Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

System Shock 2

  • PC 90
Je fakt, že občas měl člověk co dělat, aby se nepodělal, ale to bylo na té hře asi nejlepší. Vzpomínám si, jak jsem měl při druhém hraní strach vylézt z té první místnosti do ostré akce. Pořád jsem se zdržoval okukováním okolí jen proto, abych nemusel vlítnout do tý hrůzy "venku". A nakonec ten šílenej počítač, kterej se mi do cesty nestavěl, ale stejně jsem z něj měl větší strach než ze zmutovaných opic, nebo všudypřítomných zombie. Vždycky, když jsem chvátal vypnout alarm, abych nezemřel pod vlnou valících se nepřátel mi bušilo srdce tak, že jsem málem dostal infarkt.
Zkoumání orgánů nepřátel mě taky moc bavilo. Nutnost vybrat nějaký ten sklad s chemikáliemi a vzít přesně to, co potřebuju mě prostě nadchla.

Pro: Atmosféra, příběh, všudypřítomný strach, výzkum nepřátelských orgánů

Proti: Občas až moc velký strach... :-)

+18 +19 −1

Karateka

  • PC --
No tak tohle je klasika klasik. Pamatuju si, jak jsem ji poprvé spustil na svém Atari 130XE a rozbil hubu prvnímu vencovi, co hlídal bránu. Ta neuvěřitelná plynulost a realističnost pohybů mi slušně snížila čelist. Přestože celá hra je vlastně docela stereotypní a kromě šesti úderů nenabízí nic jiného, i dodnes si některé části pamatuju. Hlavně to, že po zabití hlavního bosse jsem běžel ocicmat zajatou princeznu a vrhnul se jí do náručí. Další hru jsem ale zkusil, co udělá, když k ní přijdu v bojovém postoji - dostal jsem takovou kopačku, že se hrdina sesul mrtvý k zemi a na mě zablikal romatický Game Over :D

Pro: Na svou dobu skvělá pokroková hra.

Proti: Viceméně stále to samé, ale komu to tenkrát vadilo...

+18

Metal Gear Solid

  • PC 100
Tak kdo nehrál tuto hru tak by se měl nad sebou zamyslet :) Mnou tato hra je pokořená asi tak 150x ještě na PSone. A musím říct,že her jako tato je málo! MGS svým vznikem nepřinesl jen novej druh žánru čímž je Taktická špionážní akce,ale také naprostý zlom ve vyprávění příběhu ve hrách! ( a myslim si že nepřehánim).) Délka hry byla zhruba kolem deseti hodin na první dohraní(dá se zvládnout i za dvě hodiny osobně jsem toho dosáhl) Naprosto skvělé jsou cut-scény,Dabing ne jen Snakea ale i ostatních postav naprosto dokonalý. hratelnost neni nějak uplně bůh ví jak úžasná na dnešní dobu,ale když mgs vyšlo tak němelo konkurence a myslim si že dnes bohužel vychází dost titulů,který by strčila do kapsy :D DEAD SPACE např. Jinak co se týče originality boss fightů tak do dneška opravdu rád vzpomínam na psycho mantise Apod.
PS:Voda příšerná ! ale taky co bychom od veterána PSone očekávali že ? :p

Pro: Skvělý příběh,originální bossové,parádní atmosféra,nejlepší bad ass hero všech dob, dokonalá konverze na pc

Proti: Vytvoření MGS remaku na Gamecube místo na pc. why mr.Kojima? why? :(

+18 +20 −2

Wolfenstein 3D

  • PC 85
Jedna z prvních pořádných FPS, to byly časy, když jsem se poprvé dostal k prvnímu bossovi a ta radost za zdárně dokončenou epizodu:). Bez téhle hry by možná pořádné FPS, jak je dnes známe, ani neexistovaly, občas mě trochu sice vytáčely zdlouhavé labyrinty, ale o to tu v téhle hře jde především (aby to nebyla jen tupá střílečka). Škoda jen, že je zde tak malá variabilita nepřátel a zbraní.
Můj památný moment: Pamatuji si, jak jsem jednou procházel nějakou dlouhou chodbou, nikde nikdo a najednou z rohu na mě vybafl SSak, jsem až leknutím spadl ze židle:D (jsem měl docela nahlas reproduktory a on docela zařval).

Pro: Bludiště(pro někoho spíše mínus,ale bez tohohle by hra byla pouhá nudná, tupá střílečka), Atmosfera, První pořádná FPS:).

Proti: malá variabilita zbraní a nepřátel

+18 +21 −3

Hitman: Blood Money

  • PC 90
47 v nejlepší formě. IO Interactive se podařilo skloubit unikátknost jednotlivých misí, kde nechybí ani vinný sklep v Jižní Americe nebo výlet na staré lodi, s perfektné provedenou hratelností. A ty možnosti k zlikvidování cíle jsou nevídané - přidání jedu do dortu nebo vyměnění zbraní jsou naprostými lahůdkami . Ačkoliv některé novinky jako upgradování zbrání nebo známost mezi lidmi, kterou snižujete uplácením svědků nepřínáší do tohoto konceptu nic nového, stále se čtvrtý Hitman hraje stejně dobře jako jeho předchůdci. Úžasně také působí technické zpracování. Výborný soundtrack od matadora Jespera Kyda, skvělá grafika nebo zpracování jednotlivých filmečků se sem jednoznačně započítávají.

Mačkání detonačního tlačítka nikdy nebylo sladší.

Pro: hratelnost, level design, soundtrack

Proti: zavrženíhodné chyby

+18

Neighbours from Hell

  • PC 80
Neighbours from Hell je pro mě velice originální, zábavnou, vtipnou a povedenou hrou. Úžasná cartoon grafika (sice jen 2D, ale o to hezčí). Ale hlavně hratelnost a vtip dělá tuhle hru tak skvělou. Líčit pastičky na souseda je skutečná zábava, vše je doprovázeno napětím, humorem a dokonce se u toho musí i přemýšlet.
Slabinou hry je její délka, skutečně jen pár hodin - škoda že nejde o freeware, to by jinak byla úplná bomba.

Pro: Humor, cartoon grafika, originalita, zábavnost.

Proti: Krátká hrací doba

+18

Penumbra: Black Plague

  • PC 60
Zajímavá trojrozměrná adventura s příměsí intenzivnější akce. Pokračování navazuje na minulý díl Overture, a díky plánovanému epizodnímu vývoji je tak hra kratší a méně rozmanitá, zachovány jsou však všechny přednosti v čele s výbornou atmosférou a vyváženou hratelností. Epizody všehovšudy vyšly pouze dvě (plus odbočka Requiem), a dnes se Frictional Games již soustředí na Amnesii.

Logické úkoly jsou dobře koncipované, stejně tak nechybí ani naskriptované momenty které zvyšují napětí při samotném hraní. Oba díly Penumbry tak stojí za to vyzkoušet, zvláště pokud vám sedí žánr survival hororu, adventury a akce z prvního pohledu.

Pro: atmosféra, hlas ve vaši mysli, téma, grafické zpracování

Proti: krátké

+18 +19 −1

Zeno Clash

  • PC 90
Whoa, už jsem pomalu čekal jen fps rubačku v pěkných lokacích, ale tohle mě teda docela dostalo.

Souboje považuju spíš za slabší stránku hry - jsou chaotické, a tak trochu nevyvážené - občas mě dost štvaly, ale jindy jsem si je i celkem užíval. Dobře jsou do nich zakomponovány střelné zbraně, které sice nejsou zrovna smrtící a nepřítel vám je snadno vyrazí z ruky, ale mají své zastoupení a občas prostě člověk uvítá možnost držet si odstup. V souvislosti se souboji mě taky štvalo společné tlačítko pro sbírání věcí a přepínání nepřátel, resp. fakt že na sbíranou věc je třeba mířit přesněji než by se uprostřed boje hodilo. Taky AI má do inteligence daleko, ale to v tom chaosu nemusí hráče moc trápit. Vyloženě mi nesedly chladné zbraně, které jsou sice hodně silné, ale jsou pomalé a je problém s nimi někoho trefit, tím spíš když nepřátelský útok přeruší ten váš. Celkově souboje pořád hodnotím spíš kladně, ale na eleganci Dark Messiah se to jednoduše nechytá.

Zeno Clash ale stojí hlavně na orignálním světě a příběhu. Ten řadím mezi kvalitnější kousky - je zajímavý a na jeho vyprávění je kladen velký důraz. Jak je vyprávěn příběh, jsou popisovány i reálie tohoto kouzelně podivného světa, který dělá vyprávění ještě zajímavější. Svět, ve kterém se odehrává Zeno Clash je totiž naprosto fantastický. Jak jsem postupoval dějem i prostředím, vnímal jsem celou tu mytologii světa a měl jsem jednoduše radost z toho, jak je jedinečný, zajímavý a fascinující. Hodně jsem při hraní vzpomínal na svoji první Zeměplochu (která byla vlastně mou první fantasy knížkou vůbec) a tím spíš po příběhovém zakončení doufám, věřím v a těším se na další hru od ACE z tohoto světa.

Lokace, ve kterých se hra odehrává, jsou striktně lineární a často i docela kompaktní, ale vypadají celkem pěkně a v některých by člověk nejraději jen zíral - graficky se hra prostě vyvedla. Každopádně ještě před půlkou hry jsem nějakou lineárnost hodil za hlavu a jen si užíval jak to všechno pěkně vypadá. Navíc každá lokace je něčím zajímavá, ať už nápadem, prostředím, nebo posunem ve vyprávění. (A všechny vzhledem :))

Zážitek dokresluje vynikající hudba a docela slušný je i dabing - amatérsky mi zněla jen družka(?) hlavního hrdiny, jinak nemám připomínek.

Herní doba opravdu není dlouhá, ale nevadilo mi to. Ne ani tak kvůli stereotypu, jako proto, že příběh působí celkem uceleně. Chtěl bych sice vědět kdo přesně byl ten chlápek, nebo co se dělo dál, ale na konci každé pohádky je to odbyté skrz "žili šťastně až do smrti" a nikdo se kvůli tomu nebouří, to je prostě zas jiný příběh :) (A doufám že vážně bude :))

Celkově vzato Zeno Clash mě překvapil, a to velmi a mile. Na prvotinu je to sakra dobré a je skvělé, že ACE dokázalo vyprodukovat takový příběh a svět, ve kerém se odehrává. Bez nich by tahle hra zdaleka nebyla tak úžasná, jak je. Akční část má svoje mušky a má jich hodně, ale rád je odpustím.

Pro: fascinující originální svět se zajímavou mytologií, poutavý příběh, hudba, grafický design lokací, postav, zbraní, zakomponování zbraní do soubojového systému

Proti: nedoladěný a mírně chaotický soubojový systém

+18 +19 −1

Portal

  • PC 85
Velice originální logická first person hra, která se ovšem pořádně začne rozjíždět zhruba až od druhé poloviny. Za zmínku určitě stojí velice dobrá, mírně depresivní atmosféra, možnost po dohrání hry některé místnosti zkusit znovu, ovšem s trochu těžší obtížností (např. tam kde původně byla jen čistá podlaha, je nyní kyselina). Určitě jako další menší plus bych také považoval achievements, které hru trochu oživují. Naopak mi na hře vadí její délka, zhruba cca 3 hodiny a je po všem, alespoň mírnou útěchou jsou již zmiňované ztížené místnosti. Doufám, že někdy v budoucnu vyjde další a delší díl.

Pro: Grafika, Atmosféra, Originalita, Achievements

Proti: Krátkost

+18 +20 −2

World of Magics and Heroes

  • PC 10
World of Magics and Heroes (nebo také Womko :D) je jedna z nejhorších her co jsem kdy hrál, a neomlouvá ji ani to že je freeware. Hru začínáte výběrem postavy ale je úplně jedno koho si vezmete, protože válečník může stejně používat kouzla, a s kouzelníkem budete stejně muset bojovat. Jakmile si vyberete postavu čeká vás k přečtení dementní příběh který se dá ale s trochou trpělivosti přečíst. Takže hurá na mogbuly, které napadli sousední města!

Ve hře je asi 10 míst kam se vydat, a pokud budete chodit postupně a s plnými životy tak se NEDÁ prohrát. Životy se tu doplňují sami ale musíte si počkat asi tak 5 minut. Tomu říkam hratelnost, 2 minuty bojujete a zbytek jen čekáte až se doplní životy. Boj je naprosto dementní, pouze máte na výběr jestli nepřítele kopnete, seknete či použijete kouzlo. Přestože je ve hře jakože 10 lokací, všechno je to stejné a tak je jedno jestli jdete do temného lesa nebo opuštěného hradu, pořád máte jednu obrazovku

Životy či manu si můžete také doplnit lektvarem který občys dostanete za záchranu nějákého města. Jakmile porazíte mogbula čekají vás "skvělé" dialogy plné zásadních gramatických či slohových chyb.

Womko je pro mě jedna z nejhorších her u které jsem se ale královsky pobavil díky chybám a stupidním dialogům. 5% dávám hře jen proto, že je freeware a 5% za to že se dá dohrát. Opravdu nejhorší hra.

Herní doba: 20min (+ čekání na doplnění životů)

Pro: Freeware

Proti: Grafika, boj, dementní dialogy, spousta chyb, špatná hratelnost..... zkrátka vše

+18

Grand Theft Auto: San Andreas

  • PC 80
GTA:SA je dost rozporuplná hra. Na jednu stranu nabízí výbornou hratelnost a hodiny zábavy, na stranu druhou obrovský počet chyb (jak je ale u série GTA zvykem). Nejdřív k těm plusům - mšsto, vlastně tentokrát města jsou obrovské, navíc je tu venkov. Je to hodně a pořádně prozkoumat celou krajinu není jen tak a zabereto to hodiny. Zbraní je slušný počet, zato systém nabíjení je pěkně dementní a nelogický, na to jsem si ale už u gta zvykl. Příběh není nic moc, i když to nebyla silná stránka žádného gta. Hlavní postava je řádně krutá, takže k ní žádný výtky nemám. Hratelnost je opravdu výborná a je to vyloženě žrout času (žádnou jinou hru jsem snad tolik nehrál, možná pouze Mafii).

První, a největší mínus jsou chyby kterých je tu opravdu hodně. Na druhou stranu to poprvé je sranda a občas tím hra pobaví. Další mínus je již zmíněné nabíjení zbraní a samozřejmě taky stereotyp, který provází celou sérii GTA (na druhou stranu jinak to ani nešlo, jinak by hra byla zatraceně krátká). Fyzika ve hře je občas k smíchu, pokud tam teda výjměčně je. Grafika je doceal pěkná, hudba ujde.

San andreas je výborný díl který nabízí ohromující hratelnost, hodiny a hodiny zábavy a obrovské město. Boužel je ale tak prolezlá chybami že nad 80% jít prostě nemůžu

Pro: hodiny a hodiny nekončící zábavy, obrovské město, výbroná hratelnost

Proti: neuvěřitelná počet chyb všeho druhu, špatná AI

+18 +21 −3

Outcast

  • PC 100
Čas od času se někde doslechnu o nějaké hře, která je podle všeho nedoceněným unikátem. Většinou se snažím si pouze zapamatovat název hry pro případ, že se mi někdy dostane do ruky, ale občas se stane že se rozhodnu si danou hru okamžitě zahrát. Což je případ Oucastu.
K této hře jsem se dostal nějakých deset let po jejím uvedení na trh - a právě s přihlédnutím na její stáří jsem po několika úvodních momentech jen nechápavě kroutil hlavou - a to ohromením z naprosto unikátní grafiky. Mnoho lidí se dnes při pohledu na vizuální zpracování Outcastu jen znechuceně zašklebí, a právě těm bych rád doporučil, ať se podívají na grafickou úroveň ostatních her roku 99.
Kromě zmíněné unikátní grafiky se hra může pochlubit naprostou volností pohybu hráče po velmi rozlehlém světě, nadčasovým systémem dialogů, spoustou originálních questů, příjemným sarkasmem hlavního hrdiny, skutečně geniální orchestrální hudbou a hlavně nezapomenutelnou atmosférou.
Outcast doporučuji každému - už jen proto, aby bylo jasno, s čím vším přišla tato hra jako první.

Pro: unikátní grafické zpracování, příběh, rozsáhlost, sofistikovanost, atmosféra, hudba

Proti: poněkud starší, místy nepřehledná kamera

+18

Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura

  • PC 80
Arcanum v mém žebříčku Fallouty nepřekonalo, ale rozhodně jim slušně šlape na paty. Bohužel je to hra, která v sobě nese ohromný balvan, který sedne na nerozhodné postavy. Teda jako stvořený k tomu, aby mi spadl na záda a já se dál nehnul.

Ta volba, ta zatracená a nevratná volba, jestli se vydat cestou magie nebo technologie. To je něco, co mi zlomilo vaz. Za celou hru jsem se totiž nebyl schopný rozhodnout, na kterou stranu se přiklonit. Takže jsem to dohrál opravdu trapně neutrálně. Ono by to vlastně jinak vypadalo divně. Hrál jsem totiž za poloobra a specializoval se na pěstní šarvátky. :-D

Každopádně kdybych nebyl takový nerozhodný cucák, tak si hru užiju mnohem lépe. Systém vývoje postavy je pěkně propracovaný a už jen samotná grafika, byť není nejlepší, tomu dodává správný fantasy/steampunk punc. :-) No a v neposlední řadě dokonalá volba smyčcového kvartetu jako hudebního doprovodu. Za to palec nahoru, skoro až do nebes!

Pro: hudba, herní mechanismy a svět

Proti: hra není určená pro nerozhodné blbečky (tzn. pro mě)

+18

Test Drive Unlimited

  • PC 90
V současnosti vlastně jediné dobré závodění exkluzivních aut na PC v otevřené krajině, tak jako kdysi v NFS. bohužel konverze z Xboxu je zprasená. nestabilní multiplayer, hra se seká i na výkonných pc, zvuk je jaksi přeboostovaný. všechno měl řešit patch, ale skončilo to obráceně. hra sice už byla hratelná v multáku, ale grafika se trhala ještě víc. zvuk se sice ztišil, ale najednou se ve vysokých rychlostech trhal. prostě děs.

Obrovským plusem TDU jsou pak skvěle prezentované drahé vozy a samozřejmě starý dobrý koncept závodů v přírodě. Mezi tunami totálně stejnech okruhovejch nud s polepenými auty je to balzám na duši i přes všechny ty technické problémy.

Pro: prezentace, auta, grafika

Proti: katastrofální technické problémy

+18

Age of Empires III

  • PC 80
Přiznám se, že jsem AoE3 očekával s neskutečnou mírou nadržeností, nemohl jsem se dočkat až mé chlípné prstíky budou moci hrát pokračování strategie u které jsem strávil opravdu hodně času. S napětím jsem sledoval každé video a u demonstrací účinků kanónů byla moje nadrženost ještě přiživována a vzhledem k celkovému pojetí a zasazení do nového časového období jsem očekával něco ve stylu filmu Poslední Mohykán, ale ne tohohle ani tadytoho ale tohodlenctoho

Výsledek byl hodně rozporuplný, abych řekl pravdu, byl jsem dá se říci nasraný. Sběratelská edice je sice moc pěkná, a kniha Art of Empires fakt super, ale samotná hra už tak fajn neni. Samotný single player mě spíše nudil, takové nemastné a neslané, multiplayer na ESO mě také moc nechytnul protože nejsem příznivcem pětiminutových jednohubek ve kterých je rozhodnuta celá hra, jsem spíše ten co si rád vychutná delší bitvy staví opevnění apod.

Většina neduhů je do oka bijících. Střílení kanónů a pěchoty skrze opevnění je prostě hanba, hanba, hanba. Nemožnost stavět opevnění přes obchodní cesty je další hanba, absence nošení surovin do nějakého skladu zase hanba jelikož to odstraňuje jednu ze strategických možností jak zatopit nepříteli. Nemožnost umístit pěchotu na opevnění mě také dost naštvala, představoval jsem si něco ve stylu Stronghold jen upravené na to časové období, takže umístit pěchotu k čtvercovým otvorům v opevnění jako ve filmech by s hodnocením určitě v mém případě pohlo. Absence širšího nastavení chování jednotek je další ostoudnost, pobíhající mušketýři, kteří mimo formaci lehce zinkasovali druhou řiť mezi oči mi fakt pili krev. Ač jsem z těch nabízených možností dal cokoliv, vždy se rozutekli. Opět jsem si představoval něco ve smyslu válečných filmů, kde mušketýři a podobné jednotky měl přesně formace v řadách kdy se bez rozkazu nesměli ani hnout nebo vystřelit, opět zklamání. Další zklamání byly zvuky mušketýrů a dalších variací na tuhle jednotku, jejich střelba mi zněla hrozně směšně jak nějaká kapslíkovka. Další zklamání je počasí, všude se vlastně jen střídá jasná obloha, slunečné počasí, ale počasí typu zatažené oblohy případně s mlhou, kdy se k vám lesem blíží zástup mušketýrů a vy se zatajeným dechem cítíte přžedzvěst bitvy tu zkrátka není, vše je radostné, brevné, domečky čerstvě namalované, a to mi nesedí. Pevnost a věže zde slouží, stejně jako mně koule, jen na ozdobu, aby měl nepřítel na co útočit a nenapadal vaše jednotky, tyhle "obranné" budovy totiž dělovou koulí na tři výstřely nezabijou ani vojáčka. Dále mě naštvala nemožnost manipulovat s kameru např. ve stylu Company of Heroes, jelikož pohled za záda kanónů jak ostřelují město by byl jistě impozantní.

Skoro to vypadá, že jsem se s 80% seknul, ale kladů je taky dost. Tím prvním je především možnost hru skutečně hodně vylepšit, takže se fandové postarali o možnost stavět hradby přes cesty, možnost stavět skutečně impozantnější opevnění, sám jsem si vyměnil zvuky mušketýrů za zvuky jiné jednotky kde byly super. Sám jsem si aspoň navodil lepší atmosféru výměnou hudby AoE za hudbu z Posledního Mohykána. Nápad v podobě domovského města je taky supr a přidává další možnosti. Chválím kdy jednotky útočí na budovy s pochodněmi což je rozhodně logičtější než do nich střílet nebo mlátit mečem. Přítomnost pokladů, které chrání např. medvědi nebo banditi je taky pěkný zpestření stejně jako obchodní cesty, které dokážou hodně pomoci.

Grafika jako taková je super, krásná voda, bohatá příroda, hodně detailů, když kanóny porcují budovy v synchronizovaných salvách je to fakt krása, stejně tak námořní bitvy kdy se "okousávají" lodě salvami z děl a třísky jen lítají. Přesně mířená palba do davu vojáků je taky parádní, ale mohlo to být více krvavé. Dělové koule krásně reagují s okolím a tak kácí i stromy, nebo prolítnou skrze budovu a z útesu rovnou do moře. Zvuky obecně jsou výtečné, a dunění kanónů v dálce, kdy zrovna nejste přímo u bitvy má fakt atmosféru.

Sice to nesplnilo skoro vůbec má očekávání, ale i tak jsem se bavil dobře a přes zápory ,které byly kolikrát opravené svépomocí nepřeváží všechny ty kladné stránky. Jen bych si posteskl, že bych strategii z takového prostředí a atmosféry se vším všudy z již zmiňovaného filmu bral všemi deseti.

Pro: grafika, zvuky obecně, atmosféra, děla

Proti: ostoudně nepoužitelné obranné stavby, moc vyumělkované pohádkové pojetí, single nudný a nezábavný

+18

Half-Life 2

  • PC 90
Half-Life 2. Když si řeknu tohle, vybaví se mi onen nový engine, fotorealistické prostředí, výborná fyzika spolu s Gravity Gunem a uplně nový příběh. V tom bude ale asi bohužel to zlo. Jsem si skoro jist, že kdyby mi někdo dal zahrát HL1 a HL2 a neprozradil by přitom název her, tak bych možná ani nepoznal, že k sobě patří. Jsou totiž natolik odlišné, především druhý díl jaksi nenavazuje na ten první, což mě docela zklamalo a zejména toto je důvod, proč jsem snížil hodnocení, ale to je asi tak jediné negativum.

Po dohrání HL1 jsem se celý nedočkavý těšil na HL2, hned den na to jsem letěl do kšeftu pro Orange Box za uspořené penízky :). Došel jsem domů, nainstaloval a jedem. Hned mě zaujalo intro, které obsahovalo i záběr rezonanční kaskády z HL1. Po intru už přichází na řadu hraní samotné, nejdřív je to takové slepé pobíhání po městě, postupně to ale nabírá na obrátkách poté, co jste odhaleni jednotkami Combine. Útěk z města přes kanály, Ravenholm, poušť, věznici Nova Prospekt a zase zpět do City 17, tentokrát rozbořené a téměř zničené. Po probojování se dostaneme do Citadely, kde se dostaneme k hlavnímu bossovi, jehož zničením končí tato hra.

Hra mě velmi bavila, až na některé možná zbytečně zdlouhavé pasáže, mnohokrát jsem se zapotil při potyčkách s vojáky, headcraby, zombie, brouky a další všemožnou havětí. AI spoluhráčů i protivníků je na vysoké úrovni, to se musí nechat. A na tom je z části hra postavena, jelikož někteří spoluhráči jsou klíčoví pro další postup ve hře. Hrátky s Gravity gunem jsou také nezapomenutelné, hodně si s ním užijete, můžeme vám však i zachránit život.

Hra dohrána za zhruba 20 hodin, zážitek nezapomenutelný a jako pokračování předchozího dílu velmi dobré, přestože první díl překonán nebyl. Ač se příběh může zdát chaotický, tak kdo hrál HL1, neměl by mít problém si události druhého dílu spojit s událostmi prvního, přestože na sebe přímo nenavazují. Mám rád Source engine, mám rád HL2 a dostává ode mě 90%.

Rozhodně doporučuji těm, kteří ještě s tímto titulem neměli čest.

Pro: Engine - nadčasová grafika a fyzika, AI NPC, dlouhá herní doba ...

Proti: Nepřímá návaznost na první díl, poměrně chaotický příběh

+18 +22 −4

King's Quest III: To Heir is Human

  • PC 75
Třetí díl byl pro mě osobně asi největší peklo (ve srovnání s předchozími díly). Nejenže i zde číhá smrt na každém kroku, tentokrát ještě autoři přidali prvek běžícího času. Kouzelník, u něhož je hlavní hrdina věznem, se zjevuje v určitých časech a pokud máte u sebe nějaký pozdezřelý předmět (což máte skoro vždy) nebo jste v nesprávné místnosti, je konec hry. Tento přátelský kouzelník je "věrným" průvodcem naštěstí jen do určité fáze hry.

Jinak obtížnost hry (prvek času, konzolová řádka a pekelná chůze po úzkých cestičkách) je asi jediný záporem hry. Příběh je totiž opět ještě lepší, byť je to stále relativně jednoduchá pohádka. Hra oplývá relativně slušnou dávkou zajímavých hádanek, takže dohrání hry bez návodu vyžaduje delší dobu. Také poet lokací, které hrdina navštíví se výrazně zvýšil.

Ti, kteří hrají díly po sobě asi překvapí, kdo je hlavním hrdinou :)
+18

South Park

  • PC 40
South Park. To musí být přeci prča. Není, zasmál jsem pouze dvakrát. Parta kluků co musí odvrátit několik katastrof? Nejsou to Rychlé šípy? Ano jsou, jen špetku přisprostlí. Doteď mi to unikalo, ale Erik Cartman = Mirek Dušín.

Začalo to přitom celkem dobře, v intru jsem si poslechl klasickou southparkovou vybrnkávačku a v pozadí si prohlédl známé postavičky. V pozadí (bez dvojsmyslů) bohužel většina postav zůstane a po celou hru už jsem je, až na pár výjimek v cut-scénách, neviděl. Samotné hraní mě ze začátku docela bavilo. Nepřátel hodně (nemyslím typů), originální zbraně a pohled na svět z nižší perspektivy, než jsem zvyklý.

Bohužel se ale od první mise téměř nic nezměnilo, prostředí pořád stejné, cut-scény pořád stejné (autobusová zastávka-> školní jídelna-> u Chiefa doma), opakování hlášek pořád dokola a na obzoru žádná změna. To co ale pohřbilo už tak nakřáplou hratelnost šest stop pod zem je neskutečná vitalita nepřátel. Běžní nepřátelé vydrží cca půl minuty soustředěné palby, silnější nepřátelé (tankové) se drží na nohou třeba několik minut a o bossících radši mlčím. Nejen že je neskutečná otrava držet střelbu a čekat až nepřítel umře, ale někteří jsou i nebezpeční a vyhnout se jejich útoku je takřka nemožné. Než je vyřídíte na férovku, máte půlku zdraví v tahu, a lékárničkama a zbraněma se tu šetří. Proto jsem většinu hry zůstal u základní sněhové koule a zabíjel nepřátele zbabělými taktikami. Zpoza rohu nebo sniperováním, kdy soupeři nereagují a bez problému jsem je ustřílel. Poučený z těžké South Park Rally jsem hrál jen na normální obtížnost, ale stejně to bylo moc, proto doporučuju hrát na Easy (nedoporučuju hrát vůbec, ale když se někdo odváží).

Střílečka, která nejen že naplno nevyužívá animovaného světa South Park, ale spadá do podprůměru i hratelnostně, jako nakonec všechny South Park hry vydané na konci minulého století.

Pro: Zajímavé zbraně a bizarní nepřátelé.

Proti: Životnost nepřátel, stereotyp, nevyužitá značka South Park.

+18

Still Life 2

  • PC 30
Vývojáři z Microids mě tímto výtvorem vyloženě zklamali. Jak už jsem psal v komentáři k předchozímu dílu, někdo se asi na poslední chvíli rozhodl, že se udělá pokračování, a tak se přepracovalo posledních 10 minut. Still Life 1 se tak zmršil, jen aby mohl vzniknout tenhle paskvil. Tedy... abych zas nebyl tak nespravedlivý, dvojka se hrát dá. Ale těch negativ je tu až příliš.

Co je od začátku do očí bijící je zastaralá grafika spojená s faktem, že se 95% hry odehrává v jednom zapadlém baráku někde v lese. To považuji za krok zpět oproti výborné jedničce, která byla nejen graficky líbivá, ale i nestereotypní co se týče prostředí. Omezení inventáře považuji za naprostou šílenost. Takovéhle věci tahejte do RPG, ale určitě ne do adventury. Výsledkem je, že pokud chcete sebrat nějaký větší předmět a nemáte zrovna volno v "kapse", musíte najít určité místo (skříň), kam si věci odložíte. Položit něco jednoduše na zem nelze.

Bohužel se SL2 nevyhnuly problémy s kamerou, která tu místy opravdu zlobí a občas budete mít problém dojít na druhý konec místnosti. Postavy v "idle" stavu pravidelně a automaticky provádí různé animace, během nichž nelze provést žádnou akci a i kurzor je během této doby neaktivní. Pokud tedy například projíždíte kurzorem lokaci a postava se zrovna rozhodne vykonat nějakou naprosto zbytečnou animaci, kurzor se po najetí na aktivní předmět nepromění, tudíž můžete předmět velmi snadno přehlédnout (resp. vyhodnotit jako neinteraktivní). Bugů je tu docela hodně, naštěstí jsou to takové ty drobnosti, které se mají správně podchytit během betatestu (který tu byl asi kratší než by bylo zdrávo). Hra je ale jinak stabilní a nepadá.

Co hru zachraňuje je dobrý příběh, lehce inspirovaný filmovou hororovou sérií Saw. Odhalení vraha z jedničky považuju za velké zklamání a nesmysl. Navíc tahle dějová linie je strašně krátká a vytrhnout jí a nacpat ji sem, k nesouvisejícímu případu úplně jiného sériového vraha, považuju za šlápnutí vedle. Jinak mě hra po pomalejším začátku chytla, nutno ale říci, že jsem více než polovinu hry jel podle návodu (už jsem se za to zlynčoval), protože jsem byl zvědavý jak to dopadne, ale řešení těch těžších hádanek mě tu prostě nebavilo a hlavně jsem to už chtěl mít za sebou.

Still Life 2 mi spíše než pokračování výborné atmosferické adventury připomíná jakousi herní podobu Saw s příměsí Kriminálky Las Vegas (CSI). Bohužel doplácí na nedodělanost a zastaralost, která pravděpodobně souvisí s omezeným rozpočtem. Můžu doporučit jen hráčům jedničky a fanouškům Saw, ostatní ruce pryč.

Pro: zápletka, která vás udrží u hry, "saw" atmosféra, ucházející videosekvence

Proti: kamera, omezení inventáře, zvorané odhalení vraha z předchozího dílu, zastaralá grafika

+18

Wolfenstein

  • PC 50
Boha jeho, to byla ale kravina. Ale poctive remeslne provedena kravina. Kdo k tomuhle delal scenar, ten musel byt ale dusevne postizenej. Davam sice jen 50% (a jeste se mi to zda moc), ale presto jsem to dohral a asi hlavne proto, ze je to typ hry strilej a zapomen a tak neni problem denne odehrat svych dvacet minut a na konci tydne to dokoncit.
Blby je, ze se nedostavil pocit "huraaa dostal jsem toho zaverecnyho hajzla", ale pocit "no to je dost, ze uz to skoncilo, melo to koncit uz po tom velkym broukovi, tohle uz fakt byla nuda"

Pro: Z technickeho hlediska nelze skoro nic vytknout. Vse slape na jednicku.

Proti: Melo tohle vubec scenaristu ? Nebo to kluci patlali v hospode u piva ?

+18 +24 −6