Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Magic: The Gathering Arena

  • PC 85
  • Android 85
Herní výzva 2021: 7. Čas je relativní (hardcore) 

Předělat natolik komplexní hru, kterou Magic: The Gathering bezesporu je, do počítačové a mobilní verze není vůbec jednoduchý úkol. Svědčí o tom nemalé množství předchůdců, kteří se příliš neprosadili a snažili se hru zjednodušit. To však není nejlepší nápad.

Arena to však podle mě dokázala. Hra je v podstatě stejná jako v realitě. Ve spoustě věcech je přehlednější (hráč ví, kdy může co zahrát a co se stane), má to však i jistá úskalí. Například můžete-li hrát instant, ale nechcete, soupeř na to pravděpodobně přijde, protože hra vám nabídne v dané situaci reagovat, zatímco když nic hrát nemůžete, automaticky vás přeskočí. Nelze ale chtít všechno a je fajn hrát v online verzi veškeré karty, které můžete hrát v daném standardu i ve stolní verzi. Pocit z hraní reálných magicků to sice nenahradí, i tak se jedná o skvělou adaptaci.

Pro: Bez kompromisů, přehledné

Proti: Nenahradí pocit z hraní reálných magicků, na andriod se občas seká

+8

Backfire

  • Android 40
Koncept je originální a zajímavý. Ale kvůli rychlosti hry se moc dobře nehraje na mobilním displeji, protože vidíte pouze výřez obrazovky. (Na PC monitoru by to bylo mnohem lepší). Zároveň se hýbete extrémně rychle a většinou to nemůžete ovlivnit (základní zbraň střílí automaticky a posunuje vás s každým výstřelem). Dotknutí se okraje arény vás zraní. Takže se jen horečnatě snažíte vyhnout smrti ve vysoké rychlosti a je dost obtížné zároveň se soustředit na nepřátele. Herní motiv taky nepovažuji za ideální. Všechna ta klíšťata, pavouci, atd - je to fakt odpudivé a vůbec se mi to nelíbilo.

Hra mě ze začátku docela zaujala, a (po nějakých těch smrtích) jsem se na výchozí obtížnost dostal přes první kapitolu, ale kvůli zmíněným důvodům mě to později odradilo. Hra měla být trochu pomalejší, bez nechutného krvelačného hmyzu, a možná by to chtělo trochu upravit a styl pohybu. Mělo by být vidět více okolí (a ideálně si to zahrát na tabletu). Na hře ovšem oceňuji pěkný originální koncept.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2020 v angličtině na Google Play).
+8

Glass Masquerade

  • Android 50
Krásný vzhled a hrozné ovládání. Estetika je opravdu skvělá, ale hra se velmi protivně ovládá. Střepy nelze hledat podle barvy, protože vidíte pouze obrysy. To je trochu škoda, ale OK. Ty obrysy ovšem neodpovídají reálné velikosti střepu (velké i malé střepy mají podobnou velikost obrysu, a malé jsou velmi často obrysem větší, než pak jsou ve skutečnosti). Vypadají, že jsou umístěny na kruhu, ale nejsou (levá a pravá strana nejsou propojeny). Při posunování obloukem se dokola opakují, místo aby tam byla zarážka, takže dost často zkoušíte pořád ty stejné dílky dokola, než si to uvědomíte. Dost často je problém oblouk posunout, a místo toho omylem zvednete dílek. Střepy občas malými detaily neodpovídají dostupnému místu v mozaice. Ale co je nejhorší, když držíte střep, tak je větší, než když ho umístíte dolů (!!). Takže jsem si dost často řekl "to se tam nemá šanci vejít" a ani je nezkoušel položit, ačkoliv tam opravdu patřily. Toto designérské rozhodnutí nedokážu pochopit, podle mě je to nejhorší selhání hry. Pokud by bylo uživatelské rozhraní rozumnější, tak bych rád hře udělil mnohem vyšší hodnocení, protože vizuál je opravdu dechberoucí, hudba je příjemná, a celá hra má velmi rozumnou cenu.

Celkové hodnocení: Dobrá

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2018 v angličtině na Google Play).
+8

Castle Builder

  • Android 30
Takže, hledal jsem českou hru, která by mě zaujala a vyšla po roce 2020. Věru, že takových her moc není. Hodně jsem uvažoval nad American Truck Simulator: Idaho , která vyšla v roce 2020 a zcela jistě kvalitou velmi přesahuje tuto hru. Avšak, hledáme nové obzory, že? Slyšel jsem, že v naší zemi se vyvíjí hodně mobilních her. Každý, kdo si někdy stahoval hry na android má asi představu jak tamní trh vypadá. Jistě, občas se tam najde i nějaká kvalitní hra, avšak velká většina her pochází z rukou ubohých velrybářů, jejichž nejlepším počinem je zkopírovat již zavedený velrybářský model a svou hru aktivně zanedbávat.

Naštěstí můžeme říci, že tato hra k oné většině nepatří (téměř). Hra je v základu zdarma, obsahuje několik mikrotransakcí a reklamy, zde se ovšem nejedná o agresivní model, jako v jiných hrách.

Jak již je zmíněno v popisu, úkolem hráče je postavit hrad, bojovat s nepřáteli a dobýt okolní království.

První překážka na kterou každý hráč narazí, je panáček průzkumník. Tento proces probíhá tak, že panáček po hráčově tapnutí vyjde z hradu, nějakou dobu prozkoumává a následně se vrátí do hradu a celý proces se znovu opakuje po hráčově tapnutí.

Panáčkovi tento proces trvá stále déle, jeho průzkum je natolik neefektivní, že to hráče po nějaké době začne deprimovat a nakonec jej donutí zaplatit za odhalení mapy, aby se posunul dále ve hře. Za tuto mikrotransakci jsem dal zhruba 40 Kč a bylo to v jakože „akcí“. Starý dobrý FOMO trik, jak přinutit hráče, aby si něco koupil HNED TEĎ, protože „za chvíli to už nebude!!!“

To by tedy byla první překážka a víceméně asi poslední, pokud nejste velryba. Ale protože se mi chce rýpat, budu pokračovat.

Takže tedy, máme odhalenou mapu a můžeme libovolně obsazovat strategické zdroje. Ke sběru vytěžených zdrojů používáme vozík, který aktivujeme a následně 4 hodiny sbírá suroviny. Za mikrotransakci si můžeme koupit vylepšení na 10 hodin. Občas jsem měl jisté nutkání tuto mikrotransakci zaplatit, ale nikdy k tomu nedošlo.

Nastavil jsem si časovač a dělal si pečlivě každé čtyři hodiny desetiminutové přestávky od práce.

Takže tedy, těžíme zdroje a vozík nám je posílá do hradu, ale trvá to všechno dlouho. Ještě že tu je možnost shlédnout reklamu a získat dvojnásobek zdrojů!!! Hoooo, využil jsem tuhle možnost asi desetkrát, myslím. Důležité je, že jsem se jednou dostal k myšlence, co kdybych spočítal množství zdrojů vytěžených a dovezených. A ejhle! Můj les těží 3,2 ks klády za sekundu. Ale vozík přiveze jen 1,6 ks. Celá rovnice vypadá asi takto:

Nominálně: (4 h * 60 m * 60 s) / 3,2 s = 4 500 ks ... Realita: 2 250 ks

Za 4 hodiny dostanete přesně polovinu vytěžených zdrojů a tu druhou dostanete za reklamu. Dobrý obchod, ne? NE!


Kvůli řízenému nedostatku zdrojů jsem nakonec celou hru dohrál s několika drahými rytíři ve zbroji a velkou armádou nejlevnějších lehkých bojovníků s pouhým mečem.



Celkově vzato hra není nejhorší. Člověk se u ní dokáže uvolnit. Avšak radši bych za ni zaplatil pár desítek korun, než hrát hru, která je naplněná FOMO prvky.

Proto nemohu a ani nechci tuto hru doporučit ostatním. Vzhledem k tomu, že hra občas dokáže člověka zabavit a uvolnit, dávám hře hodnocení 30 %, víc si nezaslouží.

Pro: Dobrá myšlenka v základu hry

Proti: FOMO prvky, mechaniky určené k cílené a řízené deprimaci hráče

+8

Chornobaivka

  • Android 60
Vzpomínky se zatoulaly hodně do minulosti, když jsem přemýšlel, k čemu tuhle hru připodobnit. Dnes má endless waves mod každá ne-li druhá, pak každá třetí hra. Já se s touhle zábavou setkal kdysi dávno za časů Warcratu 3.  Asi znáte DotA, možná vzpomínáte na tower defense mody jako Legion nebo Warcraft Maul a možná jste nedali dopustit na Footmen frenzy. Já osobně jsem však nejraději hrával Enfo´s Team Survival. A přesně k němu mě moje pamět zavedla…
Náplň hry teda netřeba představovat. Jen vaše kliknutí ovlivní, jaký zbraňový systém aktivujete. Ale je to i zábava? Na to už se odpovídá hůř. Z počátku, kdy hru objevujete a každá vlna nepřátel je výzva mě hra chytla a jednoznačně ji můžu doporučit. Postupem času však narazíte na chyby ve špatném škálování obtížnosti, a to od určité chvíle vede jen k mechanickému mačkání tlačítek. Je zřejmé, že tahle daleko autoři neplánovali a šlo jim jen o co nejčerstvější zachycení emocí a jejich přenesení na hráče. Chtěli upozornit na krvavá jatka, která se odehrávají jen nedaleko od nás. Na pohrdání životy, kdy až barbarská válečná mašinérie pohrdá životy, a jde jí jen a jen a splnění pokynů, které přišly z Kremlu.  A to hra dokáže. Žádná hudba, jen zvuky výbuchů, výstřelů a křiky, to vše jen podtrhuje surovost toho, co se na Chersonském letišti ještě nedávno dělo.
Pokud hře dáte 30-50 herních dnů, pak budete mít dobrou představu o co autorům šlo. Dál už, pokud můžu radit, nehrajte a věnujte čas raději užitečným věcem.
+8

Samorost

  • Android 85
Jeeeej, to byla moc příjemná cesta šalinou, když jsem hru hrál! Nic jsem od prvotiny Amanity nečekal a dostal jsem kouzelné dobrodružství s klidnou atmosférou a super hudbou Floexe.

Hra mi na každé obrazovce vykouzlila úsměv a během hráni jsem i dostal chuť na dýmku. Jen trochu mě štvalo, proklikávání celé obrazovky abych zjistil aktivní body.

Pro: Floex, grafika, "free" nalada

Proti: moc krátké, nejasné aktivní prvky na obrazovce

+8 +10 −2

Scratch Football Logo Quiz

  • Android 55
Nikdy by mě nenapadlo, že taková blbost, jako je stírání a poznávání znaků evropských fotbalových klubů, může být tak chytlavá. Myslel jsem si, že mám znaky v malíku a zpočátku to tak i vypadalo, protože jsem jich v prvních kolech nejlehčího světa poznal vždy minimálně osmnáct z dvaceti. Postupně se však vyčerpaly ty nejznámější, a mé skóre se zhoršovalo. Navíc se časový limit s každou obtížností snižoval o tři vteřiny a z pohodlných dvanácti nakonec bylo pouhých šest.

Ve hře se však nemění pořadí obrázků a jen se prohází šestice odpovědí, takže není problém se ty neznámé týmy za chvíli naučit a vše splnit na tři hvězdy. Potěšila mě přítomnost českých klubů, včetně Hradce a celkově šlo o zajímavou směsici z celé Evropy.

Občas se mi označila špatná odpověď ještě u stírání, nevím sice jistě, zda jsem ji omylem neoznačil sám, ale mám trochu podezření, že je to chyba hry, protože pak většinou byl zčásti setřen i následující obrázek. Pomocníky jsem nevyužíval, protože na ně prostě nebyl čas.

Kvůli neměnným znakům má "Fotbal logo kvíz. Stírací klub" (krásný název z českého Google Play) takřka nulovou znovuhratelnost a jedinou motivací je asi jen celkové skóre. Já se však soustředil na hvězdy a po jejich zkompletování můžu hru s čistým svědomím odinstalovat. Na ukrácení dlouhé chvíle se ale hodí perfektně, i když bych uvítal více úrovní.

Pro: chytlavé, postupné narůstání obtížnosti, české kluby, Hradec

Proti: neměnné pořadí znaků, bugy, málo úrovní

+8

Storyteller

  • Android 85
Nápaditá a vlastně jednoduchá logická hříčka, ve které máte za úkol pomocí několika políček, scén a postav sestavit prostý komiksový příběh dle zadání. Spousta z nich se inspiruje klasickými díly např. od Shakespeara, ale jejich příběhy není potřeba znát, pokud se nechystáte plnit dostupné achievementy. Do hádanek se postupně přidávají různé podmínky a svou roli hraje prakticky i náhoda, kdy náhodným pokusem přijdete na novou mechaniku k posunu v příběhu.

Rozlousknutí řešení, ale i samotné skládání příběhu, je v kreslené grafice a jejím rozanimování zvláštně uspokojující a stalo se pro mě na několik dnů prakticky závislostí. Bonusové levely, které se odemknout po konci hry, jsou pak snad ještě zábavnější - ale nechci příliš prozrazovat, sami vyzkoušejte. Jde o takovou jednohubku na pár večerů, kterou si má určitě cenu zahrát a věnovat jí nějaký čas.

Kromě toho je aktuálně zdarma na Netflixu, tak to za nějaký pokus určitě stojí.

Pro: endgame, grafika, nápad

Proti: návykové

+8

Grimvalor

  • Android 75
Tak dlouho jsem o tom všude mluvil, až jsem si ten teleskopický ovladač na mobil, dražší jak jakýkoliv jiný originál ke konzolím, koupil. A hned ze začátku musím říct, že se dá z mobilu udělat super handheld, pokud víte, které hry si nainstalovat.

Grimvalor mě zaujal z nějakého videa, když jsem dělal research právě na gamepad a vlastně je to super benchmark. Je to relativně jednoduchá metroidvania s pěknou grafikou a super responzivním ovládáním. Náročná je hra tak akorát, zásek jsem měl asi jen jeden, kdy klasicky vývojáři úplně nevychytali obtížnost pro jednoho bosse v daný moment. Enemáci a bossové se ke konci hry docela recyklují. Do těch cca 11 hodin se tam mohlo vecpat trošku víc nápadů u soubojů.

Hra se skládá z pěti aktů a v každém je několik levelů, mezi kterými můžete volně chodit. Někdy vás zastaví vyšší level enemáků, někdy potom ze začátku absence nějaké ability, ale obecně je to mnohem jednodušší metroidvania, než třeba Ori, kde je celá mapa mnohem komplexnější. V každém levelu je několik collectiblů, z kterých padají body na upgrade nebo třeba lepší zbraně.

Pokud nevíte, co s penězma a taky byste chtěli zkusit hraní na mobilech trochu vážněji, než Candy Crush, tak teleskopický gamepad můžu doporučit, stejně jako tuto hru. Asi tu nezažijete nic, co byste už xkrát neviděli jinde, ale je to chytlavá plošinovka na pár večerů.
+8

Among Us

  • Android 75
Hra, která zaznamenala boom až v roce 2020, přesto, že vznikla o dva roky dříve. Hra, o které se hodně mluví. Obvykle jdou hypy zcela mimo mě, byl jsem ale partou kamarádů pozván, abych si s nimi hru zahrál. Příležitosti jsem tedy využil.

Zkráceně řečeno, nemá cenu hrát s neznámýma lidma. Není zase tak dobrá, a lidi umí bejt opravdoví dementi. S partou přátel a trochou alkoholu? Na karanténní dobu zcela ideální. Nemusí vám ovšem díky hře tato přátelství vydžet, že.

Pro: Udržuje kontakt v těžkých dobách, komunikace

Proti: Repetativnost, zábavné jen s přáteli

+7 +8 −1

Magibot

  • Android 40
Graficky je hra moc pěkná a hudba je příjemná. Tím spíš mě trochu překvapily některé ostré hrany, jako špatně čitelná hlavní nabídka nebo nepříjemné ostré zvuky během dialogů. Ale nejvíce jsem byl rozčarovaný z hratelnosti. Ačkoliv se hra snaží být akční logickou hádankou, tak dost často netušíte, jestli je vaše řešení špatné, nebo jste jenom umístili kouzlo o pixel vedle, případně jej aktivovali o milisekundu pozdě. Celé je to extrémně chatrné a vrtošivé. Téměř jsem zůstal zaseknutý hned v první lesní úrovni, když jsem se snažil provést správné(!) řešení a 10x po sobě selhal, což mě přesvědčilo, že to správné řešení není (a bylo). Podíval jsem se na YouTube a hned v prvním nalezeném videu měl daný člověk úplně ten samý problém a nakonec kvůli tomu ukončil hru. Našel jsem další videa a zjistil, že jsem měl umístit kouzlo o malý kousíček výš, než jak jsem to udělal já. Toto by se fakt nemělo stávat hned v první úrovni. Nemělo by se to stávat nikde, mechaniky by měly být buď vysvětlené nebo zřejmé, a logická hra by neměla být o posouvání objektů o pár pixelů tam a zpět stylem pokus-omyl. Nicméně po této špatné zkušenosti jsem hrál ještě další hodinu, a všechny následující úrovně mě bohužel přišly extrémně podobné a ničím zajímavé.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2020 v angličtině na Google Play).
+7

Jungle Town

  • Android 80
Jungle Town je perfektní hra pro malé caparty. Na rozdíl od tuny odpadu, který se na vás vyvalí, když hledáte dětský obsah na mobilních platformách, mi Jungle Town přijde kvalitně zpracovaný a zejména vytvořený lidmi, co se opravdu zamysleli nad tím, co je do dětské hry vhodné dát. Hra tak má roztomilou grafiku, zvířátka, a zároveň i poměrně inteligentní obsah. Slon pořádá narozeninovou párty, kamarádi mu vymýšlejí a vytvářejí dárky.

Během hry za 6 různých zvířátek si děti ozkoušejí běžné lidské činnosti, jako je zdobení dortu, uklízení odpadků či poházeného oblečení, stříhání a šití, stavění kola, zalévání kytek či sbírání ovoce. Super je, že spoustu činností dělají opravdu fyzicky, tzn jen neklikají na ikonky, ale opravdu při stříhání vedou nůžky, při zalévání pohybují konvicí sem a tam, prstem přesouvají ovoce do košíku, atd. Jsou tam i odlehčené situace, třeba tvorba pneumatik kola z nacucaných housenek je luxusní.

Dcera ve 3 letech hru milovala, ale ještě měla problém všechno vymyslet a ovládat. Ve 4 letech už zvládala všechno. Doporučuji hrát na tabletu (u nás 7"), na mobilu je to příliš malé.

Pár technických problémů by se asi našlo. U stříhání se občas zasekávaly v některých místech nůžky a člověk s tím musel chvíli zápasit. A obecně by bylo fajn, kdyby byla hra tolerantnější k přerušovaným dotekům, protože děti mají často problém přesunout objekt z jedné strany displeje na druhý a celou dobu se dokonale dotýkat obrazovky. Ale to může být technicky komplikované.

Byl bych moc rád, kdyby dané studio vytvořilo nějaké další obdobné hry.

Celkové hodnocení: Výborná
+7

Knights of Pen and Paper +1 Edition

  • Android 85
Po dokončení hry musím konstatovat, že je úžasná. Pokud jste se někdy v historii účastnili seancí Dračího Doupěte (nebo Dungeons & Dragons), tak vám přivolá zpět milé vzpomínky. Některé hlášky a vtípky postav jsou naprosto trefné, a výborně evokují tu prožitou atmosféru při hraní D&D.

Herní principy jsou jednoduché - máte jistý počet postav, každá postava má 4 schopnosti, můžete si ukořistit či koupit vybavení a jednorázové konzumovatelné předměty, můžete si vylepšovat zbraně. Souboje jsou tahová, jedna akce za tah. Je to velmi jednoduché, ale zároveň zábavné, a dostatečné pro to, abyste si užili jedno další dobrodružství v D&D.

Úkoly jsou zpracovány dobře. Je tu hlavní dějová linka, ale v každém místě máte k dispozici sadu předgenerovaných postranních úkolů, které můžete kdykoliv aktivovat a vydobít se tak více zkušeností či předmětů. Také si kdykoliv můžete vygenerovat jednorázový souboj. U něj si zvolíte, s jakými nepřáteli chcete bojovat a kolik jich má být, a to se odrazí ve vaší kořisti. Tento přístup mi přišel velmi sympatický.

Ve hře se nachází několik podzemních kobek, které vás donutí nasyslit si v inventáři plno léčivých předmětů, pokud je chcete prozkoumat celé, přežít, a zabít bosse. Opět, v duchu D&D.

Hra obsahuje sympatický humor. Po několika hodinách se začne trochu opakovat, ale alespoň nezdržuje od hraní. Hudba je více problematická, je tam pouze pár skladeb, které se tudíž ohrají poměrně rychle. Chtělo by to rozšířit repertoár.

Připomenu, že jsem hru hrál na tabletu s Androidem a ne na PC, takže ji vidím z trochu jiné perspektivy. Jedním z největších přínosů hry pro mě bylo, že je to zábavná hra co se dá příjemně hrát ve veřejné dopravě, tzn. offline a na tahy. Je to ideální hra pro tyto příležitosti na telefon nebo tablet. Pokud ji budete hrát na PC, tak asi budete očekávat propracovanější herní mechaniky, protože se plně soustředíte na hru a máte velkou obrazovku. V tom případě je velká šance, že budete mít ze hry o dost odlišný dojem.

Vřele doporučuji, zejména pokud hru budete hrát na mobilním zařízení.

Celkové hodnocení: Výborná / Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+7

Wordling! Daily Word Challenge

  • Android 70
Velmi chytlavá hříčka na volné chvíle, kdy máte po ruce jenom mobil. Nevíc si dost možná trochu rozšíříte, nebo aspoň osvěžíte slovní zásobu. Oproti původní variantě Wordle je tady i fajn zkusit více obtížností. Není to na dlouhé hraní, je to ostatně furt to samé dokola. Ale pokud potřebujete akutně zabít pár minut času, je to ta správná volba.
+7

Dungeon Faster

  • Android 75
Zajímavá karetní hra pro fanoušky "dračáku". Prvotní dojem je rozpačitý, protože na první pohled hra evokuje něco jako spoj 3, a ani po absolvování tutoriálu jsem moc chytrý nebyl. Po chvíli ale člověk pochopí pravidla, nejsou složitá, i když vysvětlovat by je hra mohla lépe.

S vybraným hrdinou se člověk snaží projít kobkou až k finálnímu nepříteli. V každé místnosti na vás čekají slabší i silnější příšery, náhodné události, a zdroje (peníze, runy, karty, zlepšení statistik hrdiny). Cestou sbíráte zlatozuby, za které si vylepšujete karty v balíčku. Tvorba vlastního balíčku je naštěstí naprosto minimalistická (to není aspekt karetek, který by mě bavil), ale kupovat vylepšení je nutno s rozmyslem. Různí hrdinové mají různé speciální vlastnosti, ale jinak průběh hry příliš nemění, a karty se mezi hrdiny sdílí.

Při hře jsem ze začátku cítil mírnou frustraci, protože jsem měl dojem, že velmi brzy narážím na nepřekonatelného protivníka, a nemám jinou možnost, než hrát stále dokola a grindovat, abych se dostal dál. Ale téměř vždy jsem se přistihl překvapený, že jsem se v dalším kole dostal mnohem dál, než jsem původně čekal. A díky tomu, že se v kobce dají prokopávat zkratky, tak se v podstatě žádný zákys ani žádný nucený grind nedostavil. Zlepšení karet se také velmi rychle projevují, a v pozdější části hry dokážou karty totálně obrátit situaci na bojišti a dostat vás skrz několik zdánlivě ztracených situací v řadě. Takže ačkoliv po smrti hrdiny jsem byl trochu znechucený, a nechtělo se mi začínat znovu a opět jít od začátku, tak jakmile jsem začal, tak jsem se naopak cítil nadopovaný adrenalinem, když jsem balancoval na hraně a neustále byl ve střehu, abych dobře zkombinoval svůj herní postup a karty v ruce, a povedlo se mi prokopat zas další zkratku v kobce.

Hra je kratší než jsem čekal, po splnění základní kobky je tam ještě druhá, ale to už je klasický nekonečný běh, a pak aréna, kde se stejným startovním vybavením se snažíte nahrát větší skóre než ostatní hráči (za odměny, reset žebříčku každý den), což byla docela zábava (zvlášť teď, roky po vydání, kdy už tam není zas tak velká konkurence). Samozřejmě můžete v klasickém průchodu zkoušet různé hrdiny, zlepšovat všechny karty na max, atd, ale nekonečné opakování už není příliš pro mě, takže po skončení základní kobky jsem hrát brzo přestal.

Vyzdvihl bych zábavnou českou lokalizaci (hra je původem česká) a celkové grafické ztvárnění. Také možnost hrát zdarma, jen s volitelnou možností podpořit tvůrce (k čemuž vás samozřejmě nabádám, pokud vás hra bude bavit). Odměnou za finanční příspěvek je zrychlené získávání zlatozubů. Pro hraní to ovšem není potřeba, já sám jsem přispěl až skoro ke konci své hry.

Z nedostatků bych zmínil nedostatečné vysvětlení všech pravidel a občasných pár chybek nebo nedostatků v uživatelském rozhraní. Také by se mi líbila plnohodnotná druhá kobka, nebo alespoň náhodně generovaná, ovšem s mapou (na rozdíl od dostupné nekonečné jeskyně). Zároveň mi hodně neseděl způsob, kterým je řešena útočná síla (útočíte za tolik bodů, kolik je vaše síla, a s každým útokem o 1 klesá), protože to způsobuje totální efekt sněhové koule. Když se vám dobře daří, pár ranami zničíte kohokoliv, ale pokud se vám nedaří, tak klesnete na útok síly jedna, a z té situace už je pak těžké se vyhrabat. Možná jako reakci na tento problém autor zakomponoval dorovnávání úrovně nepřátel (alespoň mi to tak přišlo), aby hra působila více vyrovnaně. Jenomže tím poztrácí smyslu investování do vylepšování statistik postavy, protože pak akorát dostanete silnějšího protivníka.

Celkově se mi hra moc líbila, a i když jsem měl občasné momenty frustrace, tak jsem ji v podstatě dohrál jedním dechem.

Celkové hodnocení: Výborná
+7

Double Dragon

  • Android 50
Arkádovka Double Dragon je dalším z “rubaček“ 80-desátek, která se vydávaly po úspěšch bojových kousků filmového plátna. Kratinká hra, ve které jde o bratry Leeovi, kterí musí napravit členy pouličního gangu, protože unesli sličnou Miriam. 

Ve čtyřech levelem nemusí spoléhat jen na své končetiny, ale mohou vymlátit z protivníků třeba nůž, baseballku, šutráky či biče a ulehčit si nesnadný úkol. Hra nabízí možnost bojovat za jednoho z bratrů nebo společně se spoluhráčem nelítostně kosit darebáky. 

Hodnotím v čistém středu, v podobném žánru kolem 90-tých let bylo vydáno pár povedenějších ( Streets of Rage např. ), ale i horších – 50 %
+7

Streets of Rage 2

  • Android 70
Na Streets of Rage si ze Segy musím přiznat vůbec nepamatuju, nějak mě minula a napravuji až teď na mobilní verzi. Pouliční rubačka, kdy je úkolem hrdiny z policejních řad vyčistit město od zlovolných živlů a ostatní šepledi. 

Protivníci jsou různorodí od obyčejných polonahých týpků, k pankáčům, ninjům, dominám, bossům až k tlostoprdovi chrlícímu oheň, který si lítá celou obrazovkou a dává slušný damage, někteří z bossů mají své předefinované formy útoků, které se s trochu trpělivosti dají předvídat. Stejně jako v jedničnce se utkáte s protivníky v osmi levelech, druhý díl, jak to tak bývá, přinesl bohatší dávku různorodých protivníků a jednotlivých bossů stejně jako jejich počet v jednolivých úseccích levelů, až se prorubete k samotnému panu X, který má v pazourech AKčko a nechce se nechat jen tak pokořit.

Hratelnost trochu drhne, stejně jako gameplay, kdy šmejdi mají zálibu mizet z obrazovky a častokrát vás dokáži zasáhnout i když nejsou v přímé linii a snažíte s jim vyhnout ve snaze najít si prostor pro vlastní útok. Hodnotím v lepším průměru - 70 %
+7

Hungry Hearts Diner

  • Android 75
Na Hungry Hearts Diner jsem narazil úplnou náhodou tady na databázi a zaujala mě premisa o vyprávění různých příběhů lidí, které sledujete očima japonské babičky starající se o malou restauraci. Tak jsem hru stáhl a nějakou dobu mi takhle jen ležela nainstalovaná a nedotčená. Když jsem se k ní pak v nějaké volné chvilce dostal nejdříve mě úplně nepřesvědčila.

Ihned mě praštil do očí poměr stran, není to nová hra a je tady samozřejmé že vývojáři nemohli počítat s rozměry dnešních telefonů, ale to bohužel nic nemění na tom, že to na první pohled nevypadá dobře. Po zapnutí hry jako takové se navíc ukázala jakási energie, doplňující se průběžně časem a možnost pouštět si reklamy pro usnadnění průchodu. Na první pohled se tedy jednalo jen o další mobilní titul se stejnými principy jako většina free to play mobilních her.

Jaká by ale byla chyba nechat se tímto prvním zdáním odradit. Než se nadějete uvaříte pár jídel, začnou chodit zákazníci a už se dozvídáte první střípky jejich osudů. A najednou zjistíte že už hrajete hodinu v kuse. A hlavně, že žádná z věcí, které se ze začátku zdáli jako odrazující vůbec nejsou problém. Energie se většinu času doplňuje rychleji než ji stačíte spotřebovávat a je tady tak spíše jen proto, aby se hra alespoň tvářila, že vám pokrok dál nedává úplně zadarmo. A reklamy tak můžete v klidu ignorovat a nijak si tím hraní neztížíte.

Celá hra na restauraci je zde pak tedy spíše zástěrkou pro to co je Hungry Hearts Diner hlavně, milá a překvapivě dobrá vizuální novela. Příběhy vás rychle stáhnou a vy budete napjatě čekat na moment, kdy se ten daný zákazník vrátí, aby mohl pokračovat ve vyprávění. Samozřejmě to nic nemění na slabším technickém stavu, ale ten se dá bez problému překousnout pokud se necháte pohltit příběhem vašich zákazníků.

Pro: Vyprávění, Grafické zpracování

Proti: Technický stav

+7

Shakes and Fidget

  • Browser 70
  • Android 60
Asi kdekdo má nějakou historku o tom jak hrál Shakea na základce. Mám je samozřejmě i já, pořád si pamatuju jak jsme hráli všichni ve třídě a střídali se u jediného počítače, jak zůstávali na síti přihlášené účty a děti z jiných tříd ničily cizí postavy i to jak jsme začínali stále znovu a znovu na dalších serverech s novými postavami. Mám ale ještě jinou historku.

Byl listopad 2020, všichni jsme byli zavření doma a neměli moc co dělat kromě hraní, kterým jsem tenkrát trávil v podstatě veškerý čas. A jednoho večera mi přišla zpráva od kamaráda. "Hej, budeme hrát Shakea." Chvíli trvalo než jsem mu vůbec uvěřil že to myslí vážně a následně mu napsal jak hloupej nápad to je. Ale nechal jsem se přesvědčit. A tak jsme ve skupině nějakých šesti lidi začali po dlouhých letech zase hrát tuhle obyčejnou, jednoduchou, prohlížečovou hru.

Překvapilo mě kolik věcí tam za ty roky přibylo a kolik jich tam i nadále přibývá. Oproti té verzi, kterou jsem si pamatoval a která ihned od začátku odhalila vše co měla a s čím jste se museli spokojit dokáže současná verze stále představovat různé nové mechanismy či minihry až do nějakého levelu 200. I přes to se ale stále v jádru jedná o obyčejnou browser hru, kde jen každý den odklikáte pár věcí a zastavíte se zase zítra. Takže se to časem omrzí.

Nebo by alespoň mělo, všichni moji kamarádi postupně odpadli. Jako první ten, který to celé vymyslel. Poslední loni v létě. A já hraju dál. Netuším čím si mě to pořád drží, ale dokud se tohle zvláštní kouzlo nezlomí a konečně to neomrzí i mě, tak budu hrát dál...

Pro: Jednoduché, Na vyplnění času, Zábavně pojatá grafika

Proti: Repetetivnost

+7

Hero of the Kingdom II

  • Android 75
Edit: musel jsem opravit komentář, kvůli mé chybě ohledně herních mechanik.

Druhý díl ze série Hero of the Kingdom mě přišel poněkud slabší než první díl, který mě bavil více. Opět řešíme problém celého města a přilehlého okolí, na které útočí piráti. A nejen piráti.

Novinkou jsou dungeony, kde máme nové nepřátele v podobné hadů, pavouků či dokonce krokodýla. Boj s nepřáteli se neliší od prvního dílu. Vlastně se nic neliší. Zůstala příjemná grafika, stejná hratelnost i hudba, stejný pixel hunting a stejné otravné spaní.

I tady jsou důležité peníze. Oproti prvnímu dílu je tady ale poměrně problém. Zlatnictví je k dispozici ihned, což vypadalo podezřele. A fakt jo! Získání peněz během hry je ze začátku lehké, ale až se vše prodá a prozkoumá tak se objeví problém. Na samotném konci hry jsem musel rozprodat všechno vybavení, které jsem nepotřeboval na závěrečný boj. Což mi bylo celkem líto.
Hru jsem dokončil navzdory tomu, že mi chybělo pár úkolů pro obyvatele, které jsem musel vyřešit až po dohrání hry pomocí návodu.

To znamená, že jsem měl větší problém se ziskem hvězdiček, naštěstí stačilo to, co jsem získal během hraní. Další věc je, že v mapě nejsou napsány názvy lokací. To by celkem u různých názvů pobřeží a ostrůvků pomohlo. U prvního dílu to tolik nevadilo.

Pro: Grafika, zvuky a hudba jsou stejně příjemné jako u prvního dílu. Zajímavý příběh, velikost mapy a nové zajímavé předměty.

Proti: Zisk peněz, absence názvů v mapě. Nutnost spánku.

+7