Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Resident Evil 4

  • PS5 95
Sérii RE si vždy pamatuji a vybavím dle jejich prvních 3 dílů. Tíživá atmosféra, minimum nábojů, zombies a jiné nemrtvé potvory a poměrně složité hádanky. U RE4 Remake je téměř vše jiné. A taky proto, mě nikdy moc nebrala možnost, že bych si tento díl zahrál. Nakonec jsem povolil, v akci hru koupil a mohu říct, že to bylo skvělé rozhodnutí a RE4 Remake se zařadil do mé síně slávy.

Ještě dodatek - původní verzi jsem nehrál.

Rozhodně si mě hned získalo to, že se hra stala akčnější, Leon je v potyčkách mnohem stylovější a obecně mě tento systém soubojů opravdu chytl. Zajímavá novinka pro mě byl i systém nakupování u obchodníka bez totožnosti. Čím déle jsem hrál, tím víc jsem si uvědomoval, jakou chybu jsem dělal, že jsem čekal na tento počin tak dlouho. Každá lokace pro mě byla pastva pro oči, komplexní prostředí jsem si opravdu užíval, stejně tak jako nepřátelé, kteří se samozřejmě stávají s přibývajícím časem těžšími. Některé modely byly navíc opravdu působivé (vězeň se sešitýma očima byl perfektní). Takto bych mohl pokračovat fakt dlouho.

Toto krátké shrnutí je zejména pro nováčky a nepolíbené dílem RE4. Nedělejte tu samou chybu jako já.

Drobné mínus bych přiřadil k atmosféře jako takové. Ta bohužel nedosahuje kvalit předchozích dílů, ale je to dáno asi také tím, že se zde obecně nejedná moc o horror jako o survival akční hru. Každopádně jeden z nejlepších remaků, které jsem hrál.

Pro: Nádherná grafika, animace, komplexnost prostředí, počet různých nepřátel, boss fights, příběh

Proti: Hororová atmosféra, systém uhýbání

+7

Cult of the Lamb

  • PS5 65
Jako oživená ovce (prorok/sluha/ten co vykonává pomstu) hráč ve jménu Toho co čeká buduje sektu roztomilých zvířátek a prodírá se rozdílnými biomy, ale zkonvertoval/zabil bezvěrce čí jiné bohy. Originální stylizace zastiňuje ve výsledku repetetivní a později i nenaplňující hratelnost.

Hra se tváří jako rogue-like akce, ale ve výsledku jsem měl pocit, že se více musím starat o svůj kult. Farmaření (zasevání, zalévání, hnojení, sklízení), sbírání bobků, denní modlitby a rituály jsou totiž každodenním chlebem. A dbaní o dobro kultu je doopravdy pevná část hry bez které nelze dojít konce. Své věřící totiž potřebujete k otevírání nových úrovní a pokud vám umřou (stáří, hlad, nemoc, rituál), tak je potřeba si najít nového jako náhradu. Ze začátku je ono hospodaření a dávání lásky (darů, plnění proseb) svým zvířecím věřícím i naplňující, časem se ale stane zdlouhavé. Navíc než se člověk dostane k fajn vylepšením, která určité části i automatizují, tak to trvá dlouho.
Pro trochu zpestření lze provádět rituály, které jsou svým způsobem dost vtipné na to, aby mne bavilo je odemykat a zkoušet až do konce.
Krom toho lze i rybařit nebo hrát kostkovou hru.

Bojová rogue-like část není vůbec težká, což mi vyhovovalo. Hra obsahuje čtyři 'biomy', které lze pruběžné otevřít a na jejímž konci se nachází finální boss (jeden z bohů). Abyste se k němu ale dostali, je potřeba udělat více běhů. Každý běh (úroveň) končí sub-bossem a postup je lemován obdobným stromem cest jako v Slay the spire. Zbraně jsou náhodné pro daný běh a krom nich hru ovlivňují i tarotové karty. Síla zbraní je dána tím, jak se staráte o svůj kult. Akční část mi přišla dostatečně zábavná jen na jeden průběh až do konce, nicméně díky malé variaci nepřítel/zbraní jsem neměl chuť hrát dál jako u hry Hades.

Pro: stylizace, obtížnost, rituály

Proti: příběh, starání se o kult

+7

Call of Duty: Infinite Warfare

  • PS5 85
Co je prostě na Call Of Duty fajn, že za 7h hraní příběhové linky dostanete blockbuster jak svi... Jasně, cena je jedna věc a otázka zde nastává, opravdu se to vyplatí? To opravdu záleží na každém. Ale já si to nemůžu vynachválit a zatím to, že jsem se vydal na cestu CODka v singlu opravdu nelituju. Pokud člověk vychytá slevu, ani to není tak drahý.

Gameplay je prostě standartní jako vždy. Totálně odzbrojující vizuál i sound, arzenál zbraní naprosto skvělý a celkové provedení je prostě super. Pořád něco vybuchuje, pořád se střílí, pořád se něco děje a vy máte pocit, že jste opravdu ve vesmíru.

Jasně, to lítání vesmírnými loděmi byl trochu opruz a občas jsem netušil, co po mne hra chce, ale jakmile se do toho dostanete, máte jasnou akční jízdu na víkend.

Nechodím do singlu kvůli příběhu, i když vlastně já trochu ano, jelikož mám rád špatné akční filmy se špatnými herci a scénáři a tohle mi to prostě splňuje na jedničku.

A proto nemá smysl se tu vykecávat, stejně to hraju v dobu, kdy už stejně každý to má dohraný. Takže pokud nejste takový blázni jako já, tak to určitě nedělejte. Ale já se nemůžu dočkat na další díl a na další šílenou akční jízdu.

Pro: audiovizuál, béćkový příběh, zběsilá akce, arzenál zbraní, vesmír, spolubojovník robot

Proti: klasická 7h délka, pokud není ve slevě, zbytečně vysoká cena

+7

Hitman 3

  • PS5 90
K Hitmanovi 3 jsem se dostal přes "multipack" nebo souhrnnou edici tří posledních dílů, pokud chcete, Hitman: World of Assassination. Takže budu hodnotit v podstatě 3 díly. Ve finále to ale asi je stejně jedno, protože všechny tři díly tohoto perfektního reebotu se náramně povedly a ani drobné herní nebo grafické problémy tento fakt nemění.

Opět a znovu hrajeme za nájemného zabijáka, toho nejlepšího z nejlepších, agenta s jednoduchým jménem 47., jehož "zakázky" ovlivní tajemná organizace Providence. Postupně se rozplétají nové a nové dílky skládačky a hráč se se svým "Vinem Dízlem" dostává blíž a blíž odpovědím nejen na otázky ohledně Providence, ale také ohledně své minulosti. Příběh mě zajímal, bavil a užíval jsem si i dialogy zejména s vůdcem Providence Constantem.

Hratelnost je naprosto famózní. Způsobů, kterými lze misi dokončit je nepřeberné množství a k misím se můžete neustále vracet a vymýšlet nové cesty k dosažení cíle. Vítám pokrok v oblasti převleků. Nyní se už nestává, že se i v převleku musíte schovávat před každým, ať Vás náhodou nevidí, ale řešení je mnohem lépe uvěřitelné. Ku příkladu se převlečete za pracovníka stavby a samozřejmě né všichni znají své kolegy dokonale, takže je spousta NPC, kteří Vás v převleku prostě nepoznají. Na druhou stranu Vás samozřejmě pozná stavbyvedoucí, u bodyguardů to je Head of security apod. No a pokud máte například kuklu, nepozná Vás samozřejmě nikdo. Je to zkrátka mnohem logičtější a dává to hře plusové body do jakési reálnosti. (Ano, oblečení je stále krásně poskládané na místě převleku a nikdo si ho nikdy ani nevšimne :-) )
Možností odlákání pozornosti, tichého zabití, omráčení (to už nestrhává body mimochodem), všeho je opravdu tolik, že jsem často jen přemýšlel, jak to udělám teď, abych z toho měl radost. Nejsem sice žádný masochista, ale tady jsem byl ve svém živlu. Mise nejsou jednotvárné a hráč se podívá do všech různých koutů světa, do různých lokalit a bude se potýkat snad se všemi druhy "padouchů" od doktorů, přes IT specialisty nebo drogovými dealery nekonče. Obecně stealth akce moc nehraju a je to možná škoda. Rád si nechám poradit podobné herní klenoty :-)
Zpět ale k samotné hře. V případě prozrazení není nutné "skládat zbraně" nebo si hrát na Ramba, ale existují pořád cesty ven tak, ať ze sebe smyjete veškeré podezření. V tomto ohledu udělali tvůrci opravdu super práci. Samozřejmě se v tomto komplexním světě zákonitě muselo něco stát a vyskytnout se nějaká chyba. Například NPC slyší hozené jablko na korbě vlaku, který právě jede, což v tom hluku asi není úplně allright, stejně jako se mi stalo, že v podobném hluku slyšel 5 metrů vzdálený voják střelbu s pistole s tlumičem. Tohle jsou fakt ale jen drobnosti, kterých je jak šafránů a nemá cenu kvůli nim měnit hodnocení.

Grafika je hezká, některé lokality jsou opravdu krásné, jiné jsou, řekněme, dostačující. Sem tam blbnou scény, kdy NPC projde zdí místo dveří, ale opět se nejedná o nic častého nebo rušivého. Zvuky jsou také výborné a dotvářely skvělou atmosféru v každé lokalitě.

Hru jsem si opravdu užil. O to víc, že se mi do ní ani tak nechtělo, ale opravdu si mě získala a já se často usmíval nad tím, jak nápaditě jsem daný úkol (čti zabil zlosyna) splnil. Hra nabídne i zajímavý konec a uvidíme, zda se do světa nájemného zabijáka zase podíváme. Teď už bych se rozhodně nebránil.

Pro: atmosféra assasina, zvuky, mise, komplexnost, návratnost

Proti: některé nesmysly v AI

+7

Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge

  • PS5 90
Jelikož jsem nedávno jel na vlně nostalgie a pouštěl jsem si staré dobré TMNT, tak jsem nemohl v tomto opojení vynechat novější herní počin těhle zmutovaných želv. A že to byl parádní výlet.

Hned po zapnutí a prvních momentech na vás dýchne duch nostalgie a připomene vám ty staré dobré časy her, které jsem hrával jako malej a nebylo nic jinýho. A přesně tohle ta hra dělá.

Jede se pořád dopředu a háže na vás hromadu nepřátel a vy jako jedna z postav, kterou si vyberete odrážíte jejich nálety spoustu zajímavými údery a předměty, které se válí kolem. A jakmile se probojujete k bossům, tak vás čeká dost velká zábava.

Zase jsme u těch bossů. A u mého hrozného skillu, kterej mne trápí v každé takové hře. Ale musím říct, že jakmile se naučíte pohyby bossů a jejich slabiny, jde to celkem dobře. Souboje nejsou nikterak dlouhé, takže nemusíte 10 minut skákat sem a tam, ale jdete si pro výhru po hlavě. Aspoň tak to mám dycky já.

Levely jsou prostředím variabilní a dokonce se i proletíte. Je tu opravdu vše, co by taková jednohubka měla mít. Jasně pár neduh se dycky najde, ale proč si kazit nostalgický výlet. Tady se jde mlátit Foot klan a Trhač. Nic víc za tím nehledejte.

Pro: skvělá zábava, hromada různých nepřátel, hromada skvělých pohybů jak nepřátele zmasit, dost zajímavé souboje s bossy, nostalgie jak má být, soundtrack

Proti: Já bych hru klidně snesl delší, přece jen děláte to fůrt to samé dokola a někomu to nemusí vyhovovat

+7

One Finger Death Punch 2

  • PS5 70
Jednoduchá sympatická parádička. Před lety jsem se velmi solidně zabavil u jedničky a druhý díl tak byl jen otázkou času. I když moje výsledná známka hodnocení není vyloženě vysoká, přesto OFDP 2 s klidným srdcem doporučuji. Jde totiž o prakticky ideální výplňovku.

OFDP 2 si vůbec na nic nehraje a i přes jistou rozmanitost v herních módech jde vždy víceméně o to samé – se značně stylizovaným panáčkem za pomoci pouhopouhých dvou tlačítek seřezat/skopat/postřílet zástupy nepřátel na hromadu.

Hra hlavně z počátku funguje výborně a stává se návykovou. Ono naštěstí chvíli trvá než se to stylové mydlení stane stereotypní, díky tomu jsou první hodiny čistá (byť v jádru banálně jednoduchá) zábava. Druhý díl přináší nové powerupy i herní módy. Přiznám se, že jsem úplně nevypozoroval rozdíl mezi jednotlivými úrovněmi daných schopností (asi se aktivují o něco častěji?) a některé, jako třeba jízda na koni, jsou vyloženě otravné. Bodů k jejich odemknutí však budete mít habaděj a o žádném taktizování zde nemůže být řeč. Schopnosti se aktivují samovolně... ono by na to vlastně jinak v zápalu boje ani nebyl čas.

OFDP 2 není hezkou hrou a nezní ani kdovíjak dobře, nízký rozpočet a vývojářský tým o dvou lidech je zde prostě cítit, na druhou stranu, jádro hratelnosti je zábavné a vydrží po mnohem delší dobu, než by se mohlo na první pohled zdát. Časem se však hra přeci jen vyčerpá, animace se opakují a možností nepřibývá... a z počátku perfektní jednoduchou zábavu začne nahlodávat zub stereotypu. Než se tak však stane, odreaguje hra víc než obstojně.

Hodnocení na DH v době dohrání: 72 %; 7. hodnotící; digitání verze PSN

Pro: Zpočátku krásně návykové; jednoduchá, ale funkční hratelnost; fajn animace útoků

Proti: Místy až ošklivý vizuální styl; jednoduchý nápad se po cca deseti hodinách naprosto vyčerpá; horší hudba a zvuky

+6

Ratchet & Clank

  • PS5 70
Moc pěkná hopsačka se spoustou akce(střílení) a vtipných hlášek.
Je to dlouhé tak akorát, aby to nezačalo nudit.
Zbraňový arzenál je pestrý a každý si vybere svojí oblíbenou zbraň. Hra vás donutí sem tam vyměnit zbraně ale jenom protože vám dojdou náboje. Ne proto, že by tahle konkrétní zbraň byla lepší na toho či oného protivníka.

Pro: Akce, vtip, zbraně

Proti: Ovládání lodí

+6 +8 −2

Sniper Elite V2 - The Landwehr Canal

  • PS5 50
Po vizuální stránce pěkná mapa absolutně nezapadá do hratelnosti hry. Vinou kontroverzních designerských rozhodnutí je The Landwehr Canal jedna velká frustrace i když za to hráč vlastně úplně nemůže.

Mapa je velmi otevřená a posetá nepřáteli, hra přitom ukládá na naprosto nevhodných místech a zážitek je z toho v konečném důsledku značně rozpačitý. Opakovaně se mi stalo, že mi hra uložila ve velmi špatném momentě a já se z obklíčení nepřáteli nedokázal dostat jinak než restartem celé mise. Nakonec jsem to potupně proběhl na obtížnost "Cadet" jen aby nezůstala prácička již napořád nedokončena. Minimálně co do pocitu z hraní tak jde o vůbec nejhorší misi, jakou má remaster Sniper Elite V2 ve své nabídce.

Hodnocení na DH v době dohrání: 56 %; 8. hodnotící; digitální verze PSN

Pro: Mapa je po vizuální stránce celkem zajímavá

Proti: Design úrovně neodpovídá hratelnosti hry; ukládání na nevhodných místech

+6

Resident Evil Village: Winters' Expansion

  • PS5 85
Výborné rozšíření, které přidává od všeho trochu a pár příjemných bonusů navíc. Novinka v podobě návratu pohledu z třetí osoby může vypadat jako maličkost, ale pro mě osobně jde o naprosto stěžejní prvek. Experiment v podobě FPS módu ze sedmičky bych osobně viděl spíše jako alternativu než nový standard pro sérii.

Zpoza ramene hlavní postavy jsem prošel celou základní hru, rozšíření Shadow of Rose jinak hrát ani nelze. Samotné příběhové DLC je zřejmě hlavním tahákem pro většinu hráčů a svoji roli plní velmi zdatně. Skvěle rozšiřuje zážitek z Ethanova dobrodružství, a i když je příběh přeci jen trochu předvídatelný, rozhodně nepostrádá emoce.

I při relativním loudání vydrží rozšíření na tři hodiny čistého herního času, což možná není mnoho, na příběhové DLC mi to však přijde adekvátní.  Základní hru jsem kvůli nesmyslně nevyvážené obtížnosti na úplném začátku prošel na obtížnost “Standard”, kde mi ale chyběla výzva. Tvůrci avizovali, že DLC bude obtížnější a v režimu “Hardcore” je to skutečná lahůdka. Hratelnost se daleko více vrací ke kořenům žánru a spíš než o akční hru jde o plíživý horor umocněný nedostatkem munice. Z nepřátel už nic “nepadá” a co si nenajdete, to jednoduše nemáte. Zcela chybí také nůž a v kontaktním boji je tak Rose zcela bezbranná. 

Přídavek je navíc podstatně děsivější než základní hra a to prakticky ve všech pasážích. Je trochu škoda, že se podíváte převážně do zrecyklovaných lokací z původní hry, ale citlivými úpravami a jasným důrazem na hororovou složku jsem si opětovnou návštěvu důvěrně známých lokací jednoduše užil. Již ze základních nepřátel, nápadně připomínající mozkomory z Harryho Pottera, čpí hrůza a jejich “polibek” hravě překonává kousance lykanů. Někde kolem půlky poté zcela přebírá otěže horor a po slušnou část DLC si vystřelíte maximálně tak do trenek. 

Třetí část obsahu míří do módu Mercenaries. Ten bohužel ani v GOLD Edici neumožňuje změnit pohled kamery. Osobně jsem v módu příliš času nestrávil i když obsahu věru není málo a nové postavy dodávají hraní zcela novou dynamiku. Osobně však vnímám Mercenaries jen jako fajn doplněk, který mě nedokázal strhnout k opakovaným průchodům. Přeci jen přímočaré střílení nezvládá Village ani zdaleka tak dobře, jako třeba novodobý DOOM. Fanoušky si arkádová střelnice však rozhodně najde a s kladivem strýčka Heisenberga je slušná zábava. Jen ne příliš dlouho. 

Péče po vydání nebyla u osmého dílu možná tolik poctivá, jako minule, i tak jde však o fajn nálož nového obsahu. Pokud jste tak na výletě na východoevropském venkově ještě nebyli, zajeďte tam rovnou se zlatou jízdenkou v podobě GOLD Edice základní hry. Obsah za peníze navíc stojí...

Hodnocení na DH v době dohrání: 78 %; 7. hodnotící; digitální verze PSN od webu Game Press

Pro: Pohled z třetí osoby hře prostě sluší nejvíce; skvělé příběhové rozšíření, které dokáže vyděsit; nové postavy do módu Mercenaries; fajn drobné bonusy

Proti: Recyklace prostředí v Shadow of Rose; v přímém srovnání s předchozím dílem není dodatečného obsahu zase tolik

+6

Batman: The Telltale Series - Episode 5: City of Light

  • PS5 65
Přijde mi nesmyslné komentovat každou epizodu zvlášť, proto si tu s dovolením "odložím" názor na celou sérii. "Hry" od Telltale jsem měl svého času vlastně dost rád a jestli správně počítám, je Batman: The Telltale Series sedmým odehraným kouskem (jako nejlepší bych doporučil  Tales from The Borderlands a samozřejmě první sezónu The Walking Dead). Bohužel je i kouskem (skoro) nejhorším. Možná mi za ty léta minimalistická (a vlastně pořád stejná) hratelnost Telltale přestala stačit, některé prvky má Batman ale v porovnání s dalšími výtvor autorů prostě horší.

Předně je třeba zmínit překvapivě špatný technický stav u šest let staré hry o rozsahu slabých deseti hodin. Jednou mi hra spadla, jindy se zase na obrazovce vůbec neobjevila jedna z postav (na komisaře Gordona klábosícím se vzduchem je tristní pohled), o grafické bugy ostatně není v Batmanovi nouze. Hra je ve stavu, který by šel určitě krátce po vydání tolerovat, dnes už je to však na pováženou.

Po stránce hratelnosti je to jednoduše slabota. Zasazení do univerza největšího detektiva všech dob (sorry Sherlocku) by si alespoň o pár logických miniher nebo základní "adventuření" říkala. Hra obsahuje sice pár míst, kde je potřeba spojovat stopy, těch je však vždy jen pár a u hry vážně není potřeba vůbec přemýšlet. Vrcholem jsou pak souboje, řešené pomocí QTE. Většinou je prakticky jedno, jestli tlačítko stihnete zmáčknout nebo ne, scéna se odehraje úplně stejně. Občas jsem si připadal hrou oblbován jako když dám svému dvouletému synovi na hraní vypnutý ovladač... neskočí mi na to a já autorům také ne.

Ano, u Telltale her jde vždy primárně o příběh. Ani zde není špatný, i když některá příběhová vyústění nedávají moc smysl. Hra sleduje linku, kterou se vydal prozkoumat i letošní snímek s Pattinsonem v hlavní roli a nechybí jí zajímavé momenty. Záporáci se však tentokrát snad až na Harveyho autorům moc nepovedli. Naštěstí to dost zachraňuje samotná postava Batmana, který v podání Telltale nejen skvěle vypadá, ale Troy Baker mu svým výkonem dodává také tu správnou hloubku. Zdejší Bruce Wayne sice vypadá možná trochu moc jako svatoušek, i tak je hlavní hrdina největším tahákem hry. I proto, že se vás autoři budou opět vehementně snažit přesvědčit o tom, že na vašich volbách strašně záleží (což samozřejmě ani tentokrát, není tak úplně pravda).

Mám rád Batmana, mám (relativně) rád adventury od Telltale, ale tentokrát si to prostě úplně nesedlo. Jestli se nepletu, někdy kolem vydání právě této hry začaly projevovat problémy, které nakonec vedly ke konci studia minimálně takového, jak jsme ho dříve znali. Kouzlo z největší pecek tvůrců "falešných" adventur se u Batmana nepovedlo zopakovat. Ani tak však nejde o vyložený průšvih a fanouškům netopýřího muže by se obstojné převyprávění jednoho z méně známých Batmanových dobrodružství mohlo líbit. Jen nesmí čekat, že si moc zahrají.

Hráno jako součást Herní výzvy 2022 – " 7.  Hippokratova přísaha: Dohraj hru, ve které se vyskytne lékař nebo zdravotnické zařízení." – Základní varianta /poslední kousek do sbírky, výzva splněna, hurá :)/

Hodnocení na DH v době dohrání: 72 %; 51. hodnotící; zdarma v rámci PS Plus

Pro: Dobře zvládnutá postava Batmana; některá zábavná rozhodnutí; z větší části příběh

Proti: Z menší části příběh; pár "slabších" postav; slabá až skoro neexistující hratelnost; technické potíže a grafické bugy; dopad rozhodnutí je ve skutečnosti mizivý

+6

Clash: Artifacts of Chaos

  • PS5 60
Příjemně zvláštní, nebo jen divné? Nakonec asi od obou trochu i když mínusy přeci jen převažují. Zeno Clash jsem kdysi odehrál a rozhodně šlo o kousek, který člověku utkví. Clash: Artifacts of Chaos přichází po čtrnácti letech a autoři překvapivě opustili FPS pojetí (což zpětně vnímám trochu jako chybu) a opět byl slibován hodně netradiční kousek. No což o to, netradiční to vážně je, jen ne vždy úplně zábavné.

Hlavní hrdinou podivného příběhu v ještě podivnějším světě Zenozoik je Pseudo. Samotářský mistr bojových umění, jež se jednoho dne připlete k záchraně malé chlupaté koule pojmenované “Boy” (podobnost s novodobým God of War čistě náhodná?). Boy má unikátní léčivé schopnosti, díky kterým se dostává i do hledáčku mocné entity zvané Gemini. Vyprávění má pár momentů, ale autoři kloužou spíše jen po povrchu. Třeba záporáci nedostali skoro žádný prostor a jejich motivace tak nejsou vůbec prokreslené.  Nakonec vám prostě bude stačit fakt, že je potřeba zmydlit hlavního padoucha a jeho vrchní pohůnky aby měla chlupatá koule konečně pokoj. 

Ústřední záporák je stvoření s mnoha hlavami, z nichž jsou však jen dvě “živé”. Sám Pseudo vypadá doslova jako povadlý pánský šourek (dokonce je tomu poplatně chlupatý). Ona hra obecně příliš neuznává zajeté standardy a zdejší postavy sice vykazují humanoidní znaky, navzájem si však nejsou prakticky vůbec podobné. I na ohyzdného hlavního hrdinu si však zvyknete a Clash alespoň sbírá body za neotřelé designové nápady. 

To však platí jen do vzhledu postav. Leveldesign není kdovíjak rafinovaný a i když se autoři inspirovali v systému zkratek, které zprofanovala série Dark Souls, do kolen z něj rozhodně nepůjdete. To ostatně souvisí i s trochu nemotorným pohybem hlavního hrdiny prostředím.

Uznávám, že grafická stylizace může někomu skvěle sednout, ve mě vzbuzovala spíše rozpaky. Díky němu se hra stává nezřídka velmi nepřehlednou. Vypíchnout však musím zajímavou hudbu, která hráči jednoznačně utkví. Jen by se nemusela tolik opakovat. Špatný ostatně není ani dabing postav a až na pár výjimek tak po audio stránce funguje hra zdatně. 

Hlavní devizou hry jsou souboje na blízko a hlavní postava si cestou osvojí různé bojové styly i několik zvláštních úderů. Systém vylepšování však není příliš intuitivní a opět jde o dost plochý prvek hratelnosti. Navíc jde jen velmi špatně poznat, že se Pseudo nějakým způsobem zlepšil. Na podávání informací je hra prostě velmi strohá.

Clash nabízí soubojů vážně hodně a i přes poměrně slušnou řadu bojových stylů bohužel ke konci již regulérně nudí. Z letargie vás sice občas vytrhne zajímavější skvadra nepřátel, hře však chybí i nějaké další oživení. Samotným kontaktním bojům trochu schází uspokojivost, což je u mlátičky dost škoda. Příjemným prvkem v soubojích je však přítomnost “friendly fire”, který je zábavné a občas i nutné využívat. S radostí jsem sledoval jak naštvaný sloní mutant místo vás “nechtěně” zadupe do země parťáka. 

Nedopečeně bohužel působí i minihra Ritual, kterou lze vyvolat před většinou soubojů. Jde o relativně jednoduchou hru v kostky, přičemž hody lze následně modifikovat speciálními předměty. Jen vítěz klání poté využije svůj artefakt, který neblaze ovlivní nepřátelský tým. Zpočátku je to možná fajn, již po pár partiích vše začne otravovat. A vy Ritual vyvoláte jen v pár případech, kdy to hra přímo vyžaduje.

Clash je tak dost zvláštní hra, která se tak vehementně snaží být jiná, až trochu zapomněla být také zábavná. Důraz na kontaktní bojová umění dokáže zaujmout, soubojový systém bohužel není dostatečně uspokojivý na to, aby utáhl patnáctihodinovou hru. Pokud se přesto rozhodnete dát hře šanci, určitě na ni budete dlouho vzpomínat. Jen je otázka, jestli přímo v dobrém.... 

Hodnocení na DH v době dohrání: bez hodnocení; 1. hodnotící; digitální verze PSN od webu Game Press (zde můžete také nalézt kompletní recenzi)

Pro: V některých směrech vážně originální; friendly fire v soubojích; hudba

Proti: Místy velmi nepřehledné prostředí; nepromyšlený systémy vylepšování postavy a craftingu, které působí jako "do počtu"; soubojový systém není úplně terno; neohrabaný způsob vyprávění

+6

Marvel's Spider-Man 2

  • PS5 --
Ja to dám celé do spoileru a budem mať s tým svätý pokoj :D kde začať? po príbehovej stránke sme sa dočkali asi toho, čo každý očakával. Rovnaká šablona ako v jednotke, kde je na úvod veľký boss fight (Kingpin = Sandman), ktorý predzaznamenáva blížiacu sa hrozbu v strede príbehu (Mister Negative = Kraven), aby sme na koniec dočkali ešte "nečakaného zvratu" (Doctor Octopus = Venom). Čo sa týka výberu záporákov zo Spideyho širokej rogue gallery, rozmýšľal som koho povyťahujú. Jednotka ich mala okolo 11-12 aj s DLC, dvojka sa nezahanbila a okrem spomínaných troch sme sa dočkali zaujímavej squadry. Nie som moc nadšený z recyklovania niektorých záporákov, ale z príbehového hľadiska chápem, prečo tam sú.

Teraz k pár levelom. MJ si prešla krásnym evolvom, kedy sa vie už aktívnejšie brániť a k záveru hry to na mňa dýchalo Resident Evil atmosférou :D. Moja teória bola, že sa dočkáme Gwen a jej prípravy na Spider-Gwen, to sa žiaľ nekonalo, miesto toho sme dostali hrateľné dve iné postavy. Paradoxne sa mi viac páčil ten side-quest s Hailey a to, ako celý svet stíchol a jak vníma okolie. To bolo veľmi pekné a som rád, že sú v PlayStatione takto inkluzívni. Príbehová časť s Venomom bola spočiatku fajn, cítil som sa trochu Hulk, ale veľmi ma rýchlo celý gameplay s ním omrzel. Ak fakt rozmýšľajú nad Venom spin-offom, budú mať čo vylepšovať. Veľmi ma bavil level s Black Cat, ktorá sa hrala na Doktora Stranga :D a tie prechody skrz portály mi pripomínali prelety v Rift Apart.

Teraz gameplay. Web wings sú ku*** satisfying :D ľutoval som, že som si ich upgradoval až niekde v polovici hry :D oveľa lepšie ako swingovanie a mám strach, že jednotka aj Miles Morales stratia kus čara pre mňa po tomto. súbojový systém sa mi zdal taký pol kroka naspäť. Akože klasické kombá ostali, ale tie špeciálne schopnosti a gadgety mi prišli tak neintuitivne dané, že kým som použil to čo som chcel, vystrelil som 2 iné veci. Not great, not terrible. Pochváliť chcem ešte collectibly a side aktivity v meste, ktoré podľa mňa všetky stúpli o úroveň vyššie, či už základne a fotenie alebo skvelý easter egg u spider-botov a neidentifikovateľných terčov.

Čo sa týka oblekov, len z málo z nich som mal wow efekt, ale niektoré mali skvelú nostalgickú notu. Tipujem, že sa dočkáme aj DLC a môj odhad je, že sa v ňom dočkáme Carnaga a keď nie Gwen, tak pravdepodobne asi Silk, ak si ju nenechajú až do trojky.

Podčiarknuto, spočítané, hra ma bavila, užil som si ju a aj keď som bol osobne rozpačitý z niektorých rozhodnutí vývojárov, nie je to nič, čo by tu hru zhadzovalo dolu a to som mal aj funny glitche a bugy. (pri intre Venoma Peter doslova stratil v cutscénach hlavu :D)

Pro: Web wings, levely, side aktivity

Proti: Malé glitche, schopnosti, recyklácia postáv

+6

FAR: Changing Tides

  • PS5 75
Jde o pokračování FAR: Lone Sails , avšak tentokrát se vydáme skrze zaplavenou oblast zdecimovaných vesniček až po otevřené moře.

Na začátku se ocitáme ve vesničce zjevně poničené přírodní katastrofou, a tak nezbývá, než se vydat prohledávat okolí. Protloukáme se zemi zaplavenými domy až konečně narážíme na bárku, kterou se nám podaří vyrazit z vesnice do vln okolních vod.
Pokud jde o příběh, tak je spíše nejasný a smysl celé cesty, tak nějak vyplyne až po dosažení konce hry.

Na své cestě narážíme na nejrůznější stavby, které jsou koncipovány jako puzzle, jejímž vyřešením se otevírají cesty, získává se nové vybavení pro naši loďku či získáváním krabic s materiálem, který lze později využívat k pohonu lodě - spalováním.

Základním herním principem je v tomto případě, řešení hádanek a mikromanagement řízení lodi. Takže pokud nebudete sbírat potřebné krabice s "odpadem", pak jste odkázáni pouze na pohon za pomoci větru, což není zrovna nejefektivnější způsob dopravy, navíc v situacích, kdy máte modul pro potápění, je vám plachta opravdu k ničemu.
Většina puzzlů je velmi jednoduchá, atak jejich plnění je spíše natahováním herní doby, než-li výzvou, co rozkmitá mozkové závity.

Stejně jako v případě prvního dílu, je celá hra po vizuální stránce velmi podobná.
Při plavbě nic nepotěší víc, než dobře zvolená hudba a to v tomto případě, hezky doprovází atmosféru toho, co se aktuálně děje na obrazovce. Takže se setkáváme s relaxační částí , tak i s melodií gradující napětí.
dále každá interakce s různými předměty, nebo stroji je doplněna o specifické ozvučení. Menší roli nehraje ani zvuk prostředí, tudíž slyšíme zvuky větru, šum vln, či "švitoření" prolétajícího ptactva.

Celková doba k dohrání je něco okolo tři hodin, tudíž nejde o náročný titul. Spíše o příjemné vyzkoušení si něčeho odlišného. Jelikož jsme zaměstnáváni roznorodou činností, tak hra působí poměrně krátce.

Není to hra, ke které by se člověk vracel, ale rozhodně stojí za vyzkoušení.

Pro: Vizuální zpracování, mikromanagement, hudba a ozvučení

Proti: Lehké puzzle, prázdný příběh, krátká herní doba

+6

Megaquarium

  • PS5 85
Jaké to asi je, být managerem takového akvária? Jak náročná to musí být práce? Na to všechno dostáváme odpovědi právě ve hře Megaquarium.

Již podle názvu lze soudit, že hlavní náplní bude vedení akvária, což je naprostá pravda a byť to může znít triviálně a člověk si říká, co by se asi tak mohlo stát? Odpovědí je opravdu hodně.
Na začátku se dostáváme do malého již vytvořeného akvária, kde máme několik zaměstnanců a celé tři expozice ryb. Bonusem je pak počáteční kapitál, se kterým se pouštíme do rozšiřování našeho akvacentra.

Hlavní mechanikou tohoto sandboxu je budování. Takže začínáme z volbou typu akvária, který má v principu několik odlišných tvarů, které lze přizpůsobit na délku a šířku. Pak zde máme obchod se samotnými rybami, které se řadí do dvou kategorií: sladkovodní a mořské, vyžadující odlišný typ vody. V těchto kategorií jsou ještě dvě pod kategorie a to ryby vyžadující teplejší vodu, či chladnější vodu.
Každá ryba má výčet vlastností, takže je nelze libovolně kombinovat navzájem. Dalším aspektem hry je, že každá ryba přiřazená k jednotlivé expozici po nějaké době dospěje dospěje a zvětší tak prostor zabraný v akváriu. Takže pokud si špatně spočítáme velikost ryb, některé hold nedospějí.
V zásadě máme ryby typu: Dravec ( ti požírají menší ryby, případně i měkkýše), Sdruženáře (typ vyžadující větší počet stejného druhu), Samotáři (ryby co nesnesou v akváriu nejen stejný druh, ale i jeho příbuzné druhy), Jeskyňář (ryby a mořští obyvatelé, vyžadující v akváriu nějaký ten prvek jeskyně, případně kusu dřeva, do kterého se lze schovat) a čističi (měkkýši vyžadující ryby, aby se měli čím živit).

Dalšími důležitými ukazately jsou okysličení a čistota vody. Pokud nevlastníme ještě měkkýše, kteří jsou schopni živit se trusem ryb, pak nezbývá, než nakupovat systémy filtrace vody. Dalším zařízením je ohřev respektive chlazení vody, které je důležité dle zvolené volby ryb. Tyto zařízení musí být napojeny na danou exhibici a tak se setkáváme s náročnou výzvou, kdy je potřeba předělat celý systém fungování technické části. Jak už to tak bývá, po nějaké době, se tyto mechanizmy opotřebovávají, a tak je na našich zaměstnancích, kteří jsou opraváři, aby daný přístroj opravili.

Hra umožňuje vytvářet zdi a také přiřazovat jednotlivé prostory pro daný personál, případně vytvářet technické zázemí, do kterého lze vstoupit pouze dveřmi pro personál. Toto je asi tím nejdůležitějším aspektem budování. Takže je třeba mít nějakou vizi, jak se do budoucna bude rozšiřovat celé akvacentrum.

Nejdůležitější roli v celém "cirkuse" pak hrají zaměstnanci. Každý dostává jiný výčet schopností a to na odlišných úrovních. Čím je zaměstnanec schopnější v dané kategorii, tím vyšší plat bude dostávat. Za odváděnou práci získává zkušenosti, které mu napomáhají zvyšovat svou kvalifikaci. V pozdějších levelech se objevuje možnost školení, ta umožňuje zvýšit odbornost v jednotlivých schopnostech a to ať u krmení, přes servis zařízení, přes uklízení až po přednášek o danném druhu, či zajišťování prodávání upomínkových předmětů.

Každá exhibice nám dodává tři základní položky:
1, body reputace (slouží k levelování a odemykání dalších úrovní) a s tím v ruku v ruce i nové vybavení, ryby, či akvária.
2, estetizační body (umožňující otevírat nové dekorace, či vodní rostliny)
3, výzkumné body (poskytující výzkum vzácnějších ryb a mořských živočichů)
Vrcholem je poté dosáhnutí 10 levelu, kdy ve hře otevřeme všechny možné vylepšení a dostupné živočichy.

Pokud jde o vizální stránku, hra je čistým standardem pokud jde o sandboxový titul. Pokud jde o stránku ozvučení, tak vyjma notifikací, zde nehraje zvuk moc podstatnou roli.

V součtu jde o celkem zdařilý počin z indie prostředí, který spíše osloví všechny nadšence sandboxu, případně milovníky zvířat, avšak za cenu stejnorodé opakující se činnosti, kdy vám občas zaměstnanci vykouzlí nejednu vrásku na čele.

Pro: Velká variabilita koncepce exibicí, systém levelování, jedinečný koncept hry

Proti: stejnorodá činnost, malý obsah živočichů a akvárií, limitovaný počet zaměstnanců

+6

Firegirl: Hack 'n Splash Rescue

  • PS5 50
Na poměry mého oblíbeného rogue-lite žánru, je Firegirl prostě strašná slabota. Autoři jako by vůbec nepochopili, co hráči na žánru tak milují a hra tak i přes slibný nápad velmi rychle začne nudit. Vlastně jsem chvílemi ani neměl pocit, že hraju zástupce rogue-lite, ale spíše línou plošinovku, ve které mě tvůrci hry nutí opakovat čtyři vždy prakticky stejné úrovně neustále dokola.

Nápad s hasičkou v hlavní roli je sice fajn, ale autory nakonec asi poměrně dost limitoval. Během jednotlivých runů se tak vůbec nezlepšujete a i těch pár permanentních vylepšení, co lze před výjezdem na požár zakoupit, za moc nestojí. Vlastně skoro polovina upgradu tvoří vylepšení, které zajišťují vyšší přísun peněz, či ostatní vylepšení zlevňují. Úrovní jsou čtyři typy a byť jsou náhodně generované, různých proměnných je žalostně málo a tak každá návštěva hořícího lesa, či hotelu vypadá skoro stejně.

Samotná hratelnost je zpočátku celkem fajn. Hašením ohnivých monster si nejen vyčistíte cestu dál, ale přináší to i cenný čas na víc. Chvilku jen trvalo než jsem si zvyknul na pohyb ve vzduchu za pomoci hasičské hadice s vodou. Obsahu je však žalostně málo a hra se prakticky vůbec neposouvá. S trochou nadsázky se dá říct, že na konci hry Firegirl jen docákne o něco dál a vydrží víc zranění. Hru provází tupý příběh a pro jeho dokončení je potřeba sesbírat v úrovních celkem 13 ohnivých knih. To vám zabere tak 5-7 hodin z nichž dobrou půlku jsem dojížděl jen ze setrvačnosti. Závěrečný "bossfight" byl poté jeden velký výsměch a já byl hodně rád, že mám FIregirl i přes nevalnou herní dobu za sebou. A to vážně není moc dobrá vizitka.

Hodnocení na DH v době dohrání: 70 %; 2. hodnotící; digitální verze PSN

Pro: Hasičská tématika; každá z úrovní je při prvním průchodu fajn

Proti: Málo obsahu; nutnost opakování úrovní, které vypadají i přes náhodné generování vždy takřka stejně; divné grafické bugy v hořícím lese; nudné upgrady; otravný příběh

+6

Until Dawn

  • PS5 80
Herní výzva 2024: 4. Tenkrát v Hollywoodu
 
Interaktívne filmy vážne nie sú mojím krajcom chleba. Čisto z toho dôvodu, že sledovať de facto jednu dlhú cutscénu, pri ktorej len sem-tam musíte stlačiť nejaké tlačidlo, prípadne prejsť chodbou z bodu A do bodu B, mi proste nepripadá ako atraktívne trávenie času. Na strane druhej sa stále držím svojho pravidla, že po ťažkej hre si dám niečo odpočinkovejšie, niečo, pri čom nebudem musieť príliš premýšľať. A Until Dawn vyzeral fajn a celkom atmosféricky, takže som dlho neváhal a hru som si zakúpil.

Námet je starý ako ľudstvo samo. Partia nadržaných mládežníkov si vyrazí na chatu do hôr. Medzi niektorými to škrípe, plus sú samozrejme všetci spojení nejakým tým traumatickým zážitkom z minulosti. Okolo len sneh a lesy, v ktorých sa niečo skrýva. (samozrejme tu máme aj klasické hororové propriety v podobe maskovaného magora, ľakačiek, špiritistickej tabuľky, halucinácií, opusteného sanatória v lesoch, tmavých tunelov či Wendiga) Čo by sa mohlo pokaziť?

V podstate je to celé jedno veľké klišé, ale čert to ber, na mňa to fungovalo. Atmosféra bola viac než slušná, ľakačky ľakali a napätia tam tiež bolo dosť. Samozrejme, ak ste videli aspoň zopár slasherov, tak vás tu nič moc neprekvapí. Osobne ma ale bavilo napríklad lavírovanie medzi tým, či sa dívam „len“ na slasher, alebo v príbehu hrajú rolu aj nadprirodzené sily. Spočiatku to vyzerá na prvú možnosť, neskôr ale tvorcovia vyrukujú s Wendigom. Bolo to fajn, ale mám trochu pocit, akoby to tam prilepili až neskôr, keď zistili, že len maskovaný magor im tých desať kapitol neutiahne.

Pochválil by som aj dabing, grafiku a hudbu. Fajn bol aj systém vetvenia. Samozrejme platí, že onen veľkohubý butterfly effect je skôr taký reklamný slogan, ale s tým som počítal, takže mi to nevadilo. Vytkol by som trochu upadajúce tempo v závere. Vôbec celá deviata kapitola mi prišla skôr ako ukážka scenáristického zúfalstva a naťahovania. Trochu ma štvalo aj nelogické správanie postáv (i keď to patrí k žánru) a samotné postavy, ktoré mi viac-menej všetky prišli ako nesympatickí blbečkovia a blbky. Kamera sa síce snažila o efektné filmové zábery, ale občas mi trochu komplikovala orientáciu v priestore. Celkovo teda fajn zážitok.

Pro: audiovizuálna stránka, atmosféra, príbeh je klišé, ale funguje

Proti: upadanie tempa v závere, málo sympatické postavy, sem-tam glitch

+6

Marvel's Spider-Man 2

  • PS5 100
Moje první gamesa na PS5. A nemohlo to dopadnout lépe.

Už od prvních minut jsem věděl, že tohle je hra pro mne. Nejen už vzpomínaný první díl byl něco, co mne uhranulo a splnil mi sen se zhoupnout na pavoučích sítích, ale i hry jako Batman atd jsou prostě hry, ve kterých trávím velice rád všechen zbylej čas.

A tenhle díl byl opravdu zase skok pro mne. Ze začátku mi chvíli trvalo než jsem se zorientoval, protože je vše velký, krásný a taky občas krkolomný. Ale jakmile uděláte první mise, setkáte se s postavami, tak epická jízda může začít.

Asi nikoho nepřekvapí, že tohle vypadá jak film. A ono to tak i působí, vyprávění příběhů, obrovské scény, kde vše vybuchuje, všichni se bijou a do toho Spíďové vedou v průběhu monology, dialogy a vše, na co jste od Spídyho zvyklí a že to opravdu funguje.

Co mi trochu vadilo, tak byl charakter Petera. Ne, že by to byl nějaký problém, ale více sympatický mi přišel Miles a nedostával tolik prostoru, co by úplně zasloužil. Ale to je jen takový můj problém. A taky je potřeba zmínit boss fighty.

Ty jsou dlouhé a každý boss fight má několik fází. S postupem času se ten fight i prodlužuje a občas to dokáže být frustrující. Tady mi vadilo, že když hrajete už na těžší obtížnost a např v druhé fázi umřete, musíte to vykonat celé znovu a bossové vám opravdu nedají nic zadarmo. Ale o to se pak člověk víc snaží, aspoň jsem to tak měl já, ale připadal jsem si občas už zoufale. Ale nakonec jsem dospěl ke zdárnému konci. Ale možná to bylo jen tím, jaký jsem kopyto a jelikož nemám opravdu rád tuhé fighty, tak občas nadávám, když se s něčím takovým setkám.

S příchodem jednoho záporáka dokonce hra dostane temnější spád a opravdu z takového pohádkového začátku se stane temnější jízda. Pokud si myslíte, že víte o Spíďovi všechno a že vás nic nepřekvapí, tak tahle hra vás vyvede z omylu. Tady opravdu nevíte co čekat a autoři si připravili opravdu ne jedno překvapení.

Co se týče vedlejších misí, tak je jich tu pár na výběr a co je super, tak se od sebe liší. Ale i tak, když si vyberete jednu, musíte v ní udělat pár misí, které potom dycky vyustí v nějaký konec, proto určité podmise budete muset vícekrát absolvovat. Asi největší frustraci mi dělalo hledání malých robotků, kteří se nacházejí různě po městě, ale opravdu doporučuju tohle dodělat, protože ten konec v této vedlejší misi stojí za to.

Celkově to opravdu bylo krásně strávených cca 25 hodin herního času a já nemohu jinak než doporučit tento výlet do pavoučího světa, kterej má opravdu co nabídnout a jde vidět, že autoři si dávaj záležet, protože to co vám vadilo minule, je tady opraveno a ten vývoj je opravdu znát.

Pro: filmovost, velké množství postav ze světa Spidermana, délka hry, příběh, vedlejší mise, skoro všechno tu opravdu funguje

Proti: ze začátku problém s ovládáním, charakter Petera, boss fighty jsou tuhé a dlouhé, některé vedlejší mise nebyly tak zábavný

+6

Spirit Roots

  • PS5 65
Hra Spirit Roots mě překvapila hned dvakrát. Nejprve tím, že vlastně není vůbec špatná a poměrně záhy i svojí vysokou obtížností. Pro představu, dohrát Spirit Roots mi trvalo déle, než pokořit prvního Crashe Bandicoota. Hra přitom obsahuje jen pět světů, každý po deseti (teoreticky) velmi krátkých úrovní.

Úskalí spočívá v tém, že váš panáček nevydrží nic. Jeden libovolný zásah od nepřítele či náraz do smrtící překážky a je rázem vymalováno. Tvrdošíjně jsem jel alespoň na "střední" nastavení obtížnosti, kdy od každého checkpointu máte k dispozici tři pokusy a při selhání se jde hezky od začátku. V pořádné peklo se hra zvrhla v posledním světě. Už od samotného začátku hry při pohledu na zamrzlou krajinu poslední lokace zaléval pot. Na ledu to totiž co? NA LEDU TO KLOUŽE.. což je prvek, který mne již v nejedné plošinovce přivedl na hranici infarktu. Závěrečná ledová pasáž mi sežrala času asi jako celý zbytek hry a bezejmenný pajdulák zde vypustil duši nesčetněkrát. Finální dvě úrovně před závěrečným bossem (který je mimochodem naprostý srágora a nezatopí vám naopak vůbec) se hra zvrhla v absolutní torturu.

Vyšší obtížnost bych vnímal jako pozitivum, kdyby však byla hra fér... ale ona dost často není. Největší prohřešek Spirit Roots spočívá v tom, že často není vidět, kam skáčete, nebo jaké překážky se nachází kolem vás. Přichází tak na řadu metoda pokus omyl a to je prostě špatně. Stačilo by přitom trochu "odzoomovat" a hra by byla rázem přehlednější. Nejhůře je na tom v tomhle ohledu opět ledový svět, kde často nepřátelé splývají s pozadím a nedokáži ani spočítat, kolikrát mne zabil přehlédnutý padající rampouch.

Spirit Roots je co do principů velmi jednoduchá plošinovka. Lze pouze skákat dvojskokem, mlátit mečem a střílet pistolkou. Divil jsem se, že mi to vlastně stačí. Až na problém s přehledností jsou úrovně zábavné a díky obtížnosti i dost napínavé (byť často i nesmírně frustrující). Na hře dělalo pár lidí a je to vidět, přesto má poměrně příjemný vizuál. Zabloudil jsem i na profil hry na Steamu, dle kterého má mít hra "dojímavý příběh se šťastným koncem"...heh.. Hra obsahuje jen krátké intro o tom, že budete pomáhat panáčkovi hledat cestu zpět domů. Konec hry poté vypadá tak, že zabijete finálního bosse a prakticky se závěrečným úderem naběhnou titulky. Vnímám to tak, že nešťastný panáček stále stojí někde na zamrzlé plošince a čumí směrem doprava. Krásný a dojemný to konec epické story, že :)?

V kostce jde o překvapivě fajn plošinovku bez větších ambicí. Sice postrádá cokoliv, co by ji výrazněji odlišilo od konkurence, zábava je s ní však solidní... pokud tedy překousnete místy frustrující obtížnost, která ne vždy hraje podle pravidel fair play.

Hodnocení na DH v době dohrání: bez hodnocení; 1. hodnotící; digitální verze PSN

Pro: Překvapivě solidní úrovně; fajn souboje s bossy; pěkný vizuální styl; výzva (většinu hry)

Proti: Výzva u konce hry je již čirá frustrace; hra je často nefér; prakticky chybí konec; po stránce principů jde o hodně prostou plošinovku bez nosnějšího nápadu

+6

Silent Hill 2

  • PS5 95
Sledoval jsem na streamu oznámení remaku a říkal si ,,Tvl KONEČNĚ!!!!! Konečně Konami pochopilo co má za poklad a hodlá to využít!! JOOO!!!!!"
Pak jsem viděl bohužel nějaké ty postupně vycházející trailery a ty byly..... No...... Strašný......
Vypadalo to šíleně a já se fakt bál, že dorazí polosračka, co totálně pošlape a pochčije originál a všichni se budou Blooberu a Konami smát. No a pak to vyšlo a.... hovno přátelé, Silent Hill 2 všem znovu vytřel zrak. Včetně mě.
No dobře, přiznám se, že jsem si to opět předobjednal se steelbookem. Sice jsem tomu moc nevěřil, ale ten steelbook byl hrozně hezký :-D
No a pak jsem začal hrát.....
Bloober Team nejsou žádní zelenáči,. Už nás nějakou chvíli oblažují svými výtvory a nikdy se netajili tím, že milují Silent Hill a rádi by nějaký udělali. Co si budem, jejich The Medium je vyloženě takový pokus o polský Silent Hill (nutno říct že ne kdovíjak skvělý) a takový výkřik typu ,,Haló, my to fakt chceme dělat!!"
Je otázka, jestli je Konami oslovilo po vydání The Medium nebo ještě předtím, ale ke své milované značce se dostali. V roce 2022 Konami oznámilo resuscitaci milované hororové série a rovnou tím, že se dělá remake SH2 a pracují na něm hoši z Blooberu. A začal shitstorm :-D
Nejdřív spousty komentářů jak to poláci určitě poserou a bla bla bla.
Já jim věřil. Říkal jsem si že Konami si to určitě pohlídá a oni do toho dají všechno.
Pak vyšel jeden strašný trailer, po kterém CEO Blooberu tvrdil že ho dělalo Konami a že hra vypadá mnohem lépe.
Pak přišel letošní GamesCom, před ním prezentace Silent Hillu, kde hra opět nevypadala vůbec dobře. A já si začal říkat, že je potřeba se asi začít připravovat na nejhorší.
Jenže..... Pak to vyšlo....
Buď to byl geniální plán markeťáků z Konami, kteří nám záměrně ukazovali to nejhorší co mohli, aby se nikdo na nic netěšil..... A nebo nevím. Ale nový Silent Hill 2 je úžasná záležitost.
Na rovinu říkám, že originál jsem nehrál. Znám ho, ale nehrál. O to víc jsem se těšil, po trailerech bál a po vydání byl velice překvapen.....
Začneme úplným základem. Ta hra má neskutečnou atmosféru. V momentě kdy vlezete do mlžného městečka, víte už od začátku, že tam není něco vpořádku.
Opuštěný americký zapadákov, ze kterého všichni z ničeho nic odešli. Ale opuštěný je pouze zdánlivě. Po chvilce zjistíte, že se v něm kromě Vás potulují podivná monstra. Dosti nechutná. A to je teprve začátek....
Mám opravdu moc rád horory, filmové i herní. A díky tomu, že už jsem lecos viděl a hrál, mě málo co vyleká nebo aspoň postraší.
A při hraní SH2 jsem opravdu neměl dobrý pocit. Věděl jsem, že mě čekají nepříjemné věci, ale nevěděl jsem kdy. A když jsem je čekal, tak žádné nepřišly. A když už jsem si myslel, že se nemůže nic stát, tak to přišlo :-D
Hra si s Vámi hraje, doslova. A nejednou jsem se opravdu polekal (hlavně ve věznici). A to se mi fakt nestává.
Z příběhu nebudu spoilovat nic, ale věřte mi, že Vás hodí do solidní deprese a město zahalené v mlze Vám moc nepřidá.
Souboje s nepřáteli jsou v pohodě a i boss fighty nejsou zas tak frustrující, když víte jak na to.
Hra obsahuje několik puzzlů založených na hrátkách s jazykem. Takže jestli Vám angličtina nic neříká, doporučuju nainstalovat si Google Translator nebo něco podobného. Nejedná se o nic složitého, moje angličtina je dost průměrná a až na jednu pasáž (popraviště) jsem se bez toho obešel. Ale spousta puzzlů je tu založená na hádankách, tak s tím počítejte.
Silent Hill 2 je pro mě překvapení roku a něco, co se mi fakt nehrálo příjemně. Ta hra je opravdu zlá a temná a schopná hodit Vás do solidní deprese.
A proto je skvělá....

Pro: Totální atmosféra, neustálé napětí, chytré puzzly, hnusní nepřátelé

+6

Marvel's Spider-Man 2

  • PS5 90
Když SM2 vyšel, slíbil jsem si, že si jej hned v den vydání koupím. Předchozí díly mě vtáhly do děje, líbil se mi příběh, systém soubojů a rozmanitost s jakou šlo souboje řešit. Obecně jsem navíc fanda Marvelu, takže to byl ještě o důvod víc. No, nakonec jsem si dal na čas a trvalo to déle. O to ale víc nelituji, že si ten zážitek mohu dopřávat právě teď.

SM2 není oproti ostatním dílům revoluce. Graficky je sice znatelný posun, ale i předchozí díly byly hezké, takže se až tak o moc posunout dál nedalo. Město je ale evidentně živější a zase lépe zpracované. Pár novinek taky přibylo, ale opět musím říct, že o žádnou revoluci nejde. Obleky již nemají své vlastní schopnosti, ale je na to samostatné oddělení. Proto můžete schopnosti a obleky kombinovat jak je libo. Super je systém vykrývání. V boji již pouze neuskakujete, ale můžete své protivníky přes tlačítko i vykrýt. Super detail. Největší a nejzajímavější změna je ale v přepínání hrdinů mezi Milesem a Petrem. Každý z nich navíc disponuje svými schopnostmi, plus mají některé společné a dává to hře plus v další komplexnosti. Zároveň mají oba i své vlastní mise. Krok dopředu, který jsem ocenil jednoznačně nejvíc.

Samozřejmě nezmizely vedlejší úkoly a zajímavé mise, které mohou dále objasnit příběh. Samozřejmě je i nadále k dispozici i boj s náhodným zločinem, který zase přidá potřebné points na upgrade schopností nebo obleků. Jedná se zkrátka opět o hru plnou obsahu, který nudit rozhodně nebude. Alespoň ne mě.

Abych přidal trochu na objektivnosti recenze, najdu i opačnou stránku mince. Bohužel je hra na můj vkus poměrně dost zabugovaná. Nejde o to, že by nešly dohrát mise nebo byl problém v hratelnosti, ale u AAA hry bych očekával, že pokud Spider Man stojí na okraji římsy, nemá obě nohy ve vzduchu například. Jedná se tedy spíš o grafické glitche. Upřímně bych ale věřil, že je opraví nějaký patch. Už to není zas tak krátká doba od vydání. Trochu subjektivně pak mohu říct, že jsou některé mise trochu roztáhlé a dlouho se v nich nic neděje. Jak ale říkám, jedná se asi o subjektivní pocit. Ten bojový systém mě natolik vtáhl, že mě někdy nudí, když musím například chodit na atrakce v zábavním parku. Na druhou stranu musím uznat, že to pomáhá hloubce příběhu a postavy se asi trochu víc zapíší do hlav hráčů.

Prozatím mám hru rozehranou, a proto nechci jít z hodnocením výš. Věřím ale, že pokud si hra udrží tempo a level zábavnosti, půjdu s konečným hodnocením o 5% výš.

Rozhodně doporučuji všem fanouškům Marvelu, ale i ostatním, kterým se líbily přechozí díly. Vsadím krk, že zklamáni nebudou. No a pro ty, kteří by snad hráli první hru na konzoli a byla to právě tato, pozor na jednu věc. Moc lepších her již není :-) Má první hra na ps5 byla The Last of us a dodnes hledám marně něco podobného. Klidně můžete doporučit :-)

Takže za mě zatím všechny palce nahoru.

EDIT: 17.12.2024 - Hra dohrána. Hodnocení nechám na 90%. K dokonalosti tomu zkrátka ještě něco chybělo. Musím jednoznačně ale pochválit Venoma. Ten byl naprosto perfektní. Stejně tak nápad se symbionty po celém městě. Hru jsem si každopádně opravdu užil a 90% je samozřejmě hodnocení velice nadstandardní, takže stále nemohu jinak, než doporučit.

Pro: Záporáci, grafické zpracování města, dějová linka, přepínání hrdinů, soubojový systém

Proti: grafické glitche, sem tam hluchá místa, zdlouhavé některé boss fighty

+6