Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Still Life 2

14.05.2009
51
37 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Still Life 2 je i přes své zavádějící označení již třetím dílem rozsáhlé detektivní série (prvním je Post Mortem). Stejně jako v předchozím díle se ujmete FBI agentky Victorie McPherson, s níž budete tentokrát pátrat po novém sériovém vrahovi, který řádí na východním pobřeží Spojených států (proto přezdívka East Coast Killer) a k tomu budete retrospektivně prožívat odhalení vraha, jenž v závěru předchozího dílu zmizel beze stopy.

Ve hře se opět ujmete více postav, tentokrát to budou dvě hrdinky, které nabízí zcela jiný pohled na příběh a dva odlišné prvky hratelnosti - vyšetřování v roli federální agentky a snaha o zoufalé přežití v roli novinářky Palomy Hernandez, kterou East Coast Killer unese.


Poslední diskuzní příspěvek

Teď jsem tomu věnoval něco přes hodinu hraní a je to vskutku docela děs. Buď ta parta lidí, co hru vytvářela, adventury nikdy pořádně nehrála nebo chtěla žánru uškodit nebo to byly paka považující se za adventurní inovátory.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
Vývojáři z Microids mě tímto výtvorem vyloženě zklamali. Jak už jsem psal v komentáři k předchozímu dílu, někdo se asi na poslední chvíli rozhodl, že se udělá pokračování, a tak se přepracovalo posledních 10 minut. Still Life 1 se tak zmršil, jen aby mohl vzniknout tenhle paskvil. Tedy... abych zas nebyl tak nespravedlivý, dvojka se hrát dá. Ale těch negativ je tu až příliš.

Co je od začátku do očí bijící je zastaralá grafika spojená s faktem, že se 95% hry odehrává v jednom zapadlém baráku někde v lese. To považuji za krok zpět oproti výborné jedničce, která byla nejen graficky líbivá, ale i nestereotypní co se týče prostředí. Omezení inventáře považuji za naprostou šílenost. Takovéhle věci tahejte do RPG, ale určitě ne do adventury. Výsledkem je, že pokud chcete sebrat nějaký větší předmět a nemáte zrovna volno v "kapse", musíte najít určité místo (skříň), kam si věci odložíte. Položit něco jednoduše na zem nelze.

Bohužel se SL2 nevyhnuly problémy s kamerou, která tu místy opravdu zlobí a občas budete mít problém dojít na druhý konec místnosti. Postavy v "idle" stavu pravidelně a automaticky provádí různé animace, během nichž nelze provést žádnou akci a i kurzor je během této doby neaktivní. Pokud tedy například projíždíte kurzorem lokaci a postava se zrovna rozhodne vykonat nějakou naprosto zbytečnou animaci, kurzor se po najetí na aktivní předmět nepromění, tudíž můžete předmět velmi snadno přehlédnout (resp. vyhodnotit jako neinteraktivní). Bugů je tu docela hodně, naštěstí jsou to takové ty drobnosti, které se mají správně podchytit během betatestu (který tu byl asi kratší než by bylo zdrávo). Hra je ale jinak stabilní a nepadá.

Co hru zachraňuje je dobrý příběh, lehce inspirovaný filmovou hororovou sérií Saw. Odhalení vraha z jedničky považuju za velké zklamání a nesmysl. Navíc tahle dějová linie je strašně krátká a vytrhnout jí a nacpat ji sem, k nesouvisejícímu případu úplně jiného sériového vraha, považuju za šlápnutí vedle. Jinak mě hra po pomalejším začátku chytla, nutno ale říci, že jsem více než polovinu hry jel podle návodu (už jsem se za to zlynčoval), protože jsem byl zvědavý jak to dopadne, ale řešení těch těžších hádanek mě tu prostě nebavilo a hlavně jsem to už chtěl mít za sebou.

Still Life 2 mi spíše než pokračování výborné atmosferické adventury připomíná jakousi herní podobu Saw s příměsí Kriminálky Las Vegas (CSI). Bohužel doplácí na nedodělanost a zastaralost, která pravděpodobně souvisí s omezeným rozpočtem. Můžu doporučit jen hráčům jedničky a fanouškům Saw, ostatní ruce pryč.

Pro: zápletka, která vás udrží u hry, "saw" atmosféra, ucházející videosekvence

Proti: kamera, omezení inventáře, zvorané odhalení vraha z předchozího dílu, zastaralá grafika

+18
  • PC 40
Asi zhruba do půlky jsem byl připravený Still Life 2 udělat obhajobu a trošku ji zlepšit hodnocení. Ano hned na začátku jsem si všiml, že 3D grafika vypadá hůř, než v prvním díle, že kamera zlobí a že na velkolepé filmečky můžu zapomenout. Ale bavilo mě to.

Uplynuly 4 roky a Viktorie McPherson je zpět v FBI a opět pátrá po sériovém vrahovi. Z televizní obrazovky to sleduje Paloma Hernandezová, která Viktorii neustále kritizuje, že ho ještě nedopadla - dokud se nestane sama obětí. A tak tu máme opět střídání postav i herních stylů. Paloma se snaží uniknout z vrahova sídla hrůzy, který si s ní hraje na Saw - různé místnosti a nutnost plnit úkoly, aby se dostala dál (elektrické křeslo!). Viktorie sleduje stopu, ale ne dlouho. Brzy zachytí nouzový hovor Palomy a s parťákem, místní šerifkou a armádou policajtů obsazuje vrahovo sídlo. Krůček po krůčku, místnost po místnosti sbírá, porovnává a analyzuje důkazy, otevírá cesty dál a blíží se odhalení identity vrahouna.

A mě to celkem bavilo. Victorie má naprosto úžasný CSI kufřík, který sám analyzuje a srovnává důkazy (že by inspirace v Sinking Island?), barák je docela zajímavý a postup rychlý. A pak přijde zvrat, u kterého jsem si zaklepal na čelo jeden psychopat pobije sám armádu policajtů?. A vyšetřovačka se mění v survival v domě plném pastí a blíží se finální střetnutí s psychopatem. Bohužel tím to nekončí.

Scénáristi začnou valit zvraty, které by nevymyslel ani pacient v Černovicích/Bohnicích po lobotomii a které zpětně absolutně nedávají smysl a převrací celý děj na hlavu. A ani se to nepokouší nějak srozumitelně vysvětlit. Nemá smysl to ani spoilovat, musel bych se vzteknout. Tyhle zvraty prodlužují hraní doslova do nekonečna a člověk se modlí ať už to proboha skončí.

Samozřejmě ruku v ruce s tím jde hratelnost. Pohodový a logický postup se mění v nekonečné úmorné pobíhání domem sem a tam po stále stejných lokacích, kde se navíc neustále něco mění a přibývají aktivní místa. Nad půlkou věcí i po nakouknutí do návodu přemýšlíte jak jsem to doprdele měl vědět (hlavně různé kódy). Každou chvíli musíte něco honem rychle na čas vyřešit a absolutně netušíte jak. A většinou tak, že se někde aktivovalo dosud neaktivní místo (mrazící box či prkno ve skříni jsou dokonalé příklady). Já teda nepotřebuju v adventuře adrenalin, já si chci v klidu zkoumat, kombinovat a puzzlit.

Co už vůbec nepotřebuju je omezený inventář! Fakt by mě zajímalo, kterého idiota to napadlo, protože něco podobného jsem viděl naposledy v Kyrandii, která si to v ranných devadesátkách mohla dovolit. Takže kromě příběhového běhání běháte ještě mezi skříněmi, kam si skládáte haraburdí, které by jinak hrdinka neunesla.

Co víc napsat? Po slušné první půlce to vezme takový sešup herně i příběhově, že to snad museli dělat jiní tvůrci. Za tu všechnu námahu je tu odfláklé a kratičké outro. Jediné co jakžtakž dávalo zpětně smysl je odhalení vraha z prvního dílu. Jinak si Still Life 2 svoje hodnocení tady naprosto zaslouží.
+12
  • PC 0
Všechno špatně.

Na téhle hře je vážně špatně úplně všechno, jelikož asi nemá cenu psát sáhodlouhé elaboráty o tom, jak je hra špatná, uvedu alespoń pár argumentů, proč tomu tak je.

1, Hra vznikla jako náplast na coitus interruptus na konci jedničky - která byla v podstatě uzavřená, ale tvůrci si řekli, proč nevymlátit z toho mrtvýho koně další prachy, a tak se identitu vraha dozvíte až tady. Meh.

2, Zápletka je na začátku dobrá, uprostřed kulhá a na konci je to už prostě jen výsměch. Co je lepší než jeden sériový vrah? Tři.

3, Lokace. Tady je v podstatě jen jedna, za to patřičně roztáhlá. Design děsný, všechny místnosti jsou podivně prázdné, 3D hrozně rychle zastaralo a na hru z roku 2009 je grafika odporná. Kamery jsou statické, přechod mezi nimi divný. Také tu je spousta koridorů. které jsou prázdné a šly by klidně vynechat.

4, Inventář. Proboha. Autora myšlenky omezené velikosti inventáře v adventuře by měli pověsit za koule do průvanu. Pokud máte plný inventář, nemůžete některou z věcí odhodit na zem. Ne. Musíte ji způsobně uložit do nejbližší skříňky, i kdyby jste se zrovna dusili neurotoxinem!

5, Pixel hunting. Alternativou je návod, já to nevydržela a použila jej. Procházet 30 hnusných místností abyste odhalili klikatelnou tečku? Chcípni, level designere.

6, Bugy. Těch je tu opravdu požehnaně. A ne jen nějakých neškodných. Vic prolezla tabulí do zavřené šachty. Vic se zasekne o každý druhý roh a vypadá pak, jak kdyby chtěla obskočit stěnu. Pokud máte smůlu, postava zamrzne úplně, nereaguje na žádný pokyn a musíte začít od nejbližšího savu znova. Vic mluví hlasem Palomy, a to docela běžně.

7, Hra je ve své hrůze neskutečně dlouhá, úmorná, odporná, otravná a prostě dokonale neskutečně přšerná.

Pro: Máte fetiš na špatné hry

Proti: Všechno, hra je neskutečně příšerná

+11 +12 −1
  • PC 20
Po téměř kultovní jedničce a otevřeném konci jsem se strašně těšil že tohle bude ještě větší jízda a uzavření příběhu. Houby......Prvních pár minut hraní a sranda s kufříkem byla výborná......pak už jen repetitivní šeď, iracionální kombinace a pochody a to celé v neustále v TOM SAMÉM NEPŘEHLEDNÉM PROSTŘEDÍ JEDNOHO DOMU!!! Neskutečně špatná zábava.......pro ty kdo čtou a měli rádi jedničku.....možná bude lepší tuhle hru si nechat ujít a žít v napětí kdo vlastně byl tím vrahem z jedničky........minimálně si ušetříte fůru času a zklamání z téhle odfláknuté práce studia Microids....
+7