Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@adam.kulhanek (10.02.2021 09:38): V tomhle já si nejvíc pamatuju první hraní Myst a Riven: The Sequel to Myst. Hráli jsme to tehdy se sousedem týdny. Hráli jsme to každý sám a vzájemně jsme se informovali o aktuálním postupu a společně jsme se snažili prorazit různé puzzly. Byla to výzva, ale společně jsme to zvládli. Kdybych byl ve stejné situaci teď, nevím, jak dlouho bych dokázal odolat vábení internetu a snadné rady...
@veselykralicek (10.02.2021 09:02): @adam.kulhanek (10.02.2021 09:38): tak to já po roce 2000 už měl přístup k internetu aspoň na gymplu (dle libosti po vyučování), do tý doby to byli kámoši, nebo zkoušení všeho možnýho a nemožnýho a občas jsem i hru opustil :/ U tohohle zvěrokruhu jsem taky trochu tápal, ale jak jsem to nakonec vyřešil už si nepamatuju, hráli jsme to s bráchou souběžně, tak jsme se asi i radili, to už fakt nevim :)
@Pluto (10.02.2021 00:23): Přesně. Zásek tehdy u mě znamenal buď poradu s kámošem, hledání návodu v nějakém herním časopisu a jednou mi dokonce pomohl někdo se stejným zákysem v Irenině koutku zoufalců. :)

@veselykralicek (10.02.2021 09:02): Pamatuji si, že jsem tento puzzle řešil podobně jako ty, ale naštěstí jsem našel obrázky znamení v matčině časopisu. :)
@Brasikona (10.02.2021 00:43): To já znám horoskop taky, i jak jdou znamení za sebou, jenom jsem neznal ty symboly.:-) A nebylo jak to zjistit.:-D

Jo, mělo to kouzlo, člověk musel přemýšlet a zkoušet, když neměl internet, nic jinýho ani nezbývalo.

Ale ta příhoda pobaví i mně, když si na ni vzpomenu.:-D
@Brasikona (10.02.2021 00:10): Jo, to bývalo ještě v dobách, kdy úkoly v adventurách byly opravdovou výzvou. Teď, když si člověk neví chvíli rady, tak je strašně jednoduché podívat se na internetu na řešení...
@Malignus (16.11.2020 18:04): No, třeba zrovna u faráře je to odlišeno dobře, sice dost taky dělá ta ozvěna v kostele, ale Bohuslav Kalva Colierra nadaboval dost odlišným způsobem, že tady to není ani tolik poznat :D
Je to poznatelné na první dobrou, hlas pana Brzobohatého byl tak výrazný, že to prostě nešlo nepoznat, nicméně mi to nikdy nevadilo, alespoň ne u něj. Možná jen u toho Vladimíra Čecha, který se podle mě skvěle hodil na Hermanna, ale na Louise už tolik ne. A je škoda, že Stanislav Lehký obě své postavy dabuje téměř stejně, až jsem měla nejdříve problém v souborech ty repliky rozeznat, než jsem si vybavila jejich kontext. Ale i přesto na tento dabing nedám dopustit. Je sice takový "utahaný", ale za to nemůže dabing jako takový, ale samotné fungování hry, celkově než kdokoli cokoli udělá, nejen řekne. I tak je to ale srdcovka, alespoň pro mě.
@adam.kulhanek (15.11.2020 13:27): Také jsem z toho měl ze začátku smíšené pocity. Ale Radek Brzobohatý obě dvě postavy dabuje rozdílně a nutno říct, že naprosto skvěle. Takže bych stejně neměnil, byla by škoda se o jeho mistrovství ochudit.
@Tchort (komentář): Dabing je super, ale vadí mi, že všechny důležité postavy nemají svého vlastního dabéra. Např. William a Bates jsou dabováni p. Brzobohatým a Dr. Herman a sluha Eleanor zase p. Čechem. Oba herci odvedli skvělou práci, ale jejich hlasy jsou tak specifické a u obou postav prakticky stejné, takže to u mě tak trochu kazí dobrý dojem. (u méně důležitých postav mi sdílení dabérů tolik nevadí).
@Isair (09.11.2020 21:00): Očividně je to občas alchymie. :-) Zatím jsem s tím bojoval jenom když jsem instaloval Wizardry VII a dostal jsem Gold verzi s miniaturním oknem. Tu originální jsem pak našel mezi manuálama.
@hanak_v_exilu (09.11.2020 20:55): Není zač. Nemají to tak všechny hry, některé samozřejmě mají už v základu implementované všechny jazyky a ty si následně můžeš vybrat v options, ale některé hry zkrátka mají (zvláště ty dabované) pro každý jazyk vlastní instalačku.

Párkrát jsem s tímhle měl problémy i na Steamu, kde jsem si musel zvolit jazyk hry kliknutím pravým tlačítkem myši na ikonku v knihovničce a tam následně zvolit někde jazyk (dost možná to podobné bude v Galaxy), případně to také rovnou v konkrétním jazyce nainstalovat.
@hanak_v_exilu (09.11.2020 20:38): Podle té tabulky tam je český: Audio i text, ale asi si to musíš v české verzi stáhnout. Tj, při stahování instalačky zvolit Language: Czech, jak se to dělá případně s GoG Galaxy netuším, ale při stahování instalaček je nutné to stáhnout v dotyčném jazyce.
Nevíte jestli je v GOG verzi český dabing? Tvrdí mi to že ano, ale nedokážu ho nastavit. A ani se pořádně dostat do menu, hru uložit, vypnout, nebo ji přinutit cokoliv dělat.
@Malignus (16.09.2020 20:59): Mise Quadam... Neznám hru s děsivějším soundtrackem, pokud se tomu tak dá říkat :D

Nicméně Posel samotný trpí na rozlišení, což byl jeho problém už dávno, ale ne takový jako u Posla bohů, po samotné výtvarné stránce podle mě dodnes vypadá opravdu skvěle díky svému zpracování, na ty scenérie se prostě krásně kouká, jen holt ty animace a postavy, ale co se dá dělat...
@Malignus (16.09.2020 18:47): Jako, je pěkná, ale stejně se nemůžu ubránit myšlence, jak boží by byla remastered verze, která upscaluje textury, možná vylepšuje světelné efekty a déšť, třeba si i pohraje s hratelností, takže odstraní komplet nutnost střídat levé a pravé tlačítko, aby nevznikaly zbytečné záseky, přidá zobrazení aktivních předmětů v místnosti, abys nemusel neustále šátrat všude po obrazovce, ale zároveň se nijak nedotkne hádanek. To by bylo teprve bájo. :D
@Cobot (16.09.2020 20:11): Tak to jsi udělal velkou chybu. Je to skutečně velmi kvalitní dílo, které si zaslouží víc pozornosti, než jen hodinu. Ale jasně, je to tam hodně o rozhovorech, o poslouchání/čtení spousty textu.
@Richmond (16.09.2020 18:52): jo řešil se GK1.

Chybi mi prostě ta zkušenost v době vydání. Já obecně na grafiku náročnej nejsem a asi bych si zvykl. Nesedí mi spíš ta utahanost. Dal jsem tomu ale jen hodinu.

Grafika Posla je moc pěkná i po letech.
@Cobot (16.09.2020 09:11): tak ja hral Posla 1 vubec po prve,tudiz o zadne nostalgii nemohla byt rec a hned na zacatku me prave grafika prisla pekna-takova malovana a hlavne perfektne dotvarela atmosferu spolu s dalsimi aspekty hry. Tohle me opravdu narozdil od adventur pred rokem 99 co se grafiky tyce absolutne neodradilo. On mozna Cobot cekal vse ve 3D a proto to zklamani ne?
@jones1240 (16.09.2020 01:22): hodnotím jen technické zpracování. Podle mě se to bez potřebné dávky nostalgie hrát už nedá. Grafika JE hnusná, sorry jako. Zkosel jsem taky Broken Sword a ten je úplně někde jinde. I když o tři roky mladší. iAle budiž na to se dá zvyknout.. Spíš mě otravovaly herní klikací mechaniky a celková pomalost všeho. Ten dabing je taky k uzoufáni. Řekne větu, pak hodinu pauza, pak v jiný intonaci odpoví. Ale nechci to hanit. Ve svý době asi super, ale když k tomu nemáš vztah. Na mě to prostě nefungovalo.

Určitě ale zkusím remake.
hraju ted ten druhy dil a jakobych hral uplne jinou hru ktera nema nic spolecneho s Poslem, doufam jak sem se ruzne docetl to rychle zmizi a budu zpet v Anglii. Proc tu hru musi kurvit tak stupidnim zacatkem a kdyz uz tak to meli dat jen jako doplneni pribehu do intra a je.
@Pluto (14.09.2020 13:45): jen nevim jestli zacinant hrat od prvniho dilu,jesi to na sebe nejak navazuje jako Posel, protoze ty dily pred rokem 99 uz graficky vypadaji strasne, ne ze bych byl vysazeny na grafiku,nicmene ono se to promita i do hratelnosti a atmosfery u me aslespon co se adventru tyce. Zajimave je za takoveho stareho Wolfa 3D zahraju a vubec mi ta grafika nevadi :)
@Cobot (13.09.2020 09:16): Podle mě je série Gabriel Knight jednou z nejlepších vážně pojatých adventur, které kdy byly vytvořené. Jednoznačně můžu @Tommywise doporučit k zahrání. Určitě je to hratelné pro všechny fanoušky adventur, nejen pro nostalgiky. A to včetně třetího dílu, který má zvláštní zpracování i ovládání (a vzhledem ke 3D samozřejmě i víc zestárl), ale celkovým příběhem, atmosférou i "genialitou" systému ovládání je o špičkové dílo.