Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
fanboy Blizzardu • ČR - kraj Moravskoslezský

Komentář

Přejít na komentáře

Cult of the Lamb

  • PC 50
Ovčí sekta útočí. Boj zla se zlem. Působivý vizuál. Povedený gameplay. Fajn jednohubka.
Lehké na normální obtížnost. Extrémní grind.

Dopa-minové pole. 

Takhle bych jednoduše shrnul celou hru do sedmi vět. Ale jak vidím nadšené hodnocení jak komunity rogue-lite/like hráčů, tak mainstreamová hodnocení profesionálních recenzentů, rád bych sepsal nějakou tu recenzi i já, aspoň si to zase vyzkouším!

Následuje spoiler-full recenze, tak to když tak napřed dohrej! 

Příběh v podstatě není. Jsi ovce, kterou oživil jeden z 5 bohů (ten kterého zbylí 4 nemají rádi) a ty máš za úkol bohy postupně pobít procházením dungeonů tak, jako v každém rogue-lite.

V podstatě je to jako Hades, jenom bez příběhu, s méně přehlednými bojovými vizuály, nezajímavými nepřáteli, slabším systémem vylepšení, zapomenutelnými bossy, s horší hit detection, vedlejšími questy o ničem a vyloženě nudnými vedlejšími lokacemi. Vlastně ne, není to vůbec jako Hades. Hades je definicí výborné hry.

Ze začátku vás čeká extrémní grind, kdy se zbytečně prodlužuje hra sběrem surovin. Automatizace práce s farmou (sazení semen, sběr, naplnění truhly) followery se objevuje nepochopitelně až zhruba v polovině hře, půlku staveb není třeba vůbec stavět. Nejsou totiž nijak podstatné pro postup, pokud hrajete jako člověk a ne opice (např. vězení).

Followeři někdy ztrácejí víru bez jakéhokoliv důvodu. Sběr devotion tím způsobem, jak je udělaný, je úplně kokotský, kdy musíš přijít k soše a držet tlačítko a čekat. Okolo mid-game lze postavit sošky, které followeři taktéž naplňují "devotion", tedy dopaminovými body jako u mobilních freemium her. Taktéž, pokud postavíte Grand Shelter (třetí vylepšení spacího pytle), tak i jej v noci followeři naplňují dopaminem. Jenže guess what? Tyhle nabité stavby musí hráč pokaždé obejít a vybrat, což nějakou tu chvíli zabere.

Nesmyslné. Proč se prostě surovina normálně netěží někam do přehledu. Za hru jsem inventář otevřel asi 3x, není tam nic podstatného, tak proč to neudělat tak, aby byl důvod ten tabulátor zmáčknout? Proč musím obíhat 20 spacáků abych si vybral 10 dopamínů z každého zvlášť? To samé co se týká sběru surovin, které followeři natěží/sklidí/přemění, nerozumím tomu, proč musím obíhat 4 hajzly a vybrat z ních hovna, když mám 3 janitory? A jo, ti totiž hajzly neuklízí, uklízí jenom hovna a grcky na zemi. Vhodná doba na to připomenout, že můj kult nese název "Shit Party". A to jsem při pojmenování ani nevěděl, že to tam skutečně budou sázet na podlahu.
Obíhat 3 farmy jak kokot a z každé vybrat truhlu se sklizní, do komposteru narvat hovna které jsem posbíral z těch 4 hajzlů, do tří sýpek nasypat sazenice a to stejné pořád dokola. Proč tam není upgrade za 10 zlatých cihel, který by tady tenhle grind řešil za mě, ať můžu jít mlátit pavouky, kurva?

Nemá moc smysl řešit zlato, když stačí udělat jednou obřad, kde se vybere třeba 800 zlaťáků, které vystačí do konce hry. Hraní kostek o 10 zlatých je výsměch. Zlato v podstatě ani není tak důležité, jako ostatní suroviny.

Pokud dáváte kázání každý den, vylepšíte postavu do konce během pár dnů. Tam v podstatě končí RPG část a stačí už jenom dohrát hru zabitím týpka, který ovci oživil a dal jí schopnosti. Já jsem šel s plnými vylepšeními už do Anchordeep, což je zhruba 1/2 celé hry.

Většina followerů chcípne když je jim okolo 50, pokud jim nedáš Skull Necklace, ale pokud followera oživíš, tak už nikdy neumře. Respektive, vesele si žije třeba dalších 40 let. Některé vedlejší questy followerů po příjmutí byly ihned neuznány jako "failed" bez jakéhokoliv důvodu.

Některé zbraně jsou vyloženě slabší, než jiné. Curse, která dává 2 sekundovou nesmrtelnost je asi 10x silnější, než jakýkoliv jiný curse.

Poslední boss byl nejlehčím bossem z celé hry. Po jeho zabití není důvod pokračovat v hraní, hra totiž neobsahuje jakýkoliv endless režim/New Game+. Veškeré dungeony končí po třetí "úrovni" (po zabití 3 bossů vždy na konci úrovně).

V závěru bych řekl, že jde o povedenou hru, avšak pozlacením hovna zlatou cihlu neuděláš, a tak se celá tahle pozlacená hovno-stavba jaksi hroutí v základech. I přes tyhle neduhy (a proto, že já hovno rád), ale hodnotím jako průměr. Není to vyloženě špatná hra, jen je tady spoustu věcí, které prostě nepůsobí dobře a hráče jako mě můžou dost srát.

Fotečka kultu

Pro: Ovčí sekta útočí. Boj zla se zlem. Působivý vizuál. Povedený gameplay. Fajn jednohubka.

Proti: Lehké na normální obtížnost. Extrémní grind.

+14 +15 −1