Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Terry.Cooper (22.07.2023 20:06): jasné to som písal aj predtým, že tie pocity sú odlišné. Mne to len v podstate prišlo prepálené vždy, ale väčšina z toho mi nevadilo. Je ale možno ironické, že viac mi vadí napr Lucky Chloe než postavy s fantasy elementami, lebo tie aspoň oddôvodňujú ich schopnosti. :)
@Tulareanus (22.07.2023 11:28): Teda promin, ale vidím, že bychom se točili v kruhu a rozebírali tu už jen subjektivní detaily, rád bych se tomu vyhnul. Oba to vidíme zkrátka jinak a je to asi úplně v pohodě:-).

Závěr tedy: Tekken 7 je za mě přiblížení hry ke SF (mimochodem potvrzuje to už i samotná kolaborace Namca s Capcomem a obecné prodeje předchozích SF dílů a Tekkena, pokud porovnáš), za tebe to tak není. Tečka a těšme se na T8:-).

Díkec
@Terry.Cooper (22.07.2023 03:37)
V prvom rade by som tam zahrnul aj Tekken 3 ehm postavy: Gon, Boskanovich, Ogre, True Ogre,
A teraz k tým tvojim. To "ehm" je tam častokrát subjektívne (inak to asi ani nejde).
T4: Tam súhlas, ale vypadla ti Christie.
T5: Prečo nie je Lili ehm? Ja za ňu inak rád hrávam, ale je to francúzska aristokratka v šatičkách a podpätkoch. Raven mi príde tiež trochu ehm, lebo tie teleporty a stealth technológie sú tiež over the top. Devil Jin je ehm, ale si zober, že v Tekken 2 bol už Kazuya ako Devil, ktorý je ešte viac over the top.
T6: Bob ako megatlstý týpek, ktorý je brutálne rýchly? To je za mňa EHM.
T7: Kazumi, ak nerátame jej devil/angel formu, je menej ehm než Yoshimitsu v celej sérii. Prečo je Katarina Ehm? Čím je divnejšia než napr. Christie, Josie alebo Asuka? Fahkumram je síce obrovský muay thai fighter, ale v tomto nevidím stále problém, však tam máme aj veľkých wrestlerov ako Marduk a King a Iron King s ehm maskami, ktoré vyzerajú cool, ale nemôžu pri boji nič vidieť.

Mne príde, že treba vyhodnotiť aj počet pribúdajúcich postáv na hru, tam kde ti pribudne 10 nových postáv a tam kde 4-5, tak ten rozdiel tam bude. A keď si vezmeš, že celá séria je o začiatku o diabolskom fantasy géne, tak tá miera realistickosti je otázna, či bola vôbec niekedy zámerom alebo vedľajším efektom. :)

A k tým akčným hrdinom, tak si zober, že mnoho tých hercov a hrdinov akčných filmov, ktorými sa inšpirovali, boli fakt staré veci zo 70. a 80. rokov. Jedného dňa im tieto známejšie klišé alebo konkrétne postavy (Bruce Lee, Jackie Chan, atď...) jednoducho došli.
@Tulareanus (21.07.2023 20:27): No tak když bychom to měli nějak shrnout co se týče zcela nových tváří v Tekken sérii a jednotlivých dílech, od T4..tak:

Tekken 4 nováčci: Steve, Marduk, Combot (střízlivá verze Mokujina)
Tekken 5/DR nováčci: Feng Wei, Raven, Asuka, Lili, Dragunov, Devil Jin (ehm), Jinpachi (ehm)
Tekken 6 nováčci: Bob, Zafina, Miguel, Leo, Lars (ehm), Alisa (ehm), Azazel (ehm)
Tekken 7 nováčci: Gigas (ehm), Claudio (ehm), Kazumi (ehm), Lucky Chloe (ehm), Katarina (ehm), Fahkumram (ehm) + další pětičlenná parta hostujících (ehm) postav.. Při zemi zůstává pro mě už jen: Lidia, Shaheen, Josie a Leroy

Což je v T7 mnohem více než dvojnásobný nárůst crazy postav. Pak je to samozřejmě o diskusi proč by měl být ten a ten crazy, ale..Asi je to zbytečné, protože oba máme zkrátka pro přepálenost zjevně trochu jiná měřítka:-)

Dává to každopádně celkem smysl (a není to jen o množství nových crazy příchozích). Dřív se Tekken inspiroval postavami z bojových filmů, protože to frčelo. Teď to sice už nefrčí, za to ale dlouhodobě a ve světě, frčí právě SF.
@Terry.Cooper (21.07.2023 16:14): No mne práve príde, že tá prepálenosť tam bola vždy. Tekken 3 som hral hlavne v čase vydania a mal som pomerne malé skúsenosti s anime a japonskou prepálenosťou (jrpg som vtedy ešte nehral žiadne). V Tekken 7 vnímam možno ten posun v rage artoch a customizácii, ktorá je miestami už imho dosť od veci, ale pokrčil som nad tým ramenami, že ja customizovať tak, ako nechcem, nemusím aj keď z Asuky som si spravil trochu Faye Valentine z Cowboya Bebopa. :) Vidím, že je tam viac postáv "nebojovníkov", ale nepríde mi to medzi jednotlivými dielmi taký skok.
@Tulareanus (20.07.2023 23:50): Za sebe jsem se to snažil kousek níž přiblížit když mrkneš. Nejde tu vůbec pouze o postavy, jde o vnímání toho celku. Míra aplikovaného přepalu téměř ve všech ohledech, je asi to nejjednodušší vysvětlení, podle mě.

Ale takhle to vidím já. Jen někdo, komu se naopak líbil celkový umírněný styl a nápady v T4, potažmo Tagu (nezměňoval bych ale styl a celkovou atmosféru hry - s herními chybami které T4 měla. To jsou dvě různé věci) a nevyhovovalu mu obecně pak směřování dalších "get ready for the next battle" dílů..Kde se pak s každým dalším dílem v podstatě jen formovala ta japonská bombastičnost, která tě pak definitivně hitla v T7 (alespoň mě ano).

T5 ten balanc každp. pořád ještě měl, T6 také. A zjevně kvůli tomu, že i přes dementní customizaci a bilion doprovodných efektů, Harada nepřidával bizáry do AAA charakterů. V T7 je nejenom dodal, ale zároveň ještě tu efektní japonskou show (ve všech dalších ohledech), umocnil.

Takže jsem vážně zvědavej jakým směrem půjde v T8. Přepal v efektnosti tady bude každp. jasnej. Třeba ho ale nějak/něčím vyváží. Kdo ví:-)..
Zahraju si na Pluta, když tu tak pěkně mluvíte, nebylo by fajn napsat něco k starším dílům? Je trošku škoda, že tahle světoznámá série má komentáře jen k trojce. Já hrál jenom na automatech, oblíbené postavě jsme říkali "Pan Dřevo", detaily jsem zjistil až samostudiem:)
@Terry.Cooper (20.07.2023 21:44): uf, hral som všetky tekkeny od trojky a mne sa tá ťažkopádnosť štvorky s príšerné malými arénami fakt nepáčila. Ale beriem tak, že rôzni ľudia, rôzne chute.

Len stále nechápem, kde sa berie ten pocit, že sa to zvrtlo, keďže tá séria mala vždy postavy ako Gon, Roger, Kuma a Panda, Boskanovich a rôzne ženské modelky ja vysokých podpätkoch.
@Terry.Cooper (19.07.2023 02:21): Myslím že jsi to dost trefil už ve svém komentu " servíruje v uvozovkách "arkádového a asijského Street Fightera po Tekkenovském způsobu". Jakoby se tím však narušila zmíněná rovnováha, ten dokonalý balanc Tekkena v kompromisu někde mezi japonskou arkádovou mlátičkou a seriozní bojovou hrou typu Virtua Fighter. "

Což za mě třebas sedí dokonale, také mám přesně takový ten pocit narušení toho perfektního balancu :), neříkám, že se to k Street Fighter stylizaci naklonilo nějak extrémně (osmička už vypadá kór děsivě v tomhle ohledu), ale prostě se ty misky vah maličko přehouply na stranu té arkádové SF like stylizace.
Podle mě nejjednodušší způsob jak popsat to přiblížení Tekkena 7 ke Street Fighterům je prostě míra aplikovaného přepalu:-). to z toho právě dělá bohužel tu Asii..

I když bláznivost charakterů tady byla teda vždycky, tak přesně jak tu někdo napsal níž, chybí v tom už ta estetická čistota a balanc prvních dílů, T4 ani nemluvě (a to ať už bychom se bavili o míře doprovodných efektů, pojetí customizace, nových vložkách do bojového systému, o hostujících, ale i o pojetí řady nových charakterů, výběru nových technik, animací, oblečků a tak dál, je to fuk.. Z nováčků mi tu vlastně ty klasické Tekkeny připomíná už jen Leroy Smith, částečně možná ještě Lidia).

A co se týče podle všeho ještě přepálenějšího T8, byl docela vtipnej komentář od Harady, že se snaží hru přiblížit světu a Evropanům tím, že pokračují v namlouvání charakterů jejich rodnou řečí.. Nějak ale nevím no. Nějak si zatím nejsem příliš jist, zda-li ta tří vteřinová animačka před a po zápase, bude k tomuhle opravdu stačit:-D...Uvidíme:-)
@Strady (24.03.2023 16:29): Zrovna jsem na to koukal :D Slušný BFGčko. Taky jsem sledoval ruce, který u Jacka v různých dílech buď clipují nebo lítají ve vzduchu - tentokrát zase clipují :D
@Isair (22.03.2023 19:50): Ono aj Mortal Kombat má tie brutality, ktoré fungujú skoro ako rage arts. Mne to príde, že je to všeobecný trend bojoviek ako takých. On ten dôvod ale má zmysel, ako som písal, aj v competetive hraní, nie pri casual bol vlastne problém a sťažností, že jedna chyba ťa tak punishne a oponent ťa chytí do komba, že sa už nemáš ako vrátiť do hry. Preto to vyvinuli.

Ja som teda hral všetky Tekkeny od 3 vyššie a najväčší skok v štýle a grafike som zažil medzi 3 a 4. Medzi 5, 6 a 7 vidím primárne rozdiel v rýchlosti boja. Skúšali sme pred pár rokmi s kamarátom u neho zahrať Tekken 7 asi hodinu a potom sme si dali Tekken 6 a tá hra bola zrazu strašne pomalá oproti tomu. :)

Čo sa týka Kunimitsu, tak to bolo nutné z dvoch dôvodov - aby bola dostatočne rýchla v kontexte Tekken 7 a aj preto, že v dvojke boli celkovo tie útoky ešte dosť primitívne. :D No a práve existencia Yoshimitsu, s mečom a dychom, ktorého máme v hre asi od začiatku, že Kunimitsu ani podobné postavy, nie je nič divné. na pomery série :D
@Tulareanus (22.03.2023 11:07): Ono je vesměs úplně jedno proč rage arts existuje, jde o to, že je to až okatě podobné ultra kombům z SF 4 (a to i provedením, včetně "zastavením" při použití aj.), nemám nic proti tomu jako proti herní mechanice, ale ta inspirace je zřejmá.

Jinak to vidím jako Strady, do pětky jsem si také nikdy neřekl, že by to vypadalo jako SF like bojovka, u sedmičky trochu jo, už na první pohled (včetně designu některých postav), jak jsem psal, není to nikterak drastické (jak říkáš, i těch projektilových postav je naštěstí stále jen pár), ale ten posun tam prostě za mě je.

Kunimitsu asi byla i ve dvojce, ale měla úplně jiný combo list, co jsem tak koukal z gameplay videí. V sedmičce tím vším mizením a vrháním nožů a já nevím čím vším fakt působí spíš jako SF like character (samozřejmě trochu šmrcnutá ujtetými komby Yoshimitsu :)).
@Tulareanus (22.03.2023 12:31): Řeknu to takhle, mě Tekken nikdy nepřipomínal Street Fightera, spíš jsem viděl Virtua Fighter nebo Soul Caliber. Zase je pravda, že jsem aktivně hrál do čtyřky a Tekken Tag jsem nehrál vůbec. Nelíbilo se to prohazování postav. Takže od začátku 7 jsem si říkal to je takový jak Street Fight ve 3D a pak přišel Akuma :D Nový vizuál 8 mi jen dává zapravdu.
Samozřejmě si přeji, aby Tekken 8 byla dobrá bojovka, těch není, totiž nikdy dost!
@Strady (22.03.2023 12:03): No ja chápem, kde tým mierite, len ja si myslím, že tá séria taká, aká je, vždy bola. Ogre mal tuším len jednu abilitu, ktorá strielala a True Ogre síce chŕlil oheň, ale bol pomalý a veľký (veľa hitboxov) a dalo sa tomu vyhnúť. U Kingových throwov išlo o to, že ty potrebuješ bohužiaľ poznať tie tlačidlá aj keď hráš proti nemu a použitím vlastného throwu, prerušíš ten jeho. :)
@Tulareanus (22.03.2023 11:07): My se asi nechápeme. Podle mě a asi i Isairyho jde o to že to začíná být graficky kreslený a herně prošpikovaný Street Fighter. Jak píšeš už Ogre mě štval tím, že střílel projektily.
Asi jsem stará škola ale já prostě Rage a úskokové ability nemám rád. A King už ve trojce uměl těch pět přehozů po sobě a ubíral 90% energie ale kolik lidí to umělo namačkat.
Japonci přenes realitu do hry neumí, to víme, až na ty aut, viď GT :D
@Strady (22.03.2023 06:19)
@Isair (22.03.2023 00:18): Ja sa tým snažím len povedať, že Tekken bol takýto vždy. Kunimitsu je postava z Tekken 2, ktorá sa po údajnej smrti od Yoshimitsu vrátila do Tekken 7. Ústredná rodinná zostava Heihachi, Kazuya a Jin vždy vyzerali ako typické postavy z anime. V Tekken 3 bol hlavným záporákom prastarý démonický Ogre, ktorý vysával energiu z bojovníkov, aby bol silnejší. Jeden z ústredných motívov série je "devil gene", ktorý majú Kazuya, Jin alebo Kazumi a mení ich na démonickú podobu a dáva krídla. V Tekken 6 bol hlavný záporák prastarý démon Azazel. Takže Tekken sa nikdy na realitu nehral, jedine vychádzal z existujúcich bojových umení a mal dobre spracované útoky z nich vychádzajúce, ktoré však od začiatku šli do over the top komb.
Projektilové postavy sú našťastie ojedinelé a v prípade Tekken 7 ide primárne o hosťovačky z iných hier (Akuma zo Street Fighter, Howard Geese z SNK a Noctis z FF XV). Osobne by som bol nerád, keby tam pribudlo viac projektilových postáv. V podstate sérii sa častokrát vyčíta práve to, že ostáva konzervatívne v takom istom štýle bez väčších zmien. :)

Rage Art a Rage Drive existuje v hre na to, aby hra neskončila tým, kto prvý chytí svojho oponenta do komba a ten hráč s viac životom si musel dávať pozor. Ono to nie je odmena za prehrávanie. Život je v podstate len resource, s ktorým v hre pracuješ. Sú postavy, ktoré si niektorými útokmi život aj trochu uberajú a potom prejdú do rage art alebo rage drive. Navyše tieto rage arty sú pomerne ľahko blokovateľné.
@Tulareanus (21.03.2023 23:55): Nene je to Marcel od jak živa, s kámoši co jsme zápolili o nej bojovníka Smíchova, mu jinak neřekneme :D
Jako jo já mám rád Pandu i Kumu, Ogre byl trapný. Chápu nechápu japonské úlety. Mě se prostě nelibí to směřování k Street Fighru, Všelijaké energie, Rage, speciálky, limity, všelicos nechápu to. Proč má člověk dostávat bonus za to že dostává na zadek. Měl jsem rád Tekkena, že od začátku boje až po konec jsi měl všechny útoky stejné a ukaž co umíš.
Prostě Tekken vzal to nejlepší z Virtua Fightera a pokračoval v tom. Teď si bere Street Fighta a podle toho to vypadá.
  
@Isair (22.03.2023 00:18): Právě, že u 8 to vypadá, že to tím Street Fighterem slušně přepálili.
@Tulareanus (21.03.2023 23:55): Ale že se to co do stylizace více blíží Street Fighteru je asi pravda (viz. i Rage arts a postavy jako Bob, Kunimitsu, Zafina, Eliza, Lucky Chloe, Josie aj. Akuma je pak přímo z SF a je navíc zakomponován i nesmyslně do příběhu), Tekken, pravda, nikdy nebyl příliš realistická hra, ale byl pořád tak nějak na pomezí- poměrně střídmé, uvěřitelné postavy, které občas okořenila nějaká Japonská šílenost :), už u sedmičky jsem si hned na první pohled z videí a screenshotů všiml, že se ty misky vah pomalu ale jistě převažují na stranu SF like bojovek co do stylizace a možná trochu i gameplaye (více projektilových postav, rage arts atd.), možná k tomu došlo v sérii už s předešlým dílem (?). Není to nikterak výrazné či nějak extra rušivé, ale je to... raději bych byl za opačný směr, jakkoliv mám Street Fighter sérii zrovna docela rád, tak tím Tekken pomalu ale jistě přichází o svou jedinečnost.
Samozřejmě čert to vem, hlavně že je to konečně na PC :), ale byl bych nerad, aby se to posouvalo ještě více směr Street Fighter... takhle je to tak akorát :).
@Strady (21.03.2023 20:06): Lars je v Tekkene od 6 a je to Heihachiho nemanželský syn, čiže napoli japonec a špeciálny bojovník Jinovho komanda (v minulosti). Vyzerá ako z Final Fantasy, to hej, ale Tekken sa predsa na realizmus nikdy nehral a aj v trojke mal Ogra, Gona, Gun Jacka a Kumu a Pandu okrem iného, takže toto boomerské frflanie je od veci. :) A Law sa volá Marshall, nie Marcel. :)
@Bursoft (21.03.2023 22:18): Tekken je Tekken. Tekken 3 jsem hrál do nekonečna, tam se poprvé objevil Bryan, bohužel s ním nešlo moc dobře zápasit proti kámošům, měl málo dobrých útoků na nohy.
Čím víc mi Tekken připomíná Street fighter postavami a těmi barevnými speciály.
Každopádně teď bude Tekken 8, Street Fight VI a za rok čekám Mortal Kombat 12.
Jsem btw zvědavej na Yoshimitsua. V 7 měl ten ohyzdnej chobotnicovej skin, aspoň ty alternativní byly dobrý.

Každopádně celkově z těch prezentací jsem trochu zklamanej. Když vypálili ten první in engine teaser, tak jsem byl nadšenej, ale ty gameplay trailery mě zase posadili zpět na zem. Aspoň to clipování mohli ohlídat, to je fakt pěst na oko ve zpomalených záběrech. Jako určitě si to koupím, furt je to Tekken, doufám že pořeší ty dlouhý loadingy, resp. s dnešním HW u takové hry očekávám instantní akci bez loadingů, ale zatím je to takový opatrný těšení.
@Bursoft (21.03.2023 21:06): Když mluvíš o hudbě, tak ten hlas co představuje postavy je taky výborný. Ňuuuu čelenčdžá
Ještě jsem shlédl Marcela Lawa.. Všichni od prvního dílu vědí, že je to odkaz Bruce Leemu a oni mu dají do 8 dílu nunčaky aby náhodou nebyli pochybnosti, achjo.
@Strady (21.03.2023 20:06): Mám na to úplně stejný názor. Bohužel stárneme a doba jde dál. A tvůrci se samozřejmě zaměřují na mladší generace. Stačí se podívat, jak se za poslední roky změnily hry od Ubisoftu. První Watch Dogs byl ještě temný příběh, čistý thriller. Podívej se na to teď. Regulérní taškařice. To samé Far Cry. Šestka má tolik přeafektovaných a dementních postav, že jsem to málem ani nedohrál.
Řekněte mi, že už jsem starý. Koukám na představování postav do TEKKEN 8 a připadám si u toho hrozně starý.
Lars Alexanderosson podle jména měl by mít severské předky a vypadá Jin s modrými oči a hází Thorovy blesky. No a Paul motorkář z bravíčka. Graficky to vypadá dobře ale těch šílený efektů a speciálek je nějak moc, na mě, na dědka :DDD
@Tulareanus (19.03.2023 12:13): Jo těch páček jsem se nejvíce bál, pokud je Tekken nepoužívá, tak mám alespoň větší důvod si to kvůli tomu pořídit... ale jako ani na klávesnici se mi to nehraje vůbec špatně... ale samozřejmě jsou charaktery, kde se něco naklikává hůře.

Ani s SF 4 jsem nikdy neměl problém, dokonce jsem se tam naučil naklikávat i 360 circle a prý to jde lépe jak na tom controlleru, když se to naučíš :D (ale samozřejmě si to vyžádalo pár desítek hodin :)).
@Isair (19.03.2023 12:11): Tak niekde treba začať. Ja som si práve pre Tekken 7 kúpil xbox one controller, po tom ako som na controlleri roky nič nehral a odvtedy som na tom odohral kopec hier, ktoré sú imho na k + m horšie. Ale chcelo si to samozrejme zvyknúť a naučiť sa. Ale Tekken v tom nie je taký zlý, lebo nepoužíva analógové páčky, na tie sa najťažšie zvykalo.
@Tulareanus (19.03.2023 12:02): Já byl vždycky zvyklý hrát i bojovky na klávesnici, říkal jsem si, že kvůli Tekkenovi si controller pořídím, ale nakonec se mi to ani na té klávesnici nehrálo nejhůře, tak jsem to odložil... možná časem ho ale vezmu, ale věřím, že s ním teď budu horší jak s klávesnicí, jak v podstatě vůbec nejsem zvyknutý s ním hrát.
@Isair (19.03.2023 11:49): Ja mám teda hru už asi rok odinštalovanú, ale váham, že by som ju znova nainštaloval. A hrať to na klávesnici, uf. To si dávaš extrémnu penalizáciu, prečo nepoužiješ controller? Controller je tvoj kamarát! :)
Jinak kdyby si chtěl někdo zahrát, tak nechť si mě přidá na Steamu :) odkaz 
Už mám snad trochu potrénováno, samozřejmě jakožto v podstatě začátečník v sérii to není nic extra, navíc to hraji na klávesnici, ale tak pokud budete chtít potrénovat postavu, se kterou to příliš neumíte, tak budu dobrá tréniková figurína :p.
@Tulareanus (16.02.2023 12:44): Klasicky to koupit nešlo, ani z prohlížeče, ani přímo ze Steam aplikace, zkrátka nabídka "zakoupit pro sebe" nebyla vůbec dostupná, pouze "koupit jako dárek". Nicméně stačilo původní Tekken 7 natrvalo odstranit z knihovny a poté klasicky zakoupit Definive Edition. Ani jsem nevěděl, že možnost trvalého odstranění Steam nabízí, taky není divu, když je to tak zapeklitě skryto (pod supportem). Každopádně všem díky za tipy.
@Isair (15.02.2023 17:11): Ja mám prvý season pass a okrem toho jedno DLC a pozeral som ako to funguje a je lepšie kúpiť v zľave ako celok definitive edition, tá ti vlastne na steame nahradí tú pôvodnú, kupovať dlc alebo po season passoch sa niekoľkonásobne takto predraží.
@Strady (15.02.2023 11:08): Jo a zrovna ta ultimátní edice, já kupoval ve slevě jen tu základní, takže si budu muset postavy dokoupit. Docela blbé, že na Steamu nejde koupit ultimate edition upgrade, jako je to třebas u Street Fighteru, takže musím čekat, až budou jednotlivé DLC ve slevě, abych si je dokoupil. Zatím mám postav dostatek, takže na to nespěchám, ale až se to časem okouká, bude to příjemný upgrade :).
@Isair (15.02.2023 02:21): Bojovky vždy vyžadovaly čas. Můj oblíbenec Paul se ve většině dílu moc neměnil, základní hmaty stejné. Takže vždy byla potřeba se naučit pohyby nepřátel proto jsem i za ně hrál, aby si osvojil jejich kombinace. Pak stačilo uhýbat a chytat jejich údery na hlavu a pak rozjet komba na zemi.
Dnes mi akorát poslal Steam, že je Tekken 7 ve slevě ze 108euro na 12euro :)
No po pár desítkách hodin co jsem tomu věnoval, musím říct, že když se u toho Arcade módu nastaví vyšší obtížnost, více kol (alespoň 3+), tak je to docela hratelné a ne až tak "jednohubkové". Treasure mód mě stále ale nějak zvlášť nechytnul, je fajn, že počítač se přizpůsobuje hráčovo ranku, takže je pořád drsnější a drsnější, na takový quick match docela dobré, ale pořád mi tam nesedí ty přehnané kostýmky a další mechanismy (v tomhle je vůbec Tekken 7 až příliš přestylizován, je možná pro někoho fajn, že nabízí solidní customizaci postav, ale některé ujetosti si klidně mohli odpustit, některé postavy po větších úpravách jsou pak naprosto k nerozeznání a esteticky na dojmu ze hry nepřidají, hlavně právě v tom treasure módu jsou využívány náhodně nakombinované kostýmky, doplňky a jíné blbinky, takže je to občas děs, v onlinu mají hráči přeci jen většinou nějaký vkus).
Nejvíce to však hraji právě online, na rozdíl od Street Fightera 4 tu zdá se není tak hardcore komunita, takže narážím (alespoň tedy v quick matchech) na celkem vyrovnané a často i slabší soupeře a jen občas na nějakého profíka, na kterého se absolutně nechytám.

Ale každopádně je to takový ten typ hry, který čím déle jej člověk hraje a čím je zkušenější, tím zábavnější to začne být (začne hlouběji zkoumat jednotlivé herní mechanismy, lépe je využívat atd.).
@Tulareanus (05.02.2023 21:18): Naštěstí gameplayově je to pořád starý dobrý Tekken v hezčím kabátku, trochu jsem se bál těch "super"/"ultra" komb aka Street Fighter, ale nakonec je to docela chytře implementované pouze při malém množství hp a vcelku to oživuje hratelnost.

Asi bych byl s tím treasure módem v pohodě, kdyby byl více optimalizovatelný...

Můj point je však hlavně ten, že když už něco dělám, tak to přeci udělám pořádně a s rozmyslem... dobře mám tu hru zaměřenou na multiplayer, tak tam přeci nebudu rvát nějaký story mód (který vzhledem k všem těm filmečkům jistě musel být nákladný jak kráva), který zabere 3 hodinky a v bojové hře zaměřené na multiplayer je fakt naprosto bezpředmětný a nikoho asi příliš nezajímá. Když už tam dávám arcade mód, tak je přeci naprostý joke tam dát jen 5 fightů (z čehož 2 se neustále opakují, protože bossové), to je pak také jasné, že to nemá smysl moc hrát. Treasure mód jako takový bonus ok, ale je dobré (i do multiplayerové hry) dát nějaký plně customizovatelný mód, ve kterém má hráč možnost si hru natrénovat (či na pár minut zabít čas, na což nejsou online zápolení ideální, vzhledem k delšímu vyhledávání/připojování/whatever) a nastavit jak chce, bez toho aby se mi tam vygeneroval otravný "turbo fight" apod. nesmysly -viz. zde by to mohl být vs. mód proti PC, jako je v každé solidní bojovce zvykem, ten už je v podstatě hotový, jen naprosto nepochopitelně nedává možnost zvolit místo 2 hráčů na jednom PC i hráč vs CPU. Practice mód je naopak vyvedený velmi, ten je za mě fakt ok (přesný opak všech ostatních offline módů, vše plně nastavitelné, propracované a promyšlené, krásný combo list i s ukázkou jednotlivých komb...).

Ten bowling a ball je nějaká jakoby bonusová minihra, ne? Tomu se klidně vyhnu.
@Isair (05.02.2023 21:01): Tá séria je dlhodobo mierená na MP, takže ten story mód je tam žiaľ len ako bonus. Ono ten klasický arcade mód čo by si chcel, je z môjho pohľadu človeka, čo si prešiel dosť výrazne cez tekken 3, 4, 6, tag tournament 2 a 7 v podstate krok späť. Treasure mód ho bohato nahradzuje a odklikávanie collectibles je síce otravné, ale loading je otravnejší, ale aj tak sú to first world problems, ktoré nemajú nejaký dopad na hru.

S tým opätovným bojom v rovnakej aréne, to sa častokrát deje aj bez toho, že sú napr. 4 boje po sebe v tej istej aréne, myslím, že hra to robí preto, aby skrátila aspoň o kúsok loading. Viacero módov ako tekken bowling, tekken ball a podobne hra obsahuje v rámci DLC, ktoré by is mal mať všetky, ak máš kúpenú definitive edition. Ak nie, tak sú v rámci season passov.
Taky mi vadí, jak to do toho Treasure módu občas hodí nějaký jakože "challenge" či prostě mód upravující bitvu (viz. větší dmg, větší rychlost etc.), fakt není nad klasický vs. mód či promakanější Arcade... online hraní je pro mě zatím samozřejmě na hovno, protože mě tam většina rozseká během chvilky a ten Treasure mě většinou tak moc dlouho nebaví (a vadí mi na něm až moc věcí).
A nevím jestli je to bug, ale pokud prohrajete a dáte opakovat, bojujete všechny následující fighty neustále ve stejné aréně, což taky není úplně ok...

Fakt jako pro mě totálně nepochopitelná rozhodnutí, ať se to zaměřuje na online či nikoliv, vždyť by to náklady na vývoj přeci nijak výrazně nezvedlo, kdyby implementovali vs. mód i proti CPU a do story módu by přidali takových 5-7 fightů navíc (úvodních a závěrečných filmečků je škoda, ale čert je vem).

Místo toho tu máme na vývoj jistě dost nákladný (ale v bojovce celkem zbytečný) story mód a treasure mód s collectibles blbinami... :/.
Já to zatím hrál jen s tou Xiaoyu, za tu jsem hrál už kdysi Tekkena 3 nejvíce, u ní se mi líbí, že má několik úhybných a nečekaných manévrů :), dokonce se mi podařilo nakopat zadek i jednomu anglánovi online :D, ten to uměl ještě hůř jak já.

" Kombá a juggling nie sú tak podstatné ako naučenie sa openingov a punishing moves. "


Jako naučit se to byť s jednou postavou pořádně bude myslím ještě na dlouho :), sice nejsem úplný začátečník v podobných bojových hrách, ale mám spíše nahraný Street Fighter a jemu podobné, v Tekken sérii jsem v podstatě začátečník.

Když si vzpomenu jak dlouho mi trvalo si trochu vypilovat Street fightera 4 za některé postavy... to je taková ta typická ukázka hry "easy to learn, hard to master" :). A s Tekkenem to hádám bude obdobné.

Ale tak kdybys mi chtěl někdy nakopat prdel, tak jsem na Steamu :), jen hádám, že tě ty perfect vítězství moc dlouho nebudou bavit :), protože na víc se zatím nezmůžu.
@Isair (05.02.2023 16:24): Ty odměny z treasure nezmizí, budeš pořád dostávat peníze.

To odklikávání mi taky vadí, ale ještě horší jsou ty loadingy. Proto se těším na Tekken 8, snad tam ten loading vyladí do nějakých mikrosekund. Jen doufám, že na to nebudem čekat ještě 3 roky.
@Isair (05.02.2023 16:24): Ono náročnosť od medium vyššie je naozaj vyššia, každopádne rôzna náročnosť záleží aj od postavy, sú tam vyslovene tieto "mačkacie postavy" ako napr. Leo, Bob, Eddie, Law, čiastočne Katsumi a potom máš postavy ako Master Raven, Zafina alebo Yoshimitsu, kde ich random mačkanie robí ešte ťažšími a horšími. :D

Kombá a juggling nie sú tak podstatné ako naučenie sa openingov a punishing moves.
@Tulareanus (05.02.2023 16:14): Nějakou tu výchozí médium, ale vzhledem k tomu, že umím úplné prd a naposledy jsem to hrál jako dítě u bratrance (tuším trojku, možná později i chvíli čtyřku a pětku a to jsem spíše náhodně mačkal čudlíky a sledoval co z toho vyleze :)), tak mě to poměrně překvapilo (s takovým Street Fighterem 4 neporovnatelné), je možné, že tu jsou ty skoky v obtížnosti vyšší, ale i tak...

Treasure mód je na takové to offline vyblbnutí docela fajn, ale vadí mi na něm několik věcí- jednak to pořád otravuje s tím, co jsem si odblokoval :p (což asi hádám zmizí, až budu mít většinu věcí odblokováno), ikona té bedničky dole a hlavně že si PC hraje na živého hráče, tj. dává si různé přezdívky, oblečky etc., že chvílemi ani nevím, proti komu vlastně bojuji, jak má tu postavu přecustomizovanou :). Chybí mi tu nějaká čistota a přehlednost starších Tekkenů (tohle by rozhodně mohlo jít nastavit).

A jo, mám to na Steamu, tak někdy můžeme zahrát :), ale musím potrénovat, ta hra má komb jak nasráno a já umím úplné hovno:), stěží jich umím pár (ono není těžké je použít, dokonce i na klávesnici se to neovládá nejhůře, ale spíše si je všechny zapamatovat a naučit se je použít v ten správný moment:)).
@Isair (05.02.2023 15:47): Čo sa týka ľahkosti, akú si si zvolil obtiažnosť? Hra má 3 alebo 4 pokiaľ si pamätám. Story mode je celkom nič, ale tá séria už dlhé roky mieri na multiplayer, či už lokálny alebo online. Ak chceš sám hrať proti počítaču, tak si daj treasure battle, postupne sa posúvaš vyššie, proti ťažším nepriateľom a vždy je to napárované len na rank konkrétnej postavy, ktorú si vyberieš. Je to v podstate taký lepší arcade mode, ktorý ti ako bonus dáva cosmetics a hernú menu na unlockovanie cosmetics. Na trénovanie alebo singleplayer hranie je to oveľa lepšie než story mode alebo arcade.

Mne osobne z módov chýbalo v hre team battle, ale vzhľadom na to, aké smutne dlhé loadingy medzi bojmi tam sú bez ohľadu na hw, tak by to bola asi otrava.

A ak to máš na steame, tak keby si mal chuť, tak si môžeme niekedy zahrať online. :)
Tedy docela zklamání co se týče offline obsahu, je tu nějaký přefilmečkovaný story mód, ve kterém si nemůžete vybrat postavu (fajn jednohubka, ale nezaujalo), arcade mód už vypadá na zábavnější klasiku- ale jako jen 5 fightů, předboss a final boss, to jako vážně? Do toho charaktery nemají ani své typické úvodní a závěrečné animace/filmečky/whatever a je to celé nějak moc snadné, i když umím jen pár komb. Vs mód proti PC pak chybí úplně, je tu nějaký prazvláštní treasure mód, který jej možná trochu nahradí, ale jako slabota, pro mě celkem nepochopitelná rozhodnutí...

Je fajn si však Tekken zahrát konečně i na PC tu hratelnost to stále má a stále je to chytlavé jak kráva, ale jako rozhodně bych byl rád za nějaký pořádnější "arcade mód" a nepohrdl bych klasickým "Vs" módem proti CPU (tj. s výběrem postav, arén, handicapů etc.)... tohle je fakt slabota.
@Cobot (30.05.2022 12:49): Je tam definitive edice, ale není tam upgrade, nebo ho aspoň nikde nevidím, když se tam dívám. Stejný na Xboxu. Každopádně na Steamu ti možná zůstane klíč na tu základní hru aspoň, jak to funguje na PSku netuším..
@Cobot (30.05.2022 11:29): Asi musíš po Season passech. Každopádně upgrade asi není na žádné platformě, na Steamu jsem to právě po Season passech kupoval, když byly ve slevě.

Přímo v dashboardu není nějaká možnost upgradu? Já to nepoznám, jak jsem koupil celej balík, tak už mi to nic neukazuje..
@Bursoft (30.05.2022 11:14): na tomhle se ukazuje jak je Sony ať už schválně nebo vlastní neschopnosti nebo neochotou na hovno. Mám základní verzi a upgrade na definitive edici neexistuje. Kup si to znova a měj v knihovně dvě verze? Nebo to jde?

Jinak cena za kompletní edici velmi dobrá.