Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Konečně po x letech zkoušení a rozehrávek dohráno. Sice s pomocí návodu, protože některé věci mi nějak nedošly, takže bych to bez toho nikdy nedokončil, ale i tak jsem si hru náramně užil, je to pecka, 90% jasných a hurá na dvojku, to jsem teda neměl nikdy ani rozehranou, takže to bude premiéra.
@Richmond (15.04.2021 17:18): Měl jsme to jako Ty, když jsem hrál hru v devadesátkách poprvé. Nic nebylo špatně, vše bylo boží, hrou jsem postupoval jako kdybych byl tam, absolutní nadšení. Dneska jsem už trošku brblat musel no, což nemění nic na tom, že AitD stále považuji za masterpiece své doby.
@ZephyrCZ (15.04.2021 13:09): Já byl určitě o dost starší i a i mě to tenkrát vyděsilo (to rozbité okno jsem absolutně nečekal) :) Jak píšeš o tom blbém ovládání, občas špatnej úhel pohledu atd., tak třeba jsem to tenkrát vůbec takto nevnímal. Pro mě bylo naopak čirá radost objevovat jak vlastně funguje práce s předměty, střelba a pak jsem cítil zadostiučení, že jsem na to přišel (hrál jsem to relativně brzo po vydání). Dnes bych asi už víc reptal :)
Jak jsem koukal na ten longplay, tak mi došlo, že hlavní postava v Remothered prostě musela být inspirovaná ženskou postavou v Alone in the Dark.
@Brasikona (15.04.2021 02:22): V době vzniku Tě zvuk v AitD doslova uzemnil. Měl jsem jako dítě strach právě z těch zvuků, z toho prostředí, tím jak vše vrzalo, skřípalo, včetně kroků, které jsou na každém podkladu jiné, tím jak dům občas vydával různé zvuky, které nesouvisí s postavou, ale s okolím... V době 386 počítačů byl AitD v tomto směru zjevení.
@Red (15.04.2021 01:14): Ta mela taky super atmosferu, ale stejne jako alonovky se mi nehrala moc dobre, nemam zanr akcnich adventur rad. Vzdy jsem ji ale chtel dohrat, zkus oldgames.sk.
Jaká to shoda náhod, že jsem zrovna předevčírem opět přemýšlela nad tím, jak je jistým způsobem zvuková stránka téhle hry dokonalá. Možná jen když vynechám ten voice-acting, minimálně anglický. Ten se pro změnu zapsal do srdce mně. Ale ty efekty? Ta hudba. I z dnešního pohledu mě zvuk v prvním AitD fascinuje. A vůbec si nedovedu představit, jaké to muselo být v té době, ačkoli se to Zephyr snaží popsat. To já už dneska prostě pochopit nedokážu :)
@Red (15.04.2021 01:14): Já právě druhý a třetí díl nikdy nehrál. To, že dvojka je trash jsem slyšel také a proto jsem se do toho nikdy nehrnul. Ale říkal jsem si teď, že to zkusím, když jsem si dal první díl v rámci Výzvy 2021. Ale vypnul jsem to po nějaké době a uvidím jindy. Začátek druhého dílu prostě zklamání.

Ečstatica pro mě byla těžko uchopitelná hra už ve své době. Postavy složené z kruhových tvarů nepůsobili moc věrohodně, ani děsivě, ty co měli děsivě působit. Ale hra má prý své kvality a určitě ji mám také v hledáčku. :)
ZephyrCZ (15.04.2021 00:59): Pro mě byla velkou konkurencí a zážitkem Ečstatica. Pořád doufám, že se na GOG objeví spolu s dvojkou. Jinak nevím, jak se k tomu legálně dostat. Pokračování Alone in the Dark považuju za trash, na milost jsem vzal až mileniálový díl New Nightmare. Jedničku ale IMHO nepřekonal.
@Pluto (15.04.2021 00:11): Děkuji za reakci.

Ty hry, co jsi vypsal, to jsou legendy. The Legend of Kyrandia, tu jsem dohrál mockrát. Gobliins 2: The Prince Buffoon je také velká klasika a Indiana Jones and the Fate of Atlantis je klasika všech klasik. Alone in t he Dark 1 ve mě ale tehdy zanechal obrovský dojem právě tou atmosférou toho domu. Byla fantastická. Pro mě novátorská a i dnes jsem si hru opětovně užil.

O to více jsem zklamán hraním hry Alone in the Dark 2, kterou jsem rozjel dnes večer. To bludiště na začátku s neustálým střílením mě nebaví, atmosféra prvního dílu absolutně pryč a vůbec, působí to uspěchaně a divně. Ale dám tomu šanci. Jinak, nad Broken Sword sérií také přemýšlím, že bych si jí zkompletoval... :)
@ZephyrCZ (komentář): Pěkně napsaný komentář, rád jsem si početl. Co se týká AitD, taky jsem ho hrál cca v době vydání. A taky na mě zanechal následky, ale trochu jiné - už tehdy jsem pochopil, že mě akční vsuvky v adventurách budou vadit. Pamatuju si, jak mě navnadilo atmosférické intro. Jenže pak to začalo, první přišlo na řadu ovládání, kde jsem měl problémy se zorientovat a umět ovládat postavu, pak časový pres, nutnost přesouvat objekty (čímž se mi evokuje nedávno dohraný Broken Sword 3). No a pak mlácení s potvorama, případně střílení po nich... Uznávám, že je to přelomová hra pro žánr akčních adventur. Vzhledem k tehdy omezenému množství her jsem v ní vydržel celkem dlouho, ale mnohem víc jsem si užil ve stejném roce vydané Legend of Kyrandia, Gobliins 2 či Indiana Jones and the Fate of Atlantis.
@hanak_v_exilu (17.02.2020 15:27): Tak to potřebuji tedy nějak dosvětlit, s čím máš v ovládání problém. Mně přijde jediný pojítko že se obojí ovládá na šipkách a ne WASD. Ale v zásadě mi přijde ovládání prvního TB1 stejné jako díly následující.
@hanak_v_exilu (17.02.2020 11:36): Houby s octem, TB měl jako akční hra standardní kameru za hrdinkou a střelbu měl autoaim. Ale i v akčních hrách se statická kamera občas používá, ale z jiných důvodů. Třeba pro lepší porozumění skákacím pasážím nebo z atmosféry pronásledování (Prince of Persie, Crash Bandicoot)
@Red (16.02.2020 21:52): Není to featura, je to prostě jenom blbé ovládání. Tehdy ho měly všechny hry. I třeba Tomb Rider a to rozhodně není horor. Je to podobné jako tvrdit, že dlouhé nahrávací časy jsou záměrné, protože tě nutí hrát opatrně abys co nejmíň umíral a zbytečně nenahrával.
@Red (16.02.2020 21:52): Chlape ty jsi mi připomenul ajťáky v mé bývalé firmě. To není chyba, ale nová fukčnost :D Já hororový žánr pravda moc neznám, ale Resident Evil jsem hrál kdysi na playstationu a podobný problém s mířením a ovládáním tam nebyl. Alone in the Dark má prostě šíleně těžkopádné ovládání. To že nevidím kam jdu beru a něco na mě bafne beru, ale vadí mi, že nepoznám kam mířím. Teoreticky míří zbraň na zombíka, prakticky střílím někam do pr.. Jinak Ečstatica někdy, možná, snad... teď se zkouším prát se čtvrtým dílem AitD - ovládání je tam v pohodě, ale sere mě podivné ukládání a absence titulků.
@Han22 (komentář): Z těch komentářů jsem nějak nabyl dojmu, že jsi neporozuměl hororovému žánru. To že ovládání je prkenné a nevidíš co máš před nosem není chyba, je to featura a mají to právě nástupci jako Resident Evil a Silent Hill o deset let později, proto je Alone in the dark otcem, nikoliv kvůli pirátství. Ale máš můj respekt, že jsi i tak dohrál všechny díly. Já jak viděl nepřátele s flintama tak jsem úplně ztratil chuť to hrát. Bude Ečstatica?
Kromě Wolfa3D bylo Alone první hra, u které jsem se bál. A to dost.

A ani dnes, po všech těch letech co Alone znám, si nejsem jist, jestli bych byl schopen hru dohrát, nebo se vůbec někam dostat. Je pekelně těžká.
atmosféra že by se dala nožem krájet, málo která hororová adventura dosáhla toho co Alien in the Dark a mnozí vyvojáři mohou jen tiše závidět.
AWESOME! Nejlepší recenze na nejhorší film všech dob (podle mě). Na konci jsem doslova brečel smíchy :D :D :D
muže mi někdo říct jak rozsekat zombika šavlí, když po každém zásahu se ten týpan nemuže vzpamatovat, natož tak sekat šavlí...