Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
fanboy Blizzardu • ČR - kraj Moravskoslezský

Komentáře

Risk of Rain 2

  • PC 90
Frustrace, jak když ženskou nepřivedeš k orgasmu.

Nebo třeba takový to, když máš v životě všechno super, prachy, materiální jistotu, úspory na vkladových fondech, dům v Beverly Hills a pak ti to všechno vezmou komunisti.

Hraní téhle hry bych posadil někde mezi kozy. Je fakt super, když máš 50 itemů, všechno kosíš na ránu a prostřílíš se až do poslední zóny, jenže pak tě taky něco vypne na ránu, kdy ani nevíš co, a hru můžeš, pochopitelně s pocity vzteku a frustrace, vypnout.

Jen abys ji zas za 10 minut nezapl, že to zkusíš znova... protože tak to nejspíš skončí.

Hra je střílečkou ze třetí osoby. Jednou seš namakanej zmrd co všechno pobije, projde v jednom runu 4x New Game+ a vlastně ani nemusí mačkat myšítko, aby všechno pochcípalo. Jindy seš bojácný, ukňouraný srábek co jenom zdrhá, protože ho šikanují ve škole. Tím teda chci, pro ty méně bystré z Vás říct, že každý průchod hrou je jiný. Je to totiž rogue-lite, takže když zemřeš v Risk of Rain 2, zemřeš i v reálu. Steaks are high, co?

Nebudu to protahovat, padej to koupit, vem si k sobě i kámoše nebo přítelkyni a frustrujte se navzájem!

Do začátku doporučuji banditu, je silnej a sviští to.

Pro: Dobře se to hraje, DLC je super, můžeš tomu dát klidně stovky hodin

Proti: Borci na konzolích čekaj už rok na DLC

+10

Cult of the Lamb

  • PC 50
Ovčí sekta útočí. Boj zla se zlem. Působivý vizuál. Povedený gameplay. Fajn jednohubka.
Lehké na normální obtížnost. Extrémní grind.

Dopa-minové pole. 

Takhle bych jednoduše shrnul celou hru do sedmi vět. Ale jak vidím nadšené hodnocení jak komunity rogue-lite/like hráčů, tak mainstreamová hodnocení profesionálních recenzentů, rád bych sepsal nějakou tu recenzi i já, aspoň si to zase vyzkouším!

Následuje spoiler-full recenze, tak to když tak napřed dohrej! 

Příběh v podstatě není. Jsi ovce, kterou oživil jeden z 5 bohů (ten kterého zbylí 4 nemají rádi) a ty máš za úkol bohy postupně pobít procházením dungeonů tak, jako v každém rogue-lite.

V podstatě je to jako Hades, jenom bez příběhu, s méně přehlednými bojovými vizuály, nezajímavými nepřáteli, slabším systémem vylepšení, zapomenutelnými bossy, s horší hit detection, vedlejšími questy o ničem a vyloženě nudnými vedlejšími lokacemi. Vlastně ne, není to vůbec jako Hades. Hades je definicí výborné hry.

Ze začátku vás čeká extrémní grind, kdy se zbytečně prodlužuje hra sběrem surovin. Automatizace práce s farmou (sazení semen, sběr, naplnění truhly) followery se objevuje nepochopitelně až zhruba v polovině hře, půlku staveb není třeba vůbec stavět. Nejsou totiž nijak podstatné pro postup, pokud hrajete jako člověk a ne opice (např. vězení).

Followeři někdy ztrácejí víru bez jakéhokoliv důvodu. Sběr devotion tím způsobem, jak je udělaný, je úplně kokotský, kdy musíš přijít k soše a držet tlačítko a čekat. Okolo mid-game lze postavit sošky, které followeři taktéž naplňují "devotion", tedy dopaminovými body jako u mobilních freemium her. Taktéž, pokud postavíte Grand Shelter (třetí vylepšení spacího pytle), tak i jej v noci followeři naplňují dopaminem. Jenže guess what? Tyhle nabité stavby musí hráč pokaždé obejít a vybrat, což nějakou tu chvíli zabere.

Nesmyslné. Proč se prostě surovina normálně netěží někam do přehledu. Za hru jsem inventář otevřel asi 3x, není tam nic podstatného, tak proč to neudělat tak, aby byl důvod ten tabulátor zmáčknout? Proč musím obíhat 20 spacáků abych si vybral 10 dopamínů z každého zvlášť? To samé co se týká sběru surovin, které followeři natěží/sklidí/přemění, nerozumím tomu, proč musím obíhat 4 hajzly a vybrat z ních hovna, když mám 3 janitory? A jo, ti totiž hajzly neuklízí, uklízí jenom hovna a grcky na zemi. Vhodná doba na to připomenout, že můj kult nese název "Shit Party". A to jsem při pojmenování ani nevěděl, že to tam skutečně budou sázet na podlahu.
Obíhat 3 farmy jak kokot a z každé vybrat truhlu se sklizní, do komposteru narvat hovna které jsem posbíral z těch 4 hajzlů, do tří sýpek nasypat sazenice a to stejné pořád dokola. Proč tam není upgrade za 10 zlatých cihel, který by tady tenhle grind řešil za mě, ať můžu jít mlátit pavouky, kurva?

Nemá moc smysl řešit zlato, když stačí udělat jednou obřad, kde se vybere třeba 800 zlaťáků, které vystačí do konce hry. Hraní kostek o 10 zlatých je výsměch. Zlato v podstatě ani není tak důležité, jako ostatní suroviny.

Pokud dáváte kázání každý den, vylepšíte postavu do konce během pár dnů. Tam v podstatě končí RPG část a stačí už jenom dohrát hru zabitím týpka, který ovci oživil a dal jí schopnosti. Já jsem šel s plnými vylepšeními už do Anchordeep, což je zhruba 1/2 celé hry.

Většina followerů chcípne když je jim okolo 50, pokud jim nedáš Skull Necklace, ale pokud followera oživíš, tak už nikdy neumře. Respektive, vesele si žije třeba dalších 40 let. Některé vedlejší questy followerů po příjmutí byly ihned neuznány jako "failed" bez jakéhokoliv důvodu.

Některé zbraně jsou vyloženě slabší, než jiné. Curse, která dává 2 sekundovou nesmrtelnost je asi 10x silnější, než jakýkoliv jiný curse.

Poslední boss byl nejlehčím bossem z celé hry. Po jeho zabití není důvod pokračovat v hraní, hra totiž neobsahuje jakýkoliv endless režim/New Game+. Veškeré dungeony končí po třetí "úrovni" (po zabití 3 bossů vždy na konci úrovně).

V závěru bych řekl, že jde o povedenou hru, avšak pozlacením hovna zlatou cihlu neuděláš, a tak se celá tahle pozlacená hovno-stavba jaksi hroutí v základech. I přes tyhle neduhy (a proto, že já hovno rád), ale hodnotím jako průměr. Není to vyloženě špatná hra, jen je tady spoustu věcí, které prostě nepůsobí dobře a hráče jako mě můžou dost srát.

Fotečka kultu

Pro: Ovčí sekta útočí. Boj zla se zlem. Působivý vizuál. Povedený gameplay. Fajn jednohubka.

Proti: Lehké na normální obtížnost. Extrémní grind.

+14 +15 −1

Warcraft III: Reforged

  • PC 0
Původně jsem nechtěl, ale budiž. Tady je můj diskuzní post poupraven do čtenářsky snesitelnější podoby.

Ne, není to jen póza nebo pomsta Blizzardu. Jde o skutečně mou zkušenost z této hry. Reforged jsem hrál hodinu -> refund.

S vydáním této hry Blizzardi rozbili úplně všechno, co fungovalo 18 let a řešením, podle všeho, je implementace všech řešení fungujících z jedné čtvrtiny. Mnohdy ani to ne.

Začnu tím, co se mě přímo týká - hraju customky a jsem členem klanu. Už tak deset let.

Mnoho custom map je rozbitých a vyžadují "opravy" tvůrců těchto map, vzhledem k jejich povaze. Tyhle mapy jsou mnohdy staré třeba deset let a autoři jsou už mnohdy retired. Kdyby Blizzard chtěl, mohl by s tím něco udělat. Místo toho s příchodem Reforged upravuje EULA s tím, že tvořené mapy jsou nyní jejich vlastnictvím. Samozřejmě ještě před příchodem Reforged - aktualizace koncem předminulého a průběhem minulého roku hru taky dost rozbily.

Nefunkční klany. Znám lidi z W3 řadu let, nemám na ně žádný kontakt. Klany v release day zrušeny, nemám jak se s kýmkoliv z kamarádů spojit. Za nick na Bnetu se idiotsky přidává nějaké číslo, jak kdyby to byl Discord, třeba Clorky#4564. Co to kurva je? Jak si mám přidat kámoše, kterého znám leda podle nicku. Zkouším /f add, nefunguje. Zkouším rozkliknout friend list ohavného UI, kde se mi mísí vyblitá směs textu chatu, pozadí a lobby customky, ve kterém aktuálně jsem. Zkouším napsat kamarádovo jméno do lišty pro přidávání přátel.
Nefunguje to, neznám jeho číslo (#xxxx), takže až se možná někdy najdem někde v lobby mapy, kterou oba hrajem, tak to teprve půjde. :-)

Slibovaný cross-platform a cross-realm online play? Ne. Ani jedno.

Místo cross-realm si musíš před zapnutím hry navolit lokaci (Evropa, Asie, Amerika). Tímto Blizzard rozděluje komunitu na realmy/lokace a výsledkem je menší množství hráčů jak ladderu, tak custom her -> nižší kvalita hry -> méně zábavy.

Cross-platform? Píču. Místo toho, aby nechali classic Warcraft tak jak je, splácali Reforged i Classic do jednoho launcheru. Výsledkem tohoto počinu je to, že i když Reforged nemáš ale máš Classic, tak po zapnutí classicu se ti začne stahovat skoro 30GB update, který obsahuje herní data Reforged, které jsou pro classic hráče zamknuté (týká se to, pokud vím, pouze grafických nastavení).

TOTO ZNAMENÁ, ŽE PŮVODNÍ HRA JE MRTVÁ. VŠICHNI JSOU NUCENI POUŽÍVAT NOVÝ (ROZBITÝ) LAUNCHER!!!

Cross-platform si všichni hráči představovali tak, že nezávisle na hráčích hrajících Reforged si můžeš zapnout Warcraft tak, jak ho znáš a hrát zároveň s lidmi z Reforged. To by ale asi stáhlo moc peněz, tak na to jebem a radši to uděláme takhle kokotsky a ty hry spojíme.

K tomu UI. Je to pomalé, debilní, hloupé.
Všechno se nějak překrývá, nevíš vůbec, co se děje. Prostě mess jako prase. Třešničkou na dortu je profanity filter v základu zapnutý. To určitě znáš, typicky chceš napsat "fuck" ale místo toho to vypadá takhle: "@#^!".

Vypnutí tohoto nastavení má účinek do té doby, dokud nevypneš a nezapneš hru, kdy je profanity filter opět zapnutý (ale ne v nastavení, tam je furt off, tak jak jsem ho nastavil). Místo toho to nastavení prostě nemá účinek a sprostá slova, ale i slova jako 'bong' nebo 'booty' jsou cenzurovaná. 'Booty Bay' je přímo mapa Blizzardu a nemůžeš ji založit jako customku, protože v názvu hry nelze použít slovo 'Booty'!!!

Příchodem Reforged dávám za vinu i zabití botů.
Nějaký kretén se se mnou na Redditu hádal, že je dobře, že boty zakázali, protože to je cheating a celkově prostě zlo.
Borec asi hrál moc WoWka, protože boti byli jediná věc, co tu hru drželo dlouhá léta naživu.
Jak se komunitě Blizzard odměnil? Boty zakázal, tím zakázal i cross-realm play, competitive customky, banlisty, automatický refresh her a podobně.

Spadne ti hra? Nepřipojíš se. Nemůžu do PÍČI KURVA pochopit, že vydali Reforged bez možnosti znovupřipojení do hry, když ti spadne net!!!

NEMŮŽU TO POCHOPIT. TOHLE VYŘEŠILI BOTI ZA NĚ PĚT LET ZPÁTKY!!! ZADARMO A FUNGOVALO TO!!!

Cheating ani nekomentuju. Kdokoliv si může stáhnout customku, odemknout ji prográmkem, najebat si tam cheaty které nejdou ostatními poznat a pohoda. Blizzard tohle neřeší - i když možná by měli, když si od novějška připisují customky jako své vlastnictví. Zajímalo by mě, jestli bych ty zmrdy mohl zažalovat za mapy jako Caterparty nebo Revenge of the Niggers. Když je to teď jejich a maj v té mapě fotku hitlera, porno, židy v plynu a podobné ujetiny, možná bych na tom něco vydělal.

Oukej, bylo by pár dalších věcí k customkám ale asi takhle stačí. Customky mě omrzely, tak mě napadlo, že si zahraju kampaň...

... mou nejoblíbenější kampaň vůbec.

Zapnu první misi za Lidi.
Fajn cutscéna, nostalgie ve vysoké kvalitě. Pecka.
Cutscéna končí, probíhá loading mapy, bum - DEFEAT.
Prohrál jsem aniž bych se na tu první misi podíval.
Pokud to zapnu znovu, stejný výsledek. Zkoušel jsem to třikrát.

Fajn, napadlo mě, že si postěžuju ostatním hráčům, jestli náhodou nesdílí stejnej názor, že je to prostě cashgrab a plivnutí do ksichtu všem hráčům a komunitě.
Píšu píšu, čekám na odpověď a nic. Po minutě si říkám - je tam 200 lidí, přece někdo musel napsat.

!!!!!!!!!!!!!!
CHAT... NEMÁ... AUTO-SCROLL.
!!!!!!!!!!!!!!

Ne, nedělám si prdel. Musím scrollovat chat, abych si mohl číst, co lidi píšou. Je rok 2020 a chat ti sám nescrolluje. Nevím jak na to ještě víc upozornit. Chat nemá auto-scroll.

Oukej, wutever. Ladder jsem nikdy nehrál, moc mi to nikdy nešlo - dělá mi problém micro. Ale co jsem chtěl říct je to, že chat nemá auto-scroll.

Ne, dobrý, teď vážně. Chat ale fakt nemá autoscroll.

Co jsem se ale dočetl - ladder nefunguje, spojení starého profilu s novým, kde maj borci třeba tisíc her, profilové ikonky které roky odemykali - nefunguje, borci prostě ztratili svůj progres třeba za deset let. A k tomu jim nefunguje chat, kterej nemá autoscroll. Představ si, že hraješ WoWko a Blizzard se rozhodne po deseti letech udělat wipe a smaže ti postavu, které jsi věnoval několik tisíc korun a stovky dní herního času.
STEJNÁ SITUACE, JEN JINÁ HRA, ALE NAVÍC TI NEFUNGUJE CHAT !!!!!!!!!!!!!!!!

To, že downgrade grafiky z Blizzconu neproběhl jenom u Reforged, ale i u Classicu... to je pro mě opravdu no comment. Zhoršili grafiku hry z roku 2002 (stíny a efekty kouzel). Cítím se jak v epizodě Black Mirror.
Je to tři dny a pořád tomu nemůžu uvěřit.
Už jen za tohle si zaslouží nulu, nakopat do prdele a pověsit za koule do průvanu.

Nějaká komunikace s komunitou? Nic. Silent treatment jako u No Man's Sky. Tentokrát je mi ale fakt jedno, že tu hru za tři roky opraví.
Mělo to prostě vyjít funkční. Lidi jsou ovce a hlupáci, kteří na tohle těmhle firmám skáčou.
Je to multi miliardová společnost a ne indie studio.
Jsem znechucen.
Je to plivnutí do tváře jak veteránům, tak nováčkům.
Je to hnus a minimální hodnocení je za mě naprosto na místě.
Prostě té hře nedám ani 5%. NENÍ ZA CO!!!!!!!!!!!!

Ještě jedna věc, co mě sere do nepříčetnosti - seznam custom her.

Podle všeho můžeš třídit buď podle počtu hráčů, pingu, názvu hry nebo názvu mapy.

NEMŮŽEŠ. NEFUNGUJE TO. KLIKNEŠ NA PING A ZPŘEHÁZÍ TI TO TY MAPY NÁHODNĚ, KLIKNEŠ NA POČET HRÁČŮ, OPĚT NÁHODNĚ. BLIZZARD NEUMÍ ANI IMPLEMENTOVAT ŘADÍCÍ ALGORITMUS DO SEZNAMU HER!!!!!!!!!

Prostě nic nefunguje. Nic nefunguje. Nic nefunguje. Nefunguje nastavení, nefunguje hra, nefunguje kampaň, nefungují customky, nefunguje UI, nefunguje komunikace s hráči, nefungují klany, nefunguje chat, nefunguje profanity filter, nefungují chat příkazy, nefunguje ladder, nefunguje třídění her, nefunguje nic. Ani nemluvím, že je to brutálně špatně optimalizované. Seká se to na RX580 a i5 8400 s 16GB RAM.
JAK TOMU MŮŽE NĚKDO DÁT JINÉ HODNOCENÍ, NEŽ 0? Tři dny od releasu, žádný patch, žádná komunikace ze strany vývojářů.

Místo toho abych tady trávil čas obhajováním nulového hodnocení stačí fakt mrknout třeba na tohle.

Ve hře je 16 let starý bug, který znovuobjevil TEN SAMÝ HRÁČ dva dny zpět.
Tento bug byl fixnut v roce 2003 hned následující patch. Je rok 2020.

Chat nemá auto-scroll.

Rozbili co šlo. Není co víc bych dodal.
+68 +69 −1

SOMA

  • PC 90
SOMA je pro mě takový pozdní objev. Další hra, která řeší téma umělé inteligence a její dopad na lidstvo? Co mě však ohromilo - hra není závislá na typickém vyprávění děje science fiction, která umístí lidstvo a umělou inteligenci ve vzájemný násilný konflikt.

Namísto příběhu z války, SOMA vypráví úplně nový a velmi originální děj existenční krize nastíněním nejchmurnějších, nejkrvavějších a nejbrutálnějších následků, které mohou nastat v případě sloučení lidí se stroji, kdy je narušeno jak tělo člověka, tak jeho mysl. Ba co víc, SOMA ukazuje historické následky, kdy stroje a jejich umělá inteligence ve vývoji postupuje tak rychle, že je nemožné ji regulovat a následně podrobuje lidi svým náhodilým rozmarům.

Výsledkem je pro mnohé horší osud, než-li smrt.

Pro: ukázka následků neopatrného vývoje umělé inteligence

Proti: chybí určité herní mechaniky (boj), časté bugy

+21

BioShock

  • PC --
Existuje opravdu málo her, které jsou stále nějak relevantní i deset, patnáct let po vydání. Relevantní, díky unikátním vlastnostem jako je ovládání, výtvarný styl, atmosféra či příběh.

Bioshock ovšem exceluje téměř ve všech ohledech, a to díky jedinému faktoru - originalitě. V každém ohledu nabízí Bioshock nějaký "twist" na typicky přirozené vlastnosti stříleček z prvního pohledu. Každé prostředí, ve kterém se hráč pohybuje, nutí všímat si jak detailů, tak rozjímat nad celkovým dojmem z neproniknutelné hloubky architektovy představy. Každý střet a přestřelka nutí hráče přemýšlet nad tím, které náboje šetřit, které plasmidy použít a kolik peněz utratit za náboje či lékárničky.

Je to právě ta neočekávaná novost každého následujícího okamžiku, kterým Bioshock vybočuje z řady tuctových blockbusterových stříleček. Nic není zcela očekávané a nic není definitivní.

Už jen díky těmto kvalitám se Bioshock povznáší nad svou konkurenci. Klidně jen kvůli hratelnosti, kdy nenáročným hráčům nabídne neustálé přestřelky a široký zbraňový arzenál.

Ale stejně jako Andrew Ryan, i tvůrci této hry šli nad rámec prvků nejistoty, nebezpečí a bázně. Tyto prvky totiž neslouží pouze jako stavební kámen hratelnosti, ale také jako stavební kámen vypravování. Na rozdíl od stříleček, které staví právě na příběhu, jako například Spec Ops: The Line či Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, kdy je námět a jeho podání v zásadě jasné, Bioshock pokládá nepříjemné morální otázky - politika a etika sdílí tu samou bezvýchodnost jako ta nejsložitější politická debata, ať už se bavíme o existenci svobodné vůle, užitku čistého kapitalismu či legitimnosti altruismu. Snaha o jasnou odpověď na tyto otázky vyvolává ty samé napjaté pocity při hraní této hry, kdy nás Bioshock dostává do stavu vnitřní krize.

Otázky správnosti a nesprávnosti vyvstávají na povrch jak při setkání s jednotlivými postavami a jejich motivy, tak při setkání s různými politickými postaveními. Nevyhnutelné nebezpečí nekontrolované lidské ambice se nalévá do našich myslí a dusí naše smysly, stejně jako voda, která prosakuje všude stěnami Rapture.
+16 +17 −1