Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sniper Elite III

Sniper Elite III: Afrika

27.06.2014
01.07.2014
01.10.2019
kompatibilní
72
109 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

V pořadí třetí díl série Sniper Elite hráče přenáší z evropských bojišť na africký kontinent. Znovu se tedy v kůži Karla Fairburna vydáváte překazit nacistům vítězství ve válce, a tentokrát do vyprahlých pouští, kde jsou vaším hlavním nepřítelem slavné Afrika Korps. Hra nabízí různá prostředí od kaňonů přes oázy až po ruiny starověkých měst, navštívíte také známá místa velkých bitev, jako Tobrúk nebo El Alamein. Stejně jako v předchozích dílech lze označovat nepřátele a plížit se, až je nakonec odstraníte různými způsoby třeba s pomocí nástrah.

Oproti předchozím dílům přináší aktuální část vylepšenou inteligenci nepřátel, největší změnou je ovšem otevřené prostředí, a tudíž několik možných cest k dosažení cíle. Stejně tak si sami můžete zvolit pořadí plnění jednotlivých úkolů. Samozřejmostí zůstává slow-motion killcam, kdy kamera po výstřelu sleduje zpomalenou cestu kulky, až do chvíle, kdy si najde svůj cíl v podobě lebky nacistického vojáka. Další novinkou je znehybnění a následná likvidace vozidel - od různých obrněnců až po tanky. Říkáte si, jak může sniper bojovat s vozidly? Je to možné za pomoci přesně mířených zásahů na citlivá místa jako jsou motor, palivové nádrže nebo dokonce i průzor řidiče, či pomocí výbušnin umístěných na ta správná místa.

Multiplayer obsahuje módy Overwatch a Survival. Dále přináší možnost projít všechny singleplayerové mise v kooperaci. Současně se hrou vyšlo i první příběhové DLC pod názvem Lov šedého vlka. Později hru obohatila další příběhová DLC kampaň s názvem Save Churchill, která byla rozdělena na tři postupně vycházející části - Ve stínech, V břiše bestie a Kdo s koho.


Poslední diskuzní příspěvek

Na každej mape sa nachádzajú tri sniper hniezda , ktoré sú ale nanič ,lebo po prvom výstrele z alarmujete všetkých okolitých nepriateľov, po druhom výstrele už začnú prečesávať celú oblasť smerom k vám a vy máte po odstreľovaní a po vtákach ) v režime tichého postupu sa nedá skrývať v tieňoch (iba za pevnými prekážkami) a telá zakrývať je zbytočné (Splinter Cell to skrátka nie je ), hra občas násilne núti do príliš akčného hrania, čo je pre mňa v rozpore s tým čo si predstavujem pod výrazom sniper akcia

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Po nedávné době, kdy jsem si udělal radost ve formě všech DLC ke Sniper Elite V2, jsem se opět chopil sniperské pušky a s patřičným radostným očekáváním se pustil do dílu třetího. Na začátku mohu předběžně sdělit, že jsem čekal trochu více, ale do zklamání jsem měl určitě hodně daleko.

Začnu trochu tradičně grafickým kabátem, o němž se vede hodně pochybností. Z mého pohledu oproti druhému dílu zlepšení vidím, přestože není vyloženě markantní. Ovšem pohledem do detailů rozpáleného afrického prostředí, v němž se hra primárně odehrává, musím říct, že autoři v tomto případě rozhodně svoji designérskou práci neodflákli a nastavením ultra detailů je rozhodně na co se dívat.

Samotná hratelnost dává hráči možnost kombinovat akční a tichý styl postupu. Je sice fajn, že ten druhý funguje o něco lépe než v dílech předchozích a do jisté míry s ním lze pomocí chvatů, nože a pistole Welrod procházet téměř celou kapitolu, ale nutno uznat, že pak tak trochu ztrácí smysl hlavní náplň hry, kterou je likvidace nepřátel v pozici snipera a o ni se jakkoliv ochuzovat je velká škoda. Je proto dobré oba styly kombinovat a autoři s tím zřejmě počítali a přidali pár drobností. Jak už je asi zřejmé, použitím akčního stylu v roli snipera v nepřátelském prostředí způsobíte rozruch a přesilou nepřátel pak moc šancí na přežití není. Ovšem přesunem do vhodného úkrytu a vyčkáním na utišení situace vás hra nově takřka odmění zklidněním nepřátel, kteří vás již tak příliš aktivně nehledají a váš přesun již tak bude mnohem více bezproblémovější a bezpečnější.

Úkolů v misích skládajících je o něco více, kromě primárních přibyly volitelné a pokud se vám tedy ihned z dané mise nechce, je možné si ji tak vcelku příjemně prodloužit.

Umělá inteligence nepřátel je občas podivná. Často jsem se ocitl nepříteli téměř tváří v tvář, ten na mě chvíli jak na přízrak zíral, avšak pak nespustil střelbu, nýbrž začal zbrkle nabíjet.

Nemá asi smysl komentovat sniperskou náplň hry, která má pořád správný říz a všechny neduhy ve hře v podstatě pohřbí. Ne jinak tomu bylo i u dílu třetího a já tak mohl být většinu hry v naprosté spokojenosti, jelikož animace letícího náboje, kterou jsem vídával opravdu často, mi dávala najevo, že moje role snipera je taková, jakou jsem ji chtěl mít.

Co dodat? Pár drobných nedostatků, které hra má, mi ale čas v ní strávený nijak viditelně neotrávily a já ve třetím díle tak znovu zažil další fajnovou zábavu se zbraní, kterou ve hrách z ruky dávám jen velmi nerad.

Pro: práce snipera, grafika, prostředí

Proti: umělá inteligence

+29
  • PC --
Sniper Elite 3 nakonec nebyla taková tragédie, jako druhý díl. Především díky otevřenému level-designu, kde člověk dostane jakous-takous volnost.

Stejně jako v jiných podobných hrách se člověk nejprve musí naučit vzorce chování nepřátel a zvyknout si na věci, které by považoval za samozřejmé.

Vrátit zpět nepříteli vhozený granát? Ee. Zabít nepřítele nablízko zepředu? Ne. Hlavní postava jen promáchne pěstí a hrdinný nácek mu pokaždé udělí kopačku do bachora. Profík! Nález mrtvoly nevyvolá poplach? Ne. Nácek místo poplachu zrychlí krok, aby bylo vidět, že je jako fakt nasranej. Nepřítel střílí přes zdi? Žádný problém! A dokonce střílí naprosto přesně s MP-40 na vzdálenosti, při kterých já mám problém se snajperkou! A že mě výbuch granátu zraní přes zeď v bunkru ale nezabije, když vybouchne přímo pod mým bars? No a?

Mohl bych si z celé hry dělat legraci ještě hodně dlouho, vyprávět o legračních posmrtných pózách nepřátel, o jejich padání do prohlubní při obyčejných pochůzkách (AI je opravdu žalostná), o tom jak nerozeznají výstřel z pušky od prdnutí generátoru, ale zato slyší dupajícího snajpera na padesát metrů přes dvě zdi v místnosti plné hlučících strojů... ale nakonec jsem se (se zavřenýma očami a skřípějícími zubami) docela dobře bavil.

Působí na mě spíše jako kvalitní budget, ale snajpování má své kouzlo a pokud si člověk nastaví nejvyšší obtížnost s vypnutými ukazateli všeho, nepůsobí to ani jako smrdutá konzolovka.

***/5
+17
  • PC 70
Velký posun oproti slabé dvojce. Prostředí Afriky působí zajímavě, ale hlavní je rozlehlost mapy. Konečně žádný koridor, ale otevřený prostor a více cest kam vyrazit po mapě. Proto jsou zde i vedlejší úkoly, aby zde bylo co dělat, když hráč nepůjde po hlavním cíli.

Ostřelování je větší zábavou, díky tomu že nepřátelé už nejsou tak všemocní, jak tomu bylo ve dvojce. I arzenál je zajímavější a možnosti vylepšovat si svoji odstřelovací pušku. Navíc tu není nekonečný respawn nepřátel což taky potěší. Dokonce je tu i možnost použít panzershreck, a že to bude potřeba proti tankům. Je tu i speciální průrazná munice do odstřelovačky, která dokáže zlikvidovat slabiny vozidla mnohem rychleji.

Mise jsou rozhodně zábavnější a zajímavější díky otevřenému prostředí a možnostem. Dá se to hrát i stealth způsobem, ale poslední slovo vždy bude mít odstřelovací puška. Graficky to vše vypadá dobře a hlavně se to i svižně hýbe. Obava že by prostředí Afriky bylo pusté a nezajímavé, naštěstí nehrozí. Různé ruiny měst, kaňony, tábory jednotek Osy atd...

Sniper Elite 3 ukázal, že se autoři poučili z předešlých chyb a udělali mnohem lepší hru. Doufám, že Rebellion další díl opět posune ještě dál. Má nakročeno dobře.
+13
  • PC 80
Celá série se tváří jako AAA hra. Cenovku má také podobnou AAA hrám. Sniper Elite ale nikdy nebude dosahovat kvalit velkých her. Je to totiž béčkovka jako prase. Příběh je pitomý, hlavní hrdina drsný a vy máte odstřelovačku, kterou vlastně ve výsledku tak moc nevyužijete, pokud se rozhodnete jít čistě stealth postupem.
Nerad bych tu rozepisoval, jak a proč se mi hra líbí. Komentář píši, abych upozornil všechny hráče, že Sniper Elite je a vždycky bude béčkovka.
Pokud jste vyrůstali na filmech jako třeba Rambo, tak už asi tušíte, kam mířím. Sniper Elite prostě není o příběhu nebo realistice. Je o ověřených herních mechanikách, které jsou dobře zvládnuté a násilné. Ve výsledku jde o jednoduchou stealth AKCI. Pokud vás totiž odhalí, tak je nutné si uvědomit, že hra nekončí. Zkuste jednou pokračovat ve hraní dál. Kosit nácky i když jsou na nohou dostává pak jiný rozměr. V tomto ohledu u mě SE uspěl. Je pořád zábavné zabíjet nepřátele kombinací stealth mechanik a klasické akce. Ignorujte příběh a zapomeňte na realističnost.Tohle je moderní béčko.

Tak co, Rambo? Vzdáme se?
Naaaaasraaaat!
+11
  • PC 70
Hru jsem vyměnil s @Vivaldi: za odměnu z Herní výzvy 2024, tímto mu ještě jednou děkuju a snad vidí, že jsem jí opravdu chtěl a hned si jí zahrál. Ono to je vůbec vtipný. Dvojka byla při vydání trojky na Steamu zdarma (tehdy v roce 2014 jsem si jí hned zahrál) a jednička byla zdarma už nevím kde a kdy. Jaké bylo ale moje překvapení, když mi po zapnutí trojky naskočil hned v menu achievement za vlastnictví všech 3 dílů :) To jsem ještě nikdy neviděl. Až se trochu stydím, že jsem Rebellionu nedal ani halíř, ale jsem v tom nevinně :)

No ale ke hře. Pamatuju se, že jsem před těmi víc jak deseti lety koukal na pár videí a vypadala úžasně. To už dneska neplatí, čas je na ní znát, ale i tak to bylo po estetické stránce fajn. Trochu jsem se bál zasazení do Afriky a pouště, ale i to bylo nakonec relativně dobře zvládnuto. I když Evropa a Německo jsou prostě atraktivnější. Čekal jsem, že to bude arkáda jako řemen, a vlastně jsem právě na to měl chuť. Příběh je absolutně tuctové béčko a ten drsňácký přednes hlavního protagonisty to povyšuje skoro do zlatého fondu akčních děl v čele s Rambem, Komandem a podobnými "oscarovými" kousky.

Celkem 8 misí probíhá takřka totožně. Udělat si prostor (zabít nácky), zničit nějaký objekt, nebo něco najít, pak se na scéně objeví skupina nových vojáků a k nim nějaké obrněné vozidlo, nebo tank a pak je konec. No, scénář hry asi moc práce nedal :) Nicméně je fajn se občas plížit, pak si najít místo a pěkně si zaodstřelovat. Animace zásahů a destrukce očí, mozků, orgánů a kostí mě pořád bavila a i když se od dvojky asi moc neposunula, tak přináší jakýsi zvrácený pocit uspokojení. I ten achievement za trefení výbavičky nepřítele z více jak 100 metrové vzdálenosti se mi moc líbil, ale nebyl zadarmo a povedl se mi až v poslední třetině hry.

Umělá inteligence nepřátel však je pořád na velmi dětské, nebo retardované úrovni. Vojáci sebevražedně nabíhají do prostorů, kde se krásně vystaví kulce a to i když vidí svého druha, který to schytal do hlavy pár metrů od nich. Když nenajdou toho, co tam tu spoušť působí, tak si prostě jdou po svých a ty mrtvoly kolem už jsou jim fuk. Nevím, možná bych byl od té chvíle víc obezřetnější být jimi, ale kdo ví.

Zkrátka, hra splnila účel, dodala slušnou dobu dost nekomplikované "zábavy" a jakožto sniperská pohádka o dobru a zlu funguje celkem dobře. Ale jak se asi dá tušit, je to dílo, které se do paměti nějak zásadně nezapíše.

Pro: animace zásahů, pocit dobře odvedené práce, pěkné scenérie

Proti: umělá "inteligence" nepřátel, veškeré mluvené slovo je úplně idiotské

+10