Cult of the Lamb je akční rogue-like dungeon crawler hra s kreslenou, dětsky laděnou grafikou, odehrávající se v tajemném lese, se zvířecími postavami. Ve hře se hráč zhostí role beránka, který je na začátku hry zabit jako oběť rituálu, načež je v posmrtném životě oživen tajemnou bytostí. Na oplátku musí beránek založit sektu ve jménu a k úctě dané bytosti.
Během výpravy v prostředí lesa, hráč přechází z jedné místnosti dungeonu do druhé, kde bojuje s nepřáteli a nachází různé zbraně a předměty s jedinečnými atributy. Soubojový systém funguje na principu útočení a případného dělání kotoulů pro vyhnutí se přicházejícímu útoku. Nalézt může také zajatá zvířátka, které při jejich osvobození může přibrat do své sekty. Počet následovníků je klíčový aspekt a na základě velikosti sekty se odemykají další úrovně pro postup hrou.
Všichni následovníci se shromažďují na domovské lokaci, kde hráč zadává úkoly ostatním zvířátkům jako je těžba dřeva, kamene a dalších surovin, pro vybudování nových staveb, které přináší nové možnosti pro vylepšení.
Děsně repetitivní rubačka na 15-20 hodin (podle skillu a grindu), která jede přesně podle očekávaného mustru a nepřinese jediné překvapení. Je ale tak nějak dost dobrá, zábavná a taky extrémně návyková, že to moc nevadí. Zlepšit by šla zpřehledněním aktivit a snížením hrací doby - aby se dalo považovat za výbornou jednohubku, muselo by Cult of the Lamb být spíš na 7-10 hodin. Když po mně pak po dohrání hra chtěla projít všechny dungeony znovu, abych všechny bosse "osvobodil od trápení" tak, že je porazím znovu, už jsem celkem kroutil hlavou. Motivace dodělat si všechny achievementy velmi malá - šlo by jen o další grind stylem "poraz bosse bez zásahu" a "udělej všechno", což jsou mé nejméně oblíbené typy achievementů.
Pro: Ovčí sekta útočí. Boj zla se zlem. Působivý vizuál. Povedený gameplay. Fajn jednohubka.
Proti: Lehké na normální obtížnost. Extrémní grind.