Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Vertigo Racing

  • Android 85
První odstavec komentáře bude zase poněkud osobnější. Vertigo Racing je totiž shodou náhod taková moje rozlučková hra. Poprvé jsem ji rozehrál na telefonu Xiaomi Redmi 1S který naneštěstí putoval do křemíkového nebe sotva jsem vyhrál první poháry a odemkl pár aut a okruhů. Tento rest jsem se rozhodl napravit až nedávno s novějším Redmi 6 a sotva jsem se ve hře dostal jen kousek dál než poprvé, zlevnily v jistém obchodě model Mi 10 lite 5G po kterém jsem už dlouho pokukoval. Naštěstí jsem hru stihl dohrát, než nový telefon dorazil a VR je tak podruhé poslední dohranou hrou před výměnou "founa".

Jinak je Vertigo Racing poměrně jednoduchá závodní hra kde, jak se brzy ukázalo, stačí neustále držet plyn na podlaze a jen v nejpříkřejších zatáčkách doladit průjezd brzdou. No snadněji se to řekne, než udělá :) Nejednou jsem totiž vyletěl z trati těsně před poslední zatáčkou, která znamenala třeba vylepšení rekordu v jízdě na vzdálenost a následně málem vyletěl z kůže vzteky. Zároveň mě ale pořád bavilo zdokonalovat se v řízení a překonávat své výsledky i soupeře v závodech.

Pravda je že pro otevření posledních několika tratí a bouráků je to docela grind a zlaťáky, pokud nechcete investovat do hry skutečné peníze, přibývají dost pomalu. Dá se to ale ‘’ujezdit“ a to hlavně díky již zmíněné snaze neustále se zlepšovat a tu poslední benzínku ještě projet. U hry mě taky držela celková stylizace do 50´ až 60´ let a to jak vozy typu Hot Rod, tak prostředím ale hlavně pak hudbou. Hudební doprovod je nejsilnější stránkou hry a na jednoduchý mobilní titul překvapivě propracovaný a bez problémů by se dal poslouchat i mimo hru, což mám ostatně taky v plánu. Nehledě na to že mě jako ortodoxního fanouška Hip-hopu donutil vyhledat si na YouTube nějaké ty Rockabilly songy a nadšeně u nich pokyvovat hlavou :)

Na vytýkání tady toho jak vidno moc není a zmíním tak snad jen že některé závody jsou opravdu těžké a jejich úspěšné zdolání stojí možná až moc pokusů a hlavně nervů. Lepší také mohla být optimalizace, protože i na poměrně silném telefonu jsem bez škubání hrál jen na nejslabší grafické nastavení. Jsou to ale spíš jen detaily a Vertigo Racing můžu každému kdo hledá kvalitní zábavu na telefon jen doporučit. Driftovat totiž zadními koly mimo trať a poznat tak na vlastní kůži proč má hra v názvu slovo Vertigo je na mobilní hru neomšelý zážitek.
+12

Tyrian

  • Android 80
Po více než 20 letech jsem se k Tyrianu opět vrátil a dohrál hru na tabletu. Dotykové ovládání sice není ono, a člověk si musí zvolit nižší obtížnost, ale do MHD ideální. A Tyrian je i po letech stále pecka. Příběhový i arkádový mód, spousta zbraní a dalších upgradů, zábavné mechaniky, úžasný soundtrack. Příběh asi začnete brzy přeskakovat, ale boj proti korporaci MicroSol pobavil (a to byl rok 1995).

V mládí jsem s Tyrianem strávil spoustu času, ať už ve hře pro jednoho hráče nebo v kooperaci. Tehdy bych dal hře určitě 90%. Dnes už musím trochu klesnout, ale ne o moc. A stále mám v plánu zahrát si ještě rozšířenou verzi Tyrian 2000, tentokrát už pořádně na myši a klávesnici.

Celkové hodnocení: Nářez (v době vydání) / Výborná (v současnosti)

Pro: zábava, upgrady, hudba, verze pro android

+12

The Simpsons: Tapped Out

  • Android 85
Hra, která mě v roce 2021 zachránila před zešílením!:)) Tehdy jsem měl zhruba pětiměsíční období, kdy jsem velice často potřeboval být na třech místech naráz. Prostor na relax neexistoval. A byli to staří dobří Simpsonovi, kdo mi dorovnával nízkou hladinu geekovin v krvi!:))

Tapped Out vyšlo už před 10 lety a jedná se zástupce žánru nekonečných mobilních klikaček, kde stavíte budovy, z nich získáváte peníze, postavám přidělujete úkoly, atd. atd. Někdy bývají honosně označovány jako strategie, ale popravdě, nich moc strategického na nich nevidím:)) Budovy můžete naflákat, kam chcete a jak chcete, aniž by to jakkoliv ovlivňovalo samotnou hru, nepočítáme-li mizerný estetický dojem z vašeho městečka. (Viz můj Springfield, kde čekám, až opadne sníh, abych si to tam mohl KONEČNĚ srovnat:)) ).

Podobné hry bez konce mě dříve nelákaly, přišly mi jen jako žrout času, kde se nikdy nedostaví žádný výsledek. Prostě vás to jednoho dne přestane bavit, už se znovu nezalogujete a po těch stovkách hodin nic nezbude. Jenže loni jsem si uvědomil, že tak jako ve spoustě věcech v životě ani tady nejde o výsledek, ale o momentální prožitek.

A mě obrovsky baví získávat nové a nové postavičky i budovy, které znám ze svého oblíbeného seriálu. Hra má krásnou a detailní grafiku, čehož si všimnete hlavně při přiblížení. Neustále dodává nové tematické eventy, takže v průběhu roku můžete snadno dostávat další super věci a postavy, aniž byste museli investovat reálné peníze.

Samozřejmě, můžete tady všechny virtuální předměty nakupovat za své skutečné prachy, ale není to potřeba. Přijde mi, že systém, kterým získáváte prémiovou herní měnu (donuty!:)) ) je nastavený docela snesitelně. Hra je taky dost vtipná, ať už v textech (budete-li mít trpělivost je číst), nebo v animacích i hláškách jednotlivých postav.

Tapped Out se pro mě stalo každodenním hobby. Vždycky najdu chvilku na to, abych si naklikal, co je potřeba. Tenhle simulátor Springfieldu je navíc perfektní náhražkou za „skutečné“ hry, v dobách, kdy na ně není čas ani klid. Takže ho především fanouškům Simpsonových vřele doporučuji. 

PS: Mé další recenze na filmy, knihy, komiksy (např. novinku Simpsonovi: Komiksová estráda) a další geekoviny najdete na Instagramu, profil instageek_cz.

Pro: Dlouhodobá zábava pro fanoušky Simpsonových, navíc si ji plnohodnotně užijete i bez nutnosti investovat reálné peníze.

Proti: Samozřejmě by člověk byl radši, kdyby tam bylo více věcí a postav za běžné herní prachy, a ne za hůře získatelné prémiové donuty.

+12

RollerCoaster Tycoon Classic

  • PC 95
  • Android 95
RCT je zpět! Tentokrát na mobilu. Na mobilu se hra hraje velmi dobře, jsou tam upravené nějaké věci aby hraní bylo komfortní. Ale my si rozebereme pc verzi.

Vyplatí se pořídit pc verzi? Dneska za pár korun určitě ano. Hra je neskutečně návyková i po letech. Nechybí nic z kouzla této téměř dokonalé hry. Dokonce i tady lze najít nějaké novinky.

Jako první co vás zaujme je úvodní obrazovka. Vypadá jinak, parky jsou rozdělené podle kategorií. Parky tvoří mix z obou dílů i přídavky. Hned nejznámější první park lze stavět i s "novými" atrakcemi z druhého dílu.

Obtížnost hry mi připadá menší než u původní hry. Tu se dá vydělat peníze docela dobře, lidem tolik nevadí vysoké ceny. Kdo ví, možná se mi to jen zdá. Nově je možnost platit vstup na atrakce nebo do parku. Obojí dohromady tady není. Čili je tady model placení z druhého dílu.

Co se týče novinek, všichni ocení možnost zrychlit čas. To oprevdu chybělo v původních hrách. Další novinkou je i větší zoom, což může pomoci u nějaké stavby.

Pro: Legenda je zpět, téměř dokonalá hra je ještě vylepšená o zrychlení času.

Proti: Vývojáři mohli přidat nějaké nové atrakce, případně stánky, dekorace atd.

+12

Train to Sachsenhausen

  • Android 75
Train to Sachsenhausen je tím typem hry, která kombinuje užitečné se zábavným. Vžijete se do role studenta a stanete se svědky událostí, jež se vryjí do dějin. Je jen na vašich rozhodnutích, jestli tyto události přežijete.

Hra využívá mechaniku rozhodování pomocí swipování doleva či doprava, kterou jsme mohli vidět v Reigns. Vzhledem k tomu, že se dle mého jedná o nejlepší rozhodovací mechaniku pro mobilní zařízení, funguje to hratelně bez problémů. Jednotlivé příběhy, které můžete prožít, jsou navíc napojeny na mnohé skutečné zážitky pamětníků, kteří vám pak k jednotlivým koncům řeknou něco reálného z historie. Tím, že jste si tu cestu prošli, je to vše o to mrazivější. Tomu napomáhá i zvolená barevná paleta a celková stylizace, jež podtrhuje onu pochmurnou atmosféru.

Mou největší výtkou ke hře je méně propracovaný rozhodovací strom. Místy je zkrátka váš osud už dávno rozhodnut a během posledních chvil svého života s tím zkrátka už nic neuděláte. Uvítal bych více morálně těžkých rozhodnutí, kde by se hráč například musel rozhodnout mezi jistou záchranou svého života a snahou pomoci blízkým. Podobné nápady by mě ponořili do kýžené atmosféry mnohem více.

Ve výsledku se tedy jedná o příjemnou hru, která navíc tak trochu supluje dějepis. Jistě, šlo by to udělat o trochu lépe a jít více do hloubky, ale na hru, která je zadarmo, je to stejně úctyhodný výkon. Pro fanoušky historie, řekl bych, je tak téměř povinností.

Pro: hratelnost, příběhy propojené s vyprávěním pamětníků, vizuál, naučná hodnota

Proti: slabší větvení dle rozhodování, málo morálních voleb

+12

Blue

  • Android 85
Čtvrtá barevná hra od vývojáře Bart Bonte. Tento typ her mě baví. Je to logická rychlovka na mobil, ve které jsem se ani jedno kolo nenudila. Celkem je 50 levelů a každý je jiný. Vždy koukám na obrazovku, jako husa do flašky a zkoumám o co tu jde.

Cílem je, aby obrazovka zmodrala pomocí kliků na nějaký tvar. Některé jsem odhalila hned, u některých jsem musela trochu potrápit mozkovnu a přiznávám, že u jednoho jsem musela kliknout na hint. K tomuto vývojáři a jeho hrám se budu určitě vracet a nakonec chci zahrát všechny vydané barvy.

Pro: příjemná hudba, pěkné zpracování, žádná nuda

Proti: mohlo by být delší 

+12

Arknights

  • Android 85
Po 4 letech mě Arknights konečně omrzelo. Pořád si myslím, že to je top mobilní gacha: Dá se to naprosto v pohodě hrát na mobilu bez tlačítek, při hraní se musí od začátku myslet, interface a systémy jsou (byly) přehledné, hudba je špičková, příběhy vesměs zajímavé, hrát F2P není problém, charadesign neprodává sex.

Ale po 4 letech mě už nové postavy netáhnou - co chci je pohnout s příběhem, pořádnej loredump, ale toho se mi v poslední době taky moc nedostává a i když jsou storky v AK často kvalitní (teda až na ty překlepy), ještě častěji se hlavně neskutečně táhnou. Mise s nejvyšší obtížností už jsou dávno víc puzzle, než strategie - dokolečka je celé opakovat při hledání řešení žere čas. Nové postavy? Už teď jich je přes 300 - co s nima? Roguelike mód není marný, ale jeho současná (3.) sezóna mi prostě nějak nesedla.

No a tak jsem AK konečně dropnul. A vrátil se k World of Tanks na PC >_> Takže mobilní hraní má zatím asi padla, bo Girls' Frontline 2 zatím vypadá, že je víc coomer bait, než xcom.
+12

Valiant Hearts: Coming Home

  • Android 75
Myslel jsem si, že pokračování Valiant Hearts bude jasnou trefout do černého. První díl je jednou z mých oblíbených her, která na mě zapůsobila unikátním ztvárněním a skvělou atmosférou. Pamatuji si, že v roce 2014 byla všude a hodně se o ní mluvilo. Nový díl, který dorazil téměř 10 let poté, však zvláštně vyšuměl. Ptal jsem se, sám sebe, proč.

Důvodů může být hned několik. Možná je to původním vydáním pouze na mobilní zařízení pro Netflix, možná se změnila doba a o takovéto hry není zájem, a možná je to tím, že v dnešní době očekáváme, že pokračování bude daleko větší, nebo minimálně stejně velké.

Pravdou je, že dostanete zážitek téměř na chlup stejný jako v prvním díle. Zasazení logické plošinovky do období první světové války je stále ojedinělým zážitkem, ale herní mechanismy se od prvního dílu nikam neposouvají. Dostanete tudíž další porci toho samého. Příběh navazuje na děj první dílu, ale s novými postavami se nestačíte moc sžít, jelikož herní doba se zastaví cca na třech hodinách, což je pro představu cca polovina prvního dílu. Celé to vlastně působí jako taková bonusová episoda "Jak to vlastně dopadlo" a fanservis pro fanoušky.

Nemůžu říct, že bych se při hraní nudil. Opět jsem se i něco nového dozvěděl o historii a takových her je vlastně zatraceně pomálu. Na druhou stranu toto pokračování ani zdaleka nedostálo prvnímu dílu, což je strašná škoda. Očekávání byla asi až příliš vysoko a hra vám skončí dřív, než skoro začne. To mě prostě hrozně mrzí.

Pro: grafika, zvuk, téma

Proti: neinovativní, krátké

+12

Humanity Must Perish

  • Android 55
Humanity Must Perish má zajímavou zápletku. Vědci vytvořili program tak výkonný, že dokáže vypočítat budoucnost Země. Osud je nezvratný – Země zanikne a jediný způsob, jak tomu zabránit je vymýcení lidstva. Ač se v průběhu let zvyšuje výpočetní výkon do neuvěřitelných hodnot a do programu pumpují veškerá existující data – odpověď se nikdy nemění.

Protagonistkou příběhu je Kyuu, nejnovější verze této umělé inteligence umístěná do androidního těla. Profesor, jí vytvořil za jediným účelem – poslat na jeden den mezi lidstvo, s absurdní vírou, že pokud místo surových dat, zažije skutečnou interakci s lidskou rasou, může to změnit její rozhodnutí.

Po slibném začátku je Kyuu propuštěna na svět a začíná řada proměnlivě vtipných setkání, kde hlavní zápletkou je vždy střet chladně logického stroje s iracionálními lidmi, kteří si myslí, že je obyčejná školačka. Občas je to fajn, občas jde vidět značný úpadek příběhu na přihlouplou komedii pro weeby. Na konci dne je vám dáno první a jediné rozhodnutí za celou hru – zničit nebo nezničit lidstvo.

Zatímco konec prvního rozhodnutí je celkem povedený a považuji ho za true end, druhé nedává smysl a postrádá koherenci logického stoje, jimž by protagonistka měla být. A tak místo konce světa uvidíte alespoň nafanservírovanou cosplay scénku s protagonistkou a její novou kamarádkou.

Humanity Must Perish má zajímavou zápletku. Začátek a jeden z konců je povedený, ale zbytek celkově považuji za fanservise joke, a mnohem raději bych viděl podobné zpracování, které se ale bude brát vážně.
+11

Lara Croft GO

  • Android 100
Herni vyzva 2020 - Moje jmeno je - HC - jak pise kolega po Hitman GO a Deus ex GO pro mne tyhle sachy byla povinnost, a po zjisteni ze bude HV2020 a tohle může být jedna z nich tak jsem hru opet stahl a pred chvilkou uspesne dohral. Celá hra se odehrává ve znamem prostredi prales/jeskyne jak ma Lara ve zvyku. ve hre je jako hlavni padouch obrovsky hadak ktery je roztazen na par urovni[spoiler] a spousta mensi haveti jako jsou hadici (větší nez sama lara), pavoucek (velky jak lara) jesterka (no spis varan). Hra je samozrejme tahova takze mate jeden tah vy a jeden tah prostredi - takze jeden krok lara pak jeden krok pavoucek/jedno policko kouleni balvanu atd. Ve hře je spousta sikovnych pasti kterým se Lara musí vyhýbat, jako jsou [spoiler]cirkularky, kameni, propadla, vystrkovadla, naslapny dlazdice, sipkostrily a podobny zhovadilosti sbirani ruznych drahokamu a casti relikvii co sou jako bokovka rozstrkany po levelech jsou taky prijemny z pestreni. Hra není na noc dlouho a na mobil je to jedna z dalších sednutosti (jakoze mi to sedlo) podobne jako Zarya-1. Víc takových her. To mě hodně baví

Pro: hezky levely, prijemna hra

Proti: Ani snad nic

+11

A Study in Steampunk: Choice by Gaslight

  • Android 85
Study in Steampunk je velmi zdařilý pastiš známých viktoriánských příběhů a témat přenesený do steampunkového světa s prvky fantasy vyprávěný ve čtyřech dílech a deseti kapitolách. Jednotlivé aluze jsou přitom snadno rozpoznatelné: Marcia je Anglie, Vlaski Rusko, Loegria Irsko, Kingsford Londýn atd. S postavami je to podobné. Hlavní hrdina odpovídá Dr. Watsonovi a Finch je Sherlock. Pojídači světla jakási obdoba upírů. Na scéně se objeví i Jack Rozparovač. Autorka si přitom udržuje dostatečnou míru autonomie, takže příběh většinou nesklouzává do pouhého opakování. Při čtení se mi ostatně vybavoval seriál Ripper Street, který přistupuje k látce podobně, byť se drží historických reálií. Ale i ve Study in Steampunk musí čelit hlavní hrdina problémům světa 19. století a sociálně rozdělené Anglie (stávky, sabotáže atp.).

Příběhové volby jsou reflektovány několika charakteristikami jako je atletika, střelba, charisma, medicína, plížení atp. a hraní dostává až jakýsi skutečný RPG rozměr. Mám dokonce za to, že úspěšnost některých voleb závisí i na výši vašich charakteristik, takže pokus o střelbu vám skutečně nemusí vyjít, pokud máte tuto charakteristiku nízkou (tedy, pokud jste předtím nevybírali takové volby, které by vám ji zvýšili). Nejedná se přitom o gamebook, takže důležité jsou v prvé řadě křižovatky příběhu (zemřít nebo prohrát v klasickém smyslu nemůžete). Za zmínku stojí také sada několika desítek achievementů, které vám usnadňují orientaci při procházce tímto interaktivním lesem.

Samotná hra začíná předmluvou, která se odehrává během válečné vřavy, ale děj je následně situován až do doby o tři roky později a hlavní hrdina si kromě šrámů na těle i na duchu do času míru přináší i znepokojivé poznání sebe sama, které bude moci rozřešit. Nacházíme ho jako agenta špionážní sítě, ale vývoj událostí jej postaví před několik zásadních rozhodnutí. Jak se bude příběh ubírat je pak pochopitelně na vás, nicméně většina voleb je velmi dobře napsána a často budete zvažovat co skutečně učinit - ostatně jako v reálném životě.

Příběhu bych vytknul určitou vzrůstající roztříštěnost. Každá kapitola tvoří uzavřenou epizodu a skoky mezi nimi jsou někdy příliš náhlé, bez motivace. To však neplatí všeobecně, protože psychologii postav je naopak věnovaná dostatečná péče a jsou všechno jen ne černobílé. Není tedy divu, že si k některým z nich vybudujete i silnější pouto. Nicméně tato roztříštěnost vede k tomu, že autorka nepropracovala některé návaznosti tak, jak by si skutečně zasloužily. Navzdory tomu bych Study in Steampunk vřele doporučil každému, kdo by chtěl vyzkoušet nějaký delší a přitom povětšinou kvalitně napsaný interaktivní žánrový román.

Celková doba hraní: 14 hodin hlasité četby.
+11

Vampire: The Masquerade — Night Road

  • Android 75
Night Road je k dnešnímu datu nejvíce "role playing game" ze všech elektronických her v sérii V:TM. Víc, než Bloodlines, i když na počtu konců se to přece jen ještě neprojevuje. Stále je to ještě na rozhodnutí "Camarilla vs. Anarchy" (Anarchové úplně ne), ale jinak si směřování své postavy můžete směřovat, jak chcete, ať už jde o preferovaný zdroj krve, chování vůči NPC (upírům i neupírům) a klidně to hrát i na obě strany (a přitom se rozhodnout, jestli být upřímní, nebo lhát).

Jedna věc dělá Night Road (a taky Vampire: The Masquerade - Coteries of New York) těžší, než předchozí hry - nemůžete pít krev kdykoli, ale jen pokud vám k tomu hra dá možnost. Což je občas nebezpečné, nevhodné, nedostatek krve vám zabraňuje využívat upírské schopnosti nebo se léčit a spolu s absencí manuálního ukládání (hra se ukládá automaticky při každé volbě) to je často dost stresující.

Hra mě ze začátku příliš nenadchla, ale s postupujícími kapitolami mě začala bavit. Navíc se nevidí často, že zadaný úkol je možné ukončit s různým stupněm úspěšnosti, ale pokud při tom nezemřete, stále ještě můžete pokračovat dál. A splnění úkolu je s postupujícími kapitolami (celkem jich je deset) často čím dál tím obtížnější.

Za mě můžu hru jen doporučit, rozhodně jde o lepší počin než Vampire Prelude: We Eat Blood And All Our Friends Are Dead a nové rozehrání dává smysl. Navíc se můžeme v nejbližších měsících těšit na další dvě hry ve spojení White Wolf (pod Paradoxem) a Choice of Games.
+11

Hitman GO

  • Android 70
V pořadí již druhá mnou dohraná GO hra, která oproti novější Laře má o fous propracovanější mechanismy (a kvůli tomu mi přišla i místy o něco těžší), ale co do vizuálu trochu ztrácí.

Hra je stylizována jako deskovka, kde Hitman představuje figurku, se kterou hráč posunuje po šachovnici a řeší různorodé puzzly. Oproti Laře je dávkování nových prvků častější, prakticky každých cca 5 levelů přichází nějaká nová featurka okořeňující hratelnost. Trochu mi ovšem přišlo, jako by se tvůrci báli více experimentovat a jednotlivé mechanismy spíše nahrazují jinými, než že by je kombinovali. Hru to udržuje svěží a levely nejsou nikdy přehnaně rozlehlé a komplexní natolik, aby se jejich řešení stalo frustrující. Každá úroveň má kromě dosažení exitu či odstranění nepohodlné osoby i 2 další vedlejší cíle a zejména v pozdější fázi, kde je splnění limitováno počtem tahů, se jedná o challenge, na kterých lze vykysnout i na nějakou tu půlhodinku.

Zatímco tahové řádění v Laře rámcoval i jakýsi primitivní příběh a levely byly obohaceny o drobné předělové animace, Hitman GO žádný příběh a ani složitější animace nemá. Vhodný je opravdu jen jako mobilní puzzle hra na zkrácení dlouhé chvíle.

Pro: příjemná puzzle hratelnost, jednoduchá grafika, vyvážená obtížnost a pravidelné dávkování nových prvků, Ave Maria

Proti: ve své podstatě jenom jednoduchá puzzle hra, která se náramně hodí na cesty, ale na PC nemá moc co nabídnout, někdy kamera

+11

Aquavias

  • Android 85
Najít v dnešní době nenáročnou, chytrou a hezkou mobilní hru je čím dál tím těžší. Proto jsem velice rád že mě jeden článek s herními tipy přivedl k Aquavias, titulu který vše zmíněné dokonale splňuje.

Mobilní hraní se totiž čím dál více začíná podobat tomu klasickému na PC a konzolích a hry jsou tak stále rozsáhlejší a k jejich dohrání je potřeba stále více času a nemálokdy i peněz. Aquavias je naštěstí hra jiného střihu a přichází s na první pohled velmi jednoduchým konceptem stavění vodního kanálu, který ale dokáže v pozdějších fázích skutečně potrápit. Zvlášť když vám správné řešení leží rovnou před nosem ale za nic na světě ho nevidíte :) Nikdy se hra ale nepřesune až do frustrace a na mobilní titul navíc vypadá velmi pěkně a hlavně animace na konci jednotlivých částí, kdy se vše krásně zazelená stojí za námahu.

Chvíle strávené hraním Aquavias patřily rozhodně k těm lepším co jsem mobilním hraním strávil a doufám že časem ještě nějaké levely přibudou i když poslední aktualizace je už skoro 3/4 roku stará takže těžko říct.
+11

Brawl Stars

  • Android 60
Brawl Stars je klasická MOBA hra na mobil, která se ale dočkala velkého úspěchu zejména u dětí kolem deseti let.

Hra má necelých třicet postav, za které se dá hrát, takže není těžké si zapamatovat jejich schopnosti, tudíž je hra velmi jednoduchá a Brawl Stars pochopí snad každý.

Když jsem hru poprvé otevřel, tak mně připadalo, že postavičky chodí hrozně pomalu, ale postupem času jsem si na to zvykl. Za celou dobu, co jsem hrál, jsem nenarazil na žádný bug, takže technicky je hra v pohodě. Grafika je na hru na mobil dobrá. Ovládání může působit trošku divně, ale dá se na to zvyknout.

Hraní hry je většinou zábavné, ale po chvilce hraní se dostaví repetetivnost. Ta repetetivnost je bohužel tak velká, že víc než pár týdnů hrát prostě nejde. Neříkám, že hra není zábavná, nebo že není ve hře co dělat, ale hraní pořád spočívá v tom samém.

Pokud hledáte hru na mobil, kterou budete trávit čas při čekání na autobus, tak tohle je hra po vás, ale jinak na normální hraní existuje opravdu hodně lepších her.

Pro: Jednoduchost, technický stav hry

Proti: Opravdu velká repetetivnost, divné ovládání

+11

Scribblenauts Remix

  • Android 40
Nic moc. Viděl jsem video ze Scribblenauts Unlimited na PC a očekával jsem něco podobného. Ale tato hra je extrémně omezená a lineární. Místo otevřeného světa jsou zde maličkaté oblasti, omezený slovník a nezáživné úkoly - např. hraní poslíčka, nebo úkol "vyjmenovat 3 hospodářská zvířata". Pro děti asi v pohodě, ale určitě ne to, v co jsem doufal já, když jsem viděl jiné Scribblenauty.

Ovládání je taktéž hrozné - dotekem je snad nemožné sebrat malé objekty. Hodně herních mechanik je představeno a potom vůbec nefungují (třeba lektvary). Ve hře by se extrémně hodila integrovaná nápověda.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2018 v angličtině na Google Play).

Poznámka: Až nyní, dlouho po recenzi, jsem zjistil, že Scribblenauts Unlimited existuje i pro Android, a že se od Remixu významně liší. Měl jsem tudíž od hry částečně špatná očekávání. Pokud bych dával Remixu ještě jednu šanci, tak jedině s dítětem. Ale možná přejdu rovnou na ten Unlimited, který by snad mohl mít i lepší ovládání.
+11

FRAMED

  • Android 60
Dohráno na Androidu. Ucházející jednohubka, tak na hodinu až na dvě, která ale ve skutečnosti je něco jiného, než na co se tváří.

Podle traileru jsem měl představu, že buďto budu muset nějak logicky vydedukovat logickou posloupnost políček v komiksu, nebo že pro každou kombinaci políček se tam něco odehraje, já se tím budu bavit, a hledat správný výsledek. Ani jedno není pravda. Framed je série logických miniher, které jsou znázorněny jako komiksová pole. Jakákoliv chyba však končí hned na následujícím poli, velice zjednodušeně (policajt vás zatkne), a žádný alternativní děj se nekoná. Sekvence polí se většinou nevymýšlí podle děje, ale podle pravidel minihry, například "když na tomto poli vběhnu do uličky dole, tak na dalším poli vyběhnu nahoře", atd. Tohle bylo zklamání.

Na druhou stranu, hra je krátká a logické minihry nejsou špatné, většinou dávají smysl, a nejsou triviální, takže se člověk vymýšlením baví. Musím pochválit, že několikrát je představena nová mechanika, jako rotace nebo několikanásobné využívání polí. Hudba je OK, detektivní. Kvalita obrazu (videa) je minimálně na Androidu tragická, kostičkované jak z devadesátek. Příběh je bohužel jen výplň, smysl nedává (aspoň mě ne). Závěr mě bohužel strašně znechutil, člověk byl nucen z neznámého důvodu podruhé probíhat políčka, které již dávno vyřešil. Kdyby hra skončila o 10 minut dřív, udělala by lépe.

Celkově to tu hodinu byla celkem zábava, ale motivaci koupit si druhý díl nemám žádnou. Pokud bych to měl s něčím srovnat, tak oproti Monument Valley je to menší umělecký zážitek, ale více na přemýšlení.

Celkové hodnocení: Dobrá
+11

80 Days

  • Android 50
Na gamebooky jsem nikdy nebyl (a ani počítačové zpracování typu Sorcery! mi názor nezměnilo). Předpokládal jsem, že 80 Days bude trochu jiná (a měla dost dobré recenze). Ale bohužel, opět mi to přijde jako stejná škatulka, a nedokáži se přinutit, aby mě to bavilo. Samotný příběh je velmi dobře napsaný a překvapivě plynule provazuje vaše rozhodnutí dohromady (vyžaduje ale hodně pokročilou znalost angličtiny). Opravdu svým hraním píšete román. Možnost kupovat a prodávat vybavení je poměrně zajímavá mechanika. Ovládání glóbusu světa je však absolutní peklo (hráno na mobilu), zvlášť pokud jste neměli jedničky v zeměpise a dopředu nevíte, kde která města leží. Na monitoru by to mohlo být výrazně pohodlnější. Celkově jsem nebyl schopen dojet ani svoji první cestu kolem světa. Ačkoliv je příběh dobrý, tak se těžce čte, a ve hře není dostatek "hry" (je to prostě gamebook).

Celkové hodnocení: Dobrá
+11 +12 −1

Polda 2

  • PC 65
  • Android 70
Polda 2 je zvláštní díl. Oproti předchůdci mě ani tolik nebavil, ale poctivě jsem to dohrál. Samozřejmě jsem musel použít občas nápovědu. Na rozdíl od jedničky je tady víc logických úkolů místo nesmyslů z prvního dílu.

Jednotlivé lokace jsou ucházející, ale kouzlo maloměsta je pryč. Teď máme nějaké náhodné město, které nic moc nepřipomíná. Je zde pokus i o živé prostředí - nějaký ten provoz v pozadí.

Příběh je lehce zvrácený, kdy se Mattel mstí za to, že o jeho hračky není zájem.  
Délka hry je tak akorát, obtížnost také. Hráno a dohráno na mobilu, kde se hra hrála velmi dobře.

Pro: Povedená hra, která se skvěle hraje na mobilu. Hvězdný dabing, humor a narážky na české i zahraniční hvězdy a osobnosti. Divný příběh a český humor. Postavy, hlášky.

Proti: Nevím, oproti jedničce to není ono :) Grafické zpracování prostředí.

+11

Mars Power Industries

  • Android 60
Kompetentní logická hra s minimalistickým designem a rozumnou obtížností. Tak bych asi shrnul svoji zkušenost s Mars Power Industries. Hru jsem hrál na mobilu, a oceňuji, jak autoři zvládli vměstnat celou hru na malý displej a to bez kompromisů. Nic se neposouvá, nepřibližuje, a přesto je vše krásně čitelné a srozumitelné. Hra má jen pár základních principů, minimalistické hratelné pole, a přesto lze vykouzlit spousta složitých problémů. To mi přijde jako ukázka dobrého návrhu.

Přes všechny klady se mi hra někde za půlkou začala zajídat a opustil jsem ji. I když se autoři snažili přicházet s novými herními mechanikami, tak jsem i tak měl pocit přílišné stejnosti. Pokud si chcete tento titul zahrát, možná je dobrý nápad více si ho dávkovat, místo hraní v kuse.

Celkové hodnocení: Dobrá
+11