Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Lineage II

72
130 hodnocení Platformy
Žánr:
online > online RPG *
Forma:
free to play (dříve placená hra)
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
27.04.2004 PC
Vývojáři:
NCsoft
Oficiální stránky:
http://www.lineage2.com/
Lineage 2 je korejské MMORPG, vytvořené společností NCsoft. Se svou postavou budete procházet středověkým fantasy světem Adenu a Elmore. Hra obsahuje 6 ras (člověk, elf, temný elf, trpaslík, ork, kamael) a 30+ povolání. Dříve šlo hru hrát na oficiálních serverech za měsíční poplatky, nebo na amatérských neoficiálních serverech stojících na základě server souborů uniklých z NCsoftu. Ačkoliv se vydavatel a vývojář v jedné osobě snažil podniknout kroky k zamezení nelegálního provozování privátních serverů (uzavření serveru L2Extreme v r. 2006 a následné rozeslání žádostí o ukončení činnosti dalším privátním serverům), jejich popularita narůstala. Lineage 2 hrálo na oficiálních serverech v roce 2008 700.000 hráčů.

K základní hře vydané v roce 2003 v Jižní Koreji a v roce 2004 na západě NCsoft zdarma vyvíjí updaty:
- do roku 2006 v rámci jedné příběhové ságy to byly The Chaotic Chronicles 1 až 5 (Prelude, Chronicle 1: Harbingers of War, Chronicle 2: Age of Splendor, Chronicle 3: Rise of Darkness, Chronicle 4: Scions of Destiny, Chronicle 5: Oath of Blood)
- v roce 2006 byla otevřena nová příběhová sága The Chaotic Throne (Interlude, 1st Throne: The Kamael, 1st Throne: Hellbound (Kamael +), 2nd Throne: Gracia /červenec 2008/...)
- 30. 11. 2011 byla spuštěna třetí sága Goddess of Destruction a společně s ní hra přešla na model free to play.
- 29. 05. 2013 byl zaveden zatím poslední větší update Lindvior. Přidal do hry nového Raid bosse, nové lokace, nový systém stavby předmětů a zejména vrátil zpět rozmanitost postav, která chyběla v Goddess of Destruction.


Poslední diskuzní příspěvek

[přesunuto z komentářů] Permonik, Jarza, Jarzina, CL Andre, a mnoho dalších. A to pořád od roku 2005 až do současnosti. Pro:…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Na začátku na vás zapůsobí rosáhlá možnost volby ras, zbraní, zbrojí a povolání. Časem ovšem zjistíte že jde o drasticky stereotypní hru. Na začátku si zvolíte jednu z 6 ras. Lineage II je možné hrát na spoustě serverů, ale hrát za Kamael- tajemnou, až záhadnou 6. rasu lze pouze na několika typech serverů z nichž většina ani nejde na Vistu. Jedinými rozdíly mezi servery jsou rozdílné rychlosti v expení ( postupu do vyššich levelů ). Vyšší rychlost cca level 80 za 50 minut vás však po prozkoumání mapy začne nudit a vám nezbývá než začít znova. Naopak nižší rychlost vás nechá posstupovat rychlostí asi 1 level denně, jedinné co vám zbývá je využívat přestupovách qestů keré jsou jako celá hra jen a jen o zabíjení příšer.
Verdikt: Lineage II je typická Fantasy-online hra která neurazí ale ani nezaujme, je umění u ní strávit více než rok ale po čase vás vtáhne do krásně graficky zpracovaného prostředí v němž vás drží až do konce-(zrušení danného serveru).

Pro: Grafika, rasy, krásně zpracované prostředí, volba povolání

Proti: stereotyp

+12
  • PC 75
Prvních 20-30 levelů radot z objevování světa. Pak vás buď sežere nějaká gilda, takže hrajete protože gilda, nebo jste rovnou trotl s heslem "hra začíná až na lvl 40" a pak ... no nic.

World of Warcraft má propracovanější PvE i PvP, rozmanitější questy a propracovanější svět.
Lineage má relativně hezčí grafiku a moc pěknou hudbu. Jinak je jako hra poměrně tupá, ale těch prvních pár levelů kdy prozkoumáváte svět je opravdu zábava.

Pro: hezká grafika, jednoduché ovládání, radost z objevování, hezká hudba

Proti: tupé questy, s nimi spojená repetetivnost, ostatní složky hry na tom nejsou o moc líp

+10 +13 −3
  • PC 80
LA2. Je to závislá hra. Široký výběr, kterou cestou se vybrat. Zvolit rasu a to zda budete mlátit, nebo čarovat. Postupným lvlováním se pak rozhodnout, jak budete mlátit (asistent, close, ranger), co vlastně chcete čarovat (Buffer, nuker, healler). Pomalu vše si musíte vymlátit, koupit či vyměnit. Důležité je vybrat dobrý server s nepříliš přehnaným ratem .. optimální pro dobrou hru, kde je reálné se někdy dostat na max dřív jak za dva roky, je 3. Postupem lvlů jste nuceni chodit v partách. Což hráči samotáři nesnáší a vypínají. Na raidbossy se chodí ve velkých i malých tlupách. Záleží na tom jakého RB máte v hledáčku a pro jaké dropy si jdete. Castle siege je paráda (za předpokladu, že je vás pár set proti pár stům :-) ). Samozřejmě klany a aliance v tomhle hrají velkou a jedinou roli. Bez nich se daleko nedostanete. Ale pokud trefíte na normálně myslící existence na druhém konci kabelu, tak se do hry vracíte rádi. Zbraní a celého equipu je na výběr mraky. Dělí se dle levelů, a tak jakmile můžete používat Aequip, tak málokdy se někdo objeví s něčím jiným než s nejlepším z Áček. Dle méhonázoru to chtělo u zbraní větší rozmanitost vlastností (u slabých přidat trošku do many, či rychlosti, u silnějších třeba nějaký drobný bonus na resist a silné nechat silné - můj osobní názor na tuto slabinu ve zbraňovém equipu). Pak jsou ve hře zajímavá vylepšení, jako tetování nebo dye co pernamentně někde přidávají a někde ubírají na různých vlastnostech. Má to dobré plus, že si nikdo nenaskilluje postavu na ultimátní, nesmrtelnou, blesky metající svini:-)
Grafika je dospělejší neš u WoWka, hudba kraluje.
Nevýhodou je závislé hraní. Výhodou je, že po delší odmlce od hraní (dovolená, nemocnice:-) ), dojtete ke zjištění, že už není proč hrát.

Pro: grafika, Velký svět, snadnost najít si partu, CS a ohromná radost z full dropů

Proti: žrout času, zdlouhavé questy, bezradnost z drahých cen a žádných full dropů :-)

+7
  • PC --
A jaká je Vaše první MMO závislost? U mne to je C4ka (Chronicle 4: Scions of Destiny) :) Vzpomínám, jak jsem na privátních serverech objevoval zabugovaný svět, který se měsíc po měsíci vylepšoval, aby se alespoň částečně přiblížil tomu ofiko. Úžasná a bezstarostná doba... hra byla tvrdá, musel jsem se procházet krajinou, neboť vše bylo drahé. Šetřilo se i na základní D grade výbavu, která díky tomu měla svou hodnotu. Po vlastních jsem objevoval krásy téhle hry - tohoto světa, ať už jako temný summoner nebo trpaslík spoiler, který se snažil být užitečný. Výroba vybavení, spoilování materiálu a eqipu, pomalý a tvrdý průchod hrou na základní rate 1x. Ano, zdlouhavé, pomalé a relativně těžké... o to větší pak měla postava a její vybavení hodnotu a smysl.

Když se nyní podívám, kde se má milovaná L2ka za ty roky dostala, chce se mi řvát. Ne, není to zas až tak strašné... ale z toho co jsem kdysi miloval, zůstala jen kostra. Už nezačínám ve své "rodné" vesnici. Všichni na jednom písečku?! Krásně tedy vedle sebe stojí ork, elf, trpaslík i člověk. No dobrá... z líbezného talking island je nyní Disneyland. :/ Snad to je jediná kalamita! Bohužel, zde to pouze začíná. Vývojáři podlehli tlaku veřejnosti a hru posadili do rychlíku... "VŠE" máte hned a vše dostanete zadarmo. To co kdysi byl pomalý rozjezd hrou, je nyní zabaleno do 30-60 minut hraní. Hodnota D grade eqipu je nyní nulová... zadarmo vás gatekeeper portuje i 50 metrů za vesnici, aby náááhodou se hráč nemusel projít o kousek dál a nezjistil, co je tam za tím plotem. Je zde ještě dost "vychytávek" jak "zkvalitnit" hru, které neuznávám a myslím si, že hru od základu kazí. Říct si o nich by mne však stálo zbytky duševní síly a ty si musím nechat na hledání starších privátních serveru, kde hra byla zdráva a zábavná.

Ano, jsem ZKLAMÁN. Mé komentáře zpravidla bývají kladné ale zde je toho na mne moc. Pro nově příchozí hra nabízí hodně zábavy, ale pro nás "veterány" co hrou procházeli od začátku se jedná o bolestivé zklamání. (alespoň u mne tomu tak je) Hodnocení pro mne tedy není možné, názor si musí každý udělat sám.

Pro: pro nově příchozí hra nabízí hodně zábavy

Proti: pro veterány co hrou procházeli od začátku se jedná o zklamání

+6
  • PC 40
Ač to může znít paradoxně, tak hra Lineage 2 i přes velmi krátkou dobu, po kterou jsem se jí věnoval, ovlivnila můj herní život i ten reálný. Ten reálný v tom, že zhruba měsíc jsem žil v zajetí jednoho serveru a velice trpěl tím, že jsem přes týden nebyl doma, takže jsem nemohl hrát, což jsem si vynahrazoval hned po návratu do rodného hnízda, ještě jsem ani pořádně nesundal batoh a už jsem se logoval do hry, od které jsem odpadal v neděli pozdě večer (spíš v pondělí brzy ráno). Ten herní je zase až do dnešní doby ovlivněn tím, že mám předsudky vůči MMORPG hrám obecně a tak Lineage 2 i po těch letech zůstává mou jedinou zkušeností s tímhle podivným světem online. Možná to je v jiných hrách jinak, možná ne, zkoumat to nehodlám, první zkušenost ve mě holt zanechala hlubokou stopu.

Takže za prvé. Pocit výjimečnosti a okouzlení byl opravdu silný. Do hry mě (a spoustu dalších lidí) kdysi dávno nalákal někdo na jistém fóru a já si řekl, proč ne. RPG jsem měl rád a tohle mohl být další level. Bohužel moje představy o tom, co se bude dít byl trochu odlišné od reality, ale právě pod vlivem prvního dojmu jsem si to dokázal uvědomit až za cca měsíc hraní. Takže jsem si vytvořil postavu a začal prozkoumávat svět. Od začátku jsem měl výhodu v tom, že jakýkoliv problém jsem mohl ihned konzultovat s někým znalým a díky tomu jsem překonal první zmatené krůčky a dokonce jsem se stal členem jakési gildy. Ze začátku levely přibývaly rychle, občas jsem se k někomu přidal a běhalo se ve víc lidech a hlavně se neustále masakrovaly potvůrky, pro postup na novou proveň. Samozřejmě se také dostavily negativní zkušenosti s některými ne příliš přátelskými hráči, kteří si velmi rádi smlsly na postavě na malé úrovni.

Postupem času se začala dostavovat nuda. Levely už nerostly tak rychle a bylo nutné běhat jak vůl docela dlouho, než padl dostatečný počet potvor, pro zvýšení úrovně. Dokonce jsem splnil asi jeden nebo dva questy, které ale byly naprosto o ničem. Začínal jsem cítit zradu a začal si pokládat otázku, co je na tom kua tak super, že jsou do toho všichni takoví magoři? Do toho mě ještě někdo nutil být v tu a tu hodina tam a tam, protože se bude plnit nějaký gildový úkol nebo co, celou dobu jsem tam běhal jak pablb, podle toho, jaké byly příkazy od těch "zasvěcenějších" a já si uvědomoval, že tohle mě opravdu nebaví. Hrát ve chvíli ne protože chci já, ale protože musím kvůli nějakýmu pošahanýmu úkolu, běhat donekonečna po mapě jak vocas jenom proto, abych získal další level a to by se asi opakovalo do nekonečna. Tak jsem si řekl dost, L2 jsem nemilosrdně smazal a jen litoval těch zabitých dnů a nocí, které jsem u toho proseděl.

Ať se na mě skalní přiznivci hry nezlobí, celé je to pohled člověka, který není příliš multiplayer pozitivní a raději hraje singl, člověka pro kterého tenhle typ her asi není a který tu hru nijak zvlášť nepochopil. Já si dám raději čtyřikrát v podstatě to samé, akorát s jiným prostředím, v podobě singlu v Call of Duty, než bych trávil hodiny v online světě. Mám moc rád klasická RPG, ale tohle, ač se to tomu hraní role v jistém smyslu možná blíží úplně nejvíc, pro mě to, co od RPG očekávám, nesplňuje ani omylem.

Abych jenom "nenadával", tak grafika mi tehdy přišla pěkná a hudbu také.

Pro: Grafika a hudba

Proti: Celý princip MMORPG jde zřejmě mimo mě, takže negativa z toho vyplívající jsou jasná ...

+5 +7 −2