Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Incredible Adventures of Van Helsing

The Incredible Adventures of Van Helsing: Extended Edition, Van Helsing: Neuvěřitelná dobrodružství

71
77 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
akce > 3rd person akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
22.05.2013 PC
01.12.2015 XOne
28.02.2017 PS4
Vývojáři:
NeocoreGames
Oficiální stránky:
http://www.neocoregames.com/games/the-incr…
Abraham Van Helsing, slavný lovec upírů a přemožitel samotného Draculy, měl syna. Mladý Van Helsing, charismatický hrdina, ošlehaný horskými vichry, který si za každé situace zachovává chladnou hlavu, se vydává na pomoc zapadlému, východoevropskému království Borgovia a jeho hlavnímu městu Borgova, které je zamořené krvelačnými kreaturami. V tomto bohulibém boji se silami temnot není Van Helsing junior osamocen. Jeho krásná společnice, lady Katarina, mu bude velice ráda nápomocna.

Akční RPG od maďarských vývojářů je nepřímo inspirováno slavným románem od Brama Stokera. Mladý Van Helsing tu navíc oplývá nezaměnitelným ironickým humorem. Hra staví největší měrou na soubojích s četnými monstry a dále pak na temné atmosféře karpatského prostředí 19. století. Mnohočetné zástupy nepřátel, jež lze po zabití obrat o množství magických předmětů nebo zbraní, disponují různými nadpřirozenými schopnostmi. Lady Katarina, ovládá rovněž speciální dovednosti. Váš hrdina je pak vybaven detailním systémem vývoje postavy. Hra obsahuje jak kampaň pro jednoho hráče, tak kooperativní multiplayer až pro 4 hráče.

Přesně o rok později vyšel druhý díl.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Van Helsing klame tělem. Ze začátku hra vypadá zajímavě. Nabízí pěkné prostředí s netradičními potvorami jako jsou vodníci, rusalky, bludičky, harpyje, vlci atd... Objevují se zde kletby, kočovní cikáni a vévodí této oblasti malá vesnice kterou ohrožují zdejší potvory. Dokonce je zde náznak volby, kdy se můžete rozhodnout zdali jednoho bosse zabijete nebo ušetříte.

Jenže co funguje ze začátku už v pozdějších fází trpí sterilním prostředím, příšerným počtem nepřátel a jejich fádností kde už se vykašlali autoři na nějakou originalitu či kreativitu. První část hry se dá tedy hrát a bavit u ní, jelikož padá zajímavý loot, je pěkné prostředí a hlavně se dobře leveluje a rozvíjí schopnosti Helsinga a Katariny.

Bohužel právě druhá a třetí část je otřesná. Mapa je doslova narvaná stejnými typy nepřátel kteří se už moc neliší a nepřekvapí. Hráče pak zaplaví vlna nepřátel přes celou obrazovku a je potřeba se prosekat přes enormní množství nepřátel. A tak se to děje furt a stále. Hra už rezignuje na nějaké zajímavé questy, a šedé město s kanály a slumy vypadá furt stejně.

Dost mě překvapilo že hráč má možnost hrát jen za jedno povolání. Pokud by si chtěl zkusit obě dvě další co hra nabízí musíte vysolit dodatečně 8 eur. Kdy samotná hra stojí 11 eur tak mi přijde tento krok jako snaha vytáhnout peníze navíc za něco co by mělo být v základní hře.

Kdyby hra neměla ze začátku tak solidně našlápnuto, tak bych jí za ty dvě další otravné kapitoly poslal do podprůměru. Je škoda že autoři pak nevyužili původní potenciál a přehnali to s otravným množstvím nepřátel.
+21
  • PC 60
Abraham Van Helsing, syn známého lovce nestvůr, se vydává se společnicí Katarinou do Rumunska za účelem objevení skrýše svého otce a následného překažení plánů jednoho zlosyna.

Van Helsing má čtyři základní vlastnosti (Body, Dexterity, Willpower a Luck) a tři základní charakteristiky (HP, MP a Rage, sloužící k vyvolání některých speciálních útoků). Vývoj postavy určuje styl boje zejména u Van Helsinga (u počítačem ovládané Katariny je jiný a nepoměrně menší strom schopností). V zásadě je třeba se rozhodnout, jestli bude likvidace monster probíhat na dálku pomocí střelných zbraní (případně doplněno trochou magie) nebo na blízko prostřednictvím zbraní chladných. Dalším doplňkem jsou aury a triky (další pasivní a aktivní schopnosti, většinu z nich je třeba se nejprve naučit od NPC, než je možné do nich investovat body). Možnosti vývoje postavy jsou tedy poměrně široké, bohužel v ostrém nepoměru s ostatními kvalitami hry (s výjimkou výborné hudby).

První problém je nemožnost pořádného oddálení kamery (o rotaci nemluvě, ale ta mi zase tolik nechyběla). Díky tomu útočí zejména ve třetí kapitole neustále nějaký nepřítel z dálky mimo obraz, občas se stane, že takto například přiletí tři těžké dělové koule najednou a na místě Vás zabijí. S touto legráckou zdárně korespondují absurdně vysoké počty nepřátel. Možná někomu přijde likvidace 10 500 nepřátel během asi 15 hodin hry zábavná, mně přišla zoufale nenápaditá a neskutečně otravná. Zejména v posledním aktu není možné ujít pár metrů, aniž by člověk nebojoval proti další desítkám monster. Díky tomu je hra místy zoufale ubíjející. Pro jistotu je tato "nápaditost" umocněna dvěmi dvakrát tolik ubíjejícími "tower defence" vložkami a opakováním dvou levelů.

Mezi druhou a třetí kapitolou skokově vzrůstá obtížnost (v prvních dvou kapitolách bylo naprosto zbytečné používat rage, lektvary a podobné legrace, protože nepřátelé si ani neškrtli). Na druhou stranu není za smrt postavy naprosto žádná penalizace, je možné se objevit bez ztráty peněz "ve městě" nebo za pár desítek tisíc přímo na místě. Po objevení se ve městě si člověk dojde zpátky na místo, kde ho minule dostali, a pokračuje v boji. Dva bossové jsou z hlediska návrhu opět zosobnění maximálního stereotypu, mraky životů a do toho nekonečný respawn řadových monster.

U obchodníků až na výjimky není naprosto co kupovat, až do konce hry mi tvrdohlavě nabízeli pouze modré "magic" předměty (o třídu horší než zlaté "rare", které jsem měl na sobě). Do toho chyby typu nemožnosti střílet daným směrem (protože na zemi se nachází celých pět centimetrů vysoká mina) nebo osmisekundová schopnost, která vydrží tři sekundy. A na to jak hra vypadá (nijak špatně, nijak zázračně) má vysokou harwarovou náročnost a nepochopitelně dlouhý loading mezi levely.

Jsem si podle hodnocení ostatních vědom toho, že budu se svým názorem v menšině, ale pro mě je tato hra doslova zosobněním toho, co dnes považuji v herním průmyslu za špatné.

EDIT: Final verze prvního dílu je nakonec výrazně lepší než verze původní. Počet nestvůr klesl na něco kolem poloviny až třetiny, tower defence už nejsou povinné, byla opravena většina chyb. Pořád ale zůstává level scaling a nulový postih za smrt postavy, díky čemuž hráč v podstatě nemá motivaci nějak extra složitě řešit vývoj postavy (což je samozřejmě v RPG špatně). Celkově se tedy stále jedná o dost průměrnou záležitost (dvojka je navíc i ve final verzi ještě o fous horší a trojka je vyloženě špatná).

Pro: široké možnosti vývoje postavy

Proti: ubíjející stereotyp ve spojení s absurdním počtem nepřátel, nevyrovnaná obtížnost, chyby

+18 +21 −3
  • PC 80
Již od prvních obrázků jsem se na tento klikfest těšil. Hra od prvního pohledu vypadala dobře, videa dala tušit spoustu skillů a perků a celkově vypadala jako důstojný vyzyvatel Diabla. Jaké jsou mé nynější pocity po pokoření finálního bosse? Rozporuplné.

Jako syn slavného lovce monster se vydáváte v jeho šlépějích a v tomto příběhu pomáháte místním kdesi ve východní evropě proti šílenému vědci, který se snaží svými stroji ovládnout minimálně celý svět. K tomu vám dopomáhej Bůh. Nebo alespoň Katarina - uštěpačný duch šlechtičny, která vám poslouží minimálně jako nosič bezvýznamných předmětů, poslíček pro prodej onoho šrotu a vděčný terč pro hordy nepřátel.

Ve hře naleznete jen dva typy zbraní. Sečné na blízko, plus pušky a pistole na dálku. Toť vše. Žádné dělení na sekery, palcáty, kladiva, halapartny apod. A vůbec to nevadí. I tak je předmětů spousta a každou chvíli přemýšlíte, jak svoji digitální bárbínu obléct a vybavit. Vybavit lze samozřejmě i Katarina, lze jí zvolit způsob boje (na blízko či na dálku) a nastavit chování při sbírání věcí - např. obyčejné sbírej, na magické a raritní mi nešahej...

Levelování je tradiční, Van Helsing i Katarina dostávají body k rozdělení do vlastností a skill pointy do bonusových aktivních i pasivních schopností. Krom nich se Van Helsingovi zvyšuje i míra reputace, za kterou se dají přidělit permanentní perky - bojové či obranné bonusy, nebo třeba jen jednorázové přidělení skillpointů.

A jak se to vlastně hraje? Protřelí klikači tutorial přeskočí, protože herní mechanismy se téměř neliší od známějších titulů žánru a skočí rovnýma nohama vstříc hordám nepřátel. A tentokrát to jsou opravdu hordy, které se na vás sypou ze všech stran a nejednou jejich přesila povede k vašemu zběsilému úprku do klidnější (rozuměj již vybité) části. Ve třetím aktu hra ještě o něco přitvrdí na počtu i tuhosti nepřátel, ale není to nic, s čím by si člověk neporadil při troše opatrnosti a pomalejším postupu. Katarina každou chvilku komentuje vaše počínání a občas se i zasmějete. Hra se nebere příliš vážně, všude naleznete spoustu odkazů na filmy, knihy a různá fantasy klišé.

Hordy nepřátel a ke konci pomalejší postup za nedostatek nepovažuji - ostatní hry na tom nejsou jinak. Naopak - konečně se na obrazovce děje něco zběsilého, kdy přes hromadu nepřátel a jejich vnitřností ani nevíte kde jste. S tím jsem spokojen. Absence rotace kamery mi též nevadila, oddálení považuji za přiměřené, zoom je jako kdekoli jinde k ničemu. Oproti Torchlightu nemohu ani vytknout stereotyp, který se mi u něj dostavil poměrně brzy. Typů nepřátel je tak akorát. Jenže...

Jenže je to jen taková jednohubka. Autoři si sice dali záležet na grafice, kterou pokládám za jednu z nejhezčích za dlouhá léta (snad krom Diabla 3) - Torchlight 2 je oproti Van Helsingovi vyloženě ošklivý. Po dohrání vás ale již nic nepřinutí hrát znovu. Zabijete bosse, proběhnou titulky a... nic. objevíte se zpátky ve vyprázdněném světě, kde není do čeho píchnout. Doslova. Respawn nepřátel se nekoná krom dvou levelů, kam vás opětovně zavede příběh - jak je ale jednou vybijete, nikoho tam už nepotkáte. Lokace jsou předem dané, náhodné generování prostředí tu není. Dosahování vyšších levelů postavy vás také nemotivuje. Je jich 30 a po dohrání jsem byl na 29. Sice je tu mód Scenario, do kterého můžete naskočit se svojí vytuněnou postavou, ale... Není proč hrát, není kam dál vylepšovat, třicet levelů a basta. Multiplayer hodnotit nemůžu, nehrál jsem ho.

Jak vše shrnout? Zábava solidní, podpořená humorem, hutnými řežbami a krásnou grafikou. Znovuhratelnost minimální, není pořádně kam postupovat. Přesto, pokud nehodláte postavu dlouhé týdny piplat a jen si chcete zařádit proti stovkám nepřátel, mohu jedině doporučit. Celou dobu jsem se bavil na výbornou.

Pro: Grafika, humor, spousty nepřátel

Proti: Minimální znovuhratelnost, občas kamera

+15
  • PC 70
Tak jsem dohral Van Helsinga :) Zajimave a prijemne zpestreni, zase neco noveho, neco co mne pobavilo ale na co si uz za 5 let jen tezko vzpomenu. Hra to neni zla, dokonce ze zacatku jsme byl nadsen atmosferou i grafickym ztvarnenim. Bohuzel cim dal jsem se ve hre dostaval, tim vice jsem pocitoval ze ta atmosfera se ztraci...

Celkovy VERDIKT: doporucuji pro vsechny RPG pozitivni hrace. Jedna se o hru nekde mezi Torchlight 2 a D3kou.

Pro: prijemna RPG zmena, graficka stranka, humorne pojeti

Proti: klesajici tempo atmosfery, hra typu "jednou" a dost

+10
  • PC 80
Hra ma bavila. Ale bavili ma aj o dosť horšie hry tohto žánru. Z toho vyplýva, že je dosť možné, aby som akosi inklinoval k hrám tohto typu, preto som aj trošku viac priklonený k vyššiemu hodnoteniu.

Dobrodružstvá Vana Helsinga sú však aj pri objektívnom pohľade pôsobivé a ide o solídny klon Diabla. No skôr Diabla III. Teda, príbeh je akoby len naoko, taká klasická ututlaná proforma, aby sa nemlátilo len tak pre nič, ale aby to vyzeralo, že naozaj o niečo ide. No vskutku nejde. Celkové dejové udalosti mi prídu veľmi jalové. Nikdy som nemal pocit, že nejaký príbeh aj prežívam. Možno k tomu pridal aj suchý dabing. Kto vie.

Celkové staty sú veľmi zjednodušené, hra toho neponúka k nahliadnutiu veľa. Teda kontrolu nad postavou príliš nemáte, z hľadiska vlastného formovania charakteru. Naviac, keď vám padajú itemy, ktoré majú rôzne bonusy nevyhovujúce vášmu levelu, tak v tom je celom dosť dobrý chaos. Koľkokrát sa stalo, aby som mal na sebe vec o 10 levelov menšiu, pretože lepšiu som nenašiel. Prišlo mi to ako dosť nevyvážené a nedorobené či nedomyslené, to je už na autoroch.

Hru som dohral za nejakých 12 hodín, pričom som sa snažil o preskúmanie všetkých kútov v každej z lokácii. (Inak by mi to ani nedalo. Iste to väčšina pozná.)
Čiže hrací čas nie je taktiež bohvieaký, no pre mňa to dorovnala svižná hrateľnosť, vyvážená obtiažnosť a vcelku dobré využitie spoločníčky, kt. vám mohla zbierať aj goldy, potiony, itemy, čo je celkom oceniteľný prvok, keďže nemusíte pobehovať a hľadať, kde sa čo ešte váľa po zemi.

Vo výsledku je teda Van Helsing síce budgetový titul a tak ho treba aj hodnotiť. Nedá sa predsa porovnávať hra s takýmto rozpočtom s hrou, ktorej rozpočet je x-násobne väčší. Preto ide o podarené akčné rpg, pri ktorej sa dá aspoň na tých pár hodín vypnúť a užiť si virtuálnu zábavu.

Pro: - vhodné využitie spoločníčky; pekné vizuálne spracovanie

Proti: - odfláknutý príbeh; dabing

+8