Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Castle Builder

  • Android 30
Takže, hledal jsem českou hru, která by mě zaujala a vyšla po roce 2020. Věru, že takových her moc není. Hodně jsem uvažoval nad American Truck Simulator: Idaho , která vyšla v roce 2020 a zcela jistě kvalitou velmi přesahuje tuto hru. Avšak, hledáme nové obzory, že? Slyšel jsem, že v naší zemi se vyvíjí hodně mobilních her. Každý, kdo si někdy stahoval hry na android má asi představu jak tamní trh vypadá. Jistě, občas se tam najde i nějaká kvalitní hra, avšak velká většina her pochází z rukou ubohých velrybářů, jejichž nejlepším počinem je zkopírovat již zavedený velrybářský model a svou hru aktivně zanedbávat.

Naštěstí můžeme říci, že tato hra k oné většině nepatří (téměř). Hra je v základu zdarma, obsahuje několik mikrotransakcí a reklamy, zde se ovšem nejedná o agresivní model, jako v jiných hrách.

Jak již je zmíněno v popisu, úkolem hráče je postavit hrad, bojovat s nepřáteli a dobýt okolní království.

První překážka na kterou každý hráč narazí, je panáček průzkumník. Tento proces probíhá tak, že panáček po hráčově tapnutí vyjde z hradu, nějakou dobu prozkoumává a následně se vrátí do hradu a celý proces se znovu opakuje po hráčově tapnutí.

Panáčkovi tento proces trvá stále déle, jeho průzkum je natolik neefektivní, že to hráče po nějaké době začne deprimovat a nakonec jej donutí zaplatit za odhalení mapy, aby se posunul dále ve hře. Za tuto mikrotransakci jsem dal zhruba 40 Kč a bylo to v jakože „akcí“. Starý dobrý FOMO trik, jak přinutit hráče, aby si něco koupil HNED TEĎ, protože „za chvíli to už nebude!!!“

To by tedy byla první překážka a víceméně asi poslední, pokud nejste velryba. Ale protože se mi chce rýpat, budu pokračovat.

Takže tedy, máme odhalenou mapu a můžeme libovolně obsazovat strategické zdroje. Ke sběru vytěžených zdrojů používáme vozík, který aktivujeme a následně 4 hodiny sbírá suroviny. Za mikrotransakci si můžeme koupit vylepšení na 10 hodin. Občas jsem měl jisté nutkání tuto mikrotransakci zaplatit, ale nikdy k tomu nedošlo.

Nastavil jsem si časovač a dělal si pečlivě každé čtyři hodiny desetiminutové přestávky od práce.

Takže tedy, těžíme zdroje a vozík nám je posílá do hradu, ale trvá to všechno dlouho. Ještě že tu je možnost shlédnout reklamu a získat dvojnásobek zdrojů!!! Hoooo, využil jsem tuhle možnost asi desetkrát, myslím. Důležité je, že jsem se jednou dostal k myšlence, co kdybych spočítal množství zdrojů vytěžených a dovezených. A ejhle! Můj les těží 3,2 ks klády za sekundu. Ale vozík přiveze jen 1,6 ks. Celá rovnice vypadá asi takto:

Nominálně: (4 h * 60 m * 60 s) / 3,2 s = 4 500 ks ... Realita: 2 250 ks

Za 4 hodiny dostanete přesně polovinu vytěžených zdrojů a tu druhou dostanete za reklamu. Dobrý obchod, ne? NE!


Kvůli řízenému nedostatku zdrojů jsem nakonec celou hru dohrál s několika drahými rytíři ve zbroji a velkou armádou nejlevnějších lehkých bojovníků s pouhým mečem.



Celkově vzato hra není nejhorší. Člověk se u ní dokáže uvolnit. Avšak radši bych za ni zaplatil pár desítek korun, než hrát hru, která je naplněná FOMO prvky.

Proto nemohu a ani nechci tuto hru doporučit ostatním. Vzhledem k tomu, že hra občas dokáže člověka zabavit a uvolnit, dávám hře hodnocení 30 %, víc si nezaslouží.

Pro: Dobrá myšlenka v základu hry

Proti: FOMO prvky, mechaniky určené k cílené a řízené deprimaci hráče

+8