Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Mafia III

57

Diskuze

« Novější Starší »

K tématu Mafie. Budou se vůbec chystat nějaká DLC nebo něco navíc, co se týká třeba Joa a trochu více něco vysvětlí? Nebo tím neúspěchem nad značkou rovnou zlomili hůl?

@Gordon (17:47): Vím, co jsi tím myslel a tvrdil jsem jen to, že tě vůbec nikdo nenutí do jejich čtení a reagování na ně, takže tu jsi dobrovolně a nemusíš si pak stěžovat a urážet tu kohokoliv, když to nechceš číst. Nic víc. Už to neřeš.

@Gordon (17:31): Napsal, ale to je fuk. "V práci mě to baví protože mě zabaví ale teď a tady fakt ne." Z toho vyplývá, že tě to tu nebaví. Nezakecávej to, když na tom už zas tak nesejde a vypadá, že fakt nevíš, co píšeš.

EDIT: Už bych to nechal též smazat. Myslím, že jsme si to ujasnili.

@Gordon (17:22): Dobře, ukončím to vysvětlením. Udělal jsem si srandu z toho, že píšeš, jak tě to tu nebaví a přesto tu furt reaguješ na všechno. A ty jsi mi odpověděl, že v práci se nudí Drolin. A pak jsi to zakecával. Jo, zmínil jsem tam i tvou nudu v práci, o které jsi napsal, ale o tom ten příspěvek nebyl a celé jsi to špatně pochopil.

A už bych to nechal být. Jo, uznávám, že tentokrát jsem si rýpnul první, ale mohl jsi to nechat být.

@Gordon (17:09): Já se obávám, že celý ten tvůj poslední příspěvek se hodí pouze na tebe, protože to právě ty ztrácíš smysl pro chápání vět. A mimochodem ani tebe nikdo nenutí na mě reagovat.

Já se ve svém příspěvku posmíval tvému uvažování, přičemž jsem reagoval na tvou větu: "V práci mě to baví protože mě zabaví ale teď a tady fakt ne." Tím jsem myslel, proč teda tady trávíš čas, když tě to nebaví.

A ty jsi mi odpověděl: "Tím sem samozřejmě myslel že on se nudí v práci."

Takže jediný kretén, co tu nic nechápe, jsi fakt pouze ty! A ještě si to tu obkecáváš a na základě svojí reatardovanosti urážíš ostatní a pak se ještě vztekáš, že kvůli své nechápavosti sklidíš trochu kritiky.

Když už jsi takový idiot, že neumíš pochopit tohle, tak se na to vykašli, bo nechápeš už vůbec nic.


EDIT: A proč ty na mě reaguješ přes žádost o nereagování? :-D

@CrocoRay (16:50): Škoda že se nikdo nevsadil... :(
Jedeš slušný spambomby, simtě kde jsem napsal že jde JEN o něho? Bojím se že postrádáš smysl pro chapání vět. :(

Měl si možnost z toho vyjít s kapkou soudnosti a uzavřít to cos začal. Smutné. :(

@Gordon (15:06): Tvá první reakce: "Tím sem samozřejmě myslel že on se nudí v práci." Tvá druhá reakce: "Další věta je pak o mě."

Jediný kretén jsi tu fakt jen ty, když poprvé ve své reakci tvrdíš, že se to týká jen jeho, jakoby se tě to netýkalo, protože já reagoval právě na tu tvou druhou větu a tu jsi záměrně ignoroval a snažil se to zakecat. A pak stejně přiznáváš v dalším příspěvku, že se tě to týká a dáváš za pravdu mému předchozímu příspěvku, kde jsem se posmíval tvému uvažování. Ani nevíš, co píšeš, takže více tvou inteligenci rozebírat nemusím. Akorát tu urážíš ostatní, to je jediné, co umíš.

@Drolin (09:32): Mě tedy dost zarazilo to, že tě uráží a povyšuje se nad tebe, ale sám napsal "V práci mě to baví protože mě zabaví ale teď a tady fakt ne." A pak odpoví, že v práci myslel samozřejmě jenom tebe, což zmiňoval v předchozí větě, ale tenhle citovaný zbytek už nějak záměrně přehlíží. Takže sám píše hlouposti a přesto pokračuje ve tvém urážení.

Jako třeba já třeba též nemusím úplně souhlasit s tvým názorem, co se týče hodnocení a svůj názor na to už jsem vyjádřil, ale nechovám se vůči tobě takhle povýšeně jako blb. No snad konverzaci s tebou nebude považovat za reakci na něj a nevšimne si toho :-)) Ale už se k tomuto raději nebudu dál vyjadřovat, ať je klid.

@Drolin (09:59): Mě je úplně jedno k čemu je to tobě a jiným uživatelům. Dobré hry (dle mého vkusu) hodnotím nadprůměrným hodnocením, špatné podprůměrným (a řekl bych, že to takto má nastavené většina lidí, protože je to logické). A protože hraju víc dobrých než špatných, tak jich holt mám nadprůměrně hodnocených většinu. Thems the breaks.

@Drolin (09:59): Možná až ty odehraješ víc her, tak zjistíš, že tvoje uvažování je naprostý nesmysl. Ostatně už jenom to, že musíš dávat dobrým hrám špatné hodnocení jenom proto, aby to splnilo pofiderní normu ukazuje, že jsi moc her nehrál. Na c64 vyšlo přes 10 tisíc her. Tak a teď běž, všechny si zahraj a pak tisícovce z nich dej 100%. Budě to hodně komické, protože většina her stojí za prd, takže budeš nucen špatným hrám dávat 100%. Stejné platí i pro ostatní platformy. TWD vlastně není špatná hra. Špatné hodnocení od tebe má právě proto, že jsi skutečně špatné hry nehrál. Teoreticky vzato, když si teď zahraješ 200 špatných her, tak tvoje hodnocení TWD stoupne na 80%. Tvoje hodnocení vlastně pouze říká, jestli hra A je lepší než hra B. Ale to nikoho nezajímá, protože lidé v databázích hledají odpověď na otázku dobrá/špatná, což se z tvého žebříku nikdo nedozví.

@Paul (09:48): Jde jen o číslo, nechápu kde je problém to prostě posunout níže (viz tvé, 149 her z 370 se nachází v 15 procentech). K čemu je to tobě nebo jiným uživatelům? Proč nevyužít více? Tohle je prostě na hlavu, ne?

Možná až odehraješ více her, tak se je budeš snažit přísněji rozdělit. Aneb k čemu je mi seznam 100 her s hodnocením 100-90, 200 her s 85-80 a 50 her s 75-60 :)). K pocitu že hraji jen "dobré" hry?

@Drolin (09:32): uvědom si, že člověk může v komentáři vypsat nedostatky, a stejně hru považovat za skvělou (a dát jí 80+), protože ty nedostatky nepřebijí klady a vysokou úroveň zabavnosti té hry pro daného člověka. Ta logika že bychom měli hodnotit pod 50% hry u kterých jsme se skvěle bavili, jen proto aby ses mohl ukájet využitím celé stupnice, je naprosto bizarní - tedy za předpokladu, že většina lidí vnímá hodnocení 50% jako průměr pro hry, které jsou sice kompetentní, ale moc nebaví a nenadchnou.

Mimochodem, možná by stálo za to tenhle spam hodit někam do o všem a ničem.

@Gordon (09:35): Vidíš, že bych zde něco spamoval? Koukni se do "o všem" kde si měří kalkulačkou "politické" preference nebo odkazují idnes články. Tam směřuj svůj hněv.

@Bellerofontes (22.09.2017 23:09): Vzhledem k tom, kolikrát proběhly různé diskuze o tom jak je zde vše nadhodnocené a jak někteří uživatele i přes kritický komentář dávají 80+ (např. často pipboy) to tak je, alespoň u té části co je slyšet... ale to by si zde musel být déle :). A proč bych měl apelovat ne tebe, kdo ani nehodnotí? S tebou zde jen rozvíjím problematiku (a podotknu, že s Tebou se mi zde píše obvykle velmi dobře! + i tu kritiku velmi kvituji), ale z pohledu zamýšlené agendy si pro mě zcela neperspektivní článek :).

@CrocoRay (00:19): V tom je Gordon expert :)). On nevynechá snad jedinou diskuzi! Ale i tací jsou třeba.

Lol. V práci mě to baví a teď tu jdu a reaguju na všechno, protože mě to nebaví. Tak tenhle styl uvažování mě fakt pobavil :-D

Sám píše hlouposti, kde si ještě stěžuje na to, že ostatní píšou hlouposti... Zrovna ten, co by měl nejvíc mlčet...

@Drolin (22.09.2017 22:10): Můžeš klidně pokračovat a odhalit mi, v čem tkví ta směrodatnost. Nebo rovnou iniciovat anketu, s jejíž pomocí by se zjistilo, zda ta většina uživatelů, o níž píšeš v závorce, má s tím výsledným hodnocením problém a stála by o změnu. Já jsem totiž oprsklý natolik, abych se za ně odvážil tvrdit, že s ním jsou momentálně vlastně docela spokojeni.

Svou racionalitou tak můžeš vyvíjet apel na někoho, kdo hledá alternativu, což já zkrátka nejsem. Zejména proto, že se osobně neztotožňuji s tvým druhým odstavcem (slučovat umístění v žebříčku s kvalitou a oblíbeností mi připadá jako bláhovost).

Pro mě je hlavní funkcí databáze… třeba tato diskuze, v níž Bellerofontes a Drolin píšou dějiny, a to v profilu nějaké konkrétní hry. Hodnocení je pro mě jen přídavek, na nějž jsem navyklý.

@Bellerofontes (22.09.2017 21:49): Vycházím z jediného předpokladu a to toho, že pro něco, jako je databáze u kterých je prakticky jedním z hlavních bodů okénku s výsledným hodnocením, je (a to je myslím pro většinu uživatelů) aby bylo v rámci konkurence nějak směrodatné. Na co je mi databáze která sbírá hodnocení, ale pak u 80 procent titulů svítí prakticky totožné číslo (to je prostě neefektivní využití té stupnice). Jak si mám jako prestižní vysoká škola vybrat ty žáky, kteří jsou nejlepší? Ne, že mají všichni 1 a 2 (a svítí u nich 1,02-1,29) není nijak určující, naopak.

Proto přeci logicky přejdu k těžšímu testu, které udělá větší skoky mezi kvalitou. Nijak se nesníží kvalita žáků (ani her), ale bude prokazatelnější, kdo je lepší (a jaká hra je více kvalitní, oblíbená).

Oprávnění mi dává racionalita tohoto uvažování - aneb máš zde jasné argumenty (podpořené znalostí statistiky) i jasné výhody používání celé škály.

@Artran (22.09.2017 21:52): Vedla, obvykle cyklicky, a pamatuji jak se všichni sletěli na Ebba :)).

@Artran (22.09.2017 21:52): Jo, jo, tohle je jedna z těch klasických oblíbených debat. Někdo si všimne komentáře a faktu, že hodnocení moc neodpovídá a už se to rozjede ve velkém, kde se celkově na hodnocení lidé dívají ze všech možných úhlů :-)

Každopádně tu stupnici 0-20 také nevyužívám celou. Ale zase u těch vyšších hodnocení mi vyhovuje, protože si to tam škatulkuji na základě různých detailů a třeba rád povyšuji tu Mafii a prvního Maxe nad ty stovky ostatních her. A to už bych v rámci stupnice 1-5 nemohl. Ale jinak tvůj návrh chápu, i když doufám, že neprojde z těch mých zmíněných důvodů :-)

@Drolin (22.09.2017 21:44): Je tak nepochopitelné, že hráči (alespoň já to tak mám) si pečlivě vybírají hry o kterých si myslí, že mají >80% potenciál? A že se tak většinou trefí alespoň do té >50% kategorie? Proto je tady drtivá většina >50% hodnocení, protože všichni nehrají všechno, ale vyberou si, která hra by je mohla potenciálně bavit, ne proto, že nevyužívají celou škálu!!!
:) :) :) :) :)

(nejedná se o příspěvek, jen o faktickou poznámku, takže jsem své slovo neporušil)

@BINGMAN (22.09.2017 21:29): Nesouhlasím s tebou a měl bych pro to argumenty, i konkrétní hry na ukázku, na kterých bylo dobře vidět, jak lidé hodnotí průměrným hodnocení jednoznačně příšerné hry. Ale už mě, stejně jako tebe, nebaví se v tom dál pitvat :-)

@CrocoRay (22.09.2017 21:37): Jako v pohodě. Osobně bych se jen přimlouval za to nahradit zdejší škálu 0-20 nějakou hrubší stupnicí (myslím, že 1-5 by byla dostatečná), protože uživatelé tu jemnou stupnici stejně nevyužívají (jak je vidět z grafu). Souhlasil bych totiž s Paulem, že výsledné hodnocení by se asi nezměnilo.. Ale tahle debata se tu již vedla tisíckrát :-)

@Bellerofontes (22.09.2017 21:49): Já s tebou víceméně souhlasím. Nakazovat nikomu nic nechci. Při návrhu určité funkce bych ale zohlednil to, jak se lidé chovají. Takže bych ustoupil od zbytečně jemné škály. Byť by s ohledem na to, co píšeš v tom druhém odstavci, dávala i určitý smysl :-)

@Drolin (22.09.2017 20:32): Pokud mluvíš o subjektivním přístupu, měl bys jít ještě dále. A to k hodnotovému měřítku, kterého se jako subjekt přidržuješ. Poukázání, že v Asii funguje jiné známkování, svědčí pouze o jiném přístupu: zda je lepší či horší, o tom bychom mohli vést disputaci. Jenže to není vůbec potřeba. I pokud by to bylo logické, jak zní tvůj argument, tak čím mě to má přesvědčit? To musí být hodnocení nějak validní a symetrické, aby se mohlo brát vážně? Zajímalo by mě, z jakého důvodu se můžeš cítit být oprávněn něco takového určovat :-)

@Artran (22.09.2017 20:34): Jde o kritérium, které zaujmeš k určité známce. Ze zkušenosti vyplyne, že jsou studenti, kteří nechali písemku prázdnou, snažili se opisovat či naprosto ignorovali přípravu. Čistě už jen kvůli tomu tu figuruje hypotetická známka, která je označovaná jako nedostatečná a která je vždy k dispozici, pokud si to situace vyžádá. Rozhodně však nikomu nelze přikázat její systematické užívání jen proto, aby se pokryla celá stupnice.

Dostávám se k hrám. Pokud máš zkušenost se skutečně mizernou hrou, setkáváš se pravděpodobně s něčím, o čem jsi dosud neměl tušení, že vůbec může být tak špatné. Něco, co tě opravdu zaskočí. Tohle samo o sobě ti umožní představu dalších, ryze virtuálních titulů, které jsou obdobně mizerné, ale zároveň se příkře odlišují od zbytku výtečných či velmi dobrých her, jež normálně hraješ. Zároveň s jedinou takovou zkušeností vyvstává možnost, že ji lze kdykoliv zopakovat, pokud si člověk nedá ve svém výběru pozor. Nabízí se tak použít systém, který tě nenutí násilím "vyrovnávat počet" tím, že budeš na úroveň oné abominace dostrkávat tituly - o nichž máš pocit, že jsou vysoko nad ní - jen z principu, abys souměrně vyčerpal veškeré možnosti hodnocení.

Takový systém můžeš nazvat, buďme trochu patetičtí, smyslem pro elementární spravedlnost, která zvítězí nad chladným kalkulování s čísílky :D

@BINGMAN (22.09.2017 21:29): Tak ale o to zde zcela nejde :)).

Každý dělá ve volném čase (poslouchá, hraje, sleduje, čte...) ve většině co ho baví, ale to přece nijak nesouvisí s tím, že by tomu měl dávat na něčem, co vlastně je agregát hodnocení, jen škálu 50-100. Samotná databáze tímto přístupem strádá - to oddělení od opravdové kvality po menší kvality je prakticky nepostřehnutelné. Ta symetrie založená na využití škály 1-10 je přeci o tolik lepší, jak pro databáze, tak i pro samotné uživatele (a pak by i zmizel ten předpoklad, že 50 a níž je nehratelné).

Tolik let se volalo po hodnocení co nebude jen 7/10, 8/10 a 9/10, aby pak hráči samotní nad tím rezignovali ba nechápali tento princip :).

@Artran (22.09.2017 21:05): Ale zeptám se tě jednu věc. Když si zahraji 20 her a ohodnotím jen těch 10 lepších. Musí být průměr 50%? Podle mě se hodnotí celkově na míře zábavy a pokud některé hry, které jsem hrál, ignoruji hodnocením, tak podle tvé teorie se to celé mění a zkresluje moje subjektivní vyjádření pocitu, jak moc jsem se u hry bavil.

V praxi by to znamenalo, že buď musím hodnotit úplně vše. A pokud to nedělám, tak s každým přidaným hodnocením té slabší hry musím zvyšovat hodnocení těch dříve hodnocených lepších her, přestože se samotná kvalita těchto titulů nijak nemění.

A z tohole faktu vyplývá to, že většina her je hodnocená nad 50%.

Jako ono se nedá říct, co je správné. Jsou tu jen určité skupiny lidí a každá si chce prosadit ten svůj názor, ale podle mě tu není žádná objektivní správná cesta, jak hodnotit. Hloupé spíše považuji záměrné snižování nebo zvyšování hodnocení na základě toho, jak hodnotí ostatní. Výsledek nezměníš a ještě zmrvíš to své hodnocení. Někteří lidé to tak dělají a nechápu, čeho tím chtějí dosáhnout. A vytvořit tisíc profilů, abych dal 0%, to už jsou fakt specialisti, co se moc nudí :-))

@Artran (22.09.2017 21:05): Aha, už ten graf chápu, ale pořád nevidím v systému problém. 15% her ohodnocených <50% podle mého nemusí být málo. Mám pocit, že s Drolinem myslíte, že hodnocení musí být symetricky rozložené, tj. nejmenší počet počet 0% a 100% a největší množství her ohodnocených 50%. Já vím, že se opakuji, ale hráči si hry vybírají. Řekněme, že průměrný hráč dohraje za měsíc tak 3 hry a určitě nebude hrát nějaké 3 random steam hry, který mu vygeneruje počítač, ale pečlivě vybrané hry, na které se těší a ví, že ho budou bavit, protože nemá času nazbyt. A ony ejhle, ony ho většinou asi i baví, protože ví, co ho baví hrát. Ten rozdíl mě proto vůbec nepřekvapuje a podle mého nemusí vůbec potvrzovat, že hráči nevyužívají celou škálu. Třeba to jen potvrzuje, že hráči ví, co je baví.

Jedná se pro dnešek o můj poslední příspěvek, popravdě mě tak nějak v půlce příspěvku přestalo bavit psát něco, dle mého, zřejmého.

@Artran (22.09.2017 20:34): A to máš změřené jak? Player je případ sám pro sebe, ale co jsem pročítal, tak většina DH lidí psali, jak používají celou škálu. Mafia III tak třeba není podprůměrná hra. Popravdě je zde dokonce řada jedinců, které hra moc bavila. Pořád nevidím problém. A jak jsem psal, her ohodnocených<50% je tady hafo, akorát je pak už nikdo nezkouší, nehraje a nestanou se tak "reprezentativními". Proto ta tabulka nejhorších her je trochu zavádějící. Nic víc, nic míň.

@Drolin (22.09.2017 20:32): Tak podle tvého rozboru už ale záleží na spoustě faktorů a taky konkrétní situaci. Může být test, který všichni napíšou na plný počet bodů. Pak by všichni museli dostat trojky. Ono to sice pořád nemusí vypovídat nic o kvalitě žáků, protože test může být snadný nebo taky složitý. Ale zároveň to ani nemůže říct, že žáci jsou hloupí nebo že by to vypovídalo o nekvalitě.

A co se týče příjmu na školy, tak potom by museli rozvrstvovat žáky na základkách hodně rovnoměrně, protože kdyby se někde objevili jen ti lepší a někde jen ti horší, tak podle tvého systému by pořád mohli postoupit i ti slabí, kteří neměli ve skupině velkou konkurenci. Zatímco jinde by byli diskreditování ti lepší, protože měli zase příliš velkou konkurenci. A pořád se to bralo podle průměrů.

Anebo by to museli udělat hromadně, že by porovnávali s celkovou populací Japonska. Ale to by bylo příliše složité, protože by musely být všude stejné testy a složitě by se to porovnávalo.

Ale tam je spousta faktorů a při takovém rozebírání by to bylo diskuze na dost dlouhou dobu.

@BINGMAN (22.09.2017 19:50): Máš pravdu, kokotiny nikdo nehraje. Jenže kokotina je hra, která dostane 5-10%. Meritum věci je v tom, že lidé hrají hry průměrné nebo podprůměrné, a nejsou schopni to reflektovat (minimálně hodnocením).

@Bellerofontes (22.09.2017 20:09): To není dobrý příměr, protože mluvíš o jednak velmi malé skupině žáků, třídě, potom to může již být nějaký výběr (např. daný přijímačkami) a potom hodnocení ve škole není obyčejně stejné jako hodnocení her, knih, filmů atp. Resp. podobné by to bylo možná na nějakých uměleckých školách (což je ale atypický případ a i pro něj platí předchozí dvě výtky). Hodnocení umění je jeho kategorizace na základě komparace, ne na základě faktických chyb (obyčejně).

Jenže tohle je věčná debata a já jdu raději trénovat na porážku Minax!

@Bellerofontes (22.09.2017 20:09): Ano, a toto je právě hloupost. V zemích Asie (JK, Japonsko) mají nastavené hodnocení dle výběrového souboru (žáků) a ti, co chtějí ne nejlepší školy, musí logicky předběhnout jiné. Ti nejhorší se pak logicky objeví v těch nejméně žádaných a prestižních školách. A tak je to i u - logického - hodnocení kdy prostě z hraných her něco spadne do kategorie 0, a něco do kategorie 10.

Že mají všichni 1 a 2 je údaj zcela k ničemu, nijak to nehodnotí kvalitu, ale že všichni jsou ok. Ale to je samozřejmé, proto záleží až na rozvrstvení v tomto souboru.

@Drolin (22.09.2017 18:55): No já nevím, jestli by to pomohlo databázi, ale zase kdybych zhodnotil jen tu Mafii a Maxe Payna a zbylých 500 nehodnotil, tak by podle mě těch 50% nepomohlo ani databázi a ani by nevypovídalo nic o tom, jak mě hry bavily a jak jsou na tom v celkovém mém hodnocení. Takže by to jen ty údaje celkově zkreslilo. A řekl bych, že by to zkreslilo informace i na databázi, protože bych kvalitní hry hodnotil příliš slabě. A když bych pak hodnotil další hry, tak bych musel postupně překopávat celý systém a zpětně upravovat všechna hodnocení, abych se dostával pořád na 50%, takže už ani ty původní dvě hry by neměly stejné hodnocení, přestože by se kvalita nezměnila :-)

A přiklonil bych se v tomhle spíše k Bellefrontovi, i když pořád dodávám, že mé hodnocení funguje více na tvém stylu (ty dobré hry rozděluji na lepší a horší polovinu). Ale je také hodně přísné a lidi se často diví, proč dávám jen 70%, když jsem o hře v diskuzi mluvil s takovým nadšením.

@Artran (22.09.2017 19:06) @Drolin (22.09.2017 19:25): Co si tak pamatuji ze školy, když se něco psalo a práce se všem povedla, všichni dostali jedničky nebo dvojky. Fungovat vámi naznačený přístup, nejslabší články třídy - leč pořád skvělí žáci, jen o něco málo horší - by musely schytat čtyřky a pětky jenom proto, aby se využila celá stupnice :-)

Zase se řeší hodnocení? Ve zkratce:
Proč je tak málo her ohodnocených <50%?
Lidi si hry vybírají a fakt neznám nikoho, kdo by úmyslně hrál ko**tiny. Těch top 100 nejhůře hodnocených her je tak převážně nudných, než špatných. Proto relativně vysoké hodnocení.

Navíc se tady bavíme o reprezentativních hrách, těch šedých pod 50% je celá řada, ale Proč tyto hry lidi nehrajou a nehodnotí? Budu zde citovat: "Lidi si hry vybírají a fakt neznám nikoho, kdo by úmyslně hrál ko**tiny."


@Drolin (22.09.2017 19:25): Každý ať si hodnotí jak chce. Já to mám tak, že 50% dám hře, který nenadchne, ale ani to není vyložená srágora. Víc už dávám hrám co se mi líbily, aspoň trochu. Méně dávám hrám, které považuju za špatné, ikdyž mě třeba mohly nějak občas bavit.
Ale prostě mě zaráží playerovo 70% hře, kterou považuje za podprůměrnou. To je druhej, taky hloupej, extrém.

@Paul (22.09.2017 19:15): Tento předpoklad vybírání si her, které se budou spíše líbit je tu myslím skoro u všech uživatelů (přeci jen využívání databáze her by mělo korelovat s rozšířeným zájmem o médium). Pak je tu ale ten problém, že někdo, pokud se bavil, udělí pouze (50-100) a někdo i hrám, které se líbili (ovšem méně než jiné hrané) 0-100.

Já se do jisté míry bavil u všech hodnocených her, jinak bych je ani nehodnotil (a nehrál více jak 30 minut). Ovšem nedělá mi problém dát 0 pokud v kontextu jiných (více méně) zábavných byla nejhorší.

@Artran (22.09.2017 19:06): Pokud je pro mě 50% průměrná "meh" hra, a nejsem nesvéprávnej idiot, tak si logicky vybírám hry, u nichž čekám, že se mi budou líbit. A pak je tedy logický, že budou moje hodnocení většinou nad těmi 50%. Když se mi nějaká hra fakt nelíbí, tak jí těch 10% (Chaser) nebo 30% (DNF datadisk) dám, ale vzhledem k tomu že se takovým hrám snažím dost vyhýbat, tak jich holt není moc. Fakt nevím co je na tomto nepochopitelné.
Kdyby byla škála 1-5, tak bude výsledek stejnej, taky se budu snažit hrát hlavně hry u nichž je pravděpodobný že se mi budou líbit. A tudíž bude hodnocení většinou nad průměrem.

Drolin má jednoznačně pravdu. Pokud mám nějakou škálu, tak bych jí měl z logiky věci využívat v celé šíři. To, že se na databázích, kde takovéto jemné stupnice jsou, hodnotí hlavně v pásmu 50-100, svědčí jen o tom, že škála 1-5 je pro většinu lidí zcela dostatečná. Je také daleko čitelnější, protože si ji lidé tolik neohýbají dle svých potřeb.

@Gordon (22.09.2017 16:22): Jak to s tím souvisí? Jsi tu subjektivně, ty hodnotíš a ty máš mít nějakou stupnici která by měla být minimálně náznakem vyrovnaná - vybíráš si co tě baví a to pak v kontextu odehraného rozdělíš na škále 1-10. Databáze je primárně o tom vyselektoval tvoje preference (jako uživatele), což je pro tebe i ostatní uživatele jednoduší pokud ty hodnocení jsou distribuována s využitím celé stupnice.

@M.a.t.t. (22.09.2017 18:37): To jsi ty -> 95 procent hodnocení nad 50 procent je prostě vtipné :P

Pak tu je nejhorší stovka her s hodnocením nad 50... (třeba i Mafie 3 s 57... to je prostě na hlavu).

@CrocoRay (22.09.2017 17:17): Je to tak, ale pro databázi je smysluplnější právě takové možná ad absurdum subjektivní škála, která výsledné hodnocení jako celek koriguje do příčetnějších čísel (respektive, jaký má smysl vůbec hodnocení na databází, kde více jak 80 procent her se pohybuje v 10-20 procentech intervalu).


Plus, moje 80-100 není devalvovaná, a měla by prokazovat jistou kvalitu :)).
To je důvod, proč u hodnocení (procentuálním) zde na DH věřím jen Ebbovi, Solidorovi, Godovi a dál dalším, co se nebojí dávat malé hodnocení.

@Drolin (22.09.2017 15:01): Já bych to Matovi neměl za zlé a jeho systémem hodnotí většina uživatelů. Tvůj systém spočívá v tom, že vezmeš kategorii dobrých zábavných her a ty rozdělíš na lepší a horší polovinu. Tímpádem tvé hodnocení bude přísnější a průměr nebude ze všech her, ale pouze z těch dobrých her, co tě baví. Tímhle způsobem tak trochu hodnotím já, ale občas jsem hrál i hry, co mě nebaví. Ale nemám tu hodnocené všechno. Těch 30% mám mnohem více a her jsem dohrál asi dvojnásobek toho, co mám uvedené tady v databázi. Mám tam spíše ty lepší tituly, takže moje hodnocení též úplně neodpovídá mému celkovému hodnocení. A to je další důvod, proč se nedá soudit na základě toho, jak tu někdo hodnotil. Taky jsem mohl dát dvě stovky a zbytek ponechat bez hodnocení a neznamenalo by to, že Mafia a Max Payne musí dostat 50% jen kvůli tomu, že jsem nehodnotil zbylých 500 her.

@M.a.t.t. (22.09.2017 10:21): Naopak, tomu se říká logika. Je racionální, že si celek subjektivně vyselektuješ na lepší a horší polovinu, a do těchto šuplíků řadíš. Pokud jeden šuplík má bude mít objem 95 procent a druhý 5 procent, je to na hlavu.

Osobně nevím, na co hodnotit, pokud si člověk nedělá takovýto systém a jen nahodile cejchuje 70/80/60/90/60/100/90... v systému kde je 0-100.

@Gordon (22.09.2017 11:00): Ty si vůl... :)

@Paul (22.09.2017 10:18): Když jsem četl komentář, tak to opravdu moc nevypadalo, že ho hra baví a 70% tady tolik neodpovídá. Na druhou stranu je to jeho subjektivní hodnocení a pokud si na takovou stupnici zvykl, tak bych to neprožíval. Jsou tu horší lidé s horšími vlastnostmi :-)

Jinak tu mimochodem všichni mluvíte o průměru, ale přiznáváte se k tomu, že hraje pouze zábavné hry, což je logické a sám to tak více mám. Ale třeba si pak přiznat, že s takovým přístupem se hůře určuje, kde je ten opravdový subjektivní průměr, pokud nehraje všechno, takže všechny naše stupnice jsou svým způsobem pokřivené. Jde jen o snahu se tomu co nejvíce přiblížit, ale v praxi nemluvíte o skutečném průměru, ale spíše hodnocení na základě zábavy, což je naprosto v pořádku.

Jen to funguje tak, že někdo extrémně nenáročný může ohodnotit všechny hry 100%, přičemž průměr je pořád 50%. Takže já na žádném z vašich subjektivních hodnocení nevidím nic špatného.

I když se opakuji a znovu uznávám, že podle komentáře Playera to vypadá, že ho hra skoro vůbec nebavila, takže 70 mi přijde hodně. A potom jakékoliv nižší hodnocení ztrácí smysl a těžko se poznají rozdíly mezi hrou, která ho opravdu baví. Přesto ho není nutno odsuzovat a pokud si na svou stupnici zvykl, tak už bych ho nechal být. Třeba mu to ani není příjemné, že jste na základě jeho hodnocení zavedli takovou rozsáhlou diskuzi a dost ho kritizujete :-)

@Drolin (22.09.2017 00:35): Udržiavanie premierného hodnotenia uživateľa nasilu niekde okolo päťdesiatky a to aj za cenu toho, že hre, ktorá ma baví, znížim hodnotenie kvôli kratšej dĺžke hoci aj zo 60 na 40%, som nikdy nechápal. Sú to zbytočné matematické šachy, ktoré nedávajú zmysel, pretože niekto si môže úmyselne vyberať tie horšie hodnotené kúsky a niekto naopak samé klasiky. Podľa tvojej logiky by však mali oba, hoci aj, modelové typy uživateľov držať vážený priemer svojich hodnotení na 50% a s tým sa vonkoncom nestotožňujem.

@Kwoky (22.09.2017 09:34): Ak som vinný, tak jedine z toho, že vyberám skôr záležitosti, ktoré korešpondujú s mojim vkusom a snažím sa často prihliadať na objektívne klady. Hry, ktoré ma naopak nebavia, naopak prevažne nedohrávam a nemám potrebu ich po tej chvíĺke hodnotiť, čo platí aj u niektorých záležitostí na pár minút. To však vôbec nič nemení na tom, že 50 považujem za priemer, 60% za nadpriemerné hodnotenie, 40% za podpriemerné a podobne...

@Kwoky (22.09.2017 09:34): je nesmysl vyhledávat a hrát špatný ,či i průměrný, hry. Že tu snad nikdo nemá průměr hodnocení 50% je logický a pochopitelný a není v tom žádná vina.
Ale hodnotit průměr jako 80-89 je tak velký wtf že doufám že nás player jen sarkasticky trolí.

A tak hodnocení má každý jiné. U mě se spousta lidí diví, že jsem ze hry nadšený a dostane to jen 70% :-) Je to z toho důvodu, že se snažím brát jako průměr 50% a hraji a hodnotím pouze hry, které mě baví tak, že jsem schopný je dohrát, takže celá stupince je posunutá nahoru.

Někdo zase hodnotí stylem, že průměrná hra pořád musí bavit a výsledné hodnocení pak nedává podle průměru, ale podle té míry zábavnosti, takže klidně může mít 70-80%, příčemž opravdu zábavná hra dostává stovku.

Ono se to dá chápat, pokud se pokusíte vcítit do kůže toho hráče a snažíte se to pochopit. Já bych to zase tak neprožíval. Ale zase na druhou stranu mě vždy baví se zapojovat do diskuzí týkajících se hodnocení a jen tak kecat o ničem :-)

@player (21.09.2017 23:45): Při vší úctě..... z jaké že dimenze si to přiletěl, a jak tam u vás fungují matematické zákony? Základní školu jsem vyšel před pár lety, ale ten tvůj průměr mi přijde lehce nepozemského původu.

@player (18.09.2017 23:41): Jop, já jsem blbec, že mi to nedošlo.
Pouze když opustíš město, tak vládne ten druhý. A pokud se rozhodneš jet do toho baráku, tak vládnete automaticky společně. Mě to nějak vůbec nedošlo. Jsem vůl :-) Ale jinak
mi to myslím psalo, že můžu jet na setkání s těmi členy anebo opustit město. Nebo to bylo řečeno v animačce, to už nevím. Ale na mapě jsou dva body označené a libovolně si můžeš vybrat. Já město opustil a pak vládne automaticky jeden z těch tří. A myslím,
že by to mělo být podle toho, kdo dostal poslední čtvrť nebo dostal nejívc. V baráku je pak možnost pouze je zabít anebo vládnout společně. Takže na výběr bylo ze tří konců.
Plus jsou pak ty dva další podle toho kdo vládne. A prý ještě šestý skrytý, ale už nevím,
co je to přesně za konec a co je pro něj třeba udělat. Ale mělo by to mít 6 konců, jsem četl.

@CrocoRay (18.09.2017 16:24): Já mám Windows desítky.
Na konci mi to nahoře napsalo "Jeť na schůzi ve starém domě. Neprohlížel jsem si mapu jestli tam náhodou není další hlavní úkol. Ohledně čtvrtí jsem pslední čtvrť dal Cassandře ale po té co jsem dal vládnout společně mi to tudělalo filmeček s otcem Jamesem, který říkal co všcchno Lincoln ovládl. Není to náhodou tak, že kdo dostane město se rozhodne jen v případě že Lincln opustí město? To by dávalo logiku, protože proč by přepouštěl někomu jinému město když ho ovládnul?

@player (18.09.2017 15:06): Tak ono záleží asi i na systému, jestli máš sedmičky nebo desítky apod. Pak taky jestli máš zobrazené skryté soubory. Nevím, ale asi na tom už nesejde, když jsi hru dohrál.

Konec už dám do spoileru.

Co se týče konce, tak to máš nějaké buglé nebo nevím. Nedivil bych se tomu, ale máš tam mít možnost opustit město anebo jet na to schůzi ve starém baráku. Nestalo se třeba, že sis nevšiml, že máš na mapě výběr ze dvou míst, kam můžeš jet?

A ohledně čtvrtí, tak mělo by to být, že když dostane poslední, tak bude vládnout, ale možná to byla jen má domněnka a třeba je to náhodné. Nebo záleží i na velikostí čtvrtí a nějak ti to vypočítá z procent. Já dal poslední Burkovi a ten vládl. Kdo vládl u tebe?


EDIT:
Jinak vládnout sám, tak je všechny zabije. To je pravda.

@CrocoRay (16.09.2017 17:48): Tak mě to asi ukládá někam jinám, protože ve složce USER nemám složku YOUR NAME. Ale našel jsem složku AppData ve které je sice složka Local ale už tam je jenom složka Windows. Složku 2K Games nebo Mafia III. jsem zkoušel najít, ale nenašlo mi to nic.

Jinak na konci mi to dalo vybrat dvě možnosti Vládnout společně a nebo vládnout sám (nezkoušel jsem to ale předpokládám že to všechny spoječníky zabije).. Ani tam nebyla možnost že by Lincoln opustil město a i když jsem dal poslední čtvrť Cassandře (všichni mělo po 3 čtvrtích) tak neovládla celé město. Takže jsem úplně nepochopil jaký má vliv přelzdělování čtvrtí na konec.

@player (16.09.2017 16:15): Já to zjišťoval s internetem, kam ti Steam ukládá hry.

Mělo by to být tady:

C:/User/"YOUR NAME"/AppData/Local/2K Games/Mafia III/Data

Sám jsem to kontroloval a v mém případě to tam Steam ukládal. Je více složek, kam se hry ukládají, ale prakticky je jen pár základních, kde se ti ukládá řada her a když tam nemůžeš najít tu svoji, tak jen nahlédnout do té druhé anebo třetí. Dnes už se moc savy neukládají přímo do složky se hrou.

EDIT: Jinak dnes jsou ještě ojeby, že když se ti savy přímo nahrávají do cloudu a stahují z netu automaticky, tak někdy je tuto funkci třeba vypnout, když chceš nahrát save. Já to takhle musel dělat u Unity, bo při každém spuštění mi to nahrálo ten nový save, který přepsal starší. Pak už to zase můžeš zapnout. U Steamu to ale asi nedělá. Myslím, že tohle je záležitost U-play

@player (16.09.2017 10:40): Ano, savy se ti ukládají automaticky a máš jen tu možnost pokračovat. Právěže díky bugům jsem tu kdysi doporučoval si je i raz za čas ukládat mimo do jiné složky, protože někdy se stane, že se ti bugne jedna vedlejší mise a už nemůžeš třeba celý řetězec misí pro Vita dokončit. A pokud je chceš dohrát, tak musíš začít celou hru od začátku. Já takhle přišel o 15 hodin hraní a začínal jsem od začátku.

Ale ke konci to je tak, že máš za úkol někam zajet a zakončit celý příběh. Takže jak se ti hra průběžně ukládá, tak vždy bude poslední uložení před tím závěrem. Takže klidně můžeš ještě plnit vedlejší aktivity apod. Je jedno kolik toho uděláš a hra se ti během toho průběžně ukládá. Ale pořád budeš mít na výběr mezi třemi konci, kam zajet a jak se rozhodnout.

@player (14.09.2017 23:59): Tím být king jsem myslel, že na konci ovládne město a budeš mít trochu odlišné zakončení. Jako ten konec je rozdělený na více částí a to rozdělování má vliv na jednu tu část. Celkově tam je asi 6 konců podle tvých rozhodování.

Jinak s tím rozdělováním to myslím tak, že pokud je nechceš zabíjet, tak bys měl rozdělovat rovnoměrně. Teď ale nevím, jak přesně to je, pokud rozděluješ nerovoměrně, jestli budeš muset zabít zbylé dva nebo jen toho, co dostal nejmíň. Ale když by ti dva dostali rovnoměrně, tak by odpovídalo, že bys musel zabít jen jednoho.

EDIT: Jinak kingové být nemusí. Je tam více rozhodnutí potom, ale to už ti nebudu spoilerovat a přijdeš na to sám. Tyhle rady tady nepovažuji za spoiler a je to spíše tak pro orientaci, abys nemusel mít hodně špatný konec, který nechceš z důvodu, že jsi třeba nevěděl, jaké mají určité věci vliv na hru. I když já si tyhle věci tak nějak během hraní vydedukoval a zbytek jsem si prohlédl na netu a pak ještě je tam save těsně před koncem, tak jsem zkusil ještě pár dalších zakončení.

@player (13.09.2017 10:46): To, že někoho naštveš, to vůbec nevadí. To na nic nemá vliv a pokaždé někdo bude pindat. Teda pokud někdo už nemá třetinu města, to pak je celkem v klidu a řekne, že tě chápe.

Já to první dával všechno Vitovi a ti dva pořád jen měli kecy, hlavně Burke pořád pobrekával, jak jsem ho podrazil.

Na přesném rozdělování, jaké území komu dáš, na tom nezáleží. Jen čistě na tom, jak ve výsledku budou mít podíly. Pokud někdo nebude mít vůbec nic, tak se nasere a máte spolu problém. Ten co bude mít nejvíc, ten je king. A pokud mají rovnoměrně, tak je king ten, co dostal území jako poslední. Teda pokud se to nezměnilo s vyšší verzí, ale pochybuji.

A co se týče počtu území, tak bych řekl, že 6 pro každého, takže 18, ale hádám to. Myslím si totiž, že je potřeba pokaždé dobýt tři území pro underbosse a pak tři pro toho vyššího bosse, který už je přímo pod tím Macaronem, či jak se mu to nadává :-) Asi Marcano, jestli si dobře pamatuji. Nebo když to převedu na ty bosse, tak jich je 6 a každý by měl mít tři území, než ho můžeš zabít.

EDIT: Jinak snad to pro tebe není spoiler, ale pokud někdo dostane nejméně, tak ho asi budeš muset zabít.

@CrocoRay (12.09.2017 00:41): Já jsem zatím rozděloval dvě území (ani nevím kolik území se rozděluje celkem). Ale vždycky to vypadá že někoho naštvu. Ono asi má cenu předávat území tomu komu jsi předal určitou lokaci, kterou jsi ovládu zabitím underbossů (kostel,sklad,přístav nebo obchodák Bllaire nebo jak se jmenoval)

@player (11.09.2017 23:15): Ono to má vliv na konec hry, jestli rozděluješ rovnoměrně nebo někomu nadržuješ. Pokud rovnoměrně, tak nejlíp na tom skončí ten, co dostane území jako poslední. Pokud někoho budeš úplně vynechávat, tak myslím, že to bude mít špatné následky na vaši spolupráci a dost se naštve.

Já to rozdělil rovnoměrně a nasralo mě, že poslední to dostal Burke, takže pak na tom byl nejlépe. Vita jsem měl totiž nejradši.

@Korbitch (28.07.2017 23:14): Mě to bavilo stejně jako ty tvé dvě zmíněné hry, ale objektivně bych řekl, že Quantum Break a Evil Within jsou lépe zpracované. Mafia 3 mě bavila hlavně těmi přestřelkami a docela povedeným jízdním modelem, takže jsem u toho vydržel tehdy i 15 hodin v kuse.

Ale teď přemýšlím, že bych zkusil celou sérii dát. Předtím jsem takhle dal celou Mass Effect sérii, kde pokud nepočítám pauzu, kdy jsem po dohrání jedničky musel čekat na další dva díly, tak mi to zabral asi týden a strávil jsem u toho asi 70-80 hodin.

Tady by se to taky během týdne dalo, ale u trojky už si nejsem jistý, zda bych ji dal tak rychle jako při prvním hraní. Přeci jen ten stereotyp tam nějaký je. A ještě jednička už je trochu zastaralejší, i když u mě bezkonkurenčně nejlepší hra, kterou jsem spolu s prvním Max Paynem hodnotil 100%. Ale u dvojky bych se asi teď s odstupem času bavil nejvíc. Trojka je trochu stereotypní a jednička zastaralejší, i když tehdy jsem ji žral nejvíc a žil jsem přímo ve hře a neměl pojem o čase v reálném světě. Kurva, to byly časy. Teď už všechno stojí za hovno.

No, popřemýšlím nad tím.

EDIT: Tři příspěvky v databázi napsané v rozmezí dvou vteřin :-D Teda alespoň hned po dopsání je můj příspěvek třetí.