Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 85
Po nedávné době, kdy jsem si udělal radost ve formě všech DLC ke Sniper Elite V2, jsem se opět chopil sniperské pušky a s patřičným radostným očekáváním se pustil do dílu třetího. Na začátku mohu předběžně sdělit, že jsem čekal trochu více, ale do zklamání jsem měl určitě hodně daleko.

Začnu trochu tradičně grafickým kabátem, o němž se vede hodně pochybností. Z mého pohledu oproti druhému dílu zlepšení vidím, přestože není vyloženě markantní. Ovšem pohledem do detailů rozpáleného afrického prostředí, v němž se hra primárně odehrává, musím říct, že autoři v tomto případě rozhodně svoji designérskou práci neodflákli a nastavením ultra detailů je rozhodně na co se dívat.

Samotná hratelnost dává hráči možnost kombinovat akční a tichý styl postupu. Je sice fajn, že ten druhý funguje o něco lépe než v dílech předchozích a do jisté míry s ním lze pomocí chvatů, nože a pistole Welrod procházet téměř celou kapitolu, ale nutno uznat, že pak tak trochu ztrácí smysl hlavní náplň hry, kterou je likvidace nepřátel v pozici snipera a o ni se jakkoliv ochuzovat je velká škoda. Je proto dobré oba styly kombinovat a autoři s tím zřejmě počítali a přidali pár drobností. Jak už je asi zřejmé, použitím akčního stylu v roli snipera v nepřátelském prostředí způsobíte rozruch a přesilou nepřátel pak moc šancí na přežití není. Ovšem přesunem do vhodného úkrytu a vyčkáním na utišení situace vás hra nově takřka odmění zklidněním nepřátel, kteří vás již tak příliš aktivně nehledají a váš přesun již tak bude mnohem více bezproblémovější a bezpečnější.

Úkolů v misích skládajících je o něco více, kromě primárních přibyly volitelné a pokud se vám tedy ihned z dané mise nechce, je možné si ji tak vcelku příjemně prodloužit.

Umělá inteligence nepřátel je občas podivná. Často jsem se ocitl nepříteli téměř tváří v tvář, ten na mě chvíli jak na přízrak zíral, avšak pak nespustil střelbu, nýbrž začal zbrkle nabíjet.

Nemá asi smysl komentovat sniperskou náplň hry, která má pořád správný říz a všechny neduhy ve hře v podstatě pohřbí. Ne jinak tomu bylo i u dílu třetího a já tak mohl být většinu hry v naprosté spokojenosti, jelikož animace letícího náboje, kterou jsem vídával opravdu často, mi dávala najevo, že moje role snipera je taková, jakou jsem ji chtěl mít.

Co dodat? Pár drobných nedostatků, které hra má, mi ale čas v ní strávený nijak viditelně neotrávily a já ve třetím díle tak znovu zažil další fajnovou zábavu se zbraní, kterou ve hrách z ruky dávám jen velmi nerad.

Pro: práce snipera, grafika, prostředí

Proti: umělá inteligence

+28
  • PC --
Sniper Elite 3 nakonec nebyla taková tragédie, jako druhý díl. Především díky otevřenému level-designu, kde člověk dostane jakous-takous volnost.

Stejně jako v jiných podobných hrách se člověk nejprve musí naučit vzorce chování nepřátel a zvyknout si na věci, které by považoval za samozřejmé.

Vrátit zpět nepříteli vhozený granát? Ee. Zabít nepřítele nablízko zepředu? Ne. Hlavní postava jen promáchne pěstí a hrdinný nácek mu pokaždé udělí kopačku do bachora. Profík! Nález mrtvoly nevyvolá poplach? Ne. Nácek místo poplachu zrychlí krok, aby bylo vidět, že je jako fakt nasranej. Nepřítel střílí přes zdi? Žádný problém! A dokonce střílí naprosto přesně s MP-40 na vzdálenosti, při kterých já mám problém se snajperkou! A že mě výbuch granátu zraní přes zeď v bunkru ale nezabije, když vybouchne přímo pod mým bars? No a?

Mohl bych si z celé hry dělat legraci ještě hodně dlouho, vyprávět o legračních posmrtných pózách nepřátel, o jejich padání do prohlubní při obyčejných pochůzkách (AI je opravdu žalostná), o tom jak nerozeznají výstřel z pušky od prdnutí generátoru, ale zato slyší dupajícího snajpera na padesát metrů přes dvě zdi v místnosti plné hlučících strojů... ale nakonec jsem se (se zavřenýma očami a skřípějícími zubami) docela dobře bavil.

Působí na mě spíše jako kvalitní budget, ale snajpování má své kouzlo a pokud si člověk nastaví nejvyšší obtížnost s vypnutými ukazateli všeho, nepůsobí to ani jako smrdutá konzolovka.

***/5
+16
  • PC 70
Velký posun oproti slabé dvojce. Prostředí Afriky působí zajímavě, ale hlavní je rozlehlost mapy. Konečně žádný koridor, ale otevřený prostor a více cest kam vyrazit po mapě. Proto jsou zde i vedlejší úkoly, aby zde bylo co dělat, když hráč nepůjde po hlavním cíli.

Ostřelování je větší zábavou, díky tomu že nepřátelé už nejsou tak všemocní, jak tomu bylo ve dvojce. I arzenál je zajímavější a možnosti vylepšovat si svoji odstřelovací pušku. Navíc tu není nekonečný respawn nepřátel což taky potěší. Dokonce je tu i možnost použít panzershreck, a že to bude potřeba proti tankům. Je tu i speciální průrazná munice do odstřelovačky, která dokáže zlikvidovat slabiny vozidla mnohem rychleji.

Mise jsou rozhodně zábavnější a zajímavější díky otevřenému prostředí a možnostem. Dá se to hrát i stealth způsobem, ale poslední slovo vždy bude mít odstřelovací puška. Graficky to vše vypadá dobře a hlavně se to i svižně hýbe. Obava že by prostředí Afriky bylo pusté a nezajímavé, naštěstí nehrozí. Různé ruiny měst, kaňony, tábory jednotek Osy atd...

Sniper Elite 3 ukázal, že se autoři poučili z předešlých chyb a udělali mnohem lepší hru. Doufám, že Rebellion další díl opět posune ještě dál. Má nakročeno dobře.
+11
  • PC 80
Celá série se tváří jako AAA hra. Cenovku má také podobnou AAA hrám. Sniper Elite ale nikdy nebude dosahovat kvalit velkých her. Je to totiž béčkovka jako prase. Příběh je pitomý, hlavní hrdina drsný a vy máte odstřelovačku, kterou vlastně ve výsledku tak moc nevyužijete, pokud se rozhodnete jít čistě stealth postupem.
Nerad bych tu rozepisoval, jak a proč se mi hra líbí. Komentář píši, abych upozornil všechny hráče, že Sniper Elite je a vždycky bude béčkovka.
Pokud jste vyrůstali na filmech jako třeba Rambo, tak už asi tušíte, kam mířím. Sniper Elite prostě není o příběhu nebo realistice. Je o ověřených herních mechanikách, které jsou dobře zvládnuté a násilné. Ve výsledku jde o jednoduchou stealth AKCI. Pokud vás totiž odhalí, tak je nutné si uvědomit, že hra nekončí. Zkuste jednou pokračovat ve hraní dál. Kosit nácky i když jsou na nohou dostává pak jiný rozměr. V tomto ohledu u mě SE uspěl. Je pořád zábavné zabíjet nepřátele kombinací stealth mechanik a klasické akce. Ignorujte příběh a zapomeňte na realističnost.Tohle je moderní béčko.

Tak co, Rambo? Vzdáme se?
Naaaaasraaaat!
+10