Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Castlevania II: Simon's Quest

Dracula II: Noroi no Fūin

01.12.1988
16.11.2002
19.10.2007
16.01.2014
16.05.2019
kompatibilní
54
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Rytíř Simon z klanu Belmontů je miláčkem lidu a vyhlášeným lovcem upírů, což naposled prokázal léta páně 1691, kdy o Velikonocích pronikl do sídla hraběte Drákuly, který již 100 let terorizoval Transylvánii a pána temnot po lítém souboji zabil (Castlevania). Dopustil se však chyby, když nespálil jeho ostatky a nevšiml si, že hrabě stačil před smrtí proklít zranění na zádech, které mu během souboje způsobil. Nic netušící Belmont se mezitím zabýval likvidací rozprchnuvších se Drákulových přívrženců. Rok po zabití Drákuly se jedné noci dokonce podíval zpět v čase (Castlevania: Judgment).

Děj Castlevanie II začíná sedm let po prvním dílu, během nichž se Belmont úspěšně věnoval potírání všeho zlého a pěstování rytířských ctností. Nyní se píše rok 1698 a následky kletby, stravující do té doby Belmontova nezlomného ducha, se začaly naplno projevovat. Když už Belmont v rodinném mauzoleu pomýšlí na smrt, je osloven tajemnou ženou, která mu prozradí, že musí Drákulu zabít podruhé, aby byla kletba zlomena. Jeho ostatky se nyní nacházejí po celé Transylvánii v držení jeho pohůnků. Belmont je musí postupně získat, hraběte vzkřísit, po druhé s ním svést souboj a tentokrát vše spálit.

V Simon's Quest je lineární side-skrolovací akce nově doplněna o RPG prvky a volné prozkoumávání mapy s plněním questů podobně jako v Zelda Classic. Ty získává rozhovory s vesničany. Ze zabitých nepřátel sbírá srdce, pomocí kterých Belmont "leveluje" a vylepšuje své atributy. Belmont se na svých cestách podívá do měst Jova, Veros, Aljiba, Aldora, Oldon, Fetra a Ghulash. V každém z nich najde obchody, kde bude moci nakupovat lepší vybavení za již zmíněná srdce. Ve hře je obsažen cyklus dne a noci. Za světla v divočině Belmont narazí na méně monster, než za tmy, kdy jsou také nejsilnější. Za soumraku už nejsou bezpečné ani ulice, kdy začínají vylézat zombie.


Poslední diskuzní příspěvek

No já zatím hrál jsem Castlevania Bloodlines na Mega Drive, potom Vampire Kiss/Dracula X + Super Caslevania 4 na SNES a Symphony of the Night na Playstation a všechno výborný hry...

Tak bych řekl, že všechny Caslevanie musí být fajn :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Castlevania se v druhém díle posunula od klasické plošinovky dost směrem k metroidvanii (ačkoliv pro žánr je stěžejní až Symphony of the Night). Máme zde celkem povedený otevřený svět, který se získáváním předmětů postupně otevírá. Některé je nutné získat z nepřátel, další jsou dobře ukryté a jiné zase musíte koupit. Mimo nepřátelské oblasti jsou ve hře i města, kde lze nakupovat, léčit se a mluvit s obyvateli. Ve městech je bezpečno, alespoň přes den. Ano, ve hře se pravidelně střídá den a noc, která je mnohem nebezpečnější. Technické zpracování je podobné jako u prvního dílu, tedy průměrná dobová grafika a povedená hudba.

Podle tohoto popisu to vypadá na dobrou hru a ten potenciál tu určitě je, ale celek kazí pěkná řádka problémů. Hlavním je asi obtížnost. Zpočátku není moc jasné co dělat a než si promluvíte s lidmi a projdete blízké okolí, tak dorazí první noc. Není sice problém dojít se vyléčit, ale nepřátelé se stále obnovují a vracet se z větší vzdálenosti skoro nemá cenu. Míst na léčení je ve hře dost málo a jediný další způsob je získání nového levelu. Zjistit co a jak se z rozhovorů a ukrytých nápověd dá, ale najít je... Problémem jsou bloky zničitelné svěcenou vodou, které je mohou ukrývat, případně i blokovat cestu. Není tak hrozné ji na podezřelá místa zkusit hodit, ale munice v podobě srdíček je omezená. Slouží opět pro všechny vrhací zbraně a navíc jako měna pro nákupy. Ty jsou také nezbytné pro postup. Navíc se házením vody dá odhalit i nebezpečná falešná podlaha. Srdíček je tak, alespoň z počátku, velký nedostatek. Později, až získáte pár šikovných předmětů a lepší zbraň, je najednou vše jinak. Nepřátelé padají jak na běžícím pásu, srdíček je hromada, ale to už je moc nepotřebujete. Závěrečný souboj je úplně o ničem, není třeba se ani hnout, jen útočit a za minutu je konec. Hra je tak paradoxně postupně stále jednodušší.

Opravdu rád jsem za hraní verze z Anniversary Collection, původní na NES bych hrát fakt nechtěl. Díky ukládání je začátek jednoduší, falešná podlaha vás moc netrápí a prohledávání lokací je najednou také příjemnější. Rutina přijít do lokace, uložit, vše prozkoumat a vyzkoušet, načíst a projet na čisto, je sice trochu otravná, ale mnohem zábavnější než klasický způsob. I takto jsem s hrou strávil osm hodin, muset opakovat dlouhé úseky by se mi nechtělo. Je to škoda, Castlevania II měla velký potenciál a nebyl by takový problém změnit pár drobností a získat povedenou hru. Takhle jde jen o lehký nadprůměr.
+24
  • PC 65
Hrabě Drákula je mrtev, ale jeho armáda nemrtvých řádí v Transylvánii dál. Simon Belmont totiž po vítězném boji nezničil jeho ostatky jak měl a navíc si nevědomky odnesl smrtelnou kletbu. Aby si zachránil život, zlomil kletbu a definitivně osvobodil Transylvánii od nemrtvé hordy, musí teď co nejdříve najít ostatky hraběte Drákuly ukryté v několika strašidelných zámcích na různých místech Transylvánie a zabít ho znovu.

Tvůrci Castlevanie fanouškům ve druhém díle připravili pořádné překvapení. Hra sice vypadá a hraje se hodně podobně jako první díl, ale v rámci žánru plošinovek je to v podstatě jeho dokonalý opak. Místo přímočaré trasy skrz strašidelný hrad budete volně cestovat sem a tam mezi městy v otevřeném světě. Místo sbírání zbraní a bonusů z rozbitých dekorací v místnosti budete zbraně a předměty kupovat od měšťanů za srdíčka posbíraná z mrtvých nepřátel. Vedle tradičních skákacích hlavolamů budete řešit i hádánky založené na použití správného předmětu na správném místě. A do hry přibyly i RPG prvky, díky kterým se Belmontovi po nasbírání dostatečného počtu srdíček zvyšuje počet životů a odolnost proti zranění. Místo brutální obtížnosti prvního dílu tak hra není příliš náročná na rychlé reflexy ani nervy až do konce.

Takhle to vypadá jako skvělá oddechová hra, ale má to několik háčků. Hádanky záměrně nedávají smysl. Představa autorů zřejmě byla, že hráč si ve městě vyslechne radu, ve které oblasti se nachází ukrytá nápověda. Pak na správném místě mlhavou nápovědu vyhrabe, rozluští a provede správnou akci, aby si otevřel cestu dál. Jenže hned druhá klíčová nápověda je schovaná až moc důkladně a některé jsou v anglické verzi špatně přeložené z původní japonštiny, takže jsou k ničemu. Při prvním dohrání tak budete potřebovat buď velkou dávku štěstí, nebo návod.

Při soubojích s bossy pro změnu autoři přestřelili opačným směrem než minule. Ve hře jsou celkem 3 bossové a jejich jediná silná stránka je, že mají hodně životů. Jinak nejsou o moc těžší než úplně první boss z předchozího dílu.

Nebýt mizerného překladu a nesmyslných hádanek, Castlevania II by byla skvělá oddechová plošinovka. Za zahrání určitě stojí, ale nestyďte se sáhnout po návodu.

Pro: Otevřený svět, přiměřená obtížnost nepřátel, RPG prvky

Proti: Mizerný překlad, nelogické hlavolamy, nudné souboje s bossy

+11
  • PC 55
Od druhého dílu Castlevanie jsem očekával podobné herní zážitky, jako v případě jedničky. Hratelnost, respektive soubojový systém je stejný, dokonce se bojuje často proti stejným nepřátelům, ale ve výsledku je hraní o dost jiné.

Ihned v prvních minutách hraní jsem narazil na problém, který mne provázel po celou hru. Co mám vlastně dělat? Kam mám jít? Zkouším to doleva, tam se moc jít nedá, zkouším doprava, ale tam bloudím v kruzích a nikam se nedostávám. Najednou nastala noc, všichni nepřátelé jsou mnohem odolnější a já dostávám na budku. Pak jsem narazil jsem na budovu, kde se ale nedá dostat přes propast. Okay, vracím se do města, ale obyvatelé se vlivem prokletí mění v zombie. 

Po čase nastal opět den, obyvatelé jsou zpět a já můžu vstupovat do budov, kde můžu za srdíčka nakupovat předměty a zbraně. Nicméně i po pokecání si se všemi obyvateli jsem prostě stále nevěděl, co dál dělat. V tento okamžik jsem se poprvé podíval na youtube na video s průchodem hrou a rozhodně to nebylo naposled. Díky tomu jsem se konečně pohnul dál, ale na rovinu říkám, že bez toho videa bych v té hře bloudil doteď. To, že s vybraným krystalem zviditelním výtah, na to by se možná přijít dalo, ale že s vybranou kouzelnou koulí a přikrčením si přivolám tornádo, co mě přenese jinam, nebo se objeví tajná chodba ve vodě? Nebo se podle vybraného předmětu mění destinace, kam mě doveze převozník? WTF, jak jsem na tohle měl sám přijít?

Trošku mě zamrzelo, že je ve hře mnohem méně bossů, ale na (ne)oblíbeného Grima dojde. Škoda že nedali jednoho bosse na každý konec pasáže s kusem Drákulova těla. Smutné je pak i to, že samotný souboj s Drákulou je velmi snadný, protože je moje postava v té době již slušně OP. Jinak se mi hodně líbilo i zmíněné zpracování dne a noci. Jen mě pěkně štvalo, že když jsem se chtěl jít do města vyléčit, tak byla často jak na potvoru noc a já musel čekat. No aspoň jsem si nafarmil nějaká ta srdce. 

Graficky hře není co vytknout, na svou dobu vypadá dobře. Trochu mě štvalo, že není možné urychlovat dialogy, takže jsem se zbytečně zdržoval u opakovaných dialogů postav či při hlášení změny dne a noci. Hudba je taky fajn. 

Celkově jsem ze hry spíš zklamaný. Je mi jasné, že autoři chtěli oproti původní hře dodat hráči více volnosti a trochu toho adventuření a přitom zachovat původní souboje a překážky. Myšlenka je to beze sporu dobrá, nicméně to celkové zmatení to u mě slušně zabilo.
+11