Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Sniper Elite III

  • PC 85
Po nedávné době, kdy jsem si udělal radost ve formě všech DLC ke Sniper Elite V2, jsem se opět chopil sniperské pušky a s patřičným radostným očekáváním se pustil do dílu třetího. Na začátku mohu předběžně sdělit, že jsem čekal trochu více, ale do zklamání jsem měl určitě hodně daleko.

Začnu trochu tradičně grafickým kabátem, o němž se vede hodně pochybností. Z mého pohledu oproti druhému dílu zlepšení vidím, přestože není vyloženě markantní. Ovšem pohledem do detailů rozpáleného afrického prostředí, v němž se hra primárně odehrává, musím říct, že autoři v tomto případě rozhodně svoji designérskou práci neodflákli a nastavením ultra detailů je rozhodně na co se dívat.

Samotná hratelnost dává hráči možnost kombinovat akční a tichý styl postupu. Je sice fajn, že ten druhý funguje o něco lépe než v dílech předchozích a do jisté míry s ním lze pomocí chvatů, nože a pistole Welrod procházet téměř celou kapitolu, ale nutno uznat, že pak tak trochu ztrácí smysl hlavní náplň hry, kterou je likvidace nepřátel v pozici snipera a o ni se jakkoliv ochuzovat je velká škoda. Je proto dobré oba styly kombinovat a autoři s tím zřejmě počítali a přidali pár drobností. Jak už je asi zřejmé, použitím akčního stylu v roli snipera v nepřátelském prostředí způsobíte rozruch a přesilou nepřátel pak moc šancí na přežití není. Ovšem přesunem do vhodného úkrytu a vyčkáním na utišení situace vás hra nově takřka odmění zklidněním nepřátel, kteří vás již tak příliš aktivně nehledají a váš přesun již tak bude mnohem více bezproblémovější a bezpečnější.

Úkolů v misích skládajících je o něco více, kromě primárních přibyly volitelné a pokud se vám tedy ihned z dané mise nechce, je možné si ji tak vcelku příjemně prodloužit.

Umělá inteligence nepřátel je občas podivná. Často jsem se ocitl nepříteli téměř tváří v tvář, ten na mě chvíli jak na přízrak zíral, avšak pak nespustil střelbu, nýbrž začal zbrkle nabíjet.

Nemá asi smysl komentovat sniperskou náplň hry, která má pořád správný říz a všechny neduhy ve hře v podstatě pohřbí. Ne jinak tomu bylo i u dílu třetího a já tak mohl být většinu hry v naprosté spokojenosti, jelikož animace letícího náboje, kterou jsem vídával opravdu často, mi dávala najevo, že moje role snipera je taková, jakou jsem ji chtěl mít.

Co dodat? Pár drobných nedostatků, které hra má, mi ale čas v ní strávený nijak viditelně neotrávily a já ve třetím díle tak znovu zažil další fajnovou zábavu se zbraní, kterou ve hrách z ruky dávám jen velmi nerad.

Pro: práce snipera, grafika, prostředí

Proti: umělá inteligence

+28