Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

< >
@Walome (06.06.2014 16:56): V dnešnej dobe nie je problém dohľadať si savy a pokračovať približne od miesta, kde si skončil. TR naviac nie je hra, v ktorej by sa dej vetvil, alebo si si mohol prispôsobovať vzhľad hlavnej hrdinky :)
@Matthias (06.06.2014 14:55): Není to bug, ale podle mě ani chyba hry. Lara se odráží, až když jí vyjde krok, takže pokud běží, nemusí zareagovat okamžitě. Je tedy lepší stisknout skok dříve, než je u okraje (zhruba jeden čtverec před ním).

Potřebuješ–li se odrazit přesně na okraji, spolehlivý je následující postup: Stoupneš si až ke hraně, odskočíš dozadu (1x šipka dolů), rozběhneš se vpřed a hned nato zmáčkneš skok.
Uf, tak jsem konečně dohrál tuto "kultovní" (dle názoru) hru, která celou sérii TR započala a nevím, co si o ní prozatím myslet :)
Měl jsem hlavně problém s ovládáním... Lara zkrátka občas (docela často) odmítala skočit. Prostě jsem se rozběhl, že skočím přes propast, stiskl SKOK a ona nic... běžela dál, zahučela dolů a křup - chcípla :D
Mám to brát jako regulérní chybu hry, nebo spíše byla chyba u mě, že jsem měl nějakou nepatchovanou verzi verzi (staženou z ulozta) ? A měl bych týto hře dát ještě šanci s nějakou lepší verzí (např. z GoGu) ?
Rozehrál jsem Tomb Raider a dostal jsem se do mapy Colosseum, kde musím skočit na plošinku, rychle vběhnout do místnosti č.1, stisknout páku, a pak letět do místnosti č.2 dřív, než se zavřou dvě mříže...

Nemůžu si pomoct, ale je to IMPOSSIBLE! Zvlášť s tím ovládáním... Je nějaký způsob, jak to zvládnout?:)
Zvláštní. Téměř u všech zdejších Tomb Raiderů je mezi Fanstránkami uvedena bůhví jak dlouho neaktualizovaná Kronika Tomb Raider, ale nejlepší český blog o této hře, který byl dokonce vývojáři zmíněn v závěrečném credits posledního dílu, tu nikdo nezná. Musím toto politováníhodné opomenutí napravit ( http://larahcroft.blog.cz/ ).
@yenn (24.02.2013 10:41): Taky jsem chtěl napsat, že si žádný takový proskakování nepamatuju, ale když jsme shlédnul to video, tak jsem zjistil, že si nepamatuju ani tenhle level. Teprve, když se tam objevily ty potvory, ty jsem si to vybavil. Ach ta skleróza, já si to snad budu muset zopáknout...
@yenn (24.02.2013 10:41): ty jo. Tak to nechápu, jsem se to snažil tlačit všemi směry a nic to nedělalo. On byl nejspíš hlavní fór v tom poznat, že ta křesla jsou vlastně posuvné krychle, což jsem hned věděl, ale asi jsem neposouval zrovna tu správnou....
@Walome (23.02.2013 20:22): já měl obou lékaren většinu času nad deset, takže myslím, že je to neomezené...

Jinak v době vydání hry jsem se jako děcko nedostal z prvního kola. Ale je fakt, že teďka jsem návod párkrát musel použít taky. Dokonce mi v jednom kole ani návod nestačil (ten na abecedaher.cz se o tom vůbec nezmiňuje), musel jsem použít videonávod, a sice v kole Atlantis, jak se tam musí proskočit tím rohem v místnosti, kde jsou taková tři velká křesla vytvořená z posuvných krychlí. Netuším, jak jsem měl na něco takového přijít sám, to je prostě o tom vyzkoušet každý pixel, jestli to něco nedělá.
@7c (23.02.2013 20:02): Jo, náboje do magnumu mám taky :)
Jinak: jsem si jist, že hrát TR v době vydání tj bez netu a patrně v momentě, kdy by to byla má jediná hra, že bych jej pokořil (tak jako jsem pokořil mnoho her právě z toho důvodu, že nebylo zbytí) ale dnes je to na mě přeci jen gamesa z jiného světa, která se mi hraje velice těžko, ačkoli musím se neustále podivovat nad tím, jak je to vymakaná hra.
Lékáren mám 9 a ze strachu, že je to maximum, si jednu vždy užeru :) plus nutno podotknout, že lze ručně ukládat, což snad v době vydání nešlo (?)

@Crash (23.02.2013 20:12): To věřím :)
@Walome (23.02.2013 17:11): Jojo dohrání TR 1 bez návodu považuji za jeden ze svých "hardcore" výkonů. Tehdy ale na to byl čas, chuť a pařanský věk. Ale lékárny a lepší zbraně jsem používal...
@Walome (23.02.2013 17:11): No, tyhle hry byly ještě tvořené pro trochu jinou generaci hráčů (z mého pohledu jde o kritiku současného designu, ale na druhou stranu snad i objektivní konstatování - viz klasika) než je ta současná. I když TR byl vcelku "hardcore" i ve své době, řekl bych (soudě podle toho, že "zakysnout" nebyl problém - v dobách bez internetu a návodů na vše od dýchání až sestrojení vodíkové bomby). I když to nepoužívání lékáren byla spíš úchylka z mé strany (stejně jako nepoužívání lektvarů a svitků při prvním hraní Diabla) - ve smyslu šetření "na potom" XD

Jinak si nejsem jistý, jestli už by touhle dobou neměly být dostupné "Magnums" (dle mě jejich nejpovedenější inkarnace v sérii - škoda, že jsem je nepoužíval (ze zpětného pohledu těžká idiocie)).
@7c (23.02.2013 16:12): Já teda lékárny používám a nestydim se za to :) ale teda mám jen ty pistolky, ačkoli díky gameplay videím jsem zjistil, že v tomhle levelu bych měl mít už minimálně brokárnu, ale evidentně jsem ji minul. Mám jen náboje (plus ještě náboje do uzi).

Je to hrozně náročná hra na ovládání a kameru, na druhou stranu se to hraje překvapivě dobře, na to, že je to vlastně první hra svého druhu a ještě ke všemu 3D.
Ale tipovat jak mám posunout páky, aby se otevřely nějaký dveře, to je na mě moc.
@HolyMeatball (22.07.2012 17:18): Takto som sa na to nepozeral. Inak patrím k hráčom, ktorí začali úplne prvým Tomb Raiderom a manuálne chytanie sa mi nevadilo ale akonáhle sa v nových prírastkoch prešlo na automatiku, nemal som skrátka nutkanie to prepnúť späť. (aj keď to podľa tvojich slov bolo možné len v Anniversary)
@M.a.t.t. (22.07.2012 17:08): Ono to tu hru nestěžuje. Jde tam jenom o ten pocit, že mám kontrolu. Že když zareaguju pomalu, tak prostě spadnu. To je něco, co v Legend a Underworld neexistuje. Tam můžeš držet jednu klávesu pro pohyb, neustále mlátit do klávesy pro skok, semtam střílet a hru dohraješ bez mrknutí (pokud neskočíš blbým směrem, což se s těma jejich kamerama taky dá dost snadno). Navíc, v Anniversary to manuální chytání je docela často i vtipné a nejednou to přímo zrychluje Lařin pohyb a když na to příjde, dokonce to může poskytnout nemalou zkratku. Ve výsledku to tak spíš tu hru zlehčuje.


@Walome (22.07.2012 16:53): Zpočátku se ovládání může zdát těžkopádné, ale jakmile si na něj zvykneš, všimneš si té absolutní přesnosti a faktu, že Lara vždycky dělá přesně to, co jí ty zadáš. Takže potom z každýho zakopnutí, blbýho skoku apod. můžeš vinit jenom sám sebe. ^_^
@HolyMeatball (22.07.2012 16:57): Tak jo, nepamätám si to úplne presne. A k tomu, či je to zábavnejśie - chápem, že sú hráči ktorí si gameplay úmyselne sťažujú aby mali po pokorení pocit väčšej satisfakcie ale ja skôr zastávam motto: načo robiť veci komplikovane, keď sa to dá aj jednoduchšie.
Téda, představa, že dojdu na konec levelu a tam to po mně chce klíč, kterej bych někde minul, to je dost šílený :-D Jo, bejvávalo.

Zatím supr, jen se bojím hrát dál, když už medvěd je pro mě docela výzva.
@yenn (20.07.2012 20:43): Co si pamatuju, tak jsem hrál asi trojku na SEGA (nebo PS, nevím), pak jsem hrál demo čtyrku na pc, ale bylo mi třeba deset, dvanáct, a vždycky jsem se k tomu dostal jen na návštěvě.

První Lara, kterou jsem hrál a dohrál byla Tomb Raider: Legend.

Ale zatím nemůžu soudit, hrál jsem zatím jen tutorial. Až přijde střílení a medvědi, bude to teprv zkouška. Jestli tam jdou zvolit obtížnosti, jedu snad na easy :-D
@Walome (20.07.2012 20:29): Díky. Zrovna včera jsem Ajantisovi říkal, že by mě zajímalo, jak se ovládání starších Tomb Raiderů tváří hráč, který se s nimi setká až v současné době:-) (Mně přijde přirozené, jelikož patří k prvním, která jsem poznal.)
@M.a.t.t. (20.07.2012 20:28): O to nejde, jde o to, že člověk zapomněl, jak ty hry byly těžkopádný a skutečnou výzvou :-D

Ale teda nevim, to ovládání je pro dnešního hráče (já) dost... těžkopádný, jak už jsem řekl.
@ardno5 (31.05.2012 13:07): Dnes jsem si to koupil a doporučuji všem.

Je to pecka, věci, na který jsem úplně zapomněl. Jako např. to, že aby se Lara zachytila, musí se zmáčknou klávesa a držet. Jó, bejvávalo.
Včera jsme si rozšířil svoji kolekci originálek o TR ultimate edition a je tam všech 9 dílů + 3 datadisky... a to vše za pouhých 222kč :-) neodolal jsem
k TR1 jsem se dostal jen skrz TR Anniversary, takže jejich četnost neřeším. jen píšu, že mi nevadily...

a nevidím důvod dívat se na pokračování jako na kriplíka jen proto, že si tvůrci dovolili změnit "chemické složení" akce.
ještěr: Imho je očividné, že v TR2 je na souboje kladen větší důraz než v TR.
s boji v TR2 jsem neměl žádný problém. už tehdy od sebe recenzenti asi opisovali. ;-)
Jo, dvojka je údajně dobrá, ale nedávno jsem zase na Wikipedii četl, že jedničce recenzenti vytýkali přemíru hádanek a dvojce pro změnu přemíru soubojů, takže když mně vadí množství soubojů v jedničce, nejsem už tak nadšený.
Na té kapitole z Chronicles (shodou okolností jediný Tomb Raider, který jsem před rokem 2007 hrál), kterou jsem zmínil níže, se mi líbilo sterilní laboratorní / kancelářské prostředí. Možná proto, že mi připomnělo to lepší, co tenhle žánr nabízí - sci-fi plošinovky. Možná prostě kvůli netypické stylizaci - černobílé, přesto "realistické".
Triple T: Chronicles jsou v pořadí ještě daleko, těš se radši na dvojku - tu jsem vlastně jako jediný díl dohrál (2x) a pokaždé jsem se bezvadně bavil.
Tak to já si po krátkém pohledu na Thiefa 1 nějakou tu PS degradaci snad i nechám líbit. No když říkáš, že je to dobrá hra, snad se na ni i budu těšit, ale první díly si před ní neodpustím, takže se k ní dostanu nejdřív tak... za rok? (U TR se taky nejvíc těším až na čtvrtou kapitolu Chronicles. ;) )

Ano, ten stereotyp v hratelnosti (a v prvním díle i v prostředí) je v Tomb Raideru nepříjemný. Beru to jako takovou zbytečně roztahanou exkurzi do zajímavých levelů z poloviny devadesátých let (dnešních Tomb Raiderů se tenhle "problém" už z velké části afaik netýká).
Mimochodem, první Tomb Raider je v level designu afaik unikum v tom, že jde o jedinou trojrozměrnou filmovou plošinovku, která si zachovala striktní rozpolíčkování svých dvourozměrných předchůdců (opravte mě, pokud se mýlím).
S těmi PC-only názory bych to nehrotil, nebýt jisté PS2 degradace, jež dolehla i na PC verzi, dám té hře klidně stovku. Je to brilantní a velice svébytná věc (jak to mám rád), opírající se o sympatického hrdinu, konstantně dobré dialogy (tedy např. ne jako v The Longest Journey) a mimořádně kvalitní design misí mimo město. T1/2 jsem nehrál a netlačí mě to, tohle ale doporučuju všemi dostupnými prsty.

TR je hlavně pořád stejný, stejně dobrý/špatný, nevím jistě, jestli to mám vnímat jako výhodu, nebo zápor. Pořádně jsem hrál naposledy TR2 a co jsem koukal na TRU prezentačku v Lipsku, až na grafiku & couple of new moves se změnilo prd. Každopádně Lara, ta je teda má!
To potom chápu. Já na Deadly Shadows nemám reference až tak legendárních proporcí, navíc se vždy snažím hrát související hry popořadě (ten zatracený System Shock mě znepokojuje už hodně dlouho), alespoň co se týče "velkých" "vážných" her - u arkád to tak nehrotím. Z toho mála, co jsem z Thiefa viděl, to vypadá na moc pěknou hárkór stealth hru zatíženou přílišnou "pécečkovitostí".
Tomb Raider jsem si chtěl zahrát proto, že má bezprecedentní design úrovní (i když legendu z té hry udělalo něco jiného ;) ), poměrně zásadní pro můj oblíbený žánr - plošinovky.
no, já to beru tak, že dostanu jednu OPRAVDU kulervoucí hru (Deadly Shadows - při níž mimochodem netřeba znát návaznost na T1/2), nebo pár dobrý-ale-ne-úplně-k-posrání Tomb Raiderů, a v takovém případě spíše volím tu první možnost.
Tež mám (za nerovných 250). Ale nejsem si jistý, jestli to byl lepší kup, protože Thiefa jsem si na rozdíl od Tomb Raidera zatím neužil skoro vůbec - jestli si dobře vzpomínám, když jsem ho zkoušel, vždycky mi po chvilce hraní zatuhl, přitom bráchovi jel na PC s XP SP1 bez větších problémů.
Právě z téhle kolekce (šesti Tomb Raiderům po šedesáti korunách se těžko odolává :-^ ) to hraju.
Zkoušel jsem hrát s VDMSound s i bez dgVoodoo (crashe při startu programu a při ukládání, špatně vykreslená videa, chybějící hudba, nedostatečná podpora gamepadu) a teď hraju v DOSBoxu (hra se trhá). Měl bych poznamenat, že mám Windows XP.
Zephyr26: Říct, že Tomb Raider založil nový žánr, je imho trochu přehnané. Je to sice úspěšná a inovativní hra, ale už v době vydání spadala do žánru "filmových" plošinovek (Prince of Persia, Another World, Flashback) a má afaik minimum následovníků mimo vlastní sérii.

Nedávno jsem TR začal poprvé hrát a po první kapitole musím říct, že ty střílecí pasáže jsou úděsné! Mrzí mě, že bez nich by mi ta hra připadala zábavnější (když odmyslím - nebo postřílím - zvířata, level design je super) a musím se s nima "otravovat". Podobným způsobem mě zklamaly i Sands of Time, v nich jsou ale souboje aspoň trochu promyšlené. Mrzí mě to moc. Dinosauři v současném Peru. Přejte mi silné nervy!

P.S. Hraju v DOSBoxu a není to ideální, neznáte nějakou spolehlivou alternativu?
Zephyr26: Pro mě ten mix evidentně vyvážený nebyl. ;-) Když si chci zapřemýšlet, zahraji si raději adventuru či logickou hru. Když si chci "zastřílet", domluvím si CS či DoD seanci, byť to se děje jen málo. A konečně "skákání" bez světelného meče už je úplná nuda (Jedi Academy atp.). :-)
tak pod tohle bych se mohl i podepsat, ackoliv neminim nikomu otriskavat o hlavu vlastni argumenty, nazor je nazor. nicmene jo, nekdy by bylo mozna vhodne nektere nazory trochu "prehodnotit"... :)
Jab - Myslím, že shrnout hru, která založí nový žánr, která přinese vyvážený mix puzzlů a akce a která donutí hráče i přemýšlet a nejenom tupě skákat, do slov typu běžím, zastřelím, bežím, je dosti neštastné, řekl bych až špatné. Takhle jednoduše a neobjektivně jde totiž shrnout vše, ale to je již mimo tuto diskuzi. Každopádně, ač nejsem Tomb Raider maniak, s Tvým slovním hodnocením nesouhlasím.