěší všechny veterány ze staré školy. A těm jenž v komentářích k této hře na webu psali "cože, tam není v bojové části inventář a mapa, to bude nehratelný hnus" se musím jen zasmát. Pro všechny ostatní mohu ještě doporučit fanweb o sérii XCOM.

Pro: drží se odkazu UFO, moderní kabát, příběh

Proti: nic ZÁSADNÍHO mne teď nenapadá

+2 +6 −4

UFO: Enemy Unknown

  • PC 100
Zánik lidstva se blíží... ztrácí se dobytek z pastev i lidé z měst. Nevysvětlitelné úkazy jsou jen začátek. Jsme odsouzeni k teroru a záhubě z studeného a temného kosmu. Je jen jediná možnost obrany, tedy pokud se chopíte vedení projektu XCOM, jenž byl členy všech zemí schválen a založen. Tak toto je asi tak vše k nastíněni. Nyní jen samá chvála... Toto je PŘESNĚ ten typ hry na kterou se nezapomíná ani po téměř 19 letech! S klidným svědomím mohu říci, že UFO tehdy ukázalo všem jak se hry mají dělat. Je to hra s velkým srdcem a ti jenž ji hráli toto musí potvrdit. Prosím o odpuštěním, musím zatlačit nostalgickou slzu. :)

TIP: o sérii XCOM a více naleznete na fan stránkách XCOM Fans

Pro: VŠE co vás napadne

Proti: dnes již naprosto zastaralá hra (graficky)

+6

Nox

  • PC 90
Nox je jedna z her jenž na mne zapůsobila... způsob sesílání magie mne učaroval a hra mne celkově chytla a pustila. Vzpomínám na ni s nostalgií a čím vice si na ni vzpomínám, tím více mam chuť znovu ochutnat. :) Toto snad mluví za vše.

Pro: srdcová záležitost tehdejší doby, krásné zpracování + nápadité sesílání magie

Proti: tato hra (asi) už osloví jen veterány a ti co jí tehdy hráli

+5 +6 −1

Diablo III

  • PC 95
Nebudu se zde rozepisovat, nečekejte monology. Proč mé hodnocení je 100%? Je to snadné: kdo se hře věnuje ví, že den kdy vyšlo Diablo III a dnes je hra na úplně jiné koleji. Zlepšili snad vše co se dalo a stále na tom pracují. A toho si vážně CENÍM! Podívejte se kolem a ukažte hru, která má tak silnou zpětnou vazbu... jeden příklad pro všechny: Infernal Machine.

Pro: Skillová různorodost, zábavnost a návykovost, perfektní poměr cena/hratelnost...

Proti: Pirátům se nelíbí nutnost hrát online (vítejte v roce 2012:))

-4 +8 −12