Komentáře
Aliens versus Predator 2
Quest for Glory: Shadows of Darkness
Jestli si něčeho na Quest for Glory sérii obzvláště cením (krom skvělého propojení RPG žánru s adventurou), pak jsou to poměrně logické adventurní úkony, které po vás nevyžadují kombinace desítek předmětů, ale vlastně působí více RPGčkoidně (tady potřebuješ vylézt, natrénuj si climbing). Zároveň vás hra poměrně zásobí všemožnými hinty, pokud poctivě každého prokecnete.
Za každý class je průchod hrou dosti odlišný, čili replayabilita zaručena.
PS: Mimochodem je s podivem, kolik má Paladin bonusových aktivit/questů, jedná se navíc o dost silné momenty, které poodkryjí hodně příběhového pozadí některých postav. Na to že se jedná v podstatě o "hidden" charakter... rozhodně doporučuji vyzkoušet :).
Pro: Adventura s RPG prvky (Originalita), Výběr postav (za každou rozdílný průchod hrou), hudba, dabing, temná atmosféra.
Proti: původní verze obsahovala poměrně velké množství bugů, nevyvážený soubojový systém (fighter to má paradoxně zdaleka nejnáročnější).
Quest for Glory III: Wages of War
Soubojový systém je nicméně otřesný a neskutečně nefunkční a broken, postava se často zasekává v polovině animace, dodge/parry v podstatě k ničemu, stačí jen sekat a pražit kouzla.
Pro: Adventura s RPG prvky (Originalita), Výběr postav (za každou úplně jiný průchod hrou), originální herní svět.
Proti: horší systém souboju, krátké
Quest for Glory II: Trial by Fire
Co se týče původního obsahu... oproti jedničce přibylo dialogů, svět je živější, dialogy se den ode dne (resp. podle místního dění) obměňují, hra se jako jediná v sérii odehrává pevně den po dni, což může být klad i zápor současně. Je opravdu zajímavě ráno vstát s tím "co se dnes asi stane" a sledovat, jak si ten herní svět do jisté míry žije vlastním životem. Na druhou stranu dny plynou hrozně pomalu a pokud vše splníte příliš brzy a postavu již máte řádně vytrénovanou, není tam vlastně co dělat a hra se začne neskutečně táhnout... ale to je jen drobná vada na kráse, jinak se jedná o krásnou propracovanou, pohádkovou (1000 a 1 noc/Aladin) RPG/adventuru a perfektní remake, který je na mnohem lepší úrovni než většina těch placených.
Pro: Adventura s RPG prvky (Originalita), Výběr postav( za každou rozdílný průchod hrou), kvalitní soubojový systém.
Proti: Občas dokáže být trochu zdlouhavější.
Quest for Glory I: So You Want To Be A Hero
Určitě potěší výběr ze 3 postav, kde u každé z nich se můžete těšit na trochu jiný průchod hrou (navštívíte jiné lokace, hádanky plníte jiným způsobem atp.).
Skvělý pocit je pak možnost si zahrát celou Quest for Glory sérii se svou jednou vypiplanou postavou, kterou si importujete do dalších dílů.
VGA verze má navíc naprosto nádhernou ručně kreslenou, detailní grafiku, možná jednu z nejhezčích v sérii (taková Eranina zahrádka je v prvním díle asi nezapomenutelná :)).
Pro: Je to adventura s RPG prvky (Originalita), Výběr postav (za každou rozdílný průchod hrou), grafika, krásné backgroundy.
Proti: Hra je poněkud kratší
Lands of Lore: The Throne of Chaos
Takže na úvod začnu výčtem kladů. Na téhle hře se mi opravdu líbila pohodová pohádková atmosféra, perfektní hudební doprovod, množství předmětů, u kterých mi ovšem bohužel chyběl jejich popis, dále se mi líbila propracovanost některých dungeonů a především jejich různorodost. RPG systém byl také udělán docela dobře (ač byl vcelku zjednodušený), kde si hráč musel trénovat své postavy nejlépe ve všech směrech.
Nejvíce mi na téhle hře ovšem vadilo respawnování některých protivníků, hlavně v lokaci „bílá věž“, tuším, že to bylo 3. patro, kdy jsem málem už nervozitou hodil PC z okna:D. Také by neškodila větší variabilita kouzel (kouzla se liší pouze způsobovaným zraněním). Přes tohle všechno to byl ale velmi kvalitní Dungeon, který na nějaký ten čas zabaví i v dnešních dobách, avšak už trochu ztrácí na lesku.
Pro: Atmosféra,Zpracování dungeonů, hudba, dabing.
Proti: Kouzla, Respawnování protivníků, chybějící popis předmětů.
Revenant
Pro: Systém soubojů, kouzla, příběh
Proti: Lineárnost, Předměty, druhá polovina hry ( především pak záverečná část).
Arx Fatalis
Dále se mi zde líbilo několik zajímavých vychytávek, například možnost upéct si třeba svůj vlastní koláč, chleba atp. a vcelku zajímavá možnost alchymie (ta je sice už ve většině RPG, ale vždy potěší:)). Co mi zde ale trochu vadilo, bylo menší množství soubojů (resp. spíše jejich jednoduchost), občas mi tedy hra spíše přišla jako taková first person adventura, kde hráč pouze chodil po prázdných lokacích a používal předměty (vzpomínám si třeba na trpasličí síně, kde v celkem velké lokaci byl pouze jeden jediný nepřítel, což bylo trochu nepřirozené. Systém kouzlení ač byl velmi zajímavý a originální, byl v přímém boji téměř nepoužitelný, čili také nic za co bych autory chválil. Hra je to ovšem i tak velmi zajímavá a určitě stojí za zahrání, protože podobně vynikající atmosféra se jen tak někde nevidí.
Pro: Atmosféra, zvuky,originální systém kouzlení
Proti: lehké souboje/menší počet, použitelnost kouzel během soubojů.
Broken Sword: The Angel of Death
Pro: Grafika, Příběh, NPC, Dabing, zvuky .
Proti: Obtížnost některých puzzlů, občas ovládání/kamera.
Lionheart: Legacy of the Crusader
Pro: Prostředí, vývoj postav, první polovina hry
Proti: Druhá polovina hry, nevyváženost.
Titan Quest
Pro: Výběr povolání, Grafika, Ovládání, Mytologie a prostředí, hudba
Proti: po čase stereotypní
F.E.A.R.
Pro: Grafika, fyzika, zvuky, příběh
Proti: větší variabilita prostředí by neškodila
Halo: Combat Evolved
Pro: grafika, hudba a zvuky, vozidla, vcelku zábavné přestřelky.
Proti: opakující se prostředí, malá variabilita nepřátel a zbraní, ovládání některých vozidel, stereotyp.
Half-Life 2
Pro: Grafika, zvuky, příběh, NPC(alyx:)), desing levelů, zbraně
Proti: Oproti prvnímu dílu horší atmosféra
Baldur's Gate II: Shadows of Amn
Pro: (A)DaD pravidla, velký výběr povolání, příběh, interakce a romance mezi postavami, spousta vedlejších úkolů
Proti: občas otravné ukládání
Baldur's Gate
Zmínku si určitě zaslouží i téměř až "Falloutovská" volnost a návaznost lokací, což naopak ve dvojce bylo rozbito. Klidná atmosféra, klasické fantasy/středověké fádní lokace- lesíky, louky, ruiny, pevnosti mají své osobité kouzlo.
Zároveň má však jedinička i spoustu negativ... jako třebas dost slabé vedlejší questy (omezené na pouhopouhé najdi/přínes/zlikviduj), občas je vyloženě utahaná (poloprázdné lokace či celkem nudná města), má příliš vatových soubojů či strašně nízký level strop. Absenci nějakého komplexnějšího charakteru postav v partě a rozhovorů mezi jejími členy, bych asi nutně jako zápor nezmiňoval, neboť to v té době ještě nebyl standard a hra se v tomhle směru "vyvinula" až v druhém díle.
Jo a zasekávání členů o sebe byl nehorázný vopruz, pathfinding standardně v infinity engine hrách občas k zešílení.
Tak či onak se však postupem času hra stala, společně s druhým dílem, mým nejoblíbenějším RPG vůbec :).
Pro: Příběh,(A)DaD pravidla, Hudba, Atmosféra, pocit začínajících hrdinů ruku v ruce s low level souboji.
Proti: Pathfinding/zasekávání postav, vcelku nízký zkušenostní strop, spousta vatových soubojů, vedlejší questy.
Team Fortress 2
Pro: výběr postav, zaznamenáváni rekordů, mapy, updaty, vtipnost(hlášky,taunt), herní styly
Proti: velmi záleží na týmu ve kterém zrovna hrajete
Half-Life
Hra se pyšní na tu dobu velmi kvalitním zvukovým doprovodem a grafickou stránkou (určitě potěší, že hra byla později předělána do source enginu, který mírně vylepšil některé efekty a přidal fyzikální model). Hře bych pouze vytknul závěrečnou část hry na xenu, který byl zpracován jaksi podivně.
Pro: zbraně,nepřátelé, technická stránka hry, příběh
Proti: závěrečná část hry
Outlaws
Za zmínku stojí i fakt, že po dohrání hlavního příběhu můžete hrát dodatečně mise (historical mission a některé další, které jsou též velmi kvalitní a příjemně prodlužují herní dobu).
Pro: Hudba,Animace,Prostředí, Bonusové mise
Albion
Pro: Příběh, Atmosféra, originalita
Proti: Absence mapy v některých lokacích.
Pro: Multi-player,Atmosféra, Hra za Aliena a Predátora (originalita) a kvalitní hororová akce za mariňáka.
Proti: délka hry, znovuhratelnost(prakticky není).