Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mix fantasy a sci-fi prvkov je na hre zďaleka najzaujímavejší. Bez toho by to bola len tuctová fantasy záležitosť akých je mnoho a príbeh ako taký či hrateľnosť nie sú az tak skvelé aby Gooku posúvali na vyššiu úroveň.
Hru jsem dohrál bez návodu a strávil jsem u ní snad půl roku po večerech. Velmi těžká a nelítostná hra, která vás v tom vymáchala. Stačilo na něco zapomenout a za nějakou dobu jste se prostě nemohli hnout z místa. I když záseky jsem měl snad jen tři a z toho poslední byl jen o nalezení jednoho hodně dobře schovaného předmětu.
To je zajímavé, že tu rozjíždíte diskuzi zrovna teď, když o Gookovi píšu odstavec v ročníkovce... A jelikož jsem tady, tak ano... Prokrastinuju :D
Baal: no nevím, mně to teda ve zpětný kompatibilitě Windows 95W na 10 nejde. Nevím, jestli mám špatný Windows nebo špatnou verzi hry.

Viz. zajímavost.
@adam.kulhanek (15.12.2021 08:42): S hudební jsem problém neměl, jako céčko jsem hrál na flétnu a potom taky vždycky na něco. Hudební hádanka byla i ve dvojce.

Bludiště na Gluxově ostrově mi taky přišlo vždycky v pohodě, skládanka mě docela bavila a dávalo to smysl. To mě spíš štvaly vždycky ty dveře ve vesmírný lodí úplně na konci.

Nicméně se tady nevyřešilo, jestli je možný to dneska ještě nějak spustit.:-D
@Cathan (15.12.2021 08:36): Tak ta skládačka není zase tak hrozná, jako je to na dlouho, to jo, ale dá se to. Pokud si dobře vzpomínám, tak správné díly seděly u sebe.

A hudební hádanku.... tak na tu si teď z hlavy fakt nevzpomínám (a nemám čas to teď hledat na youtube). Ale pokud šlo o to si zapamatovat melodii, tak jsem s tím asi neměl problém, protože hraju na piano. :)
@Dan9K (15.12.2021 00:17): Jo, to si docela pamatuju i když nevím, jakej puzzle na konci myslíš.:-)

Je pravda, že ono těch záseků tam je docela dost.. Ale docela si to pamatuju, no.

I když bych třeba nekonec pochopil i ten puzzle s těma žárovkama na konci, ten jsem jel vždycky podle návodu a nepochopil jsem ho nikdy.:-D
@veselykralicek (14.12.2021 22:21): hlavně, jestli si pamatuješ, co neposrat, abys to dohrál :-)

ale už jenom ta vidina toho puzzlu na konci mě straší!

Myslím, že můžu zodpovědně prohlásit, že Gooku už nikdy hrát nebudu :D

ale sorry, že ti nepomáhám :-)
No, nevíte někdo, jak dneska Gooku 1 spustit na Windows 10?

Že bych si ho z nostalgie zahrál. Ono se to dá dohrát za dvě hodiny, pokud člověk ví už kudy kam a co a jak.:-)
@adam.kulhanek (14.12.2021 10:42): Pravda, Gooka je první kompletní český a profesionální dabing.

A ten dabing mi přijde naprosto skvělý a k tomu příběhu a vizuálu padnoucí. Jo, vtipný chvílemi je, ale přijde mi to právě super :D
Navíc je zajímavé pro porovnání s novějšími tituly, protože zde tehdy ještě holt nebylo s čím porovnávat. Tedy, kromě té Historie, který ale profesionální nebyl, jen se z něj časem náhodou dva herci vyloupli.
@90210 (14.12.2021 10:30): Ten dabing byl hodně divný, to jo. Ale v té době byla česky mluvící hra něco nevídaného, teda alespoň pro mě, takže jsem bral jakoukoliv kvalitu. Předtím jsem češtinu slyšel maximálně tak v Dračí historii.
@Pluto (16.07.2020 19:53): Ja to hral a dohral taky relativne nedlouho po vydani a tehdy to byla siroko daleko jedina vazna ceska adventura, nebylo to v dobovym kontextu vubec spatny, ale vtipnej byl dabing! Doted si vzpominam, ze hlavni hrdina reagoval na smrt sveho otce s podobnym zaujetim, jako kdyby mu v kramu pred nim zrovna vykoupil posledni camembert v akci, takze musi vzit vedle hermelin co stoji o 5 korun vic.
@adam.kulhanek (17.07.2020 09:35): Ono je to celkem prasárna a řekl bych až nedostatek v game designu, když se můžeš dostat do slepé uličky, protože jsi něco někde předtím nevratně nevzal. Jde to řešit hlavně lepším game designem, zmíněným zákazem odchodu z lokace/oblasti, dokud vše nemáš. A nebo případný takovýto předmět "zdublovat", tzn možnost vzít ho na původním místě a pak i někde v oblasti, kde je potřeba použít.
@DEU (16.07.2020 19:35):
No napadá mě, že v jiných hrách se to dělá dvěma způsoby:
- Buď neumožnit odejít z lokace, což může působit -jak říkáš- trošku rušivě, ale možná záleží na tom, jak se to pojme. Postava může říct něco ve stylu: "Možná bych se měl poohlédnout po něčem, co by se mohlo hodit" (co si tak vzpomínám, tak je to tak řešené např. v Poslovi Smrti).
- A nebo udělat lepším game design. Tzn. navrhnout danou místnost tak, že hráč musí inkriminovaný předmět vzít předtím, než vezme něco jiného, co je potřeba v dané místnosti. Teď mě nenapadá konkrétní příklad, tak si vymýšlím: Hráč prohledává šuplík, kde najde příběhově důležitý dopis. Ten je ale v obálce, na které je položený zapalovač (který bude potřeba později). Hra mu ale neumožní vzít dopis aniž by sebral zapalovač.
Já se musím přiznat, že jsem Gooce nikdy nepřišel na chuť. Odehrál jsem snad všechny české adventury a na většinu z nich nedám dopustit (i když uznávám jejich (ne)kvality), ale Gooka mi celkově nějak nesedla. Nikdy jsem pořádně nevěděl čím - jestli příběhem, zpracováním, obtížností... Vím, že jsem ji hrál hned po vydání a nechytla mě, dokonce jsem ji myslím ani nedohrál, což u mě tehdy byl skoro zázrak. Po nějakém čase jsem se k ní vrátil a zvládl ji dohrát až do konce, ale bylo to dost na sílu...
@adam.kulhanek (16.07.2020 09:09): I to je možné. Nicméně mě nenapadá, jak by se zapomenutí předmětů ve hře dalo eliminovat. Jedině snad pomocí nemožnosti jít do další lokace, ale na úkor obtížnosti, autenticity a realismu. A na lampu jsem také zapomněl, ale jen jednou.

@Cathan (16.07.2020 14:29): Nemělo, ale jak píšu výš, hra by vypadala úplně jinak. Musela by mít například jako Someday You'll Return víc konců. Z dnešního pohledu jsou zákysy ala Gooka ve hrách nemyslitelné - progresivní herní novináři by vřeštěli jak je hra nelítostná a jak místo zábavy a radosti přináší zhýčkaným hráčům trápení a smutek. Hru jsem dohrál ve svých necelých dvaceti letech a dalo se. Jen to chce nebýt líný přemýšlet.
@DEU (16.07.2020 04:02): Osobně mám za to, že tohle je spíše zákys a chyba, než že to přidává k obtížnosti. Tohle by zkrátka ve hrách být nemělo. Jestli mi Gooka dal do života něco špatného, tak úzkost z toho ve hře něco zapomenout a mít strach, že pak nebudu mít o tři kapitoly jak hru dohrát :D
@DEU (16.07.2020 04:02): Ono je spíš smutné, že hra je těžká díky tomu, že když něco někde nevezmeš/neuděláš, tak nemůžeš dohrát hru. Domnívám se, že to ani nebyl záměr tvůrců, ale prostě jen nedostatečné beta testování.
Jinak, co si tak vzpomínám, tak s pilníkem jsem měl asi štěstí, protože jsem ho pokaždé vzal. Naopak se mi stalo, že jsem nesundal lampu na lodi a pak jsem později na ostrově nemohl namazat jejím olejem zámek na dveřích na konci bludiště
@Cathan (komentář): Hrál jsem hodně adventur, ale žádná z nich nebyla tak těžká jako tato hra. Zejména nejčastější zákysy zapomenutí pilníku vyústí v neschopnost dostat se z mučírny, nevyříznutí algiho kůže způsobí, že neseberete žírný krápník, dále hledání stygry a v samém závěru řešení elektického obvodu mě daly opravdu hodně zabrat. Hru jsem nakonec dohrál, ale byla to vážně fuška. Dnes bych s ní už asi neměl trpělivost a podíval se do návodu...
@Han22 (23.11.2019 14:44): Já jsem byl vůči českým adventurám vždy shovívavý, dohrál jsem skoro všechny. A přestože má Gooka určitě vysoké produkční hodnoty, překvapivě mě nezaujala. Třeba jí dám ještě někdy šanci a zkusím ji znova.
@Pluto (22.11.2019 23:50): Klasika to není, ale na české poměry je to podle mě slušná hra - vážná, se zajímavým světem a příběhem - což jsou právě věci, co se mi líbili. Jinak má samozřejmě svoje mouchy a díky tomu taky jen 70%.
Já se přiznávám, že mě Gooka nikdy nepřirostla k srdci. Nevím, jestli to bylo fantasy příběhem, který mě námětem nezaujal nebo jsem se v něm nedokázal orientovat či mě odradil gameplay. Gooku jsem kdysi hrál a nakonec i dohrál jen jednou a mám ji zafixovanou jako pro mě "nezajímavý" kus.
@Isaac (24.06.2015 15:25): Za topku české adventurní scény osobně považuji o dva roky mladší DreamLand: Final Solution, mezi všemi těmi přiblblými Polda apod. sériemi, byť rozhodně není bez chyb (osobně bych třebas vystříhal všechny ty "snové" pasáže).

Gooka mi však přišel jako solidní mizérie a jedna z nejhorších adventur vůbec.
Ale česká adventurní scéna byla vždycky docela mizérie, za zmínku stojí snad už jen Posel smrti.
Je to čistě subjektivní názor. Komukoliv jsem hru půjčil, s kýmkoliv jsem ji hrál, cokoliv jsem o ni četl, všichni byli nadšeni z české fantasy adventury. Dnes se čím dál tím víc se setkávám s opačnými názory, přesně jak je tu uvádíte. Ano, hra mohla být delší a obsáhlejší. Přesně to samé si říkám u každé hry, která mě bavila a stála za to. V roce 1997 jsem opravdu nevěděl jaká je optimální délka adventur a vlastně to nevím ani dnes, mně Gooka stačil ke štěstí takový jaký byl, protože za 4 hodiny jsem ho opravdu nedohrál.
@Lukaskon (09.12.2014 18:53): Tak tak, kdyby alespoň ten druhý díl za něco stál :/. Gooka by si vážně zasloužila nějaké propracované, dlouhé pokračovaní, ve kterém by všechny ty nápady pořádně rozvedli.
@Aaron_Hill (komentář): Též mám na Gooku dobré vzpomínky, ačkoli jsem se nikdy nezbavil dojmu, že vzhledem ke krátkosti, hra vypadá spíše jako reklama na knížku. Asi nikdy nezapomenu na moment, kdy jsem ve hře nalezl encyklopedii Janatrisu a pročítal si o spoustě národů, o kterých jsem věřil, že se s nimi potkám. Z velkého potenciálu vznikla jen krátká exkurze Janatrisu s odfláknutým závěrem.
@Aaron_Hill (komentář): "Je zajímavé, že tehdy kladně recenzovaná hra se postupem času stala symbolem jakéhosi průměru, možná až podprůměru. Popravdě nemám tušení, kde se tento trend vzal a proč má někdo potřebu na českou hru z roku 1997 uplatňovat moderní měřítka."

Dobré hry nezestárnou ani po x letech, nevidím tedy důvod, proč pořád zajišťovat nějaké berličky...
Ale Gooka jsem podobně jako Crash vnímal vždy jako (pod)průměrnou adventuru, přitom potenciál měla obrovský (zvláště co se příběhu a settingu týká). Technicky je na tom naopak stále docela dobře (a vizuálně vypadá poměrně zajímavě). Nicméně jsem si nevšiml, že by point and click adventury za ta léta udělaly nějaký výrazný pokrok (či prošly nějakou výraznou proměnou), abych na ně mohl uplatňovat nějaká odlišná, moderní měřítka (naopak se jedná o poměrně nemainstreamový žánr, který se mnohdy spíše vrací ještě ke starším kouskům, než je Gooka).
@Aaron_Hill (komentář): Za sebe mohu říct, že jsem jí hrál těsně po vydání (tak 97- 98) a průměrná mi přišla už tehdy. A to jsem jí tehdy bez návodu dohrál i když za pomoci několika kamarádů. Dokonce to možná byla vůbec první adventura co jsem hrál, protože moje angličtina tehdy nestála za nic a češtiny se sháněly obtížně, takže jsem se tomuhle žánru vyhybal. A nebýt Broken Swordu, tak po zážitku s Gookou, bych se žánru vyhýbal i nadále.
@Aaron_Hill (09.12.2014 17:24): to je pravda teď už na to není tolik trpělivosti když můžeš udělat místo přemýšlení pár kliků a dohrát hru za krátkou dobu. Kouknout se u adventur na návod je pro mě vždycky ta poslední varianta protože člověk si tu hru pak ani pořádně neužije když pořád kouká do návodu.
@Laurona (09.12.2014 17:03): Jop, první celý návod na hru vyšel tuším ve Score. Já měl kdysi obrovskej zákys v Parentis, kdy se v danou chvíli ještě nesmělo sejít dolů do chrámu, jinak se nedalo dostat zpět. Otec tehdy sehnal okopírovaný návod ze Score a díky tomu jsem se z místa konečně odpíchl. Internet jsme ještě opravdu hodně dlouho neměli, ale o to víc adventur jsem byl schopen hrát poctivě. Dnes už to asi nehrozí :)
@Aaron_Hill (09.12.2014 16:20): pamatuju si že když sem to hrála a to už je hodně let zpátky tak sem se v této hře zasekla několikrát a vyhlížela sem teď nevim zda to bylo ve score nebo levelu kdy se objeví nějaký dotaz v zákysníku na tuto hru. tehdy sme snad ani neměli internet. a musim říct že sem u této hry strávila dost hodin a pak to byla vždycky taková blbost když sem přišla na to co a jak dál :) to samý bylo u hry Ve stínu havrana..
Paranoiu jsem poprvé spustil někdy před pěti lety nebo tak. Já se k českým hrám dostal až strašně pozdě - sice jsem viděl recenze v časopisech a věděl jsem, že je Horké léto a Polda a tak, ale dokud jsem neměl vlastní počítač, tak jsem nehrál žádnou. Mou první strategií vůbec (po Strategu) byla trial verze Age of Empires II. Pamatuju si, jak si ze mě kámoš dělal srandu, když jsem nevěděl, že je možné všechny jednotky označit naráz. Pak jsem hrál hodně Dunu 2000 (či spíš koukal na mladšího bratránka, jak to valí na svém kompu - který jsem pak dostal já) a zíral na ty filmové sekvence... Mojí snad úplně první českou hrou byly Fillets, které jsem snad dostal od nějakého časopisu či co... a demo na Poldu 3.
Dan9K: Z mého pracně budovaného seznamu - české hry za rok 1994: Tajemství Oslího ostrova, Mavlin: Vesmírný únik (?), Triptych PC her č. 1 (Stíny noci, Muzeum mrtvol, automat). Ostrov je od Pterodonů, textovky od jakýchsi Computer experts, všechno distribuované Vochozkou. A aby toho nebylo málo, tak v roce 1993 vydal Vochozka vlastnoručně naprogramovanou hru Světák Bob, ale ne na PC.
90210: Jasně, že vtip, však by to byla sranda (ale ne pro IDSOft). Jinak díky za info k Osadníkům, třeba se to ještě dohledá... Ale hrát to nebudu, měl jsem dost s Paranoiou (a Signus od Zimy jsem dokonce našel originálku z Computer CD 2001, ale nejde mi to spustit. Beztak mě - nejen české - strategie nebaví, kromě Original War, ale to zas bylo sakra těžké.
Stíny noci nevypadají marně, to bych si možná zahrál :-)

A teda, vždycky se říkalo, že první komerční českou hrou je Tajemství oslího ostrova....asi je tím tedy myšleno první samostatně prodávanou hrou, že?
4Danek - Ty Stiny noci prodaval Vochozka spolecne s jednou textovkou a otresnym simulatorem automatu jako Triptych her c.1. Dvojka uz neysla.

4Fingon - Perverse Doom se samozdrejme neprodaval, to byl vtip?:) Ramovono kouzlo me v Dosboxu jede v pohode. Osadnici byla hra ve stylu Warcraftu. Prvniho Warcraftu...Navic polska.
Dan9K - jj, byly to jedny z prvních prodávaných českých her, v podobě balíku Triptych českých her č. 1. Kromě těch dvou tam byla ještě nějaká nefunkční podivnost.
Fingon:

A ty textovky jako Muzeum noci, to se dalo kupovat v obchodě, nebo to byl freeware? Freewarem bych se snad ani nezabýval, toho je mraky a solidně hratelných jich je tak 20 (navíc jsem většinu hrál :-) )
Demo na Argo mi vyhazuje jednu chybovou hlášku za druhou. Žádná hudba, videa se nechtějí načíst.

Logické hry taky moc nemusím, ale tak představu bych si udělat chtěl. BTW, ani Alchemix, ani Argo ještě nejsou v databázi. Udělalo BBS ještě nějaké hry, ví se, neví se?

Stejně tak tu nejsou první tituly jako Muzeum mrtvol (textovka), Stíny noci (libová textovka se statickými obrázky - prohrabával jsem skládku, řízl se o plechovku, vykrvácel a zemřel. Prostě libový.)...

Ramonovo kouzlo mi v DOSboxu naběhne jen na první obrazovku, kdy se dozvím, že Vochozka a Riki uvádějí. Nepotěší.

S tím Leem si nejsem jistý, ale Ondran (který asi jako první historii českých her zpracoval) tvrdí, že to vyšlo, jen se to blbě shání.

A co třeba Doom Peverse, to se prodávalo, nebo ne? Pole bádání je široké... :)

K těm Osadníkům - není možné, že to byla nějaká hra ze série Settlers? Ale to fakt jen tipuju, v životě jsem to nehrál.
4Fingon - Argo jsem nekde videl, Alchemix nevim, logicky hry me nebavi (btw ted jsem zjistil, ze na databazi jeste neni Logical) a sehnat Leo zhava cisla asi bude nadlidsky ukon, nevim jestli se to vubec prodavalo, jestli to nebyla jen nejaka akce pro predplatitele Lea, nebo tak neco. Recenze je navic v aprilovym Score... Nicmene zazraky se dejou, k sehnani uz jsou i "poklady" typu Anatema nebo Vzbura donskych rytierov.:)

4Ugra - Akorat je teda cast polska, pulka slovenska a Zlodej je jen prelozenej z anglictiny.
Ugraugra: to je jen nepatrný zlomek, ale začátek to, pravda, je:)

BTW, nemá někdo Leo - Žhavá čísla, případně hry od BBS? Mám jen demo k Argo Adventure a Alchemix jsem nesehnal vůbec.

V tom seznamu mám započítané i přeložené hry (hlavně z polštiny), ale taky hry zo Slovenska, aby se to nepletlo (a vše označené). Zatím jsem ale nepřišel na hru Osadníci - slyšel jsem o ní, teď při googlení jsem narazil na zmínku, že jde rovněž o polskou hru dovezenou z Polska, ale nic bližšího...
Dneska jsem si jej tvořil (pro vlastní zvrhlé účely;) Ještě na tom budu pracovat... zajímalo mě, jak čeští vývojáři pokračovali poté, co se dostali do světa... na druhou stranu je asi dobře, že už nedělají hry jen pro česky hovořící obyvatele planety, to nemělo budoucnost.
Tak do roku 2000 to je docela jednoduchy, mohl bych se pokusit to dat dohromady, ale od 2000 nahoru uz jsem to nesledoval.
Když už jsme u té historie českých her, rád bych se s ní seznámil, co nejlépe. Existuje nějaký seznam všech českých (+ třeba i slovenských) komerčních her, co kdy vyšly?
Nepodařilo se mi to vygooglovat, našel jsem jen jeden text, který scénu mapuje jen do začátku roku 1997 (takže se tam snad nevešel ani Gooka).
Aaron Hill: zajímavé, v prvním souvětí komentáře píšu, že knihu jsem nečetl:) Ale pokud vím, knihy jsou dvě - první je Gooka a Dračí lidé (a kromě Ríšy se na ní podílela ještě Eva Hauserová a Ondřej Neff) a druhá pak Gooka a Yorimar, kterou už napsal Ríša sám - a dost možná se stala předlohou pro druhou hru. Ale tu jsem ještě nehrál (mám ji ale už nainstalovanou ze Score DVD).
Fingon: Omlouvám se za svou neznalost, ale kolik knih o Gookovi vlastně vyšlo? A tu co si četl ty, do jaký míry se podobá hře? Rád bych si něco z tohohle universa přečetl :).
No měli to složitý, protože to tu nikdo neuměl a museli se to naučit. A když už něco dělali, tak to dělali jen pro český trh. Co jsem tak koukal, tak anglické titulky měla jen Dračí historie a to ještě bůhví jestli ne až pro nějakou reedici. Jinak se tu překládaly hry z Polska (ale je fakt, že když jsem hrál Mlíčňáka, což nebylo zas tak dávno, i když pár let zpátky jo, myslel jsem si, že je to česká hra).

Začal jsem se teď intenzivně v historii českých her hrabat - v zahraničí se prodával slovenský Spellcross a pak snad až Hidden and Dangerous, Flashpoint a Mafia.

Popravdě bych ani dneska tisícovku za hru nedal, nejdražší originálku jsem koupil asi za 600 (Baldur's Gate II) - abych si o pár let později koupil celou kolekci BG her za dvě stovky.

IMHO cena her se začala lámat i díky posilující koruně, ale těch tlaků tam bylo určitě víc, i Score a Level (a Gamestar a Excalibur;).
4Fingon - Nemyslim si, ze by to meli v 90. letech cesti vyvojari (a uz vubec ne filmari) slozity. Hry tehdy vetsinou delalo par stredoskolaku, kvalitou dost zaostavaly, ale kompenzovaly to nizkou cenou, ktera z dnesniho pohledu za pochybny produkty zas tak nizka nebyla. V polovine 90. let byla prumerna cista mzda cca 5000kc, zahranicni hry staly pres 2000!!!!, coz je absoltne mimo realitu, takze si je samozdrejme skoro nikdo nekoupil, s vyjimkou ceskych/polskych her. Cena her zacala lamat v dobe, kdy Score a Plevel zacaly vydavat plny verze, nekdy kolem roku 2000.
Puzzle na Gluxově ostrově pro mě byl doteď neřešitelnej (respektive vyřešil ho návod) problém, pak si k tomu sedla přítelkyně a za 15 minut bylo hotovo. Takže jsem asi dement já )
Já dohrál Gooku hned napoprvé. Jediný místo kde jsem se zasekl byla hádanka, kdy se měly zahrát určitý tóny. Na to jsem se mrkl do Koutku zoufalců ve Score, jinak žádnej návod nemám.
Tak jsem se rozhodl doplnit si mezeru ve vzdělání, protože ke Gookovi jsem se nikdy předtím nedostal. On ten dabing je dělaný profesionálními herci (poznal jsem minimálně Táborského, credits jsem ještě neviděl), ale chybí dialogový režisér, který by je toršku zpracoval, že ten text nemají jen číst, ale že to mají zahrát. Samotný Gooka je namluven jako flegmouš, ale ono to k té jeho korbovské figuře i sedí. Jinak hudba je celkem fajn, je nevtíravá (a scény na moři jsou podbarveny mírně upravenou znělkou ze seriálu Dva roky prázdnin - http://www.youtube.com/watch?v=o4evhYFZKag.

Jinak mě štve, že je to taková ta adventura starého typu, pokud něco neseberete hned, tak až to budete potřebovat, jste v prdeli - jsem musel loadovat, protože jsem uhasil oheň předtím, než jsem spojil klíč...
Isair: jo, asi máš pravdu :-) Já byl rád, že se alespoň nějak rozjel, protože minimálně první dvě kapitoly byly o ničem.

90210: tak byly to dabingové začátky, takže je to něco jako u freeware adventur, kdy je člověk rád, že tam vůbec nějaký je :-)
Ja bych si zas dovolil trochu vic zkritizovat dabing. Je to sice uz strasne davno, co jsem Gooku hral, ale ton, kterym na zacatku hlavni hrdina okomentoval umrti sveho otce, zustane v me pameti navzdy. Byl v tom zhruba podobny prozitek, jakoby Gooka kamaradovi suse oznamoval, ze na chvili odchazi vykonat potrebu.
Dan (Komentář): "Nemůžu souhlasit s tím, že by měl Gooka nějaký slabší příběh. Ze začátku to tak možná vypadá, pak se ale rozjede do poměrně nečekaných obrátek."

To že se příběh nečekaně rozjede (a že Gooka opravdu dokáže překvapit;)), ještě neznamená, že není slabší. Resp. pokud mi příběh přijde blbě podaný, nedodělaný, ujetý či jen nekonzistentní, nezdráhám se jej označit za slabší, jakkoliv originálně se jeví. Však jak sám říkáš, příliš vtáhnout či oslnit nedokáže, přičemž měl rozhodně na víc.